Løpetrening

Svar
qbah

Re: Løpetrening

Legg inn av qbah »

Kahooot skrev: tir aug 03, 2021 11:40 pm Hva løper folk på 5 km og 10 km her inne? Og halvmaraton forsåvidt. Interessant
5 km: 21-22 min
10 km: 44-45 min
Halvmaraton har jeg kun prøv et par ganger "for moro" og har da brukt ca 1t55min.

Løper i snitt 2-3 ganger i uka og har gjort det forholdsvis regelmessig i et par år nå. Tidliger år også løpt ganske mye men mer sporadisk og hvor det kunne gå både uker og måneder mellom hver gang.

Hadde et slags hårete mål om å komme under 40 min på 10 km i år, men det er nok bare å glemme. For lite km i beina og ikke systematisk nok trening.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

qbah skrev: tir aug 03, 2021 11:55 pm
Kahooot skrev: tir aug 03, 2021 11:40 pm Hva løper folk på 5 km og 10 km her inne? Og halvmaraton forsåvidt. Interessant
5 km: 21-22 min
10 km: 44-45 min
Halvmaraton har jeg kun prøv et par ganger "for moro" og har da brukt ca 1t55min.

Løper i snitt 2-3 ganger i uka og har gjort det forholdsvis regelmessig i et par år nå. TidligerE år også løpt ganske mye men mer sporadisk og hvor det kunne gå både uker og måneder mellom hver gang.

Hadde et slags hårete mål om å komme 40 min på 10 km i år, men det er nok bare å glemme. For lite km i beina og ikke systematisk nok trening.
Mine tider er:
5 km 19.23
10 km 39.58
21 km 1.30.18

Trent dårlig de siste månedene, og har ikke hatt utvikling på 3 måneder. Hadde i utgangspunktet mål om å komme ned på 35 min på 10 km og 1.20 på halvmaraton i løpet av 2021. Innser at det blir vanskelig, men bør være mulig å kutte noen minutter uansett. Har også noen få kg som kan slankes bort.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg tror dette er den tråden der jeg har minst å komme med på hele forumet. Om det da ikke er en makramé-tråd her et sted.

Har aldri eid en pulsklokke og den eneste gangen jeg løper er når jeg spiller oldboysfotball på mine skrale knær eller skal rekke et fly.

Og for å være ærlig så har jeg blitt fryktelig stasjonær på fotballbanen. Overlever på lang erfaring, tungt skudd og stygge tacklinger.

Men jeg skal følge med her inne uansett, for jeg har et håp om å få ånden over meg og å komme meg ut på løpetur fremfor å sitte på romaskinen min noen ganger i uka.

Myril

Legg inn av Myril »

Prøver å komme meg opp på hesten igjen etter at det kom en liten en for noen uker siden, men det er både vanskelig å finne tid og energi til å gjennomføre gode økter. Fikk til en kurant 15km i går i halvmaratonfart (4:50ish), som jeg er rimelig fornøyd med i alle fall.

Kan også komme med et hot skotips til de som ønsker en mycket god treningssko, Saucony Endorphin Speed. Er på mitt andre par (har snart 1000 km på det første paret), og det er en nytelse å løpe i de. De er veldig holdbare også, selv om man merker at de ikke er like sprek lengre når man bikker 5-600 km.

qbah

Legg inn av qbah »

Kahooot skrev: ons aug 04, 2021 12:01 am
qbah skrev: tir aug 03, 2021 11:55 pm
Kahooot skrev: tir aug 03, 2021 11:40 pm Hva løper folk på 5 km og 10 km her inne? Og halvmaraton forsåvidt. Interessant
5 km: 21-22 min
10 km: 44-45 min
Halvmaraton har jeg kun prøv et par ganger "for moro" og har da brukt ca 1t55min.

Løper i snitt 2-3 ganger i uka og har gjort det forholdsvis regelmessig i et par år nå. TidligerE år også løpt ganske mye men mer sporadisk og hvor det kunne gå både uker og måneder mellom hver gang.

Hadde et slags hårete mål om å komme 40 min på 10 km i år, men det er nok bare å glemme. For lite km i beina og ikke systematisk nok trening.
Mine tider er:
5 km 19.23
10 km 39.58
21 km 1.30.18

Trent dårlig de siste månedene, og har ikke hatt utvikling på 3 måneder. Hadde i utgangspunktet mål om å komme ned på 35 min på 10 km og 1.20 på halvmaraton i løpet av 2021. Innser at det blir vanskelig, men bør være mulig å kutte noen minutter uansett. Har også noen få kg som kan slankes bort.

Veldig bra tider da! Har vært nede på 19-tallet på 5 km jeg også, men det var rundt rekrutt og opptakstid i forsvaret. 10 km har jeg liksom aldri testet i "prime time".

10 km under 40 min føles helt uoppnåelig for meg nå. Hva er trikset? 1000m intervaller? 1:30 på halvmaraton kunne vært et mål for meg. Men der er det vel ikke noe hemmelig triks annet enn nok og hyppige lange turer på den distansen eller mer. Dessverre tar tidsklemma meg både på ukedag og helg så det blir ofte 6-10 km turer og halvkorte intervaller på meg.

qbah

Legg inn av qbah »

Myril skrev: ons aug 04, 2021 12:17 am Prøver å komme meg opp på hesten igjen etter at det kom en liten en for noen uker siden, men det er både vanskelig å finne tid og energi til å gjennomføre gode økter. Fikk til en kurant 15km i går i halvmaratonfart (4:50ish), som jeg er rimelig fornøyd med i alle fall.

Kan også komme med et hot skotips til de som ønsker en mycket god treningssko, Saucony Endorphin Speed. Er på mitt andre par (har snart 1000 km på det første paret), og det er en nytelse å løpe i de. De er veldig holdbare også, selv om man merker at de ikke er like sprek lengre når man bikker 5-600 km.

Hyggelig gjensyn, mister. Godt å se du fortsatt er sprek.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

qbah skrev: ons aug 04, 2021 12:21 am
Kahooot skrev: ons aug 04, 2021 12:01 am
qbah skrev: tir aug 03, 2021 11:55 pm

5 km: 21-22 min
10 km: 44-45 min
Halvmaraton har jeg kun prøv et par ganger "for moro" og har da brukt ca 1t55min.

Løper i snitt 2-3 ganger i uka og har gjort det forholdsvis regelmessig i et par år nå. TidligerE år også løpt ganske mye men mer sporadisk og hvor det kunne gå både uker og måneder mellom hver gang.

Hadde et slags hårete mål om å komme 40 min på 10 km i år, men det er nok bare å glemme. For lite km i beina og ikke systematisk nok trening.
Mine tider er:
5 km 19.23
10 km 39.58
21 km 1.30.18

Trent dårlig de siste månedene, og har ikke hatt utvikling på 3 måneder. Hadde i utgangspunktet mål om å komme ned på 35 min på 10 km og 1.20 på halvmaraton i løpet av 2021. Innser at det blir vanskelig, men bør være mulig å kutte noen minutter uansett. Har også noen få kg som kan slankes bort.

Veldig bra tider da! Har vært nede på 19-tallet på 5 km jeg også, men det var rundt rekrutt og opptakstid i forsvaret. 10 km har jeg liksom aldri testet i "prime time".

10 km under 40 min føles helt uoppnåelig for meg nå. Hva er trikset? 1000m intervaller? 1:30 på halvmaraton kunne vært et mål for meg. Men der er det vel ikke noe hemmelig triks annet enn nok og hyppige lange turer på den distansen eller mer. Dessverre har tidsklemma meg både på ukedag og helt så det blir ofte 6-10 km turer og halvkorte intervaller på meg.
Hei!
Takk for det! Kontinuitet er den viktigste nøkkelen. Kommer ikke unna at lavest mulig vekt er viktig også. 4-5 kg kan utgjøre mange sekunder på 10 km. Fartslek, intervaller og terskeløkter er effektivt. På 5 km-trening bør man kutte lengden på draget, og kjøre overfart for å få bedre teknikk på høyere fart. Plutselig føles 3.50-fart mer komfortabelt ut.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Måtte sjekke strava mine tider er:

5km: 25.19
10km: 53.08

Halv-maraton har jeg aldri løpt. Så skal det sies at 10km har jeg bare løpt to ganger, og at jeg aldri har prøvd å perse på 5km. Kjenner motivasjonen er der, så helt bakerst i hodet, men jeg er redd for å overbelaste eller løpe for mye når jeg kjenner det såpass i knærne som jeg gjør. Skal prøve å få trent opp støttemuskulatur i knærne, få meg noen ordentlige sko og drive litt mengdetrening med kortere distanser før jeg evnt prøver meg på halv-maraton.

Hadde et mål da jeg begynte å løpe i vår at jeg skulle under timen på 10km, og det gikk jo, så da får neste mål være å løpe samme distanse under 50 minutter.

Thecokeman

Legg inn av Thecokeman »

Mine tider er:

5km - 19.57
10km - 39.53

Halvmaraton har jeg kun løpt på trening, aner ikke hva jeg har løpt på, for det har ikke vært poenget.

Nå som jeg er inne i en periode med skadeproblemer så er formen langt dårligere enn den var for et snaut år siden, men har et mål om å komme tilbake til samme nivå, eller helst litt bedre. Men når man så vidt klarer under 50 på 10km er det et stykke til under 40...

Expekt

Legg inn av Expekt »

qbah skrev: tir aug 03, 2021 11:55 pm
Kahooot skrev: tir aug 03, 2021 11:40 pm Hva løper folk på 5 km og 10 km her inne? Og halvmaraton forsåvidt. Interessant
5 km: 21-22 min
10 km: 44-45 min
Halvmaraton har jeg kun prøv et par ganger "for moro" og har da brukt ca 1t55min.
Ca samme tider som meg, dette. Jeg løp en 10km i fjor og klokket inn på rett over 44. Rimelig sikker på at jeg klarer 5000m under 21 minutter per dags dato og forhåpentligvis er nær 43-tallet på mila.
Jeg har løpt mye rolig og langt de siste månedene for å bli klar til maraton neste måned. Når det løpet er gjennomført så skal jeg fokusere mer på å bli raskere på mila. Målet er sub40, så får vi se hvor lang tid det tar. Jeg håper maraton gir mersmak, for det hadde vært veldig moro og klart sub3 en gang i fremtiden.. men da må det trenes bra i noen år fremover. :D
Har løpt halvmaraton på rett under 1:40.

qbah

Legg inn av qbah »

Expekt skrev: ons aug 04, 2021 9:54 am
qbah skrev: tir aug 03, 2021 11:55 pm
Kahooot skrev: tir aug 03, 2021 11:40 pm Hva løper folk på 5 km og 10 km her inne? Og halvmaraton forsåvidt. Interessant
5 km: 21-22 min
10 km: 44-45 min
Halvmaraton har jeg kun prøv et par ganger "for moro" og har da brukt ca 1t55min.
Ca samme tider som meg, dette. Jeg løp en 10km i fjor og klokket inn på rett over 44. Rimelig sikker på at jeg klarer 5000m under 21 minutter per dags dato og forhåpentligvis er nær 43-tallet på mila.
Jeg har løpt mye rolig og langt de siste månedene for å bli klar til maraton neste måned. Når det løpet er gjennomført så skal jeg fokusere mer på å bli raskere på mila. Målet er sub40, så får vi se hvor lang tid det tar. Jeg håper maraton gir mersmak, for det hadde vært veldig moro og klart sub3 en gang i fremtiden.. men da må det trenes bra i noen år fremover. :D
Har løpt halvmaraton på rett under 1:40.
Herlig. Og masse lykke til! Hvor mange og hvor lange turer har du ligget på for trening opp mot dette maratonet? Sånn per uke vis.

qbah

Legg inn av qbah »

[/quote]

På 5 km-trening bør man kutte lengden på draget, og kjøre overfart for å få bedre teknikk på høyere fart.
[/quote]

Kan du på enkleste mulig måte forklare hva som menes med dette? Overfart, høyere fart enn man normalt sett klarer å holde?

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

qbah skrev: ons aug 04, 2021 2:38 pm
På 5 km-trening bør man kutte lengden på draget, og kjøre overfart for å få bedre teknikk på høyere fart.
[/quote]

Kan du på enkleste mulig måte forklare hva som menes med dette? Overfart, høyere fart enn man normalt sett klarer å holde?
[/quote]

Overfart er høyere fart enn du har tenkt til å løpe på den aktuelle distansen. Kutt gjerne 200 meter på draget, og kjør det litt fortere. Lange pauser hvis det trengs. Det har gjort meg mer komfortabel på høyere fart.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Spør igjen jeg: noen som har noen gode øvelser for å bygge støttemuskulatur rundt knærne så jeg forhåpentligvis får litt mindre vondt i dem når jeg løper.

Tar tå-hev (men det er vel mer legger), utfall og knebøy per nu. Flere / bedre forslag?

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

palimpsest skrev: ons aug 04, 2021 3:22 pm Spør igjen jeg: noen som har noen gode øvelser for å bygge støttemuskulatur rundt knærne så jeg forhåpentligvis får litt mindre vondt i dem når jeg løper.

Tar tå-hev (men det er vel mer legger), utfall og knebøy per nu. Flere / bedre forslag?
I utgangspunktet bør de øvelsene være mer enn nok. Med kneproblemer bør du løpe de fleste kilometerne på grus. Invester også i kvalitet på sko. https://www.antonsport.no/nike-8-air-zo ... -5-v136294

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Kahooot skrev: ons aug 04, 2021 3:26 pm
palimpsest skrev: ons aug 04, 2021 3:22 pm Spør igjen jeg: noen som har noen gode øvelser for å bygge støttemuskulatur rundt knærne så jeg forhåpentligvis får litt mindre vondt i dem når jeg løper.

Tar tå-hev (men det er vel mer legger), utfall og knebøy per nu. Flere / bedre forslag?
I utgangspunktet bør de øvelsene være mer enn nok. Med kneproblemer bør du løpe de fleste kilometerne på grus. Invester også i kvalitet på sko. https://www.antonsport.no/nike-8-air-zo ... -5-v136294
Prøver å løpe mest mulig på grus / sti i skogen. Eneste problemet er at jeg bor i Tromsø, og her ligger snøen fra oktober til juni, så da er det stort sett bare asfalt som er bart.

Går mye ski på vinteren, men skulle gjerne løpt litt mer ute enn årstidene tillater.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

palimpsest skrev: ons aug 04, 2021 3:22 pm Spør igjen jeg: noen som har noen gode øvelser for å bygge støttemuskulatur rundt knærne så jeg forhåpentligvis får litt mindre vondt i dem når jeg løper.

Tar tå-hev (men det er vel mer legger), utfall og knebøy per nu. Flere / bedre forslag?
Dette er dessverre ikke et direkte svar på det du spør om, men siden jeg også har hatt nokså vondt i knærne i det siste har jeg lagt om treningen litt.
I stedet for å løpe på mølla, skrur jeg den opp på 6,5 km/t og gradient (vinkel?) opp på 6. Da blir det altså som å gå relativt fort i oppoverbakke, og det gjør jeg til maskinen forteller meg at jeg har brent av 200 kalorier, noe som tar rundt 25 minutter.
Samme nytten egentlig, siden jeg puster, peser og svetter gjennom skjorta mot slutten, men helt uten å få vondt i knærne.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

SlimWhitman skrev: ons aug 04, 2021 3:30 pm
palimpsest skrev: ons aug 04, 2021 3:22 pm Spør igjen jeg: noen som har noen gode øvelser for å bygge støttemuskulatur rundt knærne så jeg forhåpentligvis får litt mindre vondt i dem når jeg løper.

Tar tå-hev (men det er vel mer legger), utfall og knebøy per nu. Flere / bedre forslag?
Dette er dessverre ikke et direkte svar på det du spør om, men siden jeg også har hatt nokså vondt i knærne i det siste har jeg lagt om treningen litt.
I stedet for å løpe på mølla, skrur jeg den opp på 6,5 km/t og gradient (vinkel?) opp på 6. Da blir det altså som å gå relativt fort i oppoverbakke, og det gjør jeg til maskinen forteller meg at jeg har brent av 200 kalorier, noe som tar rundt 25 minutter.
Samme nytten egentlig, siden jeg puster, peser og svetter gjennom skjorta mot slutten, men helt uten å få vondt i knærne.
Det er et godt innspill, og noe jeg har vurdert å gjøre selv også. Eneste aberet med det er, er at det tar bort en del av det jeg syns er artig med løpingen - tall og statistikk på hvordan man gradvis forbedrer hvor fort og hvor langt man kan løpe. Men kanskje det er best å ta ett sted tilbake for å ta to steg frem i denne sammenhengen. Det er jo også flust med fjell omkring her, så har tenkt til å få gått litt mer på fjelltur før snøen legger seg.

Expekt

Legg inn av Expekt »

qbah skrev: ons aug 04, 2021 2:37 pm Herlig. Og masse lykke til! Hvor mange og hvor lange turer har du ligget på for trening opp mot dette maratonet? Sånn per uke vis.
Takk! Jeg har som regel hatt én langtur i uka siden nyttår. Som oftest løper jeg bare rolig hvor målet er å holde på i minst 2 timer, men hver 3. eller 4. uke har jeg prøvd å få til en skikkelig langtur der jeg er i bevegelse i minst 3 timer (men dette har jeg kun gjort siden mai, så jeg skulle gjerne hatt flere av disse). Det kjedelige med disse turene som går opp mot 3 timer er jo at beina blir ganske slitne og at øktene etterpå preges av dette. Men jeg har trent veldig enkelt de siste ukene med kun 1 dag med intervaller (langintervaller på 2-3000m) + 1 langtur på minst 2 timer. De øvrige øktene foregår i et veldig rolig tempo og ukestotalen har blitt på rundt 50-60 kilometer.

Tror det skal gå greit å fullføre, selv om den siste mila kommer til å være veldig tøff. Tiden kommer nok ikke til å bli all verden, men regner med å fullføre et sted mellom 3:30 og 4 timer. Skal VIRKELIG møte veggen for å havne under 4 timer, tror jeg..

qbah

Legg inn av qbah »

palimpsest skrev: ons aug 04, 2021 3:22 pm Spør igjen jeg: noen som har noen gode øvelser for å bygge støttemuskulatur rundt knærne så jeg forhåpentligvis får litt mindre vondt i dem når jeg løper.

Tar tå-hev (men det er vel mer legger), utfall og knebøy per nu. Flere / bedre forslag?
Har du prøvd/tilgang på lårcurl/leg extensions apparat?

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

10x400 i dag. OK økt, men ble veldig sliten etter ca syvende drag. Men min tredje intervalløkt omtrent ever, så er fornøyd.
Noen løpetekniske spørsmål:

Høyere fart eller kortere intervaller? Eller lavere fart og lengre intervaller?
Høyere fart og lengre pauser? Eller lavere fart og kortere pauser?
Høyere fart og flere intervaller? Eller lavere fart og færre intervaller?

Expekt

Legg inn av Expekt »

lok1 skrev: ons aug 04, 2021 8:57 pm Noen løpetekniske spørsmål:
Det spørs vel litt hva som er målet med treningen og hvilke distanser man ønsker å bli bedre på. Å variere er nok ikke dumt. Selv løper jeg sjeldent intervaller som er kortere enn 800 meter.
10 x 800 meter liker jeg veldig godt.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Expekt skrev: ons aug 04, 2021 10:50 pm Det spørs vel litt hva som er målet med treningen og hvilke distanser man ønsker å bli bedre på. Å variere er nok ikke dumt. Selv løper jeg sjeldent intervaller som er kortere enn 800 meter.
10 x 800 meter liker jeg veldig godt.
Som nevnt i trådstarten så skal jeg bare bli glad i å løpe. Tider er ikke så viktig, men jeg vil gjerne kunne delta i halvmaraton og 10k, og samtidig få en god opplevelse. Jeg har null løpeerfaring fra før, og har deltatt i ett eneste løp tidligere (5k i mars 2020).

Myril

Legg inn av Myril »

Kahooot skrev: ons aug 04, 2021 12:28 am
qbah skrev: ons aug 04, 2021 12:21 am
Kahooot skrev: ons aug 04, 2021 12:01 am
Mine tider er:
5 km 19.23
10 km 39.58
21 km 1.30.18

Trent dårlig de siste månedene, og har ikke hatt utvikling på 3 måneder. Hadde i utgangspunktet mål om å komme ned på 35 min på 10 km og 1.20 på halvmaraton i løpet av 2021. Innser at det blir vanskelig, men bør være mulig å kutte noen minutter uansett. Har også noen få kg som kan slankes bort.

Veldig bra tider da! Har vært nede på 19-tallet på 5 km jeg også, men det var rundt rekrutt og opptakstid i forsvaret. 10 km har jeg liksom aldri testet i "prime time".

10 km under 40 min føles helt uoppnåelig for meg nå. Hva er trikset? 1000m intervaller? 1:30 på halvmaraton kunne vært et mål for meg. Men der er det vel ikke noe hemmelig triks annet enn nok og hyppige lange turer på den distansen eller mer. Dessverre har tidsklemma meg både på ukedag og helt så det blir ofte 6-10 km turer og halvkorte intervaller på meg.
Hei!
Takk for det! Kontinuitet er den viktigste nøkkelen. Kommer ikke unna at lavest mulig vekt er viktig også. 4-5 kg kan utgjøre mange sekunder på 10 km. Fartslek, intervaller og terskeløkter er effektivt. På 5 km-trening bør man kutte lengden på draget, og kjøre overfart for å få bedre teknikk på høyere fart. Plutselig føles 3.50-fart mer komfortabelt ut.
Des-vere, så er nok dette med vekt en stor utfordring for karen som drikker øl hver kveld.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

lok1 skrev: ons aug 04, 2021 11:43 pm
Expekt skrev: ons aug 04, 2021 10:50 pm Det spørs vel litt hva som er målet med treningen og hvilke distanser man ønsker å bli bedre på. Å variere er nok ikke dumt. Selv løper jeg sjeldent intervaller som er kortere enn 800 meter.
10 x 800 meter liker jeg veldig godt.
Som nevnt i trådstarten så skal jeg bare bli glad i å løpe. Tider er ikke så viktig, men jeg vil gjerne kunne delta i halvmaraton og 10k, og samtidig få en god opplevelse. Jeg har null løpeerfaring fra før, og har deltatt i ett eneste løp tidligere (5k i mars 2020).
I starten ville kjørt lange drag på lavere fart. Du må bygge opp motoren før du kan løpe fort. Kondis må alltid ligge i bunn. Øk mengden gradvis uke for uke, så kan du løpe fort på dragene etter hvert.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Myril skrev: ons aug 04, 2021 11:50 pm
Kahooot skrev: ons aug 04, 2021 12:28 am
qbah skrev: ons aug 04, 2021 12:21 am


Veldig bra tider da! Har vært nede på 19-tallet på 5 km jeg også, men det var rundt rekrutt og opptakstid i forsvaret. 10 km har jeg liksom aldri testet i "prime time".

10 km under 40 min føles helt uoppnåelig for meg nå. Hva er trikset? 1000m intervaller? 1:30 på halvmaraton kunne vært et mål for meg. Men der er det vel ikke noe hemmelig triks annet enn nok og hyppige lange turer på den distansen eller mer. Dessverre har tidsklemma meg både på ukedag og helt så det blir ofte 6-10 km turer og halvkorte intervaller på meg.
Hei!
Takk for det! Kontinuitet er den viktigste nøkkelen. Kommer ikke unna at lavest mulig vekt er viktig også. 4-5 kg kan utgjøre mange sekunder på 10 km. Fartslek, intervaller og terskeløkter er effektivt. På 5 km-trening bør man kutte lengden på draget, og kjøre overfart for å få bedre teknikk på høyere fart. Plutselig føles 3.50-fart mer komfortabelt ut.
Des-vere, så er nok dette med vekt en stor utfordring for karen som drikker øl hver kveld.
På 10 km kan du spare 50-60 sekunder hvis du går ned 2-3 kg i vekt.

Expekt

Legg inn av Expekt »

lok1 skrev: ons aug 04, 2021 11:43 pm men jeg vil gjerne kunne delta i halvmaraton og 10k, og samtidig få en god opplevelse.
Skjønner. Som Kahooot nevner over her så bør du prøve å øke mengden med løping gradvis uke for uke. Jeg kan forresten tipse deg om en gruppe på Facebook for motivasjon.
"LØPING - trening og inspirasjon" <-- Der er det mye aktivitet hver dag.

qbah

Legg inn av qbah »

14 km i den flotte Bymarka i kveld. Deilig. Litt for mye oppover for min tunge sommerkropp men fint med avveksling fra flat asfalt.

Myril

Legg inn av Myril »

qbah skrev: tor aug 05, 2021 12:23 am 14 km i den flotte Bymarka i kveld. Deilig. Litt for mye oppover for min tunge sommerkropp men fint med avveksling fra flat asfalt.
13,59 står det på Strava

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ble en "variabel" og noe stressende langtur i går kveld. Oppunder 2 timer totalt, med noe uønskede avbrekk, her og der. Dette skyldes uro i magen, og tja, holdt på å gjøre det helt "store", og fikk rimelig panikk når en skjønte hvor det bar, og måtte i all hast finne et egna og mer privat sted, å gjøre sitt. Men, så starta problemene, for mens en gikk så sakte som mulig, for ikke å ja, få noen uhell, spratt det frem noen enda mer stressa folk, nemlig orienteringsløpere, og de for over alt, og var ikke så lysten på å sitte på huk og trøkke i vei, med den slags trafikk, såpass nære på.
Ordna seg til slutt, men ja, et eller annet man spiste i går, fungerte dårlig med løping, og dopapir er gull verdt å ha litt ekstra av, lært det på den kjipe måten tidligere.

Uansett, selve løpingen i seg selv, gikk jo greit når den slags svineri var unnagjort, og følte meg 1 tonn lettere. Deilig og kjøligere luft ute, mindre insekter og klam/vindstille luft, og ser virkelig fremover mot fine høstkvelder nå. Min favoritt årstid.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Helse, Kosthold og Trening»