Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
Ka9nen

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av Ka9nen »

Interrogation (TV2 Sumo)

Sett 3 av 10 episoder, jeg er hektet og kommer til å se resten iløpet av kort tid.

Jeg er nok en sucker for "true crime" som dette. Hver episode tar utgangspunkt i avhør som er gjengitt i politiets avhørsprotokoller.

7.4/10 på imdb og jeg støtter den høye scoren så langt.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Sesongavslutningen på Succession. Take a bow. Emmy-verdige prestasjoner fra Strong, Culkin og Snook.

Baluba

Legg inn av Baluba »

Har akkurat sett ferdig alle 6 sesongene fra "The 100" som ligger på Netflix. Sesong 7 ligger ikke på Nteflix men kan ses på f.eks Blockbuster.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Baluba skrev: ons des 15, 2021 3:17 pm Har akkurat sett ferdig alle 6 sesongene fra "The 100" som ligger på Netflix. Sesong 7 ligger ikke på Nteflix men kan ses på f.eks Blockbuster.
Venter liksom på at sesong 7 skal komme på Netflix, men det er voldsomt som det drøyer :(

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Halveis inn i sesong 2 av The Witcher. Steike så serien har tatt seg opp etter hva jeg syntes var en ganske så kjedelig første sesong. Går virkelig balls to the walls her sammenlignet med sesong 1.

Falcon

Legg inn av Falcon »

Crabsen skrev: man des 20, 2021 6:05 pm Halveis inn i sesong 2 av The Witcher. Steike så serien har tatt seg opp etter hva jeg syntes var en ganske så kjedelig første sesong. Går virkelig balls to the walls her sammenlignet med sesong 1.
lovende, etter første sesong satt jeg igjen med et ord: "..hæ??"

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Har bare sett de to første episodene og har fått litt følelsen av at det har blitt «monster of the week»-episoder ala Supernatural. Håper det blir litt mer dybde og uforutsigbarhet, selv om episodene i seg selv har vært interessante.

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Kærlighed skrev: man des 20, 2021 6:21 pm Har bare sett de to første episodene og har fått litt følelsen av at det har blitt «monster of the week»-episoder ala Supernatural. Håper det blir litt mer dybde og uforutsigbarhet, selv om episodene i seg selv har vært interessante.
Ah ja savner de første sesongene av supernatural da det var veldig monster of the week heavy, senere sesonger ble veldig story drevet, som forsåvidt er bra det å, men de gjorde en meget god jobb på den fronten. Har ikke helt fått det intrykket av witcher sesong 2, men kan skjønne hva du mener. Syntes storyen, i tillegg til mer monstre, har vært en solid oppgradering fra sesong 1, foreløpig. Kommer selvsagt veldig ann på hva man liker å, personlig liker jeg monster of the week stylen, med små dryss av storyline sprinklet gjennom episodene, derav de første sesongene av supernatural. Witcher har ikke helt samme luksus som supernatural hadde, med betraktelig færre epiosder (og sesonger vil jeg anta), så det blir naturligvis mye mer story drevet. Men syntes som sagt, de har gjort en veldig god jobb med den balansen i sesong 2.

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Falcon skrev: man des 20, 2021 6:11 pm
Crabsen skrev: man des 20, 2021 6:05 pm Halveis inn i sesong 2 av The Witcher. Steike så serien har tatt seg opp etter hva jeg syntes var en ganske så kjedelig første sesong. Går virkelig balls to the walls her sammenlignet med sesong 1.
lovende, etter første sesong satt jeg igjen med et ord: "..hæ??"
Man skal ha tunga rett i munn skal det gi noe som helst mening ja. Selv var jeg heldig at jeg spilte witcher 3 før jeg begynte på serien, som forklarte en god del, men jeg måtte likevel pause fra tid til annen gjennom sesong 1 for å gjøre noen google search. Gjør forsåvidt fortsatt det på sesong 2 nå, men det plager meg egentlig ikke. Gjorde det samme gjennom GoT, og nå med Marvel serie og filmene. Er vel kanskje bare godt vandt...

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Noen som har serietips på følgende:
-Komedie ala Parks, Office, Brooklyn, altså lettbent men gjerne smart.
-20 til 30 minutter.
- Noen sesonger gjerne, men ikke så viktig

Ikke superstore.

Vurdert Schitts creek, men den var borte fra TV2 play så jeg.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Astonstian skrev: tir des 21, 2021 10:17 pm Noen som har serietips på følgende:
-Komedie ala Parks, Office, Brooklyn, altså lettbent men gjerne smart.
-20 til 30 minutter.
- Noen sesonger gjerne, men ikke så viktig

Ikke superstore.

Vurdert Schitts creek, men den var borte fra TV2 play så jeg.
Veep, Vice Principals, Eastbound and Down, The Righteous Gemstones, Silicon Valley som jeg kommer på sånn i farta.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Crabsen skrev: man des 20, 2021 6:45 pm
Falcon skrev: man des 20, 2021 6:11 pm
Crabsen skrev: man des 20, 2021 6:05 pm Halveis inn i sesong 2 av The Witcher. Steike så serien har tatt seg opp etter hva jeg syntes var en ganske så kjedelig første sesong. Går virkelig balls to the walls her sammenlignet med sesong 1.
lovende, etter første sesong satt jeg igjen med et ord: "..hæ??"
Man skal ha tunga rett i munn skal det gi noe som helst mening ja. Selv var jeg heldig at jeg spilte witcher 3 før jeg begynte på serien, som forklarte en god del, men jeg måtte likevel pause fra tid til annen gjennom sesong 1 for å gjøre noen google search. Gjør forsåvidt fortsatt det på sesong 2 nå, men det plager meg egentlig ikke. Gjorde det samme gjennom GoT, og nå med Marvel serie og filmene. Er vel kanskje bare godt vandt...
Er det noe poeng å google Marvel? Få karakterer som er identiske med tegneserieuniverset hvert fall.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Astonstian skrev: tir des 21, 2021 10:17 pm Noen som har serietips på følgende:
-Komedie ala Parks, Office, Brooklyn, altså lettbent men gjerne smart.
-20 til 30 minutter.
- Noen sesonger gjerne, men ikke så viktig

Ikke superstore.

Vurdert Schitts creek, men den var borte fra TV2 play så jeg.
Veep, After Life (Ricky Gervais), Kidding (Jim Carrey).

kibby

Legg inn av kibby »

Julestjerna (TV2 Play)

Solid skuespillerrekke i både større og mindre roller. Artig konsept, og jeg ble overrasket over slutten. Godt manus og god storyline, og skuespillerne imponerer. Aldri feil med juletema i tillegg. Denne likte jeg godt! Bonus med kun seks episoder totalt, og ca. 30 minutter på hver episode.

7.5/10

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Astonstian skrev: tir des 21, 2021 10:17 pm Noen som har serietips på følgende:
-Komedie ala Parks, Office, Brooklyn, altså lettbent men gjerne smart.
-20 til 30 minutter.
- Noen sesonger gjerne, men ikke så viktig

Ikke superstore.

Vurdert Schitts creek, men den var borte fra TV2 play så jeg.
The Good Place er laget av samme folk, bør passe bra. Ellers har vi Arrested Development, Community, Silicon Valley, Archer og muligens Bojack Horseman hvis vi drar den lengre (ikke bare lettbent, men veldig smart).

BioDex

Legg inn av BioDex »

Astonstian skrev: tir des 21, 2021 10:17 pm Noen som har serietips på følgende:
-Komedie ala Parks, Office, Brooklyn, altså lettbent men gjerne smart.
-20 til 30 minutter.
- Noen sesonger gjerne, men ikke så viktig

Ikke superstore.

Vurdert Schitts creek, men den var borte fra TV2 play så jeg.
Modern Family er i samme stil som Parks og Office. Finnes både på Disney+ og Netflix(men bare til 30.des).

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Sett The Good Place, Modern Family, Community, Arrested Development, Silicon Valley og After Life.
Men det var absolutt gode forslag ut i fra kriteriene jeg hadde! Likte alle de.

Veep, Vice Principals, Eastbound and Down, The Righteous Gemstones, Archer, Kidding og Bojack Horseman jeg sitter igjen med da.

Tusen takk for alle forslagene! :D Da får jeg se hvor jeg starter.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Dopesick (Disney+) - 9/10.
Imdb rating 8.8.
Sterk serie basert på virkeligheten om kyniskheten til Purdue Pharma som står for en av de største opioidkrisene i USA. Man har jo hørt i periferien i flere år om ulike søksmål mot ulike medisinske selskaper i USA for ditt og datt uten å egentlig ta noe særlig notis av det, det er USA liksom, omtrent som forventet i den kanten av verden.
Dette er en av de gangene jeg har blitt ganske rystet over nivået av råttenskap det er mulig å finne i slike profittfirmaer ang helse hvor man omtrent går over lik for å tjene penger, et annet eksempel er Martin Shrekli av Turing Pharma som hevet prisen på en hiv-medisin med 5000 prosent for å tjene enda mer penger. Det er gode grunner til å være skeptisk til denne bransjen, det ser man stadig vekk eksempler på 😔 Det ble ikke full pott da det trakk litt ned for min del den stadige hoppingen mellom flere årstall, men ellers en av de beste seriene jeg har sett.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Hvis du nøler når de spør om jeg var hos deg da det skjedde, kan det treffe deg i din framtid

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Fringegirl skrev: ons des 22, 2021 8:44 pm Dopesick (Disney+) - 9/10.
Imdb rating 8.8.
Sterk serie basert på virkeligheten om kyniskheten til Purdue Pharma som står for en av de største opioidkrisene i USA. Man har jo hørt i periferien i flere år om ulike søksmål mot ulike medisinske selskaper i USA for ditt og datt uten å egentlig ta noe særlig notis av det, det er USA liksom, omtrent som forventet i den kanten av verden.
Dette er en av de gangene jeg har blitt ganske rystet over nivået av råttenskap det er mulig å finne i slike profittfirmaer ang helse hvor man omtrent går over lik for å tjene penger, et annet eksempel er Martin Shrekli av Turing Pharma som hevet prisen på en hiv-medisin med 5000 prosent for å tjene enda mer penger. Det er gode grunner til å være skeptisk til denne bransjen, det ser man stadig vekk eksempler på 😔 Det ble ikke full pott da det trakk litt ned for min del den stadige hoppingen mellom flere årstall, men ellers en av de beste seriene jeg har sett.
Sett Dirty Money på Netflix? De har en episode som omhandler blant andre Martin Shrekli og hans selskap. Rett og slett sjokkerende kynisme.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Taskmaster
Sesong 1-9 på d+ (kongen befaler uk)

Dette er for meg perfekt TV-underholdning. Kjemien mellom Greg Davies og Alex Horne er herlig, generelt meget god casting gjennom alle sesongene, og bare veldig god underholdning hver eneste episode.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7876

Legg inn av Big George »

Danmarks beste portrettmaler på DR1.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Glycinello skrev: ons des 22, 2021 9:26 pm
Fringegirl skrev: ons des 22, 2021 8:44 pm Dopesick (Disney+) - 9/10.
Imdb rating 8.8.
Sterk serie basert på virkeligheten om kyniskheten til Purdue Pharma som står for en av de største opioidkrisene i USA. Man har jo hørt i periferien i flere år om ulike søksmål mot ulike medisinske selskaper i USA for ditt og datt uten å egentlig ta noe særlig notis av det, det er USA liksom, omtrent som forventet i den kanten av verden.
Dette er en av de gangene jeg har blitt ganske rystet over nivået av råttenskap det er mulig å finne i slike profittfirmaer ang helse hvor man omtrent går over lik for å tjene penger, et annet eksempel er Martin Shrekli av Turing Pharma som hevet prisen på en hiv-medisin med 5000 prosent for å tjene enda mer penger. Det er gode grunner til å være skeptisk til denne bransjen, det ser man stadig vekk eksempler på 😔 Det ble ikke full pott da det trakk litt ned for min del den stadige hoppingen mellom flere årstall, men ellers en av de beste seriene jeg har sett.
Sett Dirty Money på Netflix? De har en episode som omhandler blant andre Martin Shrekli og hans selskap. Rett og slett sjokkerende kynisme.
Den skal sees 👍🏻

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Dexter ny Sesong, 7 av 10

Meget lave forventinger, men allright. Har ikke sett ferdig.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Ukjent soldat på Netflix.

vidar

Legg inn av vidar »

Fulgt med på siste sesong av Curb. Synes det har gått på tomgang i noen sesonger nå, og Cheryl ser jo faen ikke ut etter alle operasjonene . Triste saker, begge deler, og jeg håper for Larrys skyld at han skjønner at det er nok nå.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Hawkeye (Disney+) - 8/10.
Imdb rating 8.
Godbit av en serie med masse humor, varme og action.
Referanser til diverse fra Endgame likte jeg veldig godt. Synd det var så få episoder, og ingen sesong 2 i sikte.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

MatsEn89 skrev: ons des 22, 2021 11:19 pm Dexter ny Sesong, 7 av 10

Meget lave forventinger, men allright. Har ikke sett ferdig.
Altfor tidlig å konkludere for min del siden jeg bare har sett to episoder, men en gjenganger når man leser anmeldelser om "New Blood" er at den først og fremst er for de som allerede er fans av Dexter. Det sagt så syns jeg så absolutt det er severdig hittil, men så likte jeg den originale serien også da...

SirJames

Legg inn av SirJames »

Dexter; New Blood er severdig, ja, men så digget jeg første runden så til de grader da..

eppaen

Legg inn av eppaen »

Synd også New Blood har vært veldig fint gjensyn med Dexter. Syns man har greid å reboote serien på en engasjerende måte.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»