Hvilken film så du sist?

Svar
Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Re: Hvilken film så du sist?

Legg inn av greyserpent »

Ser på Jungle Cruise.... er det ikke Metallica med Nothing Else Matteus i introen?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

greyserpent skrev: lør jan 08, 2022 4:44 pm Nothing Else Matteus
Håper inderlig dette var en skrivefeil...
Sist redigert av Knaberaps den lør jan 08, 2022 4:49 pm, redigert 1 gang totalt.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Knaberaps skrev: lør jan 08, 2022 4:48 pm
greyserpent skrev: lør jan 08, 2022 4:44 pm Nothing Else Matteus i introen?
Håper inderlig dette var en skrivefeil...
:lol:

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Adrienne (2021)

Knallsterk dokumentar som ligger på HBO Max, fikk veldig lyst til å se flere av filmene Adrienne Shelley spilte i (vet ikke om dem er så tilgjengelige da)
Jeg gir denne 9/10 i hvert fall

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Hadde en kveld med et lite gjensyn med eldre filmer så det ble:

The Lost Boys
The Burbs
Teenage Mutant Ninja Turtles (1990)

hvor såklart The Burbs var den beste av de tre filmene.

Tormund

Legg inn av Tormund »

DenFelgen skrev: lør jan 08, 2022 5:14 pm Adrienne (2021)

Knallsterk dokumentar som ligger på HBO Max, fikk veldig lyst til å se flere av filmene Adrienne Shelley spilte i (vet ikke om dem er så tilgjengelige da)
Jeg gir denne 9/10 i hvert fall
Jau, den er bra.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Knaberaps skrev: lør jan 08, 2022 4:48 pm
greyserpent skrev: lør jan 08, 2022 4:44 pm Nothing Else Matteus
Håper inderlig dette var en skrivefeil...
Coverversjon for gospelkor, regner jeg med.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Bilde

Anbefaler denne. Ha på spansk tale og norsk tekst (startet med å se den dubbete versjonen som var standard på netflix).
Syns filmen var veldig interessant. Skal ikke si så mye mer for å ikke spoile.

7/10.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

SirJames skrev: lør jan 08, 2022 10:10 pm Coverversjon for gospelkor, regner jeg med.
Høhø :D

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Skrev det på telefon. Autocorrect-driten som kom med sitt bidrag.

Kan noen avkrefte eller bekrefte om det stemmer at det er Nothing Else Matters?

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

DenFelgen skrev: lør jan 08, 2022 5:14 pm Adrienne (2021)

Knallsterk dokumentar som ligger på HBO Max, fikk veldig lyst til å se flere av filmene Adrienne Shelley spilte i (vet ikke om dem er så tilgjengelige da)
Jeg gir denne 9/10 i hvert fall
Hvorfor? Jeg trenger litt overbevisning tbh, samtidig litt pirret 🙂

News of the world på Netflix, 7,1 av 10

SirJames

Legg inn av SirJames »

greyserpent skrev: lør jan 08, 2022 10:45 pm Skrev det på telefon. Autocorrect-driten som kom med sitt bidrag.

Kan noen avkrefte eller bekrefte om det stemmer at det er Nothing Else Matters?
Bekreftes.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

SirJames skrev: lør jan 08, 2022 10:52 pm
greyserpent skrev: lør jan 08, 2022 10:45 pm Skrev det på telefon. Autocorrect-driten som kom med sitt bidrag.

Kan noen avkrefte eller bekrefte om det stemmer at det er Nothing Else Matters?
Bekreftes.
Danke.

SirJames

Legg inn av SirJames »

greyserpent skrev: lør jan 08, 2022 11:01 pm
SirJames skrev: lør jan 08, 2022 10:52 pm
greyserpent skrev: lør jan 08, 2022 10:45 pm Skrev det på telefon. Autocorrect-driten som kom med sitt bidrag.

Kan noen avkrefte eller bekrefte om det stemmer at det er Nothing Else Matters?
Bekreftes.
Danke.
Bitte.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

MatsEn89 skrev: lør jan 08, 2022 10:48 pm
DenFelgen skrev: lør jan 08, 2022 5:14 pm Adrienne (2021)

Knallsterk dokumentar som ligger på HBO Max, fikk veldig lyst til å se flere av filmene Adrienne Shelley spilte i (vet ikke om dem er så tilgjengelige da)
Jeg gir denne 9/10 i hvert fall
Hvorfor? Jeg trenger litt overbevisning tbh, samtidig litt pirret 🙂

News of the world på Netflix, 7,1 av 10
Hele historien er sterk og det er hennes ektemann som har laget filmen og den saken og filmen Waitress var totalt ukjent for meg. Vil ikke spole så mye av selve det som skjer i filmen

Mehell

Legg inn av Mehell »

greyserpent skrev: lør jan 08, 2022 4:44 pm Ser på Jungle Cruise.... er det ikke Metallica med Nothing Else Matteus i introen?
Tror det er Nothing else Paulus andre brev til korinterne.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Mehell skrev: søn jan 09, 2022 2:07 am
greyserpent skrev: lør jan 08, 2022 4:44 pm Ser på Jungle Cruise.... er det ikke Metallica med Nothing Else Matteus i introen?
Tror det er Nothing else Paulus andre brev til korinterne.
:lol:

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Wrath of man.

Vel vel. Man vet aldri hva man får med Guy Ritchie. Men man vet hva man får med Jason Statham.

Den hadde over 7 på IMDB og jeg hadde trua. Men det virker egentlig som Ritchie mista manus halvvegs og gjenskapte resten i all hast etter hukommelsen.

Middels hevnfilm. 5/10

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

PapaSmurf skrev: søn jan 09, 2022 2:34 am Wrath of man.

Vel vel. Man vet aldri hva man får med Guy Ritchie. Men man vet hva man får med Jason Statham.

Den hadde over 7 på IMDB og jeg hadde trua. Men det virker egentlig som Ritchie mista manus halvvegs og gjenskapte resten i all hast etter hukommelsen.

Middels hevnfilm. 5/10
Ganske enig der ja. Helt ok film,solid action med et par kule elementer, men utrolig forglemmelig. Statham er jo alltid kul.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

lok1 skrev: lør jan 08, 2022 10:35 pm Bilde

Anbefaler denne. Ha på spansk tale og norsk tekst (startet med å se den dubbete versjonen som var standard på netflix).
Syns filmen var veldig interessant. Skal ikke si så mye mer for å ikke spoile, men handler om et fat med veldig mye mat som blir sendt nedover x antall etasjer. Så er det det som er igjen etter hver etasje har spist seg ferdig som er igjen. Syk, men artig film!

7/10.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

PapaSmurf skrev: søn jan 09, 2022 2:34 am Wrath of man.

Vel vel. Man vet aldri hva man får med Guy Ritchie. Men man vet hva man får med Jason Statham.

Den hadde over 7 på IMDB og jeg hadde trua. Men det virker egentlig som Ritchie mista manus halvvegs og gjenskapte resten i all hast etter hukommelsen.

Middels hevnfilm. 5/10
Dobbelt så god er "Nobody" med Advokaten fra Breaking Bad.

Men jeg elsker hevnfilmer da og gir Wrath 6,5 av 10 😅

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

MatsEn89 skrev: søn jan 09, 2022 3:05 am
PapaSmurf skrev: søn jan 09, 2022 2:34 am Wrath of man.

Vel vel. Man vet aldri hva man får med Guy Ritchie. Men man vet hva man får med Jason Statham.

Den hadde over 7 på IMDB og jeg hadde trua. Men det virker egentlig som Ritchie mista manus halvvegs og gjenskapte resten i all hast etter hukommelsen.

Middels hevnfilm. 5/10
Dobbelt så god er "Nobody" med Advokaten fra Breaking Bad.

Men jeg elsker hevnfilmer da og gir Wrath 6,5 av 10 😅
Nobody, Taken og John Wick (i allefall de to første) er bedre filmer ja. Jeg liker hevnfilmer jeg og. Men det største problemet mitt med Wrath of man er at man ikke kjenner smerten til hovedkarakteren like godt som i de andre.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

PapaSmurf skrev: søn jan 09, 2022 3:09 am
MatsEn89 skrev: søn jan 09, 2022 3:05 am
PapaSmurf skrev: søn jan 09, 2022 2:34 am Wrath of man.

Vel vel. Man vet aldri hva man får med Guy Ritchie. Men man vet hva man får med Jason Statham.

Den hadde over 7 på IMDB og jeg hadde trua. Men det virker egentlig som Ritchie mista manus halvvegs og gjenskapte resten i all hast etter hukommelsen.

Middels hevnfilm. 5/10
Dobbelt så god er "Nobody" med Advokaten fra Breaking Bad.

Men jeg elsker hevnfilmer da og gir Wrath 6,5 av 10 😅
Nobody, Taken og John Wick (i allefall de to første) er bedre filmer ja. Jeg liker hevnfilmer jeg og. Men det største problemet mitt med Wrath of man er at man ikke kjenner smerten til hovedkarakteren like godt som i de andre.
Kanskje det var litt meningen, siden man ikke visste om smerten hans før langt uti filmen. Nærmere slutten, mener jeg å huske?

Wrath of man var en god film, syns jeg.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Artaxerxes skrev: fre jan 07, 2022 4:07 pm Har du sett HBO-serien The Deuce, fra det samme miljøet på 70- og 80-tallet?

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Deuce_(TV_series)
Nei, den har nok gått meg fullstendig hus og heim forbi. Ser veldig lite tv-serie i grunn, mest eldre saker, man som regel har sett før, og rekker liksom ikke å få sett særlig nytt, da film og musikk tar opp mesteparten av tiden, og blir vel at en spiller "safe" og lar tv-seriene bare ligge på "vent".
Mulig en får sjekke opp den serien du linket til, en annen gang, så takk for tips, men akkurat nå, er det nok litt for fullt i "skjemaet" til å bli hekta på tv-serier.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Pacific Heights (1990) av John Schlesinger

"This is a sick individual, Miss Palmer. Be grateful he's out of your life. Right now, you don't mean a thing to him. Leave it that way."

Et naivt par (Matthew Modine og Melanie Griffith), har endt opp med å kjøpt seg drømmehuset. Problemet er bare det at de også ender opp med et meget dyrt lån på kjøpet, og for å forsøke å nedbetale det, pusser de så opp, 2 mindre leiligheter i bygningen, og håper så at de rette kjøperne vil snart komme til hus, og at nedbetalingen av lånet skal gå greit unna. Dessverre blir dette alt annet enn lett, særlig i det "drømmeleieboeren" Carter Hayes (Michael Keaton) ankommer, da med et litt for godt tilbud. Og før de aner ordet av det, så har dem gjort en deal med djevelen selv, og der prisen for å gjøre så, vil bli lang og smertefull.

Leieboeren fra helvete, er vel rette måten å beskrive Michael Keatons prestasjon i denne underholdende og velspilte thrilleren, der klisjeene kommer på rekke og rad, men blir gjort på en effektiv og tempofylt måte. Slike "drømme" leieboeren, husholdersken, naboen, barnevakten og andre lignende temaer innen tidlig 90-talls thriller og spennings genren, florerte det masser av, og få var vel av typen som bikka over gjennomsnittet, men de som gjorde det, skyldtes oftest minneverdige og gjennomført nasty og onde skurker, og Keaton holder ingen ting tilbake, som den djevelsk nasty Curtis Hayes, der raskt finner seg godt til rette, og gjør livet til sine naboer, om til et helvete, og han har selvsagt ingen planer om å flytte på seg, med det første.

7/10

The Wanderers (1979) av Phillip Kaufman

En av disse sen 70 og tidlig 80-talls gjeng filmene, man aldri har sett, men fra tid og annen blitt påmint om, men først nå at en fikk gjort noe med det. Kom ut samme året som The Warriors, og selv om trailerne og temaet rundt fargerike gjenger på krigsstien, ikke var helt ulike, så stopper det i grunn der. The Warriors er helt klart på et annet nivå (mener nå jeg da), og langt mer dyster og truende i stil og handling, mens The Wanderers, fremstår som et nostalgisk og kanskje noe romantisk tilbakeblikk, til litt "enklere" tider på tidlig 60-tallet, før alvoret begynte å senke inn, i en liten gruppe med ungdommer, som søker spenning i hverdagen, da som medlemmer av den lokale italienske gjengen The Wanderers.

Føler at filmen og karakterene, fint kunne passet inn i lignende underholdning, ala Porkys (1981), Lords of the Flatbush (1974) eller Grease (1978). Og ikke umulig nevnte filmer har både vært sterkt delaktige, med innflytelse og inspirasjon, og klart "Meat" er jo en av de som ville ende opp i nevnte Porkys filmserien, men den var nå mer teen-sex rølp, med nostalgisk overdose, The Wanderers er kanskje litt mer i American Grafitti (1973) gata, og hvor alvoret begynner å luske seg inn, utover filmen.

Absolutt noen herlige scener, og karakterer her, men mangler den lille ekstra biten, for å virkelig gå opp blant de beste av disse gjengfilmene, men ville kanskje ikke vært dum å se i hop med The Outsiders (1983) eller Streets of Fire (1984), da med tanke på musikk, stemning og nostalgiske biten.

7/10

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Spider-Man (2002) og Spider-Man 2 (2004)

Gjensyn med Sam Raimi sine to første Spider-Man-filmer. Er vel ikke akkurat en hot take å si at disse holder seg bra og er to gode filmer.

Liker veldig godt det han ønsker å fortelle gjennom filmene (with great power comes great responsibility) og måten han gjør det på. Liker også den visuelle stilen til Sam Raimi veldig godt. Enkelte scener med CGI har naturlig nok ikke akkurat tålt tidens tann (spesielt i den første), men det får bare være en del av sjarmen.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Bilde

Moneyball (2011)
En av Jonah Hills beste filmer, og med en Brad Pitt i storslag. Regner med de fleste har sett denne, men uansett en god anbefaling, spesielt om man liker sport og statistikk.

7/10

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

The Beguiled (tv) - 7/10.
IMDB - 6.3
Sydende tilbakeholdt begjær i Sørstatene når en jenteskole tar inn en skadet soldat.
God film hvor man nærmest kjente på den spente begjærlige stemningen i villaen i sommervarmen.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Colonia (Netflix) - 8/10.
IMDB - 7.1
Opprørende og spennende film om et tysk par som havner i kolonien til sekten Colonia Dignidad under Pinochets tid i Chile.
Etter en litt treg start, så steg spenningen og man blir jo målløs over galskapen som tar sted under slike forhold, den er basert på en sann historie.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Kiss the girls

Gammel og utdatert dessverre, 4 av 10

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»