MASKORAMA 2021

Svar
Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Re: MASKORAMA 2021

Legg inn av JODDEMM »

LeSorcier skrev: lør nov 27, 2021 11:59 pm
JODDEMM skrev: lør nov 27, 2021 11:48 pm
JODDEMM skrev: lør nov 06, 2021 11:50 pm Nissen: Abid Raja (en passende setning egentlig 😁)
Ikke overraskende i så fall om han skulle dukke opp her (også) 😉
Rune Nilsson
Jeg regner med at det bare dreier seg om en enkel skrivefeil, og at du egentlig tenkte på Start-helten Rune Nilssen. 🙂
Selvsagt 😉
Rune "Rekkevidde" Nilssen

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

LeSorcier skrev: lør nov 27, 2021 10:40 pm
kytec skrev: lør nov 27, 2021 10:14 pm
LeSorcier skrev: lør nov 27, 2021 9:52 pm Dette programmet må være noe av det verste jeg har sett på TV - noensinne. Mulig det bare er meg, men jeg kan ikke forstå at så mange finner Maskorama interessant.
Overraskende mange som føler behov for å delta i en tråd om et program de ikke ser.

Ofte for å påpeke hvor dårlig det er.

Litt som de obligatoriske nissene i komentarfelt som bare må inn å skrive hvor uviktig eller idiotisk en artikkel er.
Det må da være lov å skrive at man misliker et program. Hadde Maskorama vært fantastisk bra (i mine øyne), ville jeg jo nevnt det og. På et diskusjonsforum vil man ofte oppleve både positive og negative tilbakemeldinger rundt forskjellige temaer, og sånn skal det være, spør du meg.
LeSorcier skrev: lør nov 27, 2021 9:52 pm Dette programmet må være noe av det verste jeg har sett på TV - noensinne. Mulig det bare er meg, men jeg kan ikke forstå at så mange finner Maskorama interessant.
--- Det er helt greit men kanskje noen ord om hvorfor du ikke liker det? At du ikke forstår hvorfor mange synes programmet er interessant sier ikke så mye.
Er det konseptet du ikke liker? Produksjonen? Deltakerne? Kostymene?

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Didrik var på P3-gull i går så er dette en fake-out eller var det Emil som steppet inn i går for broren? Eller hadde han en konsert i går?

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Om det ikke er Fred Buljo da- som er snømonsteret?

Stjernekikkert, raketter var vel i hintpakka i går: Spirit in the sky?

Trodde som mange andre at det var noe Solli Tangen-folk inni der til å begynne med når han tok de høye tonene , men kjenner ikke igjen stemmen når han synger "vanlig"

Derimot er der noe som minner om nevnte Buljo i stemmen- en stemme vi vanligvis hører som noe joiking- men som nå virkelig blir godt kjent utover den sedvanlige joiken.

I tillegg litt "humor" fra NRK som i år har med Trygve Slagsvold Vedums dobbeltgjenger i maskorama.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

JODDEMM skrev: søn nov 28, 2021 10:51 am Om det ikke er Fred Buljo da- som er snømonsteret?
Stjernekikkert, raketter var vel i hintpakka i går: Spirit in the sky?
Som Ram påpekte, snømonsteret har bokserbelte, hvorfor?

Frank Kjosås spilte bokser i halvbroren.

Dersom denne Buljo kan synge sp bra på vanlig måte burde han kanskje vurdere å begynne med det.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

kytec skrev: søn nov 28, 2021 3:23 pm
JODDEMM skrev: søn nov 28, 2021 10:51 am Om det ikke er Fred Buljo da- som er snømonsteret?
Stjernekikkert, raketter var vel i hintpakka i går: Spirit in the sky?
Som Ram påpekte, snømonsteret har bokserbelte, hvorfor?

Frank Kjosås spilte bokser i halvbroren.

Dersom denne Buljo kan synge sp bra på vanlig måte burde han kanskje vurdere å begynne med det.
Var det ikke snømonsteret som hadde kjemi som hint i første program? I så fall er vel ikke det noen kjent referanse til hverken Solli-Tangen brødrene, Kjosås eller andre forslag (utenom Wahl, som aldri kan synge så bra). Det er vel noen falske hint i omløp?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Funkhouser skrev: søn nov 28, 2021 3:31 pm
kytec skrev: søn nov 28, 2021 3:23 pm
JODDEMM skrev: søn nov 28, 2021 10:51 am Om det ikke er Fred Buljo da- som er snømonsteret?
Stjernekikkert, raketter var vel i hintpakka i går: Spirit in the sky?
Som Ram påpekte, snømonsteret har bokserbelte, hvorfor?

Frank Kjosås spilte bokser i halvbroren.

Dersom denne Buljo kan synge sp bra på vanlig måte burde han kanskje vurdere å begynne med det.
Var det ikke snømonsteret som hadde kjemi som hint i første program? I så fall er vel ikke det noen kjent referanse til hverken Solli-Tangen brødrene, Kjosås eller andre forslag (utenom Wahl, som aldri kan synge så bra). Det er vel noen falske hint i omløp?
Wahl sysler vel med fysikk, ikke kjemi.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

kytec skrev: søn nov 28, 2021 4:05 pm
Funkhouser skrev: søn nov 28, 2021 3:31 pm
kytec skrev: søn nov 28, 2021 3:23 pm

Som Ram påpekte, snømonsteret har bokserbelte, hvorfor?

Frank Kjosås spilte bokser i halvbroren.

Dersom denne Buljo kan synge sp bra på vanlig måte burde han kanskje vurdere å begynne med det.
Var det ikke snømonsteret som hadde kjemi som hint i første program? I så fall er vel ikke det noen kjent referanse til hverken Solli-Tangen brødrene, Kjosås eller andre forslag (utenom Wahl, som aldri kan synge så bra). Det er vel noen falske hint i omløp?
Wahl sysler vel med fysikk, ikke kjemi.
Jeg tror ikke referansen trenger å være spesifikk, folk kjenner han som en realfagsentusiast som blant annet viser frem kjemiske eksperimenter.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Men jeg tror ikke mang bør henge seg for mye oppi hva som gjøres i klippet, men heller hva det representerer. Han snakker om at han har brukt lang tid på å lykkes og det å skape "perfeksjon" eller noe slikt. Altså det kan bety at dette er en person som har forsøkt ulike ting før han fant den riktige kombinasjonen, altså har eksperimentert seg fram. Sa også i den første episoden at det skulle bli spennende å prøve noe nytt eller noe han ikke har gjort før.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Hintene er stort sett mer misvisende enn de er til hjelp.

kibby

Legg inn av kibby »

kibby skrev: tor nov 25, 2021 6:52 pm
Solvgutt1 skrev: ons nov 24, 2021 7:08 pm
kibby skrev: ons nov 24, 2021 7:01 pm

Why? Det er 100 % han.
Vet du hvor høy Raja er?
Vet du?

Jeg tror det er triksing og miksing. I år som i fjor.
Told you so :P :lol:

kibby

Legg inn av kibby »

Ormen den lange skrev: lør nov 27, 2021 9:48 pm Bamsen kan være Sandra Lyng Haugen. :-)
Absolutt ikke. Hun synger ikke så bra.

kibby

Legg inn av kibby »

storpeder skrev: lør nov 27, 2021 11:19 pm Snømonsteret, som med 99 % sikkerhet kommer til å vinne.
Var vel i bunn 2 forrige uke?

Jeg håper Bamsen vinner <3

Men nå har jeg alle mine favoritter igjen. To er jeg 100 % sikre på, to aner jeg ikke :P

kibby

Legg inn av kibby »

TerryMcDermott skrev: søn nov 28, 2021 9:01 am --- Didrik var på P3-gull i går så er dette en fake-out eller var det Emil som steppet inn i går for broren? Eller hadde han en konsert i går?
Det var Victor også, men han ankom lovlig sent.

storpeder

Legg inn av storpeder »

kibby skrev: søn nov 28, 2021 11:15 pm
storpeder skrev: lør nov 27, 2021 11:19 pm Snømonsteret, som med 99 % sikkerhet kommer til å vinne.
Var vel i bunn 2 forrige uke?
Det er neppe slik at de to som blir «valgt ut» som den det står mellom faktisk er de to nederste. Det sa vel programlederen heller ikke. Her kan det fint tenkes produsentene kødder litt med folk for å få det til å virke som om Snømonsteret faktisk nesten røk ut, slik som i Eurovision i 2009 da Rybak ble lest opp som den siste av de 10 som gikk videre fra sin semifinale.

storpeder

Legg inn av storpeder »

Funkhouser skrev: søn nov 28, 2021 3:31 pm
Var det ikke snømonsteret som hadde kjemi som hint i første program? I så fall er vel ikke det noen kjent referanse til hverken Solli-Tangen brødrene, Kjosås eller andre forslag (utenom Wahl, som aldri kan synge så bra). Det er vel noen falske hint i omløp?
Det trenger ikke ha med faget kjemi å gjøre. Kan være noe med grunnstoffene. Eller kombinasjon av atomsymboler som danner et spesielt ord. Det kan være hva som helst.

Litt har de lært fra i fjor, da vi så Bailey drikke Baileys i den første introduksjonsvideoen.

kibby

Legg inn av kibby »

storpeder skrev: man nov 29, 2021 8:02 am
kibby skrev: søn nov 28, 2021 11:15 pm
storpeder skrev: lør nov 27, 2021 11:19 pm Snømonsteret, som med 99 % sikkerhet kommer til å vinne.
Var vel i bunn 2 forrige uke?
Det er neppe slik at de to som blir «valgt ut» som den det står mellom faktisk er de to nederste. Det sa vel programlederen heller ikke. Her kan det fint tenkes produsentene kødder litt med folk for å få det til å virke som om Snømonsteret faktisk nesten røk ut, slik som i Eurovision i 2009 da Rybak ble lest opp som den siste av de 10 som gikk videre fra sin semifinale.
Sorry, sikkert bare jeg som surret :P

Downlight

Legg inn av Downlight »

Artig å høre NRK Østlandssendingen nå i dag og hvordan de har tatt seg nær av Dagfinn Nordbø's innlegg i VG. De har kanskje tolket innlegget for bokstavelig.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/AL ... kking-rama

storpeder

Legg inn av storpeder »

kibby skrev: man nov 29, 2021 1:38 pm
storpeder skrev: man nov 29, 2021 8:02 am Det er neppe slik at de to som blir «valgt ut» som den det står mellom faktisk er de to nederste. Det sa vel programlederen heller ikke. Her kan det fint tenkes produsentene kødder litt med folk for å få det til å virke som om Snømonsteret faktisk nesten røk ut, slik som i Eurovision i 2009 da Rybak ble lest opp som den siste av de 10 som gikk videre fra sin semifinale.
Sorry, sikkert bare jeg som surret :P
På ingen måte, for slik det ble fremstilt er det lett å skjønne at man tenkte Snømonsteret kom på "nest sisteplass" på lørdag. Og jeg vet jo ikke sikkert, men tenker meg nok at Smømonsteret er en klar favoritt, hvor Bamsen er nærmeste utfordrer.

kibby

Legg inn av kibby »

storpeder skrev: man nov 29, 2021 3:07 pm
kibby skrev: man nov 29, 2021 1:38 pm
storpeder skrev: man nov 29, 2021 8:02 am Det er neppe slik at de to som blir «valgt ut» som den det står mellom faktisk er de to nederste. Det sa vel programlederen heller ikke. Her kan det fint tenkes produsentene kødder litt med folk for å få det til å virke som om Snømonsteret faktisk nesten røk ut, slik som i Eurovision i 2009 da Rybak ble lest opp som den siste av de 10 som gikk videre fra sin semifinale.
Sorry, sikkert bare jeg som surret :P
På ingen måte, for slik det ble fremstilt er det lett å skjønne at man tenkte Snømonsteret kom på "nest sisteplass" på lørdag. Og jeg vet jo ikke sikkert, men tenker meg nok at Smømonsteret er en klar favoritt, hvor Bamsen er nærmeste utfordrer.
Ja, tror du har rett. Jeg tenker nok at det er de to som er de beste vokalistene.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Funkhouser skrev: søn nov 28, 2021 3:31 pm
kytec skrev: søn nov 28, 2021 3:23 pm
JODDEMM skrev: søn nov 28, 2021 10:51 am Om det ikke er Fred Buljo da- som er snømonsteret?
Stjernekikkert, raketter var vel i hintpakka i går: Spirit in the sky?
Som Ram påpekte, snømonsteret har bokserbelte, hvorfor?

Frank Kjosås spilte bokser i halvbroren.

Dersom denne Buljo kan synge sp bra på vanlig måte burde han kanskje vurdere å begynne med det.
Var det ikke snømonsteret som hadde kjemi som hint i første program? I så fall er vel ikke det noen kjent referanse til hverken Solli-Tangen brødrene, Kjosås eller andre forslag (utenom Wahl, som aldri kan synge så bra). Det er vel noen falske hint i omløp?
Hintene er ikke falske, de peker bare i en helt annen retning enn det man tenker. Nissen hadde jo f.eks Flåklypa-hint. Men svaret på det var at Raja er født samme året som Flåklypa Grand Prix kom ut.

Og så er det mye som ikke er hint i det hele tatt selvfølgelig, men som seerne tror er hint. "Hmmm...en stol i garderoben. Er det en vi ikke kan stole på? Eller er det Stoltenberg?"

Så kjemi-hintene kan være noe helt annet enn det vi tror.

Exes

Legg inn av Exes »

Synes castingen NRK gjør er helt elendig, og at de burde hatt med flere som faktisk kan synge. For min del er det uinteressant med Christian Ringnes, Abid Raja og den gjengen der. Det morsomme er å prøve å kjenne igjen stemmen bak maska. USA og England har selvfølgelig en helt annen kvalitet og kvantitet, men nivået der er jo helt sinnsykt med mange flere profesjonelle artister. Mens i Norge blir Herman Dahl og Markus Bailey(som riktignok var bra) nr 3 og 2.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Brannfakkel: Aune Sand = Snømonsteret?

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

PapaSmurf skrev: lør des 04, 2021 8:02 pm Brannfakkel: Aune Sand = Snømonsteret?
Kan han synge så bra? Tviler. Synes fortsatt stemmen er spot on Didrik Solli-Tangen.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Funkhouser skrev: lør des 04, 2021 8:03 pm
PapaSmurf skrev: lør des 04, 2021 8:02 pm Brannfakkel: Aune Sand = Snømonsteret?
Kan han synge så bra? Tviler. Synes fortsatt stemmen er spot on Didrik Solli-Tangen.
Jeg aner ikke om Aune kan synge så bra. Men jeg har hørt Didrik forsøke å synge andre ting enn svisker før og han greier ikke legge fra seg operasounden. Men mulig han har øvd.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Dragen er uspennende. Victor Sotberg. Nå har han til og med samme frisyre som mannen inni drakta.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3113

Legg inn av MacanT »

PapaSmurf skrev: lør des 04, 2021 8:02 pm Brannfakkel: Aune Sand = Snømonsteret?
Tviler sterkt på at Aune stiller opp i sånne her tulleprogrammer.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

PapaSmurf skrev: lør des 04, 2021 8:07 pm Dragen er uspennende. Victor Sotberg. Nå har han til og med samme frisyre som mannen inni drakta.
Åpenbart. I følge ungene i huset har han også sagt på "Flippklipp" at han er på et hemmelig oppdrag midt i uka og på fredagene :D

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

PapaSmurf skrev: lør des 04, 2021 8:07 pm Dragen er uspennende. Victor Sotberg. Nå har han til og med samme frisyre som mannen inni drakta.
Ja, denne er nok åpenbar. Googlet kjapt dagens store hint og han fikk altså pris for bruk av trønderdialekta hans. Det stikk motsatte av den falske østlandsdialekta hans i maskorama.
Sist redigert av Funkhouser den lør des 04, 2021 8:11 pm, redigert 1 gang totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

MacanT skrev: lør des 04, 2021 8:08 pm
PapaSmurf skrev: lør des 04, 2021 8:02 pm Brannfakkel: Aune Sand = Snømonsteret?
Tviler sterkt på at Aune stiller opp i sånne her tulleprogrammer.
Tulleprogram? Landets klart mest sette program og 25.000,- rett i lomma hver lørdag. No-brainer.

Nå er jeg meget usikker på hvem som er inne i monsteret, men Sand hadde meget mulig sagt ja om han ble spurt
Sist redigert av PapaSmurf den lør des 04, 2021 8:12 pm, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»