Melodi Grand Prix 2022

Svar
Greyjoy

Re: Melodi Grand Prix 2022

Legg inn av Greyjoy »

Subwoolfer er Ylvis sant?

Fazam

Legg inn av Fazam »

Greyjoy skrev: tir jan 11, 2022 12:40 am Subwoolfer er Ylvis sant?
Tja. Andre forslag er JOWST/Walmann (vinner 2017) og Gaute Ormåsen/Ben Adams.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Nattevakt skrev: tir jan 11, 2022 12:30 am Er det en washed up idol deltager også ?
Mohn var med i 2003 og 2011. Alt for mange som blir plukket ut fra disse talentkonkurransene.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Malacay skrev: man jan 10, 2022 6:21 pm Skummet gjennom låtene selv, ved førstegangslytting bør vel Elsie Bay vinne med Death of Us. Selv om den minner litt mye om Video Games.
Plagiat?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Gjesp, nok et år hvor man, konkurranseopplegget tatt i betraktning, ser at Norge ligger lysår bak profesjonalismen til våre svenske naboer. Resultatet blir jo deretter, også mtp hvem som ønsker å stille opp og konkurrere om en plass i ESC.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Hørt igjennom bidragene nå.

Gud bedre, det er vel ikke akkurat en spenstig påstand å si at det ikke blir Adresse Oslo i 2023..

Overført til sjokoladeverdenen kan man si at dette feltet minner om en Twistpose. Twist er jo en storselger, men styrken til "Bingoposen" er jo det samme som svakheten, nemlig det store mangfoldet. Som i praksis vil si at det er langt mellom godbitene. Og når, som i Twistposen, godbitene også er av diskuterbar kvalitet, blir dette nok engang et surt mageplask.

Mangfoldet denne gang spenner altså fra generisk og identitetsløs pop via puddelrock, mytisk vissvass, High School Musical og latino dusinvare. Mtp kvaliteten på 19 av 21 låter, eller for å være mer presis; mangelen på sådan, burde det faktisk være mer obligatorisk å rulle enere og toere på terningen kontra det å ta covid-19 boosterdose nr 3, 4 og 5.

Samtlige av disse 19 låtene kunne vært hentet rett fra en samle-CD fra Mr Music på tidlig 2000-tall. Og det ville således forundre meg mye hvis det har tatt mer enn et par timer å snekre sammen majoriteten av disse fargeløse bidragene.

Det må da for (La Det) Swinge-nde være et tankekors at en konkurranse som MGP, som tross alt har en temmelig unik plass i stuene til det norske folk, ikke klarer å stable på bena mer enn en vassen og tam Twistpose utgått på dato!!

Det er altså bare to av låtene som klarer å skille seg ut (vern om dine favorittbiter) på en nogenlunde positiv måte. Den første er "Death of Us". Det er en låt som har klare kvaliteter, både i oppbygning og gjennomføring. Det er en låt som har potensiale til å vokse ved flere gjennomlyttinger, og deri ligger også dens svakhet. Den mangler altså det man i ESC kan omtale som "umiddelbar appell", hvilket vil si at den trolig vil misse stemmene til de som kun ser selve ESC-finalen.

Den andre som skiller seg ut, er "What does the Wolf sa...", eeeh, jeg mener "Give That Wolf A Banana". Som de fleste skjønner utifra my Freudian slip, så stinker dette bidraget Ylvis herfra til den samme månen som ulvene hyler til. Og selv om jeg generelt sett ikke er en fan av "tullelåter" i ESC-sammenheng, kommer man ikke bort i fra at akkurat denne låten fenger på en spesiell måte, i tillegg til at den faktisk er godt skrudd sammen, og ikke minst kan feste seg på hjernen.

Hvilket aldri har vært en ulempe i nettopp ESC.

Jeg tror faktisk at Twistposen i år er såpass smaksløs, kjedelig og uinteressant at Ulvelåten faktisk kan gå helt til topps her hjemme. Og hvis det viser seg at det er geniene fra Bergen som står bak, vil det utvilsomt generere tusenvis av ekstrastemmer fra Ylvis sine hardcore fans. Man skal heller ikke se bort i fra at en eventuell Ylvis-kobling også vil generere massevis av ekstrastemmer fra Europa, tatt i betraktning av at det kun er 9 år siden den geniale Reve-sangen begynte sin nesten uten sidestykke fantastiske ferd mot det som har blitt over en milliard avspilninger på YouTube.

I norsk sammenheng vel bare slått av A-ha's "Take On Me".

Kanskje den til og med gjør min påstand fra avsnitt to her til skamme. Merkeligere ting har skjedd.

Det er tross alt et sirkus vi snakker om.

En bananspisende ulv...hva kan vel være mer sirkusaktig enn det?

anbessa

Legg inn av anbessa »

Hyggelig å høre Trollfest igjen. Et band jeg nesten hadde glemt. Får, tradisjon tro, stemme på metalbandet.
Men det blir Ylvis/Subwoolfer som vinner. Får en hederlig plassering i internasjonal finale og. Topp5. Bare å sette penger folkens.

Huse

Legg inn av Huse »

Det var mye dårlig i år i forhold til i fjor😑, men Daniel Lukas med kvelertak er bra ihvertfall😅

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Ikke lest nesten noenting om MGP 2022 og ikke sett bettinglister eller lest her på tråden, så nå skal jeg høre alle sangene 100% fri for påvirkning:

Give That Wolf A Banana: Årets tullesang. Sjanseløs selvsagt og synd det blir oppmerksomhet på kostymer og slikt.
Death Of Us: Fin sang, Litt Aurora-aktiv, men noen wow-faktor er det neppe der.
Queen Bees: Syntes det var masete greier. Vanskelig og se for seg at den skal kunne komme høyt opp.
Wonder of the Word: Forferdelig banal tekst. Klarer ikke å se for meg at den skal vinne! Christian Ingebrigtsen drar vel ikke noen kidz-stemmer lengre, men mulig mødrene stemmer på han!
We Still Here: Syntes Mira Craig var hot! Men her blir det bare mas og lurer nesten på hvordan man kan komme opp med noe så dårlig!
Black Flowers: Årets rockekvote. Høres utdatert ut. Hvis man først skal ha med bidrag fra den kategorien (noe jeg er tilhenger av), finnes det ikke noe mer spennende på rock/metalfronten enn dette?
Titans: Dette var mer min greie. Melodiøs og helt ok.
Ecstasy: Også mer min greie. Melodiøs. Men låt-tittelen er vel uheldig internasjonalt!

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

1. Give That Wolf A Banana: Årets tullesang. Sjanseløs selvsagt og synd det blir oppmerksomhet på kostymer og slikt.
2. Death Of Us: Fin sang, Litt Aurora-aktiv, men noen wow-faktor er det neppe der.
3. Queen Bees: Syntes det var masete greier. Vanskelig og se for seg at den skal kunne komme høyt opp.
4. Wonder of the Word: Forferdelig banal tekst. Klarer ikke å se for meg at den skal vinne! Christian Ingebrigtsen drar vel ikke noen kidz-stemmer lengre, men mulig mødrene stemmer på han!
5. We Still Here: Syntes Mira Craig var hot! Men her blir det bare mas og lurer nesten på hvordan man kan komme opp med noe så dårlig!
6. Black Flowers: Årets rockekvote. Høres utdatert ut. Hvis man først skal ha med bidrag fra den kategorien (noe jeg er tilhenger av), finnes det ikke noe mer spennende på rock/metalfronten enn dette?
7. Titans: Dette var mer min greie. Melodiøs og helt ok.
8. Ecstasy: Også mer min greie. Melodiøs. Men låt-tittelen er vel uheldig internasjonalt!
9. With Me Tonight: Tilhenger av forskjellige sjangre i MGP. Håper vi aldri blir som Sverige med endeløse sjeleløse låter.
Dog vanskelig og se for seg at denne sangen har noe i ESC å gjøre.
10. Fly: Litt masete. Men kan være en sang som kommer relativt høyt i MGP trur jeg.
11. Made of Glass: Ny melodiøs sang. Den beste av de 3 jeg har omtalt som melodiøs.
12. Bad Baby: Ny rockesang. Kunne man ikke bare like godt stilt med RETURN!
13. Kvelertak: Mange slike sanger som blir listet på P3. Ganske mange jeg ikke skjønner hvorfor slår an. Denne også. Blir for enkelt for meg!
Kunne man ikke sendt bandet "Kvelertak" isteden?
14. Hammer of Thor: Fantasymusikk! Låten gir meg ingenting.
15. Dance Like a Pink Flamingo. Her kom black-metalsangen min :-) Men mulig den ikke er ekte nok black-metal til at den får black-metal fansens stemmer.
16. Your Loss. Skjønner ikke helt hvem som lager disse dårlige låtene. Er det omvendt konkurranse. Lag den dårligste låten?
17. Someone: En av de bedre låtene, selv om den for meg fremstår som kjedelig og lite/ingenting wow-faktor.
18. Hasta La Vista: Uff. Nok en låt som man lurer på om de har lagd for å være seriøse eller rett og slett bare peke-nese til hele MGP.
19. La Melodia: Tja. Grei nok. Men blir bokstavelig talt dusinvare og ting man har hørt både 100 og 1000x før.
20. Dangerous: Nok en grei nok og melodiøs sang. Havner mange av disse i finalen vil de jo delvis kunne "slå hverandre ihjel".
21. Skår i hjerte: Også en dusinsang. Norsk vri denne gangen uten at det gjør det så veldig mye bedre.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Masse dritt i år også. Vi har Keiino, Alan Walker og Kygo men dette er det beste vi klarer? Huff.

Anyways... dette er som å velge mellom pest eller kolerea men MÅ jeg velge en sang synes jeg faktisk Alexandra Joner med Hasta La Vista er mest catchy. Maria Mohn sin er kanskje ikke den mest spennende, men den representerer i hvert fall Norge. Elsie Bay med Death of Us er en bra låt, men litt på den kjedelige siden. Til slutt er det Mari Bølla med Your Loss, denne er litt fengende, litt typ Olivia Rodrigo.

Fazam

Legg inn av Fazam »

ms_8 skrev: man jan 10, 2022 2:45 pm Northkid kan fort vinne dette ja. Nord NORGE vil stemme på desse og vi veit at artister frå Nord Norge ofte gjer det bra i slike konkurranser.
Man kan jo alltids håpe, men alt fokuset er nå på disse useriøse Maskorama-bananene. Dessverre.

Fazam

Legg inn av Fazam »

TheBaseline skrev: tor jan 13, 2022 4:58 pm Vi har Keiino, Alan Walker og Kygo men dette er det beste vi klarer? Huff.
Litt merkelig å nevne denne MGP-trioen sammen med to som man aldri kommer til å se denne sammenheng, men det er nå så. Det såkalte A-laget av artister kommer ikke til å delta i MGP.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Fazam skrev: tor jan 13, 2022 11:56 pm
TheBaseline skrev: tor jan 13, 2022 4:58 pm Vi har Keiino, Alan Walker og Kygo men dette er det beste vi klarer? Huff.
Litt merkelig å nevne denne MGP-trioen sammen med to som man aldri kommer til å se denne sammenheng, men det er nå så. Det såkalte A-laget av artister kommer ikke til å delta i MGP.
Det kan godt være, men NRK gjer ein frykteleg dårleg jobb med å få store artister til å delta. Eg forstår godt at etablerte artister ikkje vil delta om NRK og mediene framstår dette nesten som ein tullekonkurranse. Samstundes som deler av fansen jublar uansett kven som stiller.

I år er det knapt nokon artister som faktisk er kjent for musikken og dei som er kjent som Mira Craig og Christian Ingebrigtsen hadde sin storhetstid for 10-20 år sidan.. Ellers er veldig mange hentet frå diverse tv programmer. Når man i tillegg hadde stemmekaoset for nokon par år sidan, så styrker det ikkje troverdigheten til programmet.

At Alan Walker, Astrid S eller Aurora skulle deltatt verket fjern, men vi trenger ikkje lenger ein til Sverige før man ser at mange større artister deltar kvart år. Kanskje fordi melodifestivalen både framstår attraktiv og fordi man i større grad fokuserer på låtene og artistene.

Eg hadde håpet at Tix og Keiino sin deltakelse i fjor ville gje større namn i år, men dessverre er årets felt eit tilbakeskritt for oss som ynskjer at MGP skal også være ein arena for større artister å delta på

SirJames

Legg inn av SirJames »

ms_8 skrev: fre jan 14, 2022 7:51 am
Fazam skrev: tor jan 13, 2022 11:56 pm
TheBaseline skrev: tor jan 13, 2022 4:58 pm Vi har Keiino, Alan Walker og Kygo men dette er det beste vi klarer? Huff.
Litt merkelig å nevne denne MGP-trioen sammen med to som man aldri kommer til å se denne sammenheng, men det er nå så. Det såkalte A-laget av artister kommer ikke til å delta i MGP.
Det kan godt være, men NRK gjer ein frykteleg dårleg jobb med å få store artister til å delta. Eg forstår godt at etablerte artister ikkje vil delta om NRK og mediene framstår dette nesten som ein tullekonkurranse. Samstundes som deler av fansen jublar uansett kven som stiller.

I år er det knapt nokon artister som faktisk er kjent for musikken og dei som er kjent som Mira Craig og Christian Ingebrigtsen hadde sin storhetstid for 10-20 år sidan.. Ellers er veldig mange hentet frå diverse tv programmer. Når man i tillegg hadde stemmekaoset for nokon par år sidan, så styrker det ikkje troverdigheten til programmet.

At Alan Walker, Astrid S eller Aurora skulle deltatt verket fjern, men vi trenger ikkje lenger ein til Sverige før man ser at mange større artister deltar kvart år. Kanskje fordi melodifestivalen både framstår attraktiv og fordi man i større grad fokuserer på låtene og artistene.

Eg hadde håpet at Tix og Keiino sin deltakelse i fjor ville gje større namn i år, men dessverre er årets felt eit tilbakeskritt for oss som ynskjer at MGP skal også være ein arena for større artister å delta på
Helt enig.

Hos svenskene er de langt mer proffe, og det er også langt bedre artister som deltar.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Kul video:


Hansiso

Legg inn av Hansiso »

Er det noen som oppriktig tror Subwoolfers er Ylvis? Stemmene er ikke litt like engang.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Hansiso skrev: lør jan 15, 2022 2:16 am Er det noen som oppriktig tror Subwoolfers er Ylvis?
Ja. Kan være de er låtskrivere, men ikke fremfører den selv?

Fazam

Legg inn av Fazam »

ms_8 skrev: fre jan 14, 2022 7:51 am Det kan godt være, men NRK gjer ein frykteleg dårleg jobb med å få store artister til å delta. Eg forstår godt at etablerte artister ikkje vil delta om NRK og mediene framstår dette nesten som ein tullekonkurranse. Samstundes som deler av fansen jublar uansett kven som stiller.

I år er det knapt nokon artister som faktisk er kjent for musikken og dei som er kjent som Mira Craig og Christian Ingebrigtsen hadde sin storhetstid for 10-20 år sidan.. Ellers er veldig mange hentet frå diverse tv programmer. Når man i tillegg hadde stemmekaoset for nokon par år sidan, så styrker det ikkje troverdigheten til programmet.
Ja, det er et tilbakeskritt fra i fjor; hvor det var med flere relevante artister. Konkurransen burde vært attraktiv for langt flere, men når man behandler finalistene i 2020 som dritt kan man ikke forvente noe. Stig Karlsen har skrytt hemningsløst over nivået og den store sjangerbredden i år. Sannheten er selvfølgelig en helt annen, og 5 år med denne mannen er i alle fall nok. Når man mangler selvinnsikt; klarer man ikke å forstå at skandalen i 2020 var en avskjedssøknad. Hverken NRK eller kjernefansen fremstår som troverdige. Så lenge låtene er stemplet med MGP, tar disse bølgen.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

SirJames skrev: tir jan 11, 2022 3:35 am Gjesp, nok et år hvor man, konkurranseopplegget tatt i betraktning, ser at Norge ligger lysår bak profesjonalismen til våre svenske naboer. Resultatet blir jo deretter, også mtp hvem som ønsker å stille opp og konkurrere om en plass i ESC.
Her i Norge ser det ut til at man bare sender noen av gårde til ESC, uten å tenke over bidraget. Det er nok at det liksom er et "personlig budskap" eller "redde hele verden"..

Hansiso

Legg inn av Hansiso »

Fazam skrev: lør jan 15, 2022 10:51 am
Hansiso skrev: lør jan 15, 2022 2:16 am Er det noen som oppriktig tror Subwoolfers er Ylvis?
Ja. Kan være de er låtskrivere, men ikke fremfører den selv?
Er ikke poenget bak gjetnngen at det er par typer som er litt morsomme og er villige til å kle seg ut? Om tanken er at de er låtskrivere skjønner jeg ikke poenget bak gjetningen. Med mindre noen andre enn de i drakten synger, men det tviler jeg sterkt på.

Hansiso

Legg inn av Hansiso »

pfrog567 skrev: lør jan 15, 2022 2:44 pm
SirJames skrev: tir jan 11, 2022 3:35 am Gjesp, nok et år hvor man, konkurranseopplegget tatt i betraktning, ser at Norge ligger lysår bak profesjonalismen til våre svenske naboer. Resultatet blir jo deretter, også mtp hvem som ønsker å stille opp og konkurrere om en plass i ESC.
Her i Norge ser det ut til at man bare sender noen av gårde til ESC, uten å tenke over bidraget. Det er nok at det liksom er et "personlig budskap" eller "redde hele verden"..
At KEiiNO ikke vant i fjor er og forblir en skandale. De fleste fans som følger med i andre land har skrevet nøyaktig det samme, og jeg er bombesikker på at den kunne utfordret Måneskin.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Fazam skrev: lør jan 15, 2022 11:05 am
ms_8 skrev: fre jan 14, 2022 7:51 am Det kan godt være, men NRK gjer ein frykteleg dårleg jobb med å få store artister til å delta. Eg forstår godt at etablerte artister ikkje vil delta om NRK og mediene framstår dette nesten som ein tullekonkurranse. Samstundes som deler av fansen jublar uansett kven som stiller.

I år er det knapt nokon artister som faktisk er kjent for musikken og dei som er kjent som Mira Craig og Christian Ingebrigtsen hadde sin storhetstid for 10-20 år sidan.. Ellers er veldig mange hentet frå diverse tv programmer. Når man i tillegg hadde stemmekaoset for nokon par år sidan, så styrker det ikkje troverdigheten til programmet.
Ja, det er et tilbakeskritt fra i fjor; hvor det var med flere relevante artister. Konkurransen burde vært attraktiv for langt flere, men når man behandler finalistene i 2020 som dritt kan man ikke forvente noe. Stig Karlsen har skrytt hemningsløst over nivået og den store sjangerbredden i år. Sannheten er selvfølgelig en helt annen, og 5 år med denne mannen er i alle fall nok. Når man mangler selvinnsikt; klarer man ikke å forstå at skandalen i 2020 var en avskjedssøknad. Hverken NRK eller kjernefansen fremstår som troverdige. Så lenge låtene er stemplet med MGP, tar disse bølgen.
Helt enig og dessverre så har det blitt tilbakegang dei siste årene. MGP er dessverre blitt ein konkurranse for comeback artister frå diverse tv konkurranser og artister man ikkje har hørt om. Mange av låtskrivere er folk som ofte skriver for diverse land i ESC.

Eg er skuffet over at ingen artister som er med er populær på vglista og heller ikkje gamle stjerner eller artister folk fleist kjenner godt til. Craig og Ingebrigtsen er gode namn, men dessverre er dei ikkje artister man roper WOW for.

Sjå på Sveirge. Fleire av dei som deltar er store namn i Sverige og Melodifestivalen klarer kvart år å få fleire tidlegarar vinnere til å delta.

Håper dette blir siste året med Stig Karlsen. Kvart år er det ikkje måte på kor bra nivået er og kvart år er stort sett alle som er med glømt.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Hansiso skrev: lør jan 15, 2022 3:48 pm At KEiiNO ikke vant i fjor er og forblir en skandale. De fleste fans som følger med i andre land har skrevet nøyaktig det samme, og jeg er bombesikker på at den kunne utfordret Måneskin.
Ja, for en skandale. Slike fans fremstår ikke akkurat som spesielt troverdige. Denne trioen er ekstremt oppskrytt blant kjernefansen. Ser du på resultatlista, så var det ikke engelskspråklige bidrag på de tre øverste plassene. Slik synsing blir omtrent det samme som å påstå at Jahn Teigen ville vunnet med Optimist i 1989; hvis han hadde representert Norge.

Fazam

Legg inn av Fazam »

ms_8 skrev: lør jan 15, 2022 4:07 pm Helt enig og dessverre så har det blitt tilbakegang dei siste årene. MGP er dessverre blitt ein konkurranse for comeback artister frå diverse tv konkurranser og artister man ikkje har hørt om. Mange av låtskrivere er folk som ofte skriver for diverse land i ESC.

Eg er skuffet over at ingen artister som er med er populær på vglista og heller ikkje gamle stjerner eller artister folk fleist kjenner godt til. Craig og Ingebrigtsen er gode namn, men dessverre er dei ikkje artister man roper WOW for.

Sjå på Sveirge. Fleire av dei som deltar er store namn i Sverige og Melodifestivalen klarer kvart år å få fleire tidlegarar vinnere til å delta.

Håper dette blir siste året med Stig Karlsen. Kvart år er det ikkje måte på kor bra nivået er og kvart år er stort sett alle som er med glømt.
Det positive er imidlertid at det er svært få utenlandske låtskrivere med i år. Det negative er (i tillegg) at de i år forsøker å kopiere og slå mynt på Maskorama. Hva slags signaler sendes ut når det er to klovner uten identitet som er direkte kvalifisert for finalen?

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Fazam skrev: lør jan 15, 2022 4:23 pm
Hansiso skrev: lør jan 15, 2022 3:48 pm At KEiiNO ikke vant i fjor er og forblir en skandale. De fleste fans som følger med i andre land har skrevet nøyaktig det samme, og jeg er bombesikker på at den kunne utfordret Måneskin.
Ja, for en skandale. Slike fans fremstår ikke akkurat som spesielt troverdige. Denne trioen er ekstremt oppskrytt blant kjernefansen. Ser du på resultatlista, så var det ikke engelskspråklige bidrag på de tre øverste plassene. Slik synsing blir omtrent det samme som å påstå at Jahn Teigen ville vunnet med Optimist i 1989; hvis han hadde representert Norge.
Trur det var ein stor tabbe at Tix sang på engelsk. Den norske versjonen var LANGT betre.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

ms_8 skrev: lør jan 15, 2022 4:40 pm
Fazam skrev: lør jan 15, 2022 4:23 pm
Hansiso skrev: lør jan 15, 2022 3:48 pm At KEiiNO ikke vant i fjor er og forblir en skandale. De fleste fans som følger med i andre land har skrevet nøyaktig det samme, og jeg er bombesikker på at den kunne utfordret Måneskin.
Ja, for en skandale. Slike fans fremstår ikke akkurat som spesielt troverdige. Denne trioen er ekstremt oppskrytt blant kjernefansen. Ser du på resultatlista, så var det ikke engelskspråklige bidrag på de tre øverste plassene. Slik synsing blir omtrent det samme som å påstå at Jahn Teigen ville vunnet med Optimist i 1989; hvis han hadde representert Norge.
Trur det var ein stor tabbe at Tix sang på engelsk. Den norske versjonen var LANGT betre.
Du mener mindre ille.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Skraevadottir skrev: lør jan 15, 2022 4:45 pm
ms_8 skrev: lør jan 15, 2022 4:40 pm Trur det var ein stor tabbe at Tix sang på engelsk. Den norske versjonen var LANGT betre.
Du mener mindre ille.
Den norske versjonen toppet i alle fall salgsbarometeret i Norge. Og når det gjelder denne trioen; så har de ikke markert seg med andre låter enn de to fra MGP.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Fazam skrev: lør jan 15, 2022 4:54 pm
Skraevadottir skrev: lør jan 15, 2022 4:45 pm
ms_8 skrev: lør jan 15, 2022 4:40 pm Trur det var ein stor tabbe at Tix sang på engelsk. Den norske versjonen var LANGT betre.
Du mener mindre ille.
Den norske versjonen toppet i alle fall salgsbarometeret i Norge. Og når det gjelder denne trioen; så har de ikke markert seg med andre låter enn de to fra MGP.
Ja dessverre. Så har dei slitt i følgje wikipedia med å få sangene sine inn på listene.

Usikker korleis det hadde gått om Norge hadde sendt Keiino. Fansen hadde nok elsket det, men usikker om resten av Europa hadde blitt like imponert. Trur vi kunne ha gjort det betre, men ingen topplass dessverre

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

ms_8 skrev: lør jan 15, 2022 6:56 pm Usikker korleis det hadde gått om Norge hadde sendt Keiino. Fansen hadde nok elsket det, men usikker om resten av Europa hadde blitt like imponert. Trur vi kunne ha gjort det betre, men ingen topplass dessverre
De 3 topplassene hadde nok uansett vært "opptatt". Men ser for meg at vi kunne kjempet i sjiktet like bak- ja rett og slett oppnådd nok en plassering rundt topp 5.
Hadde blitt særdeles overrasket om det hadde endt helt nede på 18.plass- men men:

håper vi sender noe mer brukbart i år og at vi ikke "faller for" de 2 ukjente ulvene- et nummer NRK sikkert skal prøve å gjøre til "månedens morsomste snakkis"- og vipps: så vinner nok en høyst ordinær låt, og vi kan gjøre oss klar til en plassering mellom 15 og 20 i år også!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»