Hvilken film så du sist?

Svar
SirJames

Re: Hvilken film så du sist?

Legg inn av SirJames »

Mehell skrev: tor jan 06, 2022 3:37 pm
SirJames skrev: tor jan 06, 2022 3:30 pm
Mehell skrev: tor jan 06, 2022 4:05 am Vurderer å se den nyeste Ghostbusters i løpet av torsdagskvelden. Det er enten den, Encanto eller Dont look up. Noen som har anbefalinger på noen av dem?
Skal se Ghostbusters selv i kveld, har lave til moderate forventninger.
Moderate forventninger her og, men ser at den har fått brukbare kritikker og en relativt høy score på IMDB.
Ja, 7.5 er slett ikke dårlig.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Mehell skrev: tor jan 06, 2022 3:37 pm Moderate forventninger her og, men ser at den har fått brukbare kritikker og en relativt høy score på IMDB.
Smått utrolig, så har jo "mesterverket" Ghostbusters fra 2016, hele 6,9 i rating på samme side.
Alt mens Ghostbusters 2 (1989), har kun 6,6 i rating.

Som regel pleier jo nyere filmer å gradvis gå bakover i ratingdelen, (mulig en blander Afterlife i hop med en annen, men kan banne på at den lå oppom 7,8 eller 7,9 for et par uker tilbake), og hvor ting jamner seg noenlunde ut med tiden.
Men at 2016 rebooten hadde så høy score, det er jo ufattelig.
Hadde jo trodd at den ville legge seg langt under 4,0 blank siden sist man benyttet seg av IMDb og ratingsystemet deres. Men her virker det som at den har bare klatret oppover.

Smått spesielt opplegg, og der 22-23 tusen (lurer på hvor mange av de samme "brukerne" som har jobba dag og natt her) har gitt den en "perfekt" 10er, men likevel har nesten dobbelt så mange, gitt den en alt annet, enn perfekt 1/10.

Selv havna man på en velfortjent 3/10, og føler det var en fair rating.
Afterlife skal nok sees, men vil først ha et gjensyn med originalen, som ikke har blitt sett på evigheter nå.

Angående mistenkelige kunstig høye ratings, til filmer av alt annet enn "kvalitet", så er det jo interessant å lete opp noen tråder på diverse erstattere av det tidligere filmforumet til IMDb, som ble avviklet i vinter 2017, og der flere nevner hvordan Ghostbusters fra 2016, lå langt nedom 5,4 og plutselig steg til 6,5 og nå snart oppom 7,0. Nei, IMDb er jeg ferdig med å bruke som sted å rate filmer, og foretrekker Letterboxd i 9 av 10 tilfeller.
Klart, ikke umulig at det foregår mye "valgfusk" også der, men IMDb gjorde seg ingen tjenester ved å fjerne forumet.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Frank.N.Steen skrev: tor jan 06, 2022 3:56 pm Angående mistenkelige kunstig høye ratings, til filmer av alt annet enn "kvalitet", så er det jo interessant å lete opp noen tråder på diverse erstattere av det tidligere filmforumet til IMDb, som ble avviklet i vinter 2017, og der flere nevner hvordan Ghostbusters fra 2016, lå langt nedom 5,4 og plutselig steg til 6,5 og nå snart oppom 7,0. Nei, IMDb er jeg ferdig med å bruke som sted å rate filmer, og foretrekker Letterboxd i 9 av 10 tilfeller.
Klart, ikke umulig at det foregår mye "valgfusk" også der, men IMDb gjorde seg ingen tjenester ved å fjerne forumet.
Det er selvfølgelig noen ganger at det kjøres litt kampanjer, feks pga et eller annet politisk fjas (abort, innvandring, lbhqt+- etc) i filmen, men i all hovedsak så synes jeg imdb gir gode pekepinner. Har selv rated ca 1500 filmer der inne, og statistisk sett så rater jeg filmer ca ett poeng under imdb (eller muligens det var 0,7 eller noe slikt, er en stund siden jeg sjekket dette). Min hovedregel er at jeg aldri ser filmer rated under 5. I praksis ser jeg nok svært få under 6. Det er sjelden imdb "tar feil" mtp dårlige filmer, oftere at det er feil på andre siden. Dvs det kan fort være filmer som får nærmere 8 på imdb, som jeg selv gir feks 5-6. Det at en film har god score på imdb betyr ikke at jeg nødvendigvis liker den, men i de fleste tilfeller så liker jeg ikke filmer med dårlig score. Skjer selvfølgelig også titt og ofte at jeg ser filmer uten å sjekke imdb på forhånd.

Så jeg liker imdb selv. Jeg sjekker ofte detaljer om ratinger. Sjekker hvem som gir den høy score, og lav score. Er det unge kvinner som rater høyt, mens menn ikke synes noe om den? Går fort nedover på lista mi da. Er det mange som gir 10 og 1, så kan det være "kampanje" på gang. Går da inn og sjekker reviews for å se hva folk synes er så fantastisk eller elendig.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Cabal skrev: tor jan 06, 2022 4:18 pm Det er selvfølgelig noen ganger at det kjøres litt kampanjer, feks pga et eller annet politisk fjas (abort, innvandring, lbhqt+- etc) i filmen, men i all hovedsak så synes jeg imdb gir gode pekepinner. Har selv rated ca 1500 filmer der inne, og statistisk sett så rater jeg filmer ca ett poeng under imdb (eller muligens det var 0,7 eller noe slikt, er en stund siden jeg sjekket dette). Min hovedregel er at jeg aldri ser filmer rated under 5. I praksis ser jeg nok svært få under 6. Det er sjelden imdb "tar feil" mtp dårlige filmer, oftere at det er feil på andre siden. Dvs det kan fort være filmer som får nærmere 8 på imdb, som jeg selv gir feks 5-6. Det at en film har god score på imdb betyr ikke at jeg nødvendigvis liker den, men i de fleste tilfeller så liker jeg ikke filmer med dårlig score. Skjer selvfølgelig også titt og ofte at jeg ser filmer uten å sjekke imdb på forhånd.

Så jeg liker imdb selv. Jeg sjekker ofte detaljer om ratinger. Sjekker hvem som gir den høy score, og lav score. Er det unge kvinner som rater høyt, mens menn ikke synes noe om den? Går fort nedover på lista mi da. Er det mange som gir 10 og 1, så kan det være "kampanje" på gang. Går da inn og sjekker reviews for å se hva folk synes er så fantastisk eller elendig.
Benyttet meg jevnt og flittig av IMDb fra 2011 til og med 2018, men mista helt klart mye av lysten, når filmforumet forsvant, samt at en del av ens egne ratings (flere hundre) bare "forsvant" over natta, og gjorde at man ble litt forvirra og sint, da oversikten over hva en har ratet/sett, ble plutselig meget ustabil og knotete.

Joda, jeg er i grunn enig, i det at man oftest (fra tidligere av) har vært ganske så enig i de ratingene IMDb står oppført med og de man til slutt ender med å gi selv, men som oftest gjelder det nok litt eldre filmer, og hvor de nyere, ofte er litt mer "risiko", hvert fall om en kun går etter ratingene og ikke sjekker litt grundigere.

Pleide ofte å gå inn på IMDb før man så filmer, og klart, ble en del kjipe nedturer, hvor høye ratings og massiv skryt, sørget for at en selv gikk inn med for høye forventinger, som sjeldent ble særlig vellykket. Men innså at man kanskje var litt av den andre "typen", som fant mer underholdning og verdi, i de som var ratet lavere (ikke nødvendigvis Bottom 100 lista type materiale), men ble nærmest en interessant utfordring, å se film under 4,0 (eller lavere) og gradvis finne frem mange artige, underholdende og slettes ikke horrible titler, hvor flere har siste 10 årene, flydd oppover på ratingsystemet, mest sannsynlige tvilsomt lave ratings (type Halloween 3: Season of the Witch) som mange automatisk ga 1/10, kun fordi "alle" andre gjorde det. Tipper mange aldri gadd å se filmen til å begynne med.

Per dags dato, har jeg vel begynt å se mer og mer film (også en stor risikosport) grunnet skuespillere, regissører osv, man er glad i, fremfor ratings og hva anmeldere måtte mene og si (sistnevnte har jeg ikke brydd meg særlig om, siden vel, så langt tilbake at en har glemt sist jeg så en film grunnet hva VG, Dagbladet eller andre medier vil ha oss til å se eller ikke se), og der Letterboxd har et litt ryddigere oppsett, da i hvordan en kan lete frem usette filmer på.

Av disse tvilsomme kampanjene, med kunstig høye ratings, så har man jo blitt lurt et par ganger for mye, av DTV søppelet til Vinnie Jones og typer som Van Damme, og hvor sistnevnte hadde jo en film, som lå langt oppom 8,2 eller høyere, men visstnok hadde kun elendige reviews nederst på sida. Ganske tydelig at noe ikke helt stemte der ja.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

En ting jeg savner med Letterboxd (klart finnes jo flere brukere som har lagd utrolig fyldige lister om lignende film og underholdning nederst på siden), er det man ofte benyttet (hvert fall før, og da ofte med suksess) på IMDb. Nemlig "more like this" eller "similar movies" boksen, der et knippe filmer med et noenlunde lignende tema/stil, ville gi deg en fin liten bunke med potensielle usette "perler" å se frem til.

Men også her, så begynte vel IMDb å svikte litt på slutten.
Husker godt da man så Death Wish 3 (1985) første gangen, og fikk opp similar movies som The Exterminator, Vigilante, Ms. 45, Death Wish 2, Savage Streets osv, og plutselig ble man mye senere linka til random Adam Sandler filmer.
Vel, kjekt å få litt variasjon, men ikke helt hva man var på utkikk etter, om en ønsket mer av samme type sleazy 80-talls hevner b-film underholdning.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SirJames skrev: tor jan 06, 2022 3:41 pm
Mehell skrev: tor jan 06, 2022 3:37 pm
SirJames skrev: tor jan 06, 2022 3:30 pm

Skal se Ghostbusters selv i kveld, har lave til moderate forventninger.
Moderate forventninger her og, men ser at den har fått brukbare kritikker og en relativt høy score på IMDB.
Ja, 7.5 er slett ikke dårlig.
Jøss, dette er interessant, men ser mye av det er diskutert allerede.

Denne filmen var jo virkelig forhatt i 2016. Vel, den er jo forsåvidt det fortsatt.

Kommentarene her feks er hysteriske.



Det er ikke alltid jeg er enig med The Critical Drinker heller, men her føler jeg han er veldig på ball:



Edit: her kommer jeg fra sidelinjen og bommer helt på filmen :lol:

Jaja, får la det om 2016-Ghostbusters stå…

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Nå har vel den beste vitsen i Don’t look up kommet frem. Der Squid Game la ut nummeret til en stakkar, så løste Adam Mckay & Co det på en litt annen måte.

Bilde

Dette nummeret her fører nemlig rett til en sex hotline :lol:

Queenie

Legg inn av Queenie »

Chromeback skrev: tor jan 06, 2022 5:08 pm Nå har vel den beste vitsen i Don’t look up kommet frem. Der Squid Game la ut nummeret til en stakkar, så løste Adam Mckay & Co det på en litt annen måte.

Bilde

Dette nummeret her fører nemlig rett til en sex hotline :lol:
Var den bra?

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Chromeback skrev: tor jan 06, 2022 5:08 pm Dette nummeret her fører nemlig rett til en sex hotline :lol:
Kan bli en interessant og stiv regning å måtte forklare for seg, for de uheldige mottakerne.

Var det ikke ei kort men notorisk scene i The Santa Clause (1994), der også hadde et nummer som førte til en virkelig sex hotline, og hvor en guttunge (visstnok) ringte for noen vanvittige summer, og som igjen medførte til at senere DVD og VHS versjoner, skal ha fjerna scenen fullstendig, så ikke flere skulle ende med å få kjipe telefonregninger i postkassa.
► Show Spoiler

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: tor jan 06, 2022 4:53 pm
SirJames skrev: tor jan 06, 2022 3:41 pm
Mehell skrev: tor jan 06, 2022 3:37 pm

Moderate forventninger her og, men ser at den har fått brukbare kritikker og en relativt høy score på IMDB.
Ja, 7.5 er slett ikke dårlig.
Jøss, dette er interessant, men ser mye av det er diskutert allerede.

Denne filmen var jo virkelig forhatt i 2016. Vel, den er jo forsåvidt det fortsatt.

Kommentarene her feks er hysteriske.



Det er ikke alltid jeg er enig med The Critical Drinker heller, men her føler jeg han er veldig på ball:



Edit: her kommer jeg fra sidelinjen og bommer helt på filmen :lol:

Jaja, får la det om 2016-Ghostbusters stå…
2016-versjonen var en katastrofe, og det er beyond psykt at den nå har på mystisk vis jamret seg opp til 6.9 på IMDB.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SirJames skrev: tor jan 06, 2022 5:35 pm
2016-versjonen var en katastrofe, og det er beyond psykt at den nå har på mystisk vis jamret seg opp til 6.9 på IMDB.
Det var da jeg dobbeltsjekket den på IMDb at jeg skjønte at jeg bommet på hvilken film dere pratet om :lol:

Men skjønner virkelig ikke noe av den 6.9 ratingen deres heller…

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: tor jan 06, 2022 6:33 pm
SirJames skrev: tor jan 06, 2022 5:35 pm
2016-versjonen var en katastrofe, og det er beyond psykt at den nå har på mystisk vis jamret seg opp til 6.9 på IMDB.
Det var da jeg dobbeltsjekket den på IMDb at jeg skjønte at jeg bommet på hvilken film dere pratet om :lol:

Men skjønner virkelig ikke noe av den 6.9 ratingen deres heller…
Så igjennom den YT-kommentaren du linket fra The Critical Drinker nå. Og han er jo så spot on som det er mulig å komme. Rebooten prøver jo altfor hardt, og tror åpenbart at kvantitet > kvalitet. Resultatet ble jo bare bråkete tøv.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

All the money in the world.

Oversett spenningsfilm, 7,8 av 10, kom inn med lave forventinger

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SirJames skrev: tor jan 06, 2022 7:03 pm
Chromeback skrev: tor jan 06, 2022 6:33 pm
SirJames skrev: tor jan 06, 2022 5:35 pm
2016-versjonen var en katastrofe, og det er beyond psykt at den nå har på mystisk vis jamret seg opp til 6.9 på IMDB.
Det var da jeg dobbeltsjekket den på IMDb at jeg skjønte at jeg bommet på hvilken film dere pratet om :lol:

Men skjønner virkelig ikke noe av den 6.9 ratingen deres heller…
Så igjennom den YT-kommentaren du linket fra The Critical Drinker nå. Og han er jo så spot on som det er mulig å komme. Rebooten prøver jo altfor hardt, og tror åpenbart at kvantitet > kvalitet. Resultatet ble jo bare bråkete tøv.
Ja, han treffer virkelig godt her.

Er som sagt ikke alltid enig med han, føler ofte at han prøver å gå for å være mer kontroversiell eller kritisk (alt ettersom) og noen ganger mer drinker, men når han leverer videoer som dette hvor han er mer rolig og konstruktiv så er han ofte veldig, veldig bra.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Spider-Man: No Way Home


O M G
M
G


12/10

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: fre jan 07, 2022 12:46 am Spider-Man: No Way Home


O M G
M
G


12/10
Dang you, nå får jeg exxxtreme forventninger her..

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ghostbusters: Afterlife (2021)

Litt for mye som var mediokert, etter min mening, herunder både endel dialoger såvel som manus og utførelse. Når bokstavene FF (hint om å trykke Fast Forward) med jevne mellomrom kommer dansende foran øynene, sier det alt.

Skuffet.

5.5/10

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SirJames skrev: fre jan 07, 2022 1:24 am
Chromeback skrev: fre jan 07, 2022 12:46 am Spider-Man: No Way Home


O M G
M
G


12/10
Dang you, nå får jeg exxxtreme forventninger her..
Jeg trodde forventningene mine var høye, men den trumfet disse med glans.

Heldigvis klart å holde meg unna en del spoilere, så det hjelper jo veldig på også.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: fre jan 07, 2022 1:39 am
SirJames skrev: fre jan 07, 2022 1:24 am
Chromeback skrev: fre jan 07, 2022 12:46 am Spider-Man: No Way Home


O M G
M
G


12/10
Dang you, nå får jeg exxxtreme forventninger her..
Jeg trodde forventningene mine var høye, men den trumfet disse med glans.

Heldigvis klart å holde meg unna en del spoilere, så det hjelper jo veldig på også.
Du så den på kino i dag, eller?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SirJames skrev: fre jan 07, 2022 1:40 am
Chromeback skrev: fre jan 07, 2022 1:39 am
SirJames skrev: fre jan 07, 2022 1:24 am

Dang you, nå får jeg exxxtreme forventninger her..
Jeg trodde forventningene mine var høye, men den trumfet disse med glans.

Heldigvis klart å holde meg unna en del spoilere, så det hjelper jo veldig på også.
Du så den på kino i dag, eller?
Skipp o’hoi.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: fre jan 07, 2022 1:41 am
SirJames skrev: fre jan 07, 2022 1:40 am
Chromeback skrev: fre jan 07, 2022 1:39 am

Jeg trodde forventningene mine var høye, men den trumfet disse med glans.

Heldigvis klart å holde meg unna en del spoilere, så det hjelper jo veldig på også.
Du så den på kino i dag, eller?
Skipp o’hoi.
Wtf...well, I have to look again. Med mindre du nøyde deg med HD-cam...

Mehell

Legg inn av Mehell »

SirJames skrev: fre jan 07, 2022 1:24 am
Chromeback skrev: fre jan 07, 2022 12:46 am Spider-Man: No Way Home


O M G
M
G


12/10
Dang you, nå får jeg exxxtreme forventninger her..
Jeg så den på stream med HD-cam, men likevel så ble mine forventninger mer enn innfridd. Filmen er rett og slett et mesterverk for de av oss som er Spider-nerds.
Jeg hadde strengt tatt planlagt å vente til jeg kunne se den på kino, men reellt sett hadde jeg ingen mulighet til å klare det. Så jeg valgte minste motstands vei og fikk i det minste sett den før alt av spoilere kom ut.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Mehell skrev: fre jan 07, 2022 2:43 am
SirJames skrev: fre jan 07, 2022 1:24 am
Chromeback skrev: fre jan 07, 2022 12:46 am Spider-Man: No Way Home


O M G
M
G


12/10
Dang you, nå får jeg exxxtreme forventninger her..
Jeg så den på stream med HD-cam, men likevel så ble mine forventninger mer enn innfridd. Filmen er rett og slett et mesterverk for de av oss som er Spider-nerds.
Jeg hadde strengt tatt planlagt å vente til jeg kunne se den på kino, men reellt sett hadde jeg ingen mulighet til å klare det. Så jeg valgte minste motstands vei og fikk i det minste sett den før alt av spoilere kom ut.
Jeg skal gi 1080p cam en sjanse om litt.

Hva syntes du om Ghostbusters: Afterlife?

Mehell

Legg inn av Mehell »

SirJames skrev: fre jan 07, 2022 3:35 am

Hva syntes du om Ghostbusters: Afterlife?
Har faktisk ikke orket å se den enda. For noen måneder siden begynte jeg å se Boston Legal på nytt, og jeg velger heller å fullføre den serien i stedet.
Forventningene til Ghostbusters har forresten ikke økt etter at jeg leste din rating på den. Men ser for meg at det kan fungere som litt lett underholdning, så skal få sett den i løpet av helgen.

Skal skrike ut hvis jeg finner No way home på HD, forresten. Normalt sett så burde det vært ute nå, så bør ikke være langt unna.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Mehell skrev: fre jan 07, 2022 3:52 am
SirJames skrev: fre jan 07, 2022 3:35 am

Hva syntes du om Ghostbusters: Afterlife?
Har faktisk ikke orket å se den enda. For noen måneder siden begynte jeg å se Boston Legal på nytt, og jeg velger heller å fullføre den serien i stedet.
Forventningene til Ghostbusters har forresten ikke økt etter at jeg leste din rating på den. Men ser for meg at det kan fungere som litt lett underholdning, så skal få sett den i løpet av helgen.

Skal skrike ut hvis jeg finner No way home på HD, forresten. Normalt sett så burde det vært ute nå, så bør ikke være langt unna.
Så 5 minutter av No Way Home på 1080p cam nå. Men måtte skru av. Det var et hav av forskjell i kvalitet mtp hva jeg er vant til, og ikke minst hvilken kvalitet jeg ønsker å se slike filmer i. Venter til den kommer i ekte HD, eventuelt 2160p :)

Boston Legal er forøvrig ganske kul.

Mehell

Legg inn av Mehell »

SirJames skrev: fre jan 07, 2022 3:58 am
Mehell skrev: fre jan 07, 2022 3:52 am
SirJames skrev: fre jan 07, 2022 3:35 am

Hva syntes du om Ghostbusters: Afterlife?
Har faktisk ikke orket å se den enda. For noen måneder siden begynte jeg å se Boston Legal på nytt, og jeg velger heller å fullføre den serien i stedet.
Forventningene til Ghostbusters har forresten ikke økt etter at jeg leste din rating på den. Men ser for meg at det kan fungere som litt lett underholdning, så skal få sett den i løpet av helgen.

Skal skrike ut hvis jeg finner No way home på HD, forresten. Normalt sett så burde det vært ute nå, så bør ikke være langt unna.
Så 5 minutter av No Way Home på 1080p cam nå. Men måtte skru av. Det var et hav av forskjell i kvalitet mtp hva jeg er vant til, og ikke minst hvilken kvalitet jeg ønsker å se slike filmer i. Venter til den kommer i ekte HD, eventuelt 2160p :)

Boston Legal er forøvrig ganske kul.
Skjønner absolutt den. Man kan jo håpe at kinoene får åpne om en ukes tid, slik at vi får sett den på kino. Kommer selvfølgelig til å bli en helt annen opplevelse enn å se en dårlig rip av den.

Ja, Boston Legal er artig. Mange år siden jeg hadde sett den, så husket svært lite av det som hadde skjedd. Derfor var det nesten som å se det for første gang.
Vurderer for øvrig å gå løs på Sopranos igjen etter dette. Veldig mange år siden jeg har sett det også, men husker at jeg likte det svært godt i gamle dager.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Molly's Game

Filmen: 7/10. Fornøyelig, men når kanskje ikke helt opp. Filmen føles kanskje litt tom. For øvrig festlig at X er Tobey Maguire. Overrasker egentlig ikke, han slår meg som en ekkel type.

Jessica Chastain's utringning: Hva filmen egentlig handlet om, så 10/10 tenker jeg er passende her.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Mehell skrev: fre jan 07, 2022 4:06 am
SirJames skrev: fre jan 07, 2022 3:58 am
Mehell skrev: fre jan 07, 2022 3:52 am

Har faktisk ikke orket å se den enda. For noen måneder siden begynte jeg å se Boston Legal på nytt, og jeg velger heller å fullføre den serien i stedet.
Forventningene til Ghostbusters har forresten ikke økt etter at jeg leste din rating på den. Men ser for meg at det kan fungere som litt lett underholdning, så skal få sett den i løpet av helgen.

Skal skrike ut hvis jeg finner No way home på HD, forresten. Normalt sett så burde det vært ute nå, så bør ikke være langt unna.
Så 5 minutter av No Way Home på 1080p cam nå. Men måtte skru av. Det var et hav av forskjell i kvalitet mtp hva jeg er vant til, og ikke minst hvilken kvalitet jeg ønsker å se slike filmer i. Venter til den kommer i ekte HD, eventuelt 2160p :)

Boston Legal er forøvrig ganske kul.
Skjønner absolutt den. Man kan jo håpe at kinoene får åpne om en ukes tid, slik at vi får sett den på kino. Kommer selvfølgelig til å bli en helt annen opplevelse enn å se en dårlig rip av den.

Ja, Boston Legal er artig. Mange år siden jeg hadde sett den, så husket svært lite av det som hadde skjedd. Derfor var det nesten som å se det for første gang.
Vurderer for øvrig å gå løs på Sopranos igjen etter dette. Veldig mange år siden jeg har sett det også, men husker at jeg likte det svært godt i gamle dager.
Har dessverre sluttet å gå på kino. Er altfor mange fjols som prater og surrer med mobilen, ødelegger opplevelsen.

Denny Crane - Lock and Load

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Mehell skrev: fre jan 07, 2022 4:06 am
SirJames skrev: fre jan 07, 2022 3:58 am
Mehell skrev: fre jan 07, 2022 3:52 am

Har faktisk ikke orket å se den enda. For noen måneder siden begynte jeg å se Boston Legal på nytt, og jeg velger heller å fullføre den serien i stedet.
Forventningene til Ghostbusters har forresten ikke økt etter at jeg leste din rating på den. Men ser for meg at det kan fungere som litt lett underholdning, så skal få sett den i løpet av helgen.

Skal skrike ut hvis jeg finner No way home på HD, forresten. Normalt sett så burde det vært ute nå, så bør ikke være langt unna.
Så 5 minutter av No Way Home på 1080p cam nå. Men måtte skru av. Det var et hav av forskjell i kvalitet mtp hva jeg er vant til, og ikke minst hvilken kvalitet jeg ønsker å se slike filmer i. Venter til den kommer i ekte HD, eventuelt 2160p :)
Skjønner absolutt den. Man kan jo håpe at kinoene får åpne om en ukes tid, slik at vi får sett den på kino. Kommer selvfølgelig til å bli en helt annen opplevelse enn å se en dårlig rip av den.
Den er utsatt enda lengre enn til neste uke, 28. januar er den nye datoen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kinoene er for øvrig åpne, det er bare at de holder igjen Spider-Man fordi de ønsker fulle saler.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»