Morgenstund har gull i munn

Svar
Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Morgenstund har gull i munn

Legg inn av Frank.N.Steen »

Inspirert av Kwames sove nå? tråd samt et par tidligere musikktråder for morgenfuglene på gamle forumet, håper jeg at det er greit med et sted for A-menneskene (må være ærlig, jeg er kanskje ikke helt der selv, men vil tippe at de finnes her inne) eller når man våkner tidlig, og ikke greier å sove igjen, eller bare er klar for ny dag.
Uansett, en god frokost og kanskje noe fin og passende musikk, er jo alltids en kjekk måte å starte dagen på. Så her kan altså de som ønsker så, slenge ut deres frokost/morgen favoritter, eller kanskje sanger/melodier med den slags som tittel/tema, eller bare hva enn som måtte være frokost/morgen stemning musikk i deres ører.

Ålreit, tja, en sang er det jo ikke, men likevel, masser av stemning og kan nesten lukte nykokt kaffe, rundstykker og brød, og nei, føler den er utmerket for øyeblikket:

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Mye å velge mellom her, men kan begynne med en jeg helt siden mine ungdommer har likt å sette på de gangene det er morgensol en søndagsmorgen.


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Tidlig oppe, kanskje litt for tidlig, da man kunne ha sovet litt ekstra, men sånn går det, når kroppen og toppen er klar for ny dag.
En jeg satt å tenkte på å slenge ut i går morges, men glemte (der og da), var jo den ypperlige When the Morning Comes (1973) av Daryl Hall and John Oates.
Vanskelig å komme utenom den fine albumversjonen, men husker det var flere klipp fra ei låve/utehus, der Daryl Hall samla i hop venner og kjente, til å synge med, og plutselig dukka selveste Kevin Bacon og bror opp, og det låt jo slettes ikke verst:

Nei, fin måte å starte dagen på, selv om en er litt for tidlig ute. ;)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»