Generell diskusjon om corona

Låst
Fernandovonarb

Re: Generell diskusjon om corona

Legg inn av Fernandovonarb »

MatsEn89 skrev: tor nov 25, 2021 1:47 am
Fernandovonarb skrev: tor nov 25, 2021 1:45 am Siste ukesrapport fra FHI ligger her: https://www.fhi.no/contentassets/8a971e ... .11.21.pdf

For å si det enkelt så bidrar antivaxxerne med en forferdelig belastning på helsevesenet vårt. Jeg må si det gjør meg såpass primal at jeg blir irritert. Fiksen er der, få ut fingeren å få deg vaksinert hvis du ikke er det. Kanskje tante Olga kan få seg ei ny hofte til jul, i stedet for at de må pleie idioter på sykehusene våre.
Har du et tall eller en bemerkning for å understøtte det eller? Tviler ikke
"Vaksinasjonsstatus var tilgjengelig for 133 nye pasienter innlagt med covid-19 som
hovedårsak i uke 46. Av disse var 47(35 %) uvaksinert og 90 (60 %) fullvaksinert. De siste
ukene har det vært økning i insidens spesielt hos dem over 75 år og for uvaksinerte 45-75
år. For de over 75 år har den økende trenden flatet noe ut. Blant nye innlagte siste fire uker
har de fullvaksinerte hatt en høyere medianalder (76 år), og en større andel av dem er i
risikogruppe for alvorlig forløp av covid-19 (77 %) enn de uvaksinerte (medianalder 49 år og
28 % i risikogruppe for alvorlig forløp). "

Den 10% som enda ikke har fått vaksiner utgjør 35% av alle innlagte. De er ofte betydelig yngre og trenger mer og langvarig pleie enn vaksinerte også. Det dumme for dem er risikoen for langvarige plager, når de oppgir at de er så redde for bivirkninger av vaksinene. Det er helt nutcase.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Takk for godt svar!

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

Fernandovonarb skrev: tor nov 25, 2021 1:45 am Siste ukesrapport fra FHI ligger her: https://www.fhi.no/contentassets/8a971e ... .11.21.pdf

For å si det enkelt så bidrar antivaxxerne med en forferdelig belastning på helsevesenet vårt. Jeg må si det gjør meg såpass primal at jeg blir irritert. Fiksen er der, få ut fingeren å få deg vaksinert hvis du ikke er det. Kanskje tante Olga kan få seg ei ny hofte til jul, i stedet for at de må pleie idioter på sykehusene våre.
Så, grunnet at myndighetene i verdens rikeste land lar landets helsevesen ligge tilnærmet brakk, så vil du at folk skal injisere eksperimentelle substanser med uante virkninger i kroppen sin? Hvorfor blir du ikke irritert på myndighetene, som ikke har gjort noe for å styrke helsevesenet når det tross alt er en global pandemi?

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

Først kan myndighetene ruste opp helsevesenet. Slik tilstanden i norsk helsevesen er pr. i dag så er systemet knapt kapabelt til å takle en heftig influensasesong. Deretter kan myndighetene snakke om å vaksinere folk, da vaksinering er noe som har relativt høy risiko ved seg. Alle andre løsninger bør prøves før man begynner å tulle med kroppene til folk.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Bjoneroa skrev: tor nov 25, 2021 2:12 am Først kan myndighetene ruste opp helsevesenet. Slik tilstanden i norsk helsevesen er pr. i dag så er systemet knapt kapabelt til å takle en heftig influensasesong. Deretter kan myndighetene snakke om å vaksinere folk, da vaksinering er noe som har relativt høy risiko ved seg. Alle andre løsninger bør prøves før man begynner å tulle med kroppene til folk.
"Tulle med kroppene til folk". Med all min repsekt for deg, Bjomeroa: Dette holder dessverre ikke mål.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Bjoneroa skrev: tor nov 25, 2021 2:12 am Først kan myndighetene ruste opp helsevesenet. Slik tilstanden i norsk helsevesen er pr. i dag så er systemet knapt kapabelt til å takle en heftig influensasesong. Deretter kan myndighetene snakke om å vaksinere folk, da vaksinering er noe som har relativt høy risiko ved seg. Alle andre løsninger bør prøves før man begynner å tulle med kroppene til folk.
Jeg driter oppi hvordan vi gjør det, vi må bare fikse det. Nå er vaksinetvang mest nærliggende. Bøter for de som vil nekte - det er lov å nekte sånn sett.

Såklart skulle kapasiteten vært dobbelt så god på intensiv. Høie får gå fri om dagen uten kritiske intervjuer, det skjønner jeg lite av.

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

MatsEn89 skrev: tor nov 25, 2021 2:37 am Jeg driter oppi hvordan vi gjør det, vi må bare fikse det. Nå er vaksinetvang mest nærliggende. Bøter for de som vil nekte - det er lov å nekte sånn sett.
Hva vil en slik "løsning" løse?

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Løser ikke problemet men bygger sten på sten mot å leve med viruset. Tror ikke det blir tvang i Norge på vaksine.

Jeg tror majoriteten vil ta gjentagende vaksiner hver 6/12 måned. Sånn som i Israel.

Så det er også en løsning. Ubegrenset vaksiner og medisiner (antiviralia)

Kanskje en bedre løsning for samfunnsfreden.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Dessverre ga vi bort 700.000 vaksiner denne vinteren. Jeg angrer på at jeg støttet det nå. Er jo arbeidsledig pga corona.

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

Folk_flesk skrev: tor nov 25, 2021 2:15 am
Bjoneroa skrev: tor nov 25, 2021 2:12 am Først kan myndighetene ruste opp helsevesenet. Slik tilstanden i norsk helsevesen er pr. i dag så er systemet knapt kapabelt til å takle en heftig influensasesong. Deretter kan myndighetene snakke om å vaksinere folk, da vaksinering er noe som har relativt høy risiko ved seg. Alle andre løsninger bør prøves før man begynner å tulle med kroppene til folk.
"Tulle med kroppene til folk". Med all min repsekt for deg, Bjomeroa: Dette holder dessverre ikke mål.
Det er ikke til å stikke under en stol at vaksinen er et gigantisk eksperiment, med liv og helse som innsats. Dette er å tulle med kroppene til folk. Det er ikke uten grunn at EU nå setter av enorme pengebeløp for erstatning til vaksineskadde.

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

Det jeg ser er massiv sensur overalt. Ekstreme mengder fryktpropaganda. Krisemaksimering, i form av at de som maler fanden på veggen er de som får mest taletid i media.
Det er blitt konstruert en illusjon om at alt hviler og faller på de ytterst få uvaksinerte, og slik konstrueres nå to grupper som settes opp mot hverandre.

Virkeligheten er så enkel som at helsevesenet ikke er rustet til å takle et virus som Covid-19. I stedet for å ruste opp skal alle vaksineres, med en høyst eksperimentell vaksine som har vist seg å være så lite effektivt at man stadig trenger nye booster-skudd.

Under hele pandemien har jeg følt at de som styrer har null peiling på hva de driver med. De sier ditt, men gjør datt. Det har vært lite logikk å spore i de fleste av tiltakene. Myndighetene er nå maniske på at vaksinen er den hellige gral.

Sett under ett, så virker myndighetene og styresmakter som et dypt personlighetsforstyrret individ. Og nyhetsmedia, som egentlig skal se myndighetene og styresmakter i kortene og holde disses hang til stormannsgalskap i sjakk, opptrer nå som disses lydige lakei.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Hvorfor er vaksinen eksperimentell? Mrna har vært forska på i ørten år. Trygt er det ikke nødvendigvis. Søsteren min har hatt mensen fra helvete og en kompis har tatt EKG pga brystsmerte

"Sensur" har det alltid vært. Det hører med i enhver nasjonalstat og et politisk prosjekt. Norge er en kunstig konstruksjon som holdes oppe av mange illusjoner og fantasier. Som alle andre land og verdensdeler.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

Nå er det munnbind og strengere tiltak som gjelder for Nakstad, basalt smittevern er tross alt ikke verd særlig mye.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4 ... ten-effekt

NoDabForYou
Innlegg: 1951

Legg inn av NoDabForYou »

MatsEn89 skrev: tor nov 25, 2021 2:54 am Dessverre ga vi bort 700.000 vaksiner denne vinteren. Jeg angrer på at jeg støttet det nå. Er jo arbeidsledig pga corona.
Der kom den.. du vil straffe de som ikke gjør som deg fordi du har blitt rammet med ledighet. Newsflash, tvangsvaksinering gir deg ikke jobben tilbake

TwoKey

Legg inn av TwoKey »

Fernandovonarb skrev: tor nov 25, 2021 1:45 am Siste ukesrapport fra FHI ligger her: https://www.fhi.no/contentassets/8a971e ... .11.21.pdf

For å si det enkelt så bidrar antivaxxerne med en forferdelig belastning på helsevesenet vårt. Jeg må si det gjør meg såpass primal at jeg blir irritert. Fiksen er der, få ut fingeren å få deg vaksinert hvis du ikke er det. Kanskje tante Olga kan få seg ei ny hofte til jul, i stedet for at de må pleie idioter på sykehusene våre.
Den rapporten viser at de vaksinerte står for to tredjedeler av smittetilfellene i forrige uke. Det er bare litt mindre enn deres andel i befolkningen.

Videre ser kurven for de eldste unormalt fin ut fordi rapporten blander sammen de som har fått to doser og de som har fått tre doser i samme kategori, «fullvaksinerte». Sannheten er at disse må ha tre doser for å være fullstendig beskyttet.

Skal man følge din strategi med å vaksinere for å stoppe smitte, må de som har tatt to doser omdefineres til «antivaxxere» ganske så snart, og deretter 1-2 ganger i året. Satser vi derimot på å beskytte de sårbare med vaksine, blir det som en influensavaksine de uansett tar hvert år.

TwoKey

Legg inn av TwoKey »

Hetfield skrev: tor nov 25, 2021 1:29 am Masse RS-virus og luftveisinfeksjoner pga. forskyvning med tiltak, oppå stigende koronasmitte og sykemeldte ansatte med den overnevnte tynne grunnbemanningen overvelder Stavanger, Ahus og Kalnes nå..
Jeg er temmelig sikker på at det nå er «nedbetaling av immunitetsgjeld for andre forkjølelsesvirus» som nå står for problemene i helsevesenet vårt. Dette rammer i form av 1) syke ansatte, 2) ansatte som er hjemme med sykt barn, 3) økt innleggelse av personer med andre luftveissykdommer enn korona. Så får man en ond sirkel hvor ansatte slutter, som er enda mye verre, fordi det tar lang tid å erstatte dem.

Nedstengningene ble i sin tid solgt inn som at man flatet ut kurven og kjøpte seg tid til å ruste opp helsevesenet til toppen som ville komme. Men dette er forlatt i Norge. Her skal nedstengning tydeligvis være et fast tiltak som innføres når helsevesenets kapasitet overskrides. Og vi har gjort NULL for å øke kapasiteten.

Det ble sagt at «det er ikke noen vits å utdanne flere sykepleiere/intensivsykepleiere, for det vil ta flere år før de er ferdig utdannet». Vel, nå er det snart gått «flere år», og vi har ikke begynt en gang. Vi hadde tross alt vært i en bedre situasjon nå om vi hadde noen som var 2 år på vei med utdannelsen…

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

https://www.nrk.no/norge/dette-er-de-va ... 1.15740904

Det har jo en stund, spesielt her inne, vært en etablert sannhet at effekten mot smitte blant vaksinerte er 'marginal', men det ser ut som det ikke stemmer på noen måte. Videre er det jo betryggende at vaksinerte opplever Covid-19 som en hvilken som helst annen forkjølelse, spesielt mer alvorlige symptom som langvarig tap av luktesans er usannsynlig som vaksinert. Kort fortalt er vaksinene veien ut av pandemien, men vi må nok fortsatt betale prisen for en langvarig nedstengning en stund enda - for ikke å snakke om risikoaversjonen vi har bygd opp i samfunnet generelt. Nakstadene og Nyborgene skal nok ta mye plass i månedene og årene fremover.
Helt siden starten av pandemien har covid-19 Symptom Study samlet inn informasjon om britene. Etter at store deler av befolkningen er vaksinert ser forskerne en endring i symptomene for koronasykdom.

Folkehelseinstituttet regner med at vaksinen gir deg 60–80 prosent beskyttelse mot smitte. Det er altså vesentlig mindre sannsynlig at du blir smittet dersom du er vaksinert.

Ender du som vaksinert likevel opp med å bli smittet, og utvikler symptomer, viser den britiske studien at det vil være som en forkjølelse.

Immunsystemet til de vaksinerte er trent til å gjenkjenne koronaviruset. Når det er trent, så kommer slike immunresponser som rennende nese og sår hals fortere, forklarer Grødeland.

Dette er det samme som skjer ved en forkjølelse. Da blir vi smittet av virus som vi for første gang ble kjent med i barndommen. Immunsystemet kjenner det raskt igjen, og gir oss milde symptomer.

Grødeland poengterer at vaksinen har endret hvor alvorlig det er for folk å komme i kontakt med viruset.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

TwoKey skrev: tor nov 25, 2021 7:35 am Det ble sagt at «det er ikke noen vits å utdanne flere sykepleiere/intensivsykepleiere, for det vil ta flere år før de er ferdig utdannet». Vel, nå er det snart gått «flere år», og vi har ikke begynt en gang. Vi hadde tross alt vært i en bedre situasjon nå om vi hadde noen som var 2 år på vei med utdannelsen…
Det er dette som er så tragikomisk. Det er snart to år siden viruset dukket opp, med de rette grepene allerede i mars 2020 kunne vi i det minste vært på god vei nå. Men Erna var litt for opptatt med flotte hjemmelagde ventilatorer til å bry seg med slike bagateller.

TwoKey

Legg inn av TwoKey »

Funkhouser skrev: tor nov 25, 2021 7:56 am Folkehelseinstituttet regner med at vaksinen gir deg 60–80 prosent beskyttelse mot smitte. Det er altså vesentlig mindre sannsynlig at du blir smittet dersom du er vaksinert.

Ender du som vaksinert likevel opp med å bli smittet, og utvikler symptomer, viser den britiske studien at det vil være som en forkjølelse.
Og dette er jo kjempebra! Da er vi i Norge veldig godt stilt, når ca 90% av de som kan har tatt vaksinen. Klarer vi å slite oss gjennom nedstengningsgjelden, burde vi ha et veldig godt utgangspunkt.

Derimot er jeg veldig skeptisk til demoniseringen av de 10% som ikke har tatt vaksinen. Verden er sammensatt, og hvert menneske har sin egen bakgrunn for de valgene de tar. Man må godta at ikke alle kan presses inn i samme form, og heller glede seg over at 90% har takket ja, som er kjempebra og vil utgjøre en stor fordel i kampen mot pandemien. Politiske ideologier som krever 100% og går etter avvikere har vist seg å ende i grusomheter hver eneste gang, og ruin for landet som innfører dem.

Studien du viser til støtter vaksinasjon som en vei ut av pandemien ved å dempe effektene av sykdommen. Derimot er jeg mer tvilende til strategien med å vaksinere seg ned til 0 smitte. Den har ikke lykkes noe sted ennå. Israel har vel gitt 3. dose til hele befolkningen nå, og forbereder den fjerde. Hvis det skal kreves stadig nye doser, fremstår det som lite bærekraftig på sikt.

fazz

Legg inn av fazz »

Champis skrev: tor nov 25, 2021 12:39 am Jeg tror jeg aldri har droppet å delta på noe fordi én eller flere av de andre har hatt influensa. Men det er nå bare meg.
Når du blir litt eldre og får en del andre ansvar så finner du ut at du kanskje må prioritere litt annerledes du også.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Fernandovonarb skrev: tor nov 25, 2021 1:38 am
Hetfield skrev: tor nov 25, 2021 1:00 am Elendig intensivkapasitet også i Stavanger, helt fullt på hele sykehuset og de kan ikke legge inn hvert enkelt tilfelle lengre..

Sykemeldte ansatte, stor pågang av pasienter med RS-virus og andre virus som tiltakene holdt unna i tilegg til korona er årsakene.
Har du noen fornuftige forslag på hvordan dette kan løses?

Tiltak som munnbind, eller strengere lut? Helsevesenet vårt er vi stuck med, inntil videre.
Lokale tiltak som hadde effekt for et halvt år siden må til i de hardest rammede regionene.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

TwoKey skrev: tor nov 25, 2021 8:12 am
Funkhouser skrev: tor nov 25, 2021 7:56 am Folkehelseinstituttet regner med at vaksinen gir deg 60–80 prosent beskyttelse mot smitte. Det er altså vesentlig mindre sannsynlig at du blir smittet dersom du er vaksinert.

Ender du som vaksinert likevel opp med å bli smittet, og utvikler symptomer, viser den britiske studien at det vil være som en forkjølelse.
Og dette er jo kjempebra! Da er vi i Norge veldig godt stilt, når ca 90% av de som kan har tatt vaksinen. Klarer vi å slite oss gjennom nedstengningsgjelden, burde vi ha et veldig godt utgangspunkt.

Derimot er jeg veldig skeptisk til demoniseringen av de 10% som ikke har tatt vaksinen. Verden er sammensatt, og hvert menneske har sin egen bakgrunn for de valgene de tar. Man må godta at ikke alle kan presses inn i samme form, og heller glede seg over at 90% har takket ja, som er kjempebra og vil utgjøre en stor fordel i kampen mot pandemien. Politiske ideologier som krever 100% og går etter avvikere har vist seg å ende i grusomheter hver eneste gang, og ruin for landet som innfører dem.

Studien du viser til støtter vaksinasjon som en vei ut av pandemien ved å dempe effektene av sykdommen. Derimot er jeg mer tvilende til strategien med å vaksinere seg ned til 0 smitte. Den har ikke lykkes noe sted ennå. Israel har vel gitt 3. dose til hele befolkningen nå, og forbereder den fjerde. Hvis det skal kreves stadig nye doser, fremstår det som lite bærekraftig på sikt.
Med en (konservativt) antatt effekt på 60% + grovt regnet halvannen million uvaksinerte er 0 smitte rein utopi ja. Forkjølelser og influensa farer nærmest fritt år etter år og forsvinner ikke, det er en grunn til det. Nå som vi vet at SARS-CoV-2 oppfører seg likt som de andre forkjølelsesvirusene må strategien være hvordan vi kan leve med det, ikke hvordan vi kan utslette det eller skape en langvarig brems-strategi. Det er å starte i feil ende.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Funkhouser skrev: tor nov 25, 2021 8:01 am
TwoKey skrev: tor nov 25, 2021 7:35 am Det ble sagt at «det er ikke noen vits å utdanne flere sykepleiere/intensivsykepleiere, for det vil ta flere år før de er ferdig utdannet». Vel, nå er det snart gått «flere år», og vi har ikke begynt en gang. Vi hadde tross alt vært i en bedre situasjon nå om vi hadde noen som var 2 år på vei med utdannelsen…
Det er dette som er så tragikomisk. Det er snart to år siden viruset dukket opp, med de rette grepene allerede i mars 2020 kunne vi i det minste vært på god vei nå. Men Erna var litt for opptatt med flotte hjemmelagde ventilatorer til å bry seg med slike bagateller.
Så har man en fastlegekrise nasjonalt oppå dette igjen som setter press på legevaktene.

Også her er det flere som slutter pga. høy belastning, og det blir stadig vanskeligere å finne vikarer og rekruttere nye.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Kan ta en selverfart COVID-erfaring her. Den andre personen i husstanden testet positivt for corona for et par uker siden etter å ha hatt litt vondt i halsen. I 3-4 dager var det febertendenser men kunne jobbe som vanlig hjemmefra uten særlig problemer. 1,5 uke senere har hun testet negativt, er tilbake på jobb og fungerer som normalt men har fortsatt ikke fått tilbake smaks- og luktesans. Blir litt fort andpusten ved anstrengelser, men det blir bedre for hver dag. Undertegnede slapp på mirakuløst vis unna smitte.

Alt i alt helt ok opplevelse for to vaksinerte personer i 30-årene. Dette med å ''bare bli smittet for å bli ferdig med det'' er uansett uaktuelt for min del.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Neptun skrev: ons nov 24, 2021 11:52 pm
Solvgutt1 skrev: ons nov 24, 2021 11:47 pm
Neptun skrev: ons nov 24, 2021 11:43 pm

Selvfølgelig må man ha noen å skylde på.
Det er ikke så mange som kan skryte av å ha en perfekt livsstil, så dette er skivebom. Røykerne er ikke dem som fyller sykehusene akkurat nå, ei heller dem som er å klandre for tiltak som måtte komme på grunn av vaksinemotstand hos voksne og uvaksinerte barn/unge som er fritatt for smittevern.
Det er ingen som er å klandre for tiltak som måtte komme utover de som vedtar dem. Hvorfor skulle barn og unge være underlagt smittevern+
Fordi de smitter andre?
Samt foreldrene sine og besteforeldrene som kanskje ikke tåler å bli syk.

Vaksinerte smitter også andre

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Lew_Ashby skrev: tor nov 25, 2021 8:40 am Kan ta en selverfart COVID-erfaring her. Den andre personen i husstanden testet positivt for corona for et par uker siden etter å ha hatt litt vondt i halsen. I 3-4 dager var det febertendenser men kunne jobbe som vanlig hjemmefra uten særlig problemer. 1,5 uke senere har hun testet negativt, er tilbake på jobb og fungerer som normalt men har fortsatt ikke fått tilbake smaks- og luktesans. Blir litt fort andpusten ved anstrengelser, men det blir bedre for hver dag. Undertegnede slapp på mirakuløst vis unna smitte.

Alt i alt helt ok opplevelse for to vaksinerte personer i 30-årene. Dette med å ''bare bli smittet for å bli ferdig med det'' er uansett uaktuelt for min del.
Interessant. Høres ut som det hadde vært forferdelig for mine foreldre med skrantende helse.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Nakstad går ut og endelig innrømmer at spriting av hender gjør bortimot nada mot koronasmitte. Påstår selv han har sagt det mange ganger.
For de av oss som følger litt med så vet vi at CDC konkluderet med det samme for en god stund siden at sjansen for å overføre virus via overflater var mindre enn 1:10000. : https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... KEEUa8HIZs
Likevel gnål kommuneoverleger , politikere, og myndigheter om spriting og håndvask. Og folk flest tror fremdeles dette tiltaket har en super effekt og et must man må gjøre hver gang man går inn i en butikk.

I tillegg sier Nakstad følgende: "– I starten visste man ikke hvor mye som skulle til for å smittes. Selv om de færreste nok smittes via hudkontakt, kan håndvask bety noe særlig hos dem som hoster i hendene og hos barn som lettere får snørr på fingrene. Men det har ikke vært en dominerende smittevei, og det har vi visst lenge. Det er ventilasjonen i lokalet man befinner seg i og avstanden til andre som er viktigst, ikke håndspriten."

Så håndtrykk burde ikke være noe problem det heller da altså?

Håndvask er så klart viktig for helsa, for å unngå kontakt med skadelige bakterier og andre ting. Men mot overføring av virus har det minimal effekt om noen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4 ... ten-effekt
Sist redigert av Maxus5 den tor nov 25, 2021 9:06 am, redigert 1 gang totalt.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Har vært overkill med over-overdesinfinseringen.

Og det har nok fått litt konsekvenser for immunforsvaret til mange.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

MatsEn89 skrev: tor nov 25, 2021 2:54 am Dessverre ga vi bort 700.000 vaksiner denne vinteren. Jeg angrer på at jeg støttet det nå. Er jo arbeidsledig pga corona.
Er du arbeidsledig pga korona eller er du arbeidsledig pga konsekvenser av myndighetenes valg med nedsteninger, restriksjoner, påbud og tiltak som har rammet din arbeidsplass slik du ikke lenger har jobb?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Maxus5 skrev: tor nov 25, 2021 9:03 am Nakstad går ut og endelig innrømmer at spriting av hender gjør bortimot nada mot koronasmitte. Påstår selv han har sagt det mange ganger.
Vi kan ta Nakstad på mye, men dette med effekten av håndvask har han jo pratet om i et år snart.

https://www.nettavisen.no/nyheter/virus ... 3424076047

Det skal sies at Helsedir. gikk ut 4 dager senere og pratet om å endre reglene for håndvask i lys av den britiske mutasjonen:

https://www.utdanningsnytt.no/espen-nak ... ten/270675

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»