Generell diskusjon om corona

Låst
William_S

Re: Generell diskusjon om corona

Legg inn av William_S »

KongOlav2 skrev: ons nov 24, 2021 3:18 pm
William_S skrev: ons nov 24, 2021 3:17 pm Haha nå gnåler også Raymond om at "munnbindet er en viktig påminnelse for oss alle at pandemien ikke er over". Herrejesus politikerne må jo være mindre begavet på generell basis virker det som.
Blir så lei av politikere som er så sykelig opptatt av signaleffekt. Akkurat det anser jeg virkelig som et tegn på manglende sjelsevner......
Enig - så skal Oslo innføre kanskje det minst effektive tiltaket jeg personlig aldri har skjønt en dritt av - nemlig at dører på tbane og trikker igjen skal åpnes automatisk. Folk har tydeligvis ikke lest seg opp på hvordan coronaviruset smitter, det er ikke overflatesmitte. Sporveien selv sier jo at unødig døråpning sliter på mekanikken og gir høyere vedlikeholdskostnader. Hvis folk er så jævelig redde for å trykke på knappen kan man jo bare bruke albue eller hanske eller no. Dessuten er det ikke noe poeng i at alle dørene på et 6 vognstog på tbanen åpner seg om tbanen ikke har mange passasjerer, det gir rett og slett også jevnere temperatur på tbanen.
https://www.nrk.no/osloogviken/raymond- ... 1.15743559

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1584

Legg inn av Maxus5 »

William_S skrev: ons nov 24, 2021 3:17 pm Haha nå gnåler også Raymond om at "munnbindet er en viktig påminnelse for oss alle at pandemien ikke er over". Herrejesus politikerne må jo være mindre begavet på generell basis virker det som.
De gjør dette fordi de kan og ikke fordi de må. Lydigheten til folk og den selvjustisen har sin pris. Når alle som stiller spørsmål rundt dette er idioter "svein" og konspirasjonsnisser så holder folk tåta. De nikker og smiler og håper det går over av seg selv .Bare de aller mektiste får enda mer makt, enda mindre motstand, enda mindre kritikk og enda mer lydighet så vil de magisk nok føle at nå fortjener folket mer og da vil friheten komme tilbake. Det er så naivt som det går an. Terskelen for å innføre tiltak senkes til neste gang. Og tro meg det blir en neste gang og en gang etter der .....

Keep complying, idiots.
https://www.youtube.com/watch?v=4jzevzs25RQ

William_S

Legg inn av William_S »

Bjørg ute igjen og gnåler om at hun vil ha påbud om munnbind osv. Så kan man jo egentlig spørre seg om 6 coronarelaterte dødsfall pr dag forrige uke egentlig er veldig mye og særlig når snittalderen er langt opp i 80 åra og antagelig på sykehjem. Hvorfor i helvete har hun og Nyborg begynt å få klippekort i statskanalen i det siste ? En skulle tro det holdt med Dagbladet. Hun ser oppriktig ut til å mene at munnbind stopper pandemien, men all erfaring viser seg jo at det slettes ikke er tilfelle i land med langt strengere munnbindregler enn Norge.
https://www.nrk.no/norge/seks-koronarel ... 1.15739977

MrPets

Legg inn av MrPets »

VivaLV skrev: ons nov 24, 2021 3:17 pm
MrPets skrev: ons nov 24, 2021 3:15 pm
VivaLV skrev: ons nov 24, 2021 3:12 pm

Fullt mulig det! Problemet uansett med "dere" er vel at dere er imot stort sett alt av tiltak. Virker som "dere" heller vil ha en ny lockdown!
Jeg er stort sett i mot alt av statlige inngrep i våre privatliv, ja. Jeg krever følgelig grundige argumenter for hvorfor disse er nødvendige, ikke andre veien. Argumentene for lockdown er eksempelvis like tynne som håret til min farfar.
Siden du nevner farfaren din så antar jeg du fikk med deg hva som skjedde i Sverige i starten av coronaepidemien og en stor grunn til hvorfor de fikk så mange døde. Smitte kom inn på eldrehjem hvor det var svært mange som døde.
Om han hadde blitt brukt som brikke i et politisk spill for å herse med innbyggernes privatliv ville han svart at hans 85 år gamle liv var mer enn godt nok, og at en klem fra barnebarna var viktigere enn å se dem gjennom et glassvindu i to år ekstra.

Så er det åpenbart mange som har andre meninger.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Maxus5 skrev: ons nov 24, 2021 3:19 pm

Fullt mulig det! Problemet uansett med "dere" er vel at dere er imot stort sett alt av tiltak. Virker som "dere" heller vil ha en ny lockdown!
Fordi tiltakene burde vært avsluttet for lenge siden. Og det er stort sett bare symbolske og gir minimal effekt

Selv om regjeringen nå presser med 2 onder der den ene er mindre enn den andre så betyr ikke det at vi trenger å godta noen av de.
"Enten munnbind eller lockdown" Neida , vi trenger ingen av delene. Frivillig munnbind og null lockdown. De som vi skjerme seg mer får gjøre det frivillig . Vi er ferdig med dette tullet.
Regner med at de som sitter og skriver dette er de samme Karens som kjefter på deg om du ikke har på munnbind på butikken eller bussen. De får bare kjefte og skrike til krampa tar dem, jeg gir faen nå. Nok er faen meg fuckings nok! Jeg tok ikke vaksinen for å fortsette å bli herset med og for å tvunget til å leve som en sykelig mentalt ustabil hypokonder med OCD. De som er pissredde for corona kan gjemme seg hjemme resten av livet og aldri gå ut mer; jeg bryr meg ikke; men jeg kommer ikke til å løfte en finger for å vise dem spesialhensyn.

basillen

Legg inn av basillen »

William_S skrev: ons nov 24, 2021 3:17 pm Haha nå gnåler også Raymond om at "munnbindet er en viktig påminnelse for oss alle at pandemien ikke er over". Herrejesus politikerne må jo være mindre begavet på generell basis virker det som.
Er det noen som er overrasket?

Disse dominobrikkene begynte å falle den dagen Hol kommune innførte munnbind igjen. Da var presedensen satt for vinteren.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Nå er det i gang i Oslo igjen. Faen heller, nå er det nok. Anbefaling om munnbind .- som GARANTERT går over i tvang om vi ikke er "lydige" i løpet av uka. Vel, det får så være. Jeg kommer ikke til å adlyde Karen-politikerne. Folk som er pissredde for corona kan få munnbind gratis av meg.

basillen

Legg inn av basillen »

Morromann skrev: ons nov 24, 2021 3:29 pm Regner med at de som sitter og skriver dette er de samme Karens som kjefter på deg om du ikke har på munnbind på butikken eller bussen. De får bare kjefte og skrike til krampa tar dem, jeg gir faen nå. Nok er faen meg fuckings nok! Jeg tok ikke vaksinen for å fortsette å bli herset med og for å tvunget til å leve som en sykelig mentalt ustabil hypokonder med OCD. De som er pissredde for corona kan gjemme seg hjemme resten av livet og aldri gå ut mer; jeg bryr meg ikke; men jeg kommer ikke til å løfte en finger for å vise dem spesialhensyn.
Overraskende mange på bussen her i Bergen i dag som ikke gikk med munnbind. Positivt overraskende altså :). Det er stadig flere av oss som åpenbart har fått nok av dette tullet.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Morromann skrev: ons nov 24, 2021 3:31 pm Nå er det i gang i Oslo igjen. Faen heller, nå er det nok. Anbefaling om munnbind .- som GARANTERT går over i tvang om vi ikke er "lydige" i løpet av uka. Vel, det får så være. Jeg kommer ikke til å adlyde Karen-politikerne. Folk som er pissredde for corona kan få munnbind gratis av meg.
Jeg gir faen. Brukte ikke munnbind tidligere og kommer ikke til å gjøre det nå heller.

basillen

Legg inn av basillen »

Morromann skrev: ons nov 24, 2021 3:31 pm Nå er det i gang i Oslo igjen. Faen heller, nå er det nok. Anbefaling om munnbind .- som GARANTERT går over i tvang om vi ikke er "lydige" i løpet av uka.
Det kan du være 100 % sikker på.

William_S

Legg inn av William_S »

basillen skrev: ons nov 24, 2021 3:29 pm
William_S skrev: ons nov 24, 2021 3:17 pm Haha nå gnåler også Raymond om at "munnbindet er en viktig påminnelse for oss alle at pandemien ikke er over". Herrejesus politikerne må jo være mindre begavet på generell basis virker det som.
Er det noen som er overrasket?

Disse dominobrikkene begynte å falle den dagen Hol kommune innførte munnbind igjen. Da var presedensen satt for vinteren.
En ting er jo munnbind hvis man jobber med potensielt alvorlig syke pasienter i helsevesenet, en helt annen ting er jo å innføre det på butikker og generelt i samfunnet.
For å omskrive R'ene i legemiddelregning (https://vernepleieboken.wordpress.com/2 ... de-7-r-er/) som går på rett legemiddel til riktig tid til riktig person i rett form osv så kan man kanskje omskrive det litt "riktig tiltak til riktig tid til riktig sted", her mener jeg jo at man bommer helt ved å bare generelt utskrive munnbind på resept til hele befolkningen. Det er litt som om man skal utskrive Oxynorm på resept til hele befolkningen fordi man kanskje kan få litt vondt i hodet.

Sistnevnte kan virke som en dårlig spøk, men i flere delstater i USA har man gjort folk avhengige av opioder.
Sist redigert av William_S den ons nov 24, 2021 3:37 pm, redigert 1 gang totalt.

MrPets

Legg inn av MrPets »

På dager som denne blir jeg dystopisk og må lene meg på den eminente Aldous Huxley.

"Wesley’s method of producing conversions [which] were essentially based on the technique of heightening psychological stress to the limit by talking about hellfire and so making people extremely vulnerable to suggestion and then suddenly releasing this stress by offering hopes of heaven (...) We now know the reason why these techniques worked and there’s no doubt at all that we can if we wanted to, carry them much further than was possible in the past (...) These methods, I think, are a real refinement on the older methods of terror because they combine methods of terror with methods of acceptance".

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

basillen skrev: ons nov 24, 2021 3:32 pm
Morromann skrev: ons nov 24, 2021 3:29 pm Regner med at de som sitter og skriver dette er de samme Karens som kjefter på deg om du ikke har på munnbind på butikken eller bussen. De får bare kjefte og skrike til krampa tar dem, jeg gir faen nå. Nok er faen meg fuckings nok! Jeg tok ikke vaksinen for å fortsette å bli herset med og for å tvunget til å leve som en sykelig mentalt ustabil hypokonder med OCD. De som er pissredde for corona kan gjemme seg hjemme resten av livet og aldri gå ut mer; jeg bryr meg ikke; men jeg kommer ikke til å løfte en finger for å vise dem spesialhensyn.
Overraskende mange på bussen her i Bergen i dag som ikke gikk med munnbind. Positivt overraskende altså :). Det er stadig flere av oss som åpenbart har fått nok av dette tullet.
BRA! Det er den ENESTE veien ut av dette nå - å gi fullstendig faen! Si nei til ALT de krever av dere. Ikke gi dem lillefingeren, da tar de hele hånda. Og om man skulle trues med bøter - skaff en advokat som kan redegjøre for hensiktsmessigheten i smittevernsloven. Jeg er gjerne med om flere av oss samler inn og spleiser på en advokat. Jeg er gjerne med på en kronerulling for enhver som skulle havne i trøbbel med loven på grunn av munnbindnekt og sponsing av advokat.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

VivaLV skrev: ons nov 24, 2021 3:12 pm Fullt mulig det! Problemet uansett med "dere" er vel at dere er imot stort sett alt av tiltak. Virker som "dere" heller vil ha en ny lockdown!
Du vil ha tiltak mot harde influensasesonger også fremover?

For det er det som vil skje om det blir noen hundre innleggelser.

90 % vaskinedekning blant alle 18+ er jo ikke nok for å holde samfunnet åpent...
Sist redigert av Hetfield den ons nov 24, 2021 3:40 pm, redigert 1 gang totalt.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

William_S skrev: ons nov 24, 2021 3:25 pm Bjørg ute igjen og gnåler om at hun vil ha påbud om munnbind osv. Så kan man jo egentlig spørre seg om 6 coronarelaterte dødsfall pr dag forrige uke egentlig er veldig mye og særlig når snittalderen er langt opp i 80 åra og antagelig på sykehjem. Hvorfor i helvete har hun og Nyborg begynt å få klippekort i statskanalen i det siste ? En skulle tro det holdt med Dagbladet. Hun ser oppriktig ut til å mene at munnbind stopper pandemien, men all erfaring viser seg jo at det slettes ikke er tilfelle i land med langt strengere munnbindregler enn Norge.
https://www.nrk.no/norge/seks-koronarel ... 1.15739977
Alderen er viktig i begge ender. De som dør er gjerne svært gamle og syke og ikke minst har man vel et element av underdødelighet som nå og fremover skal "kompenseres" for. De som smittes er gjerne yngre, barn og unge som tåler dette viruset svært godt. Nyborg problematiserer spesielt det siste, Andersen det første. Begge begår feilen av å se på et smittetilfelle nå på akkurat samme måte som et smittetilfelle før vaksinen, det er fundamentalt galt. Hvorfor skal man frykte smittetall nå på bakgrunn av "long covid" eller andre mer absurde teorier om hva dette viruset gjør når smitten hovedsaklig foregår blant folk som er vaksinert, har gjennomgått infeksjon tidligere eller i all praksis ikke har en risiko fra viruset? For en enorm andel av befolkningen er nå smitte gunstig for immunitet og for fremtidig møte med nyere varianter av dette viruset. Tiltak slik de argumenterer for betyr en langsommere prosess for å oppnå dette som både åpner for større sannsynlighet for varianter som er så forskjellige at vi må gjennom en ny mye hardere runde mer likt 2020 og ikke minst at andre infeksjoner blir langt verre slik vi ser klare tegn på nå. Helt utrolig at dette ikke når frem.

MacanGTS

Legg inn av MacanGTS »

BigWhale skrev: ons nov 24, 2021 2:44 pm
VivaLV skrev: ons nov 24, 2021 2:38 pmForøvrig pressekonferanse i Oslo 15:00. Tipper munnbindforbud på kollektivt/innendørs. Nå er det vel selv med påbud bare 50ish% aktig som bruker det, så jeg trur vi trenge den dugnandsånden vi hadde tidligere hvor praktisk talt "alle" brukte det for at det skal monne.

Og jeg trur munbind også kan virke på en litt bredere basis. At man på en måte blir minnet om at coronaen fremdeles er her og må håndteres!
Angående punkt 1: Trenger å oppfinne nye munnbind som faktisk fungerer for at dette skal ha noen effekt.
Angående punkt 2: Ikke lov ifølge smittevernloven å innføre noe kun pga. at det er et 'symbol' på pandemi.
Angående punkt 1: enig
Sist redigert av MacanGTS den ons nov 24, 2021 3:50 pm, redigert 1 gang totalt.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Morromann skrev: ons nov 24, 2021 8:58 am
Maxus5 skrev: ons nov 24, 2021 8:54 am Jeg har siden starten av dette merket meg at land der "alle" bruker munnbind fortsatt har enorme smittetall.
Man kan alltid hente frem gullkortet med at "det hadde vært enda værre uten munnbind" men tja, hadde det ?
Lurer på om land hvor folk nå i snart to år har hatt munnbind på permanent når de har vært andre steder enn hjemme kommer til å oppleve en epidemi av kroniske luftveissykdommer. Kan ikke være bra for oksygentilførselen; spesielt om man konstant går med munnbind utendørs også. Tror vi skandinaver kommer til å verdens beste lunger om noen år og det vil være en veldig enkel grunn til det.
Når vi puster ut, kvitter vi oss med avfallsstoff (karbondioksyd).
Så at ikke mange skjønner at det er ikke bra å puste inn den samme lufta du puster ut, er merkelig for meg i all fall.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Morromann skrev: ons nov 24, 2021 9:25 am
NoDabForYou skrev: ons nov 24, 2021 9:17 am
I følge enkelte er steigan en "please donate" side man ikke skal stole på. De mediene man skal stole på skal være subsidiert av eliten, for de har monopol på sannheten.
Vel, jeg er ikke ukritisk til alt på Steigan og han HAR beveget seg litt inn i konspirasjonsland også rundt covid, gjennom å promotere Fuellmich og Yeadon, men denne artikkelen referer jo kun til det som står i australsk media men som de store mediene i Norge helst ikke vil berøre eller synes er bagateller.
Ikke noe feil av Steigan med denne artikkelen. Det stod jo om denne "konsentrasjonsleiren" allerede for et par måneder siden i Sidney Morning Herald.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

Morromann skrev: ons nov 24, 2021 3:31 pm Nå er det i gang i Oslo igjen. Faen heller, nå er det nok. Anbefaling om munnbind .- som GARANTERT går over i tvang om vi ikke er "lydige" i løpet av uka. Vel, det får så være. Jeg kommer ikke til å adlyde Karen-politikerne. Folk som er pissredde for corona kan få munnbind gratis av meg.
Synes Raymond var veldig fornuftig her jeg asså. Fryktet mye mer enn dette.
Sendte noen stikk i retning Bergen også med tanke på at tiltak må være forholdsmessige etter lov. Synes også han gjør det klokt i å addressere at presset på helsetjenesten er mer sammensatt enn corona, da det også er RS virus og andre luftveisinfeksjoner som fyller de opp. Og at man derfor oppfordrer alle til å holde seg hjemme når de har luftveissymptomer uavhengig av negativ coronatest eller vaksinestatus. Det er et veldig positivt signal synes jeg.

I tillegg er han jo veldig tydelig på at det er en helthelsvurdering der også de negative sidene ved å eventuelt stenge ned ytterligere ble nevnt, og at man derfor nødig ønsker å gjeninnføre de.

Det å ha med seg munnbind i jakkelomma som benyttes hvis det blir for trangt, og holde seg hjemme når man har luftveissymptomer er jo veldig lite inngripende tiltak som kan gi akkurat en så liten effekt man trenger for at ikke man skal få større problemer med sykehuskapasiteten enn man allerede har.

Og hørte man på innleggene i etterkant fra andre politikere tror jeg man skal være glad for at man har det byrådet man har om man er negativ til strenge tiltak. Var jo andre som både ønsket påbudt munnbind og at man begrenset utelivet i julebordsesongen.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

basillen skrev: ons nov 24, 2021 3:32 pm
Morromann skrev: ons nov 24, 2021 3:29 pm Regner med at de som sitter og skriver dette er de samme Karens som kjefter på deg om du ikke har på munnbind på butikken eller bussen. De får bare kjefte og skrike til krampa tar dem, jeg gir faen nå. Nok er faen meg fuckings nok! Jeg tok ikke vaksinen for å fortsette å bli herset med og for å tvunget til å leve som en sykelig mentalt ustabil hypokonder med OCD. De som er pissredde for corona kan gjemme seg hjemme resten av livet og aldri gå ut mer; jeg bryr meg ikke; men jeg kommer ikke til å løfte en finger for å vise dem spesialhensyn.
Overraskende mange på bussen her i Bergen i dag som ikke gikk med munnbind. Positivt overraskende altså :). Det er stadig flere av oss som åpenbart har fått nok av dette tullet.
--- Påbudet har vart en dag..

basillen

Legg inn av basillen »

TerryMcDermott skrev: ons nov 24, 2021 4:02 pm --- Påbudet har vart en dag..
Tre dager.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Mtp diverse Karens som det snakkes om her inne så er det mere som minner om den mannlige motparten (Kens) blant de som protesterer mest mot munnbind. Det er som en 5-åring i trassalderen som tramper i gulvet.

basillen

Legg inn av basillen »

TerryMcDermott skrev: ons nov 24, 2021 4:07 pm --- Mtp diverse Karens som det snakkes om her inne så er det mere som minner om den mannlige motparten (Kens) blant de som protesterer mest mot munnbind. Det er som en 5-åring i trassalderen som tramper i gulvet.
Forskjellen er at vi har rett.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

https://forum.kvinneguiden.no/topic/153 ... %C3%A5bud/

KG vil ha tvangsvaksinering fordi Tyskerne vil det.

Fascismen fortsetter..

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

William_S skrev: ons nov 24, 2021 3:25 pm Bjørg ute igjen og gnåler om at hun vil ha påbud om munnbind osv. Så kan man jo egentlig spørre seg om 6 coronarelaterte dødsfall pr dag forrige uke egentlig er veldig mye og særlig når snittalderen er langt opp i 80 åra og antagelig på sykehjem. Hvorfor i helvete har hun og Nyborg begynt å få klippekort i statskanalen i det siste ? En skulle tro det holdt med Dagbladet. Hun ser oppriktig ut til å mene at munnbind stopper pandemien, men all erfaring viser seg jo at det slettes ikke er tilfelle i land med langt strengere munnbindregler enn Norge.
https://www.nrk.no/norge/seks-koronarel ... 1.15739977
Derimot synes jeg den andre som intervjues i artikkelen, Anne Spurkeland, virker å ha en rasjonell analyse: "Skal man begynne å leve med koronaviruset så kan man ikke ha ambisjon om at det skal være null som dør av sykdommen". Så enkelt kan det egentlig sies, og jeg vil heller ikke si at det er kynisk, da en nedstengning også har store kostnader for våre liv - som vi har sett. Det er bra at de også intervjuer folk som har et litt bredere samfunnsperspektiv istedenfor denne smitte-nerde-klubben som Andersen og Nyborg er åndelige ledere for.

Legger også merke til at Andersen her fokuserer på "mulige senskader", der for noen dager siden Nyborg trakk frem både demens, fødselsskader og varig uførhet blant unger. Med så lave dødstall som vi har nå så er jakten etter andre dramatiske effekter nå igang for fullt innenfor denne klubben.

fazz

Legg inn av fazz »

basillen skrev: ons nov 24, 2021 4:08 pm
TerryMcDermott skrev: ons nov 24, 2021 4:07 pm --- Mtp diverse Karens som det snakkes om her inne så er det mere som minner om den mannlige motparten (Kens) blant de som protesterer mest mot munnbind. Det er som en 5-åring i trassalderen som tramper i gulvet.
Forskjellen er at vi har rett.
Det tror jeg helt sikkert "Karens" går rundt å tror også.

Enhanced

Legg inn av Enhanced »

William_S skrev: ons nov 24, 2021 3:20 pm
KongOlav2 skrev: ons nov 24, 2021 3:18 pm
William_S skrev: ons nov 24, 2021 3:17 pm Haha nå gnåler også Raymond om at "munnbindet er en viktig påminnelse for oss alle at pandemien ikke er over". Herrejesus politikerne må jo være mindre begavet på generell basis virker det som.
Blir så lei av politikere som er så sykelig opptatt av signaleffekt. Akkurat det anser jeg virkelig som et tegn på manglende sjelsevner......
Enig - så skal Oslo innføre kanskje det minst effektive tiltaket jeg personlig aldri har skjønt en dritt av - nemlig at dører på tbane og trikker igjen skal åpnes automatisk. Folk har tydeligvis ikke lest seg opp på hvordan coronaviruset smitter, det er ikke overflatesmitte. Sporveien selv sier jo at unødig døråpning sliter på mekanikken og gir høyere vedlikeholdskostnader. Hvis folk er så jævelig redde for å trykke på knappen kan man jo bare bruke albue eller hanske eller no. Dessuten er det ikke noe poeng i at alle dørene på et 6 vognstog på tbanen åpner seg om tbanen ikke har mange passasjerer, det gir rett og slett også jevnere temperatur på tbanen.
https://www.nrk.no/osloogviken/raymond- ... 1.15743559
Det var jo en artikkel om dette i Aftenposten senest i går, der den kjente eksperten på smittevern, um, jeg mener tilfeldig personen, Paul Omar Lervåg, hadde skrevet et debattinnlegg i Avisa Oslo om hvorfor dette flotte tiltaket med automatisk døråpning ikke ble gjeninnført nå som smitten steg.

Ruter svarte kort og greit det du skriver, om slitasje og varme og at det ikke fantes noe smittevernfaglig begrunnelse for automatisk døråpning.

Til tross for dette skrev Aftenposten i samme artikkel at "Korona og andre virus spres gjerne ved kontaktsmitte", som om det var en etablert sannhet. Helt uten å ta til seg det Ruter faktisk sa.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Munnbind er virkelig ikke noe jeg gidder å bruke penger på.

Leif_8

Legg inn av Leif_8 »

Morromann skrev: ons nov 24, 2021 8:48 am Jeg....finner....ikke....ord....for hva som skjer i Australia. Det er pur ondskap. Maktpolitkerne har tatt av masken, og da mener jeg ikke munnbindet, men den metaforiske demokratimasken og viser nå hvilken total og ekstrem ondskap som befinner seg i dem. Australia sender nå uvaksinerte, smittede og nærkontakter....I KONSENTRASJONSLEIRE! KONSENTRASJONSLEIRE! Og militæret henter dem? Når skjedde dette sist i vestlige samfunn? Sist gang det skjedde var i Nazi-Tyskland og tyskokkupoerte land i andre verdenskrig. Dette er pur ondskap og jeg fatter ikke hvordan de kom dit. De fleste medier nevner det ikke med et ord, men henger seg opp i noen bagateller om Polen og Ungarn. Men Australia som har blitt en rendyrket nazistat nevnes ikke med et fuckings ord. Jeg skjønner ikke hvordan Dan Andrews og Michael Gunner kan slippe unna med dette når, eller om, dette roer seg. Det de driver med kvalifiserer til livsvarig fengsel. Hadde jeg visst dette på forhånd hadde jeg latt være å ta vaksinen i solidaritet og som fordømmelse mot despotene Down Under.

https://steigan.no/2021/11/australia-ha ... eneleirer/
Nei, det som foregår i Australia lover ikke godt siden de ligger i tet på utviklingen. Her fra urbefolkningen som appellerer til et internasjonalt samfunn, som ikke er der.


NoDabForYou
Innlegg: 1951

Legg inn av NoDabForYou »

TerryMcDermott skrev: ons nov 24, 2021 4:07 pm --- Mtp diverse Karens som det snakkes om her inne så er det mere som minner om den mannlige motparten (Kens) blant de som protesterer mest mot munnbind. Det er som en 5-åring i trassalderen som tramper i gulvet.
Gikk plutselig opp for meg hva karensdager egentlig er for noe...

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»