Rusreformen

Svar
Leif_8

Re: Rusreformen

Legg inn av Leif_8 »

Truls-S skrev: man sep 20, 2021 1:03 am
Thomas skrev: lør sep 04, 2021 5:17 am https://www.lofotposten.no/kjarlighetse ... -29-740928

Her har vi #1dad
Hvem er det som angir unga sine?

Jeg trodde et øyeblikk det var satire, men det er det altså ikke.



Norsk narkotikapolitikk må reformeres brennkvikt!
Hei

Helt enig avkriminalisering ville gjort det mulig og ta den samtalen med en fagperson og tatt tak i problemet slik i steden for og gi ungen et stempel i rullebladet med de følger det kan få senere i livet om inreisenekt i USA for eksempel



Først, enig på at event. behandling, bør være respons på rus( misbruk).

Husker, fra tidligere tider, en "rocka dude" som ble staigt etter en lsd tripp, så klart forskjell på div rusmiddler.

Sikkert forskjell på foreldre/pårørende også. Mange har/må trygle div offentlige instanser om å hjelp.

Å angi egene barn til ordensmakten pga et ark med lsd, er neppe vanlig. Er vel mer et forsøk på å la det offentlige overta omsorg for eget avkom.

En rutinert narkoman, lar ikke "stærsjet" ligge så politiet (pappa) finner det...

Nei, denne angiveren hadde vært "no go".

Er bare meg da😁

Leif_8

Legg inn av Leif_8 »

Truls-S skrev: man sep 20, 2021 1:05 am
Leif_8 skrev: lør sep 04, 2021 9:28 am
Thomas skrev: lør sep 04, 2021 5:17 am https://www.lofotposten.no/kjarlighetse ... -29-740928

Her har vi #1dad
Hvem er det som angir unga sine?

Jeg trodde et øyeblikk det var satire, men det er det altså ikke.

Norsk narkotikapolitikk må reformeres brennkvikt!

Nei, hadde vedkommende far hvert i min omgangskrets så hadde jeg begynt å unngå vedkommende.

Angivere er no go
Hei

Det kommer vel an på hvor farlige ting det gjelder her var det lsd jeg syns det hadde vært noe annet med heroin men mener også da at behandling hadde vert bedre en straf

Ok, prøver igjen(med riktig sitering:-)

Først, enig på at event. behandling, bør være respons på rus( misbruk).

Husker, fra tidligere tider, en "rocka dude" som ble staigt etter en lsd tripp, så klart forskjell på div rusmiddler.

Sikkert forskjell på foreldre/pårørende også. Mange har/må trygle div offentlige instanser om å hjelp.

Å angi egene barn til ordensmakten pga et ark med lsd, er neppe vanlig. Er vel mer et forsøk, på å la det offentlige overta omsorg for eget avkom.

En rutinert narkoman, lar ikke "stærsjet" ligge så politiet (pappa) finner det...

Nei, denne angiveren hadde vært "no go".

Er bare meg da😁

Saliph

Legg inn av Saliph »

Fullstendig ukritisk bruk av NNPF/Bresil som sannhetsvitner i denne TV2-artikkelen. Ikke et eneste kritisk spørsmål. Ikke et ord om den siste tidens kontroverser. Spesielt.

https://www.tv2.no/nyheter/14265354/

Truls-S

Legg inn av Truls-S »

Saliph skrev: lør okt 02, 2021 12:13 am Fullstendig ukritisk bruk av NNPF/Bresil som sannhetsvitner i denne TV2-artikkelen. Ikke et eneste kritisk spørsmål. Ikke et ord om den siste tidens kontroverser. Spesielt.

https://www.tv2.no/nyheter/14265354/
Det mest idiotiske er jo forbudet mot og spise fleinsopp siden er lovlig og plukke den, du kan bruke den til hva du vil men ikke spise den skal politiet kontrolere at du ikke spiser den da?
Hvorvidt det er farlig kommer jo an på hvoir mye man tar, man bør ikke ta for stor dose og de som kan det er nøye med hvor mye di tar

Truls-S

Legg inn av Truls-S »

Saliph skrev: lør okt 02, 2021 12:13 am Fullstendig ukritisk bruk av NNPF/Bresil som sannhetsvitner i denne TV2-artikkelen. Ikke et eneste kritisk spørsmål. Ikke et ord om den siste tidens kontroverser. Spesielt.

https://www.tv2.no/nyheter/14265354/
Litt morsomt at de i artikkelen har bilde av fleinsopp da

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Bilde

Brukerjakten kommer garantert til å fortsette. Fyren som påsto at 1 gram kokain var 80 brukerdoser

Folk som Trygve slagsvold vedum er et godt eksempel på de som trodde på løgnene og skremselspropagandaen de har blitt servert opp i gjennom årene

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Malacay skrev: man sep 20, 2021 10:55 pm
Centrist skrev: man sep 20, 2021 10:09 pm Som en sidenotis til selve debatten om Rusreformen bør gjennomføres eller ei, er det naturligvis interessant å se hvordan politiet (og NNPF) har fått drevet med ulovlighetene sine uten konsekvenser. Rusreformen handler ikke kun om hva individet fritt bør gjøre uten straff, eller hvordan man møter rusavhengige i samfunnet. Det handler også om at det gjør det lettere å få igjennom en kompetanseendring som er sårt nødvendig. Det har tidligere blitt nevnt Politipatruljen/Nattpatruljen/Tollerne, og det er en kapittel i seg selv. Her blir åpenbare ulovligheter vist uten noen som helst refleksjon. Siste episode som går sin gang på Twitter er denne. Det må også legges til sistnevnte ang. skole og rus. Denne type oppførsel fra en skole er så skandaløs at det ikke finnes ord. Vet ikke helt hvordan jeg kun får linket til Twitter uten video, men la gå. Lenger nede på tweeten til John Ritchie vil dere også se dokumentet som ble ønsket underskrevet.

Vi får se hva resultatet av granskningen blir. Men selvfølgelig er hele NNFP en drittorganisasjon, beklager, men det er ikke noen grunn til å ha filter her. De driter i ytringsfriheten, de har latt steder slippe unna prikker dersom de henger opp plakater for organisasjonen deres, de har sørget for at folk kan få høyere lønn dersom man melder seg inn, og de har sugd penger ut av det offentlige ved å late som om de har kompetanse.
litt protection money til NNPF der så er utestedet ditt trygt, f*ck Jan Erik Bresil og f*ck NNPF

Captain Morgan

Legg inn av Captain Morgan »

RIP Sverre Eika.

Hva nå?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Dette er flisespikkeri, da alt viser at en offentlig ordning for å hjelpe tunge narkomane er eneste veien å gå.
Prestisjeryttere og vanetenkning dominerer dessverre. Det er en vinn-vinn ved medisinering av tunge narkomane.
Tilmålte doser vil nærmest fjerne overdose-dødsfall og fjerne kriminaliteten slitne narkomane begår for å skaffe stoff.
Forsikringspremiene vil synkedramatisk til glede for oss alle.

Captain Morgan

Legg inn av Captain Morgan »

Big George skrev: ons okt 06, 2021 2:15 am Dette er flisespikkeri, da alt viser at en offentlig ordning for å hjelpe tunge narkomane er eneste veien å gå.
Prestisjeryttere og vanetenkning dominerer dessverre. Det er en vinn-vinn ved medisinering av tunge narkomane.
Tilmålte doser vil nærmest fjerne overdose-dødsfall og fjerne kriminaliteten slitne narkomane begår for å skaffe stoff.
Forsikringspremiene vil synkedramatisk til glede for oss alle.
Allikevel er det moralismen som ser ut til å være styrende i den offentlige rusdebatten.

Hvis vi kun ser på LAR, som på mange måter er ytterpunktet, siste stopp, av hva som tilbys rusmisbrukere i Norge så ser vi et gjennomgående tema at pasientene for all del må hindres fra å ruse seg.

I så stor grad at de nektes nødvendig helsehjelp, fordi de, Gud forby, kunne finne på å syns det var godt å få medisin.

Mennesker som gjennomgår operasjoner, men som på forhånd er stemplet som "rusmisbrukere", får ikke samme tilbud om postoperativ smertelindring som andre pasienter, fordi de kunne jo finne på å syns det var godt å få smertelindring.

Det var først nå nylig jeg hørte, eller forsto, at de helt syke kriteriene rundt LAR visstnok har som formål å forhindre overdosedødsfall, men det har jo helt motsatt virkning, når man ikke får hjelp med LAR så har man ikke noe annet valg enn å fortsette med illegale rusmidler.

Dette høres helt ut som bakvendtland.

Truls-S

Legg inn av Truls-S »

Justice 97 skrev: tor okt 21, 2021 7:04 pm Litt fremgang er det å spore, til og med i Norge. Man skulle tro at dette var en selvfølge, men i molbolandet Norge, hvor politiet har fått lage egne regler, snakker vi mest sannsynlig om langt flere ofre enn i NAV-skandalen.

Jusekspert etter cannabisdom i Høyesterett: Mange kan ha krav på erstatningHøyesterett var uenig i at en 25-åring skulle miste lappen for å ha brukt cannabis en gang i blant. Avgjørelsen kan få stor betydning for eldre saker, mener professor Jan Fridthjof Bernt.

Staten tok saken til Høyesterett, som nå altså har konkludert med at det var feil å frata 25-åringen førerkortet.

– Det fremstår nokså åpenbart at det her har vært en praksis som lå utenfor rammen for det loven tillater, sier jusprofessor Jan Fridthjof Bernt ved UiB. Han peker på at vegtrafikkloven åpner for inndragning av førerkort dersom en person har alvorlige avhengighetsproblemer med rusmidler. Begrunnelsen for inndragningen må da være hensynet til trafikksikkerheten, forklarer Bernt.

– Men så vidt jeg forstår har man i senere år brukt dette som et sanksjonsmiddel overfor bruk eller besittelse av ulovlig rusmidler, uten forbindelse med kjøring av bil. Det betyr at enhver som har hatt befatning med ulovlige rusmidler, automatisk har blitt regnet som uskikkede i trafikken. Avgjørelser i Høyesterett kan skape presedens, det vil si at de kan bli førende for lignende saker i fremtiden. Det kan også bety at vedtak kan bli omgjort.
Hei

Ja der og håpe at det blir forandringer, det bør jo bevises at man har kjørt i påvirket tilstand for og miste føreretten

GoldenTeacher

Legg inn av GoldenTeacher »

Helt vanvittig at det ikke er legalisert enda.

GoldenTeacher

Legg inn av GoldenTeacher »

På sin plass selvsagt. Denne kommentaren fra Twitter var fin:

"det understreker #narkotwitter sitt poeng når NNPF og Jan-Erik Bresil ikke engang kan forsvare seg mot anklager om rolleblanding uten å bedrive rolleblanding"

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Justice 97 skrev: tor nov 25, 2021 10:53 pm
Malacay skrev: tor nov 25, 2021 10:51 pm Lurer på hvem disse har hatt som rådgivere, eller forresten ikke:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/L ... n-skandale
Skandale. Intet mindre.
"Konsekvensene ved den yrkesfaglige skolen, har blant annet vært utestenging fra praksis i bedrift og kommune – selv om det bare skulle dreie seg om én positiv test."

Dette er sånn denne gjengen "hjelper" ungdommen ut av "rushelvetet". Yrkesfagelever er i utgangspunktet veldig utsatt for frafall. Jeg tviler på at elever som ruser seg er mindre utsatte. Å utestenge dem fra praksis, som kanskje er en av få arenaer i skoletiden de mestrer, er en kjempeidé. Hva kan gå galt?

joplina

Legg inn av joplina »

Solvgutt1 skrev: tor nov 25, 2021 10:55 pm
"Konsekvensene ved den yrkesfaglige skolen, har blant annet vært utestenging fra praksis i bedrift og kommune – selv om det bare skulle dreie seg om én positiv test."

Dette er sånn denne gjengen "hjelper" ungdommen ut av "rushelvetet". Yrkesfagelever er i utgangspunktet veldig utsatt for frafall. Jeg tviler på at elever som ruser seg er mindre utsatte. Å utestenge dem fra praksis, som kanskje er en av få arenaer i skoletiden de mestrer, er en kjempeidé. Hva kan gå galt?
************
Det kan jo hende at det henger sammen med at under praksis i yrkesfag så faller ansvaret på veileder/leder for bedrift og kommune - hvis uhell/skade skulle oppstå. Skulle det skyldes at vedkommende på praksis var påvirket av noe og at veileder/leder ikke skjønte det eller ikke tok takhøyde for det så ville det slå tilbake på leder/bedrift som faktisk sitter med ansvaret. Man kan tenke seg at det er en uønsket situasjon å bli sittende i og derfor en uønsket situasjon å sette seg i i utgangspunktet.
- Vanskelig å skulle bebreide noen med et slik overordnet ansvar at de er skeptiske til å ta inn folk som ruser seg til yrkespraktiske oppgaver uten mulighet til å forsikre seg om at de ikke er ruset på arbeidsplassen.

- Men det er klart...noen må jo være syndebukk

joplina

Legg inn av joplina »

Justice 97 skrev: fre nov 26, 2021 11:08 am

Syndebukk...! La oss se helt bort fra det faktum at praksisen skolen har drevet med er ulovlig og har vært det i minst 15 år. Andre skoler klarer seg utmerket uten å bryte loven. Ser ingen grunn til at skolen i Ålesund ikke skulle klare det samme.
************
Du ser utmerket godt hva jeg siterer og svarer på, så det der kunne du spart deg.

Ja, skolen har testet ulovlig. Ikke tvil om det.
...men var det det jeg siterte og svarte på da...?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

joplina skrev: fre nov 26, 2021 10:55 am
Solvgutt1 skrev: tor nov 25, 2021 10:55 pm
"Konsekvensene ved den yrkesfaglige skolen, har blant annet vært utestenging fra praksis i bedrift og kommune – selv om det bare skulle dreie seg om én positiv test."

Dette er sånn denne gjengen "hjelper" ungdommen ut av "rushelvetet". Yrkesfagelever er i utgangspunktet veldig utsatt for frafall. Jeg tviler på at elever som ruser seg er mindre utsatte. Å utestenge dem fra praksis, som kanskje er en av få arenaer i skoletiden de mestrer, er en kjempeidé. Hva kan gå galt?
************
Det kan jo hende at det henger sammen med at under praksis i yrkesfag så faller ansvaret på veileder/leder for bedrift og kommune - hvis uhell/skade skulle oppstå. Skulle det skyldes at vedkommende på praksis var påvirket av noe og at veileder/leder ikke skjønte det eller ikke tok takhøyde for det så ville det slå tilbake på leder/bedrift som faktisk sitter med ansvaret. Man kan tenke seg at det er en uønsket situasjon å bli sittende i og derfor en uønsket situasjon å sette seg i i utgangspunktet.
- Vanskelig å skulle bebreide noen med et slik overordnet ansvar at de er skeptiske til å ta inn folk som ruser seg til yrkespraktiske oppgaver uten mulighet til å forsikre seg om at de ikke er ruset på arbeidsplassen.

- Men det er klart...noen må jo være syndebukk
Nå er det vel skolen, og ikke lærlingsstedene, som både påtvang elevene denne rustesten og utestengte dem fra lærlingopphold. Hvor mange bedrifter rustester egne ansatte forresten? Burde denne skolen også rustestet lærerne?

joplina

Legg inn av joplina »

Solvgutt1 skrev: fre nov 26, 2021 1:35 pm
Nå er det vel skolen, og ikke lærlingsstedene, som både påtvang elevene denne rustesten og utestengte dem fra lærlingopphold.
***********
- Var det derfor du vinklet det på "bedrift og kommune" i det jeg siterte deg på....? :roll:

Ja, det var skolen som rustestet ulovlig. Jeg har vitterlig aldri "kranglet" om den biten.
Det jeg sier er at man kan anta at bedrifter og arbeidsplasser som er åpne for å ta i mot lærlinger ikke har noe ønske om å ta i mot ungdommer som aktivt ruser seg på narkotika, da de får et overordnet ansvar for disse.

At ingen kan "gå god" for at ungdommene ikke driver med rus fordi de ikke kan testes av skolen, kan jeg se for meg vanskeliggjør å få ordnet en lærlingeplass.
Godt mulig at den biten forsterker kameraderiet som mange bedrifter og arbeidsplasser bedriver - der deres lærlinger ofte er ungdommer som kan knyttes til ledelse og ansatte hva familiebånd angår. De er "gått god" for.

Jeg har ikke peiling på om den skolen valgte å ta seg friheter med ulovlig testing for å fremheve seg selve og høste gode skussmål som en tipp-topp-skole vedrørende å ruste ungdommer som hadde vært litt på skråplanet til lærlingeplasser og vellykkede utdanningsløp....at de kunne "garantere" bedriftene at denne eleven ikke ruset seg aktivt og var skikkelig sulten på en lærlingeplass hos nettopp dem...
Har ikke snøring - men kan tenke meg at noe slikt kunne gitt ønskede resultater og lærlingeplasser det ellers kunne vært vanskelig å styre i havn.
- Skjønner ikke hvorfor de skulle bedrive ulovlig rustesting hvis de selve ikke tjente noe på det.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

joplina skrev: fre nov 26, 2021 2:47 pm
Solvgutt1 skrev: fre nov 26, 2021 1:35 pm
Nå er det vel skolen, og ikke lærlingsstedene, som både påtvang elevene denne rustesten og utestengte dem fra lærlingopphold.
***********
- Var det derfor du vinklet det på "bedrift og kommune" i det jeg siterte deg på....? :roll:

Ja, det var skolen som rustestet ulovlig. Jeg har vitterlig aldri "kranglet" om den biten.
Det jeg sier er at man kan anta at bedrifter og arbeidsplasser som er åpne for å ta i mot lærlinger ikke har noe ønske om å ta i mot ungdommer som aktivt ruser seg på narkotika, da de får et overordnet ansvar for disse.

At ingen kan "gå god" for at ungdommene ikke driver med rus fordi de ikke kan testes av skolen, kan jeg se for meg vanskeliggjør å få ordnet en lærlingeplass.
Godt mulig at den biten forsterker kameraderiet som mange bedrifter og arbeidsplasser bedriver - der deres lærlinger ofte er ungdommer som kan knyttes til ledelse og ansatte hva familiebånd angår. De er "gått god" for.

Jeg har ikke peiling på om den skolen valgte å ta seg friheter med ulovlig testing for å fremheve seg selve og høste gode skussmål som en tipp-topp-skole vedrørende å ruste ungdommer som hadde vært litt på skråplanet til lærlingeplasser og vellykkede utdanningsløp....at de kunne "garantere" bedriftene at denne eleven ikke ruset seg aktivt og var skikkelig sulten på en lærlingeplass hos nettopp dem...
Har ikke snøring - men kan tenke meg at noe slikt kunne gitt ønskede resultater og lærlingeplasser det ellers kunne vært vanskelig å styre i havn.
- Skjønner ikke hvorfor de skulle bedrive ulovlig rustesting hvis de selve ikke tjente noe på det.
Jeg vinklet ingenting. Jeg siterte det som stod i artikkelen. Ordrett.
Men det kommer jo tydelig fram at det er skolen som står for sanksjoneringen.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Litt mer snacks fra NNPF-Gate

Bilde

Bilde

jeg tror virkelig ikke økonomisjefen deres mente at generalsekretær i NNPF skulle videresende en mail hvor han forklarer hvordan man skal omgå at NNPF sitt detaljerte regnskap skal bli tilgjengelig for innsyn, slik at mailen ble tilgjengelig for innsyn.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Nå tror jeg det brenner bra på dass hos Bresil og gjengen,

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Bilde

ble sponset av justisdepartementet helt tilbake i 1992(tre år tidligere NRKs dokumentasjon), og her i 1994. De blir også sponset av «Rusmiddeldirektoratet»;

"(Rusmiddel)Direktoratet opphørte i 2002 da Sosial- og helsedirektoratet, i dag Helsedirektoratet, ble opprettet."

hvis vi justerer for inflasjon, 50k i 1994 tilsvarer 89k i dag

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Saliph skrev: lør okt 02, 2021 12:13 am Fullstendig ukritisk bruk av NNPF/Bresil som sannhetsvitner i denne TV2-artikkelen. Ikke et eneste kritisk spørsmål. Ikke et ord om den siste tidens kontroverser. Spesielt.

https://www.tv2.no/nyheter/14265354/
– Det som er farlig her er det som kan skje under rusen, du mister virkelighetsoppfatningen og kan oppføre deg deretter, sier Johansen.

No fucking shit! Takk for at vi har NNPF og Rusinfo som kan dele denne banebrytende kunnskapen med oss. Jeg har også hørt at man kan bli full hvis man drikker alkohol. Stemmer det?

Hvis problemet er at man mister virkelighetesoppfatningen og "kan oppføre seg deretter" under rusen, uten at det er noen fare for overdose, helseskader, avhengighet eller noe annet så har jeg en alternativ "approach" til å kriminalisere bruken av fleinsopp, la politiet terrorisere ungdom som bruker det, eksludere dem fra skole og arbeidsliv og rett og slett ødelegge livene deres. Her kommer det, er alle klare? Kan noen sende dette til RusInfo så de kan dele det videre? Ok, nå kjører jeg på:

Fortell ungdommen denne enkle opplysningen, og rådgi dem til å bare spise disse soppene i trygge omgivelser.

Er det helt sinnsykt av meg? Kan det virkelig funke?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Men hvem tar egentlig "psykedelisk sopp" uten å vite at en av "bivirkningene" kan være at man får litt svikt i virkelighetsoppfatningen en stund? Kan det i det hele tatt kalles en "bivirkning"? Er det ikke primærvirkningen? Er det ikke hele poenget?

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Solvgutt1 skrev: man nov 29, 2021 5:53 pm Men hvem tar egentlig "psykedelisk sopp" uten å vite at en av "bivirkningene" kan være at man får litt svikt i virkelighetsoppfatningen en stund? Kan det i det hele tatt kalles en "bivirkning"? Er det ikke primærvirkningen? Er det ikke hele poenget?
Jo det er det. og så lenge man ikke tar psykedelika for ofte så går det bra, funker bra hvis man har slitt med depresjon en stund,
J-E Bresil Virker som en fyr som konstant har overtenning


Captain Morgan

Legg inn av Captain Morgan »

Det er noen, som av en eller annen grunn, har bestemt seg for at rus er noe forferdelige stygge greier.

For det er jo ingen som trenger å ruse seg, er det vel? Fysjom.

Vi trenger heller ikke spise for å kose oss, mat skal bare være drivstoff for kroppen, og sex uten den hensikt å lage barn, innenfor et anerkjent ekteskap så klart, er også unødvendig, det har jo ikke noe nyttig for seg.

Og ruse seg, det trenger vel ingen, er det ikke nok å ruse seg på livet, og kjærligheten til sin gud? /s

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Captain Morgan skrev: man nov 29, 2021 6:05 pm
Og ruse seg, det trenger vel ingen, er det ikke nok å ruse seg på livet, og kjærligheten til sin gud? /s
Trenger ikke å bruke pengene på rus når man har Jan Hanevold og visjon norge

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Jeg må bare reagere på et par ting til:

Når TV 2 viser Bresil intervjuet med Slagsvold Støre, er han tydelig på at han kommenterer psykedelisk sopp på et generelt grunnlag, heller enn det spesifikke Skavlan-intervjuet.

– Generelt er det utrolig viktig at vi får en balansert dekning når det gjelder de virkningene som enkelte ønsker å fremheve og de skadevirkningene som narkotiske stoffer har, sier styrelederen.


1. Det er tydelig at Bresil ikke er tøff nok til å gå i strupen på statsministerens sønn
2. Veldig spesielt at han av alle skal etterlyse en balansert dekning. Betyr det at han og NNPF også formidler at visse rusmidler, tatt i trygge omgivelser, kan være både trygt og sunt? For det er jo balansert. Rus kan ødelegge liv, men det kan også berike liv.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Solvgutt1 skrev: tir nov 30, 2021 9:11 am . Rus kan ødelegge liv, men det kan også berike liv.
måtehold som alt mulig annet i livet med andre ord

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Dette er Vestby sin versjon av en ruskontrakt, skal sies jeg synes det er ganske ekstremt at man nektes å reise bort mer enn 2 uker i perioden på 11 mnd hvor man er på ruskontrakt.

Bilde

Her er samtykkeerklæringen fra samme program, hvor reelt er dette samtykket når alternativet til å la skole, helsestasjon, barnevern, osv fritt dele opplysninger om deg er forelegg og rulleblad?
Bilde

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»