Idrettsgallaen 2021

Svar
lund

Re: Idrettsgallaen 2021

Legg inn av lund »

Og Klæbo. Som i min bok tok 4 VM-gull.

lund

Legg inn av lund »

Ser for øvrig frem til man skal konkurrere i elsykling. Da kommer man kanskje nærmere et svar :)

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

lund skrev: tir des 07, 2021 12:36 pm Og Klæbo. Som i min bok tok 4 VM-gull.
Selv med 3 VM-gull hadde han blitt nevnt i de aller fleste land. Norge er av verdens beste idrettsnasjoner uansett folketall.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

I flere år ville nok også Halvor Egner Granerud vært solid favoritt til Årets mannlige.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

KingKongHalvor skrev: tir des 07, 2021 12:48 pm I flere år ville nok også Halvor Egner Granerud vært solid favoritt til Årets mannlige.
Ja, selv om han underpresterte i mesterskap. Bredden i norsk idrett er helt fantastisk om dagen.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Hauger og Hovland er mine tips til årets utøvere

janesaj

Legg inn av janesaj »

Ingenting imot våre andre idrettsstjerner. Vi har mange som presterer på skyhøyt nivå om dagen, flere enn en nasjon av vår størrelse egentlig burde ha. Men Warholm er selvsagt storfavoritt til de kategoriene han er aktuell for. Ikke bare vinner han OL-gull - han senker også en verdensrekord som har stått i nesten 30 år med over åtte tideler i løpet av 2021. Sinnssvakt når man bare løper én runde (riktig nok over noen hekker) rundt en friidrettsbane.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Laffano16 skrev: tir des 07, 2021 1:46 pm Hauger og Hovland er mine tips til årets utøvere
Umulig å konkurrere med verdensrekord i en olympisk finale.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Legg til at Warholm i tillegg bryter en tidsbarriere da han vant OL med å være førstemann i verden under 46 sekunder (samt at han slår WR med over 3 kvart sekund) :D

Det har vært i skøyteløp vi nordmenn har notert rundetider og førstemann under X antall minutter på den distansen, førstemann under X antall sekunder på den distansen osv.

Nå for tida "noterer vi" fantastiske rundetider også på 400 meter hekk på friidrettsbanen :mrgreen:


Nei hvis ikke Warholm vinner både årets navn, utøverprisen + årets mannlige utøver på idrettsgallaen: "tør jeg si" at jeg da skal høre hele Beijing-OL utelukkende på radio? 😛😉

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Hvor mange løper 400 hekk kontra golf og motorsport liksom

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Laffano16 skrev: tir des 07, 2021 2:42 pm Hvor mange løper 400 hekk kontra golf og motorsport liksom
Løping kan nesten alle på planeten bedrive. Det gjelder IKKE motorsport. En av de minst tilgjengelige og dyreste idretter som finnes. Og selv om ikke mange løper 400m hekk, så er det mange som løper. Og Warholm var kanskje verdens beste løper i 2021. Og satte en helt sinnsyk ny verdensrekord og slettet den gamle rekorden som hadde stått i 29 år med 8 tideler. Det var uten tvil historiens klart største prestasjon av en norsk idrettsutøver.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Laffano16 skrev: tir des 07, 2021 2:42 pm Hvor mange løper 400 hekk kontra golf og motorsport liksom
Hekkeløp er ikke noe voldsom stor idrett nei, men prestasjonen var spinnvill, og det i en finale der stort sett alle satt ny PB.

Det er ikke gullet på 400m hekk i seg selv som gjør at han rangeres foran Jakob, Ruud, Haaland med flere, men den uslåelige(?) verdensrekorden.

Exes

Legg inn av Exes »

Laffano16 skrev: tir des 07, 2021 2:42 pm Hvor mange løper 400 hekk kontra golf og motorsport liksom
Flere som løper 400 meter hekk enn som kjører Formel 1. Formel 1 er sånnsett en miniidrett med bare ca 20 deltakere.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Det har absolutt ingenting å si hvor mange som driver med den og den idretten når det gjelder hvem som skal belønnes på diverse idrettsgallaer. Det er prestasjonene som gjelder, og ingen overgår det Warholm gjorde i OL;



Moro å høre kommenteringen ETTER løpet, tar skikkelig av han ene :D

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

lund skrev: tir des 07, 2021 9:59 am
Wiggum skrev: tir des 07, 2021 9:50 am
Kjetil-e skrev: tor okt 07, 2021 10:22 pm

Ruud bør være langt forran Haaland, det eneste han har vunnet er den tyske cupen. Ruud står idag som den mestvinnende på ATP touren i 2021. Og har nå vunnet både på grus og hardcourt. Men ja Warholm og Ingebrigtsen kommer helt klart før han.
Haaland ble også toppscorer i Champions League. Nettopp kåret til 11. beste fotballspilleren i verden. Ganske heftig det også.
Haaland er selvsagt topp tre. Umulig å argumentere for noe annet.
Hjelper ikke, Haaland har ikke vunnet noe av betydning. Er ikke i nærheten av Ruud med 5 seire på ATP touren og 1/2 finale i ATP sluttspillet.

Er uansett kun av akademisk innteresse, Warholm tar prisen glatt.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Laffano16 skrev: tir des 07, 2021 2:42 pm Hvor mange løper 400 hekk kontra golf og motorsport liksom
Det har da ingenting med saken å gjøre i dette tilfellet. Om Hovland og Hauger (og Ruud) var best i verden kunne man kanskje brukt det som et skilleargument, men det er de jo enn så lenge ikke (og Hauger er veldig langt unna å være det). At det er færre som bedriver hekkeløp enn golf betyr ikke at det er lett å bli verdens beste, og når en utøver i tillegg sletter en 30 år gammel verdensrekord med over åtte tideler i løpet av ett år og setter rekord i OL-finalen, ja, da skal en virkelig gjøre noe helt spesielt for å konkurrere med det.

Igjen, med all respekt for de mange fantastiske idrettsutøverne vi har i landet nå, men hvem som bør bli kåret til beste norske idrettsutøver i 2021 bør virkelig ikke være noen diskusjon.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

janesaj skrev: Det har da ingenting med saken å gjøre i dette tilfellet. Om Hovland og Hauger (og Ruud) var best i verden kunne man kanskje brukt det som et skilleargument, men det er de jo enn så lenge ikke (og Hauger er veldig langt unna å være det). At det er færre som bedriver hekkeløp enn golf betyr ikke at det er lett å bli verdens beste, og når en utøver i tillegg sletter en 30 år gammel verdensrekord med over åtte tideler i løpet av ett år og setter rekord i OL-finalen, ja, da skal en virkelig gjøre noe helt spesielt for å konkurrere med det.

Igjen, med all respekt for de mange fantastiske idrettsutøverne vi har i landet nå, men hvem som bør bli kåret til beste norske idrettsutøver i 2021 bør virkelig ikke være noen diskusjon.
Veldig godt sagt alt sammen! Det hersker null tvil om hvem som skal kåres som beste norske idrettsutøver i 2021, det er Karsten Warholm. Noe annet ville være tidenes katastrofe.

lund

Legg inn av lund »

Kjetil-e skrev: tir des 07, 2021 5:50 pm
lund skrev: tir des 07, 2021 9:59 am
Wiggum skrev: tir des 07, 2021 9:50 am

Haaland ble også toppscorer i Champions League. Nettopp kåret til 11. beste fotballspilleren i verden. Ganske heftig det også.
Haaland er selvsagt topp tre. Umulig å argumentere for noe annet.
Hjelper ikke, Haaland har ikke vunnet noe av betydning. Er ikke i nærheten av Ruud med 5 seire på ATP touren og 1/2 finale i ATP sluttspillet.

Er uansett kun av akademisk innteresse, Warholm tar prisen glatt.
Så hvis Haaland hadde vunnet den tyske cupen, så hadde han vært mer aktuell? Mye dumt man skal lese.

lund

Legg inn av lund »

Min topp 10 liste:
1. Warholm
2. J. Ingebrigtsen
3. Haaland
4. Ruud
5. Blummenfelt
6. Lægreid
7. Klæbo
8. Riiber
9. Hovland
10. Foss Solevåg

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

lund skrev: tir des 07, 2021 6:59 pm
Kjetil-e skrev: tir des 07, 2021 5:50 pm
lund skrev: tir des 07, 2021 9:59 am

Haaland er selvsagt topp tre. Umulig å argumentere for noe annet.
Hjelper ikke, Haaland har ikke vunnet noe av betydning. Er ikke i nærheten av Ruud med 5 seire på ATP touren og 1/2 finale i ATP sluttspillet.

Er uansett kun av akademisk innteresse, Warholm tar prisen glatt.
Så hvis Haaland hadde vunnet den tyske cupen, så hadde han vært mer aktuell? Mye dumt man skal lese.
Haaland vant cupen, men nei når ikke opp.

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

lund skrev: tir des 07, 2021 7:08 pm Min topp 10 liste:
1. Warholm
2. J. Ingebrigtsen
3. Haaland
4. Ruud
5. Blummenfelt
6. Lægreid
7. Klæbo
8. Riiber
9. Hovland
10. Foss Solevåg
Min topp 10.
1, Warholm
2. J, Ingebrigtsen
3. Ruud
4. Hovland
5. Haaland
6. Lægereid
7. Blumenfeldt
8. Riber
9. Egner Granerud
10. Foss Solevåg

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Dei to beste er Warholm nr 1 og J, Ingebrigtsen nummer 2.

Resten av lista er meir vanskeleg. Personleg ville eg kanskje hatt Ruud nr 3 og Blumenfeldt nr 4 og Hovland nr 5.

Resten av topp 10:
Haaland 6
Enger Granerud 7
Lægreid 8
Riiber 9
Klæbo 10

Når det er sagt, så er nivået i Norge skyhøgt og det er mange sterke namn som ikkje er med på lista

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Min topp 10.
1.Warholm
2.Ingebrigtsen
3.Mol
4.Sørum
5.Blummenfeldt
6.Riiber
7.Haaland
8.Hovland
9.Lægreid
10.Klæbo

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Jacob må jo være tidenes toer i denne kåringen. Er jo bedre enn nesten samtlige tidlgiere vinnere, men kommer likevel bare til å bli nummer to i år.

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Thomas Lehne Olsen all the way

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

Jakob, Warholm, Hovland, Ruud og Haaland er vel ganske så høyt oppe på de fleste lister og vanskelig å toppe noen av de. Warholm seiler vel greit opp som favoritt i de fleste kategorier. Med rette.

Hauger kanskje et sterkt kort i årets gjennombrudd?

lund

Legg inn av lund »

Sankaa skrev: tir des 07, 2021 10:22 pm Jakob, Warholm, Hovland, Ruud og Haaland er vel ganske så høyt oppe på de fleste lister og vanskelig å toppe noen av de. Warholm seiler vel greit opp som favoritt i de fleste kategorier. Med rette.

Hauger kanskje et sterkt kort i årets gjennombrudd?
Skal vel godt gjøres å komme unna Lægreid der vil jeg tro. Granerud også når jeg tenker meg om.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kjetil-e skrev: tir des 07, 2021 5:50 pm
lund skrev: tir des 07, 2021 9:59 am
Wiggum skrev: tir des 07, 2021 9:50 am

Haaland ble også toppscorer i Champions League. Nettopp kåret til 11. beste fotballspilleren i verden. Ganske heftig det også.
Haaland er selvsagt topp tre. Umulig å argumentere for noe annet.
Hjelper ikke, Haaland har ikke vunnet noe av betydning. Er ikke i nærheten av Ruud med 5 seire på ATP touren og 1/2 finale i ATP sluttspillet.

Er uansett kun av akademisk innteresse, Warholm tar prisen glatt.
Han stakk nå av med prisen som årets angrepsspiller i CL og kåret til årets spiller i Bundesliga av fansen og den den tredje beste i ligaen hos Kicker, i tillegg til å havne på 11. plass over verdens beste spillere i Ballon D’or-konkurransen.

At han ikke har vunnet noe stort med laget enda handler mer om hvilket lag han spiller for.

Enig i at Warholm nok blir vanskelig å gjøre noe med, men finnes mange gode argumenter for å få Brauten inn på en pallplass.

lund

Legg inn av lund »

KongOlav2 skrev: tir des 07, 2021 10:19 pm Jacob må jo være tidenes toer i denne kåringen. Er jo bedre enn nesten samtlige tidlgiere vinnere, men kommer likevel bare til å bli nummer to i år.
Det er vel bare Bjørndalen i 2002 som muligens kunne konkurrert.

lund

Legg inn av lund »

I kvinneklassen er det vel Johaug med Eckhoff som en god nummer to og Graham Hansen på tredjeplass vil jeg tro.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sport Generelt»