NHL

Svar
Stjerten

Re: NHL

Legg inn av Stjerten »

Wild slo Edmonton 4-1 i Rogers Arena i natt. Zuccarello hadde 2 assist, og logget dermed sitt 300de regular season assist. Han mangler nå 3 mål, på 150. Vil noensinne en annen Normann, nå slike siffer?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Hva i helvete, hvordan i alle dager funket det her


Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Chromeback skrev: ons des 08, 2021 7:43 am Hva i helvete, hvordan i alle dager funket det her

Fancy haha rått!

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Zegras er helt vanvittig. Har virkelig fått sansen for han

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Dette er ikke noe man ser hver dag. Mon tro om man oftere vil se spillere offentlig kritisere DoPS fremover.



NHL jobber hardt for å stilne offentlig kritikk av produktet deres om dagen. Spørs om ikke Shaw også får seg en smekk på fingrene her om ikke så lang tid.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: ons des 08, 2021 6:16 pm Zegras er helt vanvittig. Har virkelig fått sansen for han
Begynner å gjøre Ducks mer likandes.

Huff, får grøssninger bare å skrive det.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: tor des 09, 2021 7:47 am
Skulle vært minimum 2 kamper

emin

Legg inn av emin »

Nathan Walker med hat-trick i første kamp denne sesongen for Blues. Finnes det noen andre fra Australia med hat-trick i NHL?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

ikke NHL relatert ennå. Men kanskje en dag
Emilio Pettersen spiller for Stockton Heat og de leder sin avdeling.
Pettersen derimot virker å ha en tøffere sesong enn tidligere. 17 kamper og 6 poeng. En av noen få spillere på Stockton som har - i +/- statistikken. -3 på Pettersen. Men han spiller for laget som leder, så forhåpentligvis løsner det snart.

Jeg lette etter Ole Bjørvik Holm som spilte bra for Cleveland Monsters i AHL forrige sesong. Men fant han ikke. Måtte google litt og han spiller i OHL. Det var vel en regel der at spillere under 20 år som hadde spilt 20 kamper i AHL fikk lov å fortsette i AHL selv om de var under 20 år. Holm hadde 16 kamper i AHL forrige sesong og ble vel ikke kvalifisert for AHL spill denne sesongen. Holm spiller i OHL for Mississauga Steelheads der han har en A på brystet og har 18 kamper og 6 poeng sålangt. Veldig spent på Holm videre. Han er bare 19 år gammel og er en relativt stor back. Emilio Pettersen på sin side har blitt 21 år gammel. Men Zucca var vel 23 år gammel når han debuterte i NHL hvis jeg ikke tar helt feil.

Christian Kåsastul er også i AHL. Dvs, 0 kamper for Ontario Reign, men 7 kamper og 1 poeng i ECHL for Greenville Swamp Rabbits. Dette er en vending i karrieren jeg ikke så for meg. Kåsastul har jeg sett endel ganger for Frisk. Han har 5 sesonger for Frisk og 2 sesonger i Allsvenskan. Absolutt en god spiller i norsk målestokk. Men så ikke for meg at han skulle være vår neste NHL spiller. Det tror jeg heller ikke han blir, men spenstig å gutse slik. Er jo lov å håpe selv om det virker langt fram akkurat nå. 24 år gammel er han blitt.

Rudolf Balcers er ikke norsk, men har spilt hockey i Norge siden 2011 for Lørenskog, Viking og Stavanger Oilers. Reiser "hjem" til Stavanger når det er pause i sesongen i NHL og trener med Stavanger Oilers om sommeren. Han snakker flytende norsk og kunne vel nesten hatt norsk pass hvis han selv ville. 6 sesonger bak seg i Norge. Han har slått seg fram og blitt fast for San Jose. 25 kamper og 10 poeng sålangt i sesongen. Har 116 kamper og 44 poeng i NHL sålangt. For å dra en parallell til Pettersen og de andre norske. Balcers spilte også i AHL. Han har 143 kamper og 115 poeng i AHL. Pettersen har 46 kamper og 20 poeng i AHL. Balcers er 24, så det er absolutt mulig for Pettersen å slå seg fram. Men han må nok begynne å vise seg mer fram.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

En liten statusoppdatering

I Metropolitan er det jevnt og Washington og Carolina er på toppen. Men New York Rangers imponerer. 18-5-3 sålangt og likt med Carolina. Hadde jeg aldri trodd når sesongen startet.

I Atlantic er ting mer som forventet. Topp 4 er Florida, Toronto, Tampa og Boston. Hadde vel ikke forventet Toronto så høyt oppe. 19-8-2 foreløpig

I Central leder Minnesota Wild og har ei lita luke til resten. Bak er det ekstremt jevnt. 3 poeng skiller St.Louis, Nashville, Colorado og Winnipeg. Dallas like bak der igjen. Helt åpent i denne avdelingen. Wild imponerer, Colorado skuffende foreløpig, men er på gang. 7-2-1 siste 10 og 3 strake seire.

I Pacific er det også jevnt. Calgary leder, men like bak kommer Anaheim, Edmonton, San Jose og Vegas. Vegas er vel skuffelsen her sålangt. Anaheim er på gang. Edmonton åpnet sesongen forrykende men har 4-6-0 siste 10 og har falt ned til 3.plass.

I poengligaen er det 3 spillere som skiller seg ut. Draisaitl og McDavid med 45 poeng og Ovechkin med 44 poeng. Nr 4 har 34 poeng og det er Nazem Kadri. Hvem så den komme? Har aldri vært i nærheten av 1 poeng pr kamp iløpet av en sesong. Nå har han 22 kamper og 34 poeng sålangt.

Draisaitl er toppscoreren med 23 mål sålangt.
McDavid er assist kongen med 29 assist sålangt
Adam Fox er backen med fleste poeng, 29 sålangt av Rangers backen.
Cale Makar er backen med flest mål, 12 sålangt. Nr 2 er Roman Josi med 9 mål
Adam Fox backen med flest assist, 24 sålangt
Blant Rookies er det Lucas Raymond som topper med 24 poeng. Trevor Zegras like bak med 22 poeng.
Moritz Seider imponerer meg veldig. 20 åringen fra Tyskland har 19 poeng sålangt for Detroit Red Wings. Imponerende av en back.
Lucas Raymond, også han fra Detroit Red Wings rookien med flest mål sålangt. 10 i tallet.
Zegras og Seider deler 1.plassen i antall assist med 16.

Keeper statistikken er jeg ikke klok på ennå. Så ulikt antall kamper blant de på toppen.
Av de med endel kamper i beltet er det Shesterkin og Reimer som topper med 93,7% redningsprosent.
GAA statistikken er det Tristan Jarry med 1,92 og Andersen 1,93 som topper.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Tommel, Adams!

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Chromeback skrev: man des 06, 2021 7:28 am Noterer meg at Canucks også har kjørt en storrengjøring, og at både Benning og Travis Green har fått fyken.

Er vel mange som jubler nå.
Dessverre var den gleden kortvarig, da Rutherford kommer inn i styret, først som Interim GM, men permanent som President of Hockey Ops, så ikke akkurat slik at man kan glede seg mye i Vancouver.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Nå renner det inn med spillere i Covid-protokollen. Blir interessant å se hvordan ligaen velger å løse problemstillingen.

Begynner å stinke at OL ryker her..

Chromeback

Legg inn av Chromeback »


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TDA og selvinnsikt var ikke det jeg forventet i 2021, men her er vi altså.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Bettman har redusert straffen til Spezza fra 6 til 4 kamper. Grunn. Pionk ble kun skadet i 3 kamper.

Dette er det jeg synes er fundamentalt feil i NHL. Man straffer etter hvor skadet motspiller blir, ikke hvor stygg man er i hendelsen. Skal man få slutt på slike stygge hendelser så må man bli straffet. Spezza sin straff burde vært 6 kamper eller mer uavhengig av hvor skadet man blir. Potensielt kunne det vært en karrieretruende skade, med kne rett i hodet.

Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

TAdams6 skrev: lør des 18, 2021 9:57 am Bettman har redusert straffen til Spezza fra 6 til 4 kamper. Grunn. Pionk ble kun skadet i 3 kamper.

Dette er det jeg synes er fundamentalt feil i NHL. Man straffer etter hvor skadet motspiller blir, ikke hvor stygg man er i hendelsen. Skal man få slutt på slike stygge hendelser så må man bli straffet. Spezza sin straff burde vært 6 kamper eller mer uavhengig av hvor skadet man blir. Potensielt kunne det vært en karrieretruende skade, med kne rett i hodet.
Rart at den ble redusert når de først hadde gitt seks kamper, ja. Og jeg synes heller ikke at seks kamper var for lite i utgangspunktet. Men som vi har snakket om før: Utfallet har noe å si. Når en person skyter en annen med pistol blir han dømt ulikt om offeret overlever eller dør. Noe annet synes jeg ville vært veldig rart.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Nå som hockeyen tilsynelatende begynner å nærme seg en pause, så er dette en ganske artig tråd om de forskjellige fanbasene. Ganske lang tråd, så anbefales å trykke seg inn for å lese gjennom.


Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Chromeback skrev: tir des 14, 2021 11:47 pm
Kan man frykte at det også kan gjelde sesongen, om trenden fortsetter? Leste et sted at det allerede er utsatt 50 kamper? Men regner med et OL uten NHL spillere. Kan vist bli opp til 5 ukers karantene, om smittet i Kina.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jorge86 skrev: lør des 18, 2021 10:41 am
TAdams6 skrev: lør des 18, 2021 9:57 am Bettman har redusert straffen til Spezza fra 6 til 4 kamper. Grunn. Pionk ble kun skadet i 3 kamper.

Dette er det jeg synes er fundamentalt feil i NHL. Man straffer etter hvor skadet motspiller blir, ikke hvor stygg man er i hendelsen. Skal man få slutt på slike stygge hendelser så må man bli straffet. Spezza sin straff burde vært 6 kamper eller mer uavhengig av hvor skadet man blir. Potensielt kunne det vært en karrieretruende skade, med kne rett i hodet.
Rart at den ble redusert når de først hadde gitt seks kamper, ja. Og jeg synes heller ikke at seks kamper var for lite i utgangspunktet. Men som vi har snakket om før: Utfallet har noe å si. Når en person skyter en annen med pistol blir han dømt ulikt om offeret overlever eller dør. Noe annet synes jeg ville vært veldig rart.
Utfallet har noe å si ja. Men man gir ikke evig utestengelse hvis man skader en spiller slik at han må legge opp. Jeg forstår sammenligningen med drap, men det er allikevel ikke helt sammenlignbart. Vi er ikke så uenige. Jeg vil bare at de skal være enda tøffere og mer konsekvente på taklinger som går godt over streken uansett utfall. Det vil gjøre at færre tar disse stygge taklingene, tror jeg.

At Bettman gir reduksjon på 2 kamper forteller bare at alt er lov sålenge man ikke dreper eller skader noen for godt.

Vi kommer ingen vei sålenge Bettman styrer. Det gikk bra med Pionk og det går bra i de aller fleste situasjonene, heldigvis.

Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

TAdams6 skrev: lør des 18, 2021 6:00 pm
Jorge86 skrev: lør des 18, 2021 10:41 am
TAdams6 skrev: lør des 18, 2021 9:57 am Bettman har redusert straffen til Spezza fra 6 til 4 kamper. Grunn. Pionk ble kun skadet i 3 kamper.

Dette er det jeg synes er fundamentalt feil i NHL. Man straffer etter hvor skadet motspiller blir, ikke hvor stygg man er i hendelsen. Skal man få slutt på slike stygge hendelser så må man bli straffet. Spezza sin straff burde vært 6 kamper eller mer uavhengig av hvor skadet man blir. Potensielt kunne det vært en karrieretruende skade, med kne rett i hodet.
Rart at den ble redusert når de først hadde gitt seks kamper, ja. Og jeg synes heller ikke at seks kamper var for lite i utgangspunktet. Men som vi har snakket om før: Utfallet har noe å si. Når en person skyter en annen med pistol blir han dømt ulikt om offeret overlever eller dør. Noe annet synes jeg ville vært veldig rart.
Utfallet har noe å si ja. Men man gir ikke evig utestengelse hvis man skader en spiller slik at han må legge opp. Jeg forstår sammenligningen med drap, men det er allikevel ikke helt sammenlignbart. Vi er ikke så uenige. Jeg vil bare at de skal være enda tøffere og mer konsekvente på taklinger som går godt over streken uansett utfall. Det vil gjøre at færre tar disse stygge taklingene, tror jeg.

At Bettman gir reduksjon på 2 kamper forteller bare at alt er lov sålenge man ikke dreper eller skader noen for godt.

Vi kommer ingen vei sålenge Bettman styrer. Det gikk bra med Pionk og det går bra i de aller fleste situasjonene, heldigvis.
De kunne kanskje vært enda strengere i en del tilfeller, ja. Men dette reguleres heldigvis noe av repeat offender-ordningen. En tilsvarende takling fra Spezza vil gi 6-8-10 kamper neste gang selv om motstander ikke blir alvorlig skada. Noen stygge situasjoner kommer det alltid til å være, det er mye adrenalin og konkurranseinstinkt, ting går fort og det er lett å svartne et øyeblikk.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Det er vel litt som forventet, men trist uansett. En turnering jeg virkelig hadde sett frem til.


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Stjerten skrev: lør des 18, 2021 4:54 pm
Kan man frykte at det også kan gjelde sesongen, om trenden fortsetter? Leste et sted at det allerede er utsatt 50 kamper? Men regner med et OL uten NHL spillere. Kan vist bli opp til 5 ukers karantene, om smittet i Kina.
Her er jeg litt usikker, virker som om at alle de store ligaene der borte ønsker å pushe seg gjennom smittekaoset.

Hvordan de skal løse det blir en annen sak.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Chromeback skrev: man des 20, 2021 12:24 pm
Stjerten skrev: lør des 18, 2021 4:54 pm
Kan man frykte at det også kan gjelde sesongen, om trenden fortsetter? Leste et sted at det allerede er utsatt 50 kamper? Men regner med et OL uten NHL spillere. Kan vist bli opp til 5 ukers karantene, om smittet i Kina.
Her er jeg litt usikker, virker som om at alle de store ligaene der borte ønsker å pushe seg gjennom smittekaoset.

Hvordan de skal løse det blir en annen sak.
For bare håpe smitten går nedover. Canada er ganske strenge. Canadiens har spilt en kamp med tomme tribuner.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Chromeback skrev: man des 20, 2021 12:23 pm Det er vel litt som forventet, men trist uansett. En turnering jeg virkelig hadde sett frem til.

Kan være greit at det ikke skjer i en bandittstat som driver med etnisk rensning, organtyveri, valutamanipulasjon og annen faenskap når det først skal skje. Greit at dette pakket får skinne seg minst mulig i glansen av OL.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

*sole seg

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

NHL vender ikke tilbake før tidligst 28. desember.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: lør des 25, 2021 12:39 am NHL vender ikke tilbake før tidligst 28. desember.
Kjedelig. Så fram til hockey i romjulen når jeg endelig kan se litt kamper. AHL står foreløpig oppsatt med kamper mandag 27.desember. Når de kun flytter datoen med 1 dag kan vi kanskje håpe og tro på at de er igang 28.desember. Men det er fornuftig at de tar et lite pust i bakken, ser an situasjonen og lager en kabal som går opp. At de ikke skal være med i OL gir også NHL noen uker ekstra der de kan gjennomføre utsatte kamper.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»