Årets Bil 2022

Svar
InternalExile

Årets Bil 2022

Legg inn av InternalExile »

Ja, hva tror dere?

https://www.elbil24.no/nyheter/arets-bi ... l/74595924

Ikke sikker jeg. Mye rart her.

Forfun

Legg inn av Forfun »

Savner noe med bensin V8. I Europa burde de ha noe mer enn elbiler i tankene, så hadde vært håp om en skikkelig bil ble valgt. Kan vel konkludere at alle bilene i utvalget bare er aktuelle å kjøpe med massive subsidier.

Someone

Legg inn av Someone »

Det er jo endel ymse som opp gjennom tidene har vunnet denne kåringen ;)

Jan

Legg inn av Jan »

Det må bli EQS hvis man ikke bekymrer seg for pris. KIA EV6 hvis man skal bruke fornuften.

Jan

Legg inn av Jan »

Forfun skrev: ons nov 10, 2021 6:49 pm Savner noe med bensin V8. I Europa burde de ha noe mer enn elbiler i tankene, så hadde vært håp om en skikkelig bil ble valgt. Kan vel konkludere at alle bilene i utvalget bare er aktuelle å kjøpe med massive subsidier.
Kåringen gjelder årets bil i Norge, ikke den Europeiske kåringen.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Id4 familien, Ioniq5, EV6 eller Mustang blir vinneren. Setter en knapp på Enyak, siden den er Europeisk.

Edit Holdt på å glemme model y, som også er en het kandidat.

Hollabaloo

Legg inn av Hollabaloo »

Jeg setter en knapp på Ioniq 5.

Forfun

Legg inn av Forfun »

Mercedes har jo kommet med ny SL. Det hadde vert en herlig ukorrekt vinner.

Forfun

Legg inn av Forfun »

[quote=Jan post_id=257236 time=1636568349

Kåringen gjelder årets bil i Norge, ikke den Europeiske kåringen.
[/quote]

Er ikke utvalget likt i Europa og Norge?

Jan

Legg inn av Jan »

Forfun skrev: tor nov 11, 2021 4:00 pm [quote=Jan post_id=257236 time=1636568349

Kåringen gjelder årets bil i Norge, ikke den Europeiske kåringen.
Er ikke utvalget likt i Europa og Norge?
[/quote]

Ikke nå lenger. Det er ganske mange modeller som ikke listeføres i Norge. Golf stv, div motorvarianter fra VW, Audi og Skoda, A3 sedan og en haug andre modeller.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Forfun skrev: tor nov 11, 2021 4:00 pm Er ikke utvalget likt i Europa og Norge?
Men det ingen grunn til å tro at alle land i Europa kun nominere elbiler til dette valget.

Kompressor

Legg inn av Kompressor »

Mercedes EQS burde vært et selvsagt valg. Men jeg liker BMW iX bedre. Så den blir mitt valg av de der.

Shagalott

Legg inn av Shagalott »

Da er de 7 finalistene for årets bil i Europa klare, og der er det 1 som ikke er helelektrisk med: Peugeot 308.
Resten er:
- Cupra Born
- Ioniq 5
- Kia EV6
- Skoda Enyaq
- Renault Megane E-Tech Electric
- Ford Mustang Mach-E

Vinneren annonseres 28.februar.

Forfun

Legg inn av Forfun »

BMW i4 vant den norske årets bil kåringen. Relativt overlegent også. Rart å ha en mainstream bil i bestilling. Tidligere biler har jeg knapt sett samme motor/ farge kombinasjon mens jeg eide bilen. Spent på hvor mange biler de klarerer å importere neste år. Tror denne kommer høyt på salgslistene.,

Hollabaloo

Legg inn av Hollabaloo »

Jeg fikk ikke med meg at det var en sånn særnorsk kåring (gikk ikke inn på linken), mitt tips på Ioniq 5 gjaldt årets bil i europa

Hollabaloo

Legg inn av Hollabaloo »

Ioniq 5 ble forøvrig årets bil 2022 i Tyskland:
https://www.motormagazinet.no/2021/11/i ... -tyskland/

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Hollabaloo skrev: tir des 07, 2021 11:33 pm Ioniq 5 ble forøvrig årets bil 2022 i Tyskland:
https://www.motormagazinet.no/2021/11/i ... -tyskland/
Har ennå ikke sett den live, men synes den ser bra ut. Kanskje hvordan en ny Golf burde se ut(liker ikke ID serien til VW), men den er kanskje en klasse over i størrelse.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

InternalExile skrev: tir des 07, 2021 11:38 pm Har ennå ikke sett den live, men synes den ser bra ut. Kanskje hvordan en ny Golf burde se ut(liker ikke ID serien til VW), men den er kanskje en klasse over i størrelse.
I Oslo kryr det av Ionic 5, også en av mine nærmeste naboer har kjøpt en. Selv om jeg ikke liker verken SUV eller Crossover ser Ionic 5 ganske bra ut. Ionic 5 er klart større enn ID.3, omtrent på størrelse med ID.4. Personlig synes jeg ID.4 ser enda mindre vakker ut enn ID.3.

Shagalott

Legg inn av Shagalott »

Shagalott skrev: man nov 29, 2021 11:05 pm Da er de 7 finalistene for årets bil i Europa klare, og der er det 1 som ikke er helelektrisk med: Peugeot 308.
Resten er:
- Cupra Born
- Ioniq 5
- Kia EV6
- Skoda Enyaq
- Renault Megane E-Tech Electric
- Ford Mustang Mach-E

Vinneren annonseres 28.februar.
Da er resultatet ute og listen ser slik ut:
1. Kia EV 6, 279 poeng
2. Renault Megane E-tech Electric 265 poeng
3. Hyundai Ioniq5 261 poeng
4. Peugeot 308 191 poeng
5. Skoda Enyaq 185 poeng
6. Ford Mustang Mach-E 150 poeng
7. Cupra Born 144 poeng.

Det er ca.60 biljournalister som deltar i juryen, og hvert medlem har 25 poeng som de kan fordele på minst 5 av de 7 bilene i finalen.
Dette er første gang KIA vinner, og EV6 er den tredje elbilen etter Nissan Leaf (2011) og Jaguar i-Pace (2019) som går til topp.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»