Mysteriet på Havbunnen

Svar
The Kwames

Mysteriet på Havbunnen

Legg inn av The Kwames »

Ja hvor ble det av den undersjøiske kabelen
på 10 tonn og 4 kilometer lang utenfor Vesterålen
NRK forsker i saken,samt PST også

Her er teoriene..
https://www.nrk.no/nordland/mysteriet-p ... 1.15723907

Andre gode teorier?,ser att sjøkabelen til England ligger nede siden i går
har vi å gjøre med uidentifiserte objekter skjult på havbunnen...ala greia i The Abyss :D
Skeptisk

The Kwames

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

The Kwames skrev: ons nov 10, 2021 3:58 pm Ja hvor ble det av den undersjøiske kabelen
på 10 tonn og 4 kilometer lang utenfor Vesterålen
NRK forsker i saken,samt PST også

Her er teoriene..
https://www.nrk.no/nordland/mysteriet-p ... 1.15723907

Andre gode teorier?,ser att sjøkabelen til England ligger nede siden i går
har vi å gjøre med uidentifiserte objekter skjult på havbunnen...ala greia i The Abyss :D
Skeptisk

The Kwames
Jeg tror det er en tråler som har dratt den med seg. Tviler sterkt på at det er en blekksprut ;-)
Strømkabelen til England ligger trygt der den ligger, den er ute på grunn av en feil på land på engelsk side.
The Abyss er forresten en strålende film!

Pernille

Legg inn av Pernille »

Kobbertyver? De stjeler jo til og med kobber fra "live" kabler med strøm.

Det finnes forresten en ny strømkabel mellom Norge og England med kobber for sikkert et par milliarder... Just sayin'...

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Pernille skrev: ons nov 10, 2021 4:21 pm Kobbertyver? De stjeler jo til og med kobber fra "live" kabler med strøm.

Det finnes forresten en ny strømkabel mellom Norge og England med kobber for sikkert et par milliarder... Just sayin'...
Jeg trodde det er aluminium. Men jeg vet det ikke.
Er du sikker? Er du flinkere enn meg til å google og kan finne ut om kabelen er laget av kobber eller aluminium?

TWU

Legg inn av TWU »

Pernille skrev: ons nov 10, 2021 4:21 pm Kobbertyver? De stjeler jo til og med kobber fra "live" kabler med strøm.

Det finnes forresten en ny strømkabel mellom Norge og England med kobber for sikkert et par milliarder... Just sayin'...
Kanskje noen kunne koblet kabelen av England og tilbake igjen til Vestlandet?

Pernille

Legg inn av Pernille »

fargeblind skrev: ons nov 10, 2021 4:42 pm
Pernille skrev: ons nov 10, 2021 4:21 pm Kobbertyver? De stjeler jo til og med kobber fra "live" kabler med strøm.

Det finnes forresten en ny strømkabel mellom Norge og England med kobber for sikkert et par milliarder... Just sayin'...
Jeg trodde det er aluminium. Men jeg vet det ikke.
Er du sikker? Er du flinkere enn meg til å google og kan finne ut om kabelen er laget av kobber eller aluminium?
El-kabelen mellom Norge og England? Tror den inneholder ganske mye kobber, men dette er et godt stykke utenfor mitt felt så jeg er ikke sikker, men se side 13 her.

Pernille

Legg inn av Pernille »

TWU skrev: ons nov 10, 2021 4:44 pm
Pernille skrev: ons nov 10, 2021 4:21 pm Kobbertyver? De stjeler jo til og med kobber fra "live" kabler med strøm.

Det finnes forresten en ny strømkabel mellom Norge og England med kobber for sikkert et par milliarder... Just sayin'...
Kanskje noen kunne koblet kabelen av England og tilbake igjen til Vestlandet?
Hehe. :)

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

fargeblind skrev: ons nov 10, 2021 4:01 pm The Abyss er forresten en strålende film!
Typisk film som har tapt seg med årene. Den var banebrytende i 1989. I dag, mindre imponerende.

Ellers tipper jeg en bjørn. Den russiske bjørnen.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Kobbertyveri?? tja er det 30-40 kr kiloen nu,en tråler på jakt etter kobber(Øst Europa osv),i såfall er det jo tyst hvis de er ute i en moderne tråler
Så er spørsmålet om ikke denne kabelen kan ligge litt nedgravd da?

The Kwames

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

The Kwames skrev: ons nov 10, 2021 6:17 pm Kobbertyveri?? tja er det 30-40 kr kiloen nu,en tråler på jakt etter kobber(Øst Europa osv),i såfall er det jo tyst hvis de er ute i en moderne tråler
Så er spørsmålet om ikke denne kabelen kan ligge litt nedgravd da?

The Kwames
Kobberprisen er over 80 kroner pr. kilo. Tidligere i år var prisen pr. kilo over 90 kroner.
Bare å løpe til skraphandleren dersom man har noe kobber liggende.
https://hvormye.net/koster-et-kilo-kobber#beregne

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Knaberaps skrev: ons nov 10, 2021 5:19 pm
fargeblind skrev: ons nov 10, 2021 4:01 pm The Abyss er forresten en strålende film!
Typisk film som har tapt seg med årene. Den var banebrytende i 1989. I dag, mindre imponerende.

Ellers tipper jeg en bjørn. Den russiske bjørnen.
Det kan så være, men de fleste sci-fi-filmer som var banebrytende i forrige århundre er vel strengt tatt litt mindre banebrytende nå.....

Fstop

Legg inn av Fstop »

Russland har god og lang erfaring med å bruke strøm og gass kabler som våpen for å få lydighet i rekkene rundt seg, men en skal nå ikke forhåndsdømme

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Også Nytt På Nytt,har tatt saken,nu var kabelen på 2500 meters dyp i dagens episode
da er det ikke russere iallefall,de går ikke så dypt etter huffameg uhellet med "Kursk"
Teori 1: Uidentifisert Undervanns Objekt...slik som Abyss
Teori 2: Nye inspillingen med James Cameron i dykkerklokke for Avatar 2
Teori 3: Vinduet til bakgården,fremtiden,fortiden..nu er jeg ikke helt i husk på vinduene til Vibeke Sæther da i lekestua
Teori 4: meget,meget store ukjente kryp nede i dypet
.........
Jeg kommer ikke på mer

The Kwames

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Da er den forvunnede sjøkabelen dukket opp igjen, omlag 11 km fra der en trodde den skulle være.

Link

Og selv om det høres spennende ut med russere på tokt, så virker det altså som at kabelen er blitt tatt av en tråler...

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

newsflash skrev: fre nov 26, 2021 7:05 pm Da er den forvunnede sjøkabelen dukket opp igjen, omlag 11 km fra der en trodde den skulle være.

Link

Og selv om det høres spennende ut med russere på tokt, så virker det altså som at kabelen er blitt tatt av en tråler...
Bunntråling er noe mange med meg liker dårlig. Det er kraftig redskap, og de herper havbunnen og ødelegger systematisk livet og naturen der nede.
Er det en tråler som uforvarende har dratt med seg tonnevis med kabel, sier det sitt om hva slags krefter som er i virksomhet døgnet rundt, året rundt.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

fargeblind skrev: fre nov 26, 2021 7:30 pm
newsflash skrev: fre nov 26, 2021 7:05 pm Da er den forvunnede sjøkabelen dukket opp igjen, omlag 11 km fra der en trodde den skulle være.

Link

Og selv om det høres spennende ut med russere på tokt, så virker det altså som at kabelen er blitt tatt av en tråler...
Bunntråling er noe mange med meg liker dårlig. Det er kraftig redskap, og de herper havbunnen og ødelegger systematisk livet og naturen der nede.
Er det en tråler som uforvarende har dratt med seg tonnevis med kabel, sier det sitt om hva slags krefter som er i virksomhet døgnet rundt, året rundt.
Enig med Fargeblind...er det så kraftige saker,som soper havbunnen så jævlig,da er det vel på tide å sette dette på rødlista...håper ikke Kina hører om ditta,da

The Kwames

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Dette var mer spennende enn jeg trudde det skulle være

Ljot

Legg inn av Ljot »

newsflash skrev: fre nov 26, 2021 7:05 pm Da er den forvunnede sjøkabelen dukket opp igjen, omlag 11 km fra der en trodde den skulle være.

Link

Og selv om det høres spennende ut med russere på tokt, så virker det altså som at kabelen er blitt tatt av en tråler...
Det er Chuthulhu som begynner å våkne fra sin evige søvn. Ser dere ikke mønsteret? Underlige virus på overflaten, underlige forsvinnelser på havbunnen, underlige hendelser hvor enn man snur seg. Bybanekonflikten har fått en slags utløsning og sørlige deler av Bergen er uten internett i kveld. Vi har nok vanskelige tider foran oss.

Ljot

Legg inn av Ljot »

Dobbeltpost

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Chuthulhu har jeg ikke hørt om virkelig,noe undersjøisk fra gamle sjøfarts historien,da holder jeg mer på Moby Dick

The Kwames

Captain Morgan

Legg inn av Captain Morgan »

The Kwames skrev: lør nov 27, 2021 8:39 am Chuthulhu har jeg ikke hørt om virkelig,noe undersjøisk fra gamle sjøfarts historien,da holder jeg mer på Moby Dick

The Kwames
Nei, det er vel de færreste som leser Lovecraft i dag..

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

da blir det enten Lovecraft eller Chaturbate

The Kwames

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»