Israels dødsskvadroner …

Svar
Imariuz

Re: Israels dødsskvadroner …

Legg inn av Imariuz »

Karatel skrev: ons des 15, 2021 9:32 pm
Imariuz skrev: ons des 15, 2021 8:23 pm
Rhabagatz skrev: ons des 15, 2021 8:51 am


Bevis A: Eventyrboken som kalles Bibel.
Det handler ikke om Bibelen her, det handler om lenken som altså viser at Israel eksisterte allerede 9000 år f.kr.
Hvis du gidder å ta en titt på lenken med dette kartet, ser du at det står:

Created: 12 July 2010

Det er dagen da dette kartet ble laget. Kartet ble altså laget for 11 år, 5 måneder og tre dager siden. Det er med andre ord et flunkende nytt kart.
Det er da det ble lagt til på Wikipedia. Orginalen er fra år 9000 f.kr.

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Imariuz skrev: fre des 17, 2021 9:32 pm
Rhabagatz skrev: ons des 15, 2021 9:17 pm
Imariuz skrev: ons des 15, 2021 8:23 pm Det handler ikke om Bibelen her, det handler om lenken som altså viser at Israel eksisterte allerede 9 år f.kr.
Aha, så et kart som bygger på bibelen handler ikke om bibelen.
Det er ikke bygd på Bibelen
Jo, den er det.
Det er eneste kilde vi har til at disse rikene har eksistert.

Jeg kan tegne en oversikt over Moses sin stamtavle, men kilden vil fortsatt være bibelen.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Nytt forum, men israelhatet fra de samme gamle aktørene er like intensivt og massivt som før. Selv om både media og politikerne for lengst har moderert seg en hel del. Ingen parti man kan ta på alvor i Norge prater om israelboikott og media kan til og med ha positive innslag om Israel, ikke Odd Karsten Tveit sin daglige dose med propaganda. Hvor kommer dette enorme bitre hatet mot akkurat denne staten hos gammelkommunistene fra?

Hvorfor provoserer det gammelkommunistene at akkurat denne ene jødiske staten er en sånn enorm suksess i midtøsten innovativt og teknologisk (f.eks) mens de andre land der lever på tilfeldige oljefunn og har en ikke veldig lys fremtid i sikte. Det kommer en tid etter oljen.

Dersom Israel hadde vært en muslimsk stat så hadde dette vært det første land de dro frem for å skryte av hvor flott Islam kan være, "se hva de får til der". "De har teknologi vi bare kan drømme om i Norge".

Imariuz

Legg inn av Imariuz »

Rhabagatz skrev: fre des 17, 2021 9:37 pm
Imariuz skrev: fre des 17, 2021 9:32 pm
Rhabagatz skrev: ons des 15, 2021 9:17 pm

Aha, så et kart som bygger på bibelen handler ikke om bibelen.
Det er ikke bygd på Bibelen
Jo, den er det.
Det er eneste kilde vi har til at disse rikene har eksistert.

Jeg kan tegne en oversikt over Moses sin stamtavle, men kilden vil fortsatt være bibelen.
Nei, kilden står der, og det er ikke Bibelen.

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 443

Legg inn av Keva »

Debattanter som tydeligvis har stor glede kalle kritikere av Israels fremferd for "israelhatende gammelkommunister" og bruke tråden min til GPP om muslimer, mens de på ingen måte gidder å forholde seg til trådtema, kan med fordel la slike avsporinger være, og - bare et tips -

starte sin egen tråd om sitt yndlingstema.

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 443

Legg inn av Keva »

Imariuz skrev: fre des 17, 2021 9:33 pm

Created: 12 July 2010
Karatel:
Det er dagen da dette kartet ble laget. Kartet ble altså laget for 11 år, 5 måneder og tre dager siden. Det er med andre ord et flunkende nytt kart.
Det er da det ble lagt til på Wikipedia. Orginalen er fra år 9000 f.kr.
Kunne du tenke deg å dokumentere dette med at originalen er 9000 år gammel? Altså på ordentlig, ikke bare påstå?

Imariuz

Legg inn av Imariuz »

Keva skrev: ons des 22, 2021 11:11 am
Imariuz skrev: fre des 17, 2021 9:33 pm

Created: 12 July 2010
Karatel:
Det er dagen da dette kartet ble laget. Kartet ble altså laget for 11 år, 5 måneder og tre dager siden. Det er med andre ord et flunkende nytt kart.
Det er da det ble lagt til på Wikipedia. Orginalen er fra år 9000 f.kr.
Kunne du tenke deg å dokumentere dette med at originalen er 9000 år gammel? Altså på ordentlig, ikke bare påstå?
Det står under bildet :lol:

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Imariuz skrev: ons des 22, 2021 3:10 pm
Keva skrev: ons des 22, 2021 11:11 am
Imariuz skrev: fre des 17, 2021 9:33 pm

Created: 12 July 2010
Karatel:
Det er dagen da dette kartet ble laget. Kartet ble altså laget for 11 år, 5 måneder og tre dager siden. Det er med andre ord et flunkende nytt kart.
Det er da det ble lagt til på Wikipedia. Orginalen er fra år 9000 f.kr.
Kunne du tenke deg å dokumentere dette med at originalen er 9000 år gammel? Altså på ordentlig, ikke bare påstå?
Det står under bildet :lol:
Dette kartet

http://www.longjohnsilvertrust.co.uk/tr ... large).php

viser hvor kaptein Flint gravde ned skatten som Long John Silver lette etter. Som du ser ble kartet laget av Jim Hawkins i Savannah 20. juli 1754.

Da er det bevist at kaptein Flint og hans skatt, Long John Silver og Jim Hawkins virkelig har eksistert og at denne øya eksisterer. Hvis ikke kunne jo ingen ha laget et kart over den.

Her er hjemmet til Long John Silver.

https://www.rcnky.com/sites/default/fil ... k=JSvW9lWV

Et bunnsolid bevis på at Long John Silver har levd og at han bodde der. Hvis ikke ville ikke huset hans stått der.

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 443

Legg inn av Keva »

Imariuz skrev: ons des 22, 2021 3:10 pm

Kunne du tenke deg å dokumentere dette med at originalen er 9000 år gammel? Altså på ordentlig, ikke bare påstå?
Det står under bildet :lol:
Du hadde ikke noe, altså. Takk for innrømmelsen.

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 443

Legg inn av Keva »

Keva skrev: ons des 22, 2021 4:36 pm
Imariuz skrev: ons des 22, 2021 3:10 pm

Kunne du tenke deg å dokumentere dette med at originalen er 9000 år gammel? Altså på ordentlig, ikke bare påstå?
Det står under bildet :lol:
Du hadde ikke noe, altså - annet enn det vi kan finne om Long John Silver, Donald Duck eller Storeulv.
Takk for innrømmelsen.

Imariuz

Legg inn av Imariuz »

Keva skrev: ons des 22, 2021 4:36 pm
Imariuz skrev: ons des 22, 2021 3:10 pm

Kunne du tenke deg å dokumentere dette med at originalen er 9000 år gammel? Altså på ordentlig, ikke bare påstå?
Det står under bildet :lol:
Du hadde ikke noe, altså. Takk for innrømmelsen.
Det står som sagt der, og du kan lese det selv. Eller spørre en voksen om hjelp, om det blir for vanskelig for deg :lol:

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Imariuz skrev: tor des 23, 2021 7:52 am
Keva skrev: ons des 22, 2021 4:36 pm
Imariuz skrev: ons des 22, 2021 3:10 pm

Kunne du tenke deg å dokumentere dette med at originalen er 9000 år gammel? Altså på ordentlig, ikke bare påstå?
Det står under bildet :lol:
Du hadde ikke noe, altså. Takk for innrømmelsen.
Det står som sagt der, og du kan lese det selv. Eller spørre en voksen om hjelp, om det blir for vanskelig for deg :lol:
Hvordan forklarer du det engelske språket på kartet? Fantes det engelske språket i bibelsk tid?

Hvordan forklarer du at avstander på kartet er oppgitt i kilometer? Når ble det metriske systemet med kilometer oppfunnet og tatt i bruk? Når begynte engeskspråklige land å ta i bruk det metriske systemet?

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Imariuz skrev: tor des 23, 2021 7:52 am
Keva skrev: ons des 22, 2021 4:36 pm
Imariuz skrev: ons des 22, 2021 3:10 pm

Kunne du tenke deg å dokumentere dette med at originalen er 9000 år gammel? Altså på ordentlig, ikke bare påstå?
Det står under bildet :lol:
Du hadde ikke noe, altså. Takk for innrømmelsen.
Det står som sagt der, og du kan lese det selv. Eller spørre en voksen om hjelp, om det blir for vanskelig for deg :lol:
Det er lite kledelig at du har den holdningen der. Alle norske skolebarn vet at Wikipedia ikke er en pålitelig kilde.

Din oppførsel i tråden her avslører at du enten er uredelig eller uvitende. Uansett, du kommer ikke godt ut av dette.

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 443

Legg inn av Keva »

Imariuz skrev: tor des 23, 2021 7:52 am spørre en voksen om hjelp, om det blir for vanskelig for deg :lol:
Synes du selv at dette er en troverdig og redelig måte å debattere på?

Det eneste du viser oss, er jo at du ikke har noe å komme med, du har ingen troverdige svar på saklige innvendinger, og du henfaller til tarvelig personsjikane når du blir satt til veggs.
Dvs det kunne vært en slags sjikane dersom du hadde besittet noen form for injurierende kraft.
Dét er noe du forlengst har skrevet deg fra.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Ka9nen skrev: ons des 15, 2021 4:48 pm
Imariuz skrev: tir des 14, 2021 11:01 pm
Karatel skrev: tir des 14, 2021 9:31 pm

Et kart over det bibelske Israel? Hvor er så dokumentasjonen på at det bibelske Israel virkelig har eksistert?
Det er et kart over Israel fra det 9. århundret f.kr. :lol: Det stemmer selvsagt.
Man trenger vel ikke veldig stor oppfinnsomhet for å forstå hva området "Judea" spiller på. At en del jøder mener at Judea og Samaria egentlig er jødisk er forutsigbart om ikke noe alle trenger å være enige i. At araberne taper noe land etter å ha blitt knust i angrepskriger er også forutsigbart, dette har skjedd i Europa i århundrer og også på tidlig 1900-tallet og frem til WW2. Vi i Europa bør vel først og fremst undersøke hvordan vi kan gi jødene en brøkdel tilbake av det vi har tatt av dem etter massemord og røveri av deres svært vellykede bedrifter, formuer og eiendom her i Europa - sånn egentlig. Istedet for å jamre over "folkerett" etter at Israel har beskyttet seg selv mot utslettelse fra araberne gang på gang. Ikke mye "folkerett" det jødene ble utsatt for og noen erstatning har de egentlig ikke fått. Egentlig burde de jo få komme tilbake til Europa og gjenreise alt dette, på vår regning. Det er kanskje derfor det er så viktig for oss å påpeke "folkerett" over at de har kontroll over en liten sandstripe der nede så vi slipper unna den diskusjonen der.

Israelhaterne i Norge er veldig sinte fordi den nye regjeringen ikke er "israelkritisk nok". Se bare på sider som palestinakomiteen osv. Der florerer det "krav" og kritikk av også den nye regjeringen. Israelsk teknologi er muligens så viktig at det kan bli viktigere at Israel ikke boikotter oss enn at de boikotter dem. Det kunne faktisk være interessant å vite mer om denne nye linjen fra AP her. Jeg hadde selv forventet en større forandring.

Dog: alle de store og viktige norske partiene har kategorisk avvist noen boikott av Israel i lang tid nå. Da norsk LO forsøkte seg med nordisk samarbeid om boikott av Israel for disse landsorganisasjonene så ble de stående helt alene. Bedre tider kommer, selv i et så israelkritisk land som Norge.
Hei, Kanin!

Bare for å klargjøre mitt eget ståsted her, slik at misforståelse forhåpentligvis kan unngås: Jeg er altså kommunist - men ikke "gammelkommunist", som er et uttrykk som benyttes her. Jeg er kommunist av legning - ikke av overbevisning (men jeg stemte Rødt ved valget - "her står jeg og kan ikke annet" (Martin Luther)), men av legning; slik andre kan være nekrofile eller heterofile eller whatever. Jeg forsøker dessuten å være på vakt overfor dogmer av alle slag.

Jeg er heller ikke "Israelhater" som du kaller det. Staten eller nasjonen Israel har en hel del bra for seg - men én av disse bra tingene er IKKE oppfordring til eller sponsing av israelske bosettere i den okkuperte sone. En annen av disse bra tingene er IKKE muren som er satt opp (jf. Berlinmuren, og jf. også nazistenes behandling av nettopp jødene under WW2 - men jf. også Sabra og Shattila).

Men det som forundrer meg mest med staten Israel (IKKE med jøder, og IKKE uten videre med israelere - israelitter, derimot, vet jeg ikke så mye om - men jeg vet noe om sionister), er at de ikke ser at de skyter seg sjøl i foten bl. a. ved bosettinger og mur - og at at det skal være så fordømrade vanskelig å få has på folk som Benjamin den Enrådige!

Peace, brother (ja, jeg er pasifist også, når jeg tenker meg om).

Samtidig vil jeg hilse til Keva, som - som vanlig - har vettuge innlegg.

Mvh

BE

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 443

Legg inn av Keva »

BlackEagle skrev: tor des 30, 2021 12:39 am
Bare for å klargjøre mitt eget ståsted her, slik at misforståelse forhåpentligvis kan unngås: Jeg er altså kommunist - men ikke "gammelkommunist", som er et uttrykk som benyttes her. Jeg er kommunist av legning - ikke av overbevisning (men jeg stemte Rødt ved valget - "her står jeg og kan ikke annet" (Martin Luther)), men av legning; slik andre kan være nekrofile eller heterofile eller whatever. Jeg forsøker dessuten å være på vakt overfor dogmer av alle slag.

Jeg er heller ikke "Israelhater" som du kaller det. Staten eller nasjonen Israel har en hel del bra for seg - men én av disse bra tingene er IKKE oppfordring til eller sponsing av israelske bosettere i den okkuperte sone. En annen av disse bra tingene er IKKE muren som er satt opp (jf. Berlinmuren, og jf. også nazistenes behandling av nettopp jødene under WW2 - men jf. også Sabra og Shattila).

Men det som forundrer meg mest med staten Israel (IKKE med jøder, og IKKE uten videre med israelere - israelitter, derimot, vet jeg ikke så mye om - men jeg vet noe om sionister), er at de ikke ser at de skyter seg sjøl i foten bl. a. ved bosettinger og mur - og at at det skal være så fordømrade vanskelig å få has på folk som Benjamin den Enrådige!

Peace, brother (ja, jeg er pasifist også, når jeg tenker meg om).

Samtidig vil jeg hilse til Keva, som - som vanlig - har vettuge innlegg.

Mvh

BE
------------------------------
Så hyggelig, både å se deg her - hjertelig velkommen! - og å få så fin hilsen! :)
Virkeligheten er jo selvfølgelig at man verken trenger å være ("gammel"-)kommunist, israelhater eller antisemitt for ikke å bejuble noen av de tingene du omtaler.
Men den sørgelige virkelighet er - her som på VGD - at noen ikke har annet å "slå om seg" med, og derfor fortsetter med sine personrettede forsøk på å treffe. Ett eller annet sted. De skjønner bare ikke at det de driver og kaster, rett og slett er boomeranger, som ikke rammer andre enn dem selv.

PerryAndre

Legg inn av PerryAndre »

Karatel skrev: ons des 15, 2021 8:21 am
Imariuz skrev: tir des 14, 2021 11:01 pm
Karatel skrev: tir des 14, 2021 9:31 pm

Et kart over det bibelske Israel? Hvor er så dokumentasjonen på at det bibelske Israel virkelig har eksistert?
Det er et kart over Israel fra det 9. århundret f.kr. :lol: Det stemmer selvsagt.
Det må jeg si. Et kart fra det 9. århundret f.kr., nesten 3000 år gammelt, med moderne engelsk språk, moderne engelske navn på steder, moderne maskinskrevne latinske bokstaver, moderne arabiske tall og med kilometer som målestokk.

Ja ja, man skal som kjent høre mye før ørene faller av.
Tror du kart fra Vikingtiden med norsk bokmål språk på er laget for mer enn 1000 år siden?

http://www.toyentrykk.no/trykkekunstens-historie/

enn annen metode er å kopiere med skrivesaker

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 443

Legg inn av Keva »

PerryAndre skrev: man jan 10, 2022 2:20 pm
Karatel skrev: ons des 15, 2021 8:21 am
Imariuz skrev: tir des 14, 2021 11:01 pm Det er et kart over Israel fra det 9. århundret f.kr. :lol: Det stemmer selvsagt.
Det må jeg si. Et kart fra det 9. århundret f.kr., nesten 3000 år gammelt, med moderne engelsk språk, moderne engelske navn på steder, moderne maskinskrevne latinske bokstaver, moderne arabiske tall og med kilometer som målestokk.

Ja ja, man skal som kjent høre mye før ørene faller av.
Tror du kart fra Vikingtiden med norsk bokmål språk på er laget for mer enn 1000 år siden?

http://www.toyentrykk.no/trykkekunstens-historie/

enn annen metode er å kopiere med skrivesaker
---------------------------------------
Jeg tror du kanskje må sjekke nøyere hvem du svarer, da jeg har veldig liten tro på at Karatel innbiller seg noe slikt. Se heller på aktiviteten til vedkommende som K svarer...
Just sayin'

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Keva skrev: man jan 10, 2022 4:57 pm
PerryAndre skrev: man jan 10, 2022 2:20 pm
Karatel skrev: ons des 15, 2021 8:21 am

Det må jeg si. Et kart fra det 9. århundret f.kr., nesten 3000 år gammelt, med moderne engelsk språk, moderne engelske navn på steder, moderne maskinskrevne latinske bokstaver, moderne arabiske tall og med kilometer som målestokk.

Ja ja, man skal som kjent høre mye før ørene faller av.
Tror du kart fra Vikingtiden med norsk bokmål språk på er laget for mer enn 1000 år siden?

http://www.toyentrykk.no/trykkekunstens-historie/

enn annen metode er å kopiere med skrivesaker
---------------------------------------
Jeg tror du kanskje må sjekke nøyere hvem du svarer, da jeg har veldig liten tro på at Karatel innbiller seg noe slikt. Se heller på aktiviteten til vedkommende som K svarer...
Just sayin'
Du har helt rett, jeg innbiller meg ikke ett eneste øyeblikk noe slikt.

PerryAndre

Legg inn av PerryAndre »

Karatel skrev: man jan 10, 2022 6:51 pm
Keva skrev: man jan 10, 2022 4:57 pm
PerryAndre skrev: man jan 10, 2022 2:20 pm

Tror du kart fra Vikingtiden med norsk bokmål språk på er laget for mer enn 1000 år siden?

http://www.toyentrykk.no/trykkekunstens-historie/

enn annen metode er å kopiere med skrivesaker
---------------------------------------
Jeg tror du kanskje må sjekke nøyere hvem du svarer, da jeg har veldig liten tro på at Karatel innbiller seg noe slikt. Se heller på aktiviteten til vedkommende som K svarer...
Just sayin'
Du har helt rett, jeg innbiller meg ikke ett eneste øyeblikk noe slikt.
Et "useriøst" innlegg og som fikk et "useriøst" svar?

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

PerryAndre skrev: man jan 10, 2022 9:56 pm
Karatel skrev: man jan 10, 2022 6:51 pm
Keva skrev: man jan 10, 2022 4:57 pm
---------------------------------------
Jeg tror du kanskje må sjekke nøyere hvem du svarer, da jeg har veldig liten tro på at Karatel innbiller seg noe slikt. Se heller på aktiviteten til vedkommende som K svarer...
Just sayin'
Du har helt rett, jeg innbiller meg ikke ett eneste øyeblikk noe slikt.
Et "useriøst" innlegg og som fikk et "useriøst" svar?
Det innlegget jeg svarte på, det om et kart over Israel fra det 9. århundre før vår tid, var ikke bare useriøst, det var direkte idioti. Det kan ikke tas som annet enn ren trolling for trollingens egen skyld og slikt fortjener egentlig ikke noe svar.

Ditt innlegg om kart fra vikingetiden og boktrykkerkunsten har jeg ikke svart på og ikke kommentert. Jeg forstår ikke meningen med det, hva vil du fram til?

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

Karatel skrev: man aug 16, 2021 9:02 pm
Keva skrev: ons aug 04, 2021 2:11 pm mot forsvarsløse vekker verken oppsikt eller bekymring i Israel.

Palestinere skytes for å drepe, enten det er "nødvendig" eller ikke. Hadde en hund blitt skutt på samme grunnlag, ville israelsk presse og publikum reagert - men en palestiners unødige og brutale død møtes med et skuldertrekk.

Veldig interessant artikkel av Gordon Levy:

https://www.haaretz.com/opinion/.premiu ... eYmyWHc_gQ
Her er stillheten øredøvende.
Ikke uvanlig når man snakker om banditter. Det holder lenge med ordet.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

perchri skrev: lør mai 06, 2023 10:38 pm
Karatel skrev: man aug 16, 2021 9:02 pm
Keva skrev: ons aug 04, 2021 2:11 pm mot forsvarsløse vekker verken oppsikt eller bekymring i Israel.

Palestinere skytes for å drepe, enten det er "nødvendig" eller ikke. Hadde en hund blitt skutt på samme grunnlag, ville israelsk presse og publikum reagert - men en palestiners unødige og brutale død møtes med et skuldertrekk.

Veldig interessant artikkel av Gordon Levy:

https://www.haaretz.com/opinion/.premiu ... eYmyWHc_gQ
Her er stillheten øredøvende.
Ikke uvanlig når man snakker om banditter. Det holder lenge med ordet.
Nå har Isrel bombet igjen, 40 fly som angrep i to timer over bittelille Gaza, med 2 millioner innbyggere - der mer enn 50% er under 15 år og - selvsagt dreper de også barn. Israel har i sitt drept 15 ganger flere palestinske barn enn palestinerne har drept israelske - men det er palestinerne som kalles terrorister. Israel er en okkupant og skulle vi, omverden behandlet Israel som en okkupant som russerne i Ukraina - ville ikke vi/vesten fremstått som rasister.

KBY

Legg inn av KBY »

Fordomsfull skrev: tir mai 09, 2023 9:47 pm
perchri skrev: lør mai 06, 2023 10:38 pm
Karatel skrev: man aug 16, 2021 9:02 pm

Her er stillheten øredøvende.
Ikke uvanlig når man snakker om banditter. Det holder lenge med ordet.
Nå har Isrel bombet igjen, 40 fly som angrep i to timer over bittelille Gaza, med 2 millioner innbyggere - der mer enn 50% er under 15 år og - selvsagt dreper de også barn. Israel har i sitt drept 15 ganger flere palestinske barn enn palestinerne har drept israelske - men det er palestinerne som kalles terrorister. Israel er en okkupant og skulle vi, omverden behandlet Israel som en okkupant som russerne i Ukraina - ville ikke vi/vesten fremstått som rasister.
Gir terroristene fra Palestina beskjed om at folk skal søke ned i bomberom før de sender 200 raketter inn i Israel?

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

KBY skrev: tor mai 11, 2023 8:53 pm
Fordomsfull skrev: tir mai 09, 2023 9:47 pm
perchri skrev: lør mai 06, 2023 10:38 pm
Ikke uvanlig når man snakker om banditter. Det holder lenge med ordet.
Nå har Isrel bombet igjen, 40 fly som angrep i to timer over bittelille Gaza, med 2 millioner innbyggere - der mer enn 50% er under 15 år og - selvsagt dreper de også barn. Israel har i sitt drept 15 ganger flere palestinske barn enn palestinerne har drept israelske - men det er palestinerne som kalles terrorister. Israel er en okkupant og skulle vi, omverden behandlet Israel som en okkupant som russerne i Ukraina - ville ikke vi/vesten fremstått som rasister.
Gir terroristene fra Palestina beskjed om at folk skal søke ned i bomberom før de sender 200 raketter inn i Israel?
Jeg synes Norge skal kjøpe Iron Dome fra Israel og gi til Gaza; det vil spare mange liv på Gaza.
Det skjer omtrent aldri at det skytes raketter fra Gaza mot okkupanten Israel - uten en spesiell grunn og denne gangen var det fordi "palestinske Khader Adnan døde tirsdag i et israelsk fengsel etter en lang sultestreik. 45-åringen ble funnet livløs i cellen sin tirsdag morgen etter en 87 dager lang sultestreik.

Adnan satt innesperret uten dom. Han var medlem av gruppen Islamsk hellig krig, og Israel anklaget ham for å støtte terrorisme."(NTB)
------
Omverden bør behandle Israel som omverden behandler Russland med boycot. Eller enda verre; omverden bør behandle Israel slik Israel behandler Gaza!
Den rasistiske okkupantstaten Israel har forsvarsanlegg som kunne ha spart titusenvis av ukrainske liv og forhindret tap av mye av deres infrastruktur, om de hadde lat ukrainerne få Arrow-3 missile defense system - det Israel forsøker å selge til Tyskland - som ikke blir angrepet eller okkupert. Men med en korrupt&svindelsiktet statsminister som vil sette seg over loven og landet - hva annet kan en vente?!

KBY

Legg inn av KBY »

Fordomsfull skrev: tor mai 11, 2023 9:12 pm
KBY skrev: tor mai 11, 2023 8:53 pm
Fordomsfull skrev: tir mai 09, 2023 9:47 pm
Nå har Isrel bombet igjen, 40 fly som angrep i to timer over bittelille Gaza, med 2 millioner innbyggere - der mer enn 50% er under 15 år og - selvsagt dreper de også barn. Israel har i sitt drept 15 ganger flere palestinske barn enn palestinerne har drept israelske - men det er palestinerne som kalles terrorister. Israel er en okkupant og skulle vi, omverden behandlet Israel som en okkupant som russerne i Ukraina - ville ikke vi/vesten fremstått som rasister.
Gir terroristene fra Palestina beskjed om at folk skal søke ned i bomberom før de sender 200 raketter inn i Israel?
Jeg synes Norge skal kjøpe Iron Dome fra Israel og gi til Gaza; det vil spare mange liv på Gaza.
Det skjer omtrent aldri at det skytes raketter fra Gaza mot okkupanten Israel - uten en spesiell grunn og denne gangen var det fordi "palestinske Khader Adnan døde tirsdag i et israelsk fengsel etter en lang sultestreik. 45-åringen ble funnet livløs i cellen sin tirsdag morgen etter en 87 dager lang sultestreik.

Adnan satt innesperret uten dom. Han var medlem av gruppen Islamsk hellig krig, og Israel anklaget ham for å støtte terrorisme."(NTB)
------
Ok så å skyte raketter mot sivile er greit såframt en eller annen tullete terrorist sultestreiker seg død i et fengsel?
Dere raddiser er gærne hele gjengen

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

KBY skrev: fre mai 12, 2023 12:00 pm
Fordomsfull skrev: tor mai 11, 2023 9:12 pm
KBY skrev: tor mai 11, 2023 8:53 pm

Gir terroristene fra Palestina beskjed om at folk skal søke ned i bomberom før de sender 200 raketter inn i Israel?
Jeg synes Norge skal kjøpe Iron Dome fra Israel og gi til Gaza; det vil spare mange liv på Gaza.
Det skjer omtrent aldri at det skytes raketter fra Gaza mot okkupanten Israel - uten en spesiell grunn og denne gangen var det fordi "palestinske Khader Adnan døde tirsdag i et israelsk fengsel etter en lang sultestreik. 45-åringen ble funnet livløs i cellen sin tirsdag morgen etter en 87 dager lang sultestreik.

Adnan satt innesperret uten dom. Han var medlem av gruppen Islamsk hellig krig, og Israel anklaget ham for å støtte terrorisme."(NTB)
------
Ok så å skyte raketter mot sivile er greit såframt en eller annen tullete terrorist sultestreiker seg død i et fengsel?
Dere raddiser er gærne hele gjengen
Ja, du oppfattet dette helt korrekt; det er meg som bestemmer og som iverksetter det allermeste av rakettskyting, bombing, drap og helvete som iverksettes og ikke bare på Gaza, men over hele verden og mitt navn er Gud, Allah eller whatthefuckyouwanttocallme!

Israel bruker Gaza som sin testestasjon for våpen; først terrorbomber de Gaza og tester ut nye våpen på dem og deretter tilbyr israelske sykehus behandling til en del av de skadde og slik får Israel se hvorledes deres våpen fungerer på mennesker, skader&omfang.

I Libanon i 2006, opptrådte den israelske hæren så jævlig at utøverne selv, israelske soldater og offiserer som selv hadde pepret sivile områder i Sør Libanon med klasevåpen som var utgått på dato 30 år før - og fortalte til israelske medier ;
""What we did was insane and monstrous, we covered entire towns in cluster bombs," the head of an IDF rocket unit in Lebanon said regarding the use of cluster bombs and phosphorous shells during the war.

Quoting his battalion commander, the rocket unit head stated that the IDF fired around 1,800 cluster bombs, containing over 1.2 million cluster bomblets.

In addition, soldiers in IDF artillery units testified that the army used phosphorous shells during the war, widely forbidden by international law. According to their claims, the vast majority of said explosive ordinance was fired in the final 10 days of the war."
https://www.haaretz.com/2006-09-12/ty-a ... 7b47270000

FNs våpenekspert hadde knapt sett så mange ikke-detonerte sprengladninger fra klasevåpen og de var merket amerikanske. FNs våpenekspert antok det var spredt rundt 4,5 millioner sprengladninger fra de israelske klasevåpnene - bare i Sør-Libanon, på størrelse med en romslig norsk kommunes areal.


Det ble skrevet her om russerne som brukte noen våpen som spredte små stålpiler, men de brukte Israel på Gaza under den krigen Israel kalte Cast Lead og med et slikt styrt missil - drepte de to gutter på et hustak i Gaza som lekte med en ball. Faren var filmregissør.

Israel beskylder hyppig og kontinuerlig palestinerne, libanesere eller hvem de nå måtte krige mot - for "å gjemme seg bak sivile" og "for å gjemme seg bak barn" - en taktikk som israelske soldater og politi&sikkerhetsoffiserer har brukt hyppig og som etter mange års kamp fra israelske menneskerettighetsorganisasjoner - ble forbudt i Israel.
Når en snakker om å bruke sine egne sivile som levende skjold, du vet at Israel har utplassert hundretusenvis av sine egne innbyggere i tettsteder Israel har prosjektert, iverksatt bygging av og med egen infrastruktur mellom de israelske tettstedene - på okkupert&stjålet land - nesten så tett opp i de som Israel kaller for terrorister. Bruker ikke da Israel sine sivile som levende skjold, i henhold til Israels egen propaganda?
Jeg kunne sittet i dagevis og skrevet om den rasistiske okkupantstens terror og drap om jeg hadde giddet. Vet du hvorfor Israel ikke gir våpen som Iron Dome til Ukraina? Fordi de ikke vil komme i konflikt med Russland! Tenk om Vesten hadde tenkt lignende, da hadde Ukraina vært like okkupert av russerne som Vestbanken og Gaza var i 1969!

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1655

Legg inn av JauKaninen »

Fordomsfull skrev: tir mai 09, 2023 9:47 pm
Nå har Isrel bombet igjen, 40 fly som angrep i to timer over bittelille Gaza, med 2 millioner innbyggere - der mer enn 50% er under 15 år og - selvsagt dreper de også barn. Israel har i sitt drept 15 ganger flere palestinske barn enn palestinerne har drept israelske - men det er palestinerne som kalles terrorister. Israel er en okkupant og skulle vi, omverden behandlet Israel som en okkupant som russerne i Ukraina - ville ikke vi/vesten fremstått som rasister.
Det står ikke på viljen, Hamas ønsker å utslette Israel. Den eneste grunnen til at de ikke har drept flere er fordi de ikke har makt til det. Israel er for overlegen militært og de har bygget bomberom og en rekke forsvarssystemer som stort sett tar seg effektivt av Hamas sin terror og rakettangrep.

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 443

Legg inn av Keva »

KBY skrev: fre mai 12, 2023 12:00 pm

Ok så å skyte raketter mot sivile er greit såframt en eller annen tullete terrorist sultestreiker seg død i et fengsel?
Dere raddiser er gærne hele gjengen
OK, så å fengsle folk og holde dem fanget i månedsvis uten lov og dom og lar dem sulte seg i hjel uten medisinsk tilsyn og behandling er greit såfremt israelerne kaller dem terrorister uten å føre sak eller bevis for det?
Dere sionistklakører er gærne hele gjengen …

KBY

Legg inn av KBY »

Keva skrev: lør mai 13, 2023 12:10 pm
KBY skrev: fre mai 12, 2023 12:00 pm

Ok så å skyte raketter mot sivile er greit såframt en eller annen tullete terrorist sultestreiker seg død i et fengsel?
Dere raddiser er gærne hele gjengen
OK, så å fengsle folk og holde dem fanget i månedsvis uten lov og dom og lar dem sulte seg i hjel uten medisinsk tilsyn og behandling er greit såfremt israelerne kaller dem terrorister uten å føre sak eller bevis for det?
Dere sionistklakører er gærne hele gjengen …
Vi «sionistklakører» er hvertfall ute etter en løsning - mens dere som støtter terroristene(Palestinerne) er for det meste ute etter å utslette Israel og alle jødene som bor der.
Man skulle jo tro at hver gang det blir framforhandlet en fredsavtale så ville Palestinerne være villig til å overholde den…

Palestinerne kan jo flytte til et eller annet muslim land som det er mange av i nærområdet… men det viser seg vel at ingen av deres «venner» ønsker å ta inn terroristene heller….

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Midtøsten»