Viking FK

Svar
Vikingen

Re: Viking FK

Legg inn av Vikingen »

kaffi skrev: tor jan 06, 2022 9:54 pm
Vikingen skrev: tor jan 06, 2022 8:44 pm
kaffi skrev: tor jan 06, 2022 5:53 pm

Enig, men også rimelig enkelt for Glimt-lederen å uttale slikt når de sitter så mye bedre i det enn alle de andre norske klubbene. Jeg tror også Viking kunne fått Bodø/Glimt-priser for Heggheim og Thorstvedt om de var sentrale i Europa-suksess og smadring av Roma. Tror det handler mindre om at Bodø/Glimt er så fantastisk prinsippfaste og gode forhandlere.

Selvfølgelig frustrerende å "bare" få 15-20 millioner for Heggheim, når man nå ser Brøndby-fans vurdere Heggheim som deres viktigste og beste spiller etter sommeren og spekulasjoner om en verdi på 5-6 millioner euro. Men jeg vet ikke om det er så enkelt som at norske klubber bare uten videre skal kunne begynne å kreve "fantasisummer" når man er avhengig av salg for å få økonomien til å gå rundt osv.

Tror dessverre heller ikke det hjelper på Eliteseriens status i Europa at vi er en raringliga som spiller fotball på kunstgress.
Det viktigste for prisen på spillere fra norsk eliteserie er at de hevder seg også i klubben de reiser ut til. Det betyr at nivået i Eliteserien er godt nok.
Enig, men mye handler jo også om hvem vi selger til. En utfordring er at norske klubber veldig ofte selger til utenlandske klubber som kun er et lite steg eller to opp. Det blir jo fort Brøndby og Genk som stikker av med de store pengene for utviklingsjobben norske klubber har gjort med for eksempel Heggheim og Thorstvedt. Danske klubber selger direkte til toppklubber i Bundesliga, Serie A og Premier League-klubber. Da blir det fort mye penger.
Riktig, og dette er jo nettopp fordi spillerne må vise at de duger på dette mellomnivået først. Norsk fotball kan tjene mye penger dersom spillerne ikke må ta dette mellomsteget. Samtidig tjener jo klubber som Genk og Brøndby mye penger på at det er slik. Kanskje må de også begynne å betale mer?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

tokk skrev: tor jan 06, 2022 8:50 am Syns ikke vi, eller norske klubber generelt har vært gode til å selge dyrt. Utenom Bodø siste årene.
Molde har solgt spillere for rundt 600 millioner de siste 11 årene. Føler det er relativt bra. Selv om 80 mill + klausuler for Haaland var kjipt. Bare 30 mill mer enn Botheim….

Salget av Haaland ble forøvrig glemt da salget av Botheim ble kalt Norges største noensinne.

Mens jeg først er på besøk så kan jeg jo si at selv om det er gøy med rykter rundt Berisha så tar jeg det med en stor klype salt. Men det er generelt for lite rykter i Eliteserien. Det er liksom krydderet mellom sesongene med rykter og folk som skal være sett både her og der. Det var en periode Tarik Elyonoussi var «sett» så ofte i Molde under overgangsvinduene at jeg begynte å lure på om han hadde kjøpt seg hytte her. Men han signerte aldri da 😅

dzk

Legg inn av dzk »

Vikingen skrev: tor jan 06, 2022 8:44 pm
kaffi skrev: tor jan 06, 2022 5:53 pm
TAdams6 skrev: tor jan 06, 2022 5:12 pm

Jeg likte det Glimt lederen sa. De priser spillerne høyt for Norsk fotballs beste. Prisene må opp i Norge og det pusher Glimt på med nå.

Jeg skrev om det tidligere, Danmark får så mye bedre betalt for sine spillere. Nå kommer Glimt etter og baner vei. Heggheim og Thorstvedt ble egentlig solgt alt for billig. Men der vi var der og da så var det helt greit. Men jeg digger Glimt og uttalelsene deres. Prisene må opp og nå virker det som om det er bevegelse. Bell og Veton bør ikke gå for noe under 25 mill i mitt hode. Aller helst bør de opp mot Berg sin pris som vel var 40 mill. Vet jeg drømmer nå, men der burde nivået ligge.
Enig, men også rimelig enkelt for Glimt-lederen å uttale slikt når de sitter så mye bedre i det enn alle de andre norske klubbene. Jeg tror også Viking kunne fått Bodø/Glimt-priser for Heggheim og Thorstvedt om de var sentrale i Europa-suksess og smadring av Roma. Tror det handler mindre om at Bodø/Glimt er så fantastisk prinsippfaste og gode forhandlere.

Selvfølgelig frustrerende å "bare" få 15-20 millioner for Heggheim, når man nå ser Brøndby-fans vurdere Heggheim som deres viktigste og beste spiller etter sommeren og spekulasjoner om en verdi på 5-6 millioner euro. Men jeg vet ikke om det er så enkelt som at norske klubber bare uten videre skal kunne begynne å kreve "fantasisummer" når man er avhengig av salg for å få økonomien til å gå rundt osv.

Tror dessverre heller ikke det hjelper på Eliteseriens status i Europa at vi er en raringliga som spiller fotball på kunstgress.
Det viktigste for prisen på spillere fra norsk eliteserie er at de hevder seg også i klubben de reiser ut til. Det betyr at nivået i Eliteserien er godt nok. Men Glimt sin suksess i Europa vil ha en viss betydning også for andre norske spillere.

Berisha har mot seg at han ikke lykkes spesielt godt sist han reiste ut. Tipper de gjerne ville kjøpt ham på billigsalg, men de strekker seg neppe. Så er spørsmålet hva Berisha og «krim-Jim» selv vil foreta seg oppi dette.
Jimmern vil selvfølgelig selge. Molde er sikkert backupen hvis Genoa går i vasken.

CliffC

Legg inn av CliffC »

dzk skrev: tor jan 06, 2022 11:14 pm Jimmern vil selvfølgelig selge. Molde er sikkert backupen hvis Genoa går i vasken.
Jeg trodde i min enfoldighet at Jimmern ikke kunne selge noe som helst, med mindre selgende klubb og spiller er enig. Så ledes overvurderer du hans rolle betydelig.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

CliffC skrev: fre jan 07, 2022 9:03 am
dzk skrev: tor jan 06, 2022 11:14 pm Jimmern vil selvfølgelig selge. Molde er sikkert backupen hvis Genoa går i vasken.
Jeg trodde i min enfoldighet at Jimmern ikke kunne selge noe som helst, med mindre selgende klubb og spiller er enig. Så ledes overvurderer du hans rolle betydelig.
Nå er vel ikke Jimmern redd for å sitte på alle sidene av bordet, han.

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

Vikingen skrev: fre jan 07, 2022 9:32 am
CliffC skrev: fre jan 07, 2022 9:03 am
dzk skrev: tor jan 06, 2022 11:14 pm Jimmern vil selvfølgelig selge. Molde er sikkert backupen hvis Genoa går i vasken.
Jeg trodde i min enfoldighet at Jimmern ikke kunne selge noe som helst, med mindre selgende klubb og spiller er enig. Så ledes overvurderer du hans rolle betydelig.
Nå er vel ikke Jimmern redd for å sitte på alle sidene av bordet, han.
Det er ikke nærliggende å tro at Berisha har i tankene å flytte til en rundkjøring på nordvestlandet etter å ha mast så fælt for å komme seg hjem igjen. Kanskje er muligheten for seriegull noe større, men jeg ser ikke helt det store draget i å vinne noe som leiesoldat der oppe kontra livslang godvilje i distriktet det virker som han har tenkt å bosette seg i.

Men ryktene oppstår nok ikke helt i vakum. Solbakken er ikke dummere enn at klientene er noenlunde informert om hva han foretar seg. Så om det ikke er et aktivt innsalg til Molde, noe jeg ikke tror på, så undrer jeg på om det er en taktikk for å skape press på beilere som har ham i radaren. I så fall virker det sannsynlig at Veton er motivert for et nytt utenlandsopphold som det jobbes aktivt for.

Syns Viking bør ha is i magen her og bli enige med Veton og Solhaien om å avvente til sommeren. For Viking sin del kan se om man er i stand til å følge opp den sterke høstsesongen og faktisk kunne konkurrere om seriemesterskapet. Mens for Veton vil det antagelig være en fordel å komme inn i sesongoppkjøringen til en ny klubb og ikke rett i ilden rett etter å ha avsluttet en komprimert sesong.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Rantanplan skrev: fre jan 07, 2022 12:23 pm
Vikingen skrev: fre jan 07, 2022 9:32 am
CliffC skrev: fre jan 07, 2022 9:03 am

Jeg trodde i min enfoldighet at Jimmern ikke kunne selge noe som helst, med mindre selgende klubb og spiller er enig. Så ledes overvurderer du hans rolle betydelig.
Nå er vel ikke Jimmern redd for å sitte på alle sidene av bordet, han.
Det er ikke nærliggende å tro at Berisha har i tankene å flytte til en rundkjøring på nordvestlandet etter å ha mast så fælt for å komme seg hjem igjen. Kanskje er muligheten for seriegull noe større, men jeg ser ikke helt det store draget i å vinne noe som leiesoldat der oppe kontra livslang godvilje i distriktet det virker som han har tenkt å bosette seg i.

Men ryktene oppstår nok ikke helt i vakum. Solbakken er ikke dummere enn at klientene er noenlunde informert om hva han foretar seg. Så om det ikke er et aktivt innsalg til Molde, noe jeg ikke tror på, så undrer jeg på om det er en taktikk for å skape press på beilere som har ham i radaren. I så fall virker det sannsynlig at Veton er motivert for et nytt utenlandsopphold som det jobbes aktivt for.

Syns Viking bør ha is i magen her og bli enige med Veton og Solhaien om å avvente til sommeren. For Viking sin del kan se om man er i stand til å følge opp den sterke høstsesongen og faktisk kunne konkurrere om seriemesterskapet. Mens for Veton vil det antagelig være en fordel å komme inn i sesongoppkjøringen til en ny klubb og ikke rett i ilden rett etter å ha avsluttet en komprimert sesong.
Helt enig i det. Alt dette kan også være for å presse opp vilkårene i en eventuell kontraktsforlengelse. Viking var jo ute i SA i oktober/november og snakket om at de vurderte å tilby Veton enda en ny kontrakt.

Ellers leste jeg forøvrig på Twitter at italienske medier (?) skriver at det er Østigårds agent (guess who!) som har tipset Genoa om Veton, men at det langtfra ligger noe mer konkret enn dette.

Ryktene fra Molde tror jeg ikke kan vurderes seriøst.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Rantanplan skrev: fre jan 07, 2022 12:23 pm
Vikingen skrev: fre jan 07, 2022 9:32 am
CliffC skrev: fre jan 07, 2022 9:03 am

Jeg trodde i min enfoldighet at Jimmern ikke kunne selge noe som helst, med mindre selgende klubb og spiller er enig. Så ledes overvurderer du hans rolle betydelig.
Nå er vel ikke Jimmern redd for å sitte på alle sidene av bordet, han.
Det er ikke nærliggende å tro at Berisha har i tankene å flytte til en rundkjøring på nordvestlandet etter å ha mast så fælt for å komme seg hjem igjen. Kanskje er muligheten for seriegull noe større, men jeg ser ikke helt det store draget i å vinne noe som leiesoldat der oppe kontra livslang godvilje i distriktet det virker som han har tenkt å bosette seg i.

Men ryktene oppstår nok ikke helt i vakum. Solbakken er ikke dummere enn at klientene er noenlunde informert om hva han foretar seg. Så om det ikke er et aktivt innsalg til Molde, noe jeg ikke tror på, så undrer jeg på om det er en taktikk for å skape press på beilere som har ham i radaren. I så fall virker det sannsynlig at Veton er motivert for et nytt utenlandsopphold som det jobbes aktivt for.

Syns Viking bør ha is i magen her og bli enige med Veton og Solhaien om å avvente til sommeren. For Viking sin del kan se om man er i stand til å følge opp den sterke høstsesongen og faktisk kunne konkurrere om seriemesterskapet. Mens for Veton vil det antagelig være en fordel å komme inn i sesongoppkjøringen til en ny klubb og ikke rett i ilden rett etter å ha avsluttet en komprimert sesong.
Jøss! Vi er på vei opp og frem. I fjor leste jeg at vi ikke engang hadde en rundkjøring i Molde.

Juhu!

CliffC

Legg inn av CliffC »

PapaSmurf skrev: fre jan 07, 2022 1:30 pm Jøss! Vi er på vei opp og frem. I fjor leste jeg at vi ikke engang hadde en rundkjøring i Molde.
Juhu!
Jeg misliker når folk i ren arroganse skal nedvurdere andre steder med feilinformasjon og løgner. Jeg har vært i Molde to eller tre ganger, og VET at "byen" foruten rundkjøring og stadion faktisk også har både kolonialforretning og bensinstasjon.

Mulig det også finnes et postkontor, men dette kan jeg faktisk ikke bekrefte.

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

PapaSmurf skrev: fre jan 07, 2022 1:30 pm
Rantanplan skrev: fre jan 07, 2022 12:23 pm
Vikingen skrev: fre jan 07, 2022 9:32 am

Nå er vel ikke Jimmern redd for å sitte på alle sidene av bordet, han.
Det er ikke nærliggende å tro at Berisha har i tankene å flytte til en rundkjøring på nordvestlandet etter å ha mast så fælt for å komme seg hjem igjen. Kanskje er muligheten for seriegull noe større, men jeg ser ikke helt det store draget i å vinne noe som leiesoldat der oppe kontra livslang godvilje i distriktet det virker som han har tenkt å bosette seg i.

Men ryktene oppstår nok ikke helt i vakum. Solbakken er ikke dummere enn at klientene er noenlunde informert om hva han foretar seg. Så om det ikke er et aktivt innsalg til Molde, noe jeg ikke tror på, så undrer jeg på om det er en taktikk for å skape press på beilere som har ham i radaren. I så fall virker det sannsynlig at Veton er motivert for et nytt utenlandsopphold som det jobbes aktivt for.

Syns Viking bør ha is i magen her og bli enige med Veton og Solhaien om å avvente til sommeren. For Viking sin del kan se om man er i stand til å følge opp den sterke høstsesongen og faktisk kunne konkurrere om seriemesterskapet. Mens for Veton vil det antagelig være en fordel å komme inn i sesongoppkjøringen til en ny klubb og ikke rett i ilden rett etter å ha avsluttet en komprimert sesong.
Jøss! Vi er på vei opp og frem. I fjor leste jeg at vi ikke engang hadde en rundkjøring i Molde.

Juhu!
Ser nå at det finnes to rundkjøringer i byen og tar selvkritikk. Godt å se at Lillebakk fortsetter å vokte moldboens ve og vel med opplysninger om hvordan man overlever disse installasjonene: https://www.rbnett.no/nyheter/article10541972.ece

Miga

Legg inn av Miga »

CliffC skrev: fre jan 07, 2022 2:00 pm
PapaSmurf skrev: fre jan 07, 2022 1:30 pm Jøss! Vi er på vei opp og frem. I fjor leste jeg at vi ikke engang hadde en rundkjøring i Molde.
Juhu!
Jeg misliker når folk i ren arroganse skal nedvurdere andre steder med feilinformasjon og løgner. Jeg har vært i Molde to eller tre ganger, og VET at "byen" foruten rundkjøring og stadion faktisk også har både kolonialforretning og bensinstasjon.

Mulig det også finnes et postkontor, men dette kan jeg faktisk ikke bekrefte.
er det ikke ferjeleiet vi er mest kjent for da?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

CliffC skrev: fre jan 07, 2022 2:00 pm
PapaSmurf skrev: fre jan 07, 2022 1:30 pm Jøss! Vi er på vei opp og frem. I fjor leste jeg at vi ikke engang hadde en rundkjøring i Molde.
Juhu!
Jeg misliker når folk i ren arroganse skal nedvurdere andre steder med feilinformasjon og løgner. Jeg har vært i Molde to eller tre ganger, og VET at "byen" foruten rundkjøring og stadion faktisk også har både kolonialforretning og bensinstasjon.

Mulig det også finnes et postkontor, men dette kan jeg faktisk ikke bekrefte.
Er det en ting vi ikke har manko på i Molde er det kolonialforretninger. Kryr.

Postkontoret ble faktisk nedlagt ved årsskiftet. Så nå må man på en av de mange post i kolonial :)

Jeg har jo reist mye gjennom jobben og jeg har bodd i Oslo og Bergen. Og det jeg har lært er at gjennomgående så tror folk at Molde er mindre og med et dårligere spekter av tilbud enn byen i realiteten har. Både når det kommer til varehandel, kultur, idrett og restauranter. Fordelen er jo at de fleste blir positivt overrasket. Ulempen er jo at mange aldri får muligheten til den overraskelsen.

Men skal man besøke Molde og man ikke er en skientusiast, dra dit på sommeren. Det er en sommerby. Glemmer ikke jazzkampen Molde - Viking juli 1998. 28°, skyfri himmel, stappfull stadion. Husker Carlos Santana skulle ha konsert i Molde samme kveld. Alt kunne vært perfekt. Om ikke Gunnar Aase utlignet til 4-4 på overtid. Men etterpå var det grillfest sammen med Vikinghordene. Det ble seint (eller tidlig alt ettersom hvordan man ser det) og det var jævla morsomt. Jeg husker enda jeg hadde en lang absurd fyllesamtale med en fyr der jeg prøvde å forklare den manglende logikken i at folk fra Rogaland sier noe er utforbi når det ikke har dratt forbi, men faktisk ligger helt stille rett utenfor døra.

Jeg håper fortsatt det gode forholdet mellom de to fanklubbene kan bli slik det var i mange år. Selv etter at jeg sluttet å stå med Tornekrattet så var jeg med hver gang vi møtte Viking. Både hjemme og borte. Men det virker ganske uforsonlig med den nye vinen i Stavanger om jeg skal være ærlig. Trist.

kaffi

Legg inn av kaffi »

Vikingen skrev: fre jan 07, 2022 1:23 pm
Rantanplan skrev: fre jan 07, 2022 12:23 pm
Vikingen skrev: fre jan 07, 2022 9:32 am

Nå er vel ikke Jimmern redd for å sitte på alle sidene av bordet, han.
Det er ikke nærliggende å tro at Berisha har i tankene å flytte til en rundkjøring på nordvestlandet etter å ha mast så fælt for å komme seg hjem igjen. Kanskje er muligheten for seriegull noe større, men jeg ser ikke helt det store draget i å vinne noe som leiesoldat der oppe kontra livslang godvilje i distriktet det virker som han har tenkt å bosette seg i.

Men ryktene oppstår nok ikke helt i vakum. Solbakken er ikke dummere enn at klientene er noenlunde informert om hva han foretar seg. Så om det ikke er et aktivt innsalg til Molde, noe jeg ikke tror på, så undrer jeg på om det er en taktikk for å skape press på beilere som har ham i radaren. I så fall virker det sannsynlig at Veton er motivert for et nytt utenlandsopphold som det jobbes aktivt for.

Syns Viking bør ha is i magen her og bli enige med Veton og Solhaien om å avvente til sommeren. For Viking sin del kan se om man er i stand til å følge opp den sterke høstsesongen og faktisk kunne konkurrere om seriemesterskapet. Mens for Veton vil det antagelig være en fordel å komme inn i sesongoppkjøringen til en ny klubb og ikke rett i ilden rett etter å ha avsluttet en komprimert sesong.
Ellers leste jeg forøvrig på Twitter at italienske medier (?) skriver at det er Østigårds agent (guess who!) som har tipset Genoa om Veton, men at det langtfra ligger noe mer konkret enn dette.
Og så har Guess Who selv gått til VG og sagt at Genoa er interessert. Høres mer og mer ut som en ikke-nyhet. Det er vel mest sannsynlig samme mann som har lurt Molde til å tro at det er mulig å hente Veton også.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Rantanplan skrev: fre jan 07, 2022 2:16 pm
PapaSmurf skrev: fre jan 07, 2022 1:30 pm
Rantanplan skrev: fre jan 07, 2022 12:23 pm
Det er ikke nærliggende å tro at Berisha har i tankene å flytte til en rundkjøring på nordvestlandet etter å ha mast så fælt for å komme seg hjem igjen. Kanskje er muligheten for seriegull noe større, men jeg ser ikke helt det store draget i å vinne noe som leiesoldat der oppe kontra livslang godvilje i distriktet det virker som han har tenkt å bosette seg i.

Men ryktene oppstår nok ikke helt i vakum. Solbakken er ikke dummere enn at klientene er noenlunde informert om hva han foretar seg. Så om det ikke er et aktivt innsalg til Molde, noe jeg ikke tror på, så undrer jeg på om det er en taktikk for å skape press på beilere som har ham i radaren. I så fall virker det sannsynlig at Veton er motivert for et nytt utenlandsopphold som det jobbes aktivt for.

Syns Viking bør ha is i magen her og bli enige med Veton og Solhaien om å avvente til sommeren. For Viking sin del kan se om man er i stand til å følge opp den sterke høstsesongen og faktisk kunne konkurrere om seriemesterskapet. Mens for Veton vil det antagelig være en fordel å komme inn i sesongoppkjøringen til en ny klubb og ikke rett i ilden rett etter å ha avsluttet en komprimert sesong.
Jøss! Vi er på vei opp og frem. I fjor leste jeg at vi ikke engang hadde en rundkjøring i Molde.

Juhu!
Ser nå at det finnes to rundkjøringer i byen og tar selvkritikk. Godt å se at Lillebakk fortsetter å vokte moldboens ve og vel med opplysninger om hvordan man overlever disse installasjonene: https://www.rbnett.no/nyheter/article10541972.ece
Hahaha

På gamle Molde stadion står det MOLDE på sittetribunen. Setene var ikke fastmonterte. En morgen våknet byen til at tribunen stavet MOLBO.
Fin prank. Finner ikke bilde av tribunen med nytt navn, men dere har vel god fantasi.

Bilde

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

kaffi skrev: fre jan 07, 2022 2:49 pm
Vikingen skrev: fre jan 07, 2022 1:23 pm
Rantanplan skrev: fre jan 07, 2022 12:23 pm
Det er ikke nærliggende å tro at Berisha har i tankene å flytte til en rundkjøring på nordvestlandet etter å ha mast så fælt for å komme seg hjem igjen. Kanskje er muligheten for seriegull noe større, men jeg ser ikke helt det store draget i å vinne noe som leiesoldat der oppe kontra livslang godvilje i distriktet det virker som han har tenkt å bosette seg i.

Men ryktene oppstår nok ikke helt i vakum. Solbakken er ikke dummere enn at klientene er noenlunde informert om hva han foretar seg. Så om det ikke er et aktivt innsalg til Molde, noe jeg ikke tror på, så undrer jeg på om det er en taktikk for å skape press på beilere som har ham i radaren. I så fall virker det sannsynlig at Veton er motivert for et nytt utenlandsopphold som det jobbes aktivt for.

Syns Viking bør ha is i magen her og bli enige med Veton og Solhaien om å avvente til sommeren. For Viking sin del kan se om man er i stand til å følge opp den sterke høstsesongen og faktisk kunne konkurrere om seriemesterskapet. Mens for Veton vil det antagelig være en fordel å komme inn i sesongoppkjøringen til en ny klubb og ikke rett i ilden rett etter å ha avsluttet en komprimert sesong.
Ellers leste jeg forøvrig på Twitter at italienske medier (?) skriver at det er Østigårds agent (guess who!) som har tipset Genoa om Veton, men at det langtfra ligger noe mer konkret enn dette.
Og så har Guess Who selv gått til VG og sagt at Genoa er interessert. Høres mer og mer ut som en ikke-nyhet. Det er vel mest sannsynlig samme mann som har lurt Molde til å tro at det er mulig å hente Veton også.
Stinker psykologisk spill ja.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

PapaSmurf skrev: fre jan 07, 2022 1:30 pm Jeg har jo reist mye gjennom jobben og jeg har bodd i Oslo og Bergen.
Min dypeste medfølelse. Kondolerer.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Mr_Sjokomelk skrev: fre jan 07, 2022 3:54 pm
PapaSmurf skrev: fre jan 07, 2022 1:30 pm Jeg har jo reist mye gjennom jobben og jeg har bodd i Oslo og Bergen.
Min dypeste medfølelse. Kondolerer.
Studier i Bergen, jobb i Oslo. Var deilig å flytte hjem før jeg fikk varige mén. Oslo har et naturlig stressnivå som konstant ligger 10-15% over alle andre steder i Norge. Og ikke bare 08.00-16.00, nei det er 24/7. Jeg var 26-27 og og fikk høyt blodtrykk. Flytta hjem til Molde. Like bra faglig miljø, men man får en naturlig ro som de i Oslo må bruke tusenvis av kroner på yoga og mindfullness-kurs for å oppnå.

Og slik er det i Stavanger også. Jeg føler forøvrig Stavanger også er en litt glemt by. Husker første gang jeg kom inn i den delen av byen med hvite trehus. Var helt ukjent for meg at Stavanger hadde en slik intim og koselig atmosfære. Var forøvrig slik Molde så ut før tyskerne bestemte seg for å hjelpe oss med å bli kvitt trehussjarmen

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

PapaSmurf skrev: fre jan 07, 2022 2:25 pm
Jeg håper fortsatt det gode forholdet mellom de to fanklubbene kan bli slik det var i mange år. Selv etter at jeg sluttet å stå med Tornekrattet så var jeg med hver gang vi møtte Viking. Både hjemme og borte. Men det virker ganske uforsonlig med den nye vinen i Stavanger om jeg skal være ærlig. Trist.
Forholdet er not sikkert like godt til de du hang med den gangen.

Nå kan det selvsagt være mange grunner til at «den nye vinen» ikke ønsker å henge med gamliser som oss, men etter hva jeg har forstått etter å ha hørt på Felt O sin podcast, så er det vel ikke bare «den nye vinen» sin feil at forholdet har skjært seg. Samtidig bør man jo skille mellom det offisielle Molde (som ingen liker) og supporterne deres (som kan være rett så hyggelige).

CliffC

Legg inn av CliffC »

PapaSmurf skrev: fre jan 07, 2022 5:23 pm Var forøvrig slik Molde så ut før tyskerne bestemte seg for å hjelpe oss med å bli kvitt trehussjarmen
Ikke rart at tyskerne i perioden ofte var litt uglesett.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

CliffC skrev: fre jan 07, 2022 9:12 pm
PapaSmurf skrev: fre jan 07, 2022 5:23 pm Var forøvrig slik Molde så ut før tyskerne bestemte seg for å hjelpe oss med å bli kvitt trehussjarmen
Ikke rart at tyskerne i perioden ofte var litt uglesett.
Hadde blitt hyllet på Twitter anno 2021

For bombingen av Molde altså. Ikke alt det andre.

Litt flåsete sagt, men bare ordet er en rød klut for en del😂

LongView3

Legg inn av LongView3 »

Ser ut som Genoa skaffer seg en spiss fra Sturm Graz. Da kan vi nok puste lettet ut ang. Berisha denne gang.

kaffi

Legg inn av kaffi »

Vikingen skrev: ons jan 05, 2022 8:34 pm Viking invitert, og takket ja, til sesongoppkjøring i USA.

https://www.aftenbladet.no/sport/i/oWlw ... ar-til-usa

Spennende. Får håpe Bell ikke spiller så godt at han blir kjøpt…. Men liker at vi tenker nytt og møter god motstand. Kanskje får vi se på noen spennende spillere også?
Chase Gasper, som Viking la inn bud på i fjor, spiller i alle fall på Minnesota som er blant motstanderne her.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

CliffC skrev: fre jan 07, 2022 2:00 pm
PapaSmurf skrev: fre jan 07, 2022 1:30 pm Jøss! Vi er på vei opp og frem. I fjor leste jeg at vi ikke engang hadde en rundkjøring i Molde.
Juhu!
Jeg misliker når folk i ren arroganse skal nedvurdere andre steder med feilinformasjon og løgner. Jeg har vært i Molde to eller tre ganger, og VET at "byen" foruten rundkjøring og stadion faktisk også har både kolonialforretning og bensinstasjon.

Mulig det også finnes et postkontor, men dette kan jeg faktisk ikke bekrefte.
Men har de manufaktur og barberer?

MOFFE

Legg inn av MOFFE »

Tror ikke vi har barberer men mulig jeg tar feil. Hehe

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Er så snodig å lese at de diskuterer i Molde-tråden hvor mye penger det er verdt å bruke på Berisha. Akkurat som om det skulle være aktuelt. De kan til og med opplyse om at han ønsket seg til Molde i sommer! Mistenkelig likt måten enkelte rbk-supportere snakket om Kjetil Knutsen…

Jeg kan faktisk ikke komme på en eneste grunn til at Veton skulle spille for Molde neste år. Men jeg kan komme på noen grunner i mot:

- Sportslig er nivået ganske likt, men i Molde er det mer uro.

- Null trøkk på stadion i Molde. Enorm optimisme rundt Viking.

- Mulighet til å fortsette som lokal helt i Viking.

- Kjæresten er også fra Stavanger.

- Større mulighet for å få spille med bror Valon.

- Alltid sagt at det er kun det perfekte tilbudet fra utlandet som kan lokke ham bort nå.

- Molde by.

Sikkert mer jeg ikke kommer på i farten også.

Wintrhop

Legg inn av Wintrhop »

Ja ser det😀ikke måte på hvordan Berisha ønsker seg til Molde…helt siden i sommer har han lengtet etter å få spille for Molde. Og de kan lett betale 25-30 milloner til Viking, hvis Berisha da signerer en 5 års kontrakt. Men festlig lesestoff er det😆

CliffC

Legg inn av CliffC »

Tenk å forplikte seg til å bli i Molde i 5 år. Man slipper jo billigere unna om man begår voldtekt eller væpnet ran.

MOFFE

Legg inn av MOFFE »

CliffC skrev: lør jan 08, 2022 7:19 pm Tenk å forplikte seg til å bli i Molde i 5 år. Man slipper jo billigere unna om man begår voldtekt eller væpnet ran.
Men det gir ikke mye klingende mynt. Hehe

Nevi

Legg inn av Nevi »

Erik Nevland håper de siste detaljene rundt kontrakten til Gunnarson kommer i orden i dag. Så regner han med at Sandberg signerer i morgen.

Da skal stallen være komplett. Så gjenstår det å se om det skjer noe mer rundt Berisha og Bell.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Keepere: Gunnarson, Østbø, Junior
HB: Sebulonsen, Bjørshold, Haugen (nytt utlån?)
Midstopper: Brekalo, Stensness, Vevatne, Paulsen
VB: Pattynama, Vikstøl (Vevatne)
Sentral Midtbane: Bell, Løkberg, Torsteinbø, HNT, Sødal?
Venstre kant: Kabran, Tripic, Sandberg
Høyre kant: YEDL, (Torsteinbø), Auklend?
Spiss: Berisha, Traore, Karlsbakk


Er enig med Iversen/Nevland at troppen er ganske så komplett. Ryker Bell ut ønsker jeg gjerne et forsøk på å hente storebror Berisha hjem, evt Yildren hvis ikke det går. Ryker Berisha er jeg fryktelig usikker på hva vi skal hente. For at laget skal fortsette å vokse så trenger vi at Pattynama hever nivået betraktelig. Høyre back holder meget høyt nivå sammen med stopperene våre. I mål har vi fått en matchvinner og på midtbanen har vi Bell som tryller. Fra høyrekanten har bidragene vært meget varierende, føler YEDL har vært god i perioder, men fryktelig tynt sluttprodukt og rykket som han hadde i glansdagene er long gone. Med Sandberg inn får vi en dødballspesialist som i tillegg er en god avslutter, tror han også kan avlaste HNT i den mer fremskutte rollen. Holder vi denne troppen har vi gode muligheter til medalje!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»