BMW i4
Snakket med forhandler for en uke siden, da sa de at demobilene kommer i november / desember. Og at de første kundebilene kommer i februar som planlagt. Jeg bestilte 3 timer etter åpning for bestilling, så jeg er relativt tidlig ute, men det er en del foran meg også. Kan håpe at BMW blir eneste produsent som ikke har problemer med halvledere.
Det er nesten litt rart, for kunder i Belgia og UK har bekreftet levering fra 4/12 og utover i desember. Trodde Norge ville ha høy prioritet.Forfun skrev: ↑man sep 27, 2021 10:41 pm Snakket med forhandler for en uke siden, da sa de at demobilene kommer i november / desember. Og at de første kundebilene kommer i februar som planlagt. Jeg bestilte 3 timer etter åpning for bestilling, så jeg er relativt tidlig ute, men det er en del foran meg også. Kan håpe at BMW blir eneste produsent som ikke har problemer med halvledere.
Vil helst ha en bil som er produsert noen måneder før min blir produsert. Historikken har vel vist at det er noen innkjøringsproblemer med nye biler. Så for meg kan gjerne Belgia og UK få biler før meg.
Det er ikke umulig at Norge er prioritert, men at bilen har solgt såpass godt her at det uansett er lange ventelister?nometalhorse skrev: ↑man sep 27, 2021 11:33 pm Det er nesten litt rart, for kunder i Belgia og UK har bekreftet levering fra 4/12 og utover i desember. Trodde Norge ville ha høy prioritet.
Bestilte i forrige uke, fikk da lovnad om levering i Q4 2022. Her er visstnok chipmangel medregnet. Ser flere med iX 50 i bestilling i det siste har fått mail om tidligere levering, krysser fingrene for det samme med i4.
En av de mest interessante elbilene for min del. Fått mye god omtale, men bakseteplassen kan bli litt snau med etterhvert store barn dersom denne skulle tatt over som hovedbil og dagens hovedbil går over til å bli "entusiastbil".
Oi, det var heftig tidsfrist i negativ forstand. Har denne på prøvekjøringslista når den kommer da jeg har veldig tro på den.
Edit. Når det er sagt så ventet jeg 1,5 år i kø for en Hyundai Kona i sin tid også, så BMW er ikke alene om dette. Jeg personlig hater det.
Salget av i4 det neste året her i Norge kommer jo ene og alene kun være begrenset av hvor mange biler de kan levere
I følge denne saken, så er det litt avhengig av hvilken modell du velger levering fra Q2-22 til Q1-23 for både i4 og iX
i40 kan leveres før, men den er det ingen som vil ha.
Spent på hvor mange som kommer neste år, mye mer enn 1500 stk er mye på en nisje bil. Tyder på at markedet for elbil ikke er modent.
Spent på hvor mange som kommer neste år, mye mer enn 1500 stk er mye på en nisje bil. Tyder på at markedet for elbil ikke er modent.
Jeg ser at deadline for slipp av omtaler og prøvekjøring inntraff forrige uke. Alle er fulle av lovord om bilen, enten de er norske eller utenlandske. Her er en link til Motors.
https://motor.no/bil/provekjort-i4-elbi ... ene/209853
https://motor.no/bil/provekjort-i4-elbi ... ene/209853
Ser det nå snakkes om levering Q1 2023 for M50 versjonen, mens man fortsatt kan få levert iDrive40 innen neste sommer
https://www.tv2.no/broom/14298123/
https://www.tv2.no/broom/14298123/
Antar det kanskje bare er demobiler som kom her med Kielferga?
https://bilnorge.no/artikkel.php?aid=55916
https://bilnorge.no/artikkel.php?aid=55916
Da er den kåret til Årets bil av Dagbadet/Din side.
https://dinside.dagbladet.no/motor/knus ... dtvPUOwqsI
https://dinside.dagbladet.no/motor/knus ... dtvPUOwqsI
Ikke at den ikke faktisk er en verdig vinner, dog blir det jo litt rart å kåre den før den knapt nok er satt i produksjon og omtrent bare prøvekjørt av journalister hittilsJan skrev: ↑ons des 08, 2021 6:32 pm Da er den kåret til Årets bil av Dagbadet/Din side.
https://dinside.dagbladet.no/motor/knus ... dtvPUOwqsI
Veldig fin bil synes jeg. Liker det lange panseret, som kanskje er unødvendig på en elbil, er det et pek til dolfinnesen til TM3? Grillen er dog så som så, og hadde vært klart bedre om det hadde vært en Alfa RomeoJan skrev: ↑ons des 08, 2021 6:32 pm Da er den kåret til Årets bil av Dagbadet/Din side.
https://dinside.dagbladet.no/motor/knus ... dtvPUOwqsI
Det er nok fordi den bygger på samme lest som 4-serien og 4-serien trenger plass til en rekkesekser. Ergo langt panser.InternalExile skrev: ↑tor des 09, 2021 12:42 pm Liker det lange panseret, som kanskje er unødvendig på en elbil, er det et pek til dolfinnesen til TM3?
Da er det mulig å se i4 i butikkene. Tror jeg skal ta en runde, litt usikker på farge fremdeles. Orange eller grønn. Mye superlativer på Facebook.
2 års ventetid..? Hehe, da tør jeg spå heftige bruktpriser på denne en god stund fremover, til tross for at konkurransen er større nå enn for noe år tilbake, da det var en investering å kjøpe en Tesla.
To års ventetid er sykt! Da bør man nesten ha et religiøst forhold til bilen, litt som å få en kjæreste og leve to år i sølibat før man blir gift.
De hadde en utstilt hos forhandleren jeg var innom i går, det var mange folk rundt den så jeg satte meg ikke inni den, men den så meget fin ut utvendig. En stilren lekker elbil som ikke ser elbil ut. Og synes ikke plassen i den er så trang som det gis inntrykk av i tester. Kunne lett hatt en i4 som bruksbil nr 2 ved siden av en stor iX. Men da måtte jeg byttet I-Pace, og usikker på om den gir meg noe mer enn I-Pace som i tillegg har bedre bakkeklaring og kanskje enda bedre plass. Og for meg er det noe eget med en Jaguar.
Det mest absurde med i4 M50 er vekten. Over 2,2 tonn!!! Det er ikke bare mer enn Toyota'en og Opel'n veier til sammen, men det er også over et halvt tonn mer enn det min ekstremt kraftig overvektige 4 serie veier, noe som reduserer kjøregleden på den merkbart. Så kjøregleden i i4 M50, som er nært slektet på 4-serien, den må være godt under absolutt nullpunktet.
Ser at de fleste testene jeg har sett anbefaler også den mindre utgaven. Den har er jo kun bakhjulsdrift, så jeg kan jo forstå at nordmenn ønsker M50 framfor eDrive40. Men en morsom bil vil de nå ikke ende opp med i 2023 eller når de nå måtte få den.
To år er ganske lenge. For to år siden var det ingen av oss som hadde hørt om koronavirus engang.
Du kunne ha bestilt bilen mens alle vandret fritt rundt, lykkelig uvitende om at korona var en greie – og fremdeles ikke ha fått bilen ennå i dag.
For alle som fulgte litt med i nyheten, så nok veldig mange hørt om viruset pr. 21. desember 2019. Tross alt, det er en grunn til at det heter COVID 19 og ikke COVID 20.
Dog var det nok fortsatt rimelig ferske nyheter 21. desember 2019, da det var først den 20. desember 2019 at WHO og kinesiske myndigheter bekreftet at viruset smittet mellom mennesker.
Litt avsporing - bruker du begge de nye bilene nå på vinterhalvåret, eller har du parkert en av de sammen med Opel'n?Ribba skrev: ↑tir des 21, 2021 6:24 pmDet mest absurde med i4 M50 er vekten. Over 2,2 tonn!!! Det er ikke bare mer enn Toyota'en og Opel'n veier til sammen, men det er også over et halvt tonn mer enn det min ekstremt kraftig overvektige 4 serie veier, noe som reduserer kjøregleden på den merkbart. Så kjøregleden i i4 M50, som er nært slektet på 4-serien, den må være godt under absolutt nullpunktet.
Ser at de fleste testene jeg har sett anbefaler også den mindre utgaven. Den har er jo kun bakhjulsdrift, så jeg kan jo forstå at nordmenn ønsker M50 framfor eDrive40. Men en morsom bil vil de nå ikke ende opp med i 2023 eller når de nå måtte få den.
Create an account or sign in to join the discussion
You need to be a member in order to post a reply
Create an account
Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute