WC langrenn, Dresden (18/12-19/12)

Svar
Tullin_Thams

Re: WC langrenn, Dresden (18/12-19/12)

Legg inn av Tullin_Thams »

Number4 skrev: søn des 19, 2021 10:34 am Vekslingene til Norge er bra. Alle de andre går inn i eneste stor klynge, mens Norge vaker alene ute til venstre.
Jeg så ikke semifinalene, men antar at dette gjelder herreklassen. De norske herreløperne pleier å ha gode vekslinger, men norske damesprintere synes jeg gang på gang har til dels elendige vekslinger i lagsprint.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Tullin_Thams skrev: søn des 19, 2021 12:30 pm
Number4 skrev: søn des 19, 2021 10:34 am Vekslingene til Norge er bra. Alle de andre går inn i eneste stor klynge, mens Norge vaker alene ute til venstre.
Jeg så ikke semifinalene, men antar at dette gjelder herreklassen. De norske herreløperne pleier å ha gode vekslinger, men norske damesprintere synes jeg gang på gang har til dels elendige vekslinger i lagsprint.
Med tanke på at innlegget ble skrevet 16 min før starten av herrenes første semifinale er det nok trolig damenes vekslinger det siktes til.

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

tartaglia2 skrev: søn des 19, 2021 12:33 pm Med tanke på at innlegget ble skrevet 16 min før starten av herrenes første semifinale er det nok trolig damenes vekslinger det siktes til.
Hehe, det er et godt poeng! Jeg visste ikke når de ulike semifinalene ble avholdt. :-)

jomps

Legg inn av jomps »

Jag tyckte Skistad gjorde det bra båda dagarna. Banan är lätt men kanske lossnar det nu. Det får visa sig nästa sprint som har en backe eller två med.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

En ny Northug på topp

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

Sodajr skrev: søn des 19, 2021 12:45 pm En ny Northug på topp
Hvor mange eksempler finnes det på at tre brødre (eller søsken generelt) har verdenscupseier? Jeg har ikke svaret på direkten, men det kan ikke være mange.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Umulig å komme seg forbi på slutten i denne løypa, så litt kjedelig løp. Men moro for Norge 2!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Tullin_Thams skrev: søn des 19, 2021 12:46 pm
Sodajr skrev: søn des 19, 2021 12:45 pm En ny Northug på topp
Hvor mange eksempler finnes det på at tre brødre (eller søsken generelt) har verdenscupseier? Jeg har ikke svaret på direkten, men det kan ikke være mange.
Nå må det vel påpekes at dette her var stafett og således ikke er en ekte, individuell verdenscupseier. Kan det ellers tenkes at brødrene Prevc er i samme situasjon (Peter og Domen har individuelle seirer, mens Cene kanskje i laghopp)?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Sikkert moro å vinne et slikt showrenn.

Men noen annen nytte gir det jo ikke. Ingen svar i forhold til videre uttak.

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

Skraevadottir skrev: søn des 19, 2021 12:49 pm
Tullin_Thams skrev: søn des 19, 2021 12:46 pm
Sodajr skrev: søn des 19, 2021 12:45 pm En ny Northug på topp
Hvor mange eksempler finnes det på at tre brødre (eller søsken generelt) har verdenscupseier? Jeg har ikke svaret på direkten, men det kan ikke være mange.
Nå må det vel påpekes at dette her var stafett og således ikke er en ekte, individuell verdenscupseier. Kan det ellers tenkes at brødrene Prevc er i samme situasjon (Peter og Domen har individuelle seirer, mens Cene kanskje i laghopp)?
Mulig. Jeg tenkte bare på langrenn her, må jeg innrømme.

Hatleking

Legg inn av Hatleking »

jomps skrev: søn des 19, 2021 12:39 pm Jag tyckte Skistad gjorde det bra båda dagarna. Banan är lätt men kanske lossnar det nu. Det får visa sig nästa sprint som har en backe eller två med.
Absolutt. Denne helga trur eg har vore veldig bra for Skistad. Om eg ikkje såg feil så tok ho innpå Sverige på den siste etappen òg, noko som hadde vore ganske utenkelig fram til no. Så er nok ikkje kapasiteten heilt der at ho kjem til å hevde seg når det blir tunge løyper, men dette bør absolutt motivere ho for framtida.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Tullin_Thams skrev: søn des 19, 2021 12:46 pm
Sodajr skrev: søn des 19, 2021 12:45 pm En ny Northug på topp
Hvor mange eksempler finnes det på at tre brødre (eller søsken generelt) har verdenscupseier? Jeg har ikke svaret på direkten, men det kan ikke være mange.
Det finnes i hvertfall et eksempel på at tre brødre har blitt europamester på den samme distansen i friidrett.

Number4

Legg inn av Number4 »

Tullin_Thams skrev: søn des 19, 2021 12:46 pm Hvor mange eksempler finnes det på at tre brødre (eller søsken generelt) har verdenscupseier? Jeg har ikke svaret på direkten, men det kan ikke være mange.
Brødrene Matt. Alle tre har verdenscupseire og en haug med medaljer fra OL og VM. Deres far har også vunnet i verdenscupen samt medalje fra OL.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»