Hvilken film så du sist?

Svar
Winnowill

Re: Hvilken film så du sist?

Legg inn av Winnowill »

The Eternals (Disney +) - 5/10.
Imdb 6.7.

Jaja, det var en helt grei film, som jeg pauset innimellom pga andre ting så ikke en spennende film med andre ord.
Fin å se på, og litt Marvel tidbits innimellom, men stort sett en ganske snork film som jeg ikke hadde forventet fra den kanten.
Kunne ikke brydd meg mindre at det faktisk kommer en Eternals 2, men kommer nok til å se den for å ha sett den på et eller annet tidspunkt.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Spiderman: No Way Home har blitt flyttet frem igjen til den 21. januar (neste fredag).

vidar

Legg inn av vidar »

Scenic Route. Litt underholdende, litt kjedelig, litt original. 3/6.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

War Dogs (2016)
Fant ut i løpet av filmen at jeg nok hadde sett den før. Ikke akkurat et godt tegn at det måtte gå en time før man husket noe..
Men selvfølgelig en passe morsom film, og grei underholdning.

4/10

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Pig

A truffle hunter who lives alone in the Oregonian wilderness must return to his past in Portland in search of his beloved foraging pig after she is kidnapped.

Her har man altså Nicolas Cage som skal jakte etter folkene som har stjålet hans trøffelgris. Det er lett å tro at dette er John Wick møter Mandy, og det kunne vært en meget underholdende film i seg selv, men det er det altså ikke. Og tror det er viktig at man ikke går inn til denne filmen med de forventningene, for da kan man fort bli skuffet. Tror et par stykker i salen ble det utifra det lille man klarte å overhøre under rulleteksten. Dette er strake motsetningen til John Wick, Taken osv.

Dette er en stille, slow burn, nydelig laget indie-film, med Nic Cage i en av sine aller beste roller. Hver gang de kunne gått JW-veien, så tar de 180-grader og velger sin egen vei.

Skal ikke si så mye om filmen, da jeg mener at det er bra å gå inn så "blind" som mulig og bli kjent med Cage sin karakter på den måten, men håper at folk ser denne. Tror mange her inne vil like den.

Gleder meg til å se den på nytt. Tror jeg vil like den enda bedre da.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Kult, hvor så du den, Guaje?

Corvus

Legg inn av Corvus »

PapaSmurf skrev: ons jan 12, 2022 3:41 pm
Velger de en kvinnelig Bond kommer filmen til å floppe. Blir som som en mannlig Lara Croft, helt meningsløst.

Ingen tvil om at Bondfranchisen er ferdig om det kommer en dame som Bond. Men kan ikke tenke meg at det skjer da det er en kjempegambling med hele serien.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Corvus skrev: lør jan 15, 2022 7:14 pm
PapaSmurf skrev: ons jan 12, 2022 3:41 pm
Velger de en kvinnelig Bond kommer filmen til å floppe. Blir som som en mannlig Lara Croft, helt meningsløst.

Ingen tvil om at Bondfranchisen er ferdig om det kommer en dame som Bond. Men kan ikke tenke meg at det skjer, så dumme er ikke skaperne.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Machine_Head skrev: lør jan 15, 2022 7:06 pm Kult, hvor så du den, Guaje?
Kino. Premiere igår.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Copshop (2021)

Tilnærmet real time handling gjennom hele filmen, og da stiger interessen min. Ble positivt overrasket.

7.5/10

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Hurlyburly (1998)

I rollene: Sean Penn, Kevin Spacey, Chazz Palminteri, Robin Wright, Anna Paquin, Meg Ryan og Garry Shandling bl. a
Uvirkelig rolleliste i en film jeg ikke hadde hørt om før i går :shock:
Filmen er basert på en teaterstykke og det er mye dialog. Veldig mye dialog og enda mer kokain . Godt skuespill og noen morsomme scener men dialogen blir ofte til psykobabbel.
Uansett interessant film og en leksjon i godt skuespill fra Sean Penn i det minste. Jeg gir den en sterk 7/10

peraleks

Legg inn av peraleks »

ElGuaje skrev: ons jan 12, 2022 4:15 pm
MatsEn89 skrev: ons jan 12, 2022 3:58 pm Fury Road er noe man kommer til å le av om 20 år, men jeg digger den. Tok 2 forsøk før jeg likte den.
Er det noe man egentlig kommer til å le av om 10-15-20 år? Greit nok, folk kan synes at historien kan føles tynn ut siden filmen nesten bare er "en lang biljakt". Men når man ser måten filmen er laget på, spesielt det at man nesten utlukkende bruker praktiske effekter og stunts er gjort ute på set (og ikke foran en grønnskjerm) er noe jeg mener flere bør inspireres av enn noe annet.

Trengte også forøvrig et gjensyn med den før jeg satte mer pris på filmen, da jeg ikke var helt solgt første gangen jeg så den. Men synes den har blitt bedre for hvert gjensyn jeg har hatt med den.
Er egentlig ganske enig med det du sier her, Fury Road er noe så sjeldent det siste tiåret som en faktisk god actionfilm, mye fordi de faktisk tar bruk av praktiske effekter kontra grønnskjerm som ødelegger så altfor mange filmer.

Jeg hadde ellers min årlige gjennomgang av Terminator 2 i kveld, savn tilbake til disse tidene gitt..

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Spolte tilbake og så ferdig "Don`t Look Up" i går kveld.
Egentlig en litt tankevekkende svart satire, som harselerer med alt.
Det realistiske alibiet er at vi oppfører oss mye likt massene og makthaverne i filmen.
Vi vet f. eks. at klimaendringene skjer, og gjør ikke noe med det.
Vi vet at krigene er katastrofale, men fortsetter å krige.
Vi vet at vi ødelegger miljøet og forurenser havet, men fortsetter å gjøre det.
Money Talks.

Cabal

Legg inn av Cabal »

peraleks skrev: søn jan 16, 2022 4:14 am Jeg hadde ellers min årlige gjennomgang av Terminator 2 i kveld, savn tilbake til disse tidene gitt..
Ah, kanskje på tide med et lite gjensyn. Directors cut selvfølgelig. Noe som minner meg på at det er på tide med gjensyn av directors cut av Aliens og The Abyss også. Her må jeg vel bare laste ned, finnes helt sikkert ikke på no streaming.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Cabal skrev: søn jan 16, 2022 12:04 pm
peraleks skrev: søn jan 16, 2022 4:14 am Jeg hadde ellers min årlige gjennomgang av Terminator 2 i kveld, savn tilbake til disse tidene gitt..
Ah, kanskje på tide med et lite gjensyn. Directors cut selvfølgelig. Noe som minner meg på at det er på tide med gjensyn av directors cut av Aliens og The Abyss også. Her må jeg vel bare laste ned, finnes helt sikkert ikke på no streaming.
Kan høyst anbefales, ingenting over, ingenting ved siden av.
Aliens og er bare helt gull, det eneste sammen med Alien som er verdt å se på fra den serien der.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Cabal skrev: søn jan 16, 2022 12:04 pm
peraleks skrev: søn jan 16, 2022 4:14 am Jeg hadde ellers min årlige gjennomgang av Terminator 2 i kveld, savn tilbake til disse tidene gitt..
Ah, kanskje på tide med et lite gjensyn. Directors cut selvfølgelig. Noe som minner meg på at det er på tide med gjensyn av directors cut av Aliens og The Abyss også. Her må jeg vel bare laste ned, finnes helt sikkert ikke på no streaming.
Har kun sett de forlengende utgavene av The Abyss og Aliens, der sistnevnte er helt klart den jeg foretrekker mye mer, men av en eller annen grunn, har ikke T2 helt klart å gi meg samme godfølelsen (angående de forlengede versjonene), og foretrekker nok kino/theatrical utgaven, og der enkelte av scenene fra Directors Cut, tja, gjorde at noe av tempo og flyten, ikke helt satt like bra.
Synd, for husker jeg gledet meg stort, når man kom over den nordiske DVDen (SME Entertainment), der inneholdt 2 forskjellige utgaver, og tror Directors Cut varte en 10-15 minutter (eller mer?) lenger, men ja, tror ikke man har sett den utgaven siden 2003 eller noe rundt omkring der. Så ikke umulig at et nærmere gjensyn, kan være på sin plass.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Direct to Video: Straight to Video Horror of the 90s (2019) av Dustin Ferguson

Ny runde med dokumentar omkring ulike b-filmer innen skrekkgenren, og hadde vel i grunn planer om å få sett unna In Search of Darkness, men å bruke 4 og en halv time på det, frista lite akkurat nå. Kan alltids splittes opp, se litt her og der, men så er det jo også en del 2 av nevnte dokumentar, og nei, får ikke tid til å se alt, og tar litt av gangen.

Dessverre ble Direct to Video dokumentaren, en som ikke ga særlig mersmak av den slags underholdning. Altfor lang og treig, oppunder 2 timer, hvor joda, en har sett mye av den slags rett på video titler, særlig fra 90-tallet, og vet ikke akkurat om det er noe å "skryte" av.

For at slike dokumentarer skal holde på interessen, hjelper det nok også at man har med noenlunde interessante og artige folk, og der skuffende nok, så fremsto enkelte av de man kanskje håpet skulle by på litt mer enn kun: "så var jeg i hop med den blonde "bimboen" og "så lagde vi drittfilm nummer 2, på nøyaktig samme sted som vi gjorde drittfilm nummer 1" og ja, slike ting tok opp unødig med tid, og sikkert "moro" for die-hard tilhengerne.

De som kom best ut, var gjerne de mer sjarmerende og søte tidligere (nå godt voksne) b-film dronningene Brinke Stevens og Kelli Maroney, mens en del andre som ble intervjuet, virket på langt nær like motivert, og nei, her finnes det sikkert langt bedre og mer givende b-film og skrekk dokumentarer.

Likevel, ting begynte å ta seg mot slutten, plutselig kom Clint Howard inn i bildet, en kar jeg kunne gjerne hørt prate om film i langt tid, men det ble litt too little, too late av det hele.

Synes for mye virkelige dårlige (og ikke av den underholdende typen) møkkafilmer tok opp tid her, og når jeg tenker på artige, underholdende og minneverdige rett på video filmer fra 90-tallet, er det jo umulig å komme utenom Full Moon Features, som blir bragt opp en del, tidlig ut, men føler at en del kjente og kjære filmer og serier ble gitt altfor lite oppmerksomhet her.

Leprechaun serien med Warwick Davis er jo "gull", og hvert fall de 3 første (sjeldent noe godt tegn, når slike skrekkfilm serier ender med hovedkarakteren uti verdensrommet), og uti fra filmposteren, forventet en jo litt mer fokus på litt glemte videofilm perler, som Return of the Living Dead 3 (1993), eller noen av de kanskje beste filmene til nevnte Full Moon, type Castle Freak (1995) eller fartsfylte monsterfilmer som Ticks (1993). Vel, lista er nok lang over de som ble utelatt, eller burde tatt opp mer tid.

Klart, har nok også mye med hvem de greide å få huke tak i, men ja, ville så gjerne like denne, men greide bare ikke bli for interessert, og ender med en noe streng:

5/10

Mer positive, er jo at en fant et par usette "perler" som en vil forsøke å lete opp, der The Invisible Maniac (1990) fremsto som en "interessant" utgivelse, mens en del andre, av de som gikk motsatt vei, var vel en grei pekepinn, på at det er definitivt mye ræl en kan rote seg bort i, og nei, tror jeg heller skal se igjen noen av de bedre, og tenker The Dentist 1 og 2 med Corbin Bernsen, eller nevnte Leprechaun serien (hvert fall de fra 90-tallet, før Davis endte opp i verdensrommet, og så havna in da hood!".

Angående rett på video titler og 90-tallets glory days for den slags film.
Bilde
Rumpelstiltskin (1995) av Mark Jones

"Fucketh me!"

En ung enke, forsøker å ønske seg sin tidligere ektemann tilbake i live igjen. Og ved et utrolig "mirakel", så skal hennes aller dypeste ønske bli oppfylt, da med litt ekstra "hjelp" fra en spesielt stygg stein, som nylig ble gitt til henne i gave.

Denne ble plukka med under ei større filminnkjøp, for årevis siden. Virka som en artig og trashy b-film, og fikk vel i grunn nettopp den slags i retur. Ikke sett på veldig lenge nå, og mulig jeg var bare i det rette humøret, men Rumpelstiltskin var noe mer givende nå, enn forrige besøk.

Er man glad i disse Leprechaun og lignende skrekk-overnaturlige filmene, ala Troll 1 og 2 osv, så vil en nok raskt finne an tonen, også med denne filmen. Mark Jones var vel også enten manusforfatter (mulig og regissør) for nevnte første Leprechaun film, og virker som han likte seg godt i den type b-film underholdning. For vitsene og særlig da skurken spilt herlig av Max Grodénchik, virker å det meget moro her.

Ellers må jo flere av action scenene nevnes, der dette med ei ensom mor med hennes unge sønn, på flukt fra en ustoppelig fiende, og hvor det større biljakter med motorsykler, trailere og ja, virker som de har fulgt mye av Terminator 1 og 2 formelen, bare selvsagt på et litt annet "nivå". Men tøft ble det, og inn kommer jo også den reddende "engel", en slesk type der etter hvert viser seg fra en litt mer seriøs side.

Nei, ingen "mesterverk", men absolutt en jeg godt kunne sett ha fått en oppfølger eller to, for potensiale burde jo ha vært tilstede, men mulig filmen ikke ble noen særlig finansiell suksess på video formatet, og mye hadde nok skjedd i den bransjen siden 1992-93, og ble jo nevnt (tror det var Troma sjefen Lloyd Kaufman) at disse mindre og uavhengige videosjappene og butikkene, ble etter hvert slukt opp av større kommersielle kjeder, som Blockbusters, hvor mer og mer familie og kommersielle titler og sjangre ble dominerende, og vanskeligere for mindre aktører å få sine produkter plassert blant Disney og ja, den slags.

Nå spora man nok litt av, igjen. Men Rumpelstiltskin har mye artig for seg, og glad man så den igjen, og ender med at en måtte forandre ratingen (fra forrige gang) opp noen grann, og ender til slutt med:

5,5/10

Vel, ser man det. overnevnte film fikk faktisk en liten periode på det store kinolerretet, men gikk visst ikke så bra. Og muligens at den hadde da litt mer å rutte med, enn de vanlige DTV titlene, og at mesteparten av budsjettet gikk til actionsekvensene, som ja, så faktisk ganske så imponerende ut, til denne type film.

Ah, glemte et par andre nylig sette filmer, men får ta en ting av gangen:

Trail of the Pink Panther (1982) av Blake Edwards

Denne har jeg aldri sett før, og vet ikke om den ble sendt i likhet med de andre klassiske Peter Sellers filmene på norsk tv, men godt mulig at mamma og pappa visste bedre, og valgte å zappe over til noe annet, når (tror det var TVNorge som alltid sendte dem på 90-tallet), men ja, denne ble altså utgitt 3 år etter Sellers altfor tidlige avskjed, og har jo hørt mye fælt om den, men siden den er med i begge filmboksene mine (både region 1 og 2 versjonen), så var det kanskje like greit å se an, om en hadde gått glippe av noe.

Vel, fant jo raskt ut, at det hadde man så absolutt ikke.

Første scenen med Sellers som Inspektør Clouseau, er åpenbart en av disse som aldri endte opp i en av de tidligere filmene, og mulig den var tiltenkt en kommende, men dæven, den scenen var alt annet enn morsom, og føltes ut som den varte i en mindre evighet. Dessverre la den type "humor" godt an tonen, for mesteparten av innslagene med Sellers, og de beste, var nok de som jeg er ganske sikker, var fra de klassiske filmene, og påminte en, om hvor morsom han var på sitt beste, men det som ble kuttet vekk og lagt igjen på bakrommet, burde ha forblitt værende i fred, ikke dytta inn i en meget ujamn og rotete affære, der virket kun å bli til, for å pushe enda mer Rosa Panteren filmer utover 80-tallet.

Tross et solid galleri av kjendiser, så blir det mest dødtid og beste med filmen, er vel at en får lyst til å se igjen de originale med Peter Sellers, og tja, være litt varsom mot de uten.

4/10

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

She’s all that (Netflix) -2/10.
Imdb 5.9

Dogpound (Netflix) - 6/10.
Imdb 7.0

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Curse of the Pink Panther (1983) av Blake Edwards

Etter den mystiske forsvinningen av Inspektør Clouseou, så har hans gamle nemesis Charles Dreyfus (Herbert Lom) blitt bragt inn for å "hjelpe" til å finne en verdig arvtager. Vel, Dreyfus bestemmer seg for å øke innsatsen litt ekstra, og i stedet for å gå etter den beste, får de i retur, den aller verste å hanskes med. Dette er dårlig nytt for både skurker, tyver og kolleger, da den vandrende katastrofen Clifton Sleigh, raserer så og si alt han kommer over.

Ja, nok en "perle" av en fæl komedie, og vil tippe denne ble spilt inn nærmest samtidig som forgjengeren, ettersom flere av de samme skuespillerne er involvert, og vel, denne gang forsøkes det altså å hente inn et nytt navn og ansikt, som skal ta på seg den umulige oppgaven, med å følge arven etter Peter Sellers.

Ted Wass minner langt mer om en stiv og veldig umorsom Clark Kent, enn da å noen gang komme opp mot Sellers ikoniske rollefigur. Og de veldig få og altfor korte scenene som faktisk er nærmest å lykkes, da med tanke på humorbiten, ja de er det en annen herre som står for:
► Show Spoiler
Selv om likandes karer som Herbert Lom og Burt Kwouk også gjør så godt de kan, med det lille de får å jobbe ut i fra, blir det mer flaut og vondt på deres vegne, å se slike talenter gå til spille.

Virker som Blake ikke tok hintet, og forsøkte et tiår senere, med en ny runde Rosa Panteren, og usikker på om en gidder å lide seg gjennom mer, og vel, det det ble nå likevel aldri så fælt og lite morsomt, som Steve Martin filmene. Men kom vel også en med Alan Arkin på 70-tallet, og tror heller man vil sjekke ut den, enn det som kom ut senere fra Edwards og hans kjente filmserie.

3/10

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Swan Song,veldig intressant
en film jeg må se en gang til...så langt 7,5/10
--



The Kwames

Hitherto

Legg inn av Hitherto »

Bilde

Scream

Dette er den ene skrekkfilmserien hvor jeg kan forsvare alle segmentene (selv nr. 3), og det er godt å se jeg kan fortsette i samme spor.

Mulighetene for Scream 5 ble diskutert kjapt etter nr. 4 for 11 år siden, men styggingen Weinstein satte mange kjepper i hjulene takket være labre resultater på amerikansk box office. Hvem vet hvordan dette hadde blitt om Craven hadde holdt seg i live i noen år til. Mange forventet sikkert problemer med nye regissører, men jeg synes Matt Bettinelli-Olpin og Tyler Gillett håndterte situasjonen greit. De har ikke så mye mer enn Ready or Not under beltet før denne, men de har god kontroll på den erketypiske humoren og referanse-hysteriet, selv om dette nok klart er den mørkeste og blodigste av filmene.

En ting som setter serien i forkant for meg er hvordan originalen og oppfølgerne rettferdiggjør seg selv takket være meta-konteksten:

Nr. 1 var en kommentar på slasherfilm.
Nr. 2 var en kommentar på oppfølgere.
Nr. 3 var en kommentar på triologier.
Nr. 4 var en kommentar på remakes.
Nr. 5 er altså en kommentar på «requels». Det er første gang jeg har hørt begrepet, men i følge niesen til Randy Meeks dreier det seg om reboots som tar utgangspunkt i originalfilmen og de originale karakterern. Scream 5 er altså i slekt med de siste Halloween filmene og Star Wars rebooten.

Åpningen er den samme som før - telefonen ringer, og så skjer det grimme greier. Jo, det er visse nyanser her, og det mest bemerkelsesverdige er kanskje hvor lite tid «legacy-karakterene har». Neve Campbell dukker for eksempel ikke opp for alvor før i tredje akt. Ellers burde dette være velkjent stoff for fansen - dette er en serie som baserer seg på at vi er godt kjent med franchisen, og den enestående antagonistiske kraften: Scream har ingen Michael Myers som aldri dør, men en evig eskalering av relasjoner og familiære bånd med utgangspunkt i slekten og omgangskretsen til Sidney Prescott.

Jeg kan se flust med grunner til at folk vil hate denne. De nye karakterene er ikke så voldsomt karismatiske - en påfallende kontrast til nykommerne i nr. 4. der jeg likte de aller fleste. Likevel, med tanke på hvor mange ulike scenarier jeg hadde for denne filmen var dette langt i fra så ille som jeg hadde fryktet. Man er trofaste med seriens mest respekterte troper, og man omgir seg stadig med en tsunami av intertekstuelle referanser du trenger fire-fem visninger for å nøste opp. Skumelt er det sjelden, men når klimakset nærmer seg klarer man å gjenskape mye av den paniske stemningen fra originalen.

Jeg var der da den første kom i 1997 (skrekkfilm på norsk kino var nesten sensasjon den gang), og jeg husker endeløs kritikk om at Craven hadde «lost it» og «sold out». Det vil ikke mangle på det denne gangen heller, men dordelen med skrekk er at noen vil alltid hate og avsky filmen, uten at den forhindrer egen glede.

Beste femtefilm i en skrekkfilmserie jeg kan huske å ha sett - bedre enn selv Sharknado 5: Global Swarming!

7/10

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Leprechaun 2 (1994) av Rodman Flender

"Cry as you may, cry as you might; its going to be one hell of a wedding night."

Den lille fæle rakkeren er tilbake, like gulltørsten som alltid. Og denne gangen er han i det mer "amorøse" hjørnet, da på utkikk etter å finne mer enn kun gullpotten sin, men ender opp i Los Angeles by, på utkikk etter den fremtidige frøken Leprechaun.

Sett en gang før, og ingen forandring på rating, tross at det åpner lovende, men etter hvert faller ned i noen lite likandes hovedkarakterer (minus Jack Klompus), utstår ikke de to andre, men ja, Warwick Davis gjør så godt han kan, men denne var helt klart et hakk svakere enn forgjengeren.

Likevel, noe artige cameos (skulle ønske disse var langt større) av Clint Howard og søte Kimmy Robertson, men forsvinner ut, altfor tidlig.

Et par små komiske stunder og one-liners, men føles ut som en noe forhastet oppfølger, men sikkert en der fansen av filmserien holder noe tettere til brystet sitt.

4,5/10

Glemte å ta med dokumentaren VHS Nasty fra 2019, der ble sett i går, men også denne var rimelig kjedelig og veldig tam. Temaet er vel blitt nærmest diskutert i hjel, i samtlige skrekkfilm dokumentarer en har sett siste årene, og stort en gjeng "random" skrekkfans, minus Lloyd Kaufman, som sikkert fikk en god slant med pæng for å stille opp (nok en gang), men ja, tar for seg de en gang notoriske Video Nastiene i England, der sensuren gikk til krig mot alt som ble sett på som voldelig, sjokkerende og fælt, og det ble bestemt at alle skulle "skånes" for slikt.

Gjorde jo bare at folk ble enda mer interessert i å se filmene som havna på lista, og var vel i grunn mye av det samme som skjedde over i Statene med den Parental Guidence klistremerket/advarselen, der havna på mang ei rocke, metal og rap skive utover 80 og 90-tallet.

Av de som ble intervjuet, ble en nesten mer interessert i hva slags filmer folka hadde i hyllene sine, bakgrunnen, eller det at Coolduder (tror jeg han stadig kaller seg) fra Youtube og andre medier, åpenbart har gått ned en vanvittig del med kilo, hvert fall siden man sist så ei Youtube video av han, men tydelig stadig like stor filmsamler som før.

Plusset, og det som holdt interessen noenlunde i gang, var nok når de begynte å ta for seg litt kremfilm, ala Evil Dead, Chainssaw Massacre og Cannibal Holocaust mot slutten, men selv der, så ble det vel ikke så mye nytt, som kom frem, men ja, enda en skuffende dokumentar sett unna, og tror man heller vil rette fokus mot In Search of Darkness 1 og 2, og bare se litt av gangen, fremfor alt på en gang.

4/10

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Godt du ser gjennom så mye dritt, Frankenstein, slik at vi andre slipper :lol:

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

DenFelgen skrev: tir jan 18, 2022 1:36 pm Godt du ser gjennom så mye dritt, Frankenstein, slik at vi andre slipper :lol:
Alt er heldigvis ikke bare elendighet. Ettersom en så jo nylig igjen The Straight Story (1999) som er ei jækla god film, eller den animerte voksenfilmen Felidae (1994).
Men føler at alt er vel sagt og skrevet om de, så da blir det mer til at en legger igjen noe omtale hos de mindre "heldige" besøkene av nylig sett film, og da som er på et litt annet "nivå".

Men 4/10 er jo i grunn rett under helt middels 5/10 (hos meg). Men klart, når det bikker nedover mot 3/10 eller verre, ja da er det svakt/dårlig, og alt under det, er vel mer passende å bare kategorisere som total rævmøkk.

Uansett, b-film underholdning ala Leprechaun osv, ligger vel gjennomsnittlig oppom 4-5/10. Så alt over det, er jo nærmest "fantastisk" å regne. Selv om det sikkert er de som rater dem langt høyere.

Må jo også legges til, at en visste vel på forhånd (angående Pink Panter filmene) hvor det bar hen. Men likevel, har jo sett folk være langt mer nådeløse i ratingsystemet og omtalen sine. Og så fæle, vel, det synes jeg de ikke var.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

The straight story er en glimrende film -den står i hyllen min selvsagt!
Når det gjelder Pink Panther-filmene der Peter Sellers ikke er med så blir jeg nesten forbanna (!) At det går an å lage noe så dårlig. Vet ikke om jeg har sett en fullstendig film en gang i den serien.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

DenFelgen skrev: tir jan 18, 2022 2:04 pm Når det gjelder Pink Panther-filmene der Peter Sellers ikke er med så blir jeg nesten forbanna (!) At det går an å lage noe så dårlig. Vet ikke om jeg har sett en fullstendig film en gang i den serien.
Det verste, skulle jo komme, da med Steve Martin i rollen som Inspektør Clouseau på 00-tallet. En kar som dessverre ble mer og mer umorsom og fæl, jo lenger ut i karrieren han kom, men lite "topper" The Pink Panther (2006), og syntes faktisk oppfølgeren til Harald Zwart, var ørlite hakk "bedre". Men den og, var rimelig fæl, sammenlignet med Curse og Trail of the Pink Panther.

Mulig Steve Martin anno 1982-83 ville ha vært langt mer morsom og passende, da til å prøve seg på en såpass fysisk krevende rolle, men også det med timing er jo kanskje like viktig. Men den gang var jo hans storhetstid som komiker, og følte seg muligens litt "hevet" over å forsøke å ta over rollefiguren til en såpass kjent og kjær skuespiller, som Sellers.

Pink Panther (2006) er også en jeg i hop med en at par andre "perler" fra nevnte Steve Martin, har funnet verdig på min hatliste (The Torture Never Stops, hyllest i retning Frank Zappa, og passende beskrivelse av den slags "underholdning" over de aller verste eller mest irriterende filmopplevelsene man har støtt på, de siste tiårene (eller mer). Og hvor Martin har også "klassikere" som Bringing Down the House (2003) og The Out-Of Towners (1999) med på lista.

Eddie Murphy er også en annen komiker favoritt, der falt laaangt nedover, jo lenger ut på 90 og 00-tallet en kom. Hvor Norbit (2007) er velfortjent med på lista.

Det er i grunn 0/10 filmer, men siden 1/10 er det strengeste en kan gå, så ja, da blir det slik med de fleste der inne.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

:D
Har du sett oppfølgeren til Coming to America?
Jeg har kun sett noen trailere og lest noen anmeldelser, og det lover ikke godt for å si det slik. Meget unødvendig oppfølger

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

DenFelgen skrev: tir jan 18, 2022 2:25 pm :D
Har du sett oppfølgeren til Coming to America?
Jeg har kun sett noen trailere og lest noen anmeldelser, og det lover ikke godt for å si det slik. Meget unødvendig oppfølger
Nei, den frista meg ikke noe særlig. Altfor seint ute med tanke på følge opp originalen, og Murphy og oppfølgere (minus Beverly Hills Cop 2) har vel sjeldent blitt særlig bra, husker stadig hvor svak Nutty Professor 2 endte opp, til sammenligning med den overlegent bedre og mer sjarmerende forgjengeren.

Går vel fortsatt rykter om ei ny runde med Axel Foley, men dette har vel vært av og på, i snart 2 tiår (eller mer), og blir vel som med den lenge rykta oppfølgeren til Twins (1988), der også Murphy skulle spille den tredje broren, en som mest sannsynlig aldri vil bli realisert.

kibby

Legg inn av kibby »

Don't Look Up (Netflix)

Det er mulig jeg er skikkelig dum nå, men hva VAR dette? Skal dette liksom være morsomt? Jeg lo i hvert fall ikke en eneste gang. Ok plot, men herregud dette var triste og kjedelige greier. Synd å kaste bort en så flott cast (Timothée Chalamet, I'm looking at you) på noe sånt vrøvl. Men litt artig at Jonah Hill var det eneste gjenværende menneske på jorda :lol:

Skjønner ikke hypen. Nei takk!

Edit: Den var også minst én time for lang!

3/10
Sist redigert av kibby den tir jan 18, 2022 10:40 pm, redigert 1 gang totalt.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

DenFelgen skrev: tir jan 18, 2022 2:25 pm :D
Har du sett oppfølgeren til Coming to America?
Jeg har kun sett noen trailere og lest noen anmeldelser, og det lover ikke godt for å si det slik. Meget unødvendig oppfølger
Skrudde av etter 5 min selv

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»