Hartlepool United

Svar
paul_dalton_11

Re: Hartlepool United

Legg inn av paul_dalton_11 »

mikemodano skrev: søn jan 09, 2022 7:25 pm På tide å gjøre noe med den skrøpelige serieformen. Neste helg venter Bristol Rovers borte, før turen går vestover til Carlisle tre dager etter det igjen. Siden det har blitt én fattig seier på fremmed gress siden sesongstart, er det nok for Lee, Nelson og de andre i trenerapparatet å ta tak i. Skal vi tørre å håpe på hele fire poeng fra disse to reisene, paul?
Ja jeg tenker kan håpe på hele fire poeng fra disse to reisene, mike. Nå skal vi heller ikke grave oss ned om det blir kun tre poeng, men mindre enn det vil være bekymringsfullt med tanke på den skrøpelige serieformen. Nå ryktes det at det er at par spillere på vei inn dørene, bl.a. skal Southports spiss Marcus Carver være nær en overgang. Han har funnet nettmaskene regelmessig i Conference North denne sesongen (12 ligamål fra 17 kamper), men 28-åringen har ikke vært noen notorisk målscorer tidligere i karrieren. Pools skal ha hatt konkurranse fra bl.a. Carlisle dersom rapportene medfører riktighet.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

paul_dalton_11 skrev: søn jan 09, 2022 8:39 pm Nå skal vi heller ikke grave oss ned om det blir kun tre poeng, men mindre enn det vil være bekymringsfullt med tanke på den skrøpelige serieformen.
Med tanke på hvordan Pools har tedd seg på bortebane i årets seriespill, så vil jeg heller ikke påstå at to poeng fra disse to kampene er underkjent. Greier man å unngå tap, altså to, fire eller seks poeng, så vil det være en prestasjon. De tre poengene du snakker om er også akseptabelt, men det vil avhenge av hvordan tapet i så fall kommer. Skulle man oppleve Leyton Orient-sifre, så vil man på en måte være satt et par steg tilbake igjen. Det virker som om Lee begynner å finne litt fotfeste nå, og jeg håper det ikke kun er en illusjon. Derfor ønsker jeg så gjerne å se klubben unngå tap på disse to reisene.
paul_dalton_11 skrev: søn jan 09, 2022 8:39 pm Nå ryktes det at det er at par spillere på vei inn dørene, bl.a. skal Southports spiss Marcus Carver være nær en overgang. Han har funnet nettmaskene regelmessig i Conference North denne sesongen (12 ligamål fra 17 kamper), men 28-åringen har ikke vært noen notorisk målscorer tidligere i karrieren.
Og Carver ble det. Han framstår som herlig entusiastisk i det første intervjuet som er lekket, og så gjenstår det å se om han makter å ta steget opp to divisjoner. Andre, og helt sikkert også bedre spillere enn ham, har feilet. Det er åpenbart én ting å score regelmessig på regionalt Conference-nivå, mens det er en ganske annen greie å makte det i fjerdedivisjon. Jeg er ikke spesielt bekymret for at han først de siste par sesongene har begynt å finne nettmaskene jevnlig; det er ikke helt uvanlig at en angriper først slår ut i full blomst i voksen alder. Carver har gjort seg bemerket som en fysisk tøff og arbeidssom spiss både i Chorley og nå i Southport, og med en slik innstilling er ikke veien lang til hjertene blant de trofaste i Town End-seksjonen på Victoria Park. Han forsøkte seg i Football League med Accrington Stanley for en del år tilbake, men jeg tror ikke man skal legge noen vekt på det magre scoringsutbyttet han opplevde der. Dette er en Marcus Carver full av trygghet og selvtillit, og da er det bare opp til Lee, Nelson og Sweeney å hente ut potensialet (det høres jo så enkelt ut!).

En digresjon: Jeg er litt overrasket over at Pools aldri har forsøkt seg på Glen Taylor. Spennymoor-spissen har i flere sesonger gått for å være den beste allroundspissen i Conference North, og han har jo også bevist at det ikke er noe galt med målteften. Nå er han 31 og helt sikkert uaktuell, og jeg husker jeg så ham da han enda spilte for Ashington i Northern League og gjorde seg bemerket som målgjører av rang. Det var lett å se at han skilte seg litt ut på det nivået, og han har jo bevist i løpet av sesongene på Brewery Field at han har en del å fare med. Også Taylor har vokst seg bedre og bedre jo flere årringer han har skaffet seg, og på mange måter er det synd at han aldri har fått sjansen til å bevise hva han kan for et enda større publikum. Det kan like gjerne ha å gjøre med at han er tilfreds med å være semiproff, og at han har en sivil jobb og en livssituasjon generelt han ønsker å verne om (at mulighetene til å bli proff har vært til stede, men at han har takket nei). En Taylor på 28 burde vært en no-brainer for Pools. Digresjon over.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Ikke overraskende viser Crystal Palace seg som en klubb det oser klasse av: De har valgt å subsidiere de offisielle supporterbussene fra Hartlepool ned til Syd-London for FA-cup fjerde runde-oppgjøret første februarhelg, slik at hver enkelt supporter slipper unna med £12,50 i reiseutgifter (dersom de nå velger denne reiseformen, da). Da slipper Pools-supporterne å pantsette gebisset for å se heltene i aksjon på et Premier League-stadion, og kanskje får man sågar råd med en førkamptår.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Carver rett inn på laget mot Bristol Rovers
Nysigneringen fra Southport går rett inn i førsteelleveren, noe som er eneste endring manageren gjør på laget som slo Blackpool. Den andre signeringen, midtstopper Hull, er å finne på benken.
Reservekeeper Mitchell og reservespiss Fondop er begge uten kontrakt etter at deres korttidskontrakter har nådd veis ende. Klubben er samtaler med begge og manageren sier ingen spillere vil bli sendt på dør av klubben. Spørsmålet er om de ønsker å binde seg videre i Pools med små utsikter til spilletid i klubben. Jeg er usikker på om Hendrie er i samme situasjon, eller om han er ute med skade eller bare langt unna førstelaget?

Pools går inn i en hektisk periode med to kamper i uka fremover. Cupformen har vært upåklagelig, men ligaformen, og særlig borteformen, har vært så som så. Som mike har vært inne på, det er på tide å samle noen bortepoeng og vise at laget er mer enn godt nok til fornyet kontrakt i League2. Det blir spennende å se om Carver og Hull kan være med på å forsterke laget. Det kommer nok flere signeringer inn dørene før overgangsvinduet stenger. Lånespillere som Burey, Goodwin og Jones har alle returnert til sine klubber. Dermed er Daly (Huddersfield) og Hull (Rotherham) eneste lånespillere i klubben. Dermed har vi potensielt tre ledige plasser for lånesoldater. Graeme Lee har ikke gitt opp at Burey kan komme tilbake senere i januar dersom Millwall får flere spillere tilgjengelig.

Laget: Killip; Byrne, Liddle, Odusina; Sterry, Holohan, Featherstone, Crawford, Ferguson; Molyneux, Carver. Reserver: Boyes, Ogle, Hull, Shelton, Daly, Grey, Cullen.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Målløst til pause i en kamp der Pools har vært solide. Vi har hatt ballen mest og vi er det mest aggressive laget i presspillet. Vi har hatt minst seks cornere og en brukbar sjanse ved Carver. En solid gjennomført omgang på bortebane, selv om vi kunne vært litt skarpere foran motstanders boks. Carver har vært brukbar i sin debut. Han er dyktig til å holde på ball og spille opp til motstandere. Ved et par anledninger skulle han nok prøvd egne sjanser fremfor å spille til motspillere. Odusina har vært dyktig og har hatt en god kamp så langt.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Bristol Rovers tar ledelsen 1-0 etter 87 minutter. Ballen spretter hjemmelaget vei etter et innlegg og ballen settes kontakt opp i nettaket. Pools har vært gode både defensivt og offensivt, så dette var et slag under beltestedet.

PS. Rovers opp til 2-0 fire minutter på overtid etter nydelig frispark fra 18 meter. Hjemmelaget kontret og Sterry laget frispark som bakerste mann og fikk se direkte rødt kort. Så urettferdig og brutal kan fotballen være. Pools var best i 87 minutter og skapte de fleste og største sjansene.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Mike Fondop forlater Hartlepool
Fondop forlater Pools etter at kontrakten har gått ut. Spissen fikk tre kamper fra start og fem innhopp i ligaspill, samt tre innhopp i cupkamper. På disse kampene klarte han aldri å komme på scoringslisten. Med Carver sin inntreden i angrepsrekka så var nok utsiktene små for at Fondop skulle få så mye spilletid, og han står nå fri til å prøve lykken et annet sted. Basert på prestasjonene i Pools blir nok dette utenfor ligasystemet. Han ga alltid alt på banen, men han viste ikke nok i kampene til at jeg er overbevist på at han er god nok for ligaspill.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Matty Daly forlater Pools
Huddersfield har kalt tilbake Daly fra sitt lån i Hartlepool. Den kreative midtbanespilleren har vært god for Pools og er toppscorer i klubben om man regner med cupene. Helt klart et tap for Hartlepool at han nå er tilbake hos terrierene som har mange spillere ute. Daly har sittet på benken de siste kampene noe som kan ha bidratt til at Huddersfield nå henter Daly hjem.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Jeg synes du er raus i karakteristikken din av Fondop, dalton. Nå skal jeg være rask til å skyte inn at jeg ikke har sett ham, men om man skal tro det man leser om ham av Pools-supporterne, og til tross for at man tar en del av det med ei klype salt, så har han ikke akkurat etterlatt seg et avtrykk for evigheten. Ikke en gang som kulthelt når han opp. Låter som en rambukk som kanskje kunne gjort nytte for seg på tredje nonliganivå om en skal tro noen av beretningene. Tro hvor han havner, om han da i det hele tatt fortsetter med fotballen?

Kjedelig med Daly, som virket å ha levert skapelig. Slik han har holdt på i diverse cupturneringer, så kunne man saktens hatt bruk for ham både mot Charlton og mot Crystal Palace. Men vi får tro at noe(n) er på tur inn som erstatning. Har det ikke, blant annet, vært litt snakk om en påstått spennende unggutt fra Middlesbrough?

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

mikemodano skrev: man jan 17, 2022 7:55 pm Jeg synes du er raus i karakteristikken din av Fondop, dalton.
Jeg var litt forsiktig i mine uttalelser da jeg kun har sett han spille ved et par anledninger og ikke har så mye vurderingsgrunnlag. Men jeg vil nok rangere han på linje med spillere som Kona Hislop, Adie Mike og Lee Ellison.
mikemodano skrev: man jan 17, 2022 7:55 pm Kjedelig med Daly, .... Men vi får tro at noe(n) er på tur inn som erstatning. Har det ikke, blant annet, vært litt snakk om en påstått spennende unggutt fra Middlesbrough?
Hvis tilbakekallingen av Daly kom like overraskende på klubben som på oss andre, så vil jeg tro at man ikke har en erstatter stående klar. Med Featherstone, Holohan, Shelton og Crawford som sentrale midtbanespillere så er nok ikke midtbanen den posisjonen vi er mest avhengige av å forsterke i. Jeg tenker at dersom vi skal forsterke må det være spillere som går rett inn og gjør førsteelleveren bedre. Våre naboer i Middlesbrough har nok et par slike spillere, men jeg er usikker på om ryktene har hold i seg - eller om det kun er linken mellom Lee om Middlesbrough som setter fart i slike rykter.

Spillerstallen bærer preg av at Challinor og klubben fikk litt panikk i et kort overgangsvinduet etter playoff-finalen. Vi har en bra førsteellever, men det er jammen meg mye stallfyll for å si det pent. Fondop, Goodwin, Jones, Lawlor, Olomola og Smith tar opp seks lønninger, men bidrar ikke mye med kvalitet. Jeg er heller ikke overbevist av spillere som Boyes, Cook og Hendrie. Da har jeg nevnt ni spillere av troppen som ikke bidrar i særlig grad. Legg til MacDonald som ble sendt tre nivåer ned til Whitby for å få spilletid. Hadde man brukt disse ti lønningene til å hente 2-3 mann av ypperste kvalitet så hadde man kanskje snuser på playoff. En måltyv, en sterk midtbanespiller og en god stopper og vi hadde vært et lag å regne med i denne divisjonen. Man snakker om at man ikke har økonomi til å hente gode, etablerte L2-spillere. Men man har økonomi til å hente inn minst 10 spillere som man betaler lønn uten at de bidrar sportslig i det hele tatt. Jeg følger ikke helt den logikken må jeg innrømme...! Nå sender heldigvis Lee noen av disse på dør, men jeg er redd for at de erstattes med tilsvarende signeringer. Hartlepool skal passe seg, om Oldham eller Scunthorpe får fart på poengsankingen så blir det fort nedrykkskamp i Clarence Road.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Carlisle vs. Hartlepool 0-0
Poengdeling i Carlisle etter at Pools hadde klart overvekt av ballinnehav, mens hjemmelaget hadde flest skudd på mål. Pools virker bedre defensivt under Lee, og manageren sa ved overtagelse av managerposten at det ville være en prioritert oppgave å være tettere bakover. Vi spiller fortsatt god fotball, men er i liten grad farlig foran motstandernes mål. Dette er et problem som må løses dersom man vil unngå kamp mot nedrykk i Hartlepool.
Laget: Killip; Byrne, Liddle, Odusina; Ogle, Holohan, Featherstone, Crawford (Shelton 66), Ferguson; Molyneux (Grey 88), Carver (Cullen 53). Ikke benyttet: Boyes, Hendrie, Hull, Smith.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Daly til Bradford
Under et døgn etter at Huddersfield kalte hjem Daly pga. skadesituasjon i klubben, ble midtbanespilleren sendt ut på nytt lån til divisjonskollega Bradford. Med tanke på at låneavtalen mellom Pools og Huddersfield var på hele sesongen, så er denne utviklingen mildt sagt bekymringsfull. Geografisk er jo Bradford nærmere Huddersfield, og muligens var også Huddersfield bekymret over manglende spilletid de siste ukene. Så managerbytte kan også ha innvirket på denne beslutningen. Daly har gjort en god figur denne sesongen og han må vel være inne på topp 10 av gode lånesigneringer i vår tid som Poolies?

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Veldig spesielt. Jeg registrerte dette i går kveld, og syntes også det virket veldig pussig. Det kan ha ligget et personlig motiv bak for alt man vet, siden Bradford åpenbart ligger nærmere Huddersfield (der vi får anta at Daly har bopel) enn hva Hartlepool gjør, og han kan ha vært misfornøyd med spilletid, kanskje da primært i seriespillet. Bradford er jo kjent som Huddersfields nærmeste rival i klassisk forstand, men siden de ikke har møttes i ligaen siden 06/07-sesongen står det vel ikke så mye bedre til i deres interne forhold enn hva som er tilfelle i Hartlepool/Darlington-kjeklingen.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Jonathan Mitchell forlater Hartlepool
Vår reservekeeper forlater oss etter at kontrakten gikk ut nå i januar. Fasit i Hartlepooltrøya ble to kamper i ligaen og ytterligere seks kamper i cuper. Han har måtte finne seg i å spille annenfiolin bak Ben Killip, og i en alder av 27 år søker han nok nye jaktmarker for å bli førstekeeper.

Jake Lawlor forlater Hartlepool
Selv om kontrakten gikk frem til sommeren har klubb og spiller kommet til enighet om å avslutte kontrakten. En cupkamp i Football League Trophy og et innhopp i ligaen på overtid, som spiss, ble alt midtstopperen fikk ut av sin Hartlepoolkarriere. Han har vært utlånt til Bromley (hvor han ikke fikk spilletid) og Darlington. 30-årige Jake fortsetter nok sin videre karriere i nonleague.

Lezah

Legg inn av Lezah »

paul_dalton_11 skrev: ons jan 19, 2022 2:30 pm Jake Lawlor forlater Hartlepool
Selv om kontrakten gikk frem til sommeren har klubb og spiller kommet til enighet om å avslutte kontrakten. En cupkamp i Football League Trophy og et innhopp i ligaen på overtid, som spiss, ble alt midtstopperen fikk ut av sin Hartlepoolkarriere. Han har vært utlånt til Bromley (hvor han ikke fikk spilletid) og Darlington. 30-årige Jake fortsetter nok sin videre karriere i nonleague.
Man Utd-legenden ønskes alt vel videre på sin ferd.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Jonathan Mitchell er klar for Doncaster. Ikke dårlig å finne seg en League1-klubb etter å ha vært reservekeeper hos oss.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Det er begrenset med superkjendisfans av Hartlepool, men det må være lov å kalle artisten Meatloaf en slik. I går døde amerikaneren i en alder av 74. "Hvorfor Hartlepool?" I den grad Meatloaf mottok spørsmål om hvilket fotballag han støttet, så skal han helst ha svart "ja, men har du ikke hørt historien om apen som ble skylt i land i Hartlepool under napoleonskrigene?" Et slags kjærlighetsforhold oppsto da Meatloaf skal ha vært på søk etter et "litt underlig" lag å støtte. Jeg skal ikke påstå at jeg kjenner meg direkte igjen i fyrens motiv, selv om det heller ikke framstår for meg som aldeles fjernt. Han besøkte visstnok byen, men opplevde han noensinne å se "heltene" i aksjon? Der er jeg litt mer usikker.

Selv må jeg innrømme at jeg maks kjenner til én Meatloaf-låt, dersom jeg legger godvilja til, men ethvert dødsfall fører sorg med seg for nær familie og venner, så jeg har ingen planer om å diskredittere ham på noe vis. Hvil i fred, min gode mann. NSD!

JDeacon

Legg inn av JDeacon »

mikemodano skrev: fre jan 21, 2022 11:54 pm Det er begrenset med superkjendisfans av Hartlepool, men det må være lov å kalle artisten Meatloaf en slik. I går døde amerikaneren i en alder av 74. "Hvorfor Hartlepool?" I den grad Meatloaf mottok spørsmål om hvilket fotballag han støttet, så skal han helst ha svart "ja, men har du ikke hørt historien om apen som ble skylt i land i Hartlepool under napoleonskrigene?" Et slags kjærlighetsforhold oppsto da Meatloaf skal ha vært på søk etter et "litt underlig" lag å støtte. Jeg skal ikke påstå at jeg kjenner meg direkte igjen i fyrens motiv, selv om det heller ikke framstår for meg som aldeles fjernt. Han besøkte visstnok byen, men opplevde han noensinne å se "heltene" i aksjon? Der er jeg litt mer usikker.

Selv må jeg innrømme at jeg maks kjenner til én Meatloaf-låt, dersom jeg legger godvilja til, men ethvert dødsfall fører sorg med seg for nær familie og venner, så jeg har ingen planer om å diskredittere ham på noe vis. Hvil i fred, min gode mann. NSD!
Du trur du kjenner til maks ei låt med Meatloaf. Men er ganske sikker på at du ville gjenkjent både 2 og 3 om dei kom på radioen. :)

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Nasjonal semifinale, dalton. Nok et tredjedivisjonslag må bite i torva. Grattis!
Det ska dæm ha, Charlton - dæm prøvd.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Det er mange som virker tilfreds med at Omar Bogle har kommet inn dørene på Victoria Park nå i løpet av eftan/kvelden. Det kan man jo forstå, siden han er en spiss med en CV som nok låter fornem for en Hartlepool-spiss. Det må imidlertid påpekes at han ikke akkurat har satt nettmaskene i kok de siste sesongene, men nå er han samtidig tilbake på et nivå som bør kle ham. Vi får håpe at matchen med de offensive spillerne som allerede finnes i klubben viser seg god, og jeg håper ikke dette samtidig betyr at en som Mark Cullen er på tur vekk?

En 19-årig offensiv midtbanemann ved navn Isaac Fletcher, som kommer fra naboen Middlesbrough, har også kommet til (på lån), så nå begynner det virkelig å folksomt i kampen om plassene fra midten og framover. Man har sett folk som Luke Molyneux og og Joe Grey stikke seg ut stadig oftere, og det er ikke mer enn et par-tre uker siden Southport-spissen Marcus Carver også tegnet på.

En defensiv forsterkning før vinduet smeller igjen nå, dalton, så er det lov å se opp og fram, og også drømme om Wembley-finale.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

mikemodano skrev: tor jan 27, 2022 9:49 pm Det er mange som virker tilfreds med at Omar Bogle har kommet inn dørene på Victoria Park nå i løpet av eftan/kvelden. Det kan man jo forstå, siden han er en spiss med en CV som nok låter fornem for en Hartlepool-spiss. Det må imidlertid påpekes at han ikke akkurat har satt nettmaskene i kok de siste sesongene, men nå er han samtidig tilbake på et nivå som bør kle ham. Vi får håpe at matchen med de offensive spillerne som allerede finnes i klubben viser seg god, og jeg håper ikke dette samtidig betyr at en som Mark Cullen er på tur vekk?
Graeme Lee har sagt at ingen spillere er på vei ut før januarvinduet stenger, så det er håp om at vi får se Bogle og Cullen sammen på topp i løpet av vårsesongen.

CVen til Ogle er imponerende ja. I januar 2017 betalte Wigan £750k for han, mens Cardiff punget ut £1m for spissen i august samme år. Som du riktig påpeker har scoringsfrekvensen ikke vært like hyppig etter at han forlot Grimsby i januar 2017. I Solihull Moors og Grimsby var han en måltyv, så vi får håpe at han finner tilbake til målformen i Hartlepool. 28-åringen er i underkant av 190 cm og står med 38 scoringer på 146 ligakamper. Dermed får vi mer fysikk på topp og fremstår på papiret som det oppspillspunktet vi har manglet lengst fremme, og spillere som Cullen, Molyneux og Grey vil nok kunne nyte godt av en fysisk sterk makker på topp. Han beskriver seg selv som direkte og kan drible og score bed både hode og begge føtter.

Det er en imponerende rekke av klubber han har spilt for:
  • Hinchley Utd. (8/3)
    Solihull Moors (111/62)
    Grimsby (68/32)
    Wigan (14/3)
    Cardiff (21/4)
    Peterborough (lån, 9/1)
    Birmingham (lån, 15/1)
    Portsmouth (lån, 12/4)
    Den Haag (lån, 5/1)
    Charlton (17/2)
    Doncaster (27/3)
Tar vi med nonleague så er status 115 mål på 303 kamper i seriespillet. Så ikke rart at fansen er fornøyd med denne signeringen. Det har vært tynt på topp denne sesongen etter at Oates og Armstrong forlot oss i sommer.
Sist redigert av paul_dalton_11 den tor jan 27, 2022 11:39 pm, redigert 1 gang totalt.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

mikemodano skrev: tor jan 27, 2022 9:49 pm En 19-årig offensiv midtbanemann ved navn Isaac Fletcher, som kommer fra naboen Middlesbrough, har også kommet til (på lån), så nå begynner det virkelig å folksomt i kampen om plassene fra midten og framover. Man har sett folk som Luke Molyneux og og Joe Grey stikke seg ut stadig oftere, og det er ikke mer enn et par-tre uker siden Southport-spissen Marcus Carver også tegnet på.
Fletcher står kun med en ligakamp for Middlesbrough. Han startet kampen og spilte 84 minutter da Huddersfield ble slått 2-1 i februar 2021. Han skal være en lovende midtbanespiller som kan spille i flere posisjoner. Som Bogle så tilfører han høyde på rundt 190 cm. Så det virker som manager Lee har sett at vi trenger mer fysikk fremover på banen for å bite fra oss i League2. Jeg tenker at Fletcher virker som en brukbar erstatning for Daly.

Du er inne på at det begynner å bli folksomt på topp. Muligens gir det større fleksibilitet formasjonsmessig. Det virker som vi har mannskap til både 3-5-2, 4-4-2 og 4-3-3. Det vil gi mulighet for å flytte Molyneux og Grey mer ut på kant, mens at Bogle, Cullen og Carver får ta seg av den sentrale rollen.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

mikemodano skrev: tor jan 27, 2022 9:49 pm En defensiv forsterkning før vinduet smeller igjen nå, dalton, så er det lov å se opp og fram, og også drømme om Wembley-finale.
Ja det blir spennende å se om det kommer inn en defensiv forsterkning. Vi er linket med Bradfords keeper Richard O'Donnell, en rutinert 33-åring som mistet plassen som førstekeeper i slutten av november. Vi trenger en ekstra keeper og gjerne en som kan utfordre Ben Killip.

Odusina har vært outstanding etter at Lee tok over managerstolen. Byrne og Liddle har også vært bra på stopperplass. Francis-Angol kan spille både på venstre stopperplass, i tillegg til venstre back. Vi kunne nok trengt en ekstra midtstopper om vi skal fortsette med tre midtstoppere. Hvis ikke må det være en signering ala Bogle, altså en som papiret er betydelig bedre enn de vi har. Jeg tenker også at vi kunne trengt en defensiv midtbanespiller som kunne være med å gi midtstopperne bedre arbeidsforhold og som kan være en ballvinner på midtbanen.

Vi trenger også mer fart i laget. Odusina har bra fart, men ellers er det lite pace i laget. Så det blir spennende å se om vi får inn flere spillere før vinduet stenger. Manageren sa etter Charlton-kampen at man var i samtale med fire spillere og håpet å få inn to spillere før helgen. Der har manageren levert, så jeg ser litt lysere på vårsesongen enn det jeg gjorde for ei uke siden.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Joe White signerer for Pools på lån
I formiddag ble det klart at Joe White kommer på lån fra Newcastle. 19-åringen skrev helt nylig ny kontrakt med Newcastle og blir nå sendt ut på lån for å få erfaring med førstelagsfotball. Midtbanespilleren har fortid på England U18. Han skal være kreativ spiller og sier selv at Hartlepool spiller god fotball er hovedgrunnen til at han kommer. Han har fire kamper og et mål for Newcastle U21 i Football League Trophy. Han får drakt nummer 30 og er spilleklar til neste helgs kamp i FA Cupen mot Crystal Palace.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Foran Exeter kampen
Manager Lee har forsterket laget fremover på banen med signeringene av Bogle, Fletcher og White. Dermed er vi oppe i fem nye spillere i januarvinduet med Carver og Hull som signerte tidligere i måneden. Det er ingen tvil om at vi har styrket lagets fysikk, noe som er viktig på dette nivået. Men samtidig skal det være spillere som skal passe inn i Pools spillende stil. Challinor beskrev oss som et innleggslag. Vi har kommet til mange innlegg og cornere, men har manglet litt fysikk og høyde inne i boksen. Nå håper jeg de nye spillerne gjør at vi blir mer målfarlige.

Pools har tatt den lange turen ned til Exeter. Carver er ute med skade og vil miste dagens kamp, i tillegg til Palace-kampen pga. karantene. Ellers skal de fleste spillere være tilgjengelig. Sterry er tilbake i ligaspill etter å ha stått over kampene mot Carlisle og Stevenage. Pools var gode mot Charlton og det blir spennende å se hvor mange endringer det blir på laget i ettermiddag. Jeg regner med at Bogle går rett inn i førsteelleveren. Det er bare å glede seg til dommeren blåser kampen i gang. dalton skal benke seg foran tv og følge kampen på iFollow.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Med 1-2-10 på fremmed gress er vi det laget i League2 med den dårligste bortestatistikken. Med 0-4-2 på de seks siste ligakampene så er vi også blant de dårligste formlagene i kjellerdivisjonen. Men helsvart er det ikke, vi har flere knallsterke cupseirer mot lag fra høyere divisjoner. Med noen forsterkninger på plass kan vi bare håpe på en bedring i ligaformen, så vi unngår søvnløse netter der vi har mareritt om nedrykksspøkelse klamme klo som drar oss ned i nedrykksgjørma.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Laget mot Exeter
Crawford og Bogle får tillit fra start. Ellers ganske ventet lag med nykommer Fletcher på benken.

Laget: Killip; Byrne, Liddle, Odusina; Sterry, Shelton, Featherstone, Crawford, Ferguson; Bogle, Molyneux. Reserver: Boyes, Hull, Ogle, Holohan, Fletcher, Grey, Cullen.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

0-0 og et godt poeng mot Exeter
Solid gjennomført kamp av Pools. Vi skapte de største sjansene før pause. I det 53. minutt fikk Featherstone direkte kort, men Pools var gode defensivt ut kampen. Det ble litt mindre ballinnehav etter utvisningen, og Exeter presset på for å utnytte sitt overtall. Pools var solide i forsvar, og vi klarte likevel å flytte spillet fremover i perioder på tross av å være en mann mindre. Isaac Fletcher kom inn siste halvdel og viste solid takter. Omar Bogle ga oss mer tyngde fremover de 72 minuttene han fikk spille før han ble erstattet av Fletcher. Et godt poeng for Pools mot et solid Exeterlag i årets lengste reise på bortebane.

Laget: Killip; Byrne, Liddle, Odusina; Sterry, Shelton, Featherstone, Crawford, Ferguson; Bogle (Fletcher 72), Molyneux (Grey 86). Ikke benyttet: Boyes, Hull, Ogle, Holohan, Cullen.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Hjemmekamp mot Rotherham i semifinalen i Football League Trophy må sies å være en god trekning for Pools. Med vår hjemmeform er det lov å håpe at vi kan gi Rotherham kamp helt til døra om en finaleplass.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

paul_dalton_11 skrev: lør jan 29, 2022 10:31 pm Hjemmekamp mot Rotherham i semifinalen i Football League Trophy må sies å være en god trekning for Pools.
Hjemmekamp var pri 1.
Det er nesten uvirkelig at Hartlepool er én kamp unna finale i ei nasjonal turnering. Det blir spesielt å se folk som Richie Barker og Ronnie Moore (ingen offisiell Rotherham-kapasitet for tiden, kan hende, men utvilsomt en evig Millers-støttespiller) tilbake på Vic Park.

Sportslig sett var nok Rotherham den verste motstanderen man kunne ha trukket; spesielt defensivt er de vanskelig å få has på. Siden det er snakk om semifinale, så må en nok anta at de vil stille både toppet og maks skjerpet. Til tross for Pools' hjemmefordel, så bør det være 75/25-favør Millers, men cup er stafett osv.

Tar du turen til Wembley om så skulle skje, dalton? Jeg lover å vurdere det dønn seriøst selv.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»