Generell diskusjon om corona

Låst
12dd

Re: Generell diskusjon om corona

Legg inn av 12dd »

En kort applaus til solvgutt1 som holder fortet disse dagene.
Leverer knall innlegg for døve øver.

Captain Morgan

Legg inn av Captain Morgan »

12dd skrev: man jan 17, 2022 11:08 am En kort applaus til solvgutt1 som holder fortet disse dagene.
Leverer knall innlegg for døve øver.
Vi har jo ikke tomler lenger, så den stille applausen forblir stille..

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Captain Morgan skrev: man jan 17, 2022 11:14 am
12dd skrev: man jan 17, 2022 11:08 am En kort applaus til solvgutt1 som holder fortet disse dagene.
Leverer knall innlegg for døve øver.
Vi har jo ikke tomler lenger, så den stille applausen forblir stille..
Neida!


oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Germania skrev: man jan 17, 2022 10:51 am
oddvar_kjempebra skrev: man jan 17, 2022 9:29 am En gjennomgående trend blant antivaxere er at de ikke er særlig gode i mattematikk. Dette er også en generell trend i de fleste konspirasjonsmiljøer.
Siden dette nevnes i forbindelse med min matematikk så kan jeg jo bare nevne at jeg fikk 6 på vitnemålet og på eksamen.

Men du skal gjerne få lov til å tro at økning i alle faktorer er positive tall for vaksinen. Litt motsatt av sånn vi tradisjonelt gjør det, men vi har jo blitt så progressive i disse dager. Det viktigste er hva myndighetene sier, ikke hva tallene de presenterer sier.

Slik blir man smart og lur.
Jeg forholder meg til tallene som sier at det er ti ganger større sjanse for at en uvakinsert havner på sykehuset enn at en vaksinert gjør det. Dette er offisielle tall og man ser dem i alle land som har slike oversikter . Og matematikken en veldig enkel å forstå.

Jeg har ikke sagt et ord om at "økning i all faktorer er positive" for vaksinen. Du må nesten spesifisere litt hva det er du mener med det.

At du sier du hadde 6 i matte på VGS er helt irrelevant i denne sammenheng. Det er jo bare argumentum ab auctoritate

Men hadde du det burde du ikke ha problemer med å komme frem de samme resulatene som oss. Dette er som sagt ikke vanskelig matematikk.
Sist redigert av oddvar_kjempebra den man jan 17, 2022 11:31 am, redigert 3 ganger totalt.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- EU sørger nok for at alle tar tredje dose før eller siden.....
https://www.aftenposten.no/norge/i/Qyq4 ... glene-pres

Captain Morgan

Legg inn av Captain Morgan »

Solvgutt1 skrev: man jan 17, 2022 10:15 am Forskjellen er at de som tar vaksinen har fakta på sin side, mens de som nekter å ta vaksinen har noen spekulasjoner fra selektivt utvalgte leger som ikke er underbygget av fakta.

Hele koronapandemien har vært dominert av fagfolk med tung utdanning og solid erfaring som har slengt ut teorier og spekulasjoner i øst og vest. Åpenbart har 90% av dem feil, så å komme drassende med en "ekspert" som sier noe som passer deg holder ikke. Du må ha klare og objektive data som underbygger det du sier hvis det skal ha noen verdi.

"Han vet hva han snakker om" holder liksom ikke når man enkelt kan finne en haug av andre som vet hva de snakker om, som mener at vedkommende tar feil.
Jeg har litt dårlige sosiale antenner, men jeg må nesten bare ta dette som dagens oppvisning av ironi. (Eller var det sarkasme..?)

Her sier du jo at uansett hva man mener, så finner man alltid en "ekspert" som mener det samme.

Etter at du først har sagt at det er de som tar vaksinen som har fakta, og ekspertene på sin side...

Så.... Det som bestemmer det offentlige narrativet handler egentlig bare om hvem som blir sluppet til og får lov til å fremme SITT narrativ..?

Nei, dæven... Det høres jo nesten litt ut som hvordan verden fungerer sånn ellers...

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Captain Morgan skrev: man jan 17, 2022 11:23 am
Solvgutt1 skrev: man jan 17, 2022 10:15 am Forskjellen er at de som tar vaksinen har fakta på sin side, mens de som nekter å ta vaksinen har noen spekulasjoner fra selektivt utvalgte leger som ikke er underbygget av fakta.

Hele koronapandemien har vært dominert av fagfolk med tung utdanning og solid erfaring som har slengt ut teorier og spekulasjoner i øst og vest. Åpenbart har 90% av dem feil, så å komme drassende med en "ekspert" som sier noe som passer deg holder ikke. Du må ha klare og objektive data som underbygger det du sier hvis det skal ha noen verdi.

"Han vet hva han snakker om" holder liksom ikke når man enkelt kan finne en haug av andre som vet hva de snakker om, som mener at vedkommende tar feil.
Jeg har litt dårlige sosiale antenner, men jeg må nesten bare ta dette som dagens oppvisning av ironi. (Eller var det sarkasme..?)

Her sier du jo at uansett hva man mener, så finner man alltid en "ekspert" som mener det samme.

Etter at du først har sagt at det er de som tar vaksinen som har fakta, og ekspertene på sin side...

Så.... Det som bestemmer det offentlige narrativet handler egentlig bare om hvem som blir sluppet til og får lov til å fremme SITT narrativ..?

Nei, dæven... Det høres jo nesten litt ut som hvordan verden fungerer sånn ellers...
Jeg har ikke sagt at de har ekspertene på sin side. Jeg har sagt at de har fakta på sin side. Antivaxxere kan ikke vise til fakta som underbygger deres påstander. Bare Youtube-videoer med selektivt utvalgte leger som støtter deres syn, men som heller ikke har fakta å vise til.

Det er data på hvor mange som blir syke av de som har tatt vaksinen, og hvor mange som blir syke som ikke har tatt vaksinen. Dette er objektive fakta, som taler et klart språk. Det er også data på hvor mange som har blitt alvorlig syke av vaksinen. Ingen av disse dataene støtter antivaxxere.
Sist redigert av Solvgutt1 den man jan 17, 2022 11:26 am, redigert 1 gang totalt.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

TerryMcDermott skrev: man jan 17, 2022 11:23 am --- EU sørger nok for at alle tar tredje dose før eller siden.....
https://www.aftenposten.no/norge/i/Qyq4 ... glene-pres
Vel, jeg kan ikke tenke meg at alle juristene sier at dette er greit. At man ikke skal få noen "uttelling" for gjennomgått sykdom. Dette er ikke vitenskap, det er maktmisbruk; selv om det er *noen<* der ute som lever godt med denne "nye formen for normalitet". EUs egne domstoler har ryddet opp før, som med DLD og det er slett ikke alle medlemslandene som er like despotiske som Tyskland, Frankrike og Østerrike.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

angrer meg

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg har vært på debattfora i mange år, men denne debatten er i en særstilling den merkeligste jeg har vært borti. Det er som en slags Ray Bradbury-novelle der man aldri greier å bryte sirkeldiskusjonen. Dagene går, ukene går, månedene går, men debatten er på stedet hvil.

Tusenvis av innlegg, men det er bare repriser. Man kunne egentlig bare laget et script som plukket ut random poster som allerede ligger inne og postet dem på nytt hvert andre minutt. Og jeg tror knapt man hadde merket forskjell.

Det var befriende å trekke seg ut av debatten.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

NoDabForYou skrev: man jan 17, 2022 10:57 am
Germania skrev: man jan 17, 2022 10:51 am
oddvar_kjempebra skrev: man jan 17, 2022 9:29 am En gjennomgående trend blant antivaxere er at de ikke er særlig gode i mattematikk. Dette er også en generell trend i de fleste konspirasjonsmiljøer.
Siden dette nevnes i forbindelse med min matematikk så kan jeg jo bare nevne at jeg fikk 6 på vitnemålet og på eksamen.

Men du skal gjerne få lov til å tro at økning i alle faktorer er positive tall for vaksinen. Litt motsatt av sånn vi tradisjonelt gjør det, men vi har jo blitt så progressive i disse dager. Det viktigste er hva myndighetene sier, ikke hva tallene de presenterer sier.

Slik blir man smart og lur.

Det er viktig å ha flertallet i ryggen når man uttaler seg. Da kan man komme unna med det meste....
Det er viktig å ha fakta, logikk og objektive observasjoner i ryggen når man uttaler seg. Da kan man komme unna med det meste....

Captain Morgan

Legg inn av Captain Morgan »

PapaSmurf skrev: man jan 17, 2022 11:29 am Jeg har vært på debattfora i mange år, men denne debatten er i en særstilling den merkeligste jeg har vært borti. Det er som en slags Ray Bradbury-novelle der man aldri greier å bryte sirkeldiskusjonen. Dagene går, ukene går, månedene går, men debatten er på stedet hvil.

Tusenvis av innlegg, men det er bare repriser. Man kunne egentlig bare laget et script som plukket ut random poster som allerede ligger inne og postet dem på nytt hvert andre minutt. Og jeg tror knapt man hadde merket forskjell.

Det var befriende å trekke seg ut av debatten.
Det var en særdeles merkelig måte å gjøre det på, da.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Regjeringen bør allerede de nærmeste dagene lette på tiltakene, selv de modellene som er mest pessimistiske om antall smittede samtidig er så gode at det ikke er noen trussel verken for helsevesenet eller andre viktige samfunnsfunksjoner. Det eneste tiltaket som bør være nå er karantene ved smitte (og mulighet til å teste seg ut før karantenetiden).

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

GoingKronos skrev: man jan 17, 2022 11:33 am Regjeringen bør allerede de nærmeste dagene lette på tiltakene, selv de modellene som er mest pessimistiske om antall smittede samtidig er så gode at det ikke er noen trussel verken for helsevesenet eller andre viktige samfunnsfunksjoner. Det eneste tiltaket som bør være nå er karantene ved smitte (og mulighet til å teste seg ut før karantenetiden).
Regjeringen har sagt tydelig i fra at tiltak ikke skal vare en eneste dag lenger enn nødvendig.

Det er derfor tiltakene skal vurderes igjen i begynnelsen av Februar...

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Captain Morgan skrev: man jan 17, 2022 11:32 am
PapaSmurf skrev: man jan 17, 2022 11:29 am Jeg har vært på debattfora i mange år, men denne debatten er i en særstilling den merkeligste jeg har vært borti. Det er som en slags Ray Bradbury-novelle der man aldri greier å bryte sirkeldiskusjonen. Dagene går, ukene går, månedene går, men debatten er på stedet hvil.

Tusenvis av innlegg, men det er bare repriser. Man kunne egentlig bare laget et script som plukket ut random poster som allerede ligger inne og postet dem på nytt hvert andre minutt. Og jeg tror knapt man hadde merket forskjell.

Det var befriende å trekke seg ut av debatten.
Det var en særdeles merkelig måte å gjøre det på, da.
Mener du det? Hadde jeg argumentert for eller i mot tiltak eller noe slikt i posten så hadde du hatt en sak. Men det at jeg poster et par innlegg betyr ikke at jeg slenger meg inn i skyttergravskrigen igjen.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

PapaSmurf skrev: man jan 17, 2022 11:39 am
Captain Morgan skrev: man jan 17, 2022 11:32 am
PapaSmurf skrev: man jan 17, 2022 11:29 am Jeg har vært på debattfora i mange år, men denne debatten er i en særstilling den merkeligste jeg har vært borti. Det er som en slags Ray Bradbury-novelle der man aldri greier å bryte sirkeldiskusjonen. Dagene går, ukene går, månedene går, men debatten er på stedet hvil.

Tusenvis av innlegg, men det er bare repriser. Man kunne egentlig bare laget et script som plukket ut random poster som allerede ligger inne og postet dem på nytt hvert andre minutt. Og jeg tror knapt man hadde merket forskjell.

Det var befriende å trekke seg ut av debatten.
Det var en særdeles merkelig måte å gjøre det på, da.
Mener du det? Hadde jeg argumentert for eller i mot tiltak eller noe slikt i posten så hadde du hatt en sak. Men det at jeg poster et par innlegg betyr ikke at jeg slenger meg inn i skyttergravskrigen igjen.
Men jeg skjønner ikke helt hvorfor du hadde behov for å komme inn for å fortelle at du fremdeles var ute. Og jeg sier ikke det for å kritisere. Jeg skjønner bare ikke helt hva meningen var.

Var det for å kritisere de som fremdeles befinner seg i denne sirkelen?

NoDabForYou
Innlegg: 1951

Legg inn av NoDabForYou »

oddvar_kjempebra skrev: man jan 17, 2022 11:23 am
Germania skrev: man jan 17, 2022 10:51 am
oddvar_kjempebra skrev: man jan 17, 2022 9:29 am En gjennomgående trend blant antivaxere er at de ikke er særlig gode i mattematikk. Dette er også en generell trend i de fleste konspirasjonsmiljøer.
Siden dette nevnes i forbindelse med min matematikk så kan jeg jo bare nevne at jeg fikk 6 på vitnemålet og på eksamen.

Men du skal gjerne få lov til å tro at økning i alle faktorer er positive tall for vaksinen. Litt motsatt av sånn vi tradisjonelt gjør det, men vi har jo blitt så progressive i disse dager. Det viktigste er hva myndighetene sier, ikke hva tallene de presenterer sier.

Slik blir man smart og lur.
Jeg forholder meg til tallene som sier at det er ti ganger større sjanse for at en uvakinsert havner på sykehuset enn at en vaksinert gjør det. Dette er offisielle tall og man ser dem i alle land som har slike oversikter . Og matematikken en veldig enkel å forstå.

Jeg har ikke sagt et ord om at "økning i all faktorer er positive" for vaksinen. Du må nesten spesifisere litt hva det er du mener med det.

At du sier du hadde 6 i matte på VGS er helt irrelevant i denne sammenheng. Det er jo bare argumentum ab auctoritate

Men hadde du det burde du ikke ha problemer med å komme frem de samme resulatene som oss. Dette er som sagt ikke vanskelig matematikk.
Gjelder dette uvaksinerte i alle aldre og uansett helsestatus. Er det ikke litt uredelig å si at det er 10 ganger så stor sjanse for en 20 åring å havne på sykehus, når det er de eldre som drar opp gjennomsnittet?

NoDabForYou
Innlegg: 1951

Legg inn av NoDabForYou »

PapaSmurf skrev: man jan 17, 2022 11:39 am
Captain Morgan skrev: man jan 17, 2022 11:32 am
PapaSmurf skrev: man jan 17, 2022 11:29 am Jeg har vært på debattfora i mange år, men denne debatten er i en særstilling den merkeligste jeg har vært borti. Det er som en slags Ray Bradbury-novelle der man aldri greier å bryte sirkeldiskusjonen. Dagene går, ukene går, månedene går, men debatten er på stedet hvil.

Tusenvis av innlegg, men det er bare repriser. Man kunne egentlig bare laget et script som plukket ut random poster som allerede ligger inne og postet dem på nytt hvert andre minutt. Og jeg tror knapt man hadde merket forskjell.

Det var befriende å trekke seg ut av debatten.
Det var en særdeles merkelig måte å gjøre det på, da.
Mener du det? Hadde jeg argumentert for eller i mot tiltak eller noe slikt i posten så hadde du hatt en sak. Men det at jeg poster et par innlegg betyr ikke at jeg slenger meg inn i skyttergravskrigen igjen.
Da er det bare å holde seg unna. Det er ingen som savner deg.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

oddvar_kjempebra skrev: man jan 17, 2022 11:43 am
PapaSmurf skrev: man jan 17, 2022 11:39 am
Captain Morgan skrev: man jan 17, 2022 11:32 am

Det var en særdeles merkelig måte å gjøre det på, da.
Mener du det? Hadde jeg argumentert for eller i mot tiltak eller noe slikt i posten så hadde du hatt en sak. Men det at jeg poster et par innlegg betyr ikke at jeg slenger meg inn i skyttergravskrigen igjen.
Men jeg skjønner ikke helt hvorfor du hadde behov for å komme inn for å fortelle at du fremdeles var ute. Og jeg sier ikke det for å kritisere. Jeg skjønner bare ikke helt hva meningen var.

Var det for å kritisere de som fremdeles befinner seg i denne sirkelen?
Mer for å uttrykke at debatten er fullstendig ufruktbar. Men det er ikke kritikk mot debattantene, jeg var jo lenge en del av dette opplegget sjøl.

Eller egentlig ikke det at den er ufruktbar. Det er det jo mange debatter som er, men kombinasjonen ufruktbar og mengden innlegg fascinerer.

Men ikke la meg forstyrre.

Bilde

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

NoDabForYou skrev: man jan 17, 2022 11:47 am
PapaSmurf skrev: man jan 17, 2022 11:39 am
Captain Morgan skrev: man jan 17, 2022 11:32 am

Det var en særdeles merkelig måte å gjøre det på, da.
Mener du det? Hadde jeg argumentert for eller i mot tiltak eller noe slikt i posten så hadde du hatt en sak. Men det at jeg poster et par innlegg betyr ikke at jeg slenger meg inn i skyttergravskrigen igjen.
Da er det bare å holde seg unna. Det er ingen som savner deg.
--- Du står vel ikke først i køen over de som vil bli savnet selv.
(neida,det gjør ikke jeg heller men så vet jeg det også selv)

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

NoDabForYou skrev: man jan 17, 2022 11:46 am
oddvar_kjempebra skrev: man jan 17, 2022 11:23 am
Germania skrev: man jan 17, 2022 10:51 am

Siden dette nevnes i forbindelse med min matematikk så kan jeg jo bare nevne at jeg fikk 6 på vitnemålet og på eksamen.

Men du skal gjerne få lov til å tro at økning i alle faktorer er positive tall for vaksinen. Litt motsatt av sånn vi tradisjonelt gjør det, men vi har jo blitt så progressive i disse dager. Det viktigste er hva myndighetene sier, ikke hva tallene de presenterer sier.

Slik blir man smart og lur.
Jeg forholder meg til tallene som sier at det er ti ganger større sjanse for at en uvakinsert havner på sykehuset enn at en vaksinert gjør det. Dette er offisielle tall og man ser dem i alle land som har slike oversikter . Og matematikken en veldig enkel å forstå.

Jeg har ikke sagt et ord om at "økning i all faktorer er positive" for vaksinen. Du må nesten spesifisere litt hva det er du mener med det.

At du sier du hadde 6 i matte på VGS er helt irrelevant i denne sammenheng. Det er jo bare argumentum ab auctoritate

Men hadde du det burde du ikke ha problemer med å komme frem de samme resulatene som oss. Dette er som sagt ikke vanskelig matematikk.
Gjelder dette uvaksinerte i alle aldre og uansett helsestatus. Er det ikke litt uredelig å si at det er 10 ganger så stor sjanse for en 20 åring å havne på sykehus, når det er de eldre som drar opp gjennomsnittet?
Jeg sa ikke at det var 10 ganger så stor sjanse for en 20 åring å havne på sykehus. Jeg pratet generelt, så her er det du som er uredelig.

Jeg har også sagt mange ganger at forskjellen på å vaksinere seg og ikke vaksinere seg for en 20-åring er såpass liten at det ikke er så farlig om han ikke gjør det. Risikoen for å bli alvorlig syk av vaksinen er veldig, veldig liten, men det er det også for å bli alvorlig syk av viruset.

Jeg vet ikke om tallene man har for 20-åringer er store nok til at man kan trekke statistisk signifikante konklusjoner om faren for å bli innlagt.

Men man ser at gjennomsittalderen på de innlagte er langt lavere for de uvaksinerte enn for de vaksinerte så det er trolig at om man hadde hatt store nok data ville de nok viste en større fare for innleggelse for uvaksinerte 20-åringer enn for vaksinerte.

Er du vaksinert, under 60 og uten underliggende sykdommer havner du rett og slett ikke på intensiven. Men det ligger mange uvaksinerte 30-åringer på intensiven.

Her kan du se de siste tallene jeg fant:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/E ... vaksinerte

I aldersgruppen 18-44 er det altså 14 ganger større risiko å få "alvorlig forløp".
Sist redigert av oddvar_kjempebra den man jan 17, 2022 12:02 pm, redigert 2 ganger totalt.

TWU

Legg inn av TWU »

PapaSmurf skrev: man jan 17, 2022 11:47 am
Eller egentlig ikke det at den er ufruktbar. Det er det jo mange debatter som er, men kombinasjonen ufruktbar og mengden innlegg fascinerer.
Flere parallelle diskusjoner som pågår da..
Du har den evigvarende saken som omhandler innlagte vaksinerte vs uvaksinerte, og der forstår jeg ærlig talt ikke hvorfor man gidder lenger. Tallene er det de er.

Det viktigste nå for tiden går jo på hvorvidt vi har tiltak som reflekterer situasjonen. At det for tiden er mangel på positive innlegg knyttet til dette kan også være et tegn på at det faktisk ikke er så mye grunnlag for den byrden vi har på oss.

Også er sånn ca 50% kverulering, men dette går det enkelt an å hoppe over

12dd

Legg inn av 12dd »

NoDabForYou skrev: man jan 17, 2022 11:47 am
PapaSmurf skrev: man jan 17, 2022 11:39 am
Captain Morgan skrev: man jan 17, 2022 11:32 am

Det var en særdeles merkelig måte å gjøre det på, da.
Mener du det? Hadde jeg argumentert for eller i mot tiltak eller noe slikt i posten så hadde du hatt en sak. Men det at jeg poster et par innlegg betyr ikke at jeg slenger meg inn i skyttergravskrigen igjen.
Da er det bare å holde seg unna. Det er ingen som savner deg.
Feil. Jeg savner innleggene hans.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

PapaSmurf skrev: man jan 17, 2022 11:29 am Jeg har vært på debattfora i mange år, men denne debatten er i en særstilling den merkeligste jeg har vært borti. Det er som en slags Ray Bradbury-novelle der man aldri greier å bryte sirkeldiskusjonen. Dagene går, ukene går, månedene går, men debatten er på stedet hvil.

Tusenvis av innlegg, men det er bare repriser. Man kunne egentlig bare laget et script som plukket ut random poster som allerede ligger inne og postet dem på nytt hvert andre minutt. Og jeg tror knapt man hadde merket forskjell.

Det var befriende å trekke seg ut av debatten.
Det er vel ikke så rart i og med at situasjonen samfunnet vårt befinner oss i minner om en blanding av 1984 og Groundhog Day.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Australia ble jo trukket fram av en del av Nyborg-fansen som et land vi heller burde følge da de fant ut av verken Danmark eller UK var sammenlignbare heller fordi de hadde hatt mer Covid-19 enn oss tidligere.

Dagens tall fra Australia, som har 4,7 ganger så stor befolkningen for oss. (Justert for norske folketall)

Innlagt med covid-19: 4700 (1000)
Innlagt på intensiven med Covid-19: 411 (87)
Daglig smittede: 110.000 (23000)

Kan vi slå fast at omikron er veldig mildt snart, eller må vi se på enda et annet land?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

PapaSmurf skrev: man jan 17, 2022 11:47 am
oddvar_kjempebra skrev: man jan 17, 2022 11:43 am
PapaSmurf skrev: man jan 17, 2022 11:39 am

Mener du det? Hadde jeg argumentert for eller i mot tiltak eller noe slikt i posten så hadde du hatt en sak. Men det at jeg poster et par innlegg betyr ikke at jeg slenger meg inn i skyttergravskrigen igjen.
Men jeg skjønner ikke helt hvorfor du hadde behov for å komme inn for å fortelle at du fremdeles var ute. Og jeg sier ikke det for å kritisere. Jeg skjønner bare ikke helt hva meningen var.

Var det for å kritisere de som fremdeles befinner seg i denne sirkelen?
Mer for å uttrykke at debatten er fullstendig ufruktbar. Men det er ikke kritikk mot debattantene, jeg var jo lenge en del av dette opplegget sjøl.

Eller egentlig ikke det at den er ufruktbar. Det er det jo mange debatter som er, men kombinasjonen ufruktbar og mengden innlegg fascinerer.

Men ikke la meg forstyrre.

Bilde
Enig. Det er egentlig ingenting å diskutere lenger. Vaksinene virker, omikron er veldig mild og dagens tiltak er ikke legitime og kan ikke forsvares etter smittevernsloven. Folk bør leve som normalt og Nakstad bør finne seg noe annet å gjøre.
Sist redigert av Solvgutt1 den man jan 17, 2022 12:13 pm, redigert 1 gang totalt.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Selv Jacinda har kastet kortene:
"A case of when, not if..."

Sist redigert av MatsEn89 den man jan 17, 2022 12:07 pm, redigert 1 gang totalt.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Solvgutt1 skrev: man jan 17, 2022 12:04 pm Australia ble jo trukket fram av en del av Nyborg-fansen som et land vi heller burde følge da de fant ut av verken Danmark eller UK var sammenlignbare heller fordi de hadde hatt mer Covid-19 enn oss tidligere.

Dagens tall fra Australia, som har 4,7 ganger så stor befolkningen for oss. (Justert for norske folketall)

Innlagt med covid-19: 4700 (1000)
Innlagt på intensiven med Covid-19: 411 (87)
Daglig smittede: 110.000 (23000)

Kan vi slå fast at omikron er veldig mildt snart, eller må vi se på enda et annet land?
Kanskje de må finne på et fantasiland for å rettferdiggjøre tiltakene snart?

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Jeg er enig med at mye om corona er ganske utdebattert for lenge siden. Når de har opphevet alle tiltakene, vaksinepass, testing etc. er jeg fornøyd og trekker meg fra all diskusjon for dette om alltid. Da er det jeg ønsker oppnådd.

NoDabForYou
Innlegg: 1951

Legg inn av NoDabForYou »

TerryMcDermott skrev: man jan 17, 2022 11:55 am
NoDabForYou skrev: man jan 17, 2022 11:47 am
PapaSmurf skrev: man jan 17, 2022 11:39 am

Mener du det? Hadde jeg argumentert for eller i mot tiltak eller noe slikt i posten så hadde du hatt en sak. Men det at jeg poster et par innlegg betyr ikke at jeg slenger meg inn i skyttergravskrigen igjen.
Da er det bare å holde seg unna. Det er ingen som savner deg.
--- Du står vel ikke først i køen over de som vil bli savnet selv.
(neida,det gjør ikke jeg heller men så vet jeg det også selv)
Nå er jeg ikke her for å sanke vennskap, men jeg slenger i det minste ikke innom en gang i måneden for å fortelle hvor dumme alle som poster i tråden er...

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»