RIP

Svar
Jompa

RIP

Legg inn av Jompa »

Jeg tilhører en litt eldre generasjon en snittet her inne muligens når jeg nå nærmer meg 40. Det gjør at de spillerne jeg fulgte da jeg var i 20-åra begynner å falle av. Ikke alle pokerspillere har levd den sunneste livsstilen heller, og snittalderen er ikke den høyeste, selv om den sjuende far i huset, Doyle Brunson, fortsatt holder det gående.

De siste årene har vi mistet spillere som:

Den norske legenden Thor Hansen
Gavin Smith som levde hardere enn de fleste
Bamsen Darvin Moon som var med å hindre Phil Ivey å vinne Main Event for drøye ti år siden
Mike Sexton som har promotert poker på en fantastisk måte
Layne Flack, som på sitt beste var helt fantastisk. Rasket med seg 6 bracelet.

Og i dag mistet vi Henry Orenstein i godt voksen alder (98). Poker hall of famer fra 2008. Har du sett poker på TV, så har du sett en av hans oppfinnelser. Han kom på ideen om hole card camera.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Det var jo pga blant annet disse jeg begynte med poker i utgangspunktet.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Tenkte på Sam Grizzle da jeg lagde posten, men glemte å nevne han. En av mine første pokerminner, som for veldig mange andre, var å se WSOP 2003 på ESPN. Det var virkelig gjennombruddet for poker som TV-sport, og vi fikk Chris Moneymaker som Main Event-vinner etter at han kvalifiserte seg via en satelitturnering hos PokerStars.

På veien dit fikk vi se feiden mellom Hellmuth og Grizzle. De hadde en forhistorie der de hadde havnet i håndgemeng, der Grizzle vant den fighten.

Grizzle gikk bort for et drøyt års tid siden, når han bare et par måneder tidligere hadde cashet hele 7 ganger under WSOP online. Døde som flere gamblere tidligere; blakk, og det måtte en kronerulling til for å dekke kostnadene til begravelsen.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Layne Flack, som på sitt beste var helt fantastisk. Rasket med seg 6 bracelet
Ble i går innlemmet i Hall of Fame

Jompa

Legg inn av Jompa »

Den største, av de største; Doyle Brunson har gått all-in for siste gang. Super System ble kjøpt og lagt i bokhylla for drøye 20 år siden av undertegnede, mest for nostalgien og ikke nødvendigvis for innholdet. En person som holdt det gående på filten i godt voksen alder på tross av en hanglete helse. Er vel nesten 10 år siden noen veddet på om han ville overleve året.

BigWhale

Legg inn av BigWhale »

Jompa skrev: man mai 15, 2023 8:56 amDen største, av de største; Doyle Brunson har gått all-in for siste gang. Super System ble kjøpt og lagt i bokhylla for drøye 20 år siden av undertegnede, mest for nostalgien og ikke nødvendigvis for innholdet. En person som holdt det gående på filten i godt voksen alder på tross av en hanglete helse. Er vel nesten 10 år siden noen veddet på om han ville overleve året.
RIP Doyle. En trist dag når dette klassiske uttrykket dessverre er sant:

https://www.vg.no/sport/i/EQqrwG/pokerl ... 89-er-doed

Genial

Legg inn av Genial »

Hvil i fred til den største av dem alle. Biografien hans "The Godfather of Poker" anbefales på det sterkeste. Kanskje den beste biografien jeg har lest.

startelver

Legg inn av startelver »

Legenden over alle legender er død i en alder av 89 år. Mannen som gjørde 10-2 udødelig.

Jeg møtte han en gang i Vegas, tror det var i 2011. Han spilte i WSOP mens jeg var tilskuer. Utrolig smart i hodet helt til det siste visstnok.


Her et artig bilde fra 1980-tallet, avbildet sammen med en annen legende Stu Ungar (står til venstre) som gikk bort alt for tidlig. RIP Doyle.


Bilde

Jompa

Legg inn av Jompa »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Poker»