Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Thecokeman

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av Thecokeman »

Ceide lånes altså ut til Italia. Den opsjonen bør være høy og sånn at den må utløses til sommeren. Låner ikke ut en sånn spiller uten garanti for å få noe igjen.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Thecokeman skrev: søn jan 09, 2022 9:07 pm Ceide lånes altså ut til Italia. Den opsjonen bør være høy og sånn at den må utløses til sommeren. Låner ikke ut en sånn spiller uten garanti for å få noe igjen.
Blir ikke overrasket om han kommer i retur etter hvert.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Hmm...

Hadde håpet på å beholde Ceide en stund til. Skeptisk til avtalen dersom det kun er snakk om lån med opsjon på kjøp, her bør det være bra med penger på bordet. Noen som kjenner til hvordan økonomien er hos Sassuolo?

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Thecokeman skrev: søn jan 09, 2022 9:07 pm Ceide lånes altså ut til Italia. Den opsjonen bør være høy og sånn at den må utløses til sommeren. Låner ikke ut en sånn spiller uten garanti for å få noe igjen.
De låner han nå, og forplikter seg til kjøp i sommer om de ikke rykker ned. Så det er i praksis et salg. Vanlig i Italia, men det bør være en bra sum.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

AxelRudi skrev: søn jan 09, 2022 9:15 pm
Thecokeman skrev: søn jan 09, 2022 9:07 pm Ceide lånes altså ut til Italia. Den opsjonen bør være høy og sånn at den må utløses til sommeren. Låner ikke ut en sånn spiller uten garanti for å få noe igjen.
De låner han nå, og forplikter seg til kjøp i sommer om de ikke rykker ned. Så det er i praksis et salg. Vanlig i Italia, men det bør være en bra sum.
Ok, høres bedre ut. Må et lite jordskjelv til for at de rykker ned. Så var det summen da.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

AxelRudi skrev: søn jan 09, 2022 9:15 pm
Thecokeman skrev: søn jan 09, 2022 9:07 pm Ceide lånes altså ut til Italia. Den opsjonen bør være høy og sånn at den må utløses til sommeren. Låner ikke ut en sånn spiller uten garanti for å få noe igjen.
De låner han nå, og forplikter seg til kjøp i sommer om de ikke rykker ned. Så det er i praksis et salg. Vanlig i Italia, men det bør være en bra sum.
I Italia betaler de alle overganger med Klarna

aderyn

Legg inn av aderyn »

Lurer på hvilken sum det er snakk om her. Sassuolo er på vei å selge Jeremie Boga for 200+ mill så klubben der har penger. Ceide også ving så blir nok en slags erstatter, e et solid Serie A lag Sassuolo. Bør klare å få minst 50 mill.

Ikke helt ideelt for RBK som må erstatte han uten å få inn midler nå.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

aderyn skrev: søn jan 09, 2022 10:21 pm Lurer på hvilken sum det er snakk om her. Sassuolo er på vei å selge Jeremie Boga for 200+ mill så klubben der har penger. Ceide også ving så blir nok en slags erstatter, e et solid Serie A lag Sassuolo. Bør klare å få minst 50 mill.
Får vi 50 mill så er det en god avtale, ingen tvil om det.

For Ceides egen utvikling tror jeg han hadde hatt best av å ta en sesong til i Eliteserien der han presterer på et mer stabilt nivå. Frykter det kan bli lite spilletid og dermed liten utvikling fremover.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Jeg også håper og tror at vi kan få rundt 50 millioner. Spesielt siden også Galatasaray har kommet et bud.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

bønna1/2 skrev: søn jan 09, 2022 9:12 pm
Thecokeman skrev: søn jan 09, 2022 9:07 pm Ceide lånes altså ut til Italia. Den opsjonen bør være høy og sånn at den må utløses til sommeren. Låner ikke ut en sånn spiller uten garanti for å få noe igjen.
Blir ikke overrasket om han kommer i retur etter hvert.
Blir vel retur om en 13-14 år ja.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

FranciscoM skrev: søn jan 09, 2022 10:54 pm
bønna1/2 skrev: søn jan 09, 2022 9:12 pm
Thecokeman skrev: søn jan 09, 2022 9:07 pm Ceide lånes altså ut til Italia. Den opsjonen bør være høy og sånn at den må utløses til sommeren. Låner ikke ut en sånn spiller uten garanti for å få noe igjen.
Blir ikke overrasket om han kommer i retur etter hvert.
Blir vel retur om en 13-14 år ja.
Litt usikker på treffprosenten din. Må være ærlig på det.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

bønna1/2 skrev: søn jan 09, 2022 10:56 pm
FranciscoM skrev: søn jan 09, 2022 10:54 pm
bønna1/2 skrev: søn jan 09, 2022 9:12 pm

Blir ikke overrasket om han kommer i retur etter hvert.
Blir vel retur om en 13-14 år ja.
Litt usikker på treffprosenten din. Må være ærlig på det.
Lever fint med det!

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Tipper vi kjøper han tilbake om et år for 10m... Men 30 er for lite, 40 er meh, og 50 er greit.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

aderyn skrev: søn jan 09, 2022 10:21 pm Lurer på hvilken sum det er snakk om her. Sassuolo er på vei å selge Jeremie Boga for 200+ mill så klubben der har penger. Ceide også ving så blir nok en slags erstatter, e et solid Serie A lag Sassuolo. Bør klare å få minst 50 mill.

Ikke helt ideelt for RBK som må erstatte han uten å få inn midler nå.
Dreier det seg om et utlån med opsjon på kjøp er det et helt hinsides dårlig opplegg. Er det derimot et lån med forpliktelse om kjøp så er det jo jamngodt med ordinært kjøp. Handler jo i så fall om budsjetter og regnskapsår. Ville ikke vært så bekymret om vi ikke får 50 mill før til sommeren. RBK han skaffe seg likvider nå, basert på sikre penger inn i juni, om nødvendig.

qbah

Legg inn av qbah »

Skeptisk, og kjedelig løsning.

Hvilke penger skal vi bruke til å erstatte Ceide nå? Vecchia-salg? Like langt.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

qbah skrev: søn jan 09, 2022 11:35 pm Skeptisk, og kjedelig løsning.

Hvilke penger skal vi bruke til å erstatte Ceide nå? Vecchia-salg? Like langt.
Om det ligger en forpliktelse til å kjøpe for 50 mill til sommeren, er det null problem å hoste opp likviditet (med denne sikkerheten). RBK har også penger på bok om det skal foretas umiddelbare investeringer i spillere.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Zorbeltuss skrev: lør jan 08, 2022 10:12 am Iversen derimot har vel trent Trygg/Lade i 4. divisjon og that's it.
Ivers har også trent Haugar (fra Haugesund) i 4.divisjon. Det er for øvrig delte meninger om hans person etter hans tid i Haugesund, men personlig vil jeg si at han tross alt virket som en hyggelig og egentlig litt beskjeden fyr så lenge han holdt seg edru.

Mehell

Legg inn av Mehell »

DuncanE skrev: man jan 10, 2022 1:40 am
qbah skrev: søn jan 09, 2022 11:35 pm Skeptisk, og kjedelig løsning.

Hvilke penger skal vi bruke til å erstatte Ceide nå? Vecchia-salg? Like langt.
Om det ligger en forpliktelse til å kjøpe for 50 mill til sommeren, er det null problem å hoste opp likviditet (med denne sikkerheten). RBK har også penger på bok om det skal foretas umiddelbare investeringer i spillere.
Har Rosenborg virkelig så mye penger tilgjengelig til spillerkjøp?

aderyn

Legg inn av aderyn »

DuncanE skrev: søn jan 09, 2022 11:29 pm
aderyn skrev: søn jan 09, 2022 10:21 pm Lurer på hvilken sum det er snakk om her. Sassuolo er på vei å selge Jeremie Boga for 200+ mill så klubben der har penger. Ceide også ving så blir nok en slags erstatter, e et solid Serie A lag Sassuolo. Bør klare å få minst 50 mill.

Ikke helt ideelt for RBK som må erstatte han uten å få inn midler nå.
Dreier det seg om et utlån med opsjon på kjøp er det et helt hinsides dårlig opplegg. Er det derimot et lån med forpliktelse om kjøp så er det jo jamngodt med ordinært kjøp. Handler jo i så fall om budsjetter og regnskapsår. Ville ikke vært så bekymret om vi ikke får 50 mill før til sommeren. RBK han skaffe seg likvider nå, basert på sikre penger inn i juni, om nødvendig.
Problemet er hvis det er en sånn "Obligasjon om kjøp med mindre vi rykker ned" type opplegg. Ganske vanlig i Italia, nå er det nærmest 0% sjanse for at Sassuolo rykker ned men kan vel ikke i prinsippet budsjettere med disse midlene om de ikke er 110% garantert. Mtp lån osv vil det kanskje bli vanskelig. Uten at jeg er noe ekspert på dette feltet, bare tenker meg at det ville vært annerledes om dealen er strukturert slik.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

AxelRudi skrev: søn jan 09, 2022 11:19 pm Tipper vi kjøper han tilbake om et år for 10m... Men 30 er for lite, 40 er meh, og 50 er greit.
Jeg er der jeg også, 40 er minimum synes jeg.

PerryAndre

Legg inn av PerryAndre »

Jeg tror mest på at Ceide kommer tilbake til Rosenborg når utleieavtalen går ut på dato.
En ting er å vise gode ballferdigheter i Eliteserien. Nivået er helt annet i Serie A.
Opsjonsavtale gir den italienske klubben rett til å kjøpe Ceide når utleieavtalen går ut, men er ikke forpliktet til kjøp, hvis han ikke er så god som forventet.

Ettersom det er snakk om opsjonsavtale. Kan vi forvente at Rosenborg får mye for ham ved salg.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

PerryAndre skrev: man jan 10, 2022 10:31 am Jeg tror mest på at Ceide kommer tilbake til Rosenborg når utleieavtalen går ut på dato.
En ting er å vise gode ballferdigheter i Eliteserien. Nivået er helt annet i Serie A.
Opsjonsavtale gir den italienske klubben rett til å kjøpe Ceide når utleieavtalen går ut, men er ikke forpliktet til kjøp, hvis han ikke er så god som forventet.

Ettersom det er snakk om opsjonsavtale. Kan vi forvente at Rosenborg får mye for ham ved salg.
Det er ingen slik opsjon sies det, det er en klausul om at de må kjøpe han uansett i sommer om de ikke rykker ned. RBK Ville nok ikke ha gått med på lån uten salg.
I prinsippet er jo dette et salg, italienske klubber gjør dette av regnskapsmessige årsaker. Spesielt Sassuolo har vært flinke, jeg tror de siste 4-5 kjøpa er slik.
De kjøper i januar når det er mindre konkurranse, og har det klart til sommeren. Så får spilleren 6mnd ekstra på å komme inn i det.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Kommer Rosenborg til å terminere kontrakten til Rekdal nå som Nordnes er tilgjengelig?

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

MoldeMoldeMolde skrev: man jan 10, 2022 7:30 pm Kommer Rosenborg til å terminere kontrakten til Rekdal nå som Nordnes er tilgjengelig?
Nei.

Tobbis1

Legg inn av Tobbis1 »

Jeg tror Reka vil lykkes i RBK.Hvis en ser på laget er det god grunn til å være optimistisk.På keeperplassen er meget god,trolig landets beste trio.I forsvaret mangler vi to gode stoppere,det tror jeg de klarer å finne,en utenlandsk og en fra obosligaen som Kjetil har merket seg som god nok under fjorårets opphold der.På midtbanen er godt forspent både kvalitet og kvantitet.I angrepet mangler det en eller to backupspillere for vingene.Blir Emil solgt eller utlånt gir det økonomi til å skaffe fullgod erstatter,kanskje Simba i Brann kunne blitt bra.Grunnlaget er der,jobben til trenerne blir å spillerne til å funke som LAG.Det tror jeg Reka,Frigård + extra assistent har veldig gode forutsetninger for klare.Jeg tror på GULL

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Tobbis1 skrev: man jan 10, 2022 8:44 pm kanskje Simba i Brann kunne blitt bra.
NEI

PerryAndre

Legg inn av PerryAndre »

AxelRudi skrev: man jan 10, 2022 12:05 pm
PerryAndre skrev: man jan 10, 2022 10:31 am Jeg tror mest på at Ceide kommer tilbake til Rosenborg når utleieavtalen går ut på dato.
En ting er å vise gode ballferdigheter i Eliteserien. Nivået er helt annet i Serie A.
Opsjonsavtale gir den italienske klubben rett til å kjøpe Ceide når utleieavtalen går ut, men er ikke forpliktet til kjøp, hvis han ikke er så god som forventet.

Ettersom det er snakk om opsjonsavtale. Kan vi forvente at Rosenborg får mye for ham ved salg.
Det er ingen slik opsjon sies det, det er en klausul om at de må kjøpe han uansett i sommer om de ikke rykker ned. RBK Ville nok ikke ha gått med på lån uten salg.
I prinsippet er jo dette et salg, italienske klubber gjør dette av regnskapsmessige årsaker. Spesielt Sassuolo har vært flinke, jeg tror de siste 4-5 kjøpa er slik.
De kjøper i januar når det er mindre konkurranse, og har det klart til sommeren. Så får spilleren 6mnd ekstra på å komme inn i det.
Forklar meg hva du mener med: "De kjøper i januar når det er mindre konkurranse, og har det klart til sommeren. Så får spilleren 6mnd ekstra på å komme inn i det"

Var det ikke slik at du mener at opsjonen går på nedrykk eller ikke?

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Erstatter for Ceide finnes i Freksta. Ismaheel er steingod, ca 10m. Mer effektiv også. Stoppere er ikke lett i Norge.
Spørs om det ikke blir 2 utenlandske, og så en unggutt fra Kamma eller Kåffa.
Holmar bør dra, Dino bør selges nå siden kontrakten går ut om et år.
Vi må frigjøre en plass til ikke-norske minst. Evt så må RWP på lån, men da mister vi enda en på ving/spiss.

Holmar, August, Adam, Vagic, RWP, Holse Dino, Vecchia. 8stk pr nå, maks er vel 9.
August og Vagic er skadet, og har enda ikke fått vist nok.
Vecchia, og Holse bør beholdes.
Adam må nok bli så vi har 2 høyrebacker.

Holmar, Dino, og RWP. 2 bør ut. Kanskje alle 3, om RWP sendes på lån.

lund

Legg inn av lund »

AxelRudi skrev: man jan 10, 2022 10:21 pm Erstatter for Ceide finnes i Freksta. Ismaheel er steingod, ca 10m. Mer effektiv også. Stoppere er ikke lett i Norge.
Spørs om det ikke blir 2 utenlandske, og så en unggutt fra Kamma eller Kåffa.
Holmar bør dra, Dino bør selges nå siden kontrakten går ut om et år.
Vi må frigjøre en plass til ikke-norske minst. Evt så må RWP på lån, men da mister vi enda en på ving/spiss.

Holmar, August, Adam, Vagic, RWP, Holse Dino, Vecchia. 8stk pr nå, maks er vel 9.
August og Vagic er skadet, og har enda ikke fått vist nok.
Vecchia, og Holse bør beholdes.
Adam må nok bli så vi har 2 høyrebacker.

Holmar, Dino, og RWP. 2 bør ut. Kanskje alle 3, om RWP sendes på lån.
Får aldri i verden Ismaheel for bare 10 mill.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

PerryAndre skrev: man jan 10, 2022 10:18 pm
AxelRudi skrev: man jan 10, 2022 12:05 pm
PerryAndre skrev: man jan 10, 2022 10:31 am Jeg tror mest på at Ceide kommer tilbake til Rosenborg når utleieavtalen går ut på dato.
En ting er å vise gode ballferdigheter i Eliteserien. Nivået er helt annet i Serie A.
Opsjonsavtale gir den italienske klubben rett til å kjøpe Ceide når utleieavtalen går ut, men er ikke forpliktet til kjøp, hvis han ikke er så god som forventet.

Ettersom det er snakk om opsjonsavtale. Kan vi forvente at Rosenborg får mye for ham ved salg.
Det er ingen slik opsjon sies det, det er en klausul om at de må kjøpe han uansett i sommer om de ikke rykker ned. RBK Ville nok ikke ha gått med på lån uten salg.
I prinsippet er jo dette et salg, italienske klubber gjør dette av regnskapsmessige årsaker. Spesielt Sassuolo har vært flinke, jeg tror de siste 4-5 kjøpa er slik.
De kjøper i januar når det er mindre konkurranse, og har det klart til sommeren. Så får spilleren 6mnd ekstra på å komme inn i det.
Forklar meg hva du mener med: "De kjøper i januar når det er mindre konkurranse, og har det klart til sommeren. Så får spilleren 6mnd ekstra på å komme inn i det"

Var det ikke slik at du mener at opsjonen går på nedrykk eller ikke?
?

Jo, opsjonen er at de kjøper spilleren så lenge de ikke rykker ned. Det finnes opsjoner om at man kan kjøpe, og det finnes opsjoner hvor man må. Dette er en slik, hvor prisen og det meste er satt. Klubber på nedre deler av tabellen i Italie bruker dog å ha inn en klausul hvor dette ikke skjer ved nedrykk, da det er en helt annen økonomisk hverdag i Serie B.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»