Riga/Latvia

Svar
Oslogg123
Innlegg: 505

Riga/Latvia

Legg inn av Oslogg123 »

Noen som har vært der nylig?
Lutrer på hvordan det er med innreise o0g sånn. Ser de skiller på land ut i fra hvordan smittenivået er, selv om man har koronasertifikat.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Er det ikke sånn at menn først og fremst bør holde seg unna byen pga risiko for en helt annen type smitte? Ikke spør meg, jeg legger meg ikke på rygg før kvinnen frir.

Calcio2021

Legg inn av Calcio2021 »

https://www.mk.gov.lv/en/article/11-oct ... ree-months

Unntakstilstander til Januar. Kanskje ikke det beste tidspunktet å reise ditt på.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Hør med Bård Hoksrud. Riga er hans spesialfelt.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Riga er en interessant plass hvis man vil ha en fin utelivsopplevelse. Vær vennlig, men ikke naiv og dum. Og man trenger heller ikke å ta en Hoksrud. Sikkert det nærmeste du kommer en russisk storby vest for Russland.

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

Folk_flesk skrev: søn nov 28, 2021 1:45 am Riga er en interessant plass hvis man vil ha en fin utelivsopplevelse. Vær vennlig, men ikke naiv og dum. Og man trenger heller ikke å ta en Hoksrud. Sikkert det nærmeste du kommer en russisk storby vest for Russland.
Har vært i Riga mange ganger. Husker jeg tok en uke der bare for ro til å skrive ferdig masteroppgaven en gang da hotellene er rimelige og med generelt god standard. Som alle andre byer så kommer det helt an på hva du ser etter, en kan sikkert gå helt Hoksrud, men jeg kjenner ikke til den delen av byen, annet enn at det er en liste over puber en ikke burde besøke og taxier en ikke bør sette seg inn i (etter farge).

Riga er egentlig en veldig Skandinavisk by i sentrum. En forstår veldig mye av språket i skriftlig form da det ligner mye på svensk og Latvia har historisk sterke koblinger dit. Fin arkitektur, bra kafeliv og gode kulinariske opplevelser for en rimelig penge. Har hatt gode opplevelser både alene og med kona, og er sikkert perfekt for vennegjengen også så lenge en følger de vanligste rådene det er lett å google seg til.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Reise & Reisetips»