Kvinner: VM 2021 (Spania)

Svar
Sodajr

Re: Kvinner: VM 2021 (Spania)

Legg inn av Sodajr »

Nederland-Sverige 31-31

kibby

Legg inn av kibby »

Fin kamp av mange i dag. Men Lunde, Oftedal og Brattset Dale i en egen liga. Godkjent av Aune i "debuten" i dette mesterskapet. Artig å se alle tre linjespillerne i midtforsvaret. Men usikker på to linjespillere (og ingen høyrekant) i lang tid i angrep. Syns også Solberg-Isaksen står meget godt bakover. Rulleringen av laget under enhver kritikk, og det hjelper ikke at de skal få mer tid mot Puerto Rico. De trenger også ordentlig matching, mot bedre lag. Hyggelig med Högdahl-scoring helt på tampen. Og fint at Kristiansen endelig gjør en god kamp. Regner med Hovden og Granlund er tilbake mot Puerto Rico, og antar at Lunde og Røsberg Jacobsen tar seg en pustepause på tribunen.

kibbys håndballbørs:
Silje Solberg 3
Katrine Lunde 9 - BB
Henny Ella Reistad 3
Emilie Hegh Arntzen 4
Veronica Kristiansen 6
Nora Mørk 5
Stine Bredal Oftedal 8
Malin Aune 6
Kari Brattset Dale 8
Vilde Ingstad 5
Moa Högdahl -
Marit Røsberg Jacobsen 4
Camilla Herrem 4
Sanna Solberg-Isaksen 7
Kristine Breistøl -
Maren Nyland Aardahl 6

Hatleking

Legg inn av Hatleking »

Breistøl ute i kulda nok igjen. Det hadde vore perfekt å la ho få spele mot slik motstand, men den gang ei. Lunde fantastisk og kamuflerar litt at det er framleis ein del rusk i maskineriet. I så godt som kvar kamp i seinare tid har me slitt i starten av kampane. Det har me ikkje råd til når me møter lag som Russland og Frankrike, sjølv om toppvniået sjølvsagt er godt nok til å slå kven som helst.

Sjølv om Aune gjorde det greitt i dag, synst eg litt synd på Hovden. Både på samlinga før meisterskapet og i dei to første kampane var ho svært frisk. Det var vel eit ganske tydeleg signal då Aune vart henta inn som reserve sjølv med to reine høgrekantar, men likevel. Det er andre eg heller hadde sett vere der, som f.eks. Fauske. Men toppidrett er ganske så nådelaust.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Fantastisk sterkt av Norge å vinne det tøffe 50-50-oppgjøret mot Romania! Hilsen Thorir.

Miroslava

Legg inn av Miroslava »

Hvor ser man andre lags kamper gratis på nett?

kibby

Legg inn av kibby »

Miroslava skrev: ons des 08, 2021 9:43 pm Hvor ser man andre lags kamper gratis på nett?
Ingen steder?

Hebbe61

Legg inn av Hebbe61 »

Abonnement på viaplay.no ca 329 pr mnd.
Jeg hadde et viasport abo via T-We.
I min naivitet regnet jeg med at med 4 viasportkanaler på boksen ville det sikkert bli sendt noe vm-håndball....men sitat:

De Viasatsports kanalpakken gjelder kun for Viasat kanaler og ikke får Viaplay sin strømmetjeneste. Så selvom du kjøper den Viasatsport hos T-we så vil du ikke få tilgang til Viaplay sin Sport seksjon.

Hvis du vil ha Viaplay sin sport seksjone med i avtalen hos Telenro så må du endre den avtalen du har i dag hos Telenor, fra Viaplay film og serie pakke til Viaplay total pakke da vil du få tilgang til sport.
slutt

Så akkurat som alle andre leverandører som kjøper mesterskap vil de tvinge deg til å betale ekstra for å se det....

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

Miroslava skrev: ons des 08, 2021 9:43 pm Hvor ser man andre lags kamper gratis på nett?
Om du har en VPN og velger et land hvor turneringen ikke sendes (typ India) so kan du se alle kamper på IHF sin YouTube-kanal.

TWU

Legg inn av TWU »

Nederland vinner kanskje i dag, men det er jaggu åpent bakover under forsvaret

BVB1909

Legg inn av BVB1909 »

Håper det blir en oppvask etter dette mesterskapet. VM skal ikke være en breddeturnering slik det har blitt nå. Jeg er nesten sikker på at det gjør interessen mindre heller enn større, og dette er en idrett med et minimum av interesse i utgangspunktet. 32 lag i en idrett som spilles av 10 lag på verdensbasis er ren galskap.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3094

Legg inn av MacanT »

Da har jeg endelig fått se mine svenske jenter spille i dette VM. Ikke mye spenning men det var jo kjekt å se Nathalie Hagman score 19 mål :D

Det var tydelig at de kjørte for fullt hele veien for å opparbeide størst mulig målforskjell ettersom man fort kan ende opp på samme poeng som Nederland.

Nevi

Legg inn av Nevi »

BVB1909 skrev: tor des 09, 2021 7:51 pm Håper det blir en oppvask etter dette mesterskapet. VM skal ikke være en breddeturnering slik det har blitt nå. Jeg er nesten sikker på at det gjør interessen mindre heller enn større, og dette er en idrett med et minimum av interesse i utgangspunktet. 32 lag i en idrett som spilles av 10 lag på verdensbasis er ren galskap.
Fikk ikke sett kampen mot Romania. Den skulle jeg gjerne sett.

Men har knapt sett noe av de tre andre kampene selv om jeg hadde mulighet til det. Egentlig ganske lite interessant når vi vet at ett lag vinner med 20-30 mål. Og jeg bruker å se det meste for å ha sagt det.
Er veldig enig med deg. 32 lag er hinsides for mange til å være ett håndball-mesterskap.

kibby

Legg inn av kibby »

MacanT skrev: tor des 09, 2021 10:49 pm Da har jeg endelig fått se mine svenske jenter spille i dette VM. Ikke mye spenning men det var jo kjekt å se Nathalie Hagman score 19 mål :D

Det var tydelig at de kjørte for fullt hele veien for å opparbeide størst mulig målforskjell ettersom man fort kan ende opp på samme poeng som Nederland.
Og Hagman scoret 19 mål for andre gang på fire dager ;)

kibby

Legg inn av kibby »

Gode venstrekanter i dag, men litt unøyaktighet totalt sett. Fint med mye hvile på Oftedal, Brattset Dale og Mørk.

kibbys håndballbørs:
Silje Solberg 5
Rikke Granlund 7
Henny Ella Reistad 2
Emilie Hegh Arntzen 5
Veronica Kristiansen 4
Nora Mørk 4
Stine Bredal Oftedal -
Kari Brattset Dale -
Vilde Ingstad 6
Moa Högdahl 6
Marit Røsberg Jacobsen 6
Camilla Herrem 8 - BB
Sanna Solberg-Isaksen 8
Kristine Breistøl 4
Emilie Hovden 6
Maren Nyland Aardahl 7

kibby

Legg inn av kibby »

Sveriges Martina Thörn forlater VM med skade - inn kommer Vipers' Evelina Eriksson ;) Håper virkelig hun får sin mesterskapsdebut. Var i utgangspunktet OL-reserve, men en skade gjorde at det ikke ble noen Tokyo-tur i sommer.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3094

Legg inn av MacanT »

kibby skrev: fre des 10, 2021 2:34 am Sveriges Martina Thörn forlater VM med skade - inn kommer Vipers' Evelina Eriksson ;) Håper virkelig hun får sin mesterskapsdebut. Var i utgangspunktet OL-reserve, men en skade gjorde at det ikke ble noen Tokyo-tur i sommer.
Håper at ikke Linn Blohm også er ute. Det så ganske ille ut når hun hinket av banen på slutten etter å ha tråkket over :(

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

Fire spillere fra Kamerun er forsvunnet? https://www.dagbladet.no/sport/sporlos ... MPybcPR8HE

mashadar

Legg inn av mashadar »

Hva er greia med at Kasakhstan spiller i nederlandske farger og Nederland i kasakhstanske?

kibby

Legg inn av kibby »

FOR en mesterskapsdebut av Evelina Eriksson - står glitrende mot nåværende og tidligere lagvenninner i Vipers! Heldigvis er Silje Solberg minst like god ;)

Feiekost

Legg inn av Feiekost »

Fullt trøkk mellom Norge og Sverige. 8-7 til Norge etter 20 minutters spill. Kristiansen, Oftedal og Silje Solberg har spilt godt.

kibby

Legg inn av kibby »

Mørk uten en eneste avslutning på mål etter 25 minutter. Latterlig.

Feiekost

Legg inn av Feiekost »

Silje Solberg storspiller.

kibby

Legg inn av kibby »

Feiekost skrev: lør des 11, 2021 8:53 pm Fullt trøkk mellom Norge og Sverige. 8-7 til Norge etter 20 minutters spill. Kristiansen, Oftedal og Silje Solberg har spilt godt.
Og Brattset Dale. Soleklart BB til nå.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

kibby skrev: lør des 11, 2021 8:58 pm Mørk uten en eneste avslutning på mål etter 25 minutter. Latterlig.
Vel..hun hadde straffebommen da..men ja. Svakt...se der 2 min også.

kibby

Legg inn av kibby »

keizersoze skrev: lør des 11, 2021 9:03 pm
kibby skrev: lør des 11, 2021 8:58 pm Mørk uten en eneste avslutning på mål etter 25 minutter. Latterlig.
Vel..hun hadde straffebommen da..men ja. Svakt...se der 2 min også.
Mente i åpent spill :) Vi kan ikke ha bakspillere som ikke skyter. Inn med Högdahl.

Feiekost

Legg inn av Feiekost »

Jeg er enig med kibby om Nora Mørk sin prestasjon i dag. Vi trenger at hun bruker skuddet sitt. Hvis ikke så kan Høgdahl komme inn og levere.

Ellers syns jeg også at returløpet til Norge har vært bra, og fått stoppet flere kontringer av Sverige.

Greyjoy

Legg inn av Greyjoy »

Nora Mørk må da kunne avfyre et par skudd snart, ikke bare innspill. Sett Kristiansen på h back så har vi forsvarsspiller der å.

Pettersen er enig.
Sist redigert av Greyjoy den lør des 11, 2021 9:32 pm, redigert 1 gang totalt.

kibby

Legg inn av kibby »

Mørk må begynne å skyte, og slutte å spille inn.

kibby

Legg inn av kibby »

Mørk i kant er som å pisse på Røsberg J og Aune. Hva faen er vitsen? Mørk MÅ ikke stå på banen i 2 x 30 min.

Og hvorfor ikke prøve Breistøl noen minutter??

Bunnivå på coachingen hos Hergeirsson, som vanlig.

milanB

Legg inn av milanB »

Taktiske geniet Thorir…. Han har gjort sitt, bør sparkes.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Håndball»