Viking FK

Svar
Nevi

Re: Viking FK

Legg inn av Nevi »

Regner Sandberg mer som høyrekant enn venstre.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Og selv om han kan se litt uinteressert ut til tider, tror jeg Fridjonsson har lyst å spille.

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

Magnus Ree er tredjekeeper og har vel A-lagskontrakt. Samme med Vebjørn Hagen på venstreback, Henriksen som stopper, Larsen og Kvia-Egeskog på kant.

Det er flere som kan spille mange posisjoner. Sandberg tenkes gjerne som venstreback fortsatt? Ellers trives han best som høyrekant. Spent på hva de gjør med Sebu/Bjørshol. Førstnevnte kan fort flyttes oppover på banen igjen.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Rantanplan skrev: man jan 10, 2022 6:04 pm Magnus Ree er tredjekeeper og har vel A-lagskontrakt. Samme med Vebjørn Hagen på venstreback, Henriksen som stopper, Larsen og Kvia-Egeskog på kant.

Det er flere som kan spille mange posisjoner. Sandberg tenkes gjerne som venstreback fortsatt? Ellers trives han best som høyrekant. Spent på hva de gjør med Sebu/Bjørshol. Førstnevnte kan fort flyttes oppover på banen igjen.
Virker som de tenker mer offensivt nå når det gjelder Sandberg.
Når det gjelder Sebu synes jeg at han er klart bedre som back når han har spillet forran seg om kan komme i full guffe bakfra.

GoldenTeacher

Legg inn av GoldenTeacher »

Nevi skrev: man jan 10, 2022 6:09 pm
Rantanplan skrev: man jan 10, 2022 6:04 pm Magnus Ree er tredjekeeper og har vel A-lagskontrakt. Samme med Vebjørn Hagen på venstreback, Henriksen som stopper, Larsen og Kvia-Egeskog på kant.

Det er flere som kan spille mange posisjoner. Sandberg tenkes gjerne som venstreback fortsatt? Ellers trives han best som høyrekant. Spent på hva de gjør med Sebu/Bjørshol. Førstnevnte kan fort flyttes oppover på banen igjen.
Virker som de tenker mer offensivt nå når det gjelder Sandberg.
Når det gjelder Sebu synes jeg at han er klart bedre som back når han har spillet forran seg om kan komme i full guffe bakfra.
Så lenge han leverer på banen så!

CliffC

Legg inn av CliffC »

Når VIF betaler 4 millioner for Petter Strand høres 7 millioner for Berisha ganske billig ut.

Vi får ihvertfall konkludere at det er bra at det ikke er Viking som kjøper Strand.

kaffi

Legg inn av kaffi »

Bell har sagt nei til å forlenge, ifølge SA.

Synd! Da selger vi vel fort om det kommer et ok bud.

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

Hva er et OK bud for Bell? Han kostet nok relativt lite når han kom og sånn sett vil et bud i 10-millionersklassen gi grei avkastning. Men hva blir det målt opp mot å konkurrere om gull, cupfinale og ecup-gruppespill?

Jeg mener fortsatt at de bør holde på ham til sommeren og se an der i fra om man er best tjent med at han går ut kontrakten. Men det er vel nærliggende at de selger ham hvis han føler klubben som byr er riktig match - i god kompisstil. I det fall bør de være i forkant og hente inn en direkte erstatter i forkant, eller ny stopper om det blir å flytte opp Stensnes. Liker dårlig tanken på at han forsvinner 31. januar mens vi håper på et en av ungdommene overlever en ilddåp.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Skuffende, men ikke uventet. Lurer på om det i det hele tatt var aktuelt for ham å forlenge slik han snakket om.

Tipper vi selger for 12-15 millioner, med begrunnelsen at han har kort kontrakt igjen. For en slik sum burde vi heller holdt ham ut sesongen for å komme oss ut i Europa.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Rantanplan skrev: tir jan 11, 2022 11:44 am Hva er et OK bud for Bell? Han kostet nok relativt lite når han kom og sånn sett vil et bud i 10-millionersklassen gi grei avkastning. Men hva blir det målt opp mot å konkurrere om gull, cupfinale og ecup-gruppespill?

Jeg mener fortsatt at de bør holde på ham til sommeren og se an der i fra om man er best tjent med at han går ut kontrakten. Men det er vel nærliggende at de selger ham hvis han føler klubben som byr er riktig match - i god kompisstil. I det fall bør de være i forkant og hente inn en direkte erstatter i forkant, eller ny stopper om det blir å flytte opp Stensnes. Liker dårlig tanken på at han forsvinner 31. januar mens vi håper på et en av ungdommene overlever en ilddåp.
Vanskelig øvelse å vurdere hva som er bra pris, mange faktorer som spiller inn. Nivåmessig vil jeg si han kan sammenlignes med Patrick Berg. Han ble nettopp solgt for ca. 40 millioner, også han med et år igjen av kontrakten. Men Berg har vist seg frem med europacupspill og landslagsspill som presser prisen opp, så vi kan nok ikke forvente samme pris.

Hvilke klubber fra hvilke ligaer som melder sin interesse kommer til å spille inn, med tanke på hvor pengesterke de er. Bell gir samtidig uttrykk for at han kommer til å være kresen ved neste klubbvalg, så alt vil ikke være opp til Viking heller.

Vanskelig å si en pris, men jeg syns prisen bør overstige 20 millioner hvis det skal være aktuelt med salg i vinter. Og til den prisen vil han være et varp for mange klubber i Europa.

Dr. Peauskeegg

Legg inn av Dr. Peauskeegg »

Vikingen skrev: tir jan 11, 2022 12:20 pm Skuffende, men ikke uventet. Lurer på om det i det hele tatt var aktuelt for ham å forlenge slik han snakket om.

Tipper vi selger for 12-15 millioner, med begrunnelsen at han har kort kontrakt igjen. For en slik sum burde vi heller holdt ham ut sesongen for å komme oss ut i Europa.
Har ikkje Bell engelsk statsborgarskap? Det burde aleine kunne doble prisen viss engelske klubbar er interesserte. Og uansett kan ein klausul om vidaresalgsprosentar utløyse like mykje om eit år eller tre.

kaffi

Legg inn av kaffi »

Rantanplan skrev: tir jan 11, 2022 11:44 am Hva er et OK bud for Bell? Han kostet nok relativt lite når han kom og sånn sett vil et bud i 10-millionersklassen gi grei avkastning. Men hva blir det målt opp mot å konkurrere om gull, cupfinale og ecup-gruppespill?
Som supporter er jeg for å beholde Bell og gå all in for en kjempesesong med mulig gullkamp og gruppespill i Europa. Men blir ikke overrasket om klubben ser rundt 10 millioner som et ok bud for en spiller som er inne i sitt siste kontraktsår. Om det faktisk finnes interesse, gjenstår å se.

kaffi

Legg inn av kaffi »

Dr. Peauskeegg skrev: tir jan 11, 2022 12:28 pm
Vikingen skrev: tir jan 11, 2022 12:20 pm Skuffende, men ikke uventet. Lurer på om det i det hele tatt var aktuelt for ham å forlenge slik han snakket om.

Tipper vi selger for 12-15 millioner, med begrunnelsen at han har kort kontrakt igjen. For en slik sum burde vi heller holdt ham ut sesongen for å komme oss ut i Europa.
Har ikkje Bell engelsk statsborgarskap? Det burde aleine kunne doble prisen viss engelske klubbar er interesserte. Og uansett kan ein klausul om vidaresalgsprosentar utløyse like mykje om eit år eller tre.
Virket ikke som Barnsley la så stor vekt på det. Var det ikke rundt 6 mill de prøvde seg med?

tokk

Legg inn av tokk »

Syns vi bør gå for opp mot 20 mill eller over.
10 mill blir lite for å slippe han nå mot at vi skal inn i 2 NM, Medaljekamp, og Europacup.

tokk

Legg inn av tokk »

FKH skal visstnok ha fått 12 mill for Velde. (meldes i overgansrykter tråden)
Da bør vi få en god del merr for Bell.

Villevesten

Legg inn av Villevesten »

kaffi skrev: tir jan 11, 2022 11:11 am Bell har sagt nei til å forlenge, ifølge SA.

Synd! Da selger vi vel fort om det kommer et ok bud.
Ser han etter sigende ikke en gang er interessert i å få tilbud, så antar da at han i hvert fall ikke er aktuell for andre norske klubber da jeg tenker han i så fall ville hatt tilbud å sammenligne med dersom det skulle bli aktuelt å fortsette i Norge.
Høres jo ikke akuratt ut som han misstrives eller er lite tilfreds med utviklingen sin i Viking..

Nevi

Legg inn av Nevi »

Villevesten skrev: tir jan 11, 2022 3:24 pm
kaffi skrev: tir jan 11, 2022 11:11 am Bell har sagt nei til å forlenge, ifølge SA.

Synd! Da selger vi vel fort om det kommer et ok bud.
Ser han etter sigende ikke en gang er interessert i å få tilbud, så antar da at han i hvert fall ikke er aktuell for andre norske klubber da jeg tenker han i så fall ville hatt tilbud å sammenligne med dersom det skulle bli aktuelt å fortsette i Norge.
Høres jo ikke akuratt ut som han misstrives eller er lite tilfreds med utviklingen sin i Viking..
Så gjenstår det å se hva som skjer om det ikke blir salg nå i januar. Om han igjen kan åpne døra for en forlengelse. Eller om det vil bli ett sommarsalg.

Viking kommer ikke til å gå ut aktivt i forhold til ett salg.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Synd med Bell. Ikke uventet, men kjipt. Det betyr at vi bør selge allerede nå i januar. Vil noen komme og banke på døra? Ja kanskje nå. For nå blir ikke budene så høye som vi burde fått. Viking er igjen i en situasjon der de "må" selge og det vet selvfølgelig kjøpende klubber.

Sandberg er klar og det er gledelig. Men det ble en litt lei dag allikevel pga Bell. Forlenget kontrakten med 1 år hadde vært gull for Viking. Men han vil ut og har Thorstvedt som inspirasjon. Fair nok det selv om vi sitter litt med skjegget i postkassen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Sandberg sier at hvis han var trener ville han satt seg som høyre indreløper. Det er der han føler han er best.
Jensen og Aarsheim har ingen plan for hvor han skal spille. Han skal brukes der det er mest bruk for han. Det høres jo bra ut, men poteter har jeg lite sans for. Ei potet som er reserve, som Torsteinbø, helt ok. Men Sandberg skal være fast og må få en fast posisjon å vokse i. Indreløper eller kant tipper jeg. Spørs hva som skjer med Bell.

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

TAdams6 skrev: tir jan 11, 2022 5:40 pm Synd med Bell. Ikke uventet, men kjipt. Det betyr at vi bør selge allerede nå i januar. Vil noen komme og banke på døra? Ja kanskje nå. For nå blir ikke budene så høye som vi burde fått. Viking er igjen i en situasjon der de "må" selge og det vet selvfølgelig kjøpende klubber.

Sandberg er klar og det er gledelig. Men det ble en litt lei dag allikevel pga Bell. Forlenget kontrakten med 1 år hadde vært gull for Viking. Men han vil ut og har Thorstvedt som inspirasjon. Fair nok det selv om vi sitter litt med skjegget i postkassen.
Om man skal maksimere salgssum så er det nok nå. Om man ser på et videre nytteperspektiv er det ikke like åpenbart. Andre halvdel av sesongen var helt i toppen, kun tre poeng bak B/G. Om vi klarer å opprettholde den formen i vårsesongen står vi i posisjon til å hente inn vel så mye kontanter. Publikumsoppslutning, cupfinale, ecup-kvalikk, plasseringspenger og økt generell interesse for spillerene.

Bell, med Berisha, senker den sannsynligheten om de blir å dra videre nå.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Rantanplan skrev: tir jan 11, 2022 6:34 pm
TAdams6 skrev: tir jan 11, 2022 5:40 pm Synd med Bell. Ikke uventet, men kjipt. Det betyr at vi bør selge allerede nå i januar. Vil noen komme og banke på døra? Ja kanskje nå. For nå blir ikke budene så høye som vi burde fått. Viking er igjen i en situasjon der de "må" selge og det vet selvfølgelig kjøpende klubber.

Sandberg er klar og det er gledelig. Men det ble en litt lei dag allikevel pga Bell. Forlenget kontrakten med 1 år hadde vært gull for Viking. Men han vil ut og har Thorstvedt som inspirasjon. Fair nok det selv om vi sitter litt med skjegget i postkassen.
Om man skal maksimere salgssum så er det nok nå. Om man ser på et videre nytteperspektiv er det ikke like åpenbart. Andre halvdel av sesongen var helt i toppen, kun tre poeng bak B/G. Om vi klarer å opprettholde den formen i vårsesongen står vi i posisjon til å hente inn vel så mye kontanter. Publikumsoppslutning, cupfinale, ecup-kvalikk, plasseringspenger og økt generell interesse for spillerene.

Bell, med Berisha, senker den sannsynligheten om de blir å dra videre nå.
Joda, det kan være fornuftig å ha Bell for å oppnå sportslig suksess. Vi gjorde det samme med Bödvarsson og gikk glipp av 4 millioner uten å oppnå det vi ønsket sportslig. Det er gambling og sjansespill uansett hva Viking velger.

kaffi

Legg inn av kaffi »

TAdams6 skrev: tir jan 11, 2022 6:55 pm
Rantanplan skrev: tir jan 11, 2022 6:34 pm
TAdams6 skrev: tir jan 11, 2022 5:40 pm Synd med Bell. Ikke uventet, men kjipt. Det betyr at vi bør selge allerede nå i januar. Vil noen komme og banke på døra? Ja kanskje nå. For nå blir ikke budene så høye som vi burde fått. Viking er igjen i en situasjon der de "må" selge og det vet selvfølgelig kjøpende klubber.

Sandberg er klar og det er gledelig. Men det ble en litt lei dag allikevel pga Bell. Forlenget kontrakten med 1 år hadde vært gull for Viking. Men han vil ut og har Thorstvedt som inspirasjon. Fair nok det selv om vi sitter litt med skjegget i postkassen.
Om man skal maksimere salgssum så er det nok nå. Om man ser på et videre nytteperspektiv er det ikke like åpenbart. Andre halvdel av sesongen var helt i toppen, kun tre poeng bak B/G. Om vi klarer å opprettholde den formen i vårsesongen står vi i posisjon til å hente inn vel så mye kontanter. Publikumsoppslutning, cupfinale, ecup-kvalikk, plasseringspenger og økt generell interesse for spillerene.

Bell, med Berisha, senker den sannsynligheten om de blir å dra videre nå.
Joda, det kan være fornuftig å ha Bell for å oppnå sportslig suksess. Vi gjorde det samme med Bödvarsson og gikk glipp av 4 millioner uten å oppnå det vi ønsket sportslig. Det er gambling og sjansespill uansett hva Viking velger.
I teorien er det selvfølgelig Viking som bestemmer om de vil slippe Bell ved et eventuelt bud, men jeg tror det er mer enn bare det økonomiske som kan vippe i retning salg om Bell selv vil. Får klubben et bud den kan leve med og Bell ønsker å gå, har jeg absolutt ingen tro på at Viking stiller seg i veien med begrunnelse om medaljekamp osv.

Det har vært mye snakk om Tripics avtale med Viking som sendte ham på billigsalg til Tyrkia. Det virker som den avtalen var litt spesiell, men det er vel sannsynlig at flere, kanskje spesielt unge utenlandske spillere som trenger litt overtalelse om at norsk fotball er riktig steg, får beskjed om at Viking er en selgende klubb og at det faktisk er klubbens strategi at de skal selges dyrere noen år senere.

Hvordan klubben håndterer slike situasjoner kan ha betydning for klubbens rykte og troverdighet når kontrakter skal forlenges og nye spillere hentes inn. Eksportene som Thorstvedt, Heggheim, Pereira og før eller siden Bell gjør oss til en mer attraktiv klubb for andre spillere. Bell har jo selv pekt på Thorstvedt, som ble solgt bare dager før Bell signerte for Viking.

Selvfølgelig ekstremt kjipt om han forsvinner nå, men vi visste at Bell var i Viking på lånt tid. Føles mer avgjørende med Berisha. Han kan forsvinne nå, men han kan også være Viking-spiss i flere år fremover.

Jesman

Legg inn av Jesman »

Forsvinner Bell før sesongstart, så øker nok faren for Berisha-exit også. Berishas motivasjon for videre spill i Viking har nok litt med lokalpatriotisme å gjøre, men jeg håper og tror at den går mest på at han ønsker å ta ligagull med Viking. OM Viking skal være en enda mer seriøs utfordrer i 2022 kontra 2021, er vi foreløpig avhengig av at Bell ombestemmer seg, eller at man gambler på å holde ham til kontraktslutt i desember. Heldigvis fremstår Viking-styret ganske rolige og avventende, i alle fall utad, rundt situasjonen. Det kan tyde på at markedet for Bell har avtatt en del, eller at signalene fra Bell fremdeles er at kontraktsdiskusjon KAN endre seg. Om Viking ikke selger i dette vinduet, tror jeg han forlenger.

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

kaffi skrev: ons jan 12, 2022 12:02 am
TAdams6 skrev: tir jan 11, 2022 6:55 pm
Rantanplan skrev: tir jan 11, 2022 6:34 pm
Om man skal maksimere salgssum så er det nok nå. Om man ser på et videre nytteperspektiv er det ikke like åpenbart. Andre halvdel av sesongen var helt i toppen, kun tre poeng bak B/G. Om vi klarer å opprettholde den formen i vårsesongen står vi i posisjon til å hente inn vel så mye kontanter. Publikumsoppslutning, cupfinale, ecup-kvalikk, plasseringspenger og økt generell interesse for spillerene.

Bell, med Berisha, senker den sannsynligheten om de blir å dra videre nå.
Joda, det kan være fornuftig å ha Bell for å oppnå sportslig suksess. Vi gjorde det samme med Bödvarsson og gikk glipp av 4 millioner uten å oppnå det vi ønsket sportslig. Det er gambling og sjansespill uansett hva Viking velger.
I teorien er det selvfølgelig Viking som bestemmer om de vil slippe Bell ved et eventuelt bud, men jeg tror det er mer enn bare det økonomiske som kan vippe i retning salg om Bell selv vil. Får klubben et bud den kan leve med og Bell ønsker å gå, har jeg absolutt ingen tro på at Viking stiller seg i veien med begrunnelse om medaljekamp osv.

Det har vært mye snakk om Tripics avtale med Viking som sendte ham på billigsalg til Tyrkia. Det virker som den avtalen var litt spesiell, men det er vel sannsynlig at flere, kanskje spesielt unge utenlandske spillere som trenger litt overtalelse om at norsk fotball er riktig steg, får beskjed om at Viking er en selgende klubb og at det faktisk er klubbens strategi at de skal selges dyrere noen år senere.

Hvordan klubben håndterer slike situasjoner kan ha betydning for klubbens rykte og troverdighet når kontrakter skal forlenges og nye spillere hentes inn. Eksportene som Thorstvedt, Heggheim, Pereira og før eller siden Bell gjør oss til en mer attraktiv klubb for andre spillere. Bell har jo selv pekt på Thorstvedt, som ble solgt bare dager før Bell signerte for Viking.

Selvfølgelig ekstremt kjipt om han forsvinner nå, men vi visste at Bell var i Viking på lånt tid. Føles mer avgjørende med Berisha. Han kan forsvinne nå, men han kan også være Viking-spiss i flere år fremover.
Jeg kan se den problemstillingen før Bosman. Jeg har mer aber med å se at det skal utgjør det store momentet nå som spillerene kan gå ut kontrakten. Da ville det gitt mer mening å begrense varigheten på kontrakten for spilleren sin del. Noe Bell aktivt gjør her, når han ikke vil ta i mot tilbud. Og også Yldren om jeg husker riktig. Om Bell nå mener at klubben har gjort klokt, ville det naturlige være å forlenge.

Jeg tror uansett ikke at man er en 'selgende' klubb er et stort argument for prospektive spillere. Av den grunn at det fordrer at det er en motsats i 'kjøpende' klubb på samme hylle, altså en klubb man ikke kan forvente vil selge videre. Det er det ikke. Alle klubber i Norge selger om prisen er riktig. Noen selger billig for de må, men jeg ser ikke spillere køe opp utenfor Haugesund Stadion av den grunn. Jeg vil tro at faktorer som skiller seg ut mellom klubber i Norge (foruten lønnsposen og signeringsbeløp - naturlig nok) ligger i å få vist seg frem - og dermed bli attraktive for kjøp. Det vil si at det vil være høyere verdi i å være en del av et lag som det gjør det bra. Det er nok mye av forklaringen til at spillere har gått til RBK, Molde og nå Glimt fra andre eliteserieklubber - heller enn at de skulle være mer selgende enn klubben som akkurat solgte dem.

Du har like fullt et godt poeng hva angår forhandlinger. Og det ligger i hva som er 'riktig' pris, eller levelig som du skriver. Noe som klubb og spiller ofte har ulike oppfatninger om. La oss si Anderlecht kommer på banen. De møter i alle fall Bell's definisjon på europeisk storklubb. La oss så si at vi betalte en million når Bell kom, og rundt to millioner i lønn siden. Kommer det et bud på seks millioner vil det doble investeringen, i tillegg til de sportslige bidragene. Jeg kan se for meg at mange spillere ville ment det var rimelig. Men er det en levelig pris for Viking?

Hvis man nå sier at medaljekamp ikke skal være et argument, så blir det i praksis å si at man skal akseptere en lavere pris enn den verdi spilleren har for klubben, eventuelt oppnå på markedet med hardere forhandlinger. Med oppsiden at det kanskje kan gjøre oss mer attraktive for nye spillere, eller mer aktuelt for å forlenge. Men som argumentert ovenfor mener jeg at utsiktene til sportslig suksess veier tyngre i disse vurderingene. For spillere i klubben vil naturlig nok høyere utbetalinger, og sportslig nivåøkning i utlandet veie tyngst og de vil ha rett i at det er enklere, men ikke nødvendigvis bedre, å gå som Bosman eller for frimerker.

Så, lang utredning om hva som egentlig koker ned til hva som er levelig pris for Bell. Jeg tar utgangspunkt i kvalikkpotten til konferanseliga og tenker rundt 30 mill. Det er flere verdier i å ha sportslig fremgang i form av oppslutning fra publikum og så videre. Men det er også som Adams påpeker ikke en garanti at man vil gjøre det bra, selv om han blir. Tatt i betraktning at Molde og Bodø/Glimt alt har solgt unna en del av sin stamme virker det for meg å være et betydelig fortrinn om vi skulle lykkes å stille til start med vår stamme intakt og håper vi går for det. Bell blir neppe iskald i utlandet av å spille ut kontrakten, og bør ikke ha noe grunn til å beklage seg om det blir utfallet.

Jeg kommer i hvert fall til å sutre fælt om enden på visa blir at vi selger ham for rundt 10-15 mill i slutten av måneden.

Villevesten

Legg inn av Villevesten »

Usikker på hva motivasjonen til Bell og hans agent(er) er her, da jeg antar en spiller med hans potensiale/kvalitet sansynligvis er på flere blokker allerede. Hva har han å tape på å signere en ny avtale med Viking, som sikkert gir bedre betingelser fra i år, med viten om at det er overveiende sansynlig at han blir solgt ila neste 1-2 år?
Er det så attraktivt å bli solgt 1 til 1/2 år før kontraktsutløp, eller gå som bosman, i forhold til å roe ned? Han vet jo at Viking er en selgende klubb, og er han god nok så får han uansett sjangsen?
Tenker og litt på at i dagens situasjon kan det jo bli en potensiell problemstilling at Viking får akseptabelt bud fra en klubb i en liga Bell ikke ser på som ideell? Dette vil jo kunne sette både klubb og spiller i en liten skvis...
Hadde han vært 28+ kan jeg kanskje forstå det, men vi snakker jo om en "ungdom" her??

MartinSan

Legg inn av MartinSan »

Lurer på hvorfor det drøyer sånn med Patrik Gunnarsson. Han skulle egentlig være med det islandske landslaget mot Uganda i dag og Sør Korea den 15. men måtte trekke seg pga av skade. Er i følge islandsk nettside ute en måned. Har Viking fått kalde føtter? https://m.fotbolti.net/news/11-01-2022/ ... uman-manud

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Villevesten skrev: ons jan 12, 2022 12:18 pm Usikker på hva motivasjonen til Bell og hans agent(er) er her, da jeg antar en spiller med hans potensiale/kvalitet sansynligvis er på flere blokker allerede. Hva har han å tape på å signere en ny avtale med Viking, som sikkert gir bedre betingelser fra i år, med viten om at det er overveiende sansynlig at han blir solgt ila neste 1-2 år?
Er det så attraktivt å bli solgt 1 til 1/2 år før kontraktsutløp, eller gå som bosman, i forhold til å roe ned? Han vet jo at Viking er en selgende klubb, og er han god nok så får han uansett sjangsen?
Tenker og litt på at i dagens situasjon kan det jo bli en potensiell problemstilling at Viking får akseptabelt bud fra en klubb i en liga Bell ikke ser på som ideell? Dette vil jo kunne sette både klubb og spiller i en liten skvis...
Hadde han vært 28+ kan jeg kanskje forstå det, men vi snakker jo om en "ungdom" her??
Jeg tror ikke du trenger å være usikker på hva motivasjonen til Bell og hans agent(er) er. Penger. Og mest mulig av det. Helst kombinert med godt sportslig nivå også, men tipper Bell er mer opptatt av det enn agentene.

Det beste for Bell er selvsagt å ikke skrive ny kontrakt. Da er det flere klubber som har råd til å kjøpe ham, og de kan tjene mye mer i sof.

Bell velger jo selv hvem om han går til en klubb eller ikke, så tror ikke eksempelet ditt er veldig avskrekkende for ham.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Herlig å høyra Sandberg på alskens podcastar. Ein fyr som er lett å lika og som eg verkeleg har lyst til at skal lukkast hos oss. Kjenner eg gler meg til treningskampar nå.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

happykjeksbit skrev: ons jan 12, 2022 11:59 pm Herlig å høyra Sandberg på alskens podcastar. Ein fyr som er lett å lika og som eg verkeleg har lyst til at skal lukkast hos oss. Kjenner eg gler meg til treningskampar nå.
Enig. Høres ut som en mann som gleder seg enormt, og som er villig til å trene hardt og gi alt for å lykkes.

Veldig kjekt med masse nye podcaster i går. Sandberg i Studio A og Felt O, og Tripic i Vikingpodden. Er så underernært på Vikingstoff nå at alt slukes på høykant.

Synes forøvrig Stig Nilssen sa noe ganske beroligende i Studio A, og det var om sannsynligheten for at Berisha blir. Nilssen mente det ikke var så mange klubber der ute som ville kunne oppfylle:

- Vikings forventninger om 30 millioner i overgangssum

- Berishas forventninger til at klubben skulle være «den rette», både ift spilletid og sportslig nivå

- Berishas forventninger til egen lønn (20 millioner på 2 år ble nevnt)

Forstår Nilssen som at han har snakket en del med Veton om dette, og at Veton er klar over at han har satt seg litt hårete mål. Samtidig så er det dette som skal til for å lokke ham vekk fra Viking nå. Dette gir håp, om det stemmer.

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

Vikingen skrev: tor jan 13, 2022 8:05 am
Enig. Høres ut som en mann som gleder seg enormt, og som er villig til å trene hardt og gi alt for å lykkes.
Hørte akkurat studio A og satt mer igjen med inntrykket av en mann som er mer glad i mat og fermenterte drikkevarer enn trening 😁

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»