Ipswich Town

Svar
Konstantinovič

Ipswich Town

Legg inn av Konstantinovič »

FA Cup finalen 1978. Roger Osborne, en unsung hero, blir matchvinner i en fortjent seier mot favoritten Arsenal. Det er nok blant noe av det aller første jeg kan erindre av Ipswich i kamp. Men etter Bobby Robson-tida har klubben ligget litt utenfor sidesynet mitt. Portman Road er det man kaller 'a proper football ground'. Drakten ser igjen fortreffelig ut etter den fryktelige 'Magical Vegas'-greia. Lik musikken til Ed Sheeran eller ikke - det er likevel gull når en supporter er hovedsponsor. Byen Ipswich har et innbydende sentrum med mange lag historikk & arkitektur fra svunnen tid, noe det er lett å omfavne. Den ene lille skampletten klubben har er ansettelsen av Roy Keane - i mitt hode noe av det mest uspiselige på øyeriket. I sommer tegnet jeg ifollow-abonnement for sesongen, så får vi se hvor det ender. Klubben fikk nye eiere etter mange magre år med Marcus Evans, så selv om det er vedmodig at Suffolk-laget for første gang i historien ikke er i britiske hender virker det nye regimet lovende. En vill sommer på overgangsmarkedet har ført til 19 nye spillere, men det jeg har sett til nå peker ikke mot direkte opprykk. Det er 10 poeng opp til Rotherham på andreplass. I kveld møtes de to på Portman Road.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Kul klubb. Dokumentaren om hedersmannen Bobby Robson på Netflix anbefales for the tractor boys.

Konstantinovič

Legg inn av Konstantinovič »

Transfervinduet som var & nærmest må betegnes som revolusjon av spillerstallen:

IN: Wes Burns (Fleetwood, undisc), Lee Evans (Wigan, free), Rekeem Harper (West Brom, undisc), Macauley Bonne (QPR, loan), Vaclav Hladky (Salford, undisc), Matt Penney (Sheff Weds, free), Joe Pigott (AFC Wimbledon, free), Scott Fraser (MK Dons, undisc), George Edmundson (Rangers, undisc), Conor Chaplin (Barnsley, undisc), Louie Barry (Aston Villa, loan), Sone Aluko (Reading, free), Kyle Edwards (West Brom, free), Hayden Coulson (Middlesbrough, loan), Cameron Burgess (Accrington, undisc), Tom Carroll (QPR, free), Christian Walton (Brighton, loan), Bersant Celina (Dijon, loan), Sam Morsy (Middlesbrough, undisc)

OUT: Flynn Downes (Swansea, undisc), Andre Dozzell (QPR, £1m), Luke Chambers (Colchester, free), Gwion Edwards (Wigan, free), Cole Skuse (Colchester, free), James Wilson (Plymouth, free), David Cornell (contract terminated, joined Peterborough), Freddie Sears (Colchester, free), Alan Judge (Colchester, free), Oli Hawkins (Mansfield, undisc), Jack Lankester (Cambridge Utd, undisc), Aaron Drinan (Leyton Orient, undisc), Stephen Ward (Walsall, free), Teddy Bishop (Lincoln, undisc), Harry Wright (Fleetwood, free), Adam Przybek (Wycombe, free), Tyreece Simpson (Swindon, loan), Emyr Huws, Tristan Nydam (both released), Corrie Ndaba (Salford City, loan), Armando Dobra (Colchester United, loan)

Av de nye er det et stort antall som kommer i kategorien "jury's still out". Men de to keeperne virker stødige. Wes Burns på høyreflanken har bidratt positivt. Ipswich-fødte Macauley Bonne har scoret en rekke mål. Conor Chaplin har tidvis vist sine kvaliteter. Lee Evans ble betraktet som et kupp fra Wigan og har en god pasningsfot. Men selv om man må være tålmodig med så mye nytt som skal samspilles er det ingen tvil om at forventningene til sesongen var høyere. Av det jeg har sett er ikke laget godt nok til direkte opprykk. Men med noen gode jafs er alltid playoff innen rekkevidde. Manager Paul Cook har sverget til 4-2-3-1 så langt, med vekslende hell. Kampen i går mot Rotherham viste at han har liten evne til å omstille når det butter i mot. Når det går 92 minutter uten noe som treffer mellom stengene vil de fleste kalle det 'shocking' på hjemmebane.

Brukeravatar
MentalM  

Legg inn av MentalM »

Barry håper jeg kommer tilbake til oss i januar, for det utlånet har vært meget uheldig.

Brukeravatar
Lezah  

Legg inn av Lezah »

Konstantinovič skrev: ons nov 24, 2021 2:28 pm Andre Dozzell (QPR, £1m)
Synd han ikke ble værende for å opprettholde slektens jerngrep på klubben.

(Slekt=faren)

morrisey

Legg inn av morrisey »

Mitt første minne om Ipswich Town skriver seg tilbake til august 1973.
Aksla Stadion i Ålesund, 4000 på tribunene og David Johnson scoret to mål mot et sammensatt lag av Aafk og Skarbøvik.

Egentlig burde man hatt en tråd om disse besøkene fra engelske klubber på den tida. Hvert år var det jo en eller annen relativ storhet på besøk.
Et år var det til og med skotske Dunfermline, med selveste Geir Karlsen i mål som var på en liten visitt.
Don't you know there ain't no devil, there's just God when he's drunk

lubosbuchta

Legg inn av lubosbuchta »

Om det er mulig å komme med en obskur referanse til det unevnelige debattorget, så er det vel enkelte som gjerne skulle sett kampen mot Wiggen flyttet en runde fram:

Saturday 11th December
League One
Wigan Athletic15:00Ipswich Town

Saturday 18th December
League One
Ipswich Town15:00Sunderland

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Jeg digget Chris Kiwomya i barndommen.

WatchMaker

Legg inn av WatchMaker »

Vært fullt opptatt med jobb de siste ukene, så det var først søndag kveld jeg fikk med meg nyheten om at Ipswich Town og manager Paul Cook har skilt lag. Jeg er ingen fan av sparking av managere i hytt og pine, men nå er altså Ipswich Town på vei mot sin femte (5!) manager siden sommeren 2019... Jeg har sett Ipswich Town live i rundt 160 kamper i de siste 15 årene før Covid -19 satte verden på vent. Men, de senere årene har det blitt stadig enklere å velge bort Town på turene over dammen. Og det har overhodet ikke noe med mangelen på sportslige resultater å gjøre, jeg tar L1 over PL alle dager i uken.

En av årsakene er en større supportergruppering som har holdt på med syting og klaging i SoMe, konstant og 24-7, siden forholdet til Mick McCarthy surnet .Gloryhunters som vil til PL fortest mulig. I tillegg oppdaget jeg non league universet for alvor for 4-5 år siden, og jeg skal ærlig innrømme at der trives jeg langt bedre enn høyere oppe i pyramiden der penger er drivkraften og supporterne blir sett på som et nødvendig onde som skal melkes for det de er verdt. Kommer alltid til å reise til Ipswich, liker byen og har opparbeidet meg et stort kontaktnett opp gjennom årene. De to seneste turene dit i januar -20 valgte jeg imidlertid bort Portman Road og dro i stedet ut til Humber Doucy Lane og Ipswich Wanderers (non league step 6, eller nivå 10 for de som foretrekker den angivelsen). Det blir nok flere turer dit når ting forhåpentligvis normaliseres igjen.

Svar

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»