Bodø/Glimt - CSKA Sofia UEFA Conference League

Svar
Nordlys

Bodø/Glimt - CSKA Sofia UEFA Conference League

Legg inn av Nordlys »

Bilde
Kanal: Viasat 4 eller Viaplay
Dommer: Yigal Frid, Israel (hoveddommer), David Elias Biton, Matityahu Yakobov (assistentdommere) og Liran Liany (fjerdedommer)

Stillingen etter 4 runder:

Bilde

Topp mot bunn i gruppe C hvor CSKA bare har æren igjen å spille for etter to knepne tap mot Zorya, stortap mot Roma i første kamp og et heldig uavgjortresultat mot Glimt i Bulgaria. Glimt på sin side kan sikre videre spill over nyttår ved seier her. Vinteren har meldt sin ankomst i Bodø og det er meldt 6 kalde i timene rundt kampstart.

Patrick Berg spilte i helgen og er også klar til denne kampen etter at han måtte stå over i Roma sist. Det medisinske apparatet har rent generelt gjort et strålende stykke arbeid og i helgen var Victor Boniface i kamptroppen for første gang siden seriegullet ble sikret borte mot Strømsgodset for nøyaktig 367 dager siden. Beskjeden etter operasjonen i fjor høst var at et comeback tidligst kom i 2022, men Victor har lagt ned en manns jobb og det er nå ingenting som tilsier at han ikke skal kunne bidra ute på banen. En potensiell joker i morgen. Saltnes er fortsatt ute.

Tipper følgende 11 starter:

Haikin - Sampsted, Moe, Lode, Bjørkan - Fet, Berg, Vetlesen - Solbakken, Botheim, Pellegrino

Jeg er på stadion og hoier frem de gule der i morgen, så får det være opp til resten her inne å lage stemning også i kamptråden!

God kamp!

startelver

Legg inn av startelver »

Tenk at oddsen på hjemmeseier er helt nede på 1.20 !!! Så store favoritter faktisk.

Seeberik

Legg inn av Seeberik »

startelver skrev: ons nov 24, 2021 9:57 pm Tenk at oddsen på hjemmeseier er helt nede på 1.20 !!! Så store favoritter faktisk.
Nede i 1.18 nå på NT. Det at CSKA ikke har noe å spille for er jo litt interessant, men føler det kan slå litt begge veier. Satser på at det gjør at de velger å gå mer offensivt til verks siden de ikke har noe særlig å tape på det slik at Glimt får mere rom å boltre seg i, istedenfor at de f.eks hadde kunne gått til Aspmyra og sett seg fornøyde med å forsvare seg til ett poeng.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

6-0, slutt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Kan vi håpe på at Zorya får med seg et poeng i Roma i kveld? I så fall er førsteplass i gruppen sikret med Bodø-seier idag.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Nordlys skrev: ons nov 24, 2021 6:50 pm Victor Boniface i kamptroppen for første gang siden seriegullet ble sikret borte mot Strømsgodset for nøyaktig 367 dager siden.
Dette hadde jeg faktisk ikke fått med meg, og ekstremt fine nyheter. For et skadehelvete den unggutten har vært gjennom. Først ryker korsbåndet som 18(?)-åring, mister moren, før han kommer tilbake å er tidvis god for gullaget. Så ryker faen meg korsbåndet igjen.

Dette er en person jeg virkelig håper lykkes.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

10-0!

startelver

Legg inn av startelver »

Seeberik skrev: tor nov 25, 2021 10:15 am
startelver skrev: ons nov 24, 2021 9:57 pm Tenk at oddsen på hjemmeseier er helt nede på 1.20 !!! Så store favoritter faktisk.
Nede i 1.18 nå på NT. Det at CSKA ikke har noe å spille for er jo litt interessant, men føler det kan slå litt begge veier. Satser på at det gjør at de velger å gå mer offensivt til verks siden de ikke har noe særlig å tape på det slik at Glimt får mere rom å boltre seg i, istedenfor at de f.eks hadde kunne gått til Aspmyra og sett seg fornøyde med å forsvare seg til ett poeng.
Hvordan ville CSKA plassert seg i Eliteserien? Greit nok at de ikke har noe å spille for, men de drar ikke til utlandet for å se på. Mener oddsen er litt feilsatt her.

Seeberik

Legg inn av Seeberik »

startelver skrev: tor nov 25, 2021 11:37 am
Seeberik skrev: tor nov 25, 2021 10:15 am
startelver skrev: ons nov 24, 2021 9:57 pm Tenk at oddsen på hjemmeseier er helt nede på 1.20 !!! Så store favoritter faktisk.
Nede i 1.18 nå på NT. Det at CSKA ikke har noe å spille for er jo litt interessant, men føler det kan slå litt begge veier. Satser på at det gjør at de velger å gå mer offensivt til verks siden de ikke har noe særlig å tape på det slik at Glimt får mere rom å boltre seg i, istedenfor at de f.eks hadde kunne gått til Aspmyra og sett seg fornøyde med å forsvare seg til ett poeng.
Hvordan ville CSKA plassert seg i Eliteserien? Greit nok at de ikke har noe å spille for, men de drar ikke til utlandet for å se på. Mener oddsen er litt feilsatt her.
Ja, jeg er enig. Syntes de var ganske ålreite når Glimt møtte de borte. Robust og fysisk lag med noen gode spillere offensivt også som skapte trøbbel. Tipper de hadde holdt seg greit i eliteserien. Hva ville oddsspillet vært for Glimt hjemme mot Odd? Neppe så lavt

startelver

Legg inn av startelver »

Er vel kanskje kunstgress og kuldegrader som også påvirker oddsen.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Tipper Cska Sofia hadde vært i sjiktet bak Glimt og Molde.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Hele Norges Glimt !

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Gleder meg til denne kampen. Glimt i Europa har jo vært særdeles underholdende denne sesongen

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

Fatter heller ikke hvorfor oddsen er så lav. Tipper de hadde tatt 3. plassen i Norge i år. De har vist noen fine takter selv mot Roma, men utvisningen gjorde det vanskelig for de der om jeg ikke husker feil.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Vintervær, kunstgress og ingenting å spille for ...

Alt ligger til rette for Glimt-seier. Synes oddsen gir mening.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Meldes også fra bulgarsk hold at irske Graham Carey ikke er med for CSKA. Han hadde en veldig utrivelig venstrefot som skapte trøbbel for Glimt. Det vil isåfall være et stort tap som er med på å delvis rettferdiggjøre den lave oddsen.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Har kommet noen skikkelig søppelsupportere til Bodø i dag. Flere steder det har blitt hengt opp små Swastika-stickers flere steder i byen.

Får håpe det bare er noen få idioter og ikke betegnende for hele bortefølget.

startelver

Legg inn av startelver »

4 kuldegrader og lite vind er varslet, ikke noe snøvær.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

startelver skrev: tor nov 25, 2021 6:43 pm 4 kuldegrader og lite vind er varslet, ikke noe snøvær.
Sikkert en kjempenedtur for bortefansen, dette. Det var jo stort for den tilreisende gjengen fra Romerike da de fikk oppleve snø igjen på Aspmyra sist, så jeg regner med at Sofia-fansen, som kanskje aldri har opplevd skikkelig vinterføre, ville vært i skyene! Snøballene hadde mest sannsynlig kommet fra alle kanter.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

LeSorcier skrev: tor nov 25, 2021 7:57 pm
startelver skrev: tor nov 25, 2021 6:43 pm 4 kuldegrader og lite vind er varslet, ikke noe snøvær.
Sikkert en kjempenedtur for bortefansen, dette. Det var jo stort for den tilreisende gjengen fra Romerike da de fikk oppleve snø igjen på Aspmyra sist, så jeg regner med at Sofia-fansen, som kanskje aldri har opplevd skikkelig vinterføre, ville vært i skyene! Snøballene hadde mest sannsynlig kommet fra alle kanter.
Det er meldt snø i Sofia i morra. Gjennomsnittstemperaturen i januar er -1,3 grader (Bodø har - 1). Vil overraske meg om de synes snøballer er så veldig spennende.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Lew_Ashby skrev: tor nov 25, 2021 10:52 am Kan vi håpe på at Zorya får med seg et poeng i Roma i kveld? I så fall er førsteplass i gruppen sikret med Bodø-seier idag.
Med seier er det sikra uansett
Med uavgjort for Roma går det på målforskjell?

Eneste som kan slå ut Gutan er vel 5-0 seier til Roma?

Bare lurte på om jeg hadde rett nå :p

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Jonasar skrev: tor nov 25, 2021 8:19 pm
Lew_Ashby skrev: tor nov 25, 2021 10:52 am Kan vi håpe på at Zorya får med seg et poeng i Roma i kveld? I så fall er førsteplass i gruppen sikret med Bodø-seier idag.
Med seier er det sikra uansett
Med uavgjort for Roma går det på målforskjell?

Eneste som kan slå ut Gutan er vel 5-0 seier til Roma?

Bare lurte på om jeg hadde rett nå :p
Poenglikhet mellom Bodø/Glimt og Roma mener jeg at det først er innbyrdes poeng de imellom. Så Roma må forbi på poeng for å vinne gruppen.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Korgutt skrev: tor nov 25, 2021 8:23 pm
Jonasar skrev: tor nov 25, 2021 8:19 pm
Lew_Ashby skrev: tor nov 25, 2021 10:52 am Kan vi håpe på at Zorya får med seg et poeng i Roma i kveld? I så fall er førsteplass i gruppen sikret med Bodø-seier idag.
Med seier er det sikra uansett
Med uavgjort for Roma går det på målforskjell?

Eneste som kan slå ut Gutan er vel 5-0 seier til Roma?

Bare lurte på om jeg hadde rett nå :p
Poenglikhet mellom Bodø/Glimt og Roma mener jeg at det først er innbyrdes poeng de imellom. Så Roma må forbi på poeng for å vinne gruppen.

Da hadde jeg vel litt rett? :p

Glemmer alltid innbyrdes, overhodet ikke sikker på hvorfor!

5-1!
Bodø-Glimt: Berg, Botheim, Pernambuco, Solbakken og Boniface
Sofia: Han med kort hår

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Moro når norske lag gjør det bra i Europa. Håper B/G kan gå langt i denne turneringen.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Bare å bøye seg i hatten for Bodø Glimt, Vinner nok gruppa nu. Så er det å klare å være på topp utenfor sesong også til utslagsrundene.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Er vel slik at gruppevinnerne går rett til 8 finalen , no 2 må spille mot no 3 i EL om jeg har forstått rett.

startelver

Legg inn av startelver »

Blir en tøff kamp, kan ta tid å få hull på byllen mot et defensivt lag.

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

God start.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Botheim da..

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Første målet kan komme til å bli avgjørende

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»