Toppserien 2021

Svar
sexxes
Innlegg: 1925

Re: Toppserien 2021

Legg inn av sexxes »

Lyn er selvsagt favoritter, men Åsane har et høyt toppnivå samtidig som Lyns bunnivå er lavt (røk jo I cupen mot 2. divisjonslag. Riktignok med en del reserver, men). Skal se om jeg kommer meg på kampen, men hjemme fra jobb nå nettopp, og trenger søvn.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Lyn ganske så overlegne, og tidlig scoring. Er dog kun 1-0 til pause. Åsane hadde 4 1 4 borte i serien, og 7 2 0 hjemme. Det skal man ikke kimse av.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Det ender 2-1 etter en sen redusering. Så spenni gen holder seg selv om Lyn er overlegne i banespillet. Skaper dog lite selv om de får noen gavepakker av Åsane-forsvaret.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den tredje kampen i den 18 og siste Toppserierunden, møttes Rosenborg og Lyn:
Rosenborg (3) vs Lyn (2)


Mål Rosenborg: Julie Blakstad 46 min
Julie Blakstad 81 min
Celine Emilie Nergård 85 min

Mål Lyn: Anna Nerland Aahjem 54 min
Monica Nedgård Isaksen 87 min

Det ble litt spenning i denne kampen og Lyn viser at de kanskje har noe å gjøre i Toppserien likevel om de greier kvaliken, Rosenborg på sin side ender med 16 seire 0 uavgjorte og 2 tap i årets sesong, de fikk sine velfortjente sølvmedaljer etter kampslutt. Kampen startet med en målløs førsteomgang, men rett etter hvilen kommer en av Toppseriens beste spillere og setter inn 1-0 for hjemmelaget med Julie Blakstad etter 46 minutters spill, Lyn utligner til 1-1 etter 54 minutters spill ved Anna Nerland Aahjem, før Julie Blakstad satte inn 2-1 til Rosenborg og sitt andre for dagen etter 81 minutters spill, så var det klart for Celine Emilie Nergård sin tur 5 minutter før ordinær tid, 2 minutter senere scorer Monica Nedgård Isaksen til 3-2 og reduserer nok en gang for Lyn, flere mål blir det ikke, Lyn skal uansett kjempe om Toppserieplassen videre etter tapet og har et ok utgangspunkt etter 2-1 mot Åsane i dag. Jeg vil nok en gang få gratulere Rosenborg med sølvmedalje 2021.
Resten kommer i morgen.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den fjerde og nest siste kampen i den 18 og siste Toppserierunden, møttes Stabæk og Avaldsnes:
Stabæk (2) vs Avaldsnes (1)


Mål Stabæk: Melissa Linn Bergman Bjånesøy 45 min
Thea Loennecken 75 min

Mål Avaldsnes: Hanna Dahl 40 min

Det ble en jevn kamp hvis vi ser på resultatet, men det tok sin tid før første mål kom og det var gjestene Avaldsnes som åpnet målkontoen etter 40 minutters spill scorer nemlig Hanna Dahl til 1-0 for Avaldsnes, men 5 minutter senere kom utligningen fra Melissa Linn Bergman Bjånesøy, og med 15 minutter igjen av ordinærtid scorer Thea Loennecken 75 min Stabæks andre mål for dagen, flere mål blir det ikke. Stabæk og Avaldsnes blir dermed begge å se i Toppserien i 2022. Men Avaldsnes bør nok være litt skuffet ettersom de ikke klarte det de klarte i fjor å få medalje, og Stabæk har klart sånn noen lunde å bitte i fra seg litt her og der, så får vi se hvordan begge lag gjør det neste år.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den femte og siste kampen i den 18 og siste Toppserierunden, møttes Klepp og Vålerenga:
Klepp (1) vs Vålerenga (3)


Mål Klepp: Marie-Yasmine Alidou D´Anjou (straffe) 50 min

Mål Vålerenga: Dejana Stefanovic 65 min
Dejana Stefanovic 67 min
Catherine Joan Bott 81 min

Etter en målløs førsteomgang, gikk det 5 minutter av andreomgang før det første målet kom, Klepp får straffe etter 50 minutters spill og Marie-Yasmine Alidou D´Anjou er selvsikker fra 11 meteren, 15 minutter senere utligner Vålerenga og Stefanovic til 1-1, 2 minutter etter utligningen har Vålerenga og Stefanovic snudd kampen til 2-1 og 9 minutter før ordinærtid øker Catherine Joan Bott ledelsen til Vålerenga til 3-1, det hjelper jo ikke Vålerenga med å ha hatt en skuffende sesong som selvsagt topper seg med at hovedtrener Jack Majgaard Jensen er ferdig i klubben etter 2 år, selv om Vålerenga vinner cupfinalen men har ellers skuffet. Klepp skal som sagt til 1.divisjon neste år, men jeg tror nok at vi får se Klepp tilbake igjen i toppserien igjen snart.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Tabellen etter 18 og siste runde i Toppserien:
1. Sandviken 52 poeng
2. Rosenborg 48 poeng
3. LSK Kvinner 37 poeng
4. Vålerenga 35 poeng
5. Arna-Bjørnar 21 poeng
6. Kolbotn 20 poeng
7.Stabæk 17 poeng
8.Avaldsnes 12 poeng
9. Lyn 12 poeng
10. Klepp 7 poeng

Lyn havnet på kvalik pga. dårligere målforskjell enn Avaldsnes.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Rundeslag etter runde 18 og den siste runden av Toppserien:
Formasjon: 3-4-3
Keeper:
Spiller:
Kathrine Østergaard Larsen 7
Klubb:
Klepp



Forsvar:
Høyreback:
Spiller:
Tuva Hansen 7
Klubb:
Sandviken

Midtstopper:
Spiller:
Lena Soleng Hansen 7
Klubb:
Stabæk

Venstreback:
Spiller:
Catherine Joan Bott 7
Klubb:
Vålerenga



Høyremidtbane:
Spiller:
Tanja Isabell Myrseth 6
Klubb:
Arna-Bjørnar


Sentralmidtbane:
Spiller:
Dejana Stefanovic 7
Klubb:
Vålerenga


Sentralmidtbane:
Spiller:
Lisa Fjeldstad Naalsund 7
Klubb:
Sandviken


Venstremidtbane:
Spiller:
Marit Bratberg Lund 7
Klubb:
Sandviken



Angrep:
Høyrekant:
Spiller:
Linnéa Solvoll Laupstad 7
Klubb:
Arna-Bjørnar


Midtspiss:
Spiller:
Maria Dybwad Brochmann 6
Klubb:
Sandviken

Venstrekant:
Spiller:
Julie Blakstad 7
Klubb:
Rosenborg

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I Rosenborg må man dessverre si farvel til Kristine Nøstmo som legger opp som fotballspiller, hun har og er en ener både på og utenfor banen og takker av etter 215 kamper for Trondheims-Ørn og Rosenborg, i tillegg skal Sarah Dyrehauge Hansen til Kolbotn fra nyåret av og hadde i går sin siste offisielle felles trening med Rosenborg, i tillegg har Siw Døvle sagt at hun også har bestemt seg for å forlate klubben, Karly Røstbakken fra LSK Kvinner har vilt tatt ut på A-landslaget til Australia.
Kolbjørn Fosen skal takke for seg i Avaldsnes og skal inn i en 100% stilling i Vard.
Emilie Lövgren takker for seg i Arna-Bjørnar, hun veit ennå ikke hvor hun skal så vidt meg bekjent.
Det er allerede kjent at Isabell Bachor legger fotballskoene på hylla og skal tre inn i trenerteamet i LSK Kvinner.
Emilie Bosshard Haavi forlater LSK Kvinner nå etter at sesongen er over, hun vet heller ikke helt ennå hvor hun skal hen så vidt meg bekjent.
Toppseriekampen mellom LSK Kvinner og Sandviken, var historiens siste kamp for Sandviken i Sandviken-drakt, som de fleste vet skal skifte navn og drakt neste år til Brann.
Det var det jeg hadde av info akkurat nå.
Etter kamprapport fra den første kvalikkampen mellom Lyn og Åsane, kommer litt senere i kveld.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »


One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Men årets toppscorer i Toppserien er:
Emilie Bosshard Haavi (LSK Kvinner med 13 mål


De to aldre på pallen på toppscorerlisten er:
Lisa-Marie Karlseng Utland (Rosenborg) med 11 mål
Synne Jensen (Vålerenga) også med 11 mål

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Lyn tok første stikk i kvalifiseringen til Toppserien 2021:


Da er altså den første kvalifiseringskampen til neste års Toppserie over og det var Lyn og Åsane som møttes:
Lyn (2) vs Åsane (1)


Mål Lyn: Anna Nerland Aahjem 3 min
Iselin Sandnes Olsen 53 min

Mål Åsane: Nina Vestbøstad 89 min

Det gikk vel som jeg trodde på forhånd i denne kampen, med at Lyn skulle være best og vinne og det hele startet etter bare 3 minutters spill da sender Anna Nerland Aahjem hjemmelaget Lyn opp i 1-0 som er pauseresultatet. I andreomgang kom det 2 mål til, først var det Iselin Sandnes Olsen som øket Lyns ledelse til 2-0 etter 53 minutters spill, så var det Åsane og Nina Vestbøstad som reduserte til 2-1 og Nina Vestbøstad tenner et litte håp for Åsane før retur kampen i Bergen, og bare en liten ting, Åsane har ikke tapt på hjemmebane i Bergen i år.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Før kamprapport for returkampen i kvalifiseringen kommer i morgen ettermiddag/kveld.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Andre kvalikkamp og Lyn vant 2-1 i den første, kan Åsane slå tilbake igjen?

Det er altså klart for retur kampen i kvalifiseringen til Toppserien 2022 og det er Åsane som tar imot Lyn til dyst:

Åsane vs Lyn
Sted: Asane Arena
Runde: 2. kvalifiseringskamp for Toppserien 2022
Dommer: Karoline Marie Jensen (Furuflaten Idrettslag)
Dato: 21/11-21
Klokkeslett: 13:00
Kanal: DIREKTESPORT

Værmelding for Åsane vs Lyn finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... rgen/Åsane


Det er altså klart for den andre kvalikkampen til Toppserien 2022 som sagt, og det er Åsane som tar imot Lyn i Bergen. Lyn har 2-1 og gå på fra den første kampen som ble spilt i Oslo på onsdag, jeg tror nok at Lyn fortsatt er de største favorittene, selv om Åsane ikke har tapt hjemme i Bergen i år, men vi får vente å se, man vet jo aldri.

Oddsen for Åsane vs Lyn ser slik ut:
H:5,10
B:4,90
U:1,40

Det er selvsagt ingen tvil om at gjestene Lyn her favoritter også ifølge oddsen, og som sagt så tror jeg at Lyn fort kan komme til å vinne, men kampen skal som vanlig spilles først også da. Men det skal sies at oddsen er noe lavere for Åsane enn i den første kampen, det har selvsagt noe med måten de spilte på og at de fikk med seg et mål fra Oslo. Kan også si at rundt midten av desember eller noe rundt der, kommer det en oppsummering fra meg fra årets Toppserien.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

I løpet av ni år med dette kvalifiseringssystemet har aldri laget fra 1. divisjon vunnet sammenlagt. Nærmest var Sarpsborg i 2013, som vant 2-1 borte mot Amazon, mens hjemme ble det 0-2.

I 2014, 2016 og 2018 vant Toppserielaget også hjemmekampen med et mål for så å vinne greit borte. De tre gangene laget fra Toppserien har spilt borte først har de vunnet den kampen med kalassifre.

Lyn bør skape flere sjanser på egen hand i returoppgjøret. Åsane må skjerpe seg på dødballer som strengt tatt var eneste mulighetene de hadde, og med unntatt av den siste corneren var de elendig utført. Løse innlegg, corner i nettveggen mm.
Håper ihvertfall det blir et returoppgjør hvor spenningen holder seg til over pause.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Lyn vinner 1-0 I returoppgjøret etter nok en tidlig scoring. Blir ikke spennende, og Åsane fikk også en spiller utvist midtveis i 2. omgang. 3-1 sammenlagt var mer overlegent en tallene tyder på. Svært skuffet over Åsane, og de gangene de hadde mulighet greide de ikke å ha tilslag på ballen med unntak av corneren i første kamp.

Føler meg sikker på at Klepp om ikke hele laget forsvinner kommer til å komme til sluttspillet med de seks nederste i Toppserien, og kan ha en mulighet i en enkeltkamp. Det andre laget blir met hipp som happ, og blir vel litt om man vil møte bedre lag, eller vinne kamper.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Lyn beholder plassen i Toppserien og Åsane må spille neste sesong i 1.divisjon:
Da er den andre kvalifiseringskampen også ferdig spilt og i den møttes Åsane og Lyn:
Åsane (0) vs Lyn (1) (Sammenlagt 1-3 til Lyn)



Mål Lyn: Cathinka Cecilie Friis Tandberg 13 min

Et tidlig mål av Lyn og Cathinka Cecilie Friis Tandberg etter bare 13 minutters spill, blir det helt avgjørende i kampen og Lyn skal spille Toppserie også neste sesong, for flere må en det ene etter 13 minutter blir det ikke. Åsane på sin side må belage seg på å spille i 1.divisjon også neste sesong. Da gjenstår det bare å gratulere Lyn med fortsatt plass i Toppserien 2022.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Emma Stølen Godø er klar for LSK Kvinner, Nathakie Utvik legger opp, Kennya Cordner klar ofr tyrkiske Fenerbahce FK.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Selma Panengstuen fra Stabæk til Kolbotn. Skal være ønske om mer spilletid, og da lurer jeg på hva som skjer med de keeperne som er i Kolbotn pr. i dag.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I Rosenborg er altså Sarah Dyrehauge Hansen, Siw Døvle, Solfrid Vaagan Hofset og Maiken Bakke ferdige i klubben, det er vel ikke helt bestemt hvor Døvle og Bakke skal ennå, men at de kommer til å finne seg en bra klubb og være i er det nok ingen tvil om.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Det blir fotballfest den 13.desember hvor årets spiller i Toppserien, Eliteserien, Obos ligaen og 1.divisjon kvinner, de nominerte i Toppserien er:
  • Marit Bratberg Lund (Sandviken)
  • Julie Blakstad (Rosenborg)
  • Lisa Naalsund (Sandviken)


Prisene som skal deles ut er:

  • Årets spiller for alle ligaer
  • Årets unge spiller Eliteserien og Toppserien
  • Årets gjennombrudd OBOS-ligaen og 1. divisjon
  • Årets spillerforbilde
  • Årets toppscorer Eliteserien, OBOS-ligaen og Toppserien
  • Årets trener Eliteserien og Toppserien
  • Årets mål
  • Årets supporterhistorie
  • Kniksens hederspris
  • Årets klubb Eliteserien, Toppserien og OBOS


Årets nominerte til årets spiller i 1.divisjon er:
  • Sandra Simonsen (Fløya)
  • Tuva Espås (Røa)
  • Ine Strømstad Berre ( Øvrevoll Hosle)


One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Linn-Mari Nilsen forlenger til 2025 for Røa, Den danske U23-landslagsspilleren Signe Holt Andersen har signerte en toårskontrakt med LSK Kvinner. 22 åringen det blir spennende for LSK Kvinner, Vilde Fjelldal forlenger også med Røa ut 2022 sesongen slik jeg har skjønt det, Kristine Gulbrandsen har signert en 2 års kontrakt med Lyn.

Toppserien
Arna-Bjørnar
Inn: Yuuka Kurosaki (Fukuoka).

Ut: Emelie Lövgren (ukjent), Ida Norstrøm (tilbake til LSK etter lån).



Avaldsnes
Ut: Anna Langås Jøsendal (Rosenborg), Nathalie Jøsang Utvik (legger opp), Robyn Decker (legger opp).



Kolbotn
Inn: Sarah Dyrehauge Hansen (Rosenborg), Selma Panengstuen (Stabæk).



LSK Kvinner
Inn: Emma Stølen Godø (Lyn), Laura Gashi (Lyn), Ida Norstrøm (tilbake fra lån til Arna-Bjørnar).

Ut: Emilie Haavi (ukjent), Isabell Bachor (legger opp).



Lyn
Inn: Una Roaldseth Søyland (tilbake fra lån til Fart), Hedda Foslie (tilbake fra lån til Fart).

Ut: Emma Stølen Godø (LSK), Laura Gashi (LSK).



Rosenborg
Inn: Anna Langås Jøsendal (Avaldsnes).

Ut: Sarah Dyrehauge Hansen (Kolbotn), Solfrid Vaagan Hofset (KIL/Hemne), Kristine Nøstmo (legger opp).



Røa
Inn: Rakel Jagtøien Renolen (tilbake fra lån til Stabæk).

Ut: Marie Nilsen (legger opp).



Sandviken
Ut: Kennya Cordner (Fenerbache SK).



Stabæk
Ut: Rakel Jagtøien Renolen (lån til Røa gjort permanent), Selma Panengstuen (Kolbotn).



Vålerenga
Ut: Katie Stengel (ukjent), Hannah Seabert (ukjent), Marie Dølvik Markussen (Newcastle Jets), Sigrid Heien Hansen (legger opp), Cathrine Bott (ukjent).


1. divisjon
Hønefoss
Inn: Frida Dybvig Haugen (permanent etter lån fra Røa).

Ut: Guro Næss Berge (legger opp).


KIL/Hemne
Inn: Solfrid Vaagan Hofset (Rosenborg).


Flere nyheter finner dere blant annet på følgende side:
https://toppserien.no/nyheter/

Har dere spørsmål til meg om noe så er det bare å spørre.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Viking vant NM J16 over Molde etter straffesparkkonkurranse. 2-2 endte selve kampen. J19 spiller finale lørdag 4. desember kl 17 på Nadderud.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Nominerte til Årets trener i Toppserien 2021 er:
  • Knut Slatleim (LSK Kvinner)
  • Alexander Straus (Sandviken)
'
  • Steinar Lein (Rosenborg)


Prisene deles ut 13.desember.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

One Tree Hill go skrev: lør des 04, 2021 1:38 pm Nominerte til Årets trener i Toppserien 2021 er:
  • Knut Slatleim (LSK Kvinner)
  • Alexander Straus (Sandviken)
'
  • Steinar Lein (Rosenborg)


Prisene deles ut 13.desember.
Er vel ingen tvil om hvem som vinner den.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Stabæk vant finalen i J19 NM. 2-2 etter 2×45 og 2x5. 3-2 på straffer.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Lisa-Marie Karlseng Utland får ikke forlenget med Rosenborg og velger derfor å legge skoene på hylla, 27-åringen står med 135 kamper for Rosenborg, 21 kamper for Røa, 6 kamper for Trondheims-Ørn 2, 25 kamper for Amazon Grimstad, 29 kamper for A-laget til Fløya, og en kamp for 19 laget til Fløya, på landslagsnivå, har hun 65 kaper for A-landslaget, 7 kamper for U-23, en kamp for U-20, 15 kamper for J-19, 6, kamper for J-17 og 6 kamper, for J-16.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Overraskende at Utland ikke får forlenget, og i alle fall overraskende at hun legger opp. Skulle tro hun var interessert i å bli med til EM neste sommer

chatin

Legg inn av chatin »

trønderen skrev: tir des 07, 2021 2:22 pm Overraskende at Utland ikke får forlenget, og i alle fall overraskende at hun legger opp. Skulle tro hun var interessert i å bli med til EM neste sommer
Absolutt veldig overraskende at hun ikke blir tilbudt ny kontrakt. Ikke så overraskende at hun velger å legge opp når tilbudet ikke kommer. Hun var vel ganske klar når hun kom til Rosenborg at hun kom for å bli og at hun var lei klubbskifter. Synd for landslaget hvor det ikke er voldsom konkurranse på spissplass, og synd for Toppserien som mister en profil, trenger de profilene som er.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Her er en lenke til årets-lag i Toppserien:

https://toppserien.no/nyheter/moa-valgt ... rien-2021/

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»