Casper Ruud

Svar
Armando71

Re: Casper Ruud

Legg inn av Armando71 »

Fortsatt et stykke opp til den ypperste eliten, men herregud for noen steg Ruud har tatt det siste året.

Olmbas

Legg inn av Olmbas »

At Casper skulle klare å hamle opp med fyrtårnet fra Moskva hadde jeg ingen tro på, selv Casper var nok klar over det. Å komme til semifinale i hans første ATP sluttspill og i tillegg på hard Court er en spinvill prestasjon. Tennis fremtiden ser særdeles lys ut for Casper.

Myhre

Legg inn av Myhre »

Det blir helt utrolig å følge Casper i 2022, spesielt clay sesongen kan gi oss store ting. Jeg tror han sniffer på semi i RG, og kanskje noen finaler/større clay titler.

Logisk mål burde være kvartfinale i Australian Open først!

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Det blir spennende 2022, og jeg syns det er på sin plass å ha høye forventninger.

Så jeg syns at Casper bør vinne en stor tittel. ATP 1000 Monte Carlo, Roma eller Madrid er tre muligheter på grus. I tillegg så er det på tide å prestere i en eller flere grandslam. Semi i French Open og minst en kvartfinale i en av de andre.

Så er det mye poeng å forsvare i løpet av sommeren, så han må få med seg noen turneringsseiere der. Og målet må selvsagt være å forsvare ATP-finale plassen, det blir ikke lett - og om Nadal er tilbake så blir nåløyet enda mindre.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

GoingKronos skrev: tir nov 23, 2021 1:17 pm Det blir spennende 2022, og jeg syns det er på sin plass å ha høye forventninger.

Så jeg syns at Casper bør vinne en stor tittel. ATP 1000 Monte Carlo, Roma eller Madrid er tre muligheter på grus. I tillegg så er det på tide å prestere i en eller flere grandslam. Semi i French Open og minst en kvartfinale i en av de andre.

Så er det mye poeng å forsvare i løpet av sommeren, så han må få med seg noen turneringsseiere der. Og målet må selvsagt være å forsvare ATP-finale plassen, det blir ikke lett - og om Nadal er tilbake så blir nåløyet enda mindre.
Semi i RG vil allikevel komme an på hvem av topp 4 seedene han havner i seksjonen til. Tror Casper i form kan slå hvem som helst på grus nå egentlig, men litt mye å kreve en semi om han møter Djokovic i kvarten f.eks

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Skraevadottir skrev: fre nov 19, 2021 4:37 pm
Brezjnev skrev: fre nov 19, 2021 2:42 pm Huff, stakkars Casper. Det er virkelig ikke noe gøy å bli såpass rundspilt som han blir her. Han må bare forsøke å bite seg fast og håpe at Rublev senker seg til et nivå hvor unge Ruud kan konkurrere.
Du dummer deg ut gang på gang her, altså.
Utred? Jeg er like glad som alle andre for at det snudde, men da jeg skrev dette ble Casper vitterlig rundspilt.

startelver

Legg inn av startelver »

Derfor er det viktig å se hele kampen ferdig. Dette er tennis.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Fin reportasje med Ruud

https://www.tv2.no/sport/14380373/

Casper for øvrig åttende mest prispenger i 2021, med over 20 millioner tjent.

startelver

Legg inn av startelver »

Zanick skrev: ons nov 24, 2021 2:12 pm Fin reportasje med Ruud

https://www.tv2.no/sport/14380373/

Casper for øvrig åttende mest prispenger i 2021, med over 20 millioner tjent.
Tjener ca 10% av Braut da ;)

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

startelver skrev: ons nov 24, 2021 10:07 pm
Zanick skrev: ons nov 24, 2021 2:12 pm Fin reportasje med Ruud

https://www.tv2.no/sport/14380373/

Casper for øvrig åttende mest prispenger i 2021, med over 20 millioner tjent.
Tjener ca 10% av Braut da ;)
Det er bare prispengene. Husk at han får en del gjennom sponsorene sine også. De største tennisstjernene tjener mye mer på det enn på prispenger. Ruud ikke helt der ennå, men det er jo lov å håpe. :)

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Casper har for øvrig trukket seg fra "turneringa" i Abu Dhabi. Dermed er ATP Cup mot Djokovic (mest sannsynlig) neste gang vi får se Casper spille tennis

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Skade leste jeg, men regner med at det kun er noe småtteri, ettersom vi ikke har hørt noe mer.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Etter en så lang og innholdsrik sesong er jeg i grunn glad for at Casper trakk seg fra denne. Det kan være greit å styre unna noen menneskerettighet-verstinger også, men viktigere er det synes jeg å få et ordentlig opphold fra konkurransetennis sånn at det mentale er 100% oppladet til ny lang sesong. Så ut som han og Maria fikk kost seg ordentlig på Maldivene, det tror jeg var det aller viktigste i denne sesongpausa.
Savner litt informasjon fra Ruud-leiren i denne perioden, men de skal kanskje ha litt ferie de som styrer med de tingene også.
Ellers artig å se Rublev og Murray i finalen, og vite at Casper slo de begge sist de møttes.
ATP cup starter 2. februar og Aus Open den 8. februar. Januar måned på Mallorca i hardtrening da antar jeg.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Bjonte skrev: søn des 19, 2021 11:40 am ATP cup starter 2. februar og Aus Open den 8. februar. Januar måned på Mallorca i hardtrening da antar jeg.
Tror du ser på årets kalender. ATP Cup starter 1. januar.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Ja, Norge spiller mot Serbia 1. januar. Ser ut som flere av spillerne i Abu Dhabi klarte å pådra seg viruset, så ekstra fint at Casper ikke var der

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Sorry, jeg har nok sett feil et sted. Viktor starter året med kamp mot Dusan Lajovic før Casper spiller mot Novak! Litt av en start på 2022!!

storpeder

Legg inn av storpeder »

Noen som vet hvilke planer Casper har i februar? Mye å velge mellom der. Tre uker med grusturneringer i Sør-Amerika har jo vært naturlig tidligere, men med det nivået han nå har på hard court vil det gjerne friste med ATP500 i Rotterdam i stedet for Buenos Aires den første av de tre ukene, samt ATP500 i Acapulco (ev. Dubai selv om det vel passer dårligere geografisk like etter Rio) i stedet for Santiago den siste.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

storpeder skrev: ons des 22, 2021 5:33 pm Noen som vet hvilke planer Casper har i februar? Mye å velge mellom der. Tre uker med grusturneringer i Sør-Amerika har jo vært naturlig tidligere, men med det nivået han nå har på hard court vil det gjerne friste med ATP500 i Rotterdam i stedet for Buenos Aires den første av de tre ukene, samt ATP500 i Acapulco (ev. Dubai selv om det vel passer dårligere geografisk like etter Rio) i stedet for Santiago den siste.
Casper skal spille Rio, så blir Sør-Amerika. Om han hadde spilt Rotterdam så hadde han mistet ATP 500 i Rio, så det hadde gått opp i opp uansett. Ikke gunstig å reise fra Australia til Europa til Sør-Amerika på 2 uker

storpeder

Legg inn av storpeder »

UK1902 skrev: ons des 22, 2021 5:48 pm Casper skal spille Rio, så blir Sør-Amerika. Om han hadde spilt Rotterdam så hadde han mistet ATP 500 i Rio, så det hadde gått opp i opp uansett. Ikke gunstig å reise fra Australia til Europa til Sør-Amerika på 2 uker
Rio er selvsagt «obligatorisk», ja. Men er vel fullt mulig med Rotterdam uka før, spesielt siden topp 4, trolig deriblant Casper, har Bye i 1. runde i Rio, hvor første kamp dermed ikke blir før tidligst onsdag. Australia via Europa til Sør-Amerika på noen uker går nok fint. Men Rio er kanskje for viktig til et sånt opplegg, og sikkert enkelte å fly rett til Sør-Amerika over Stillehavet.

storpeder

Legg inn av storpeder »

Og denne artikkelen viser vel at Casper planlegger å spille i Santiago etter Rio:
https://www.elportaldeportivo.com/polid ... -5314.html

BioDex

Legg inn av BioDex »

Fin oppsummering av Ruud's fantastiske sesong;


UK1902

Legg inn av UK1902 »

storpeder skrev: ons des 22, 2021 6:11 pm Rio er selvsagt «obligatorisk», ja. Men er vel fullt mulig med Rotterdam uka før, spesielt siden topp 4, trolig deriblant Casper, har Bye i 1. runde i Rio, hvor første kamp dermed ikke blir før tidligst onsdag. Australia via Europa til Sør-Amerika på noen uker går nok fint. Men Rio er kanskje for viktig til et sånt opplegg, og sikkert enkelte å fly rett til Sør-Amerika over Stillehavet.
Lange reiser, store tidssone-forskjeller. Tror det er mer sannsynlig at han ikke spiller uka før Rio enn at han spiller i Rotterdam. At noe er mulig betyr ikke at det er ideelt eller ønsket.

Så skal det sies at selv om Casper har forbedret seg veldig på hardcourt, så vil jeg påstå sjansen til å vinne Buenos Aires f.eks. er større en sjansen for at han kommer til finalen i Rotterdam. Viktig å bruke grusturneringene for alt de er verdt for å holde rankinga høy for masters og slams

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Tenker at etter Australian Open så bør all fokus være på grus og forberede seg mest mulig til French Open. Det var eneste skuffelsen i år at det ikke gikk langt i noen grand slam.

storpeder

Legg inn av storpeder »

UK1902 skrev: ons des 22, 2021 9:06 pm Lange reiser, store tidssone-forskjeller. Tror det er mer sannsynlig at han ikke spiller uka før Rio enn at han spiller i Rotterdam. At noe er mulig betyr ikke at det er ideelt eller ønsket.

Så skal det sies at selv om Casper har forbedret seg veldig på hardcourt, så vil jeg påstå sjansen til å vinne Buenos Aires f.eks. er større en sjansen for at han kommer til finalen i Rotterdam. Viktig å bruke grusturneringene for alt de er verdt for å holde rankinga høy for masters og slams
Finner ikke noen opplysninger om hvorvidt han spiller noe som helst mellom Australian Open og Rio, men det er jo "bare" to uker mellom, eller trolig i praksis rundt tre, alt etter hvor langt han når. Nå som han er topp 8 på rankingen er det vel heller ikke nødvendigvis fornuftig å spille for mange turneringer på 250-nivå, siden det er en grense for hvor mange turneringer som er tellende, samt den totale spillebelastningen.

Eneste jeg finner av annonserte "commitments" er at han skal spille i Houston i uka mellom Miami og Monte Carlo Masters. Kanskje litt overraskende å ikke legge inn en spillefri uke der, med tanke på det tette programmet på grusen i Europa videre, men det blir vel hviledager nok i mars under Indian Wells og Miami, slik de turneringene er bygget opp.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Kan se ut som om Djokovic ikke kommer til å spille ATP Cup. I så fall øker jo sjansene for at Norge kan komme seg ut av gruppespillet

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Casper annonsert for Argentina Open, så da ser schedule for første halvdel av sesongen komplett ut. Dropper vel fort Houston om det blir mange matcher i Indian Wells og Miami.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Skal ikke Ruud spille noe som helst utenom disse kampene i ATP Cup før Australian Open? Ser de aller fleste turneringene før AO ikke har mange topp 10 spillere. Skulle kanskje tro det var fint med en skikkelig singel-turnering før AO, ikke bare for Ruud.

Forøvrig, ikke for å politisere sport, men må si det er en liten bismak med disse turneringene i Australia. Skjønt, ikke noe verre enn sportsvaskingen i Midtøsten.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Centrist skrev: søn jan 02, 2022 1:30 am Skal ikke Ruud spille noe som helst utenom disse kampene i ATP Cup før Australian Open? Ser de aller fleste turneringene før AO ikke har mange topp 10 spillere. Skulle kanskje tro det var fint med en skikkelig singel-turnering før AO, ikke bare for Ruud.

Forøvrig, ikke for å politisere sport, men må si det er en liten bismak med disse turneringene i Australia. Skjønt, ikke noe verre enn sportsvaskingen i Midtøsten.
Hva i all verden mener du med at det er bismak med turneringene i Australia? Det må du nesten forklare.

For Ruuds del er det jo i ATP Cup han får skikkelig matching, og gir jo også ranking poeng.

Centrist

Legg inn av Centrist »

sexxes skrev: søn jan 02, 2022 6:07 am.
Hva i all verden mener du med at det er bismak med turneringene i Australia? Det må du nesten forklare.

For Ruuds del er det jo i ATP Cup han får skikkelig matching, og gir jo også ranking poeng.
[/quote]
Uten sammenligning forøvrig, så fremstår det hele litt merkelig når man er så kritisk til ulike land i Midtøsten og ikke sier ett ord om Australias koronahåndtering. Den handler ikke kun om covid-19 slik jeg ser det, og noen av grepene er lite forenlig med menneskerettighetene. Synd at f.eks. Djokovic kanskje ikke får delta i AO pga. at han ikke er vaksinert.

Ser den, absolutt bra at han er med i ATP Cup. Men mener å huske at han før har hatt en "oppvarmingsturnering" før AO? Synes det var litt merkverdig at ingen topp 10 spillere er med i Sydney/Adelaide neste uke, men det er godt mulig jeg husker feil fra tidligere år.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Må jo allerede ha vaksiner for å komme inn i Australia, så blir litt merkelig å klage på at de har lagt korona-vaksinen til denne lista.

Angående oppvarmingsturneringer så spilte Ruud en turnering før AO i fjor fordi Norge ikke var invitert til ATP Cup. I 2020 som var første året for ATP Cup så spilte Ruud både ATP Cup og en turnering før AO, men med den korte off-season som har vært så er det ganske naturlig at han ikke gjør det

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»