Rosenborg - Klubbtråd

Svar
HarryH

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av HarryH »

Otto Ulseth er en levende legende! Min klare favoritt til vervet som styreleder.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

HarryH skrev: tor jan 06, 2022 3:50 pm Otto Ulseth er en levende legende! Min klare favoritt til vervet som styreleder.
Vask tastaturet ditt HH. Pronto.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Jaja, det blir vel bare med drømmen...

ejor

Legg inn av ejor »

AxelRudi skrev: tor jan 06, 2022 2:05 pm Otto Ulseth bare topper seg selv på alle mulige måter idag..........


https://www.nidaros.no/la-oss-na-bare-l ... 113-273394
"...den mest utsatte jobben i trøndersk offentlighet" Og resten av kronikken er bare verre... Otto har visst begynt å satse på en karriere som komiker. Tror ikke det går særlig bra det heller.

Jeg foreslår Jens Stoltenberg som ny styreleder i RBK.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »


Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Korgutt er også en gladgutt:)

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Korgutt skrev: tor jan 06, 2022 7:30 pm
Dahl og Dahls

Har Carina Dahl arbeidet en dag i sitt liv ?
Dahls fatøl er digge greier.

qbah

Legg inn av qbah »

Gledelig å se at Hedon fortsatt har teften og interessen inne.

qbah

Legg inn av qbah »

Big George skrev: tor jan 06, 2022 7:57 pm
Korgutt skrev: tor jan 06, 2022 7:30 pm
Dahl og Dahls

Har Carina Dahl arbeidet en dag i sitt liv ?
Dahls fatøl er digge greier.

Kan ikke se for meg at Carina Dahl har lagt ned noen færre arbeidstimer enn deg de siste årene. Men så kjenner jeg ikke noen av dere da.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

FB-gruppen som er opprettet for å fremme Strømøy sitt kandidatur er kjapt oppe i 700+ medlemmer. Det er for mange mobiltelefoner og tastatur der ute.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »




..................................

MadBum

Legg inn av MadBum »

AxelRudi skrev: fre jan 07, 2022 10:49 am


..................................
Fikk seg en mye bedre klubb i det minste.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

MadBum skrev: fre jan 07, 2022 10:53 am
AxelRudi skrev: fre jan 07, 2022 10:49 am


..................................
Fikk seg en mye bedre klubb i det minste.
Så ikke denne komme, greit å kalle dette for en bombe

qbah

Legg inn av qbah »

Malmø ja. Ikke helt Røde Stjerne, men noen gode knepp opp fra RBK.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Dorsin må være forbanna, og det forstår jeg godt.


qbah

Legg inn av qbah »

Din favoritt?

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

qbah skrev: fre jan 07, 2022 2:32 pm
Din favoritt?
Nei, har egentlig ingen favoritt. Bare siktet til at Samdal har sagt nei.

ballee
Innlegg: 307

Legg inn av ballee »

qbah skrev: fre jan 07, 2022 2:32 pm
Din favoritt?
Samdal er en kåting! Jeg var på fest med han en gang , han snakka stort sett bare om underlivet :D

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Også Michael Stilson går ut av Rosenborgstyret når perioden går ut snart. Dermed gir han seg etter kun ett år.

Link

Ellers så har visstnok også Ståle Stensaas vært i samtaler med Rekdal i forhold til assistenttrener jobben.

Link

Maalen visstnok også på lista, han burde jo være selvskreven dersom han klarer å være kun assistenttrener.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

ballee skrev: fre jan 07, 2022 5:37 pm
qbah skrev: fre jan 07, 2022 2:32 pm
Din favoritt?
Samdal er en kåting! Jeg var på fest med han en gang , han snakka stort sett bare om underlivet :D
Kan fort være at han er en slik type som bruker navnet til den han snakker med mye. Slesk selger -style.

😉

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

newsflash skrev: fre jan 07, 2022 5:50 pm Maalen visstnok også på lista, han burde jo være selvskreven dersom han klarer å være kun assistenttrener.
Hvorfor skulle han være selvskreven?

Rapportene fra de som har litt kilder og peiling indikerer at fyren er en fotballfaglig lettvekter som hadde flaks med at han hadde de spillerne som han hadde over flere sesonger.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Zorbeltuss skrev: fre jan 07, 2022 11:58 pm
newsflash skrev: fre jan 07, 2022 5:50 pm Maalen visstnok også på lista, han burde jo være selvskreven dersom han klarer å være kun assistenttrener.
Hvorfor skulle han være selvskreven?

Rapportene fra de som har litt kilder og peiling indikerer at fyren er en fotballfaglig lettvekter som hadde flaks med at han hadde de spillerne som han hadde over flere sesonger.
Kan godt være, men da rimer Stensaas og Ivers dårlig til sammenligning. Jeg er mer opptatt av hvilken rolle de skal ha. Opplæring i 4-3-3? Ivers er et usikkert kort, uansett hvordan man ser på det.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Stensaas/Iversen kan gi mening dersom en vurderer det slik at en tredjemann i teamet fint kan være læregutt, nå var vel Stensaas trener for RBK 2 og/eller juniorlaget med gode skussmål for en del år tilbake, så veldig rart om de snakker med ham er det kanskje ikke. Iversen derimot har vel trent Trygg/Lade i 4. divisjon og that's it.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Zorbeltuss skrev: fre jan 07, 2022 11:58 pm Hvorfor skulle han være selvskreven?

Rapportene fra de som har litt kilder og peiling indikerer at fyren er en fotballfaglig lettvekter som hadde flaks med at han hadde de spillerne som han hadde over flere sesonger.
Kommer jo selvfølgelig an på rollen, men slik jeg har oppfattet det så ønsker de en inn som kjenner Rosenborg godt, og kan 433. Ranheim under Maalen spilte i en periode en fotball mange med hjertet i Rosenborg kunne nikke gjenkjennende til. Så er det sjelden ting vokser til himmels, men noen lettvekter er han ikke.

Sammenliknet med Stensaas og ikke minst Iversen så vil jeg påstå at hans fotballfaglige kompetanse er skyhøy.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

RBK spilte en periode 433 som vi supporterne likte under Kåre også.

Nå ble Kåre definitivt avslørt i andre halvdel av hans tid som trener her på at spill og resultater var på tross av ham snarere enn på grunn av ham, jeg tror ikke Maalen er helt der, men det er nok en lignende historie. Jeg vil tro at du vil kunne finne et dusin trønderske trenere som ville klart å matche resultatene gitt samme rammer rundt. Såvidt jeg har skjønt så er f eks Hugo Pereira som nå trener Ranheim vesentlig bedre enn Maalen, han hadde iallefall veldig mye høyere stjerne når han jobbet i RBK-systemet enn Maalen (vet ikke om de var der samtidig).

Poenget er at du finner dusinvis av diverse treneremner av Maalen sitt kaliber rundt om kring, og det er mest tilfeldigheter som gjorde at Maalen var en av de få som fikk sjansen og også var en av de enda færre som lykkes i et par-tre sesonger. Flaks er enormt undervurdert her i verden. Hvis det er 5% sjanse for at midt på treet-trenere får en knallsesong med et lag som hører hjemme på nedre halvdel av tabellen, og alle lagene som hører hjemme der har midt på treet-trenere så er det 1/3 sjanse for at minst ett av de lagene har en knallsesong i et gitt år.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Zorbeltuss skrev: lør jan 08, 2022 4:42 pm RBK spilte en periode 433 som vi supporterne likte under Kåre også.

Nå ble Kåre definitivt avslørt i andre halvdel av hans tid som trener her på at spill og resultater var på tross av ham snarere enn på grunn av ham, jeg tror ikke Maalen er helt der, men det er nok en lignende historie. Jeg vil tro at du vil kunne finne et dusin trønderske trenere som ville klart å matche resultatene gitt samme rammer rundt. Såvidt jeg har skjønt så er f eks Hugo Pereira som nå trener Ranheim vesentlig bedre enn Maalen, han hadde iallefall veldig mye høyere stjerne når han jobbet i RBK-systemet enn Maalen (vet ikke om de var der samtidig).

Poenget er at du finner dusinvis av diverse treneremner av Maalen sitt kaliber rundt om kring, og det er mest tilfeldigheter som gjorde at Maalen var en av de få som fikk sjansen og også var en av de enda færre som lykkes i et par-tre sesonger. Flaks er enormt undervurdert her i verden. Hvis det er 5% sjanse for at midt på treet-trenere får en knallsesong med et lag som hører hjemme på nedre halvdel av tabellen, og alle lagene som hører hjemme der har midt på treet-trenere så er det 1/3 sjanse for at minst ett av de lagene har en knallsesong i et gitt år.
Ja, knallhard jobbing er ekstremt oppskrytt. Her er det bare å sette seg ned og tvinne tomler - og håpe på flaksen ;) Vi som opplevde Ranheim tett på i Eliteserien så et lag som fremsto ekstremt dyktige i rollevalgene. Klassisk 4-3-3, med indreløpere på vei inn i boks, offensive backer, samtidige bevegelser. Tydelige roller. I motsetning til hvordan Rosenborg fremsto på denne tiden. Man kan gjerne legge mye på spillermateriellet, men Maalen hadde definitivt stor betydning for hvordan Ranheim fremsto i praksis. Så kan du gjerne hevde at Pereira er enda bedre, jeg kjenner ikke han nok til å gjøre den vurderingen. Men Maalen er dyktig og kan 4-3-3 slik vi helst ønsker å fremstå.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »


Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

DuncanE skrev: lør jan 08, 2022 8:54 pm Ja, knallhard jobbing er ekstremt oppskrytt. Her er det bare å sette seg ned og tvinne tomler - og håpe på flaksen ;)
Nei, uten å jobbe godt så er sjansen for å lykkes omtrent null, men hvis du legger ned arbeidet som kreves så holder det at du er ok dyktig for at det er nok med flaks for å gjøre det godt. Fotballhistorien er full av "døgnfluetrenere" som har hatt stor suksess med et lag i to-tre sesonger mens resten av karrieren har vist seg å være en serie av gjentakende mageplask. Da er det mest sannsynlig at det var andre faktorer enn trenerens dyktighet som var avgjørende for de to-tre sesongene.

Min antakelse er at Maalen tilfeldigvis var den Ranheim ansatte som assistent og deretter forfremmet, og dette var tilfeldigvis da Ranheim hadde en godt balansert stall med sentrale spillere av høy standard i eliteseriemålestokk som hadde spilt sammen en stund og bygget relasjoner i et system som omtrent hele gjengen kunne fordi det er slik det spilles overalt i Trøndelag (bare ikke på seniorlaget til RBK).

Det meste tyder på at Maalen kun er en ok dyktig trener som jobbet godt og var tilfeldigvis trener ute i fjæra når Ranheim tilfeldigvis hadde alle forutsetningene for å lykkes ordentlig. Skussmål fra tiden i RBK-systemet (de spillerne som hadde vært der samtidig med ham rapporteres å være overasket over at han ble ansatt som assistent da de mente han var blant de dårligere trenerne de hadde hatt der) og resultatene etter 2018 peker i denne retning, og isåfall har han ingenting i RBK å gjøre.
Sist redigert av Zorbeltuss den søn jan 09, 2022 4:48 pm, redigert 1 gang totalt.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Mikael Tørset var regnet som et større eller mindre talent enn Dennis?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»