Norske fotballspillere i utlandet

Svar
startelver

Re: Norske fotballspillere i utlandet

Legg inn av startelver »

Aursnes har fått tillit fra start for Feyenoord, mens Pedersen hviler på benken.

startelver

Legg inn av startelver »

Moi starter på benken mot Leicester.

startelver

Legg inn av startelver »

Josh King som vanlig fra start for Watford, ser ut som han er satt opp på venstrekanten, med Dennis som enslig spiss.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Gregersen spiller for Bordeaux i kveld. Måla renner inn som vanlig.

benib

Legg inn av benib »

aderyn skrev: ons des 01, 2021 2:25 pm
benib skrev: ons des 01, 2021 2:03 pm Så overskriften "Tysk storklubb" på Tv2 og tenkte Bayer Leverkusen, Borussia Dortmund, Eintracht Frankfurt, Gladbach eller FC Köln. Ble litt skuffet da det var Hertha.

Hertha for 3-5 år siden hadde vært en fin overgang. Nå er jeg litt mer skeptisk. De har hatt en elendig sesong til nå på tross av et dyrt mannskap. De var også svake i fjor og har vært det klart nest beste laget i hovedstaden de siste sesongene.
Viktigste er at han spiller, det er det ikke sikkert han ville gjort i en av toppklubbene. Hertha mener jeg sannsynligvis er for gode til å rykke ned fra Bundesliga, tror de skal klare seg. Da er det et flott steg. Er han god nok der spiller det ikke så veldig stor rolle, da blir han hentet til en enda bedre klubb ganske fort. Nøkkelen er godt med spilletid mot best mulig motstandere hver uke. Da kommer Hertha opp som et ganske godt valg. Alternativet så ut til å være Feyenoord og da er jeg overbevist om at Hertha er bedre. Kanskje ikke et mye bedre lag men nivået. I Nederland får du matching mot 3-4 andre lag max.
Når større tyske klubber som HSV, Werder Bremen og Schalke 04 befinner seg nede i Zweite Bundesliga så er ikke Hertha for gode/store til å rykke ned i år eller neste år.

AustadMessi

Legg inn av AustadMessi »

Andre kamp på rad fra benken for Meling.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

AustadMessi skrev: ons des 01, 2021 9:54 pm Andre kamp på rad fra benken for Meling.
Usikker på årsaken. Han har vært god begge veier også de siste kampene han har spilt. Truffert er ansett som en framtidens mann, og i den alderen er det viktig med spilletid, men Meling har vært klart best om man ser på prestasjoner (jeg har sett mange av Rennes sine kamper). I Frankrike er det jo to cuper i tillegg til Ligue 1, og Rennes er også med i Europa, så mange kamper i løpet av sesongen er kanskje grunnen til at Meling har tatt plass på benken de to siste matchene. Meling er jo også landslagsspiller, og da blir det noen ekstra kamper også der.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

AustadMessi skrev: ons des 01, 2021 9:54 pm Andre kamp på rad fra benken for Meling.
Han kan godt komme "hjem".

benib

Legg inn av benib »

Moi kommer inn 15-20 minutter før slutt og har umiddelbart en avslutning. Lover godt.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Lysluggen fra Eiganes kom inn for Rennes nå. De ligger for øvrig under 0-2.

startelver

Legg inn av startelver »

Thorstvedt har scoret i Belgia!

Det er cupkamp mot Club Brugge, ledet 3-2 , men sannelig greier Brugge å utligne til 3-3 i det siste minuttet.

startelver

Legg inn av startelver »

Og Sørloth har scoret for Sociedad , de leder 0-4 borte i cupen. Så blir Sørloth byttet ut 1 minutt etter han scorer LOL.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Det ble omsider en nedtur for Meling og Rennes, etter 13 kamper uten tap. Meling kom inn med rundt en halvtime igjen å spille. Startet med å gi bort ballen et par ganger etter noen helt håpløse feilpasninger, hvor han rett og slett glemte å orientere seg i forkant. Ser man bort fra det var det et helt greit innhopp. Han startet blant annet angrepet som førte til redusering, og ble ikke satt på de store prøvene defensivt.

Den største underholdningen var nok å følge med på dagens pipeblåser; en kvinne med et ekstremt markeringsbehov, for å si det forsiktig. De siste 30 (som jeg fikk med meg) fikk både spillere og trenere gjennomgå av denne dama. Lille sin trener fikk gult kort, blant annet - og noen minutter senere klarer treneren til Rennes å pådra seg to gule og plass på tribunen. Hva som ble sagt aner jeg ikke, men om det kun var pga. litt protester virker det helt latterlig. Kanskje ikke tråden for dette temaet, men.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

https://www.nettavisen.no/sport/jarstei ... 3424213526

Jarstein kneoperert. Veien tilbake blir lenger og lenger.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Jarstein må nærmest være ferdig på toppnivå eller? Med Pal Dardai nylig sparket, fyren som første dag han ble ansatt på nytt som Hertha trener satte Jarstein inn på banen igjen etter et lengere opphold på benken. Kan jo håpe men tviler ganske sterkt på at han er i planene til nye treneren som har kommet inn der. De henta også et ung dansk keeper i sommer som til vanlig sitter på benken, tenker at det er han de satser på. Bestefall er nok Jarstein tredjekeeper der borte til han er 40 eller noe. Men tror vi kan gi han opp på landslaget for å være ærlig. Hvert fall som et førstevalg. Kneskader og alt mulig når du snart er 40 er ikke akkurat ideelt.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Jarstein skrev ny kontrakt i våres som binder han til klubben til 2023, det har også vært snakk om at han skal over i en jobb i Hertha etter at han legger opp.

startelver

Legg inn av startelver »

Tinkler skrev: tor des 02, 2021 8:41 am Jarstein skrev ny kontrakt i våres som binder han til klubben til 2023, det har også vært snakk om at han skal over i en jobb i Hertha etter at han legger opp.
Har han gjort tysker av seg ? Virker som ønsker å bo i Berlin fremover da.

startelver

Legg inn av startelver »

Midtsjø og Witry starter for Alkmaar i kveld.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Willem II med UYJ fra start skal bryne seg mot Ajax. kl 21på Viasat 2.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Interessert skrev: tor des 02, 2021 8:48 pm Willem II med UYJ fra start skal bryne seg mot Ajax. kl 21på Viasat 2.
De har vel fått en litt småtung start.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Mål på Ødegaard

aderyn

Legg inn av aderyn »

Så lager'n straffe

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

aderyn skrev: tor des 02, 2021 10:44 pm Så lager'n straffe
3-2

startelver

Legg inn av startelver »

Synes Martin spiller en av sine beste kamper i dag, synd med straffen, Arsenal hadde fortjent et poeng.

aderyn

Legg inn av aderyn »



Interessant at Oliver Berg, nordmann i Kalmar er nominert som 1 av 3 til årets midtbanespiller og mest verdifulle spiller(Er vel samme som årets spiller) i Allsvenskan. Egentlig en fyr jeg knapt hadde hørt om for noen måneder siden, og må vel være nokså ukjent i Norge generelt. Hatt et par sesonger i Odd for noen år siden uten at jeg egentlig kan huske han spesielt godt. Har sett han blitt linket til noen av de store svenske klubbene, kanskje noen norske bør være på her også.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Skulle til å skrive: enda et lovende talent på gang, så ser jeg at han er 28 år. Her har jeg ikke følgt helt med i timen :roll:

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Ryerson og JSL er vel de det blir mest interessant å følge i dag av nordmenn i utlandet.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

LeSorcier skrev: fre des 03, 2021 4:49 pm Ryerson og JSL er vel de det blir mest interessant å følge i dag av nordmenn i utlandet.
Så er det to interessante spillere også, som tar steg for tiden. Spesielt Ryerson ser det ut til.
Men i dag blir nok håndballen prioritert her.

benib

Legg inn av benib »

1-0 til Union Berlin mot Leipzig. Ryerson med hockeyassist.


benib

Legg inn av benib »

Neesten assist på Ryerson. Spiller Haraguchi nydelig gjennom, men japaneren setter ballen utenfor.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»