Viking FK

Svar
Vikingen

Re: Viking FK

Legg inn av Vikingen »

kaffi skrev: ↑tor jan 06, 2022 9:54 pm
Vikingen skrev: ↑tor jan 06, 2022 8:44 pm
kaffi skrev: ↑tor jan 06, 2022 5:53 pm

Enig, men ogsÄ rimelig enkelt for Glimt-lederen Ä uttale slikt nÄr de sitter sÄ mye bedre i det enn alle de andre norske klubbene. Jeg tror ogsÄ Viking kunne fÄtt BodÞ/Glimt-priser for Heggheim og Thorstvedt om de var sentrale i Europa-suksess og smadring av Roma. Tror det handler mindre om at BodÞ/Glimt er sÄ fantastisk prinsippfaste og gode forhandlere.

SelvfÞlgelig frustrerende Ä "bare" fÄ 15-20 millioner for Heggheim, nÄr man nÄ ser BrÞndby-fans vurdere Heggheim som deres viktigste og beste spiller etter sommeren og spekulasjoner om en verdi pÄ 5-6 millioner euro. Men jeg vet ikke om det er sÄ enkelt som at norske klubber bare uten videre skal kunne begynne Ä kreve "fantasisummer" nÄr man er avhengig av salg for Ä fÄ Þkonomien til Ä gÄ rundt osv.

Tror dessverre heller ikke det hjelper pÄ Eliteseriens status i Europa at vi er en raringliga som spiller fotball pÄ kunstgress.
Det viktigste for prisen pÄ spillere fra norsk eliteserie er at de hevder seg ogsÄ i klubben de reiser ut til. Det betyr at nivÄet i Eliteserien er godt nok.
Enig, men mye handler jo ogsÄ om hvem vi selger til. En utfordring er at norske klubber veldig ofte selger til utenlandske klubber som kun er et lite steg eller to opp. Det blir jo fort BrÞndby og Genk som stikker av med de store pengene for utviklingsjobben norske klubber har gjort med for eksempel Heggheim og Thorstvedt. Danske klubber selger direkte til toppklubber i Bundesliga, Serie A og Premier League-klubber. Da blir det fort mye penger.
Riktig, og dette er jo nettopp fordi spillerne mÄ vise at de duger pÄ dette mellomnivÄet fÞrst. Norsk fotball kan tjene mye penger dersom spillerne ikke mÄ ta dette mellomsteget. Samtidig tjener jo klubber som Genk og BrÞndby mye penger pÄ at det er slik. Kanskje mÄ de ogsÄ begynne Ä betale mer?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

tokk skrev: ↑tor jan 06, 2022 8:50 am Syns ikke vi, eller norske klubber generelt har vĂŠrt gode til Ă„ selge dyrt. Utenom BodĂž siste Ă„rene.
Molde har solgt spillere for rundt 600 millioner de siste 11 Ă„rene. FĂžler det er relativt bra. Selv om 80 mill + klausuler for Haaland var kjipt. Bare 30 mill mer enn Botheim
.

Salget av Haaland ble forĂžvrig glemt da salget av Botheim ble kalt Norges stĂžrste noensinne.

Mens jeg fĂžrst er pĂ„ besĂžk sĂ„ kan jeg jo si at selv om det er gĂžy med rykter rundt Berisha sĂ„ tar jeg det med en stor klype salt. Men det er generelt for lite rykter i Eliteserien. Det er liksom krydderet mellom sesongene med rykter og folk som skal vĂŠre sett bĂ„de her og der. Det var en periode Tarik Elyonoussi var «sett» sĂ„ ofte i Molde under overgangsvinduene at jeg begynte Ă„ lure pĂ„ om han hadde kjĂžpt seg hytte her. Men han signerte aldri da 😅

dzk

Legg inn av dzk »

Vikingen skrev: ↑tor jan 06, 2022 8:44 pm
kaffi skrev: ↑tor jan 06, 2022 5:53 pm
TAdams6 skrev: ↑tor jan 06, 2022 5:12 pm

Jeg likte det Glimt lederen sa. De priser spillerne hÞyt for Norsk fotballs beste. Prisene mÄ opp i Norge og det pusher Glimt pÄ med nÄ.

Jeg skrev om det tidligere, Danmark fÄr sÄ mye bedre betalt for sine spillere. NÄ kommer Glimt etter og baner vei. Heggheim og Thorstvedt ble egentlig solgt alt for billig. Men der vi var der og da sÄ var det helt greit. Men jeg digger Glimt og uttalelsene deres. Prisene mÄ opp og nÄ virker det som om det er bevegelse. Bell og Veton bÞr ikke gÄ for noe under 25 mill i mitt hode. Aller helst bÞr de opp mot Berg sin pris som vel var 40 mill. Vet jeg drÞmmer nÄ, men der burde nivÄet ligge.
Enig, men ogsÄ rimelig enkelt for Glimt-lederen Ä uttale slikt nÄr de sitter sÄ mye bedre i det enn alle de andre norske klubbene. Jeg tror ogsÄ Viking kunne fÄtt BodÞ/Glimt-priser for Heggheim og Thorstvedt om de var sentrale i Europa-suksess og smadring av Roma. Tror det handler mindre om at BodÞ/Glimt er sÄ fantastisk prinsippfaste og gode forhandlere.

SelvfÞlgelig frustrerende Ä "bare" fÄ 15-20 millioner for Heggheim, nÄr man nÄ ser BrÞndby-fans vurdere Heggheim som deres viktigste og beste spiller etter sommeren og spekulasjoner om en verdi pÄ 5-6 millioner euro. Men jeg vet ikke om det er sÄ enkelt som at norske klubber bare uten videre skal kunne begynne Ä kreve "fantasisummer" nÄr man er avhengig av salg for Ä fÄ Þkonomien til Ä gÄ rundt osv.

Tror dessverre heller ikke det hjelper pÄ Eliteseriens status i Europa at vi er en raringliga som spiller fotball pÄ kunstgress.
Det viktigste for prisen pÄ spillere fra norsk eliteserie er at de hevder seg ogsÄ i klubben de reiser ut til. Det betyr at nivÄet i Eliteserien er godt nok. Men Glimt sin suksess i Europa vil ha en viss betydning ogsÄ for andre norske spillere.

Berisha har mot seg at han ikke lykkes spesielt godt sist han reiste ut. Tipper de gjerne ville kjÞpt ham pÄ billigsalg, men de strekker seg neppe. SÄ er spÞrsmÄlet hva Berisha og «krim-Jim» selv vil foreta seg oppi dette.
Jimmern vil selvfÞlgelig selge. Molde er sikkert backupen hvis Genoa gÄr i vasken.

CliffC

Legg inn av CliffC »

dzk skrev: ↑tor jan 06, 2022 11:14 pm Jimmern vil selvfĂžlgelig selge. Molde er sikkert backupen hvis Genoa gĂ„r i vasken.
Jeg trodde i min enfoldighet at Jimmern ikke kunne selge noe som helst, med mindre selgende klubb og spiller er enig. SĂ„ ledes overvurderer du hans rolle betydelig.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

CliffC skrev: ↑fre jan 07, 2022 9:03 am
dzk skrev: ↑tor jan 06, 2022 11:14 pm Jimmern vil selvfĂžlgelig selge. Molde er sikkert backupen hvis Genoa gĂ„r i vasken.
Jeg trodde i min enfoldighet at Jimmern ikke kunne selge noe som helst, med mindre selgende klubb og spiller er enig. SĂ„ ledes overvurderer du hans rolle betydelig.
NÄ er vel ikke Jimmern redd for Ä sitte pÄ alle sidene av bordet, han.

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

Vikingen skrev: ↑fre jan 07, 2022 9:32 am
CliffC skrev: ↑fre jan 07, 2022 9:03 am
dzk skrev: ↑tor jan 06, 2022 11:14 pm Jimmern vil selvfĂžlgelig selge. Molde er sikkert backupen hvis Genoa gĂ„r i vasken.
Jeg trodde i min enfoldighet at Jimmern ikke kunne selge noe som helst, med mindre selgende klubb og spiller er enig. SĂ„ ledes overvurderer du hans rolle betydelig.
NÄ er vel ikke Jimmern redd for Ä sitte pÄ alle sidene av bordet, han.
Det er ikke nÊrliggende Ä tro at Berisha har i tankene Ä flytte til en rundkjÞring pÄ nordvestlandet etter Ä ha mast sÄ fÊlt for Ä komme seg hjem igjen. Kanskje er muligheten for seriegull noe stÞrre, men jeg ser ikke helt det store draget i Ä vinne noe som leiesoldat der oppe kontra livslang godvilje i distriktet det virker som han har tenkt Ä bosette seg i.

Men ryktene oppstÄr nok ikke helt i vakum. Solbakken er ikke dummere enn at klientene er noenlunde informert om hva han foretar seg. SÄ om det ikke er et aktivt innsalg til Molde, noe jeg ikke tror pÄ, sÄ undrer jeg pÄ om det er en taktikk for Ä skape press pÄ beilere som har ham i radaren. I sÄ fall virker det sannsynlig at Veton er motivert for et nytt utenlandsopphold som det jobbes aktivt for.

Syns Viking bĂžr ha is i magen her og bli enige med Veton og Solhaien om Ă„ avvente til sommeren. For Viking sin del kan se om man er i stand til Ă„ fĂžlge opp den sterke hĂžstsesongen og faktisk kunne konkurrere om seriemesterskapet. Mens for Veton vil det antagelig vĂŠre en fordel Ă„ komme inn i sesongoppkjĂžringen til en ny klubb og ikke rett i ilden rett etter Ă„ ha avsluttet en komprimert sesong.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Rantanplan skrev: ↑fre jan 07, 2022 12:23 pm
Vikingen skrev: ↑fre jan 07, 2022 9:32 am
CliffC skrev: ↑fre jan 07, 2022 9:03 am

Jeg trodde i min enfoldighet at Jimmern ikke kunne selge noe som helst, med mindre selgende klubb og spiller er enig. SĂ„ ledes overvurderer du hans rolle betydelig.
NÄ er vel ikke Jimmern redd for Ä sitte pÄ alle sidene av bordet, han.
Det er ikke nÊrliggende Ä tro at Berisha har i tankene Ä flytte til en rundkjÞring pÄ nordvestlandet etter Ä ha mast sÄ fÊlt for Ä komme seg hjem igjen. Kanskje er muligheten for seriegull noe stÞrre, men jeg ser ikke helt det store draget i Ä vinne noe som leiesoldat der oppe kontra livslang godvilje i distriktet det virker som han har tenkt Ä bosette seg i.

Men ryktene oppstÄr nok ikke helt i vakum. Solbakken er ikke dummere enn at klientene er noenlunde informert om hva han foretar seg. SÄ om det ikke er et aktivt innsalg til Molde, noe jeg ikke tror pÄ, sÄ undrer jeg pÄ om det er en taktikk for Ä skape press pÄ beilere som har ham i radaren. I sÄ fall virker det sannsynlig at Veton er motivert for et nytt utenlandsopphold som det jobbes aktivt for.

Syns Viking bĂžr ha is i magen her og bli enige med Veton og Solhaien om Ă„ avvente til sommeren. For Viking sin del kan se om man er i stand til Ă„ fĂžlge opp den sterke hĂžstsesongen og faktisk kunne konkurrere om seriemesterskapet. Mens for Veton vil det antagelig vĂŠre en fordel Ă„ komme inn i sesongoppkjĂžringen til en ny klubb og ikke rett i ilden rett etter Ă„ ha avsluttet en komprimert sesong.
Helt enig i det. Alt dette kan ogsÄ vÊre for Ä presse opp vilkÄrene i en eventuell kontraktsforlengelse. Viking var jo ute i SA i oktober/november og snakket om at de vurderte Ä tilby Veton enda en ny kontrakt.

Ellers leste jeg forÞvrig pÄ Twitter at italienske medier (?) skriver at det er ØstigÄrds agent (guess who!) som har tipset Genoa om Veton, men at det langtfra ligger noe mer konkret enn dette.

Ryktene fra Molde tror jeg ikke kan vurderes seriĂžst.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Rantanplan skrev: ↑fre jan 07, 2022 12:23 pm
Vikingen skrev: ↑fre jan 07, 2022 9:32 am
CliffC skrev: ↑fre jan 07, 2022 9:03 am

Jeg trodde i min enfoldighet at Jimmern ikke kunne selge noe som helst, med mindre selgende klubb og spiller er enig. SĂ„ ledes overvurderer du hans rolle betydelig.
NÄ er vel ikke Jimmern redd for Ä sitte pÄ alle sidene av bordet, han.
Det er ikke nÊrliggende Ä tro at Berisha har i tankene Ä flytte til en rundkjÞring pÄ nordvestlandet etter Ä ha mast sÄ fÊlt for Ä komme seg hjem igjen. Kanskje er muligheten for seriegull noe stÞrre, men jeg ser ikke helt det store draget i Ä vinne noe som leiesoldat der oppe kontra livslang godvilje i distriktet det virker som han har tenkt Ä bosette seg i.

Men ryktene oppstÄr nok ikke helt i vakum. Solbakken er ikke dummere enn at klientene er noenlunde informert om hva han foretar seg. SÄ om det ikke er et aktivt innsalg til Molde, noe jeg ikke tror pÄ, sÄ undrer jeg pÄ om det er en taktikk for Ä skape press pÄ beilere som har ham i radaren. I sÄ fall virker det sannsynlig at Veton er motivert for et nytt utenlandsopphold som det jobbes aktivt for.

Syns Viking bĂžr ha is i magen her og bli enige med Veton og Solhaien om Ă„ avvente til sommeren. For Viking sin del kan se om man er i stand til Ă„ fĂžlge opp den sterke hĂžstsesongen og faktisk kunne konkurrere om seriemesterskapet. Mens for Veton vil det antagelig vĂŠre en fordel Ă„ komme inn i sesongoppkjĂžringen til en ny klubb og ikke rett i ilden rett etter Ă„ ha avsluttet en komprimert sesong.
JÞss! Vi er pÄ vei opp og frem. I fjor leste jeg at vi ikke engang hadde en rundkjÞring i Molde.

Juhu!

CliffC

Legg inn av CliffC »

PapaSmurf skrev: ↑fre jan 07, 2022 1:30 pm JĂžss! Vi er pĂ„ vei opp og frem. I fjor leste jeg at vi ikke engang hadde en rundkjĂžring i Molde.
Juhu!
Jeg misliker nÄr folk i ren arroganse skal nedvurdere andre steder med feilinformasjon og lÞgner. Jeg har vÊrt i Molde to eller tre ganger, og VET at "byen" foruten rundkjÞring og stadion faktisk ogsÄ har bÄde kolonialforretning og bensinstasjon.

Mulig det ogsÄ finnes et postkontor, men dette kan jeg faktisk ikke bekrefte.

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

PapaSmurf skrev: ↑fre jan 07, 2022 1:30 pm
Rantanplan skrev: ↑fre jan 07, 2022 12:23 pm
Vikingen skrev: ↑fre jan 07, 2022 9:32 am

NÄ er vel ikke Jimmern redd for Ä sitte pÄ alle sidene av bordet, han.
Det er ikke nÊrliggende Ä tro at Berisha har i tankene Ä flytte til en rundkjÞring pÄ nordvestlandet etter Ä ha mast sÄ fÊlt for Ä komme seg hjem igjen. Kanskje er muligheten for seriegull noe stÞrre, men jeg ser ikke helt det store draget i Ä vinne noe som leiesoldat der oppe kontra livslang godvilje i distriktet det virker som han har tenkt Ä bosette seg i.

Men ryktene oppstÄr nok ikke helt i vakum. Solbakken er ikke dummere enn at klientene er noenlunde informert om hva han foretar seg. SÄ om det ikke er et aktivt innsalg til Molde, noe jeg ikke tror pÄ, sÄ undrer jeg pÄ om det er en taktikk for Ä skape press pÄ beilere som har ham i radaren. I sÄ fall virker det sannsynlig at Veton er motivert for et nytt utenlandsopphold som det jobbes aktivt for.

Syns Viking bĂžr ha is i magen her og bli enige med Veton og Solhaien om Ă„ avvente til sommeren. For Viking sin del kan se om man er i stand til Ă„ fĂžlge opp den sterke hĂžstsesongen og faktisk kunne konkurrere om seriemesterskapet. Mens for Veton vil det antagelig vĂŠre en fordel Ă„ komme inn i sesongoppkjĂžringen til en ny klubb og ikke rett i ilden rett etter Ă„ ha avsluttet en komprimert sesong.
JÞss! Vi er pÄ vei opp og frem. I fjor leste jeg at vi ikke engang hadde en rundkjÞring i Molde.

Juhu!
Ser nÄ at det finnes to rundkjÞringer i byen og tar selvkritikk. Godt Ä se at Lillebakk fortsetter Ä vokte moldboens ve og vel med opplysninger om hvordan man overlever disse installasjonene: https://www.rbnett.no/nyheter/article10541972.ece

Miga

Legg inn av Miga »

CliffC skrev: ↑fre jan 07, 2022 2:00 pm
PapaSmurf skrev: ↑fre jan 07, 2022 1:30 pm JĂžss! Vi er pĂ„ vei opp og frem. I fjor leste jeg at vi ikke engang hadde en rundkjĂžring i Molde.
Juhu!
Jeg misliker nÄr folk i ren arroganse skal nedvurdere andre steder med feilinformasjon og lÞgner. Jeg har vÊrt i Molde to eller tre ganger, og VET at "byen" foruten rundkjÞring og stadion faktisk ogsÄ har bÄde kolonialforretning og bensinstasjon.

Mulig det ogsÄ finnes et postkontor, men dette kan jeg faktisk ikke bekrefte.
er det ikke ferjeleiet vi er mest kjent for da?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

CliffC skrev: ↑fre jan 07, 2022 2:00 pm
PapaSmurf skrev: ↑fre jan 07, 2022 1:30 pm JĂžss! Vi er pĂ„ vei opp og frem. I fjor leste jeg at vi ikke engang hadde en rundkjĂžring i Molde.
Juhu!
Jeg misliker nÄr folk i ren arroganse skal nedvurdere andre steder med feilinformasjon og lÞgner. Jeg har vÊrt i Molde to eller tre ganger, og VET at "byen" foruten rundkjÞring og stadion faktisk ogsÄ har bÄde kolonialforretning og bensinstasjon.

Mulig det ogsÄ finnes et postkontor, men dette kan jeg faktisk ikke bekrefte.
Er det en ting vi ikke har manko pÄ i Molde er det kolonialforretninger. Kryr.

Postkontoret ble faktisk nedlagt ved Ärsskiftet. SÄ nÄ mÄ man pÄ en av de mange post i kolonial :)

Jeg har jo reist mye gjennom jobben og jeg har bodd i Oslo og Bergen. Og det jeg har lÊrt er at gjennomgÄende sÄ tror folk at Molde er mindre og med et dÄrligere spekter av tilbud enn byen i realiteten har. BÄde nÄr det kommer til varehandel, kultur, idrett og restauranter. Fordelen er jo at de fleste blir positivt overrasket. Ulempen er jo at mange aldri fÄr muligheten til den overraskelsen.

Men skal man besÞke Molde og man ikke er en skientusiast, dra dit pÄ sommeren. Det er en sommerby. Glemmer ikke jazzkampen Molde - Viking juli 1998. 28°, skyfri himmel, stappfull stadion. Husker Carlos Santana skulle ha konsert i Molde samme kveld. Alt kunne vÊrt perfekt. Om ikke Gunnar Aase utlignet til 4-4 pÄ overtid. Men etterpÄ var det grillfest sammen med Vikinghordene. Det ble seint (eller tidlig alt ettersom hvordan man ser det) og det var jÊvla morsomt. Jeg husker enda jeg hadde en lang absurd fyllesamtale med en fyr der jeg prÞvde Ä forklare den manglende logikken i at folk fra Rogaland sier noe er utforbi nÄr det ikke har dratt forbi, men faktisk ligger helt stille rett utenfor dÞra.

Jeg hÄper fortsatt det gode forholdet mellom de to fanklubbene kan bli slik det var i mange Är. Selv etter at jeg sluttet Ä stÄ med Tornekrattet sÄ var jeg med hver gang vi mÞtte Viking. BÄde hjemme og borte. Men det virker ganske uforsonlig med den nye vinen i Stavanger om jeg skal vÊre Êrlig. Trist.

kaffi

Legg inn av kaffi »

Vikingen skrev: ↑fre jan 07, 2022 1:23 pm
Rantanplan skrev: ↑fre jan 07, 2022 12:23 pm
Vikingen skrev: ↑fre jan 07, 2022 9:32 am

NÄ er vel ikke Jimmern redd for Ä sitte pÄ alle sidene av bordet, han.
Det er ikke nÊrliggende Ä tro at Berisha har i tankene Ä flytte til en rundkjÞring pÄ nordvestlandet etter Ä ha mast sÄ fÊlt for Ä komme seg hjem igjen. Kanskje er muligheten for seriegull noe stÞrre, men jeg ser ikke helt det store draget i Ä vinne noe som leiesoldat der oppe kontra livslang godvilje i distriktet det virker som han har tenkt Ä bosette seg i.

Men ryktene oppstÄr nok ikke helt i vakum. Solbakken er ikke dummere enn at klientene er noenlunde informert om hva han foretar seg. SÄ om det ikke er et aktivt innsalg til Molde, noe jeg ikke tror pÄ, sÄ undrer jeg pÄ om det er en taktikk for Ä skape press pÄ beilere som har ham i radaren. I sÄ fall virker det sannsynlig at Veton er motivert for et nytt utenlandsopphold som det jobbes aktivt for.

Syns Viking bĂžr ha is i magen her og bli enige med Veton og Solhaien om Ă„ avvente til sommeren. For Viking sin del kan se om man er i stand til Ă„ fĂžlge opp den sterke hĂžstsesongen og faktisk kunne konkurrere om seriemesterskapet. Mens for Veton vil det antagelig vĂŠre en fordel Ă„ komme inn i sesongoppkjĂžringen til en ny klubb og ikke rett i ilden rett etter Ă„ ha avsluttet en komprimert sesong.
Ellers leste jeg forÞvrig pÄ Twitter at italienske medier (?) skriver at det er ØstigÄrds agent (guess who!) som har tipset Genoa om Veton, men at det langtfra ligger noe mer konkret enn dette.
Og sÄ har Guess Who selv gÄtt til VG og sagt at Genoa er interessert. HÞres mer og mer ut som en ikke-nyhet. Det er vel mest sannsynlig samme mann som har lurt Molde til Ä tro at det er mulig Ä hente Veton ogsÄ.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Rantanplan skrev: ↑fre jan 07, 2022 2:16 pm
PapaSmurf skrev: ↑fre jan 07, 2022 1:30 pm
Rantanplan skrev: ↑fre jan 07, 2022 12:23 pm
Det er ikke nÊrliggende Ä tro at Berisha har i tankene Ä flytte til en rundkjÞring pÄ nordvestlandet etter Ä ha mast sÄ fÊlt for Ä komme seg hjem igjen. Kanskje er muligheten for seriegull noe stÞrre, men jeg ser ikke helt det store draget i Ä vinne noe som leiesoldat der oppe kontra livslang godvilje i distriktet det virker som han har tenkt Ä bosette seg i.

Men ryktene oppstÄr nok ikke helt i vakum. Solbakken er ikke dummere enn at klientene er noenlunde informert om hva han foretar seg. SÄ om det ikke er et aktivt innsalg til Molde, noe jeg ikke tror pÄ, sÄ undrer jeg pÄ om det er en taktikk for Ä skape press pÄ beilere som har ham i radaren. I sÄ fall virker det sannsynlig at Veton er motivert for et nytt utenlandsopphold som det jobbes aktivt for.

Syns Viking bĂžr ha is i magen her og bli enige med Veton og Solhaien om Ă„ avvente til sommeren. For Viking sin del kan se om man er i stand til Ă„ fĂžlge opp den sterke hĂžstsesongen og faktisk kunne konkurrere om seriemesterskapet. Mens for Veton vil det antagelig vĂŠre en fordel Ă„ komme inn i sesongoppkjĂžringen til en ny klubb og ikke rett i ilden rett etter Ă„ ha avsluttet en komprimert sesong.
JÞss! Vi er pÄ vei opp og frem. I fjor leste jeg at vi ikke engang hadde en rundkjÞring i Molde.

Juhu!
Ser nÄ at det finnes to rundkjÞringer i byen og tar selvkritikk. Godt Ä se at Lillebakk fortsetter Ä vokte moldboens ve og vel med opplysninger om hvordan man overlever disse installasjonene: https://www.rbnett.no/nyheter/article10541972.ece
Hahaha

PÄ gamle Molde stadion stÄr det MOLDE pÄ sittetribunen. Setene var ikke fastmonterte. En morgen vÄknet byen til at tribunen stavet MOLBO.
Fin prank. Finner ikke bilde av tribunen med nytt navn, men dere har vel god fantasi.

Bilde

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

kaffi skrev: ↑fre jan 07, 2022 2:49 pm
Vikingen skrev: ↑fre jan 07, 2022 1:23 pm
Rantanplan skrev: ↑fre jan 07, 2022 12:23 pm
Det er ikke nÊrliggende Ä tro at Berisha har i tankene Ä flytte til en rundkjÞring pÄ nordvestlandet etter Ä ha mast sÄ fÊlt for Ä komme seg hjem igjen. Kanskje er muligheten for seriegull noe stÞrre, men jeg ser ikke helt det store draget i Ä vinne noe som leiesoldat der oppe kontra livslang godvilje i distriktet det virker som han har tenkt Ä bosette seg i.

Men ryktene oppstÄr nok ikke helt i vakum. Solbakken er ikke dummere enn at klientene er noenlunde informert om hva han foretar seg. SÄ om det ikke er et aktivt innsalg til Molde, noe jeg ikke tror pÄ, sÄ undrer jeg pÄ om det er en taktikk for Ä skape press pÄ beilere som har ham i radaren. I sÄ fall virker det sannsynlig at Veton er motivert for et nytt utenlandsopphold som det jobbes aktivt for.

Syns Viking bĂžr ha is i magen her og bli enige med Veton og Solhaien om Ă„ avvente til sommeren. For Viking sin del kan se om man er i stand til Ă„ fĂžlge opp den sterke hĂžstsesongen og faktisk kunne konkurrere om seriemesterskapet. Mens for Veton vil det antagelig vĂŠre en fordel Ă„ komme inn i sesongoppkjĂžringen til en ny klubb og ikke rett i ilden rett etter Ă„ ha avsluttet en komprimert sesong.
Ellers leste jeg forÞvrig pÄ Twitter at italienske medier (?) skriver at det er ØstigÄrds agent (guess who!) som har tipset Genoa om Veton, men at det langtfra ligger noe mer konkret enn dette.
Og sÄ har Guess Who selv gÄtt til VG og sagt at Genoa er interessert. HÞres mer og mer ut som en ikke-nyhet. Det er vel mest sannsynlig samme mann som har lurt Molde til Ä tro at det er mulig Ä hente Veton ogsÄ.
Stinker psykologisk spill ja.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

PapaSmurf skrev: ↑fre jan 07, 2022 1:30 pm Jeg har jo reist mye gjennom jobben og jeg har bodd i Oslo og Bergen.
Min dypeste medfĂžlelse. Kondolerer.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Mr_Sjokomelk skrev: ↑fre jan 07, 2022 3:54 pm
PapaSmurf skrev: ↑fre jan 07, 2022 1:30 pm Jeg har jo reist mye gjennom jobben og jeg har bodd i Oslo og Bergen.
Min dypeste medfĂžlelse. Kondolerer.
Studier i Bergen, jobb i Oslo. Var deilig Ä flytte hjem fÞr jeg fikk varige mén. Oslo har et naturlig stressnivÄ som konstant ligger 10-15% over alle andre steder i Norge. Og ikke bare 08.00-16.00, nei det er 24/7. Jeg var 26-27 og og fikk hÞyt blodtrykk. Flytta hjem til Molde. Like bra faglig miljÞ, men man fÄr en naturlig ro som de i Oslo mÄ bruke tusenvis av kroner pÄ yoga og mindfullness-kurs for Ä oppnÄ.

Og slik er det i Stavanger ogsÄ. Jeg fÞler forÞvrig Stavanger ogsÄ er en litt glemt by. Husker fÞrste gang jeg kom inn i den delen av byen med hvite trehus. Var helt ukjent for meg at Stavanger hadde en slik intim og koselig atmosfÊre. Var forÞvrig slik Molde sÄ ut fÞr tyskerne bestemte seg for Ä hjelpe oss med Ä bli kvitt trehussjarmen

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

PapaSmurf skrev: ↑fre jan 07, 2022 2:25 pm
Jeg hÄper fortsatt det gode forholdet mellom de to fanklubbene kan bli slik det var i mange Är. Selv etter at jeg sluttet Ä stÄ med Tornekrattet sÄ var jeg med hver gang vi mÞtte Viking. BÄde hjemme og borte. Men det virker ganske uforsonlig med den nye vinen i Stavanger om jeg skal vÊre Êrlig. Trist.
Forholdet er not sikkert like godt til de du hang med den gangen.

NÄ kan det selvsagt vÊre mange grunner til at «den nye vinen» ikke Þnsker Ä henge med gamliser som oss, men etter hva jeg har forstÄtt etter Ä ha hÞrt pÄ Felt O sin podcast, sÄ er det vel ikke bare «den nye vinen» sin feil at forholdet har skjÊrt seg. Samtidig bÞr man jo skille mellom det offisielle Molde (som ingen liker) og supporterne deres (som kan vÊre rett sÄ hyggelige).

CliffC

Legg inn av CliffC »

PapaSmurf skrev: ↑fre jan 07, 2022 5:23 pm Var forĂžvrig slik Molde sĂ„ ut fĂžr tyskerne bestemte seg for Ă„ hjelpe oss med Ă„ bli kvitt trehussjarmen
Ikke rart at tyskerne i perioden ofte var litt uglesett.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

CliffC skrev: ↑fre jan 07, 2022 9:12 pm
PapaSmurf skrev: ↑fre jan 07, 2022 5:23 pm Var forĂžvrig slik Molde sĂ„ ut fĂžr tyskerne bestemte seg for Ă„ hjelpe oss med Ă„ bli kvitt trehussjarmen
Ikke rart at tyskerne i perioden ofte var litt uglesett.
Hadde blitt hyllet pÄ Twitter anno 2021

For bombingen av Molde altsÄ. Ikke alt det andre.

Litt flĂ„sete sagt, men bare ordet er en rĂžd klut for en del😂

LongView3

Legg inn av LongView3 »

Ser ut som Genoa skaffer seg en spiss fra Sturm Graz. Da kan vi nok puste lettet ut ang. Berisha denne gang.

kaffi

Legg inn av kaffi »

Vikingen skrev: ↑ons jan 05, 2022 8:34 pm Viking invitert, og takket ja, til sesongoppkjþring i USA.

https://www.aftenbladet.no/sport/i/oWlw ... ar-til-usa

Spennende. FÄr hÄpe Bell ikke spiller sÄ godt at han blir kjÞpt
. Men liker at vi tenker nytt og mÞter god motstand. Kanskje fÄr vi se pÄ noen spennende spillere ogsÄ?
Chase Gasper, som Viking la inn bud pÄ i fjor, spiller i alle fall pÄ Minnesota som er blant motstanderne her.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

CliffC skrev: ↑fre jan 07, 2022 2:00 pm
PapaSmurf skrev: ↑fre jan 07, 2022 1:30 pm JĂžss! Vi er pĂ„ vei opp og frem. I fjor leste jeg at vi ikke engang hadde en rundkjĂžring i Molde.
Juhu!
Jeg misliker nÄr folk i ren arroganse skal nedvurdere andre steder med feilinformasjon og lÞgner. Jeg har vÊrt i Molde to eller tre ganger, og VET at "byen" foruten rundkjÞring og stadion faktisk ogsÄ har bÄde kolonialforretning og bensinstasjon.

Mulig det ogsÄ finnes et postkontor, men dette kan jeg faktisk ikke bekrefte.
Men har de manufaktur og barberer?

MOFFE

Legg inn av MOFFE »

Tror ikke vi har barberer men mulig jeg tar feil. Hehe

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Er sÄ snodig Ä lese at de diskuterer i Molde-trÄden hvor mye penger det er verdt Ä bruke pÄ Berisha. Akkurat som om det skulle vÊre aktuelt. De kan til og med opplyse om at han Þnsket seg til Molde i sommer! Mistenkelig likt mÄten enkelte rbk-supportere snakket om Kjetil Knutsen


Jeg kan faktisk ikke komme pÄ en eneste grunn til at Veton skulle spille for Molde neste Är. Men jeg kan komme pÄ noen grunner i mot:

- Sportslig er nivÄet ganske likt, men i Molde er det mer uro.

- Null trÞkk pÄ stadion i Molde. Enorm optimisme rundt Viking.

- Mulighet til Ă„ fortsette som lokal helt i Viking.

- KjÊresten er ogsÄ fra Stavanger.

- StÞrre mulighet for Ä fÄ spille med bror Valon.

- Alltid sagt at det er kun det perfekte tilbudet fra utlandet som kan lokke ham bort nÄ.

- Molde by.

Sikkert mer jeg ikke kommer pÄ i farten ogsÄ.

Wintrhop

Legg inn av Wintrhop »

Ja ser det😀ikke mĂ„te pĂ„ hvordan Berisha Ăžnsker seg til Molde
helt siden i sommer har han lengtet etter Ă„ fĂ„ spille for Molde. Og de kan lett betale 25-30 milloner til Viking, hvis Berisha da signerer en 5 Ă„rs kontrakt. Men festlig lesestoff er det😆

CliffC

Legg inn av CliffC »

Tenk Ä forplikte seg til Ä bli i Molde i 5 Är. Man slipper jo billigere unna om man begÄr voldtekt eller vÊpnet ran.

MOFFE

Legg inn av MOFFE »

CliffC skrev: ↑lĂžr jan 08, 2022 7:19 pm Tenk Ă„ forplikte seg til Ă„ bli i Molde i 5 Ă„r. Man slipper jo billigere unna om man begĂ„r voldtekt eller vĂŠpnet ran.
Men det gir ikke mye klingende mynt. Hehe

Nevi

Legg inn av Nevi »

Erik Nevland hÄper de siste detaljene rundt kontrakten til Gunnarson kommer i orden i dag. SÄ regner han med at Sandberg signerer i morgen.

Da skal stallen vÊre komplett. SÄ gjenstÄr det Ä se om det skjer noe mer rundt Berisha og Bell.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Keepere: Gunnarson, ØstbÞ, Junior
HB: Sebulonsen, BjÞrshold, Haugen (nytt utlÄn?)
Midstopper: Brekalo, Stensness, Vevatne, Paulsen
VB: Pattynama, VikstĂžl (Vevatne)
Sentral Midtbane: Bell, LĂžkberg, TorsteinbĂž, HNT, SĂždal?
Venstre kant: Kabran, Tripic, Sandberg
HĂžyre kant: YEDL, (TorsteinbĂž), Auklend?
Spiss: Berisha, Traore, Karlsbakk


Er enig med Iversen/Nevland at troppen er ganske sÄ komplett. Ryker Bell ut Þnsker jeg gjerne et forsÞk pÄ Ä hente storebror Berisha hjem, evt Yildren hvis ikke det gÄr. Ryker Berisha er jeg fryktelig usikker pÄ hva vi skal hente. For at laget skal fortsette Ä vokse sÄ trenger vi at Pattynama hever nivÄet betraktelig. HÞyre back holder meget hÞyt nivÄ sammen med stopperene vÄre. I mÄl har vi fÄtt en matchvinner og pÄ midtbanen har vi Bell som tryller. Fra hÞyrekanten har bidragene vÊrt meget varierende, fÞler YEDL har vÊrt god i perioder, men fryktelig tynt sluttprodukt og rykket som han hadde i glansdagene er long gone. Med Sandberg inn fÄr vi en dÞdballspesialist som i tillegg er en god avslutter, tror han ogsÄ kan avlaste HNT i den mer fremskutte rollen. Holder vi denne troppen har vi gode muligheter til medalje!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

GÄ tilbake til «Fotball - Norsk»