Haaland støtter Qatar!

Svar
Champis

Re: Haaland støtter Qatar!

Legg inn av Champis »

DoktorS skrev: tor nov 25, 2021 9:32 pm
Justice 97 skrev: tor nov 25, 2021 9:29 pm Mer journalistisk søppel fra VG.
Det kommer vel en kommentar fra Welhaven om et par minutter. Og Salvtvet titter vel opp fra kottet sitt i Kveldsnytt. Tenker jeg.

Det kan du banne på!

Champis

Legg inn av Champis »

Everenga skrev: tor nov 25, 2021 9:50 pm
PapaSmurf skrev: tor nov 25, 2021 8:18 pm Ideen om at det ikke skal være mulig å ha egne meninger som idrettsutøver liker jeg dårlig.

Haaland likte en tweet av Trump og folk ropte opp om boikott av han. True story. Selv makter jeg ikke Trump, men det er ikke ulovlig å ha et annet politisk syn enn andre.

Dette er det jeg misliker mest med sosiale medier. Rett i gapestokken om man ikke mener det samme som majoriteten.

Om Haaland mener Qatar-VM er OK, så er bildet langt mer nyansert enn det betyr at han støtter dårlig behandling av utenlandsk arbeidskraft. Men slik har verden altså blitt. Er du ikke med oss er du mot oss.

Selvfølgelig har han rett til å uttrykke hva han mener, men de av oss som synes han er et kjøtthue nettopp på grunn av de meningene har også rett til å uttrykke det. Er ikke vanskeligere enn det.

Hvilke meninger har han?

startelver

Legg inn av startelver »

Håper Haaland og Alfie boikotter VG etter dette. Journalistene prøver å nedringe Alfie for å få en forklaring men han svarer ikke. Jeg hadde vært pissed på VG hvis jeg var Braut.

Zlatan boikottet vel det svenske landslaget en stund, fortsett sånn så vil Braut snart si nei til Norge.
Han er for stor for oss uansett, vi aner ikke hvor stor han er i verden.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

startelver skrev: fre nov 26, 2021 12:45 am Håper Haaland og Alfie boikotter VG etter dette. Journalistene prøver å nedringe Alfie for å få en forklaring men han svarer ikke. Jeg hadde vært pissed på VG hvis jeg var Braut.

Zlatan boikottet vel det svenske landslaget en stund, fortsett sånn så vil Braut snart si nei til Norge.
Han er for stor for oss uansett, vi aner ikke hvor stor han er i verden.
Tviler på at landslaget får svi for dette, de forsvarer ham jo. VG kan derimot reise. De vet nøyaktig hva de vil oppnå med dette (og oppnår det jo også, bare se reaksjonene), selv om de åpenbart vet at de bare skriver vås. Det er noe man kunne forventet å lese i The Sun eller Daily Mail, men ikke noe jeg trodde skulle komme fra Norges største avis og mediehus.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

FranciscoM skrev: fre nov 26, 2021 12:31 am Er virkelig dette å ta tydelig avstand fra markeringen? Hæ? Står jo omtrent skulder med skulder med JPH.

Bilde

Graverende!
FranciscoM skrev: fre nov 26, 2021 12:38 am Her er bildet fra en annen vinkel. Hvis dette er en demonstrasjon fra Haaland hvor han forsøker å ta avstand fra budskapet gjør han en like dårlig jobb som de som forsøker å sverte ham.

Bilde
Begynner å minne om denne "Bein vinkel- diskusjonen" fra Florø-tråden på VGD (for de av oss som var så heldige å overvære den 😁 )

Huff- egentlig feil å gi noe mer oppmerksomhet til denne utrolige ikke-saken- "Tenk Erling Braut Haaland var Ikke med på å holde i en plakat (!)"

Så med mindre EBH uttrykker hvor græveligt blanke han gir angående Qatar-problematikken: så er dette "tidenes ikke-sak"! Ja at store og seriøse VG koker i stand noe slikt: er det satire eller?

MyWay

Legg inn av MyWay »

DoktorS skrev: tor nov 25, 2021 9:26 pm
palimpsest skrev: tor nov 25, 2021 9:17 pm
Det bør være sånn at diktaturer har en rekke internasjonale mesterskap? Hvorfor i all verden bør det være sånn?

Og attpåtil så mener du at når korrupte organisasjoner som FIFA legger mesterskapene til disse regimene så skal folk bare smile og vinke, fordi «moraliserende» debatter og boikott er et absurd teater.

Nå skal jeg holde meg fra å si noe stygt, men det er skjeldent jeg leser noe jeg er så hoderystende uenig med.


Hva med OL i Kina? Bør ikke det også boikottes? Eller VM i Sjakk i Dubai? Er dette også mesterskap som b ør stoppes. Eller skal man "smile og vinke" her, men ikke til Qatar, fordi noen i Norge synes det er verdens viktigste sak AKKURAT NÅ. Når vi ikke en gang er i nærheten av en kvalifisering...
OL i Kina bør boikottes, og kommer til å bli boikottet.

Downlight

Legg inn av Downlight »

Står man bak plakaten og holder i den med to hender støtter man budskapet veldig sterkt.

Står man bak plakaten og holder i den med en hånd støtter man delvis budskapet.

Står man bak plakaten og ikke holder i den med noen hender så støtter man overhodet ikke budskapet. Dersom man i tillegg står et halvt skritt bak de andre så tar man direkte avstand fra budskapet.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Vg har blitt en søppelavis uten like.

Thecokeman

Legg inn av Thecokeman »

Håpløst av VG.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Downlight skrev: fre nov 26, 2021 4:02 am Står man bak plakaten og holder i den med to hender støtter man budskapet veldig sterkt.

Står man bak plakaten og holder i den med en hånd støtter man delvis budskapet.

Står man bak plakaten og ikke holder i den med noen hender så støtter man overhodet ikke budskapet. Dersom man i tillegg står et halvt skritt bak de andre så tar man direkte avstand fra budskapet.
Så da har vi altså Haaland og Normann som tar direkte avstand, og MPH, Hansen og MØ som kun støtter delvis budskapet. Så ca halve laget med andre ord.

Tror du på dette selv?

Klodrik

Legg inn av Klodrik »

Som andre har sagt, tynn suppe så lenge det kun er disse bildene VG bygger på.

Bet meg merke i formuleringene her:
VG har gjentatte ganger forsøkt å nå pappa Alfie Haaland på SMS og WhatsApp. Den første meldingen ble sendt tirsdag 2. november. Den siste meldingen ble sendt torsdag 25. november. I tillegg forsøkte VG å ringe 15. og 25. november. Ingen av henvendelsene er besvart, og på WhatsApp har VG fått leveringsbekreftelse kun på den første meldingen.
Kanskje saken lages fordi VG er gretne over å bli ignorert av Haaland-familien? På sin side var kanskje motparten irritert over måten VG for noen uker siden dekket saken der Erling ga instagram-PR til klær som "beskytter mot 5G".

Downlight

Legg inn av Downlight »

Chromeback skrev: fre nov 26, 2021 7:35 am
Downlight skrev: fre nov 26, 2021 4:02 am Står man bak plakaten og holder i den med to hender støtter man budskapet veldig sterkt.

Står man bak plakaten og holder i den med en hånd støtter man delvis budskapet.

Står man bak plakaten og ikke holder i den med noen hender så støtter man overhodet ikke budskapet. Dersom man i tillegg står et halvt skritt bak de andre så tar man direkte avstand fra budskapet.
Så da har vi altså Haaland og Normann som tar direkte avstand, og MPH, Hansen og MØ som kun støtter delvis budskapet. Så ca halve laget med andre ord.

Tror du på dette selv?
Nei, selvfølgelig ikke. Var kun ment som en liten guide til VG på hvordan de kan tolke bilder.

Champis

Legg inn av Champis »

MyWay skrev: fre nov 26, 2021 1:40 am
DoktorS skrev: tor nov 25, 2021 9:26 pm
palimpsest skrev: tor nov 25, 2021 9:17 pm
Det bør være sånn at diktaturer har en rekke internasjonale mesterskap? Hvorfor i all verden bør det være sånn?

Og attpåtil så mener du at når korrupte organisasjoner som FIFA legger mesterskapene til disse regimene så skal folk bare smile og vinke, fordi «moraliserende» debatter og boikott er et absurd teater.

Nå skal jeg holde meg fra å si noe stygt, men det er skjeldent jeg leser noe jeg er så hoderystende uenig med.


Hva med OL i Kina? Bør ikke det også boikottes? Eller VM i Sjakk i Dubai? Er dette også mesterskap som b ør stoppes. Eller skal man "smile og vinke" her, men ikke til Qatar, fordi noen i Norge synes det er verdens viktigste sak AKKURAT NÅ. Når vi ikke en gang er i nærheten av en kvalifisering...
OL i Kina bør boikottes, og kommer til å bli boikottet.

Skulle ikke forundre meg om vi klarer å kopiere fadesen med boikott fra 1980, nei.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Justice 97 skrev: fre nov 26, 2021 1:01 am Denne tråden avslører enkelte av forumets politisk korrekte dramaqueens ganske greit. Nesten til å bli kvalm av.
Helt enig. At mange tilsynelatende mener at regimer som Qatar og Kina ikke skal kunne kritiseres fremstår som i overkant underdanig.

fazz

Legg inn av fazz »

Haaland (far og sønn) vet godt hvordan fotballverden fungerer. De ønsker seg en fet kontrakt med de beste klubbene og sannheten er at de beste/rikeste klubbene er eiet av de samme (tilsvarende) regimene som styrer i Qatar og en klar markering som disse regimene kan tolke som direkte kritikk av dem, kan selvsagt bli utslagsgivende om en får en kontrakt eller ei med disse klubbene.

Jeg tror ikke Haaland personlig er imot menneskerettigheter og "fair pay for migrant workers", det skal i så fall være en ganske iskald fyr for å være imot noe slikt, men det er jo litt ironisk de som hyller Haaland for å tørre å gå imot strømmen og ha sin egen mening etc. etc. Når meningene hans indirekte blir sensurert og kontrollert av potensielle fremtidige arbeidsgivere.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

Tror nok ikke dette er helt tilfeldig gitt. Ikke at jeg tror han aktivt støtter Qatar, men at han før en overgangssommer der en Qatar støttet klubb vil kunne bli en nøkkel med å drive opp pris og etterspørsel er nok Raiola smart nok til å sørge for at klienten ikke gjør seg uspiselig for de. Og for så vidt er jo Qatar og andre lignende regimer inne i flere av klubbene han kan være aktuell for, så gjør jo dette vanskeligere for han enn for de andre norske spillerne som ikke dette er en problemstilling for. Er ikke så mange av de som er aktuelle for lag som PSG og Man City.

lund

Legg inn av lund »

Klaumb skrev: fre nov 26, 2021 9:20 am Tror nok ikke dette er helt tilfeldig gitt. Ikke at jeg tror han aktivt støtter Qatar, men at han før en overgangssommer der en Qatar støttet klubb vil kunne bli en nøkkel med å drive opp pris og etterspørsel er nok Raiola smart nok til å sørge for at klienten ikke gjør seg uspiselig for de. Og for så vidt er jo Qatar og andre lignende regimer inne i flere av klubbene han kan være aktuell for, så gjør jo dette vanskeligere for han enn for de andre norske spillerne som ikke dette er en problemstilling for. Er ikke så mange av de som er aktuelle for lag som PSG og Man City.
Tipper nok det er så enkelt ja. Så kan man jo mene hva man vil om hvor moralsk riktig det er, men jeg greier ikke helt å hisse meg opp over det der.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

lund skrev: fre nov 26, 2021 9:25 am
Klaumb skrev: fre nov 26, 2021 9:20 am Tror nok ikke dette er helt tilfeldig gitt. Ikke at jeg tror han aktivt støtter Qatar, men at han før en overgangssommer der en Qatar støttet klubb vil kunne bli en nøkkel med å drive opp pris og etterspørsel er nok Raiola smart nok til å sørge for at klienten ikke gjør seg uspiselig for de. Og for så vidt er jo Qatar og andre lignende regimer inne i flere av klubbene han kan være aktuell for, så gjør jo dette vanskeligere for han enn for de andre norske spillerne som ikke dette er en problemstilling for. Er ikke så mange av de som er aktuelle for lag som PSG og Man City.
Tipper nok det er så enkelt ja. Så kan man jo mene hva man vil om hvor moralsk riktig det er, men jeg greier ikke helt å hisse meg opp over det der.
Nei, og det er vel ingen her inne som klarer å sette seg inn i en situasjon der man skal velge mellom kontrakter der man kan tjene flere millioner i uka om noen måneder der Qatar kritikk kan påvirke dette. Tipper flertallet her inne også hadde kastet moralen sin da.

Og han løser jo denne vanskelige situasjonen uten å gjøre noen stor sak ut av det egentlig. Er jo en tolkning fra VG som må til.

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »

Klaumb skrev: fre nov 26, 2021 9:31 am Er jo en tolkning fra VG som må til.
Uten å mene noe om selve saken har vel dette blitt påpekt av flere tidligere, i hvert fall på Twitter. Merkelig hvordan det først nå, såpass lenge etter kvaliken har blitt en så stor sak.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Downlight skrev: fre nov 26, 2021 8:55 am
Chromeback skrev: fre nov 26, 2021 7:35 am
Downlight skrev: fre nov 26, 2021 4:02 am Står man bak plakaten og holder i den med to hender støtter man budskapet veldig sterkt.

Står man bak plakaten og holder i den med en hånd støtter man delvis budskapet.

Står man bak plakaten og ikke holder i den med noen hender så støtter man overhodet ikke budskapet. Dersom man i tillegg står et halvt skritt bak de andre så tar man direkte avstand fra budskapet.
Så da har vi altså Haaland og Normann som tar direkte avstand, og MPH, Hansen og MØ som kun støtter delvis budskapet. Så ca halve laget med andre ord.

Tror du på dette selv?
Nei, selvfølgelig ikke. Var kun ment som en liten guide til VG på hvordan de kan tolke bilder.
Aha, skjønner. Vanskelig å skille hva som er ironisk og ikke i tråder som dette :roll:

Everenga

Legg inn av Everenga »

Champis skrev: fre nov 26, 2021 12:40 am
Everenga skrev: tor nov 25, 2021 9:50 pm
PapaSmurf skrev: tor nov 25, 2021 8:18 pm Ideen om at det ikke skal være mulig å ha egne meninger som idrettsutøver liker jeg dårlig.

Haaland likte en tweet av Trump og folk ropte opp om boikott av han. True story. Selv makter jeg ikke Trump, men det er ikke ulovlig å ha et annet politisk syn enn andre.

Dette er det jeg misliker mest med sosiale medier. Rett i gapestokken om man ikke mener det samme som majoriteten.

Om Haaland mener Qatar-VM er OK, så er bildet langt mer nyansert enn det betyr at han støtter dårlig behandling av utenlandsk arbeidskraft. Men slik har verden altså blitt. Er du ikke med oss er du mot oss.

Selvfølgelig har han rett til å uttrykke hva han mener, men de av oss som synes han er et kjøtthue nettopp på grunn av de meningene har også rett til å uttrykke det. Er ikke vanskeligere enn det.

Hvilke meninger har han?
Jeg mistenker at han ikke har noen særlige meninger men hans agent Raiola har vært ganske klar på at han tar avstand fra at spillere skal delta i markeringer og Haaland hører nok på sin agent. Og så er sikkert ikke det noe dårlig valg når det kommer til hans karriere, men spesielt sympatisk er det ikke.

Skjønner ikke at så mange her mener man må like personen Haaland for å like spilleren Haaland, Maradona er for meg verdenshistoriens største fotballspiller, det betyr ikke at jeg mener han var en spesielt trivelig fyr.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Sjekket Twitter.

Resten av verden hyller fotballspilleren Haaland

Norge: Haaland holdt ikke et banner. Han er usympatisk.

Hahaha. Nisseland.

Vuvuzelaen

Legg inn av Vuvuzelaen »

VG må jo ha fått noen tips her, eller i det minste noen sterke rykter som sier at Haaland bevisst prøver å ikke delta på markeringen. Det blir for tynt ellers når et av «bevisene» er at han har blitt avbildet i drakta til Boca Juniors.

startelver

Legg inn av startelver »

Håper vi slipper flere slike markeringer på landslaget , kan umulig være bra for psyken hans. Han er født i England, kan kanskje bytte landslag etterhvert når Norge blir for pinlig.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Man må da være langt ut i konspirasjonsteorier å antyde at spilleren er litt motvillig med på dette fordi det kan påvirke karrieren. Om et lag med penger vil ha ham, så er det vel neppe noen som ser på bilder hentet fram av VG (hadde de ikke gjort det, hadde ingen lagt merke til det) og beslutter at han ikke lenger interssant, fordi han holdte fingrene sine på et banner i en markering for et par år tilbake....

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Everenga skrev: fre nov 26, 2021 10:04 am
Champis skrev: fre nov 26, 2021 12:40 am
Everenga skrev: tor nov 25, 2021 9:50 pm

Selvfølgelig har han rett til å uttrykke hva han mener, men de av oss som synes han er et kjøtthue nettopp på grunn av de meningene har også rett til å uttrykke det. Er ikke vanskeligere enn det.

Hvilke meninger har han?
Jeg mistenker at han ikke har noen særlige meninger men hans agent Raiola har vært ganske klar på at han tar avstand fra at spillere skal delta i markeringer og Haaland hører nok på sin agent. Og så er sikkert ikke det noe dårlig valg når det kommer til hans karriere, men spesielt sympatisk er det ikke.

Skjønner ikke at så mange her mener man må like personen Haaland for å like spilleren Haaland, Maradona er for meg verdenshistoriens største fotballspiller, det betyr ikke at jeg mener han var en spesielt trivelig fyr.
Gi et konkret eksempel på at han tar avstand fra markeringene.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

startelver skrev: fre nov 26, 2021 12:18 pm Han er født i England, kan kanskje bytte landslag etterhvert når Norge blir for pinlig.
Nei.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

FranciscoM skrev: fre nov 26, 2021 1:20 pm

Gi et konkret eksempel på at han tar avstand fra markeringene.
Det er da en 40-50 cm avstand mellom banner og Braut, så en viss avstand har han jo tatt...

Everenga

Legg inn av Everenga »

FranciscoM skrev: fre nov 26, 2021 1:20 pm
Everenga skrev: fre nov 26, 2021 10:04 am
Champis skrev: fre nov 26, 2021 12:40 am


Hvilke meninger har han?
Jeg mistenker at han ikke har noen særlige meninger men hans agent Raiola har vært ganske klar på at han tar avstand fra at spillere skal delta i markeringer og Haaland hører nok på sin agent. Og så er sikkert ikke det noe dårlig valg når det kommer til hans karriere, men spesielt sympatisk er det ikke.

Skjønner ikke at så mange her mener man må like personen Haaland for å like spilleren Haaland, Maradona er for meg verdenshistoriens største fotballspiller, det betyr ikke at jeg mener han var en spesielt trivelig fyr.
Gi et konkret eksempel på at han tar avstand fra markeringene.
Jeg har ikke sagt han tar avstand fra dem, jeg sa jeg ikke tror han bryr seg veldig den ene eller andre veien, men han deltar jo heller ikke der han henger et steg bak resten. Du mener det er tilfeldig at han står tilbake med armene unna?

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Everenga skrev: fre nov 26, 2021 1:55 pm Du mener det er tilfeldig at han står tilbake med armene unna?
Hadde han gjort det på en markering, så hadde jeg trodd det var tilfeldig, men når han gjør som han gjør på alle de tre siste markeringene, så er det neppe tilfeldig.

Rainola har nok visket noen ord i ørene til Braut, om at han må passe på å ikke politisere karrieren/profilen sin. Han er trossalt en milliardbedrift.
Og Braut har lyttet på sin agent. Er ikke verre enn det.

Det er hverken konspiratorisk eller nisselue å vurdere det den veien.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»