Concept 2 romaskin

Svar
Bjoneroa

Re: Concept 2 romaskin

Legg inn av Bjoneroa »

Yes, ny pers på 10k i dag! 37:14.1! Har skrevet mer om det i treningsdagboken min:
https://fridiskusjon.no/viewtopic.php?f ... &start=200

:D :D :D :D :D

tols

Legg inn av tols »

Drar opp denne igjen.
Jeg er nybegynner på romaskin. Jeg har rodd noen ganger i det siste på concept2 maskin og prøver å ha en intern konkuranse med meg selv.
En normal økt på 30 min ligger jeg på 2.00 / 500m
Jeg hadde min første times økt igår der jeg tok ned tempoet litt og lå på 2.09 / 500m = 14.000m på 1 time
Jeg prøvde meg på 2000m for 1 mnd siden og havnet på 7.33min. Her tenker jeg at på sikt så burde sub7 være mulig.

Er dette greie tider?
Om det har noe å si så er jeg 194cm og 96kg.
Er det noen treningsøkter jeg burde legge til her, eller er det bare å fortsette?

Expekt

Legg inn av Expekt »

tols skrev: tor mar 09, 2023 12:36 pm Drar opp denne igjen.
Jeg er nybegynner på romaskin. Jeg har rodd noen ganger i det siste på concept2 maskin og prøver å ha en intern konkuranse med meg selv.
En normal økt på 30 min ligger jeg på 2.00 / 500m
Jeg hadde min første times økt igår der jeg tok ned tempoet litt og lå på 2.09 / 500m = 14.000m på 1 time
Jeg prøvde meg på 2000m for 1 mnd siden og havnet på 7.33min. Her tenker jeg at på sikt så burde sub7 være mulig.

Er dette greie tider?
Om det har noe å si så er jeg 194cm og 96kg.
Er det noen treningsøkter jeg burde legge til her, eller er det bare å fortsette?
Jeg tenker at du bare kan fortsette slik du holder på, men at intervaller også kan være bra å kjøre. Men hva vet vel jeg. :D Jeg benyttet meg av romaskinen for noen år tilbake og intervaller på 1000, 2000 og 2500 meter ble det mye av. Romaskinen er veldig genial sånn sett, for du fikser hele økta på maskinen før du starter.
500 meter x 8-10 med 1 minutt pause er også veldig fin, men blytung.

SUB7 er et bra mål. For noen er det lett og fort gjort, mens det for andre kan det ta lang tid. Jeg tror du gjør lurt i å kjøre litt intervaller på 500 og 1000 meter.

Det finnes grupper på facebook også. Bare søk etter Concept2, så finner du andre som elsker romaskinen og kanskje finner du treningsøkter som du ønsker å prøve.

Mange som akkurat er startet blir anbefalt å følge "the pete plan".

Sjekk ellers ut garageathlete på Instagram for litt inspirasjon. Han er helt drøy.

tols

Legg inn av tols »

Expekt skrev: tir mar 14, 2023 2:46 pm
Jeg tenker at du bare kan fortsette slik du holder på, men at intervaller også kan være bra å kjøre. Men hva vet vel jeg. :D Jeg benyttet meg av romaskinen for noen år tilbake og intervaller på 1000, 2000 og 2500 meter ble det mye av. Romaskinen er veldig genial sånn sett, for du fikser hele økta på maskinen før du starter.
500 meter x 8-10 med 1 minutt pause er også veldig fin, men blytung.

SUB7 er et bra mål. For noen er det lett og fort gjort, mens det for andre kan det ta lang tid. Jeg tror du gjør lurt i å kjøre litt intervaller på 500 og 1000 meter.

Det finnes grupper på facebook også. Bare søk etter Concept2, så finner du andre som elsker romaskinen og kanskje finner du treningsøkter som du ønsker å prøve.

Mange som akkurat er startet blir anbefalt å følge "the pete plan".

Sjekk ellers ut garageathlete på Instagram for litt inspirasjon. Han er helt drøy.
Takk for svar!
Da fortsetter jeg slik jeg holder på.
Tok ei intervalløkt for 2 dager siden. 5x1000m med 2min rolig roing imellom. Var ganske tungt på slutten der også.
Skal sjekke ut facebook og " the pete plan " å kanskje heller ta 500m intertvall innimellom. :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Helse, Kosthold og Trening»