Haaland støtter Qatar!

Svar
Number4

Re: Haaland støtter Qatar!

Legg inn av Number4 »

JODDEMM skrev: tor nov 25, 2021 8:35 pm Trodde Agurk-tiden var på sommeren
Makrellen har kommet! :mrgreen:

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Everenga skrev: fre nov 26, 2021 1:55 pm
FranciscoM skrev: fre nov 26, 2021 1:20 pm
Everenga skrev: fre nov 26, 2021 10:04 am

Jeg mistenker at han ikke har noen særlige meninger men hans agent Raiola har vært ganske klar på at han tar avstand fra at spillere skal delta i markeringer og Haaland hører nok på sin agent. Og så er sikkert ikke det noe dårlig valg når det kommer til hans karriere, men spesielt sympatisk er det ikke.

Skjønner ikke at så mange her mener man må like personen Haaland for å like spilleren Haaland, Maradona er for meg verdenshistoriens største fotballspiller, det betyr ikke at jeg mener han var en spesielt trivelig fyr.
Gi et konkret eksempel på at han tar avstand fra markeringene.
Jeg har ikke sagt han tar avstand fra dem, jeg sa jeg ikke tror han bryr seg veldig den ene eller andre veien, men han deltar jo heller ikke der han henger et steg bak resten. Du mener det er tilfeldig at han står tilbake med armene unna?
Ser ganske tilfeldig ut, ja.
FranciscoM skrev: fre nov 26, 2021 12:31 am Er virkelig dette å ta tydelig avstand fra markeringen? Hæ? Står jo omtrent skulder med skulder med JPH.

Bilde

Graverende!
FranciscoM skrev: fre nov 26, 2021 12:38 am Her er bildet fra en annen vinkel. Hvis dette er en demonstrasjon fra Haaland hvor han forsøker å ta avstand fra budskapet gjør han en like dårlig jobb som de som forsøker å sverte ham.

Bilde

Hmm

Legg inn av Hmm »

Jeg er helt sikker på at Brauten er tilhenger av menneskerettigheter og ønsker at alle skal ha det bra både i Qatar og alle andre steder. Men motivet for å stå slik på flere bilder kan vel neppe være noe annet enn et forsøk på distanse. Eller å ikke 100% støtte.

Jeg reagerer på agenten som mener at idrett og politikk ikke hører sammen. Han har rett når det gjelder selve kampen, konkurransen skal bare være konkurranse. Men resten er det mye politikk rundt. Vi trenger neppe å spekulere lenge på årsakene til at han og mange (FIFA) mener dette. De ønsker mest mulig penger og minst mulig kontroll. Og de frykter nok mest det siste. Politisk innblanding og kontroll. FIFA og UEFA sliter med å regulere klubber og eiere for å få konkurransevilkår som er fornuftige og rettferdige, eller prøver de egentlig så hardt?

Norge boikottet OL i Moskva som protest på invasjonen av Afganistan. En krig er kanskje en mer konkret handling det er lett å reagere på enn situasjonen i Qatar.
Men er det ikke ille nok det som har skjedd i Qatar? Måten tildelingen skjedde på, arbeidsforholdene til de som bygger VM og den generelle ufriheten for de aller fleste i landet.

Jeg tror FIFA ikke er så redd for boikott i seg selv, men når rene diktaturer nå tømmer penger over fotballeuropa så frykter de innblanding, og da skal idrett og politikk holdes svært adskilt. Veldig adskilt! Et eksempel litt på siden, men relevant nok. En norsk bank var nettopp i retten og måtte forsvare hvorfor de ønsket å si opp et kundeforhold til et norsk selskap som har eiere fra Saudi Arabia. Det var umulig for banken å følge norske finanslover der pengeoverføringer skal være dokumenterte.

Everenga

Legg inn av Everenga »

FranciscoM skrev: fre nov 26, 2021 2:38 pm
Everenga skrev: fre nov 26, 2021 1:55 pm
FranciscoM skrev: fre nov 26, 2021 1:20 pm

Gi et konkret eksempel på at han tar avstand fra markeringene.
Jeg har ikke sagt han tar avstand fra dem, jeg sa jeg ikke tror han bryr seg veldig den ene eller andre veien, men han deltar jo heller ikke der han henger et steg bak resten. Du mener det er tilfeldig at han står tilbake med armene unna?
Ser ganske tilfeldig ut, ja.
FranciscoM skrev: fre nov 26, 2021 12:31 am Er virkelig dette å ta tydelig avstand fra markeringen? Hæ? Står jo omtrent skulder med skulder med JPH.

Bilde

Graverende!
FranciscoM skrev: fre nov 26, 2021 12:38 am Her er bildet fra en annen vinkel. Hvis dette er en demonstrasjon fra Haaland hvor han forsøker å ta avstand fra budskapet gjør han en like dårlig jobb som de som forsøker å sverte ham.

Bilde
Kanskje er det tilfeldig, jeg heller ganske sterkt mot at det ikke er det, spesielt mtp at Haaland og co ikke vil kommentere det. Hovedgreia er fortsatt for meg at man ikke trenger å like en spillers handlinger eller trynet hans for den saks skyld for å holde med laget han spiller på. Jeg har aldri skjønt de som forguder fotballspillere og ser dem som forbilder for hvordan de ønsker å leve livet.

For meg har Haaland alltid og helt uavhengig av denne saken framstått som det bergenserne kaller et "klessetryne", det forhindrer ikke at jeg selvfølgelig håper han er klar for landslaget ved hver anledning ettersom han så til de grader er vår beste spiller.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

FranciscoM skrev: tor nov 25, 2021 8:50 pm he fucks me up and asks me ‘When are we going?

Dette er Google translate, ikke alt som gir mening, but you get the gist.
Gir ikke mening? Hva snakker du om?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Mysterio19 skrev: fre nov 26, 2021 9:42 am
Klaumb skrev: fre nov 26, 2021 9:31 am Er jo en tolkning fra VG som må til.
Uten å mene noe om selve saken har vel dette blitt påpekt av flere tidligere, i hvert fall på Twitter. Merkelig hvordan det først nå, såpass lenge etter kvaliken har blitt en så stor sak.
De har vel forsøkt i snart en måned å få kommentarer fra Haaland-leiren, og de har nok jobbet litt med saken i før de tok kontakt også. Så er det slik at Haaland har vært skadet og andre saker har hatt høyere prioritet slik at de har tatt seg tid til å vente på et evt. svar før de til slutt valgte å publisere uten svar fra Haaland-leiren. Muligens også i håp at artikkelen i seg selv bidrar til at Haaland-leiren føler de må kommentere den allikevel.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

thewaterfall skrev: fre nov 26, 2021 3:08 pm
Mysterio19 skrev: fre nov 26, 2021 9:42 am
Klaumb skrev: fre nov 26, 2021 9:31 am Er jo en tolkning fra VG som må til.
Uten å mene noe om selve saken har vel dette blitt påpekt av flere tidligere, i hvert fall på Twitter. Merkelig hvordan det først nå, såpass lenge etter kvaliken har blitt en så stor sak.
De har vel forsøkt i snart en måned å få kommentarer fra Haaland-leiren, og de har nok jobbet litt med saken i før de tok kontakt også. Så er det slik at Haaland har vært skadet og andre saker har hatt høyere prioritet slik at de har tatt seg tid til å vente på et evt. svar før de til slutt valgte å publisere uten svar fra Haaland-leiren. Muligens også i håp at artikkelen i seg selv bidrar til at Haaland-leiren føler de må kommentere den allikevel.
Jeg hadde ikke svart på slike spørsmål om jeg var kjendis. Alt å tape, ingenting å vinne på å nedlate seg til å svare på spekulasjoner.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

PapaSmurf skrev: fre nov 26, 2021 3:16 pm Jeg hadde ikke svart på slike spørsmål om jeg var kjendis. Alt å tape, ingenting å vinne på å nedlate seg til å svare på spekulasjoner.
Nå skal jeg gi deg litt coaching, Papa. Sånn at du ikke begår samme tabbe som Haaland, når du blir kjendis.

Hvis man som kjendis ikke svarer på sånne spørsmål, tar alle det som en bekreftelse på det de tenker selv. Å ikke svare er dermed ofte et mer omfattende svar, enn om man ikke svarer, i sånne situasjoner.

Mvh

Jan Fredrik Tjaaahrlsen.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Tjaaah skrev: fre nov 26, 2021 3:27 pm
PapaSmurf skrev: fre nov 26, 2021 3:16 pm Jeg hadde ikke svart på slike spørsmål om jeg var kjendis. Alt å tape, ingenting å vinne på å nedlate seg til å svare på spekulasjoner.
Nå skal jeg gi deg litt coaching, Papa. Sånn at du ikke begår samme tabbe som Haaland, når du blir kjendis.

Hvis man som kjendis ikke svarer på sånne spørsmål, tar alle det som en bekreftelse på det de tenker selv. Å ikke svare er dermed ofte et mer omfattende svar, enn om man ikke svarer, i sånne situasjoner.

Mvh

Jan Fredrik Tjaaahrlsen.
Jeg ser hva du sier, men det at man ikke sier noe vil også gjøre at folk bare må forholde seg til spekulasjoner. Og da går dette over relativt fort.

Men jeg irriterer meg over at folk mener at alle skal mene og tenke som meg. Hvis ikke er de ikke bra mennesker.

Hvor mange 20-åringer i Norge gir en flat faen i fremmedarbeidere i Qatar?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

PapaSmurf skrev: fre nov 26, 2021 3:35 pm Jeg ser hva du sier, men det at man ikke sier noe vil også gjøre at folk bare må forholde seg til spekulasjoner. Og da går dette over relativt fort.

Men jeg irriterer meg over at folk mener at alle skal mene og tenke som meg. Hvis ikke er de ikke bra mennesker.

Hvor mange 20-åringer i Norge gir en flat faen i fremmedarbeidere i Qatar?
Ja, og det er klart at hvis du ikke sier noe, og rir av stormen, så trenger du heller ikke forsvare noe senere. Men her tror jeg han burde kommet med et i hvert fall vagt svar.

Så har jeg ikke kommentert selve saken her, fordi det er umulig å si hva, om noe, Haaland faktisk mener med dette.

Han er, som du sier, veldig ung. Så ung at det også er mulig at han står på den måten, fordi han tenker at da ser han kul ut på tv. Nei, jeg prøver ikke å være nedlatende. Veldig mange av oss var sånn i den alderen. Man gjør ting av helt merkelige grunner, og tenker gjerne overhodet ikke over det store bildet, langtidskonsekvenser eller hva andre ser.

Enn så lenge er dette selvsagt storm i vannglass.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Tjaaah skrev: fre nov 26, 2021 3:40 pm
PapaSmurf skrev: fre nov 26, 2021 3:35 pm Jeg ser hva du sier, men det at man ikke sier noe vil også gjøre at folk bare må forholde seg til spekulasjoner. Og da går dette over relativt fort.

Men jeg irriterer meg over at folk mener at alle skal mene og tenke som meg. Hvis ikke er de ikke bra mennesker.

Hvor mange 20-åringer i Norge gir en flat faen i fremmedarbeidere i Qatar?
Ja, og det er klart at hvis du ikke sier noe, og rir av stormen, så trenger du heller ikke forsvare noe senere. Men her tror jeg han burde kommet med et i hvert fall vagt svar.

Så har jeg ikke kommentert selve saken her, fordi det er umulig å si hva, om noe, Haaland faktisk mener med dette.

Han er, som du sier, veldig ung. Så ung at det også er mulig at han står på den måten, fordi han tenker at da ser han kul ut på tv. Nei, jeg prøver ikke å være nedlatende. Veldig mange av oss var sånn i den alderen. Man gjør ting av helt merkelige grunner, og tenker gjerne overhodet ikke over det store bildet, langtidskonsekvenser eller hva andre ser.

Enn så lenge er dette selvsagt storm i vannglass.
Jeg var sånn sjøl jeg. Var ikke mange smil fra meg på bilder da jeg var i slutten av tenårene. Det var ikke kult nok.

Champis

Legg inn av Champis »

palimpsest skrev: fre nov 26, 2021 9:07 am
Justice 97 skrev: fre nov 26, 2021 1:01 am Denne tråden avslører enkelte av forumets politisk korrekte dramaqueens ganske greit. Nesten til å bli kvalm av.
Helt enig. At mange tilsynelatende mener at regimer som Qatar og Kina ikke skal kunne kritiseres fremstår som i overkant underdanig.

Er det noen som har sagt at de ikke skal kunne kritiseres? Wow, visste ikke at det var det diskusjonen handlet om…

Champis

Legg inn av Champis »

fazz skrev: fre nov 26, 2021 9:19 am Haaland (far og sønn) vet godt hvordan fotballverden fungerer. De ønsker seg en fet kontrakt med de beste klubbene og sannheten er at de beste/rikeste klubbene er eiet av de samme (tilsvarende) regimene som styrer i Qatar og en klar markering som disse regimene kan tolke som direkte kritikk av dem, kan selvsagt bli utslagsgivende om en får en kontrakt eller ei med disse klubbene.

Jeg tror ikke Haaland personlig er imot menneskerettigheter og "fair pay for migrant workers", det skal i så fall være en ganske iskald fyr for å være imot noe slikt, men det er jo litt ironisk de som hyller Haaland for å tørre å gå imot strømmen og ha sin egen mening etc. etc. Når meningene hans indirekte blir sensurert og kontrollert av potensielle fremtidige arbeidsgivere.

Hadde du takket nei til kontrakt med PSG nå?

Everenga

Legg inn av Everenga »

Champis skrev: fre nov 26, 2021 9:10 pm
fazz skrev: fre nov 26, 2021 9:19 am Haaland (far og sønn) vet godt hvordan fotballverden fungerer. De ønsker seg en fet kontrakt med de beste klubbene og sannheten er at de beste/rikeste klubbene er eiet av de samme (tilsvarende) regimene som styrer i Qatar og en klar markering som disse regimene kan tolke som direkte kritikk av dem, kan selvsagt bli utslagsgivende om en får en kontrakt eller ei med disse klubbene.

Jeg tror ikke Haaland personlig er imot menneskerettigheter og "fair pay for migrant workers", det skal i så fall være en ganske iskald fyr for å være imot noe slikt, men det er jo litt ironisk de som hyller Haaland for å tørre å gå imot strømmen og ha sin egen mening etc. etc. Når meningene hans indirekte blir sensurert og kontrollert av potensielle fremtidige arbeidsgivere.

Hadde du takket nei til kontrakt med PSG nå?
Kan ikke svare for fazz men hadde jeg vært god nok for PSG så hadde jeg vært god nok for PL også så svaret er ja for mitt vedkommende. Ikke hovedsakelig pga eierne til PSG men fordi fransk liga nå en gang kun er 3, 4 eller 5 beste liga i Europa.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Noen som vet hvordan Haaland ser på den idiotiske knelingen?

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Noen som vet hva Haaland tenker om at vi går for å gi alle her til lands en tredje dose framfor å dele vaksinen med resten av verden?

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Og er det noen som vet hva Haaland synes om siste sesong av GoT?

Champis

Legg inn av Champis »

Everenga skrev: fre nov 26, 2021 10:04 am
Champis skrev: fre nov 26, 2021 12:40 am
Everenga skrev: tor nov 25, 2021 9:50 pm

Selvfølgelig har han rett til å uttrykke hva han mener, men de av oss som synes han er et kjøtthue nettopp på grunn av de meningene har også rett til å uttrykke det. Er ikke vanskeligere enn det.

Hvilke meninger har han?
Jeg mistenker at han ikke har noen særlige meninger men hans agent Raiola har vært ganske klar på at han tar avstand fra at spillere skal delta i markeringer og Haaland hører nok på sin agent. Og så er sikkert ikke det noe dårlig valg når det kommer til hans karriere, men spesielt sympatisk er det ikke.

Skjønner ikke at så mange her mener man må like personen Haaland for å like spilleren Haaland, Maradona er for meg verdenshistoriens største fotballspiller, det betyr ikke at jeg mener han var en spesielt trivelig fyr.

Jeg bare stusset over at du mener at man kan synes han er et kjøtthue pga meningene hans, uten at du kan fortelle hva meningene hans er.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Everenga skrev: fre nov 26, 2021 9:25 pm
Champis skrev: fre nov 26, 2021 9:10 pm
fazz skrev: fre nov 26, 2021 9:19 am Haaland (far og sønn) vet godt hvordan fotballverden fungerer. De ønsker seg en fet kontrakt med de beste klubbene og sannheten er at de beste/rikeste klubbene er eiet av de samme (tilsvarende) regimene som styrer i Qatar og en klar markering som disse regimene kan tolke som direkte kritikk av dem, kan selvsagt bli utslagsgivende om en får en kontrakt eller ei med disse klubbene.

Jeg tror ikke Haaland personlig er imot menneskerettigheter og "fair pay for migrant workers", det skal i så fall være en ganske iskald fyr for å være imot noe slikt, men det er jo litt ironisk de som hyller Haaland for å tørre å gå imot strømmen og ha sin egen mening etc. etc. Når meningene hans indirekte blir sensurert og kontrollert av potensielle fremtidige arbeidsgivere.

Hadde du takket nei til kontrakt med PSG nå?
Kan ikke svare for fazz men hadde jeg vært god nok for PSG så hadde jeg vært god nok for PL også så svaret er ja for mitt vedkommende. Ikke hovedsakelig pga eierne til PSG men fordi fransk liga nå en gang kun er 3, 4 eller 5 beste liga i Europa.
6 plass i Europa bare sånn ved siden av at laget er fylt til randen med spillere som strengt talt er på ferie.
PSG er antagelig den siste av toppklubbene jeg hadde dratt til om jeg var ung og lovende, er mer en klubb man blir med i godt etter passerte 30 år.
Det er derimot en del arabiske sponsorer i de fleste toppklubbene nå for tiden, for hans egen personlige del gjør han helt rett her.

MyWay

Legg inn av MyWay »

Jeg tenker at denne saken er viktig - det foregår mye undertrykkelse på den arabiske halvøy enda.

Og så kommer Kina.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Når skal Norge kutte dette boikott greiene. Vi kom ikke til VM, fortjente det heller ikke og ferdig med det. Om Norge tror at vi som liten fotballnasjon kan påvirke noe som helst, så tar man feil. Hadde Norge fått bestemme over internasjonal fotball så er jeg rimelig sikker på at mix fotball (50/50 kvinner og menn blant utespillerne) ville blitt innført om få år, som i vintersport lagkonkurranser. Jeg synes den danske tidligere Man U keeperen svarte godt for seg. De to NRK journalistene ? Ikke vet jeg hva de gjorde, men å tro at det er vest-europeisk pressefrihet i Qatar, det er mer naivt enn å tro på julenissen. Fotball VM blir arrangert før jul om ett år, og jeg kommer til å se mange kamper. NRK kan vel gi bort sine rettigheter til mesterskapet (noe alle vet at de aldri vil gjøre). Om Norge skal boikotte noe så start med vinter OL. Det vil selvfølgelig aldri skje fordi Norge er en skinasjon. Kina er vel neppe bedre på menneskerettigheter enn Qatar, eller ? Om man sender MSM journalister til Qatar vil man selvfølgelig finne en rekke ting å sette fingrene på, som kvinners og homofiles rettigheter, men hva kan vel Norge gjøre med det ? La de spille fotball. Det man heller burde fokusere på er FIFA og korrupsjon, og fremtidige kriterier for å tildele sluttspill.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

FranciscoM skrev: fre nov 26, 2021 10:30 pm Og er det noen som vet hva Haaland synes om siste sesong av GoT?
Er det noe som helst fornuft i karen så hater han den akkurat som alle andre.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Chromeback skrev: lør nov 27, 2021 11:54 am
FranciscoM skrev: fre nov 26, 2021 10:30 pm Og er det noen som vet hva Haaland synes om siste sesong av GoT?
Er det noe som helst fornuft i karen så hater han den akkurat som alle andre.
Jeg får en litt uggen følelse fra Haaland, med både anti 5g klær og mulig avstandtakning fra en ganske tafatt markering, men siden dette er diffuse greier så får det bare være.

Men dersom han skulle ha kommet ut og sagt at han er fornøyd med de siste sesongene av GOT mener jeg han burde miste statsborgerskapet. Måte på hva en skal tåle, selv fra stjernespillere.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Yourexperiencemaydif skrev: lør nov 27, 2021 12:43 pm
Chromeback skrev: lør nov 27, 2021 11:54 am
FranciscoM skrev: fre nov 26, 2021 10:30 pm Og er det noen som vet hva Haaland synes om siste sesong av GoT?
Er det noe som helst fornuft i karen så hater han den akkurat som alle andre.
Jeg får en litt uggen følelse fra Haaland, med både anti 5g klær og mulig avstandtakning fra en ganske tafatt markering, men siden dette er diffuse greier så får det bare være.

Men dersom han skulle ha kommet ut og sagt at han er fornøyd med de siste sesongene av GOT mener jeg han burde miste statsborgerskapet. Måte på hva en skal tåle, selv fra stjernespillere.
Haha, helt enig i dette. Det finnes en del indisier på at Brauten kanskje ikke er helt hva man forventer av ett forbilde (uten at jeg orker å diskutere dette videre, siden jeg synes denne saken er så grasalt tynn), men der går absolutt grensa ja.

startelver

Legg inn av startelver »

Haaland hadde aldri vært verdens beste spiss hvis han ikke har en helt spesiell psyke, han er egoistisk til tider, og han leker med media under intervjuene. Hans forbilde er Zlatan som har vært kontroversiell i mange år.

Han må få lov til å være seg selv og da er dette en liten fillesak for familien Haaland.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

PapaSmurf skrev: fre nov 26, 2021 3:55 pm Jeg var sånn sjøl jeg. Var ikke mange smil fra meg på bilder da jeg var i slutten av tenårene. Det var ikke kult nok.
Vil tro de klart fleste har hatt sånne perioder. Om jeg i tillegg hadde vært en av verdens beste fotballspillere i den alderen, hadde nok faktene blit relativt ekstreme også.

startelver

Legg inn av startelver »

Når du eier et privat jetfly i en alder av 20 år har du rett til å være litt annerledes.

fazz

Legg inn av fazz »

Champis skrev: fre nov 26, 2021 9:10 pm Hadde du takket nei til kontrakt med PSG nå?
Meg? Nei, ikke i det hele tatt. I Midten av 40 årene så har jeg vel så smått begynt å innse at Liverpool karrieren min ikke blir realisert. Men hadde jeg vært god nok for PSG så regner jeg med at jeg hadde vært god nok til å leve av fotballen i andre toppklubber også.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Tjaaah skrev: lør nov 27, 2021 4:45 pm
PapaSmurf skrev: fre nov 26, 2021 3:55 pm Jeg var sånn sjøl jeg. Var ikke mange smil fra meg på bilder da jeg var i slutten av tenårene. Det var ikke kult nok.
Vil tro de klart fleste har hatt sånne perioder.
Ikke jeg. Hver gang jeg ser et kamera gjør jeg alt jeg kan for å bli med på bildet, og smiler alltid så bredt jeg bare klarer. Sånn har det alltid vært. Jeg var i et relativt stort bryllup for en god del år siden (rundt 250-300 gjester). I ettertid fikk gjestene tilsendt en bok med bilder fra begivenheten, og jeg var den som hadde kommet med på soleklart flest bilder - med det samme, brede smilet hver gang.

Det er noe som skjer med meg når jeg får øye på et kamera. Jeg våkner til liv, og det har jeg gjort så lenge jeg kan huske.

Jeg tar lite bilder selv, men er alltid klar når noen andre står for knipsingen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»