Volleyball under Sommer-OL 2020

Svar
startelver

Re: Volleyball under Sommer-OL 2020

Legg inn av startelver »

Troygirl skrev: tor aug 05, 2021 3:46 pm Da møter Mol/Sørum de russiske verdensmesterne i finalen. Litt synd, for de tapte mot dem i VM i 2019 og i verdensfinalen i Roma i 2019. Har litt dårlig følelse før den kampen. Russerne var imponerende mot Qatar, som har vært fantastisk gode i år.
Men i alle dager, trodde Qatar var de store favorittene?

Hva er det disse russerne er laget av ? Er de ranket høyt oppe?

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Hørte på ekspertene på TVNorge i sta. De sa at russerne er sterke, og var overbevisende mot Qatar. Men de nevnte også at russerne likner litt på de russerne Norge allerede møtte i gruppespillet ved blant annet å ha to høye spillere (kanskje ikke godt nytt siden de tapte den kampen, men Norge spiller bedre nå enn i gruppespillet). Ekspertene nevnte imidlertid at Mol og Sørum spiller veldig bra, og at de i tillegg er taktisk gode, at de til og med er gode på å se hva som funker og eventuelt skifte taktikk underveis. Ekspertene nevnte også at russerne har en liten svakhet i spillet sitt, og at de håper Mol og Sørum kan utnytte den. Fikk ikke med meg hva svakheten var, men får håpe det stemmer.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

TheBaseline skrev: tor aug 05, 2021 5:34 pm Hørte på ekspertene på TVNorge i sta. De sa at russerne er sterke, og var overbevisende mot Qatar. Men de nevnte også at russerne likner litt på de russerne Norge allerede møtte i gruppespillet ved blant annet å ha to høye spillere (kanskje ikke godt nytt siden de tapte den kampen, men Norge spiller bedre nå enn i gruppespillet). Ekspertene nevnte imidlertid at Mol og Sørum spiller veldig bra, og at de i tillegg er taktisk gode, at de til og med er gode på å se hva som funker og eventuelt skifte taktikk underveis. Ekspertene nevnte også at russerne har en liten svakhet i spillet sitt, og at de håper Mol og Sørum kan utnytte den. Fikk ikke med meg hva svakheten var, men får håpe det stemmer.
Du har fått med deg at Norge har møtt det andre russiske laget to ganger i denne turneringen? Hvorfor du fokuserer på tapet i gruppespillet og ikke seieren i kvartfinalen er jo noe merkelig. Russerne var like høye i kvartfinalen.
Kan det være fordi du var sikker på at Norge ville tape kvartfinalen fordi de hadde tapt mot dem tidligere? Og prøver å fortrenge dette?

Lagene i finalen er jevngode og det er de med best dagsform som vinner. Det som bekymrer litt er at Christian Sørum innrømmer å slite med søvnen i Tokyo og følte seg sliten i semifinalen.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

oddvar_kjempebra skrev: tor aug 05, 2021 5:49 pm
TheBaseline skrev: tor aug 05, 2021 5:34 pm Hørte på ekspertene på TVNorge i sta. De sa at russerne er sterke, og var overbevisende mot Qatar. Men de nevnte også at russerne likner litt på de russerne Norge allerede møtte i gruppespillet ved blant annet å ha to høye spillere (kanskje ikke godt nytt siden de tapte den kampen, men Norge spiller bedre nå enn i gruppespillet). Ekspertene nevnte imidlertid at Mol og Sørum spiller veldig bra, og at de i tillegg er taktisk gode, at de til og med er gode på å se hva som funker og eventuelt skifte taktikk underveis. Ekspertene nevnte også at russerne har en liten svakhet i spillet sitt, og at de håper Mol og Sørum kan utnytte den. Fikk ikke med meg hva svakheten var, men får håpe det stemmer.
Du har fått med deg at Norge har møtt det andre russiske laget to ganger i denne turneringen? Hvorfor du fokuserer på tapet i gruppespillet og ikke seieren i kvartfinalen er jo noe merkelig. Russerne var like høye i kvartfinalen.
Kan det være fordi du var sikker på at Norge ville tape kvartfinalen fordi de hadde tapt mot dem tidligere? Og prøver å fortrenge dette?

Lagene i finalen er jevngode og det er de med best dagsform som vinner. Det som bekymrer litt er at Christian Sørum innrømmer å slite med søvnen i Tokyo og følte seg sliten i semifinalen.
Du har helt rett. De vant over russerne i kvarten. Glemte det i farten. Men som jeg også sa har jo formen forbedret seg gjennom turneringen. Jeg støtter det du sier om at Christian Sørum sier han er sliten. Det skaper litt bekymring. Men man må huske på at de har hatt to kamper på to dager. Sikkert ikke så rart å bli sliten da. Får håpe han får mulighet til å slappe av nok før finalen, samle krefter og sette inn det siste støtet i finalen.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

startelver skrev: tor aug 05, 2021 5:32 pm
Troygirl skrev: tor aug 05, 2021 3:46 pm Da møter Mol/Sørum de russiske verdensmesterne i finalen. Litt synd, for de tapte mot dem i VM i 2019 og i verdensfinalen i Roma i 2019. Har litt dårlig følelse før den kampen. Russerne var imponerende mot Qatar, som har vært fantastisk gode i år.
Men i alle dager, trodde Qatar var de store favorittene?

Hva er det disse russerne er laget av ? Er de ranket høyt oppe?
Det er generelt veldig lite som skiller topplagene, dagsform avgjør mye og alle er kapable til å slå alle.
Det er det som gjør dominansen til Mol/Sørum de 3 siste årene så vanvittig imponerende

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Tror det er bra at finalen spilles på kvelden hvis det stemmer at de er slitne og/eller sliter med å sove. Da kan de i hvert fall sove litt på dagen.

janesaj

Legg inn av janesaj »

TheBaseline skrev: tor aug 05, 2021 8:14 pm Tror det er bra at finalen spilles på kvelden hvis det stemmer at de er slitne og/eller sliter med å sove. Da kan de i hvert fall sove litt på dagen.
Finalen spilles 11:30 japansk tid.

Bolle

Legg inn av Bolle »

janesaj skrev: tor aug 05, 2021 8:19 pm Finalen spilles 11:30 japansk tid.
Kan det være noe mulighet for at tidspunktet blir endret, slik som med fotballfinalen?
Både Norge og ROC ville vel heller ønsket senere kampstart

Bolle

Legg inn av Bolle »

Folk_flesk skrev: ons aug 04, 2021 8:58 pm Har fulgt med litt på den egentlige volleyballen. Dvs den som spilles innendørs med flere spillere og som har langt mer prestisje og status enn sandvolleyball.
Jeg har også fulgt med på en del kamper. Kanskje en upopulær mening, men jeg vil påstå at klassisk volleyball er mye mer spennende å se på enn beach volleyball.

Det er mye mer taktikk og strategi involvert, og i tillegg er ballvekslingene ofte mye lengre og mer intense. Sjeldent et poeng i beach volleyball inneholder mer enn to, max tre, ballvekslinger.

Så håper at det vil bli vist mer volleyball av høy kvalitet på norsk TV også etter OL

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Nvm... ser de skal spille kl.11:30, ikke kveldskamp slik jeg først trodde. Ikke alltid lett med tidssoner. Er uansett ikke den første kampen, det er bronsekampen som starter kl. 10. Uansett har de hele morgendagen til å slappe av, sove og få restituert seg. Så får det gå som det går på lørdag. Blir spennende!

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Bolle skrev: tor aug 05, 2021 8:43 pm
Folk_flesk skrev: ons aug 04, 2021 8:58 pm Har fulgt med litt på den egentlige volleyballen. Dvs den som spilles innendørs med flere spillere og som har langt mer prestisje og status enn sandvolleyball.
Jeg har også fulgt med på en del kamper. Kanskje en upopulær mening, men jeg vil påstå at klassisk volleyball er mye mer spennende å se på enn beach volleyball.

Det er mye mer taktikk og strategi involvert, og i tillegg er ballvekslingene ofte mye lengre og mer intense. Sjeldent et poeng i beach volleyball inneholder mer enn to, max tre, ballvekslinger.

Så håper at det vil bli vist mer volleyball av høy kvalitet på norsk TV også etter OL
Du har selvsagt helt rett i at vanlig volleyball er en mye mer spennende og kompleks sport enn sandbolleyball. Bare tenk på alle kombinasjonene og taktikkeriet som er mulig med 6 mann+innbyttere kontra to mann pr. lag. I mine øyne er det rett og slett klasseforskjell her.

Herrefinalen mellom Russland/ROC og Frankrike går forøvrig lørdag kl 14.30. Folk som bare har sett sandvolleyball og ikke "the real thing" bør iallefall sørge for å få med seg den kampen.

Number4

Legg inn av Number4 »

Finalen går kun på disco+ i Norge. Spesielt spør du meg.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Number4 skrev: fre aug 06, 2021 10:27 am Finalen går kun på disco+ i Norge. Spesielt spør du meg.
Jeg venter stadig på nyheten om at finalen likevel blir sendt på vanlig TV der de sier noe sånt som at

"Dette er en historisk finale for norsk sandvolleyball og vi ønsker likevel å invitere hele det norske folk til å bivåne denne begivenheten! Kampen ser du uansett gratis også på D+"

Det blir sikkert blitt seerrekord for en sandvolleyballkamp på begge plattformer uansett. "Blir" skriver jeg, for jeg nekter fortsatt å tro at ikke denke beslutningen blir reversert i løpet av dagen!

Ser dessverre ikke ut til at dansk tv skal sende sandvolley i natt :( Hadde vært artig om der hadde kommet en strøm av henvendelser her fra Norge med spørsmål om de kunne sette opp denne kampen :)

Hadde vært en "herlig" historie om Norges første OL-Gull i sandvolley: det ble sendt på dansk- men ikke norsk tv :lol:

Number4

Legg inn av Number4 »

JODDEMM skrev: fre aug 06, 2021 10:42 am
Number4 skrev: fre aug 06, 2021 10:27 am Finalen går kun på disco+ i Norge. Spesielt spør du meg.
Jeg venter stadig på nyheten om at finalen likevel blir sendt på vanlig TV der de sier noe sånt som at

"Dette er en historisk finale for norsk sandvolleyball og vi ønsker likevel å invitere hele det norske folk til å bivåne denne begivenheten! Kampen ser du uansett gratis også på D+"


Det blir sikkert blitt seerrekord for en sandvolleyballkamp på begge plattformer uansett. "Blir" skriver jeg, for jeg nekter fortsatt å tro at ikke denke beslutningen blir reversert i løpet av dagen!

Ser dessverre ikke ut til at dansk tv skal sende sandvolley i natt :( Hadde vært artig om der hadde kommet en strøm av henvendelser her fra Norge med spørsmål om de kunne sette opp denne kampen :)

Hadde vært en "herlig" historie om Norges første OL-Gull i sandvolley: det ble sendt på dansk- men ikke norsk tv :lol:
Danskene hadde sikkert fått maksimalt ut av den med stor fornøyelse. Så deilig å være norsk........et eller annet! :lol:

Bolle

Legg inn av Bolle »

JODDEMM skrev: fre aug 06, 2021 10:42 am Jeg venter stadig på nyheten om at finalen likevel blir sendt på vanlig TV der de sier noe sånt som at
Synes dette er veldig trist, det er mange eldre og andre som ikke får til dette noe bra.
Det er også mye tryggere å se på TV, uten fare for bufring mm på stream

Tenker særlig på denne entusiastiske fyren som Discovery selv hadde reportasje om igår, spørs om han klarer å streame dette:

https://twitter.com/EurosportNorge/sta ... 66190?s=20

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Bolle skrev: fre aug 06, 2021 11:58 am
JODDEMM skrev: fre aug 06, 2021 10:42 am Jeg venter stadig på nyheten om at finalen likevel blir sendt på vanlig TV der de sier noe sånt som at
Synes dette er veldig trist, det er mange eldre og andre som ikke får til dette noe bra.
Det er også mye tryggere å se på TV, uten fare for bufring mm på stream

Tenker særlig på denne entusiastiske fyren som Discovery selv hadde reportasje om igår, spørs om han klarer å streame dette:

https://twitter.com/EurosportNorge/sta ... 66190?s=20
Bufring og hakking er delfinitivt det jeg også frykter når tusenvis skal fyre opp streamen i natt! Fikk med meg halve førstesettet og hele andresettet av semien uten problemer selv- men så jo i kommentarfeltet på facebooksiden til discovery at der var nok av folk som hadde problemer :(

Og så synes jeg det er skuffende at dette fortsatt ikke er noen stor sak i media! Tenk om noen av de involverte hadde uttalt seg tydeligere på hvor uakseptabelt dette er- ikke å vente at Mol/Sørum skal bruke allverdens tid på dette-

men at ingen fra apparatet rundt, volleyballforbund, "idrettsministeren" vår, Kvalheim og Maaseide som studiogjester i OL-Studio kommenterer dette altså:

hadde jeg vært veldig inne i volleyballforbund el.: da tror jeg hadde reagert med fortvilelse på at denne flotte idretten hadde blitt gjemt bort på nett-tv når Norge for første gang skulle spille om OL-Gull!

Nei tenk om morgendagens store snakkis handler om D+ som knelte ned da Norge spilte seg til OL-Gull 🤬

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Blir moro å tape mot Russland to dager på rad. Frykter det er det som vil skje. Først håndballjentene i dag og sandvolley i morgen. To tap til et land som aldri skulle vært i OL (pga doping) er svært tøft.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

TheBaseline skrev: fre aug 06, 2021 2:49 pm Blir moro å tape mot Russland to dager på rad. Frykter det er det som vil skje. Først håndballjentene i dag og sandvolley i morgen. To tap til et land som aldri skulle vært i OL (pga doping) er svært tøft.
Du overlever nok.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

oddvar_kjempebra skrev: fre aug 06, 2021 3:36 pm
TheBaseline skrev: fre aug 06, 2021 2:49 pm Blir moro å tape mot Russland to dager på rad. Frykter det er det som vil skje. Først håndballjentene i dag og sandvolley i morgen. To tap til et land som aldri skulle vært i OL (pga doping) er svært tøft.
Du overlever nok.
Det er egentlig både litt irriterende og morsomt med folk som er så gjennomført negative og pessimistiske. Ille om vi taper, og vinner vi så kan han trekke frem at Sverige og Danmark er bedre totalt uansett. Problemet blir når det blir for mange av disse.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Gleder meg til jukselandet Russlsand slår oss i morgen. Da har de slått oss to ganger på like mange dager.

Champis

Legg inn av Champis »

TheBaseline skrev: fre aug 06, 2021 4:24 pm Gleder meg til jukselandet Russlsand slår oss i morgen. Da har de slått oss to ganger på like mange dager.
Så du heier på Russland? Da er det vel ikke så mye å syte for når Norge mislykkes?

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Champis skrev: fre aug 06, 2021 4:30 pm
TheBaseline skrev: fre aug 06, 2021 4:24 pm Gleder meg til jukselandet Russlsand slår oss i morgen. Da har de slått oss to ganger på like mange dager.
Så du heier på Russland? Da er det vel ikke så mye å syte for når Norge mislykkes?
Det var sarkasme. Selvfølgelig blir det kjipt om Russland slår oss igjen i morgen. Men jeg forventer ikke annet. De har fått selvtillit av håndballjentene sine som slo oss i dag.

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg mistenker at Baseline er Son in disguise.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

TheBaseline skrev: fre aug 06, 2021 4:43 pm
Champis skrev: fre aug 06, 2021 4:30 pm
TheBaseline skrev: fre aug 06, 2021 4:24 pm Gleder meg til jukselandet Russlsand slår oss i morgen. Da har de slått oss to ganger på like mange dager.
Så du heier på Russland? Da er det vel ikke så mye å syte for når Norge mislykkes?
Det var sarkasme. Selvfølgelig blir det kjipt om Russland slår oss igjen i morgen. Men jeg forventer ikke annet. De har fått selvtillit av håndballjentene sine som slo oss i dag.
Ehhh….nei. Det er ikke sånn det fungerer. Dine argumenter for å være negativ innstilt til norske prestasjoner er merkelige.
Ikke er det sarkasme fra deg heller. Du avslørte tidligere at du ønsker at Norge skal gjøre det dårlig i OL slik at du kunne få rett og være den «som ler sist».

Du ønsker faktisk dette.

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

startelver skrev: fre aug 06, 2021 7:22 pm Jeg mistenker at Baseline er Son in disguise.
Det tror ikke jeg. Husker TheBaseline fra tennisforumet på VGD. Antar det er samme person. I så fall er det en kvinne, om jeg ikke misforstod.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Leste nylig en artikkel i Dagbladet om Sørum som sliter med søvnen, noe som gjør at han blir sliten. Dersom det er tilfellet i finalen i morgen tror jeg det kan bli tøft. I tillegg sto det i Dagbladet at russerne vant den siste kampen de spilte sammen for bare noen få uker siden. Alt i alt tror jeg russerne har en liten fordel i morgen.

https://www.dagbladet.no/sport/trobbel- ... g/74086031

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

TheBaseline skrev: fre aug 06, 2021 8:35 pm Leste nylig en artikkel i Dagbladet om Sørum som sliter med søvnen, noe som gjør at han blir sliten. Dersom det er tilfellet i finalen i morgen tror jeg det kan bli tøft. I tillegg sto det i Dagbladet at russerne vant den siste kampen de spilte sammen for bare noen få uker siden. Alt i alt tror jeg russerne har en liten fordel i morgen.

https://www.dagbladet.no/sport/trobbel- ... g/74086031
Dette er gammel nytt. Jeg fortalte deg om Sørums søvnproblemer og at han var sliten i semifinalen for et par dager siden. Og nå later du som om du nettopp har oppdaget det.

Forøvrig virker han ikke særlig bekymret for å få nok hvile før finalen hvilket var betryggende å lese. Og det står også at det er meldt litt kaldere og overskyet/regn. Det er neppe en drawback for Norge.

Denne kampen er helt åpen. 50/50 hvis man prøver å se helt objektivt på det.
Men som norsk patriot tror jeg selvfølgelig at gutta klarer dette.

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

oddvar_kjempebra skrev: fre aug 06, 2021 8:44 pm
TheBaseline skrev: fre aug 06, 2021 8:35 pm Leste nylig en artikkel i Dagbladet om Sørum som sliter med søvnen, noe som gjør at han blir sliten. Dersom det er tilfellet i finalen i morgen tror jeg det kan bli tøft. I tillegg sto det i Dagbladet at russerne vant den siste kampen de spilte sammen for bare noen få uker siden. Alt i alt tror jeg russerne har en liten fordel i morgen.

https://www.dagbladet.no/sport/trobbel- ... g/74086031
Forøvrig virker han ikke særlig bekymret for å få nok hvile før finalen hvilket var betryggende å lese. Og det står også at det er meldt litt kaldere og overskyet/regn. Det er neppe en drawback for Norge.
Sørum er kjent for å kunne sovne nærmest overalt. De har t.o.m. merch med Sleeping Christian på https://beachvolleymerch.com/collection ... -christian.
Får håpe at han sover godt nå, og er opplagt til finalen om noen timer.

lund

Legg inn av lund »

TV2 har konfrontert Discovery med løgnene deres nå. Svaret de fikk var det kjempeflotte "slik er det å lage TV".

ms_8

Legg inn av ms_8 »

lund skrev: fre aug 06, 2021 9:23 pm TV2 har konfrontert Discovery med løgnene deres nå. Svaret de fikk var det kjempeflotte "slik er det å lage TV".
Discovery har skutt seg sjølv i foten med dette. Håper berre dette fører til at reglene blir endra ved neste tildeling. Dessverre har Discovery ol rettighetene fram til 2024. Så det betyr at vinter ol i Beijing og sommar ol i Paris kan oppleve lignande skjebner

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»