Trading apper og kryptovaluta

Svar
Jompa

Re: Trading apper og kryptovaluta

Legg inn av Jompa »

Noen skrev: ons sep 15, 2021 1:31 pm Tips til altcoin?
Jeg liker ikke å tipse, men kan jo si at jeg liker å følge @YoungDegen på twitter. Nordmann som analyserer og liker altcoins. Så lenge bitcoin "oppfører" seg frem mot jul mener han at vi står foran en fin sesong for altcoins (som gjerne øker mer i prosent enn bitcoin). Nedsiden er at altcoins ofte taper seg raskere i verdi enn bitcoin dersom markedet går nedover. Så om bitcoin er risikabelt, så må du gange det med to for altcoins.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Hva tror vi om å gå inn i Bitcoin og en altcoin (f.eks Etherum) nå for et langt perspektiv. Typ 3-5 år. Er det noe å vente med eller er det bare å gå inn? Ser det har svingt fra ca. 41-44k på bitcoin denne uken. Skjønner det blir spekulasjon og spådommer, men er det noen som tror det vil gå særlig ned i løpet av neste dager/uker fra nivået vi er på nå så er det interessant å høre.

Har prøvd meg litt på nordnet nå siste månedene, men gidder verken følge med nok eller synes utviklingen på det jeg har der er nok til at jeg gidder å fortsette med det. Så vurderer derfor å gå inn litt tyngre på Krypto igjen (har noe fra før som er enkeltinnskudd for et par år siden).

Rusten

Legg inn av Rusten »

qbah skrev: ons sep 29, 2021 12:38 pm Hva tror vi om å gå inn i Bitcoin og en altcoin (f.eks Etherum) nå for et langt perspektiv. Typ 3-5 år. Er det noe å vente med eller er det bare å gå inn? Ser det har svingt fra ca. 41-44k på bitcoin denne uken. Skjønner det blir spekulasjon og spådommer, men er det noen som tror det vil gå særlig ned i løpet av neste dager/uker fra nivået vi er på nå så er det interessant å høre.

Har prøvd meg litt på nordnet nå siste månedene, men gidder verken følge med nok eller synes utviklingen på det jeg har der er nok til at jeg gidder å fortsette med det. Så vurderer derfor å gå inn litt tyngre på Krypto igjen (har noe fra før som er enkeltinnskudd for et par år siden).
Btc og Eth er et ganske trygt valg innen krypto om du tenker langsiktig, men hvor bunnen havner i denne perioden er helt umulig å vite. Historisk sett er September en dårlig måned men jeg tror markedet ligger på et vippepunkt hvor det kan gå begge veier, det er det ingen som vet. Du vil aldri klare å treffe bunn, og med et langsiktig tidsperspektiv så betyr det ikke så mye om du treffer litt feil da du hele tiden følger svingningene.

Om det er noen som forsøker å overbevise deg om at markedet skal rett opp, eller om det er noen som bastant mener at markedet skal ned så ikke hør på noen av dem. Det finnes ikke en enste analytiker som vet hvilken retning markedet tar de neste månedene.

Vær forsiktig, ikke pump inn med for mye om gangen og se hele tiden på den langsiktige historikken.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Takk for informativt svar.

Bruker folket her inne Coinbase eller annen portal for kjøp/salg? Hva anbefales? Jeg har coinbase, fint og oversiktlig plattform men er et herk hver gang det skal kjøpes eller selges noe.

mrmanutd

Legg inn av mrmanutd »

qbah skrev: ons sep 29, 2021 10:19 pm Takk for informativt svar.

Bruker folket her inne Coinbase eller annen portal for kjøp/salg? Hva anbefales? Jeg har coinbase, fint og oversiktlig plattform men er et herk hver gang det skal kjøpes eller selges noe.
Bruker Binance, kucoin og gate.io primært av exchanges. Samt Pancakeswap for de litt mer obskure/høyrisiko cryptoene.
Ellers enig med svaret du fikk. Tenker du langsiktig, så er det bare å starte handlingen. Litt og litt.

Tror dog ikke vi skal mye lengre ned nå, og at resten av året kommer til å bli bra. Men hvem vet. Greit å være ferdig med den tradisjonelt svake septemberen i alle fall.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

mrmanutd skrev: tor sep 30, 2021 12:06 am
qbah skrev: ons sep 29, 2021 10:19 pm Takk for informativt svar.

Bruker folket her inne Coinbase eller annen portal for kjøp/salg? Hva anbefales? Jeg har coinbase, fint og oversiktlig plattform men er et herk hver gang det skal kjøpes eller selges noe.
Bruker Binance, kucoin og gate.io primært av exchanges. Samt Pancakeswap for de litt mer obskure/høyrisiko cryptoene.
Ellers enig med svaret du fikk. Tenker du langsiktig, så er det bare å starte handlingen. Litt og litt.

Tror dog ikke vi skal mye lengre ned nå, og at resten av året kommer til å bli bra. Men hvem vet. Greit å være ferdig med den tradisjonelt svake septemberen i alle fall.

Takk for svar. Er det kurant å få flytta over coinsene min fra Coinbase og over til Binance eksempelvis?

mrmanutd

Legg inn av mrmanutd »

qbah skrev: tor sep 30, 2021 12:40 pm


Takk for svar. Er det kurant å få flytta over coinsene min fra Coinbase og over til Binance eksempelvis?
Jepp. Men om du ikke skal trade, og har planer om å holde på lang sikt vil jeg mye heller anbefale deg å få sendt de til en wallet. Det være seg software (metamask, trust wallet) eller hardware (ledger f.eks.).

Som det så fint heter: not your key, not your coins.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Bitcoin har vært helt oppe på nærmere 63k de siste dagene, og har inntil videre ligger over 60k de siste dagene. All time high er altså 65k, så ikke utenkelig at den grensen blir brutt.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Jompa skrev: man okt 18, 2021 10:26 pm Bitcoin har vært helt oppe på nærmere 63k de siste dagene, og har inntil videre ligger over 60k de siste dagene. All time high er altså 65k, så ikke utenkelig at den grensen blir brutt.

Heftig utvikling i det siste. Irriterer meg at jeg ikke har fått kjøpt mer.

Får bare samme feilmelding på både coinbase og binance jeg.

"the card issuer declined the charge" får jeg etter å ha lagt inn ordren og kort. Begge plasser. Noen med samme problem evt tips? Har prøvd med kun ett kort. Virker ikke som det går an å bruke PayPal for kjøp lengre. Veldig irriterende.

Klodrik

Legg inn av Klodrik »

qbah skrev: tir okt 19, 2021 8:37 pm "the card issuer declined the charge" får jeg etter å ha lagt inn ordren og kort. Begge plasser. Noen med samme problem evt tips? Har prøvd med kun ett kort. Virker ikke som det går an å bruke PayPal for kjøp lengre. Veldig irriterende.
Hadde samme problem med Coinbase tidligere i år, gikk over til å bruke bankoverføring denominert i Euro (SEPA) fra da av. Om jeg husker rett ble gebyr/valutapåslag lignende i praksis, om enn med et grunngebyr som gjør at man bør gjøre flere store heller enn mange små overføringer. Best å sjekke gjeldende priser med banken din, sikkert litt variasjoner.

Virker som Coinbase kun tar innskudd med Paypal innad i USA nå, mulig noe lignende med Binance; om kort avvises tror jeg det isåfall er utstederbanken som har lagt inn sperre (for sider som CB/Binance)

Klodrik

Legg inn av Klodrik »

Ny fin dag i kryptoland. Totalverdien av hele kryptosfæren nærmer seg 2800 milliarder USD, snart lagt på seg et "oljefond" iløpet av de siste 3 måneder

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Noen her som har erfaring med valutatrading og "CFX"-opplegget? Bare scam og pyramide eller verdt å prøve?

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Klodrik skrev: ons okt 20, 2021 11:18 pm Ny fin dag i kryptoland. Totalverdien av hele kryptosfæren nærmer seg 2800 milliarder USD, snart lagt på seg et "oljefond" iløpet av de siste 3 måneder
Så minst to oljefond totalt? Wow. Gleder meg til vi går inn i et bear marked (no offence)

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

qbah skrev: søn okt 24, 2021 9:02 pm Noen her som har erfaring med valutatrading og "CFX"-opplegget? Bare scam og pyramide eller verdt å prøve?
Skjønner ikke helt hva det er med det CFX-greiene som faktisk gir folk lyst til å sende bort pengene sine. Bortsett fra de blinkende neonlysene med «GRATIS CASH HER».

Se for øvrig:
https://www.finanstilsynet.no/markedsadvarsler/2020/cash-fx-group/

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

tomi skrev: søn okt 24, 2021 9:09 pm
qbah skrev: søn okt 24, 2021 9:02 pm Noen her som har erfaring med valutatrading og "CFX"-opplegget? Bare scam og pyramide eller verdt å prøve?
Skjønner ikke helt hva det er med det CFX-greiene som faktisk gir folk lyst til å sende bort pengene sine. Bortsett fra de blinkende neonlysene med «GRATIS CASH HER».

Se for øvrig:
https://www.finanstilsynet.no/markedsadvarsler/2020/cash-fx-group/

Ja, har sett det der. Så også at Lotteritilsynet ikke har konkludert med at det er ulovlig. Er jo sånn typisk for godt til å være sant scenario dette her. Men når man hører om bekjente som faktisk mottar de pengene hver lørdag så blir man jo litt nysgjerrig.

Klodrik

Legg inn av Klodrik »

MatsEn89 skrev: søn okt 24, 2021 9:04 pm
Klodrik skrev: ons okt 20, 2021 11:18 pm Ny fin dag i kryptoland. Totalverdien av hele kryptosfæren nærmer seg 2800 milliarder USD, snart lagt på seg et "oljefond" iløpet av de siste 3 måneder
Så minst to oljefond totalt? Wow. Gleder meg til vi går inn i et bear marked (no offence)
Ja, ikke så langt unna det dobbelte av det norske oljefondet, uten at man skal dra den tullesammenligningen for langt. Var strengt tatt et bear market (var vel rundt -50% fra toppen på det meste) som begynte mot slutten av mai og endte når det ble satt nye rekorder nylig. Så kommer nok bjørnen tilbake før eller senere, ingen tvil om det

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Eddie skrev: ons nov 03, 2021 10:45 pm Noen som har vært med på Shiba eksplosjonen ?
Nei. Men fulgt den med er halvt øye. For sent nå, vel?

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Synes han her er helt rå på å spå shit coins. Limer inn random tweet


MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »


Rusten

Legg inn av Rusten »

Eddie skrev: tor nov 04, 2021 5:37 pm Shiba fortsetter å gå nedover idag. Har noen kompiser som er ganske nervøse nå, sitter på ganske store summer. Jeg blir fortalt at jeg absolutt burde kjøpe nå, men er veldig skeptisk. Noen som har noen tanker?
Shiba Inu er avhengig av sterk markedsføring og intens hype i sosiale medier. Om vi sammenligner den med f.eks Ethereum eller Solana så har shiba absolutt ingen ting å tilby mens Ethereum er en digital plattform som tillater utviklere å bygge tusenvis av desentraliserte applikasjoner, som omfatter sikkerhetsprogrammer og nye betalingsmetoder.

Hva er begrunnelsen for at du absolutt burde kjøpe Shiba Inu da dette er en kryptovaluta som ikke lever på annet enn hype? Jeg har selv kjøpt litt shiba for moroskyld men er forberedt på at det kan gå rett i dass. Det er fullt mulig at Shiba går høyt men veien ned er like rask fordi det er ren spekulasjon.

Jeg mener det er galskap å investere store beløp i en kryptovaluta vi ikke har noe kjennskap til.

Rusten

Legg inn av Rusten »

Eddie skrev: tor nov 04, 2021 10:41 pm
Er helt enig i mye av det du sier. Har ikke noe tro på at Shiba er en coin for fremtiden, men man kan ikke nekte for at man kan tjene store summer på disse meningsløse coinsa. Jeg ble anbefalt å kjøpe Shiba for mange mnd siden og lo det bort, angrer på det nå. Tror nok Shiba har nådd sitt høydepunkt så kommer ikke til å sette inn noe der. Håper jeg er på ballen med neste altcoin som skyter i været.

Du kan bli rik på shitcoins men det er kav umulig å lese Shiba fordi det sitter tungvektere klare til å dumpe beholdningen når som helst og det fikk vi et godt eksempel på i dag, da kan vi få en dominoeffekt når amatører som oss lar følelsene ta overhånd.
Vi har ikke snøring på hvor høyt den skal og vi har heller ikke peiling på hvor lavt og hvor lenge den ligger i dvale, den kan ligge død i flere år før den på nytt kommer.

Det vi vet helt sikkert er at Shiba ikke klarer å nå så høyt som $0,1 som tilsvarer marked cap på $39t, og da sier det seg selv at den heller ikke vil klare $0,01.
Bitcoin som for øyeblikket ligger på $61 400 har market cap på 1,18t

Rusten

Legg inn av Rusten »

Eddie skrev: fre nov 05, 2021 7:46 pm Hva er det du for det meste investerer i? Har du investert i NFTs?





- ETH
- ADA
- LINK
- SOL
- BTC
- XRP
- SHIB
- HOT
- ZIL
- THETA

Har ikke investert i NFT men det ser veldig spennende ut. Først vil jeg holde meg til strategien ved å bygge videre på ETH/BTC, spesielt BTC som har 98% i omløp 2030. Jeg tror etterspørselen på Bitcoin blir enorm i perioden 2030-2040 så jeg forsøker å finne de store dippene i dag men vanskelig i en bull-periode som sannsynligvis kommer til å vare lenge.

Zehr

Legg inn av Zehr »

Vurderer å gå inn i krypto markedet, og har gjort litt research rundt dette, men må ærlig si at jeg er ganske ny på dette, hvordan det funker og prosessen videre.

Håper dere kan komme med noen nybegynner tips:

-Hvilken plattform anbefales? Firi vs Binance, tatt i betraktning de strenge reglene her i Norge.
- Hva bør man satse på av Bitcoin vs Etherium?. Tenker jeg evt starter med disse "stabile" coinene.
- Hvordan fungerer dette når det kommer til selvangivelse og skattemelding.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Zehr skrev: tor nov 11, 2021 1:09 pm Vurderer å gå inn i krypto markedet, og har gjort litt research rundt dette, men må ærlig si at jeg er ganske ny på dette, hvordan det funker og prosessen videre.

Håper dere kan komme med noen nybegynner tips:

-Hvilken plattform anbefales? Firi vs Binance, tatt i betraktning de strenge reglene her i Norge.
- Hva bør man satse på av Bitcoin vs Etherium?. Tenker jeg evt starter med disse "stabile" coinene.
- Hvordan fungerer dette når det kommer til selvangivelse og skattemelding.
- Jeg bruker Binance pga lave avgifter ved kjøp/salg. Vurder å plassere kryptoen i en wallet, spesielt om du tenker litt større summer og er redd for å miste de.
- Om du tenker langsiktig er de fleste seriøse enige om at BTC er der du bør ha hovedvekten av porteføljen. Noen mener at altcoins vil gå mot null vs BTC, mens andre mener det er rom for flere. 70/30 split kanskje?
- Ganske tungvint, men du kan lese her. Finnes tjenester på nett som forenkler dette. Kryptosekken for eksempel.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Neand Nation NFT er et spennende prosjekt for dere som ønsker et langsiktig alternativ innen NFTs. For dere som ikke har kunnskap rundt NFTs er de fleste nye prosjekter innganger til miljøer som gir tilgang i flere lovende prosjekter. En egen verden men mye scam/dårlige prosjekter.

Vær forsiktig, undersøk prosjektene på din måte og følg offisielle linker før dere eventuelt minter NFTs.

Twitter: https://mobile.twitter.com/NeandnationNFT
Discord: https://discord.gg/nrNnmKZv7W - community forum

Jompa

Legg inn av Jompa »

Havrebukken skrev: lør nov 20, 2021 6:33 pm Neand Nation NFT er et spennende prosjekt for dere som ønsker et langsiktig alternativ innen NFTs. For dere som ikke har kunnskap rundt NFTs er de fleste nye prosjekter innganger til miljøer som gir tilgang i flere lovende prosjekter. En egen verden men mye scam/dårlige prosjekter.

Vær forsiktig, undersøk prosjektene på din måte og følg offisielle linker før dere eventuelt minter NFTs.

Twitter: https://mobile.twitter.com/NeandnationNFT
Discord: https://discord.gg/nrNnmKZv7W - community forum
Det er så mye rart/spennende i kryptouniverset. Har en snittavkastning på drøye 100 % på det jeg kjøpte tilbake i august. Shitcoinen jeg nevnte på side 1 her har steget 3,5x, Binance-coinen har nesten doblet seg siden jeg kjøpte for 350 $. BTC og ETH som utgjør det meste av porteføljen har naturlig nok ikke steget like mye i prosent.

Titter på NFTs og DEFI games. Sliter med å få grepet på NFTs, og har inntil videre ikke gått inn i noen prosjekter der. Det Neand-prosjektet koster 2500 kroner ca per NFT. Hvorfor er det kostnaden? Så kommer GAS-fee i tillegg som ikke alltid er gratis for å si det forsiktig. Så synes jeg det er en haug av tilnærmet like prosjekter, der det enten er snakk om apekatter, aliens, okser eller hva det måtte være i all verdens fasonger. Det kan umulig være levedyktig tenker jeg. Ser jo også på Coinmarketcap at det er hundrevis av prosjekter som er verdsatt til flere hundre millioner dollar.

Andre steder blir NFTs utsolgt på sekundet, mens her er det fortsatt et par tusen igjen. Ser ikke hva de tilbyr som man ikke finner andre steder, samt at målene er litt diffuse "2022: Neanderthal Nation will keep thriving and new horizons will be explored". Men jeg skal ikke si noe. Liten fornuft bak de fleste av mine "investeringer" også.

Når det gjelder DEFI games titter jeg litt på defi Kingdom som jeg synes virker interessant. Så vurderer å gå inn med et lite innskudd der og farme og styre og ordne. Og kanskje kjøpe NFTs etterhvert.

En ting er sikkert; tror ikke jeg klarer å komme meg ut av dette kaninhullet med det første.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Kanskje jeg skal skaffe meg en Slotie når de kommer for salg. Gitt at jeg er kjapp nok.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Jompa skrev: tor nov 25, 2021 3:11 pm
Havrebukken skrev: lør nov 20, 2021 6:33 pm Neand Nation NFT er et spennende prosjekt for dere som ønsker et langsiktig alternativ innen NFTs. For dere som ikke har kunnskap rundt NFTs er de fleste nye prosjekter innganger til miljøer som gir tilgang i flere lovende prosjekter. En egen verden men mye scam/dårlige prosjekter.

Vær forsiktig, undersøk prosjektene på din måte og følg offisielle linker før dere eventuelt minter NFTs.

Twitter: https://mobile.twitter.com/NeandnationNFT
Discord: https://discord.gg/nrNnmKZv7W - community forum
Det er så mye rart/spennende i kryptouniverset. Har en snittavkastning på drøye 100 % på det jeg kjøpte tilbake i august. Shitcoinen jeg nevnte på side 1 her har steget 3,5x, Binance-coinen har nesten doblet seg siden jeg kjøpte for 350 $. BTC og ETH som utgjør det meste av porteføljen har naturlig nok ikke steget like mye i prosent.

Titter på NFTs og DEFI games. Sliter med å få grepet på NFTs, og har inntil videre ikke gått inn i noen prosjekter der. Det Neand-prosjektet koster 2500 kroner ca per NFT. Hvorfor er det kostnaden? Så kommer GAS-fee i tillegg som ikke alltid er gratis for å si det forsiktig. Så synes jeg det er en haug av tilnærmet like prosjekter, der det enten er snakk om apekatter, aliens, okser eller hva det måtte være i all verdens fasonger. Det kan umulig være levedyktig tenker jeg. Ser jo også på Coinmarketcap at det er hundrevis av prosjekter som er verdsatt til flere hundre millioner dollar.

Andre steder blir NFTs utsolgt på sekundet, mens her er det fortsatt et par tusen igjen. Ser ikke hva de tilbyr som man ikke finner andre steder, samt at målene er litt diffuse "2022: Neanderthal Nation will keep thriving and new horizons will be explored". Men jeg skal ikke si noe. Liten fornuft bak de fleste av mine "investeringer" også.

Når det gjelder DEFI games titter jeg litt på defi Kingdom som jeg synes virker interessant. Så vurderer å gå inn med et lite innskudd der og farme og styre og ordne. Og kanskje kjøpe NFTs etterhvert.

En ting er sikkert; tror ikke jeg klarer å komme meg ut av dette kaninhullet med det første.
Heisann!
Så bra at du har gjort noen gode investeringer og sitter med god fortjeneste.
Jeg begynte i vår og investerte tidlig i et prosjekt som nå er ca 12x siden jeg gikk inn samt noen andre investeringer som har gitt bra avkastning.
Husk at den største feilen flest gjør er å selge for tidlig.

Når det kommer til NFTs er et bra community det viktigste man må se etter og det som i hovedsak er verdien for at et prosjekt overlever eller ei. Mange prosjekter er basert på hype og ikke veldig sjelden ender de opp som pump&dump, rugpulls eller med en roadmap som ikke virker troverdig.
Veldig bra at du gjør grundig reasearch.
Konstnaden(0,069E) per mint er rundt normalpriser når det kommer til NFT prosjekter som lanseres.

Desentralisert økonomi kommer til å forandre verden og livene for mange i årene som kommer. Jeg kommer til å bli med på leken så lenge det varer.
Lykke til :)

Jompa

Legg inn av Jompa »

defi Kingdom
Da var vi igang og sår jewel/one for jewel-rewards.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Da fikk de denne ut i går, og Safemoon gikk +20-30 % på kort tid. Får nevne når de får til noe også ;)
Svinger bra av Safemoon. Ned drøye 60 % siste måneden, etter å ha vært oppe på en topp. Har i dag et voldsomt fall på drøye 20 %.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Økonomi»