VM i hurtig og lynsjakk 2021

Svar
storpeder

Re: VM i hurtig og lynsjakk 2021

Legg inn av storpeder »

GoingKronos skrev: tor des 30, 2021 7:20 pm
VivaLV skrev: tor des 30, 2021 7:13 pm Det blir nok MVL mot Duda, trur Firouzja er langt bak.
Det er problemet om man kommer bakfra med en skikkelig sluttspurt, slik systemet er i dag så blir man skikkelig straffet.
Så betyr det også at han har møtt langt færre spillere i toppen enn de to andre med 15 poeng.

Men omspill med 3 stk skulle nok latt seg gjøre, ja.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Klodrik skrev: tor des 30, 2021 7:27 pm
VivaLV skrev: tor des 30, 2021 7:25 pmMC -30
?

-60 ifølge 2700chess og turneringssiden til FIDE
https://chess24.com/en/watch/live-tourn ... 021/20/1/4

Står -30 her.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Men ville nok stolt mer på 2700.

Klodrik

Legg inn av Klodrik »

VivaLV skrev: tor des 30, 2021 7:30 pm
Klodrik skrev: tor des 30, 2021 7:27 pm
VivaLV skrev: tor des 30, 2021 7:25 pmMC -30
?

-60 ifølge 2700chess og turneringssiden til FIDE
https://chess24.com/en/watch/live-tourn ... 021/20/1/4

Står -30 her.
Offisielle siden:
https://worldrapidandblitz.fide.com/res ... n-blitz-m/
2700chess:
https://2700chess.com/blitz

-60 begge. -30 virker alt for lavt, derfor jeg sjekket mer

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Og mer surt kanskje. IKKE nummer 1 på blitzratinga

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Er det lov å seie at dei norske kanskje har skuffa litt. Klar over at Magnus tar ein bronse i hurtigsjakk, men hadde nok håpt på meir. Dei andre havner langt nede og verken Tari eller Christiansen var i nærheita av noko bra.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

ms_8 skrev: tor des 30, 2021 7:33 pm Er det lov å seie at dei norske kanskje har skuffa litt. Klar over at Magnus tar ein bronse i hurtigsjakk, men hadde nok håpt på meir. Dei andre havner langt nede og verken Tari eller Christiansen var i nærheita av noko bra.
Det er det lov til. Er vel terningskast 2 på den norske innsatsen.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Det er UNIKT det MC har gjort, men kanskje ett slags frempek at det er første gang på 10 år han ikke er førsteplass på blitzratingen...

Klodrik

Legg inn av Klodrik »

VivaLV skrev: tor des 30, 2021 7:40 pm Det er UNIKT det MC har gjort, men kanskje ett slags frempek at det er første gang på 10 år han ikke er førsteplass på blitzratingen...
Naka var også nr. 1 når FIDE begynte med offisielle hurtig og lynsjakk-ranking i 2014, og var nr. 1 i lyn iallfall en stund i fjor

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Klodrik skrev: tor des 30, 2021 7:45 pm
VivaLV skrev: tor des 30, 2021 7:40 pm Det er UNIKT det MC har gjort, men kanskje ett slags frempek at det er første gang på 10 år han ikke er førsteplass på blitzratingen...
Naka var også nr. 1 når FIDE begynte med offisielle hurtig og lynsjakk-ranking i 2014, og var nr. 1 i lyn iallfall en stund i fjor
OK. Glemt det :-)

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

La forresten merke til, her om dagen, at da Bae mistet partiet på laptopen sin, så forsvant pila også. Det bekrefter mine mistanker om at pila til NRK bare regnes ut av laptopen til Bae. Dette i kontrast til Sesse, som kjører på over 350 prosessorer parallelt.





Eventuelt andre forklaringer på dette fenomenet godtas ikke. Det er laptopen til Bae som kjører pila. Basta.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

VivaLV skrev: tor des 30, 2021 7:40 pm Det er UNIKT det MC har gjort, men kanskje ett slags frempek at det er første gang på 10 år han ikke er førsteplass på blitzratingen...
Tenkte på det selv. Ser vi starten på nedgangen til Magnus eller var dette en blipp? Blir spennende å se neste år. Dersom dette fortsetter neste år tror jeg den beste tiden hans er forbi, dessverre.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

tomi skrev: tor des 30, 2021 7:55 pm La forresten merke til, her om dagen, at da Bae mistet partiet på laptopen sin, så forsvant pila også. Det bekrefter mine mistanker om at pila til NRK bare regnes ut av laptopen til Bae. Dette i kontrast til Sesse, som kjører på over 350 prosessorer parallelt.





Eventuelt andre forklaringer på dette fenomenet godtas ikke. Det er laptopen til Bae som kjører pila. Basta.
Har de ikke sagt flere ganger at det er stockfish da?

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

TheBaseline skrev: tor des 30, 2021 8:00 pm
VivaLV skrev: tor des 30, 2021 7:40 pm Det er UNIKT det MC har gjort, men kanskje ett slags frempek at det er første gang på 10 år han ikke er førsteplass på blitzratingen...
Tenkte på det selv. Ser vi starten på nedgangen til Magnus eller var dette en blipp? Blir spennende å se neste år. Dersom dette fortsetter neste år tror jeg den beste tiden hans er forbi, dessverre.
Det er problemet når man først har vært bra og så evnt. dårligere.
Det er jo allerede UNIKT det MC har gjort. Hvor mange klarer å dominere sin idrett i 10 år som han har gjort.

Klodrik

Legg inn av Klodrik »

VivaLV skrev: tor des 30, 2021 7:46 pm
Klodrik skrev: tor des 30, 2021 7:45 pm
VivaLV skrev: tor des 30, 2021 7:40 pm Det er UNIKT det MC har gjort, men kanskje ett slags frempek at det er første gang på 10 år han ikke er førsteplass på blitzratingen...
Naka var også nr. 1 når FIDE begynte med offisielle hurtig og lynsjakk-ranking i 2014, og var nr. 1 i lyn iallfall en stund i fjor
OK. Glemt det :-)
Lett å miste oversikten, rankingutviklingen i langsjakk får langt mer oppmerksomhet (selv om den er hakket mer "kjedelig", med Carlsen nr. 1 i over 10 år sammenhengende) enn hurtig og lyn

Klodrik

Legg inn av Klodrik »

VivaLV skrev: tor des 30, 2021 8:03 pm
tomi skrev: tor des 30, 2021 7:55 pm La forresten merke til, her om dagen, at da Bae mistet partiet på laptopen sin, så forsvant pila også. Det bekrefter mine mistanker om at pila til NRK bare regnes ut av laptopen til Bae. Dette i kontrast til Sesse, som kjører på over 350 prosessorer parallelt.





Eventuelt andre forklaringer på dette fenomenet godtas ikke. Det er laptopen til Bae som kjører pila. Basta.
Har de ikke sagt flere ganger at det er stockfish da?
Sesse og NRK bruker begge Stockfish, men tydelig at det er MYE mer maskinkraft bak Sesse, når du ser utregningene/valgene

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

MVL er verdensmester.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Gratulerer til MVL. :) Synd for Duda på hjemmebane, men jeg må innrømme jeg heiet litt på MVL!

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

tomi skrev: tor des 30, 2021 8:12 pm Gratulerer til MVL. :) Synd for Duda på hjemmebane, men jeg må innrømme jeg heiet litt på MVL!
Var ikke han i Carlsens VM-team for noen år siden? Så han har jo en slags link til Carlsen og vel i kategorien hva jeg trur man kan kalle venn.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

VivaLV skrev: Var ikke han i Carlsens VM-team for noen år siden?
Jo, da Carlsen møtte Karjakin.

Klodrik

Legg inn av Klodrik »

Flott for MVL, tror det er første store tittelen han tar? Artig type, var vel den som ga mest av seg selv når de først prøvde den "skrifterom" greia i Norway Chess for noen år siden
VivaLV skrev: tor des 30, 2021 8:14 pm Var ikke han i Carlsens VM-team for noen år siden? Så han har jo en slags link til Carlsen og vel i kategorien hva jeg trur man kan kalle venn.
Ja, de har blitt beskrevet som venner, og er jo jevngamle som har spilt i samme turneringer i årevis. Mulig han har vært sekundant også

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »



Jeg liker ikke Hans Solbakken (og det gjør vel ingen i denne tråden), men denne var jo litt morsom.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Solbakken kriiiiise! Light versjon av rolvarud eller verre faktist

Gjellsimle

Legg inn av Gjellsimle »

Synes alle som skriker om tiltak i forhold til forkjølelsen covid, skal gå hardt i seg selv. Nå skal vi se live, med den smittede hikaru på twitch, hvor farlig dette er. Tipper han blir ikke borte en eneste dag fra streamingen

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

sertono skrev: tir des 28, 2021 11:19 pm
InsVerderben skrev: Hr. Carlsen også (med sin syting ang. reglene)
Fortsatt god jul! ;)
Carlsen har et poeng, det er det liten tvil om. Jepp, god jul.
Var litt rask og det du påpeker er selvfølgelig adekvat. Ble nok litt for skuffet der&da, vil jeg tro!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sjakk»