Viking FK

Svar
happykjeksbit

Re: Viking FK

Legg inn av happykjeksbit »

Vikingen skrev: man jan 17, 2022 3:14 pm
Nevi skrev: man jan 17, 2022 3:06 pm Skjønner egentlig ikke at Veton hadde det i tankene en gang. Han som var så ekstremt gira på å komme hjem. Han som til og med måtte innom Bergen først.

Da lurer jeg på hvorfor Stig Nilsen snakte som han gjorde. Var vel i podcasten at han nevnte ganske store summer om Viking skulle selge.
Ja, han nevnte vel at det måtte opp mot 30 millioner til. Skulle man få et slikt tilbud for Berisha er det jo mulig å forstå... Men det blir neppe til Molde.
For øvrig underhaldande lesing i MFK-tråden, der ein kar tilsynelatande er heilt sikker på at Veton hamnar i Molde.

Altså, rare ting skjer i fotball så ofte at eg sjeldan blir overraska lenger, men dette hadde sjokkert meg.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Viking henter altså en av seriens beste poengspillere i Sandberg og landslagskeeper fra Brentford. Tydelig at ting går godt i klubben, litt forskjell fra da vi stort sett hentet fra divisjonen under oss. Godt at Viking fortsatt snapper opp lokale talenter som Karlsbakk

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

happykjeksbit skrev: man jan 17, 2022 3:32 pm For øvrig underhaldande lesing i MFK-tråden, der ein kar tilsynelatande er heilt sikker på at Veton hamnar i Molde.

Altså, rare ting skjer i fotball så ofte at eg sjeldan blir overraska lenger, men dette hadde sjokkert meg.
Og den listen med hva ulike aktuelle spillere koster fikk meg til å klukke. Logikken bak å prissette Kaasa og Berisha likt er mildt sakt underlig.

kaffi

Legg inn av kaffi »

TV 2 melder at Fridjonsson så ut til å bli klar for østerriksk klubb, men så fikk han blindtarmbetennelse og overgangen ser ut til å strande.

https://www.tv2.no/sport/14499529/

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

kaffi skrev: man jan 17, 2022 4:29 pm TV 2 melder at Fridjonsson så ut til å bli klar for østerriksk klubb, men så fikk han blindtarmbetennelse og overgangen ser ut til å strande.

https://www.tv2.no/sport/14499529/
Lå i kortene at han kunne bli solgt.


Synd for Samuel! Får bare ønske han god bedring.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Mr_Sjokomelk skrev: man jan 17, 2022 4:34 pm
kaffi skrev: man jan 17, 2022 4:29 pm TV 2 melder at Fridjonsson så ut til å bli klar for østerriksk klubb, men så fikk han blindtarmbetennelse og overgangen ser ut til å strande.

https://www.tv2.no/sport/14499529/
Lå i kortene at han kunne bli solgt.


Synd for Samuel! Får bare ønske han god bedring.
Kan noen forklare den her til en utenforstående? Selges han for at han er for dårlig eller for at han er god? Mener å huske han har spilt ganske mye i Viking men virker rart at bunnlaget i Østerrike blir sett på som et steg opp.

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

aderyn skrev: man jan 17, 2022 4:43 pm
Mr_Sjokomelk skrev: man jan 17, 2022 4:34 pm
kaffi skrev: man jan 17, 2022 4:29 pm TV 2 melder at Fridjonsson så ut til å bli klar for østerriksk klubb, men så fikk han blindtarmbetennelse og overgangen ser ut til å strande.

https://www.tv2.no/sport/14499529/
Lå i kortene at han kunne bli solgt.


Synd for Samuel! Får bare ønske han god bedring.
Kan noen forklare den her til en utenforstående? Selges han for at han er for dårlig eller for at han er god? Mener å huske han har spilt ganske mye i Viking men virker rart at bunnlaget i Østerrike blir sett på som et steg opp.
Toppnivået hans er bra, men det vises for sjeldent. For ustabil og Viking har nå mange spillere som kan bekle samme posisjon. I tillegg virker holdningene og kroppsspråket hans dårlig når det butter for han. En overgang nå er nok best for begge parter.

kaffi

Legg inn av kaffi »

aderyn skrev: man jan 17, 2022 4:43 pm
Mr_Sjokomelk skrev: man jan 17, 2022 4:34 pm
kaffi skrev: man jan 17, 2022 4:29 pm TV 2 melder at Fridjonsson så ut til å bli klar for østerriksk klubb, men så fikk han blindtarmbetennelse og overgangen ser ut til å strande.

https://www.tv2.no/sport/14499529/
Lå i kortene at han kunne bli solgt.


Synd for Samuel! Får bare ønske han god bedring.
Kan noen forklare den her til en utenforstående? Selges han for at han er for dårlig eller for at han er god? Mener å huske han har spilt ganske mye i Viking men virker rart at bunnlaget i Østerrike blir sett på som et steg opp.
Startet 13 av de 15 første kampene, så ble det stort sett benk siste halvdel. Et ønsket salg.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Skjønner ikke hvorfor en overgang skal stoppe pga en blindtarmsbetennelse. Jeg skjønner at klubber kan være skeptiske til markant sykdom eller skadehistorikk, men blindtarmsbetennelse får man statistisk sett ikke mer enn maksimalt en gang i livet.

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

CliffC skrev: man jan 17, 2022 7:26 pm Skjønner ikke hvorfor en overgang skal stoppe pga en blindtarmsbetennelse. Jeg skjønner at klubber kan være skeptiske til markant sykdom eller skadehistorikk, men blindtarmsbetennelse får man statistisk sett ikke mer enn maksimalt en gang i livet.
Kanskje Wiggen har blitt sportsjef der sammen med twitterspeideren sin? De har nok mange i kikkerten som kan heve lønn uten å gå innom sykestua.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

happykjeksbit skrev: man jan 17, 2022 3:32 pm
Vikingen skrev: man jan 17, 2022 3:14 pm
Nevi skrev: man jan 17, 2022 3:06 pm Skjønner egentlig ikke at Veton hadde det i tankene en gang. Han som var så ekstremt gira på å komme hjem. Han som til og med måtte innom Bergen først.

Da lurer jeg på hvorfor Stig Nilsen snakte som han gjorde. Var vel i podcasten at han nevnte ganske store summer om Viking skulle selge.
Ja, han nevnte vel at det måtte opp mot 30 millioner til. Skulle man få et slikt tilbud for Berisha er det jo mulig å forstå... Men det blir neppe til Molde.
For øvrig underhaldande lesing i MFK-tråden, der ein kar tilsynelatande er heilt sikker på at Veton hamnar i Molde.

Altså, rare ting skjer i fotball så ofte at eg sjeldan blir overraska lenger, men dette hadde sjokkert meg.
Det må vokse nye sopparter i Molde. Skulle tro det var RBK-supportere man snakket om her. Det eneste som kan stoppe Berisha-overgang til Molde er altså skyhøyt pengekrav fra Viking. Berisha selv står nærmest og spinner for å kunne spille for Erling Moe. Joda, neida så. Dagene går i alle fall.

tokk

Legg inn av tokk »

Om. Berisha hadde gått til Molde nå hadde det toppet alt. Det hadde vært verre enn Samuel og Yanni til RBK, verre enn Berisha til Brann.

CliffC

Legg inn av CliffC »

tokk skrev: tir jan 18, 2022 12:17 am Om. Berisha hadde gått til Molde nå hadde det toppet alt. Det hadde vært verre enn Samuel og Yanni til RBK, verre enn Berisha til Brann.
Det hadde vært verre pga at årsaken til at han i det hele tatt vil til Molde hadde vært vanskelig å forstå, og han har ikke framstått slik at en slik overgang i det hele tatt vil vurderes. Molde og Viking er pr i dag ca jevngode, og med den posisjonen han har ville det vært rart om han ville hatt en slik overgang.

For egen del var ikke Lanlay og Samuel til RBK noe annet enn en konstatering av at Viking hadde sunket dypt, og at gode spillere ikke ønsket å bli i klubben. Det siste hadde jeg forståelse for, da prestasjonsmiljøet i klubben var krise, akkurat som kvaliteten på mannskapet etterhvert. Selvfølgelig skulle jeg ønske at de gikk til en klubb i utlandet, men problemet var til syvende og sist Viking, og ikke at noen valgte RBK. I dag derimot er det ingen sportslige grunner til å velge andre norske lag.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

CliffC skrev: tir jan 18, 2022 12:36 am
tokk skrev: tir jan 18, 2022 12:17 am Om. Berisha hadde gått til Molde nå hadde det toppet alt. Det hadde vært verre enn Samuel og Yanni til RBK, verre enn Berisha til Brann.
Det hadde vært verre pga at årsaken til at han i det hele tatt vil til Molde hadde vært vanskelig å forstå, og han har ikke framstått slik at en slik overgang i det hele tatt vil vurderes. Molde og Viking er pr i dag ca jevngode, og med den posisjonen han har ville det vært rart om han ville hatt en slik overgang.

For egen del var ikke Lanlay og Samuel til RBK noe annet enn en konstatering av at Viking hadde sunket dypt, og at gode spillere ikke ønsket å bli i klubben. Det siste hadde jeg forståelse for, da prestasjonsmiljøet i klubben var krise, akkurat som kvaliteten på mannskapet etterhvert. Selvfølgelig skulle jeg ønske at de gikk til en klubb i utlandet, men problemet var til syvende og sist Viking, og ikke at noen valgte RBK. I dag derimot er det ingen sportslige grunner til å velge andre norske lag.
Nei, men penger kan være en minst like sterk grunn.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

tokk skrev: tir jan 18, 2022 12:17 am Om. Berisha hadde gått til Molde nå hadde det toppet alt. Det hadde vært verre enn Samuel og Yanni til RBK, verre enn Berisha til Brann.
Skulle likt å se Nevland forsvare den avgjørelsen. Selv for 30 millioner selger man ikke Eliteseriens beste spiss til et annet lag i serien. Og i særdeleshet ikke når man selv har et håp om å kjempe helt der oppe.

Godt mulig Berisha blir solgt, men aldri i verden om det blir innad i Norge. Hvordan enkelte Moldesupportere har klart å koke sammen dette her er for meg en gåte. Eikrem går til Rosenborg før Berisha går til Molde.

CliffC

Legg inn av CliffC »

HNilsen skrev: tir jan 18, 2022 12:38 am Nei, men penger kan være en minst like sterk grunn.
Om han vil ha penger vil jeg tro det er mest fornuftig å sikte seg inn på utlandet enn en norsk klubb.

Skjønt, det er som kjent ingenting å bruke penger på i Molde, så hvis han vil legge opp penger, så hadde det kanskje ikke vært så dumt.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

CliffC skrev: tir jan 18, 2022 12:48 am
HNilsen skrev: tir jan 18, 2022 12:38 am Nei, men penger kan være en minst like sterk grunn.
Om han vil ha penger vil jeg tro det er mest fornuftig å sikte seg inn på utlandet enn en norsk klubb.

Skjønt, det er som kjent ingenting å bruke penger på i Molde, så hvis han vil legge opp penger, så hadde det kanskje ikke vært så dumt.
Noe må det i alle fall være som gjør at såpass mange gode spillere velger å spille for tomme tribuner der oppe. Jeg tipper det er penger - mange penger!

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Veton går ikke til norsk klubb. Da ødelegger han all goodwill han har bygd opp. Penger og sportslig riktig sier han. Da er det til utlandet.

For Veton vet at Viking fort kan havne over Molde på tabellen denne sesongen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Fantastisk deilig å få inn Gunnarsson på 4 år. Endelig et keepertrekk jeg liker.

Løkberg best på bip test igår, foran Veton. Løkberg mener alvor og ser konkurransen bak han. Dette er det positive med konkurranse. Spillere yter enda litt mer for å få spille

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Enig. Har veldig troa på Gunnarsson.

Akkurat nå har vi en av de beste stallene i Eliteserien. Kanskje den beste. Dessverre vil det nok bli store endringer også hos oss. Men det er lov å håpe.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Mr_Sjokomelk skrev: man jan 17, 2022 4:29 pm
happykjeksbit skrev: man jan 17, 2022 3:32 pm For øvrig underhaldande lesing i MFK-tråden, der ein kar tilsynelatande er heilt sikker på at Veton hamnar i Molde.

Altså, rare ting skjer i fotball så ofte at eg sjeldan blir overraska lenger, men dette hadde sjokkert meg.
Og den listen med hva ulike aktuelle spillere koster fikk meg til å klukke. Logikken bak å prissette Kaasa og Berisha likt er mildt sakt underlig.
Enig, opp mot 15-20 er nok en riktig sum.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

HNilsen skrev: tir jan 18, 2022 5:01 am
CliffC skrev: tir jan 18, 2022 12:48 am
HNilsen skrev: tir jan 18, 2022 12:38 am Nei, men penger kan være en minst like sterk grunn.
Om han vil ha penger vil jeg tro det er mest fornuftig å sikte seg inn på utlandet enn en norsk klubb.

Skjønt, det er som kjent ingenting å bruke penger på i Molde, så hvis han vil legge opp penger, så hadde det kanskje ikke vært så dumt.
Noe må det i alle fall være som gjør at såpass mange gode spillere velger å spille for tomme tribuner der oppe. Jeg tipper det er penger - mange penger!
Fra en molde-supporters perpektiv så er det helt naturlig at MFK har Berisha på listen over kandidater, da han er den eneste spilleren i Norge som kvalifiserer seg til det vi er ute etter. Å ikke ha han på listen hadde vært tjenesteforsømmelse. Med det sagt så tviler jeg på at klubben tror de kan hente han, og mitt inntrykk som supporter er at moldetråden her på FD er utrolig mye mer optimistisk angående en Berisha overgang enn den gjevne molde-supporter. Jeg ser det samme som dere ser, hvorfor i alle dager skulle Berisha ville gjøre den overgangen? Kanskje hadde han gått opp en halv million i lønn, men Molde er virkelig ikke en klubb som betaler spesielt høye lønninger. Vår best betalte spiller p.d.d er Magnus Eikrem, han har lønn på rundt 2.5 millioner i året. Ikke bekymre dere, Berisha blir ikke Molde-spiller.

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

Edvin Austbø blir med til Spania som 16-åring. Det blir spennende å se hvordan det går. Får håpe at han kommer til skåre like mye for Viking som sin navnefelle slapp inn 🙂

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Rantanplan skrev: tir jan 18, 2022 3:28 pm Edvin Austbø blir med til Spania som 16-åring. Det blir spennende å se hvordan det går. Får håpe at han kommer til skåre like mye for Viking som sin navnefelle slapp inn 🙂
Jeppe Cassim, keeper fra Ålgård på 17 år får også lov å bli med. Debuterte for Ålgård som 14-åring. Er nå blitt 17 og ser han var reserve bak Rugland Ree for rekruttlaget. Også Ali Memed blir med. 18-åring som jeg ikke vet noenting om. Kult at Austbø får lov å bli med. Inspirerende for disse 3.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

stoodeh skrev: tir jan 18, 2022 3:02 pm
HNilsen skrev: tir jan 18, 2022 5:01 am
CliffC skrev: tir jan 18, 2022 12:48 am

Om han vil ha penger vil jeg tro det er mest fornuftig å sikte seg inn på utlandet enn en norsk klubb.

Skjønt, det er som kjent ingenting å bruke penger på i Molde, så hvis han vil legge opp penger, så hadde det kanskje ikke vært så dumt.
Noe må det i alle fall være som gjør at såpass mange gode spillere velger å spille for tomme tribuner der oppe. Jeg tipper det er penger - mange penger!
Fra en molde-supporters perpektiv så er det helt naturlig at MFK har Berisha på listen over kandidater, da han er den eneste spilleren i Norge som kvalifiserer seg til det vi er ute etter. Å ikke ha han på listen hadde vært tjenesteforsømmelse. Med det sagt så tviler jeg på at klubben tror de kan hente han, og mitt inntrykk som supporter er at moldetråden her på FD er utrolig mye mer optimistisk angående en Berisha overgang enn den gjevne molde-supporter. Jeg ser det samme som dere ser, hvorfor i alle dager skulle Berisha ville gjøre den overgangen? Kanskje hadde han gått opp en halv million i lønn, men Molde er virkelig ikke en klubb som betaler spesielt høye lønninger. Vår best betalte spiller p.d.d er Magnus Eikrem, han har lønn på rundt 2.5 millioner i året. Ikke bekymre dere, Berisha blir ikke Molde-spiller.
For all del. Det er tjenesteforsømmelse å ikke prøve seg.

kaffi

Legg inn av kaffi »

TAdams6 skrev: tir jan 18, 2022 5:53 pm
stoodeh skrev: tir jan 18, 2022 3:02 pm
HNilsen skrev: tir jan 18, 2022 5:01 am

Noe må det i alle fall være som gjør at såpass mange gode spillere velger å spille for tomme tribuner der oppe. Jeg tipper det er penger - mange penger!
Fra en molde-supporters perpektiv så er det helt naturlig at MFK har Berisha på listen over kandidater, da han er den eneste spilleren i Norge som kvalifiserer seg til det vi er ute etter. Å ikke ha han på listen hadde vært tjenesteforsømmelse. Med det sagt så tviler jeg på at klubben tror de kan hente han, og mitt inntrykk som supporter er at moldetråden her på FD er utrolig mye mer optimistisk angående en Berisha overgang enn den gjevne molde-supporter. Jeg ser det samme som dere ser, hvorfor i alle dager skulle Berisha ville gjøre den overgangen? Kanskje hadde han gått opp en halv million i lønn, men Molde er virkelig ikke en klubb som betaler spesielt høye lønninger. Vår best betalte spiller p.d.d er Magnus Eikrem, han har lønn på rundt 2.5 millioner i året. Ikke bekymre dere, Berisha blir ikke Molde-spiller.
For all del. Det er tjenesteforsømmelse å ikke prøve seg.
Håper de lever i villfarelsen så lenge som mulig og at de bruker mye krefter på det.

Smått komisk når Molde-fans kun diskuterer hvor mye penger som skal til - uten å ta innover seg at spilleren også skal ha lyst. En realititssjekk hadde vært på sin plass der oppe.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Sprer seg plutselig mye rykter om. HNT. Eneste som har kommet frem er et bud. Verken klubb eller størrelse på budet, høres tynt ut spør du meg. Tviler litt før Nilssen kommer ut med noe. Håper Viking ikke selger under 25mil. Selv om vi har Auklend og Sandberg som kan bekle samme posisjon

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Hørte deler av siste podcasten til Felt O. Noen som fikk med seg hva slags gruppering den nye var? Kalte seg «4020 Stavanger». Mulig jeg rett og slett hørte feil, drev med noe annet mens jeg hørte på. Men sa han at de var casuals? Altså supportere som liker å slåss med andre supportere?

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Vikingen skrev: tir jan 18, 2022 9:01 pm Hørte deler av siste podcasten til Felt O. Noen som fikk med seg hva slags gruppering den nye var? Kalte seg «4020 Stavanger». Mulig jeg rett og slett hørte feil, drev med noe annet mens jeg hørte på. Men sa han at de var casuals? Altså supportere som liker å slåss med andre supportere?
Hørte mer på det nå. Han sier faktisk at den nye grupperingen er en blanding av ultras og casuals, men at ingen av disse kategoriene er så mange at de dominerer gruppen. Litt usikker på hva dette betyr, men jeg er svært skeptisk til at Felt O skal knytte til seg personer som fronter seg åpent som casuals. Den type supportere ønsker jeg rett og slett ikke på feltet, eller assosiert med Viking.

F19 var vel noe av det samme, uten at jeg kjenner detaljene. De ble vel utestengt av både Viking og Hordene? Hva er endret nå?

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

Føles som lenge siden jeg har lest noe om casuals i nyhetene. Er dette fortsatt en greie?

Han snakker vel mest om å spre de syngende supportere, tydeligere visuell profil på feltet og gå på pub. Så det naturlige er vel å gi dem en sjanse, og heller slå det ned om de skulle begynne å organisere slåsskamper.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»