Farmen 2021

Svar
Skraevadottir

Re: Farmen 2021

Legg inn av Skraevadottir »

DenFelgen skrev: ons des 01, 2021 10:44 pm Heisan, Skræva! Du må få deg en sexy avatar :D
Yo, skal fikse!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

pfrog567 skrev: tor des 02, 2021 12:48 am
Chromeback skrev: ons des 01, 2021 11:40 pm
Tipper på Daniel nå, virker som typen som klarer å holde seg roligst i disse situasjonene, selv om jeg mener at han og de andre slapp alt for billig unna på Torpet.
Tonje er en skarp jente. Heier på henne, men det er vel "fare" for at Daniel vinner i år. Eller ikke?
Tonje er skarp ja, men det er jo Daniel som har lært henne mye av kunnskapen, ref dem inne på storbondehuset sist uke.

Men først må jo begge komme seg til en finale. Nysgjerrig på hvilken øvelse de vil møte i semifinalen nå. Daniel har jo allerede vist en gang at han er ekstremt seig, hvis det skulle bli melkespannholding, men jentene har vel også gode forutsetninger her.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Chromeback skrev: tor des 02, 2021 7:31 am
pfrog567 skrev: tor des 02, 2021 12:48 am
Chromeback skrev: ons des 01, 2021 11:40 pm
Tipper på Daniel nå, virker som typen som klarer å holde seg roligst i disse situasjonene, selv om jeg mener at han og de andre slapp alt for billig unna på Torpet.
Tonje er en skarp jente. Heier på henne, men det er vel "fare" for at Daniel vinner i år. Eller ikke?
Tonje er skarp ja, men det er jo Daniel som har lært henne mye av kunnskapen, ref dem inne på storbondehuset sist uke.
Og Thorvald. For en merkelig finale dette blir, helt uavhengig av hvem som går av med seieren. Selv om mange pleier å få ut de tøffeste konkurrentene midtveis eller seint i spillet, pleier det som regel å være en av favorittene igjen til slutt. Slik er det ikke i år. Ser jo på nivået i quiz, matlaging og praktiske oppgaver at ingen av disse er spesielt gode. Når det er sagt, så skal ikke jeg skryte på meg å være bedre i de to siste kategoriene!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Chromeback skrev: tor des 02, 2021 7:31 am Daniel har jo allerede vist en gang at han er ekstremt seig, hvis det skulle bli melkespannholding, men jentene har vel også gode forutsetninger her.
Daniel har faktisk veldig bra fysikk. Han er seig, men også veldig kjapp og smidig. Det var veldig bra nivå på det han gjorde i hinderløypa der, og han hadde vunnet med mye mer om han ikke hadde tatt med ørten kilo poteter. Så er han vel også bra i kunnskap, men jeg innbiller meg at han ikke er så god på praktiske oppgaver.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Skraevadottir skrev: tor des 02, 2021 7:44 am
Chromeback skrev: tor des 02, 2021 7:31 am Daniel har jo allerede vist en gang at han er ekstremt seig, hvis det skulle bli melkespannholding, men jentene har vel også gode forutsetninger her.
Daniel har faktisk veldig bra fysikk. Han er seig, men også veldig kjapp og smidig. Det var veldig bra nivå på det han gjorde i hinderløypa der, og han hadde vunnet med mye mer om han ikke hadde tatt med ørten kilo poteter. Så er han vel også bra i kunnskap, men jeg innbiller meg at han ikke er så god på praktiske oppgaver.
Nei, altså, melkeseperatoren hans var jo helt krise. Eller respiratoren som han kalte den det :D

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Chromeback skrev: tor des 02, 2021 7:45 am
Skraevadottir skrev: tor des 02, 2021 7:44 am
Chromeback skrev: tor des 02, 2021 7:31 am Daniel har jo allerede vist en gang at han er ekstremt seig, hvis det skulle bli melkespannholding, men jentene har vel også gode forutsetninger her.
Daniel har faktisk veldig bra fysikk. Han er seig, men også veldig kjapp og smidig. Det var veldig bra nivå på det han gjorde i hinderløypa der, og han hadde vunnet med mye mer om han ikke hadde tatt med ørten kilo poteter. Så er han vel også bra i kunnskap, men jeg innbiller meg at han ikke er så god på praktiske oppgaver.
Nei, altså, melkeseperatoren hans var jo helt krise. Eller respiratoren som han kalte den det :D
Hahaha! Jeg fikk ikke sett på i går, så jeg må se det i reprise til helga.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Skraevadottir skrev: tor des 02, 2021 7:25 am
DenFelgen skrev: ons des 01, 2021 10:44 pm Heisan, Skræva! Du må få deg en sexy avatar :D
Yo, skal fikse!
Se der ja, nydelig Skræva!

storpeder

Legg inn av storpeder »

DenFelgen skrev: tir nov 30, 2021 10:53 pm
Chromeback skrev: tir nov 30, 2021 10:49 pm
Den alliansen må vel for øvrig være noe av det dårligste man har sett i en reality-konkurranse noen sinne. Burde i hvert fall kjempe om en pallplass.
Husker med gru den såkalte "Olsen-banden" Ble vel kalt sippegjengen på VGD-tråden
"Olsen-banden" i 2016 var jo også tragikomisk, ja, men også den gjengen i 2004 som ble utslått én etter én da poker-duden Snorre vant kan nevnes i denne sammenhengen.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

storpeder skrev: tor des 02, 2021 9:36 am
DenFelgen skrev: tir nov 30, 2021 10:53 pm
Chromeback skrev: tir nov 30, 2021 10:49 pm
Den alliansen må vel for øvrig være noe av det dårligste man har sett i en reality-konkurranse noen sinne. Burde i hvert fall kjempe om en pallplass.
Husker med gru den såkalte "Olsen-banden" Ble vel kalt sippegjengen på VGD-tråden
"Olsen-banden" i 2016 var jo også tragikomisk, ja, men også den gjengen i 2004 som ble utslått én etter én da poker-duden Snorre vant kan nevnes i denne sammenhengen.
2004 er en liten stund siden, men ser at det var den sesongen med far og datter Fagerbakk, Live Nelvik og ikke minst islendingen Helgi. Husker ikke detaljene rundt noe allianse fra den sesongen

storpeder

Legg inn av storpeder »

DenFelgen skrev: tor des 02, 2021 9:56 am
storpeder skrev: tor des 02, 2021 9:36 am
DenFelgen skrev: tir nov 30, 2021 10:53 pm

Husker med gru den såkalte "Olsen-banden" Ble vel kalt sippegjengen på VGD-tråden
"Olsen-banden" i 2016 var jo også tragikomisk, ja, men også den gjengen i 2004 som ble utslått én etter én da poker-duden Snorre vant kan nevnes i denne sammenhengen.
2004 er en liten stund siden, men ser at det var den sesongen med far og datter Fagerbakk, Live Nelvik og ikke minst islendingen Helgi. Husker ikke detaljene rundt noe allianse fra den sesongen
Det er jo lenge siden, så ikke rart man ikke husker, og det var jo flere andre ting som satte vel så mye preg på den sesongen. Men en liten smakebit på den mislykkede "mafiaen" her:
De som er tøffest i kjeften ryker ut først, sier medieviter Alex Iversen. Fire menn i TV2s «Farmen» gikk sammen om det de mente var en bunnsolid plan for å kuppe konkurransen og stå alene igjen til slutt. De kalte seg «mafiaen», de jukset, saboterte og stjal mens de pønsket ut neste trekk for å kvitte seg med hovedfienden Snorre. Så røk de ut etter tur, Runar, Eskil, Helgi og Ommund, og lot pokerspilleren Snorre sitte alene igjen med jentene og et bredt glis.
https://www.adressa.no/kultur/tv/article6138.ece

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Chromeback skrev: tor des 02, 2021 7:31 am Men først må jo begge komme seg til en finale. Nysgjerrig på hvilken øvelse de vil møte i semifinalen nå. Daniel har jo allerede vist en gang at han er ekstremt seig, hvis det skulle bli melkespannholding, men jentene har vel også gode forutsetninger her.
Jeg vil tro at en av øvelsene vil være å smi nøkkel for å åpne en lås, mens den andre øvelsen er jeg helt blank på. Kanskje melkespann? Hadde vært litt gøy det da

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

storpeder skrev: tor des 02, 2021 10:02 am
DenFelgen skrev: tor des 02, 2021 9:56 am
storpeder skrev: tor des 02, 2021 9:36 am

"Olsen-banden" i 2016 var jo også tragikomisk, ja, men også den gjengen i 2004 som ble utslått én etter én da poker-duden Snorre vant kan nevnes i denne sammenhengen.
2004 er en liten stund siden, men ser at det var den sesongen med far og datter Fagerbakk, Live Nelvik og ikke minst islendingen Helgi. Husker ikke detaljene rundt noe allianse fra den sesongen
Det er jo lenge siden, så ikke rart man ikke husker, og det var jo flere andre ting som satte vel så mye preg på den sesongen. Men en liten smakebit på den mislykkede "mafiaen" her:
De som er tøffest i kjeften ryker ut først, sier medieviter Alex Iversen. Fire menn i TV2s «Farmen» gikk sammen om det de mente var en bunnsolid plan for å kuppe konkurransen og stå alene igjen til slutt. De kalte seg «mafiaen», de jukset, saboterte og stjal mens de pønsket ut neste trekk for å kvitte seg med hovedfienden Snorre. Så røk de ut etter tur, Runar, Eskil, Helgi og Ommund, og lot pokerspilleren Snorre sitte alene igjen med jentene og et bredt glis.
https://www.adressa.no/kultur/tv/article6138.ece
Legendarisk sesong. Snorre viste seg å ha mange skjulte talenter. Husker at banden mente at de kunne ta ham ut i det ene og det andre, men det gikk aldri. Han vant i hvert fall to tvekamper mot dem, men mulig det var tre. I tillegg vant han vel noen konkurranser før finalen. Mener å huske at han sa noe slik som "Begynte tilfeldigvis med en lignende aktivitet for noen år siden. Ble ganske god, egentlig" og så overførte han skillsa til kamp og knuste de andre. Morsom type.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

DenFelgen skrev: tor des 02, 2021 9:35 am
Skraevadottir skrev: tor des 02, 2021 7:25 am
DenFelgen skrev: ons des 01, 2021 10:44 pm Heisan, Skræva! Du må få deg en sexy avatar :D
Yo, skal fikse!
Se der ja, nydelig Skræva!
:D

storpeder

Legg inn av storpeder »

Skraevadottir skrev: tor des 02, 2021 3:36 pm Legendarisk sesong. Snorre viste seg å ha mange skjulte talenter. Husker at banden mente at de kunne ta ham ut i det ene og det andre, men det gikk aldri. Han vant i hvert fall to tvekamper mot dem, men mulig det var tre. I tillegg vant han vel noen konkurranser før finalen. Mener å huske at han sa noe slik som "Begynte tilfeldigvis med en lignende aktivitet for noen år siden. Ble ganske god, egentlig" og så overførte han skillsa til kamp og knuste de andre. Morsom type.
Ja, må si jeg savner noen av de (vinner)typene man hadde i de første sesongene. Vil vel ikke kalle Gaute noen typisk utspekulert vinnertype, men Bjørn Tore som vant i 2003 overgikk nok også Snorre når det kommer til å virkelig snurre de andre rundt lillefingeren og ha full kontroll over det som skulle utspille seg. Mikkel i 2007 var også en «frekkas». Blir vel feil å kalle Snorre utspekulert, men han var jo mye smartere enn de andre det året, og åpenbart en «strateg». De siste 15 årene har det vel ikke vært noen i nærheten av disse tre som har lykkes med annet enn å sende seg selv rett ut, dersom man har forsøkt å «spille spillet».

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

storpeder skrev: tor des 02, 2021 5:48 pm
Skraevadottir skrev: tor des 02, 2021 3:36 pm Legendarisk sesong. Snorre viste seg å ha mange skjulte talenter. Husker at banden mente at de kunne ta ham ut i det ene og det andre, men det gikk aldri. Han vant i hvert fall to tvekamper mot dem, men mulig det var tre. I tillegg vant han vel noen konkurranser før finalen. Mener å huske at han sa noe slik som "Begynte tilfeldigvis med en lignende aktivitet for noen år siden. Ble ganske god, egentlig" og så overførte han skillsa til kamp og knuste de andre. Morsom type.
Ja, må si jeg savner noen av de (vinner)typene man hadde i de første sesongene. Vil vel ikke kalle Gaute noen typisk utspekulert vinnertype, men Bjørn Tore som vant i 2003 overgikk nok også Snorre når det kommer til å virkelig snurre de andre rundt lillefingeren og ha full kontroll over det som skulle utspille seg. Mikkel i 2007 var også en «frekkas». Blir vel feil å kalle Snorre utspekulert, men han var jo mye smartere enn de andre det året, og åpenbart en «strateg». De siste 15 årene har det vel ikke vært noen i nærheten av disse tre som har lykkes med annet enn å sende seg selv rett ut, dersom man har forsøkt å «spille spillet».
Lasse "Check" er vel eksempel på det motsatte av strateg som jeg kommer på her og nå :D Lasse Bergseter heter han visst

storpeder

Legg inn av storpeder »

DenFelgen skrev: tor des 02, 2021 6:22 pm Lasse "Check" er vel eksempel på det motsatte av strateg som jeg kommer på her og nå :D Lasse Bergseter heter han visst
Jeg tenkte også på Lasse i den sammenhengen, da faktisk som en som var nær ved å lykkes. Meget bra og underholdende deltaker, men ingen strateg, nei, hans feil var jo at han var helt åpen "drittsekk", i stedet for å f.eks. være drittsekk i videoboksen og en grei kar for øvrig. Men han var faktisk ikke så langt unna å lykkes, han tapte vel på målstreken mot Oddvar i slegge, noe som "bare" skyldes at Oddvar var uforskammet dyktig i den øvelsen.

Den som har mislykket mest var vel Lasses senere "tvillingbror" på Torpet, Vidar, i 2018, som bl.a. holdt det skjult for de andre at han var kokk, og røk ut første uka, noe han kanskje ikke ville gjort om han hadde latt de andre nyte godt av matlagingsferdighetene sine i starten.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Kjekt for TeeVee kundene som mister signalene rett før finalen.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

kytec skrev: fre des 03, 2021 8:17 pm Kjekt for TeeVee kundene som mister signalene rett før finalen.
Deriblant meg :roll:
Gikk også glipp av finalen der en annen Tonje vant, men da var det jeg som hadde flyttet

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Dersom Daniel før onsdag kunne Helge hvilken av de tre motstanderne han ville sendt hjem ville Dee blitt Simon.
Er du enig Felgen?

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Må noen vinne eller kan det ende i remis

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

kytec skrev: fre des 03, 2021 8:17 pm Kjekt for TeeVee kundene som mister signalene rett før finalen.
Det kommer i avisene hvem som vinner

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

kytec skrev: fre des 03, 2021 9:32 pm Dersom Daniel før onsdag kunne Helge hvilken av de tre motstanderne han ville sendt hjem ville Dee blitt Simon.
Er du enig Felgen?
Helge?
Velge mener du kanskje :D
Ble ikke imponert over Simon, tror faktisk at Heidi Young er bedre i kunnskap enn Simon

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Bjoro33 skrev: fre des 03, 2021 9:35 pm
kytec skrev: fre des 03, 2021 8:17 pm Kjekt for TeeVee kundene som mister signalene rett før finalen.
Det kommer i avisene hvem som vinner
Håper på veldig hyppige oppdateringer her i tråden :D

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Bjoro33 skrev: fre des 03, 2021 9:35 pm
kytec skrev: fre des 03, 2021 8:17 pm Kjekt for TeeVee kundene som mister signalene rett før finalen.
Det kommer i avisene hvem som vinner
Dagens Næringsliv også?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

DenFelgen skrev: fre des 03, 2021 9:37 pm
kytec skrev: fre des 03, 2021 9:32 pm Dersom Daniel før onsdag kunne Helge hvilken av de tre motstanderne han ville sendt hjem ville Dee blitt Simon.
Er du enig Felgen?
Helge?
Velge mener du kanskje :D
Ble ikke imponert over Simon, tror faktisk at Heidi Young er bedre i kunnskap enn Simon
He, he, velge og det, store fingre, liten mobiltelefon :-)

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

DenFelgen skrev: fre des 03, 2021 9:37 pm
kytec skrev: fre des 03, 2021 9:32 pm
Ble ikke imponert over Simon, tror faktisk at Heidi Young er bedre i kunnskap enn Simon
Han fikk aldri sjansen til å smi mens jernet var varmt. Overraskende ræva i å bygge steintårn (nekter å kalle det tørrmuring), flaut å tape mot en jente med en hånd.

Kunnskap var aldri Simons sterke side, der er han ubrukelig.

Hvordan synes du min favoritt ligger an nå?

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

kytec skrev: fre des 03, 2021 9:55 pm
DenFelgen skrev: fre des 03, 2021 9:37 pm
kytec skrev: fre des 03, 2021 9:32 pm
Ble ikke imponert over Simon, tror faktisk at Heidi Young er bedre i kunnskap enn Simon
Han fikk aldri sjansen til å smi mens jernet var varmt. Overraskende ræva i å bygge steintårn (nekter å kalle det tørrmuring), flaut å tape mot en jente med en hånd.

Kunnskap var aldri Simons sterke side, der er han ubrukelig.

Hvordan synes du min favoritt ligger an nå?
Daniel har gode sjanser til å vinne, sterkt av en som kom fra Torpet. Tonje har store sjanser også da. Burde få en ekstra kniv på grunn av stumpen :D :D

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

DenFelgen skrev: fre des 03, 2021 10:38 pm
kytec skrev: fre des 03, 2021 9:55 pm
DenFelgen skrev: fre des 03, 2021 9:37 pm
Ble ikke imponert over Simon, tror faktisk at Heidi Young er bedre i kunnskap enn Simon
Han fikk aldri sjansen til å smi mens jernet var varmt. Overraskende ræva i å bygge steintårn (nekter å kalle det tørrmuring), flaut å tape mot en jente med en hånd.

Kunnskap var aldri Simons sterke side, der er han ubrukelig.

Hvordan synes du min favoritt ligger an nå?
Daniel har gode sjanser til å vinne, sterkt av en som kom fra Torpet. Tonje har store sjanser også da. Burde få en ekstra kniv på grunn av stumpen :D :D

Ja, den stumpen, den stumpen. Ha ha. Måtte den beste vinne. :-D

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

DenFelgen skrev: fre des 03, 2021 10:38 pm
kytec skrev: fre des 03, 2021 9:55 pm
DenFelgen skrev: fre des 03, 2021 9:37 pm
Daniel har gode sjanser til å vinne, sterkt av en som kom fra Torpet. Tonje har store sjanser også da. Burde få en ekstra kniv på grunn av stumpen :D :D
En knivskarp kommentar fra din side.

Som du vet var det en dame på Farmen som slår Tonje klart på alle fysiske egenskaper inkludert rumpa, men kanskje eksklusiv søthetsfaktor. Ho kunne godt fått et sverd av meg.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

kytec skrev: lør des 04, 2021 6:23 pm
DenFelgen skrev: fre des 03, 2021 10:38 pm
kytec skrev: fre des 03, 2021 9:55 pm
Daniel har gode sjanser til å vinne, sterkt av en som kom fra Torpet. Tonje har store sjanser også da. Burde få en ekstra kniv på grunn av stumpen :D :D
En knivskarp kommentar fra din side.

Som du vet var det en dame på Farmen som slår Tonje klart på alle fysiske egenskaper inkludert rumpa, men kanskje eksklusiv søthetsfaktor. Ho kunne godt fått et sverd av meg.
Søthetsfaktoren er viktig vet du, vi ble ikke så godt kjent med Amalie (dessverre)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»