Molde FK 2021. Klubbtråd.

Svar
PapaSmurf

Re: Molde FK 2021. Klubbtråd.

Legg inn av PapaSmurf »

MoldeMoldeMolde skrev: man des 06, 2021 12:21 pm
slankebrusmannen skrev: man des 06, 2021 12:12 pm
Everenga skrev: man des 06, 2021 10:07 am Jeg tror desember har en del skyld her. Det var ikke folk noen steder på bildene i Fotball Xtra
Jeg må innrømme at det irriterer meg litt at jeg - oppi alt annet stress før jul - skal være nødt til å bruke tid på fotball. Jeg regner det likevel 80% sannsynlig at jeg reiser til Haugesund for å være der, bare sånn i tilfelle. Men det ligger an til et logistikkhelvete, og det ryker med en dag som kunne vært brukt produktivt i juleforberedelser.
Jeg valgte å ikke dra til Glasgow i 2015 pga utfordrende logistikk og angrer selvsagt fortsatt. Håper du tar et bedre valg enn meg
Jeg var både i Glasgow og Amsterdam. Minner for livet. Men det var jo gullfeiringen i 2011 og 2014 også. Selv om de kampene ikke ble avgjort i en kamp jeg var på.

La oss si man drar til Haugesund. Mjøndalen sjokkerer Glimt og vi slår FKH. Da får man 10 minutters feiring med spillerne før de går i garderoben og drar hjem. Og da sitter man der da i en by der det ikke er jubelstemning og kok. Blir man i Molde så er det full fest, så kommer spillerne og blir med på festen.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

PapaSmurf skrev: man des 06, 2021 11:54 am


Og så er det jo tydeligvis noen som mener det er for kaldt med fotball i -4°.
Gårsdagens tall er jo et greit argument mot denne vinterserien som endel ivrer etter.

I utgangspunktet mange spennende kamper, der både nedrykk og gull kunne bli avgjort.

Likevel er det kun Viking som leverer bra publikumstall (14103).

Glimt, som kunne få gullfeiring på hjemmebane, bikket såvidt 5000.
Resten av kampene:
Molde: 4673
s08: 4411
VIF: 4112
Godset: 3284
Stabæk: 2670
Sandefjord: 1077

Everenga

Legg inn av Everenga »

PapaSmurf skrev: man des 06, 2021 12:27 pm
MoldeMoldeMolde skrev: man des 06, 2021 12:21 pm
slankebrusmannen skrev: man des 06, 2021 12:12 pm

Jeg må innrømme at det irriterer meg litt at jeg - oppi alt annet stress før jul - skal være nødt til å bruke tid på fotball. Jeg regner det likevel 80% sannsynlig at jeg reiser til Haugesund for å være der, bare sånn i tilfelle. Men det ligger an til et logistikkhelvete, og det ryker med en dag som kunne vært brukt produktivt i juleforberedelser.
Jeg valgte å ikke dra til Glasgow i 2015 pga utfordrende logistikk og angrer selvsagt fortsatt. Håper du tar et bedre valg enn meg
Jeg var både i Glasgow og Amsterdam. Minner for livet. Men det var jo gullfeiringen i 2011 og 2014 også. Selv om de kampene ikke ble avgjort i en kamp jeg var på.

La oss si man drar til Haugesund. Mjøndalen sjokkerer Glimt og vi slår FKH. Da får man 10 minutters feiring med spillerne før de går i garderoben og drar hjem. Og da sitter man der da i en by der det ikke er jubelstemning og kok. Blir man i Molde så er det full fest, så kommer spillerne og blir med på festen.
Har vært med på ekstrem varianten av den der. Norge- Brasil i Marseilles. Fryktelig moro å være tilstede ved kampslutt men en halvtime senere drev vi å unngikk å vise drakter o.l. til byens enorme Marokkanske befolkning som ikke var like begeistret for kampresultatet vårt og fant bilen for å komme oss til Toulon der nærmeste hotellrom var å oppdrive.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Everenga skrev: man des 06, 2021 12:34 pm
PapaSmurf skrev: man des 06, 2021 12:27 pm
MoldeMoldeMolde skrev: man des 06, 2021 12:21 pm

Jeg valgte å ikke dra til Glasgow i 2015 pga utfordrende logistikk og angrer selvsagt fortsatt. Håper du tar et bedre valg enn meg
Jeg var både i Glasgow og Amsterdam. Minner for livet. Men det var jo gullfeiringen i 2011 og 2014 også. Selv om de kampene ikke ble avgjort i en kamp jeg var på.

La oss si man drar til Haugesund. Mjøndalen sjokkerer Glimt og vi slår FKH. Da får man 10 minutters feiring med spillerne før de går i garderoben og drar hjem. Og da sitter man der da i en by der det ikke er jubelstemning og kok. Blir man i Molde så er det full fest, så kommer spillerne og blir med på festen.
Har vært med på ekstrem varianten av den der. Norge- Brasil i Marseilles. Fryktelig moro å være tilstede ved kampslutt men en halvtime senere drev vi å unngikk å vise drakter o.l. til byens enorme Marokkanske befolkning som ikke var like begeistret for kampresultatet vårt og fant bilen for å komme oss til Toulon der nærmeste hotellrom var å oppdrive.
Ja, det var litt slik i Amsterdam også. Singhs utligning til 1-1 sendte Ajax på hodet ut av Europa. Og stemningen var riiiimelig giftig ute på byen den kvelden.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Everenga skrev: man des 06, 2021 12:34 pm
PapaSmurf skrev: man des 06, 2021 12:27 pm
MoldeMoldeMolde skrev: man des 06, 2021 12:21 pm

Jeg valgte å ikke dra til Glasgow i 2015 pga utfordrende logistikk og angrer selvsagt fortsatt. Håper du tar et bedre valg enn meg
Jeg var både i Glasgow og Amsterdam. Minner for livet. Men det var jo gullfeiringen i 2011 og 2014 også. Selv om de kampene ikke ble avgjort i en kamp jeg var på.

La oss si man drar til Haugesund. Mjøndalen sjokkerer Glimt og vi slår FKH. Da får man 10 minutters feiring med spillerne før de går i garderoben og drar hjem. Og da sitter man der da i en by der det ikke er jubelstemning og kok. Blir man i Molde så er det full fest, så kommer spillerne og blir med på festen.
Har vært med på ekstrem varianten av den der. Norge- Brasil i Marseilles. Fryktelig moro å være tilstede ved kampslutt men en halvtime senere drev vi å unngikk å vise drakter o.l. til byens enorme Marokkanske befolkning som ikke var like begeistret for kampresultatet vårt og fant bilen for å komme oss til Toulon der nærmeste hotellrom var å oppdrive.
Du var i Marseille du også? Selv måtte jeg komme meg fortest mulig til bussen etter kampslutt. Den skulle ta oss til en flyplass nord i Spania hvor vi skulle fly hjem til Norge fra. Så festen etter kampslutt den fikk jeg ikke vært med på. Men jeg fikk med meg alle de 3 gruppespillkampene der da.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Det jobbes godt i junioravdelingen vår.

MensenErnst

Legg inn av MensenErnst »

Ikke at det er annonsert noe sted, men Molde ble visstnok just skandinaviske juniormestere.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

MensenErnst skrev: man des 06, 2021 12:48 pm Ikke at det er annonsert noe sted, men Molde ble visstnok just skandinaviske juniormestere.
Se rett over innlegget ditt.

MensenErnst

Legg inn av MensenErnst »

Poenget mitt står.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Tru om det var mange i Bodø som sprettet champagnen i går kveld da Lehne Olsen scoret mot Molde…
Skulle de miste dette seriemesterskapet vil det være tidenes sprekk.

Fra bortekamp i Ukraina til et iskaldt Mjøndalen der Glimt har alt å tape og Mjøndalen har alt å vinne.

Dette kan bli mer spennende enn hva jeg hadde forestilt meg.
Sist redigert av Havrebukken den man des 06, 2021 1:01 pm, redigert 1 gang totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Norske mestere, nordiske mestere. Neste år angriper vi Youth League.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

PapaSmurf skrev: man des 06, 2021 1:01 pm Norske mestere, nordiske mestere. Neste år angriper vi Youth League.
Vet du om Rosenborg skal delta der?
Spør for en venn.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

PapaSmurf skrev: man des 06, 2021 12:23 pm Jeg holder meg hjemme. Det er i Molde den eventuelle feiringen blir som størst.
Noen av oss er dessverre litt sånn geografisk malplassert. Molde er enda verre å få til den dagen, og fotballmessig enda mer bortkastet enn Haugesund. :P
Sist redigert av slankebrusmannen den man des 06, 2021 1:07 pm, redigert 1 gang totalt.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

PapaSmurf skrev: man des 06, 2021 12:27 pm Da får man 10 minutters feiring med spillerne før de går i garderoben og drar hjem.
Men man går inn i historiebøkene som en av dem som var der. Du går inn i historiebøkene som en av dem som ikke var der. :mrgreen:

Hmm

Legg inn av Hmm »

george_hincapie skrev: man des 06, 2021 11:39 am
For å dra en veldig rask og litt overfladisk analyse: Aker Stadion er dobbelt så stor som Aspmyra, selv om Bodø har dobbelt så mange innbyggere som Molde. Derfor ser 5000 på Aspmyra ut til å være bra oppmøte, mens 5000 på Aker er veldig glissent.

Hadde det vært bedre om Aker Stadion kun tok 5-6000?
Da hadde Molde "fylt stadion" til de fleste hjemmekamper.
Den analysen er nok noe unøyaktig. Molde har 32000 innbyggere, Bodø 52000. Men tar vi en radius på 45-60min fra stadion så bor det 30000 i nærliggende kommuner. Bodø har også nabokummner blant annen Fauske der det bor en del folk, men Bodøregionen er ikke dobbel så stor som Molderegionen.

Men akkurat nå er Aker stadion for stor. Kan ikke huske sist det var fullt eller mer enn 9000 tilstede. Ikke så lett å endre størrelsen for å få en mer intim stemning. Kanskje en oppgradering og triks fra en interiørarkitekt kunne finne på noe? Bedre stoler og bredere stoler m/varme. Fjerne dårlige plasser/nederste/øverste rekke.
Sist redigert av Hmm den man des 06, 2021 1:27 pm, redigert 1 gang totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Havrebukken skrev: man des 06, 2021 1:02 pm
PapaSmurf skrev: man des 06, 2021 1:01 pm Norske mestere, nordiske mestere. Neste år angriper vi Youth League.
Vet du om Rosenborg skal delta der?
Spør for en venn.
Nei, nå må det snart være slutt på at RBK reiser rundt og driter ut norsk fotball.

Den klubben minner meg om en slik artist som var stor på 60-tallet og som fortsatt turnerer selv om kvaliteten på stemmen forsvant under jappetiden.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

slankebrusmannen skrev: man des 06, 2021 1:05 pm
PapaSmurf skrev: man des 06, 2021 12:27 pm Da får man 10 minutters feiring med spillerne før de går i garderoben og drar hjem.
Men man går inn i historiebøkene som en av dem som var der. Du går inn i historiebøkene som en av dem som ikke var der. :mrgreen:
Euforien er rett etter kampslutt. Det er det store øyeblikket.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

slankebrusmannen skrev: man des 06, 2021 1:05 pm
PapaSmurf skrev: man des 06, 2021 12:27 pm Da får man 10 minutters feiring med spillerne før de går i garderoben og drar hjem.
Men man går inn i historiebøkene som en av dem som var der. Du går inn i historiebøkene som en av dem som ikke var der. :mrgreen:
Tja… Jeg er mer opptatt av opplevelser enn dokumentasjon.

Jeg har bare hørt historiene fra da vi vant serien i Stavanger at det var så som så for de som tok turen dit.

Men siden du har valgt å bosette deg et annet sted enn i Nordens Nice så forstår jeg at det er bedre å dra dit enn å sitte hjemme.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

PapaSmurf skrev: man des 06, 2021 1:24 pm
Havrebukken skrev: man des 06, 2021 1:02 pm
PapaSmurf skrev: man des 06, 2021 1:01 pm Norske mestere, nordiske mestere. Neste år angriper vi Youth League.
Vet du om Rosenborg skal delta der?
Spør for en venn.
Nei, nå må det snart være slutt på at RBK reiser rundt og driter ut norsk fotball.

Den klubben minner meg om en slik artist som var stor på 60-tallet og som fortsatt turnerer selv om kvaliteten på stemmen forsvant under jappetiden.
Rosenborg er fotballens svar på Vengaboys

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

MoldeMoldeMolde skrev: man des 06, 2021 1:26 pm
slankebrusmannen skrev: man des 06, 2021 1:05 pm
PapaSmurf skrev: man des 06, 2021 12:27 pm Da får man 10 minutters feiring med spillerne før de går i garderoben og drar hjem.
Men man går inn i historiebøkene som en av dem som var der. Du går inn i historiebøkene som en av dem som ikke var der. :mrgreen:
Euforien er rett etter kampslutt. Det er det store øyeblikket.
Når det kommer til seriegull er euforien litt spesiell. Den er litt dypere og langtvirkende. For meg er ikke de sterkeste minnene etter seriegullene fra stadion, men det er fra feiringene.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

MoldeMoldeMolde skrev: man des 06, 2021 1:28 pm Rosenborg er fotballens svar på Vengaboys
Tenker du da på alle deres "boom, boom, boom, boom" i år?

Opptur

Legg inn av Opptur »

Er det til helga punktumets kraft gir uttelling?

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

MoldeMoldeMolde skrev: man des 06, 2021 1:28 pm Rosenborg er fotballens svar på Vengaboys
Og MFK er fotballens svar på mumble rap. I vinden akkurat nå, men garantert ikke noe relevant så fort pengekrana lukkes og hverdagen alle andre norske klubber må leve med slår inn om noen år.
Sist redigert av Dewaz den man des 06, 2021 2:06 pm, redigert 1 gang totalt.

Everenga

Legg inn av Everenga »

MoldeMoldeMolde skrev: man des 06, 2021 1:28 pm
PapaSmurf skrev: man des 06, 2021 1:24 pm
Havrebukken skrev: man des 06, 2021 1:02 pm

Vet du om Rosenborg skal delta der?
Spør for en venn.
Nei, nå må det snart være slutt på at RBK reiser rundt og driter ut norsk fotball.

Den klubben minner meg om en slik artist som var stor på 60-tallet og som fortsatt turnerer selv om kvaliteten på stemmen forsvant under jappetiden.
Rosenborg er fotballens svar på Vengaboys
Nå skal man ikke drive harselas med en av historiens største lyrikergrupper. "Ohh We're going to Ibiza (eventuelt eat pizza)" og "The Vengabus is coming" bør være kjernepensum i ethvert skriftstudium. :lol:

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Dewaz skrev: man des 06, 2021 2:06 pm
MoldeMoldeMolde skrev: man des 06, 2021 1:28 pm Rosenborg er fotballens svar på Vengaboys
Og MFK er fotballens svar på mumble rap. I vinden akkurat nå, men garantert ikke noe relevant så fort pengekrana lukkes og hverdagen alle andre norske klubber må leve med slår inn om noen år.
Get rich or die tryin’

Molde har ikke fått en krone på 4-5 år. Men vi er da her fortsatt.

Men Røkke er kongen.


Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Dewaz skrev: man des 06, 2021 2:06 pm
Og MFK er fotballens svar på mumble rap. I vinden akkurat nå, men garantert ikke noe relevant så fort pengekrana lukkes og hverdagen alle andre norske klubber må leve med slår inn om noen år.
Molde klarte seg da veldig bra de før Røkke kom inn i bildet. Cupgull, opprykk og sølv første året i eliteserien etter opprykk. Og fikk opp en rekke landslagsprofiler.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

PapaSmurf skrev: man des 06, 2021 1:27 pm Jeg har bare hørt historiene fra da vi vant serien i Stavanger at det var så som så for de som tok turen dit.
Der var ikke jeg. Men det er også noe med utgangspunktet. Det er jo ikke noen grunn til å tro på noe seriemesterskap i år. Det vil være spinnvilt. Samtidig: Det bør jo helst være noen hundre der. Er det liksom 15-moldesupportere på stadion så blir det et lite antiklimaks uansett.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

slankebrusmannen skrev: man des 06, 2021 2:39 pm
PapaSmurf skrev: man des 06, 2021 1:27 pm Jeg har bare hørt historiene fra da vi vant serien i Stavanger at det var så som så for de som tok turen dit.
Der var ikke jeg. Men det er også noe med utgangspunktet. Det er jo ikke noen grunn til å tro på noe seriemesterskap i år. Det vil være spinnvilt. Samtidig: Det bør jo helst være noen hundre der. Er det liksom 15-moldesupportere på stadion så blir det et lite antiklimaks uansett.
Spinnvilt er det, men morsomt å leke med tanken.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

PapaSmurf skrev: man des 06, 2021 1:30 pm For meg er ikke de sterkeste minnene etter seriegullene fra stadion, men det er fra feiringene.
Jeg varsler litt cupfinalestemning på stadion om dette mot formodning skulle gå.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Korgutt skrev: man des 06, 2021 12:48 pm Det jobbes godt i junioravdelingen vår.
Det må være godkjent for en kjøpeklubb som visstnok ikke driver med utvikling.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»