Generell diskusjon om corona

Låst
Ørnie1337

Re: Generell diskusjon om corona

Legg inn av Ørnie1337 »

Slenger ut denne: https://www.fhi.no/contentassets/8a971e ... .11.21.pdf

Med mindre jeg har tolket rapporten feil så viser den at ca. 60-70% av «coronainnlagte» pasienter er innlagt på grunn av corona.

Så antall innlagte pasienter som følge av corona er derfor rundt 150?

Kjekk informasjon å ta meg seg når man diskuterer antall innleggelser osv.

Også verdt å merke seg at fullvaksinerte nå er i flertall. Det skulle selvsagt bare mangle, med tanke på at vi nærmer oss 90% vaksinasjonsgrad. Det som derimot ER betenkelig, er at våre brødre og søstre som ikke vil la seg vaksinere og som bare utgjør ca. 10% av våre voksne befolkning står for i underkant av 50% av innleggelsene! Det er dette som burde blitt kommunisert i pressekonferanser, og gjerne blitt gjentatt daglig! Glem smittetallene, vaksinepass pg munnbind! Bruk all tid og krefter på å overbevise folk om faren ved å ikke la seg vaksinere. Tall, grafer og fakta! Det er det eneste som gjelder!

Kjenner du noen som ikke vil la seg vaksinere? Hør hva dem har å si og møt dem med fakta. Vi mennesker er drevet av frykt. Noen er mer redd for vaksinen enn korona, og noen er mer redd for å fly enn å kjøre bil. Irrasjonelt, men sånn er det. Min gode venn valgte å fly for første gang her om dagen, og det etter lange diskusjoner basert på fakta og ikke latterliggjøring.


Bare et lite innspill fra en ørn👍

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Morromann skrev: ons nov 24, 2021 8:38 pm
Fringegirl skrev: ons nov 24, 2021 7:28 pm
Morromann skrev: ons nov 24, 2021 3:36 pm

BRA! Si nei til ALT de krever av dere. Ikke gi dem lillefingeren, da tar de hele hånda. Og om man skulle trues med bøter - skaff en advokat
Vel, nei.
DET gidder jeg f*en ikke. Alle står fritt til å ikke bruke eller velge å bruke munnbind alt etter som. Men nå får du ta deg en bolle, herlighet. Hvem pokker skal gidde å risikere svære bøter og drasse inn en advokat for et pokkers munnbind fordi du tydeligvis trenger at andre holder deg i hånda for å gjøre det du oppfordrer andre om, det blir for dumt.

Det får være grenser for hvor barnslig en skal ta dette med munnbind. Bruk det eller ikke, opp til deg. Men spar oss det pokkers dramaet, det er så jeg mistenker du er ei Karens selv, bare en mannlig versjon så mye som du hisser deg opp over et stykke tøy foran trynet :roll:
Absolutt ikke. Karen er de som blander seg inn i ANDRE mennesker og ikke passer sine egne saker. Jeg driter i om andre frivillig bruker munnbind eller låser seg inne resten av livet fordi de skjelver i buksene OG er pissredde for corona selv om de er fullvaksinerte og står på venteliste for booster. Tviler på at de legger av seg frykten da heller. Men det er OK for meg, jeg blander meg ikke inn i hva DE gjør så lenge de ikke blander seg oppi hva JEG gjør. Det er DET som er Karen, de som opptrer som selvutnevnt "oppførselspoliti". Joda, det finnes anti-munnbind-Karens, de som klager på og kjefter på de som bruker munnbind, det gjør ikke jeg, jeg lar de som gjør det være i fred SÅ LENGE DE VISER MEG SAMME HENSYN!
Tja, for meg er Karens dramafolk, som lager en sinnsvak deal ut av filleting. Som du nå gjør med å snakke om svære bøter, advokathyring og «komme på kant med loven» tull om en liten fillerye foran kjeften.
Da har man tatt det liiiiiitt langt. Det finnes større ting å gripe tak i en nettopp det. Men fint at du godtar at andre bruker munnbind mens du ikke bruker det, men da virker det litt rart å latterliggjøre og oppfordre folk til å ikke gjøre det hvis du mener du ikke blander deg opp i hva andre gjør?

Sånn forøvrig burde du ta deg en tur på KG, hadde vært morsomt å se deg i debatt med de ivrigste rabiate tiltakstilhengerne der 😁

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Queenie skrev: ons nov 24, 2021 8:27 pm
Fringegirl skrev: ons nov 24, 2021 8:22 pm
Queenie skrev: ons nov 24, 2021 8:17 pm
Fatter ikke at du orker. Jeg har lyst til å innføre et nytt begrep: nekisme. Det er smittsomt. Har du ett slikt i din kontaktflate vil jeg dømme deg knallhardt.
90% av brukerne der inne er folk som i fullt alvor kaller seg selv noe så virkelighetsfjern som empath og tuller seg inn i offerrollen dagen lang. Og i det selskapet der møter de ikke annet enn positiv forsterkning så det ser ut til at det blir den nye meningen med livet, å være et offer. Enig i at noe kan være morsomt, men noen dager i halvåret er nok for meg.
Da skjønner du sikkert hvorfor ikke jeg diskuterer på KG. Orker ikke folk som ser på seg offer hele tiden.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetss ... post=78600

Koronapasset på bussen ja. Høres jo ikke tidkrevende og håpløst lite gjennomførbart overhodet.

Drit i om man ikke har bil for å komme seg til jobb eller er student og ikke vaksinert. Itte så nøye. Kn bruke elsparkesykkel, er jo gode mulighet om de har type tusenvis på hvert gatehjørne som her hos oss.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Bergen ber om tiltak for hele landet, fordi de selv er mest ustyrlige. (hvem ellers?)

Flere og flere ber om tiltak fordi uvaksinerte opptar verdifulle sykehusplasser. Uansvarlige idioter som tror alle verdens land og ledere er enige om å konspirere mot befolkningen sørger altså for at folk ikke får utført nødvendige operasjoner fordi de selv tar plassen deres. I tillegg kan de muligens oppnå at alle må svelge tiltak som er unødvendige for ansvarsfulle vaksinerte. Det som bør gjøres er å innføre koronapass for å slippe inn på sykehus.
Sist redigert av Neptun den ons nov 24, 2021 9:08 pm, redigert 1 gang totalt.

Ørnie1337

Legg inn av Ørnie1337 »

[/quote]
Tja, for meg er Karens dramafolk, som lager en sinnsvak deal ut av filleting. Som du nå gjør med å snakke om svære bøter, advokathyring og «komme på kant med loven» tull om en liten fillerye foran kjeften.
Da har man tatt det liiiiiitt langt. Det finnes større ting å gripe tak i en nettopp det. Men fint at du godtar at andre bruker munnbind mens du ikke bruker det, men da virker det litt rart å latterliggjøre og oppfordre folk til å ikke gjøre det hvis du mener du ikke blander deg opp i hva andre gjør?

Sånn forøvrig burde du ta deg en tur på KG, hadde vært morsomt å se deg i debatt med de ivrigste rabiate tiltakstilhengerne der 😁
[/quote]


Jeg tror munnbind har blitt et stort irritasjonsmoment for mange. Gevinsten er høyst usikker. Vi har jo innført dette tiltaket mange ganger, bortsett våren 2020. Hver gang dette har blitt innført har antall smittetilfeller fortsatt å øke. Det som ofte skjer er at påbud om munnbind innføres, smitten fortsetter å stige som vanlig, før andre tiltak deretter settes inn. Så synker smitten som følge av andre tiltak. Munnbindet får selvsagt noe av æren til tross for at smittetallene fortsatte å stige når munnbind var det «eneste» tiltaket.

La oss være ærlige og innrømme at det fortsatt ikke er påvist noen korrelasjon mellom smittetallene og munnbind og heller bare droppe dette tiltaket. Massetesting er for eksempel et mye mer effektivt tiltak.

Når det er sagt: Utgjør covid NÅ en så alvorlig trussel mot samfunnet at det forsvarer disse tiltakene? Nei, jeg synes ikke det. Og hvis jeg skal akseptere tiltak uten å syte, så vil jeg se en STOR innsats/vilje fra våre folkevalgte til å ruste opp våre sykehus, for det er egentlig DER problemet ligger. Det er helt uaktuelt å godta et samfunn med tiltak hver vinter som følge av dårlig sykehusdrift.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Ørnie1337 skrev: ons nov 24, 2021 8:45 pm
Kjenner du noen som ikke vil la seg vaksinere? Hør hva dem har å si og møt dem med fakta. Vi mennesker er drevet av frykt. Noen er mer redd for vaksinen enn korona, og noen er mer redd for å fly enn å kjøre bil. Irrasjonelt, men sånn er det. Min gode venn valgte å fly for første gang her om dagen, og det etter lange diskusjoner basert på fakta og ikke latterliggjøring.
Jeg har spurt flere jeg som ikke vil vaksinere seg, om de er redd for sprøyter e.l. Men det er ikke det som er årsaken, og hvis de ikke vil vaksinere seg, så må de da få slippe det. De behøver da ikke akkurat "skrifte" om begrunnelsen sin.
Folk må få lov til å bestemme selv hva de vil injisere i kroppen sin.

Enkelte snakker om at de uvaksinerte gjør livet liksom "surt" for de vaksinerte, og det skjønner jeg ikke. Jeg omgås ganske mange mennesker daglig og jeg aner ikke om de er vaksinerte eller ikke. Og ikke spør jeg dem heller. Men ikke er jeg blitt smittet, eller jeg kan ha hatt korona uten å vite det. Så jeg lever mitt liv på samme måte som før pandemien kom.

Ørnie1337

Legg inn av Ørnie1337 »

Neptun skrev: ons nov 24, 2021 8:59 pm Bergen ber om tiltak for hele landet, fordi de selv er mest ustyrlige. (hvem ellers?)

Flere og flere ber om tiltak fordi uvaksinerte opptar verdifulle sykehusplasser. Uansvarlige idioter som tror alle verdens land og ledere er enige om å konspirere mot befolkningen sørger altså for at folk ikke får utført nødvendige operasjoner fordi de selv tar plassen deres. I tillegg kan de muligens oppnå at alle må svelge tiltak som er unødvendige for ansvarsfulle vaksinerte. Det som bør gjøres er å innføre koronapass for å slippe inn på sykehus. Slutt å ta hensyn til dem.
Samme med idiotene som røyker! Og alle fjøsnissene som spiller fotball og møter opp på sykehuset med brukket bein! Burde vært egenandel for behandlinger på sykehus basert på hvilken livsstil man har!

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Ørnie1337 skrev: ons nov 24, 2021 9:04 pm Jeg tror munnbind har blitt et stort irritasjonsmoment for mange. Gevinsten er høyst usikker. Vi har jo innført dette tiltaket mange ganger, bortsett våren 2020. Hver gang dette har blitt innført har antall smittetilfeller fortsatt å øke. Det som ofte skjer er at påbud om munnbind innføres, smitten fortsetter å stige som vanlig, før andre tiltak deretter settes inn. Så synker smitten som følge av andre tiltak. Munnbindet får selvsagt noe av æren til tross for at smittetallene fortsatte å stige når munnbind var det «eneste» tiltaket.
Ja og det forstår jeg, det er en uvant greie i Norge i motsetning til f.eks Østen hvor de har vært vant med det i mange år bla pga forurenset luft osv. Men samtidig, hvis det får enkelte til å følge seg "trygge", så ser jeg ikke problemet. HVOR trygt det i grunnen er, er jo noe som diskuteres mye, også her i tråden - og man ser jo temmelig mange som ikke EVNER å forstå hvordan faktisk bruke munnbindet riktig som igjen da fører til at man egentlig bare skaper ris til egen ræv. Men uansett, hvis folk vil bruke det, så hvorfor ikke. Og selv med krav om munnbind, så har det vel alltid hengt på "når man ikke klarer å holde 1 meters avtand". I de fleste tilfeller er jo dette mulig, så de som ikke vil ha munnbind, trenger ikke det. Jeg bare ser ikke nødvendigheten med å hisse seg opp over akkurat denne lille greia, når det finnes andre tiltak som har større innvirkning på livet enn akkurat denne filleryen.

Når det er sagt: Utgjør covid NÅ en så alvorlig trussel mot samfunnet at det forsvarer disse tiltakene? Nei, jeg synes ikke det. Og hvis jeg skal akseptere tiltak uten å syte, så vil jeg se en STOR innsats/vilje fra våre folkevalgte til å ruste opp våre sykehus, for det er egentlig DER problemet ligger. Det er helt uaktuelt å godta et samfunn med tiltak hver vinter som følge av dårlig sykehusdrift.
Ja, men så er ikke dette gjort i en håndvending heller. Det er ikke vips, så har vi ørten tusen nye sykepleiere, mer intensivplasser, flere sykehus osv. Dette tar jo ÅR. Så når noe tar år, hva da?

Ørnie1337

Legg inn av Ørnie1337 »

pfrog567 skrev: ons nov 24, 2021 9:04 pm
Ørnie1337 skrev: ons nov 24, 2021 8:45 pm
Kjenner du noen som ikke vil la seg vaksinere? Hør hva dem har å si og møt dem med fakta. Vi mennesker er drevet av frykt. Noen er mer redd for vaksinen enn korona, og noen er mer redd for å fly enn å kjøre bil. Irrasjonelt, men sånn er det. Min gode venn valgte å fly for første gang her om dagen, og det etter lange diskusjoner basert på fakta og ikke latterliggjøring.
Jeg har spurt flere jeg som ikke vil vaksinere seg, om de er redd for sprøyter e.l. Men det er ikke det som er årsaken, og hvis de ikke vil vaksinere seg, så må de da få slippe det. De behøver da ikke akkurat "skrifte" om begrunnelsen sin.
Folk må få lov til å bestemme selv hva de vil injisere i kroppen sin.

Enkelte snakker om at de uvaksinerte gjør livet liksom "surt" for de vaksinerte, og det skjønner jeg ikke. Jeg omgås ganske mange mennesker daglig og jeg aner ikke om de er vaksinerte eller ikke. Og ikke spør jeg dem heller. Men ikke er jeg blitt smittet, eller jeg kan ha hatt korona uten å vite det. Så jeg lever mitt liv på samme måte som før pandemien kom.
Ingen må «skrifte» om noe som helst, men det er ganske vanlig i min vennegjeng å drøfte forskjellige temaer i livet. Basert på all mulig tallmateriale, så lønner det seg for voksne folk å ta vaksinen. Derfor presenterer jeg disse tallene for de som ikke ønsker å vaksinere seg. Det er dumt å ta valg basert på dårlig informasjon. Hvilket valg folk tar er til syvende og sist deres valg, men som medmenneske må man få lov til å komme med nøytrale fakta.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Ørnie1337 skrev: ons nov 24, 2021 9:04 pm
La oss være ærlige og innrømme at det fortsatt ikke er påvist noen korrelasjon mellom smittetallene og munnbind og heller bare droppe dette tiltaket. Massetesting er for eksempel et mye mer effektivt tiltak.

Når det er sagt: Utgjør covid NÅ en så alvorlig trussel mot samfunnet at det forsvarer disse tiltakene? Nei, jeg synes ikke det. Og hvis jeg skal akseptere tiltak uten å syte, så vil jeg se en STOR innsats/vilje fra våre folkevalgte til å ruste opp våre sykehus, for det er egentlig DER problemet ligger. Det er helt uaktuelt å godta et samfunn med tiltak hver vinter som følge av dårlig sykehusdrift.
Godt innlegg, gamle ørn :)
Det norske helsevesenet har blitt dårligere år for år, men det bryr ikke våre politikere seg særlig om ser det ut til. Uavhengig hvilken regjering vi har.
Nå "bruker" sykehuslegene over hele landet Covid-19 for alt den er verd, for å vekke de folkevalgte. Men de sover i timen som vanlig.
Hadde Erna, Høye & co reagert med en gang i fjor, hadde vi f.eks. snart fått ferdig utdannede intensivsykepleiere, da utdanningen tar 2 år. Men neida, det var viktigere å "pleie" næringslivet"..

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Ørnie1337 skrev: ons nov 24, 2021 9:14 pm
Ingen må «skrifte» om noe som helst, men det er ganske vanlig i min vennegjeng å drøfte forskjellige temaer i livet. Basert på all mulig tallmateriale, så lønner det seg for voksne folk å ta vaksinen. Derfor presenterer jeg disse tallene for de som ikke ønsker å vaksinere seg. Det er dumt å ta valg basert på dårlig informasjon. Hvilket valg folk tar er til syvende og sist deres valg, men som medmenneske må man få lov til å komme med nøytrale fakta.
Skjønner deg. Men hvis ikke folk vil, så må de få slippe det uten at de skal ses på som "spedalske".

Ørnie1337

Legg inn av Ørnie1337 »

Fringegirl skrev: ons nov 24, 2021 9:11 pm
Ørnie1337 skrev: ons nov 24, 2021 9:04 pm Jeg tror munnbind har blitt et stort irritasjonsmoment for mange. Gevinsten er høyst usikker. Vi har jo innført dette tiltaket mange ganger, bortsett våren 2020. Hver gang dette har blitt innført har antall smittetilfeller fortsatt å øke. Det som ofte skjer er at påbud om munnbind innføres, smitten fortsetter å stige som vanlig, før andre tiltak deretter settes inn. Så synker smitten som følge av andre tiltak. Munnbindet får selvsagt noe av æren til tross for at smittetallene fortsatte å stige når munnbind var det «eneste» tiltaket.
Ja og det forstår jeg, det er en uvant greie i Norge i motsetning til f.eks Østen hvor de har vært vant med det i mange år bla pga forurenset luft osv. Men samtidig, hvis det får enkelte til å følge seg "trygge", så ser jeg ikke problemet. HVOR trygt det i grunnen er, er jo noe som diskuteres mye, også her i tråden - og man ser jo temmelig mange som ikke EVNER å forstå hvordan faktisk bruke munnbindet riktig som igjen da fører til at man egentlig bare skaper ris til egen ræv. Men uansett, hvis folk vil bruke det, så hvorfor ikke. Og selv med krav om munnbind, så har det vel alltid hengt på "når man ikke klarer å holde 1 meters avtand". I de fleste tilfeller er jo dette mulig, så de som ikke vil ha munnbind, trenger ikke det. Jeg bare ser ikke nødvendigheten med å hisse seg opp over akkurat denne lille greia, når det finnes andre tiltak som har større innvirkning på livet enn akkurat denne filleryen.

Når det er sagt: Utgjør covid NÅ en så alvorlig trussel mot samfunnet at det forsvarer disse tiltakene? Nei, jeg synes ikke det. Og hvis jeg skal akseptere tiltak uten å syte, så vil jeg se en STOR innsats/vilje fra våre folkevalgte til å ruste opp våre sykehus, for det er egentlig DER problemet ligger. Det er helt uaktuelt å godta et samfunn med tiltak hver vinter som følge av dårlig sykehusdrift.
Ja, men så er ikke dette gjort i en håndvending heller. Det er ikke vips, så har vi ørten tusen nye sykepleiere, mer intensivplasser, flere sykehus osv. Dette tar jo ÅR. Så når noe tar år, hva da?
Tja. Godt spørsmål. Hvor lang tid tar det å utdanne insentivsykepleiere? Hvor lang tid tar det å skaffe påfyll fra utlandet? Jeg vet ikke. Men vi nærmer oss nå 2år med pandemi, og den borgerlige regjeringen gjorde nada for å øke sykehuskapasiteten. AP/SP ser ut til å fortsette på samme sti, med nok en «utredning». Sykehusene skriker etter ressurser og har gjort det i mange år. Må du ha et eksakt tall på spørsmålet ditt? 😊

Ørnie1337

Legg inn av Ørnie1337 »

pfrog567 skrev: ons nov 24, 2021 9:19 pm
Ørnie1337 skrev: ons nov 24, 2021 9:14 pm
Ingen må «skrifte» om noe som helst, men det er ganske vanlig i min vennegjeng å drøfte forskjellige temaer i livet. Basert på all mulig tallmateriale, så lønner det seg for voksne folk å ta vaksinen. Derfor presenterer jeg disse tallene for de som ikke ønsker å vaksinere seg. Det er dumt å ta valg basert på dårlig informasjon. Hvilket valg folk tar er til syvende og sist deres valg, men som medmenneske må man få lov til å komme med nøytrale fakta.
Skjønner deg. Men hvis ikke folk vil, så må de få slippe det uten at de skal ses på som "spedalske".
Jeg er helt enig, men jeg må få kalle valget dems irrasjonelt😊

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Ørnie1337 skrev: ons nov 24, 2021 9:22 pm

Tja. Godt spørsmål. Hvor lang tid tar det å utdanne insentivsykepleiere? Hvor lang tid tar det å skaffe påfyll fra utlandet? Jeg vet ikke. Men vi nærmer oss nå 2år med pandemi, og den borgerlige regjeringen gjorde nada for å øke sykehuskapasiteten. AP/SP ser ut til å fortsette på samme sti, med nok en «utredning». Sykehusene skriker etter ressurser og har gjort det i mange år. Må du ha et eksakt tall på spørsmålet ditt? 😊
Neida, jeg er i utgangspunktet enig med deg, jeg bare påpeker at det tar tid å få det opp og gå, og at noe må de jo gjøre i mellomtiden for å lette på "presset" til sykehusene. Men de har jo tenkt at vaksinen var veien ut og da tydeligvis kalkulert med at "da trenger man ikke gjøre noe da" - så viser det seg at vaksinen ikke er veien ut allikevel. Så da spørs det om veien videre..

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Ørnie1337 skrev: ons nov 24, 2021 9:23 pm
Jeg er helt enig, men jeg må få kalle valget dems irrasjonelt😊
Ja, kall det hva du vil for meg :)

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

pfrog567 skrev: ons nov 24, 2021 9:26 pm :)
Var det ikke du som etterspurte mer om den demonstrasjonen?
Står noe her ser jeg; https://filternyheter.no/nei-det-var-ik ... er-i-oslo/

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Fringegirl skrev: ons nov 24, 2021 9:25 pm
Neida, jeg er i utgangspunktet enig med deg, jeg bare påpeker at det tar tid å få det opp og gå, og at noe må de jo gjøre i mellomtiden for å lette på "presset" til sykehusene. Men de har jo tenkt at vaksinen var veien ut og da tydeligvis kalkulert med at "da trenger man ikke gjøre noe da" - så viser det seg at vaksinen ikke er veien ut allikevel. Så da spørs det om veien videre..
Som jeg har nevnt flere ganger her, så sparer Norge seg til fant. Og vi som straffes er jo selvsagt landets innbyggere.
Sykehus og sengeposter blir lagt ned, og nedbemanningen blir verre og verre. Ikke rart de som står midt oppi det, blir utslitte før tida. Og det har de vært lenge før pandemien kom.

Men så klart, det er jo viktigere at Norge bidrar med penger internasjonalt, slik som bl.a. å være med på og "redde" regnskogen i Amazonas, selv om brasilianske myndigheter tillater hogst der likevel..

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

Ørnie1337 skrev: ons nov 24, 2021 9:14 pm Basert på all mulig tallmateriale, så lønner det seg for voksne folk å ta vaksinen. Derfor presenterer jeg disse tallene for de som ikke ønsker å vaksinere seg. Det er dumt å ta valg basert på dårlig informasjon.
Google, YouTube, Twitter, Facebook, m.fl. sensurerer det meste som ikke er fordelaktig for vaksinen. Dette har pågått siden dag 1. Så det du har av tall og "god informasjon" er kanskje bare en delvis sannhet?

Jeg er med i en gruppe på FB som heter Erfaring med Covid 19 vaksinering - Norge

https://www.facebook.com/groups/erfarin ... ?ref=share

Det er skremmende å lese om bivirkningene folk får av denne vaksinen - folk som tidligere var helt friske. Det mest skremmende er å lese om hvordan helsevesenet i Norge elegant avfeier at bivirkningene har sammenheng med vaksinen.

Normalt friske folk sitter altså igjen med alvorlige helseplager pga. at de har tatt en vaksine mot et virus som de mest sannsynlig ikke ville merket noe særlig til.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Fringegirl skrev: ons nov 24, 2021 9:33 pm
pfrog567 skrev: ons nov 24, 2021 9:26 pm :)
Var det ikke du som etterspurte mer om den demonstrasjonen?
Står noe her ser jeg; https://filternyheter.no/nei-det-var-ik ... er-i-oslo/
Stemmer det. Takk for linken.
Men jeg visste ikke noe om det var hundrevis eller tusenvis i det toget. Rart i hvert fall at det ikke ble nevnt i riksavisene. Slik som når SIAN holder appell vet du :)

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Bjoneroa skrev: ons nov 24, 2021 9:36 pm
Jeg er med i en gruppe på FB som heter Erfaring med Covid 19 vaksinering - Norge

https://www.facebook.com/groups/erfarin ... ?ref=share

Det er skremmende å lese om bivirkningene folk får av denne vaksinen - folk som tidligere var helt friske. Det mest skremmende er å lese om hvordan helsevesenet i Norge elegant avfeier at bivirkningene har sammenheng med vaksinen.

Normalt friske folk sitter altså igjen med alvorlige helseplager pga. at de har tatt en vaksine mot et virus som de mest sannsynlig ikke ville merket noe særlig til.
Tror du alle i den facebookgruppa er virkelige mennesker? Eller forstår du at det finnes trollfabrikker som også har representanter i slike grupper som er ute etter å spre desinformasjon ang de vestlige vaksinene?
Det som står på Facebook skal man aldri ta for god fisk, og generelt gjelder det internett uansett.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Bjoneroa skrev: ons nov 24, 2021 9:36 pm
Jeg er med i en gruppe på FB som heter Erfaring med Covid 19 vaksinering - Norge

https://www.facebook.com/groups/erfarin ... ?ref=share

Det er skremmende å lese om bivirkningene folk får av denne vaksinen - folk som tidligere var helt friske. Det mest skremmende er å lese om hvordan helsevesenet i Norge elegant avfeier at bivirkningene har sammenheng med vaksinen.
Normalt friske folk sitter altså igjen med alvorlige helseplager pga. at de har tatt en vaksine mot et virus som de mest sannsynlig ikke ville merket noe særlig til.
Tja, jeg vet ikke jeg. Men at det er flere hundre/tusen i Norge som har fått alvorlige bivirkninger av denne vaksinen, tviler jeg på.
Mest pga at slike Facebook-grupper om sykdommer, gjerne tiltrekker seg hypokondere, nervøse folk o.l.
Tenk at de har tatt vaksinen og et par dager etterpå har de vondt en eller annen plass (som før), og da er det nok bivirkninger av vaksinen..

Jeg mener ikke å kimse av de som får reelle bivirkninger etter vaksinen. Men ville ikke ha trodd på alt som skrives der.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Ukerapporten for uke 44 fra FHI forteller følgende: for uvaksinerte over 18 år per 100 000 har 12,1 personer blitt innlagt. Om vi tar hardt i og sier at ca 600 000 er uvaksinerte i denne gruppen kan vi altså forvente at ca 73 personer blir innlagt.

Hånda i været om du mener dette er en fare for sykehus, rikets sikkerhet og ditt liv forøvrig.

Ørnie1337

Legg inn av Ørnie1337 »

Bjoneroa skrev: ons nov 24, 2021 9:36 pm
Ørnie1337 skrev: ons nov 24, 2021 9:14 pm Basert på all mulig tallmateriale, så lønner det seg for voksne folk å ta vaksinen. Derfor presenterer jeg disse tallene for de som ikke ønsker å vaksinere seg. Det er dumt å ta valg basert på dårlig informasjon.
Google, YouTube, Twitter, Facebook, m.fl. sensurerer det meste som ikke er fordelaktig for vaksinen. Dette har pågått siden dag 1. Så det du har av tall og "god informasjon" er kanskje bare en delvis sannhet?

Jeg er med i en gruppe på FB som heter Erfaring med Covid 19 vaksinering - Norge

https://www.facebook.com/groups/erfarin ... ?ref=share

Det er skremmende å lese om bivirkningene folk får av denne vaksinen - folk som tidligere var helt friske. Det mest skremmende er å lese om hvordan helsevesenet i Norge elegant avfeier at bivirkningene har sammenheng med vaksinen.

Normalt friske folk sitter altså igjen med alvorlige helseplager pga. at de har tatt en vaksine mot et virus som de mest sannsynlig ikke ville merket noe særlig til.
Jeg forstår hvor du vil, men jeg kan ikke å forholde meg til hva som blir skrevet i en tilfeldig Facebook-gruppe! Det er mye rart i slike facebookgrupper.

Men: Bivirkningen av vaksinen skal man ta seriøst, og nettopp fordi det er en liten risiko forbundet med vaksinen, så må valget om å ta den være frivillig.

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

Fringegirl og pfrog567, dere kan jo melde dere inn i FB-gruppen og gjøre dere opp en mening etter å ha lest selv.

Jeg tenkte i samme baner selv, at gruppen kanskje var fylt med stakkarslige sutrekopper som syntes syndt på seg selv og ville ha oppmerksomhet, men det viser seg å være normale folk med ganske alvorlige plager.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Bjoneroa skrev: ons nov 24, 2021 9:52 pm Fringegirl og pfrog567, dere kan jo melde dere inn i FB-gruppen og gjøre dere opp en mening etter å ha lest selv.

Jeg tenkte i samme baner selv, at gruppen kanskje var fylt med stakkarslige sutrekopper som syntes syndt på seg selv og ville ha oppmerksomhet, men det viser seg å være normale folk med ganske alvorlige plager.
Nei takk :)

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

Ørnie1337 skrev: ons nov 24, 2021 9:50 pm Bivirkningen av vaksinen skal man ta seriøst, og nettopp fordi det er en liten risiko forbundet med vaksinen, så må valget om å ta den være frivillig.
Det er visst større risiko for å få bivirkninger av vaksinen enn av selve viruset, i hvert fall for normalt friske folk på min alder (38). Jeg vil ikke ta sjansen.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Bjoneroa skrev: ons nov 24, 2021 9:54 pm
Ørnie1337 skrev: ons nov 24, 2021 9:50 pm Bivirkningen av vaksinen skal man ta seriøst, og nettopp fordi det er en liten risiko forbundet med vaksinen, så må valget om å ta den være frivillig.
Det er visst større risiko for å få bivirkninger av vaksinen enn av selve viruset, i hvert fall for normalt friske folk på min alder (38). Jeg vil ikke ta sjansen.
Har du noen studier som underbygger dette, eller bare en Facebook-gruppe med masse ukvalifiserte folk som antar at deres plager skyldes vaksinen?

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Bjoneroa skrev: ons nov 24, 2021 9:52 pm Fringegirl og pfrog567, dere kan jo melde dere inn i FB-gruppen og gjøre dere opp en mening etter å ha lest selv.

Jeg tenkte i samme baner selv, at gruppen kanskje var fylt med stakkarslige sutrekopper som syntes syndt på seg selv og ville ha oppmerksomhet, men det viser seg å være normale folk med ganske alvorlige plager.
Nei, jeg har ingenting til overs for Facebook og algoritmene som brukes der, så jeg bruker ikke FB.

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

pfrog567 skrev: ons nov 24, 2021 9:54 pm
Bjoneroa skrev: ons nov 24, 2021 9:52 pm Fringegirl og pfrog567, dere kan jo melde dere inn i FB-gruppen og gjøre dere opp en mening etter å ha lest selv.

Jeg tenkte i samme baner selv, at gruppen kanskje var fylt med stakkarslige sutrekopper som syntes syndt på seg selv og ville ha oppmerksomhet, men det viser seg å være normale folk med ganske alvorlige plager.
Nei takk :)
Neivel, men da blir det tullete av deg å mene noe som helst rundt dette. Du har, som de fleste andre, en forutinntatt holdning til disse menneskene, som beskriver seriøse og alvorlige bivirkninger etter vaksinen. De blir møtt av helsevesenet og samfunnet med at bivirkningene liksom ikke har sammenheng med vaksinen, og at de lyver (siden du ikke ville trodd på det som skrives der).

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»