LIVERPOOL FC 2021/22

Svar
silkyglenjohnson

Re: LIVERPOOL FC 2021/22

Legg inn av silkyglenjohnson »

markantovertak skrev: fre jan 14, 2022 1:46 pm
silkyglenjohnson skrev: fre jan 14, 2022 10:49 am Som Tjernås lurte på i andreomgang i går, hvorfor velger man å trekke TAA inn sentralt så tidlig når kampbildet er som det er? Han blir jo ikke vingeklippet akkurat, men jeg kan ikke helt skjønne at det er mer effektivt å ha det som utgangsposisjon (liten overdrivelse) fremfor bredt i banen når motstander ligger i blokka. Han er jo en latterlig god playmaker så han løser jo den rollen godt (ikke i går), men fy faen som kampen i går skriker etter bredde, over/underlapper og gode innlegg med løp i boks.
Det var en manager på Anfield i går som ønsket at Liverpool skulle slå innlegg. Det var Arteta. Derfor gjorde ikke Klopp som Tjernås gnålte om i 90 (tipper jeg, lyden gikk etter 70) minutter. Bredde var det masse av, med Robbo på den ene siden og en midtbanespiller/Jota på den andre. Men innlegg etter overlapp. Kom igjen a. Faen ass. Det er så 80-tall at det helt pinlig. Ingen gjør dette.
Haha! Deilig. Jeg roper ikke akkurat etter langæ baller og 4-4-2 her. Nå er ikke jeg på ditt niveau, minus, men du må gjerne utdype dette med at man ikke overbefolker og kommer på løp rundt back/stopper og slår innlegg - det være seg høyt, lavt, 90 grader, på første, på bakre eller tribunen. Det finnes kanskje et fancy ord for det (du får unnskylde om jeg var uklar og steinalder-sjargongen min), men det er noe både vi og City vanligvis er veldig gode på. Ble vel først ordentlig farlig i går da Jones faktisk gikk på disse løpene på venstresiden i går. Så kan du godt si at du gjerne vil ha TAA til å slå de kulene (det har fungert før), men i går fungerte det ikke.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

silkyglenjohnson skrev: fre jan 14, 2022 2:00 pm
markantovertak skrev: fre jan 14, 2022 1:46 pm
silkyglenjohnson skrev: fre jan 14, 2022 10:49 am Som Tjernås lurte på i andreomgang i går, hvorfor velger man å trekke TAA inn sentralt så tidlig når kampbildet er som det er? Han blir jo ikke vingeklippet akkurat, men jeg kan ikke helt skjønne at det er mer effektivt å ha det som utgangsposisjon (liten overdrivelse) fremfor bredt i banen når motstander ligger i blokka. Han er jo en latterlig god playmaker så han løser jo den rollen godt (ikke i går), men fy faen som kampen i går skriker etter bredde, over/underlapper og gode innlegg med løp i boks.
Det var en manager på Anfield i går som ønsket at Liverpool skulle slå innlegg. Det var Arteta. Derfor gjorde ikke Klopp som Tjernås gnålte om i 90 (tipper jeg, lyden gikk etter 70) minutter. Bredde var det masse av, med Robbo på den ene siden og en midtbanespiller/Jota på den andre. Men innlegg etter overlapp. Kom igjen a. Faen ass. Det er så 80-tall at det helt pinlig. Ingen gjør dette.
Haha! Deilig. Jeg roper ikke akkurat etter langæ baller og 4-4-2 her. Nå er ikke jeg på ditt niveau, minus, men du må gjerne utdype dette med at man ikke overbefolker og kommer på løp rundt back/stopper og slår innlegg - det være seg høyt, lavt, 90 grader, på første, på bakre eller tribunen. Det finnes kanskje et fancy ord for det (du får unnskylde steinalder-sjargongen min), men det er noe både vi og City vanligvis er veldig gode på. Ble vel først ordentlig farlig i går da Jones faktisk gikk på disse løpene på venstresiden i går. Så kan du godt si at du gjerne vil ha TAA til å slå de kulene (det har fungert før), men i går fungerte det ikke.
Det du, og ikke mist Tjærnås, snakker om er overlapp og innlegg. Det er overlapp og innlegg det, ikke det City, Liverpool og det de aller fleste andre gjør. Du sier det jo egentlig sjøl her. Det du etterlyser er det Liverpool og City er gode på, og det til en viss grad Jones gjør. Det man gjerne gjør er som du sier, overbefolker på sidene. Spiller pasninger, gjør plassbytter og leter etter den lille åpningen som gjerne kommer. Men det er jo ikke overlapp og innlegg. Det er bearbeiding og fotball. Så kan man ofte få innlegg etter slik bearbeiding også, det typiske for Liverpool da er fra utenfor hjørnet av 16 meteren, etter at bearbeidingen kanskje har dratt en stopper ut av posisjon. Det siste her er særdeles viktig. Overlapp og innlegg gir forsvaret den gode hånda. Da er de i posisjon, og det er umulig å score.

Liverpool og City angriper sidene direkte kun veldig sjelden. Det er ved hurtige vendinger av spillet. For Liverpool sin del er det som oftest når Trent slår en direkte cross til andre siden. Da kan man til og med få overlapp og innlegg. Men det er fordi man da har fått den lille åpningen man ville ha. Så kan man jo også gjøre det ved hurtige kontra men det blir noe annet.

Men overlapp og innlegg. Pøøøhhh!

(Liverpool bruker langæ baller mye mye mer enn overlapp og innlegg.)

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

markantovertak skrev: fre jan 14, 2022 2:48 pm
Det du, og ikke mist Tjærnås, snakker om er overlapp og innlegg. Det er overlapp og innlegg det, ikke det City, Liverpool og det de aller fleste andre gjør. Du sier det jo egentlig sjøl her. Det du etterlyser er det Liverpool og City er gode på, og det til en viss grad Jones gjør. Det man gjerne gjør er som du sier, overbefolker på sidene. Spiller pasninger, gjør plassbytter og leter etter den lille åpningen som gjerne kommer. Men det er jo ikke overlapp og innlegg. Det er bearbeiding og fotball. Så kan man ofte få innlegg etter slik bearbeiding også, det typiske for Liverpool da er fra utenfor hjørnet av 16 meteren, etter at bearbeidingen kanskje har dratt en stopper ut av posisjon. Det siste her er særdeles viktig. Overlapp og innlegg gir forsvaret den gode hånda. Da er de i posisjon, og det er umulig å score.

Liverpool og City angriper sidene direkte kun veldig sjelden. Det er ved hurtige vendinger av spillet. For Liverpool sin del er det som oftest når Trent slår en direkte cross til andre siden. Da kan man til og med få overlapp og innlegg. Men det er fordi man da har fått den lille åpningen man ville ha. Så kan man jo også gjøre det ved hurtige kontra men det blir noe annet.

Men overlapp og innlegg. Pøøøhhh!

(Liverpool bruker langæ baller mye mye mer enn overlapp og innlegg.)
Beklager slurvete formulering fra min side da. Mitt poeng var at det var dårlig med bevegelser i nettopp disse rommene når vi var i etablert spill, noe vi stort sett var hele tiden (og da spesielt på høyresiden). Man så helt ufarlige ut i andreomgang helt til Jones kom inn og faktisk truet rommet rundt back og midstopper (med hjelp av gode bevegelser rundt ham). Og nei, det er selvfølgelig ikke så enkelt som at Harry Høyreback kommer på over/underlapp rundt Kåre Kant og slår et innlegg, det er mer sammensatt enn som så. Det tror jeg alle skjønner. Men Trent var til tider usynlig (for ham å være) i går og overlot mye av breddeansvaret til kant/indreløper som heller ikke gjorde noe ut av seg. Det er ikke dermed sagt at jeg vil ha ham klistret til krittet og at han på død og liv skal ned til linja og slå innlegg på Minamino, men jeg skulle gjerne sett at han utfordret rom rundt stopper og back mer enn han gjorde sammen med nissegjengen rundt ham (eller bearbeide dem for å bruke dine ord). I går ble han derimot ofte stående lengre bak og mer sentralt og slo innlegg derfra, selv om det har fungert før, så var ikke det akkurat en suksessoppskrift i går. Og bare så det er sagt, det er ikke sånn at TAA var roten til alle problemer i går, men han var en del av det.

Hva er din dom av kampen i går da? Hvor synes du at det gikk galt?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

silkyglenjohnson skrev: fre jan 14, 2022 4:24 pm
markantovertak skrev: fre jan 14, 2022 2:48 pm
Det du, og ikke mist Tjærnås, snakker om er overlapp og innlegg. Det er overlapp og innlegg det, ikke det City, Liverpool og det de aller fleste andre gjør. Du sier det jo egentlig sjøl her. Det du etterlyser er det Liverpool og City er gode på, og det til en viss grad Jones gjør. Det man gjerne gjør er som du sier, overbefolker på sidene. Spiller pasninger, gjør plassbytter og leter etter den lille åpningen som gjerne kommer. Men det er jo ikke overlapp og innlegg. Det er bearbeiding og fotball. Så kan man ofte få innlegg etter slik bearbeiding også, det typiske for Liverpool da er fra utenfor hjørnet av 16 meteren, etter at bearbeidingen kanskje har dratt en stopper ut av posisjon. Det siste her er særdeles viktig. Overlapp og innlegg gir forsvaret den gode hånda. Da er de i posisjon, og det er umulig å score.

Liverpool og City angriper sidene direkte kun veldig sjelden. Det er ved hurtige vendinger av spillet. For Liverpool sin del er det som oftest når Trent slår en direkte cross til andre siden. Da kan man til og med få overlapp og innlegg. Men det er fordi man da har fått den lille åpningen man ville ha. Så kan man jo også gjøre det ved hurtige kontra men det blir noe annet.

Men overlapp og innlegg. Pøøøhhh!

(Liverpool bruker langæ baller mye mye mer enn overlapp og innlegg.)
Beklager slurvete formulering fra min side da. Mitt poeng var at det var dårlig med bevegelser i nettopp disse rommene når vi var i etablert spill, noe vi stort sett var hele tiden (og da spesielt på høyresiden). Man så helt ufarlige ut i andreomgang helt til Jones kom inn og faktisk truet rommet rundt back og midstopper (med hjelp av gode bevegelser rundt ham). Og nei, det er selvfølgelig ikke så enkelt som at Harry Høyreback kommer på over/underlapp rundt Kåre Kant og slår et innlegg, det er mer sammensatt enn som så. Det tror jeg alle skjønner. Men Trent var til tider usynlig (for ham å være) i går og overlot mye av breddeansvaret til kant/indreløper som heller ikke gjorde noe ut av seg. Det er ikke dermed sagt at jeg vil ha ham klistret til krittet og at han på død og liv skal ned til linja og slå innlegg på Minamino, men jeg skulle gjerne sett at han utfordret rom rundt stopper og back mer enn han gjorde sammen med nissegjengen rundt ham (eller bearbeide dem for å bruke dine ord). I går ble han derimot ofte stående lengre bak og mer sentralt og slo innlegg derfra, selv om det har fungert før, så var ikke det akkurat en suksessoppskrift i går. Og bare så det er sagt, det er ikke sånn at TAA var roten til alle problemer i går, men han var en del av det.

Hva er din dom av kampen i går da? Hvor synes du at det gikk galt?
Du er jo på en måte unnskyldt. Du hengte deg bare på Tjernås. Men han brukte hele kampen til å snakke om dette. Og da må man nesten forvente at det er overlapp og innlegg han mener? Det gikk et minutt fra Tjernås "forsto" hva Arteta gjorde da han la om til fem bak, da ville Arteta fylle i boksen, til han etterlyste innlegg etter overlapp fra Liverpool. Hva faen a!? Det gir null mening.

Trent overlater mye av breddeansvaret til kant- og midtbanespillere temmelig ofte. Det er til og med Salah som gjerne står der ute. Dette er helt vanlig. Og så bruker man dynamikken man klarer å skape ved å spille ball og bytte posisjoner til å lete etter hulle i forsvaret til motstanderen. Det hullet kan ofte dukke opp utenfor alle forsvarspillerne, men da ser vi nesten alltid at man ikke tar det. Man setter heller opp nye trekanter og forsøker å få den hullet innenfor den ytterste forsvarspilleren. Fordi at man har passert en forsvarspiller, og noen må flytte på seg. Noen sentralt, og da blir det farlig. Og dette er ikke noe Klopp har funnet på City spiller nesten nøyaktig likt når de har etablert spill rundt 16. Arsenal også.

Tjernås roste også Arsenal for å klare å spille på Liverpools banehalvdel. Den første store sjansen til Minamino kom etter at de gjorde det. Da klarte Liverpool å bryte gunstig, ballen gikk til Jones som med et fikst hælspark åpnet opp Arsenal. Det tok Tjernås til inntekt for at han hadde rett! Det var overlapp og innlegg som skulle til! Men det var ikke overlapp og innlegg. Det som lyktes for Liverpool var planen om å la Arsenal spille litt for å få et hurtig brudd. Så Tjernås kunne nesten ikke bommet mer.

Dommen over kampen? Veldig mange svake spillerprestasjoner. Det var en viktig faktor. Slurvete og dårlig rett og slett. Manglende tempo og presisjon som konsekvens av dette. Og sikkert litt som konsekvens av at det var et nytt lag, og at det er vanskelig å spille som om Salah og Mané er med når de ikke er med. Litt sånn overrasket over det siste, jeg hadde forventet en litt mer tilpasset måte å spille på. Mulig det sprakk da Arsenal ble ti.

Jeg synes jo alltid det at et lag er en mindre får for mye oppmerksomhet når de så til de grader bruker alle til å forsvare seg som det Arsenal gjorde i går. Jeg vil påstå at 10 Arsenalspillere som kun forsvarer seg har bedre sjans for å spille uavgjort mot Liverpool enn 11 Southamptonspillere som går ut på banen for å følge sin plan.

Sjefan

Legg inn av Sjefan »

Tjærnås er vel en av de svakeste kommentatorene som finnes på norsk tv, jeg fatter ikke at så mange foretrekker å høre på han.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

markantovertak skrev: fre jan 14, 2022 4:46 pm Du er jo på en måte unnskyldt. Du hengte deg bare på Tjernås. Men han brukte hele kampen til å snakke om dette. Og da må man nesten forvente at det er overlapp og innlegg han mener? Det gikk et minutt fra Tjernås "forsto" hva Arteta gjorde da han la om til fem bak, da ville Arteta fylle i boksen, til han etterlyste innlegg etter overlapp fra Liverpool. Hva faen a!? Det gir null mening.
Fair.
markantovertak skrev: fre jan 14, 2022 4:46 pm Trent overlater mye av breddeansvaret til kant- og midtbanespillere temmelig ofte. Det er til og med Salah som gjerne står der ute. Dette er helt vanlig. Og så bruker man dynamikken man klarer å skape ved å spille ball og bytte posisjoner til å lete etter hulle i forsvaret til motstanderen. Det hullet kan ofte dukke opp utenfor alle forsvarspillerne, men da ser vi nesten alltid at man ikke tar det. Man setter heller opp nye trekanter og forsøker å få den hullet innenfor den ytterste forsvarspilleren. Fordi at man har passert en forsvarspiller, og noen må flytte på seg. Noen sentralt, og da blir det farlig. Og dette er ikke noe Klopp har funnet på City spiller nesten nøyaktig likt når de har etablert spill rundt 16. Arsenal også.
Absolutt. Og det har fungert veldig godt veldig ofte, men i går var det slappe bananer på høyresiden hele veien, hvorav TAA kanskje var den slappeste. Så kan man godt si at det uansett ville bli litt slappere der enn normalt mtp. at Salah var borte og at nettopp ham, TAA og Henderson har veldig gode relasjoner, men gud bedre så flassete det var utpå der i går. De trekant-bevegelsene du snakker om fikk man se ytterst sjeldent, jeg stusser derfor over at man ikke gjør noe med det. Løp i hullet innenfor den ytterste forsvarspilleren kaller jeg forresten underlapp, men det er kanskje en bastardisering av det norske sprog.
markantovertak skrev: fre jan 14, 2022 4:46 pm Tjernås roste også Arsenal for å klare å spille på Liverpools banehalvdel. Den første store sjansen til Minamino kom etter at de gjorde det. Da klarte Liverpool å bryte gunstig, ballen gikk til Jones som med et fikst hælspark åpnet opp Arsenal. Det tok Tjernås til inntekt for at han hadde rett! Det var overlapp og innlegg som skulle til! Men det var ikke overlapp og innlegg. Det som lyktes for Liverpool var planen om å la Arsenal spille litt for å få et hurtig brudd. Så Tjernås kunne nesten ikke bommet mer.
Dette fikk jeg ikke med meg så skal ikke si noe på det.
markantovertak skrev: fre jan 14, 2022 4:46 pm Dommen over kampen? Veldig mange svake spillerprestasjoner. Det var en viktig faktor. Slurvete og dårlig rett og slett. Manglende tempo og presisjon som konsekvens av dette. Og sikkert litt som konsekvens av at det var et nytt lag, og at det er vanskelig å spille som om Salah og Mané er med når de ikke er med. Litt sånn overrasket over det siste, jeg hadde forventet en litt mer tilpasset måte å spille på. Mulig det sprakk da Arsenal ble ti.

Jeg synes jo alltid det at et lag er en mindre får for mye oppmerksomhet når de så til de grader bruker alle til å forsvare seg som det Arsenal gjorde i går. Jeg vil påstå at 10 Arsenalspillere som kun forsvarer seg har bedre sjans for å spille uavgjort mot Liverpool enn 11 Southamptonspillere som går ut på banen for å følge sin plan.
Ikke uenig i det x2.

Glad i deg, minus. Klem.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Sjefan skrev: fre jan 14, 2022 5:15 pm Tjærnås er vel en av de svakeste kommentatorene som finnes på norsk tv, jeg fatter ikke at så mange foretrekker å høre på han.
Den klart beste sidekommentatoren. Ikke at konkurransen er sterk, men likevel. Så får det våge seg at jeg ikke alltid er enig.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Yesil skrev: fre jan 14, 2022 7:38 pm
Sjefan skrev: fre jan 14, 2022 5:15 pm Tjærnås er vel en av de svakeste kommentatorene som finnes på norsk tv, jeg fatter ikke at så mange foretrekker å høre på han.
Den klart beste sidekommentatoren. Ikke at konkurransen er sterk, men likevel. Så får det våge seg at jeg ikke alltid er enig.
Drillo er den eneste eksperten som tilfører noe merverdi til kampen. Han kommenterer det som skjer, og er oppmerksom og får med seg ting. Andre som spesielt Tjernås fordummer kun.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Etter at vi slo vertene på Carrow Road sist uttalte Tjærnås at Norwich er et lag med mye kvalitet.

På tide å innføre alkolås på mikrofonene.

eppaen

Legg inn av eppaen »

markantovertak skrev: fre jan 14, 2022 8:07 pm
Yesil skrev: fre jan 14, 2022 7:38 pm
Sjefan skrev: fre jan 14, 2022 5:15 pm Tjærnås er vel en av de svakeste kommentatorene som finnes på norsk tv, jeg fatter ikke at så mange foretrekker å høre på han.
Den klart beste sidekommentatoren. Ikke at konkurransen er sterk, men likevel. Så får det våge seg at jeg ikke alltid er enig.
Drillo er den eneste eksperten som tilfører noe merverdi til kampen. Han kommenterer det som skjer, og er oppmerksom og får med seg ting. Andre som spesielt Tjernås fordummer kun.
Gir Yesil denne - Tjærnås er glimrende. For folk flest. Drillo er bare podden over alle misbrukte overganger. Mareritt å høre på i mesterskap.

Sjefan

Legg inn av Sjefan »

Yesil skrev: fre jan 14, 2022 7:38 pm
Sjefan skrev: fre jan 14, 2022 5:15 pm Tjærnås er vel en av de svakeste kommentatorene som finnes på norsk tv, jeg fatter ikke at så mange foretrekker å høre på han.
Den klart beste sidekommentatoren. Ikke at konkurransen er sterk, men likevel. Så får det våge seg at jeg ikke alltid er enig.
Jeg registrerer at mange mener dette så det er vel jeg (og minus) som er sær. For meg blir det 90 minutter med selvfølgeligheter og veldig ofte med et klart syn på hvordan et lag bør spille, for så å gjenta dette gjennom hele kampen og tydeliggjøre når laget gjør / ikke gjør det han selv mener er riktig. Veldig godt eksemplifisert på torsdagens kamp med det konstante kjøret om dobling på kant og slå inn i boksen der 3-4-5-6 Arsenal-spillere venter på å få klarert. Folk er åpenbart forskjellige..

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Samlet lag av spillere som ikke starter i City-Chelsea:
Mendy

Dias, Christensen, Ake
James, Gundogan, Jorginho, Chillwell
Mount, Jesus, Havertz

Benk: Steffen, Chaloba, Fernandinho, Zinchenko, Mahrez, Lofhus-Cheek, Hudson-Odoi, Werner, Mount.

Dette er det Liverpool er opp i mot.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Klopp ut mot agenten til Salah. Er visst han som er vanskelig og sannsynligvis krever for mye.

Det er også rykter om at Mbappe signerer forlengelse med PSG, noe som gjør sjansen for Salah til PSG langt mindre.

Og PSG er kanskje den eneste klubben som kan kjøpe Salah, dersom man antar at han ikke vil til en annen klubb i England?

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Yesil skrev: lør jan 15, 2022 12:56 pm Det er også rykter om at Mbappe signerer forlengelse med PSG, noe som gjør sjansen for Salah til PSG langt mindre.

Og PSG er kanskje den eneste klubben som kan kjøpe Salah, dersom man antar at han ikke vil til en annen klubb i England?
Dette kan like greit være til vår fordel.

Signerer de kontrakt er det kun for å avslutte forholdet på en god måte for Mbappe så han kan komme tilbake en dag via å sørge for å få inn en sum når han selges til Madrid. Det skjer uansett, og forhåpentligvis til sommeren. Så dukker sikkert Zidane opp også..

Da vet vi at PSG har plenty med penger og trenger å gjøre en storsignering, og Salah og/eller Mane er det mest logiske valget.

En agent gjør alltid det spilleren ønsker; Salah mener helt klart at vi skal betale han en sum som vi mener at vi ikke kan, men som han sikkert «fortjener» hvis man sammenligner med andre klubber. Men det kan vi ikke gjøre. Virgil og Trent kunne sikkert doblet eller tredoblet lønnen sin i en annen klubb, men de velger å ikke gjøre det. Merkelig..

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Yesil skrev: fre jan 14, 2022 7:38 pm
Sjefan skrev: fre jan 14, 2022 5:15 pm Tjærnås er vel en av de svakeste kommentatorene som finnes på norsk tv, jeg fatter ikke at så mange foretrekker å høre på han.
Den klart beste sidekommentatoren. Ikke at konkurransen er sterk, men likevel. Så får det våge seg at jeg ikke alltid er enig.
Det er ingen som gnåler på at City må komme på overlapp og innlegg nå. Kommentatorene snakker heller ikke om at City er svake som ikke klarer å bryte med Chelsea. De er derimot i ferd med å kvele sin motstander, og spiller ufortrødent videre. Den tilnærmingen har aldri kommentatorene til Liverpool når de gjør eksakt det samme. Da er det alltid motstanderen som har truffet 100% med gameplan og Liverpool som er for trange og dårlige mot etablerte lag. Dette Hangeland driver med er flere klasser over Tjærnås og hans rør om overlapp og innlegg. Men Hangeland hadde heller ikke kommentert Liverpool slik.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Enkelt etter enbtil slutt veldig bra kamp. God førsteomgang avløses av en veldig god andreomgang. Var egentlig godt fornøyd med de fleste lenge, bortsett fra Ox. Han scorte jo og Alisson ga ikke bort hver eneste ball etter hvilen. Da får de få godkjent hele gjengen. Og litt ekstra kred til de tre på midten, gode alle tre i dag. Fabinho best lenge, men kanskje Hendo vokste seg forbi og til BB til slutt?

Springer

Legg inn av Springer »

markantovertak skrev: søn jan 16, 2022 4:56 pm Enkelt etter enbtil slutt veldig bra kamp. God førsteomgang avløses av en veldig god andreomgang. Var egentlig godt fornøyd med de fleste lenge, bortsett fra Ox. Han scorte jo og Alisson ga ikke bort hver eneste ball etter hvilen. Da får de få godkjent hele gjengen. Og litt ekstra kred til de tre på midten, gode alle tre i dag. Fabinho best lenge, men kanskje Hendo vokste seg forbi og til BB til slutt?
Godt å se Hendo riste av seg noe av Covid sirupen. Er på vei tilbake, og kan bare håpe en gammel mann kan nå tidligere nivå.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Springer skrev: søn jan 16, 2022 4:58 pm
markantovertak skrev: søn jan 16, 2022 4:56 pm Enkelt etter enbtil slutt veldig bra kamp. God førsteomgang avløses av en veldig god andreomgang. Var egentlig godt fornøyd med de fleste lenge, bortsett fra Ox. Han scorte jo og Alisson ga ikke bort hver eneste ball etter hvilen. Da får de få godkjent hele gjengen. Og litt ekstra kred til de tre på midten, gode alle tre i dag. Fabinho best lenge, men kanskje Hendo vokste seg forbi og til BB til slutt?
Godt å se Hendo riste av seg noe av Covid sirupen. Er på vei tilbake, og kan bare håpe en gammel mann kan nå tidligere nivå.
Har ikke vært så mye sirup der heller.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Det lugger litt mot et Brentford som ligger ekstremt lavt, og med mange nye spillere som skal bli samkjørte. Men, etterhvert kommer klasseforskjellen fram, og vi kjører over dem. Eneste minuset i dag er at det brennes for mange 100%-sjanser.

Alisson 7 - full kontroll, og en rolig dag på jobben

Trent 5 - en serie av feilpasninger i dag, noen av dem direkte håpløse. Får en målgivende etter en corner som egentlig er svakt slått. Bedre utover i kampen
Matip 6 - litt krøll innimellom, og sliter med å stable beina rett et par ganger, men jevn over en OK kamp
Virgil 7 - god kamp, må begynne å score på cornere!
Andy 7 - bra kamp, nydelig mpålgivende, svake avslutninger

Fab 7 - setter den viktige 1-0-scoringen, og har en bra kamp, selv om han slår vekk ballen i farlig posisjon et par ganger
Hendo 7 - bra kamp, vinner ballen tilbake en rekke ganger, og beholder roen når det trengs. Har et par strålende pasninger som fortjente bedre skjebne
Ox 5 - som Trent en veldig svak kamp, men får for scoringen, selv om han lukker øynene og Brentford-spilleren stusser den i hodet hans

Jota 5 - det lugger for portugiseren for tiden. Roter bort ballen litt for ofte, og virker tam foran kassa, selv om han er uheldig med stangskuddet
Firmino 6 - får en målgivende, og begynner å spille seg tilbake i form, sakte men sikkert
Jones 7 - jobber avsindig mye, om det er på midten eller på kanten. Spiller vel mye for seg selv, og kunne fort stått med mange målgivende om han hadde brukt medspillerne oftere. Det tror jeg blir en del av analysen Klopp trekker fram etter kampen

Minamino - nok en god kamp, og får gjort mye på de 20 minuttene han er på banen, bl.a. en scoring. Presser langt bedre enn tidligere, og tempo blir gradvis bedre
Milner - løper mye
Kaide - skal score, ble stressa

Viktig seier, og med to poeng til Chelsea og kampen mot Leeds på Anfield til gode begynner det å se lovende ut for 2-plassen. Nå må bare Origi, Thiago og Elliott bli skadefrie så ser dette skikkelig lyst ut. Ja, så kan gjerne Egypt ryke ut av Afrika-mesterskapet. Senegal og Guinea óg.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Hva er greia med enkelte skruer her inne? Hendo de svakeste prestasjonene i LFCs historie de siste kampene? Sirup? Sett han ut av laget? Legg til alle kjipe adjektiv du kan komme på, og det er hva enkelte her inne lirer av seg.

Midtbanen får masse tyn, når problemet naturligvis ligger lenger fram i banen. En nykomponert angrepsrekke, med en Bobby som nesten ikke har spilt fotball de siste månedene, Ox som er maaaaange hakk under Salah/Mane, og Minamino som er for en novise å regne. I tillegg har midtbanespilleren Jones spilt i leddet. Ikke enkelt å treffe medspillere som ikke er der Hendo/Fab/midtbanespiller forventer at de skal være.

Den viktige førstescoringen må settes, og når det skjer får angrepsspillerne mer rom, midtbanespillerne har pasningsmuligheter, og alt ser veldig mye bedre ut. Med Salah og Mané i laget er det langt lettere å ha spillpunkter, fordi de er så djevelsk gode/sterke/kjappe. Og hele laget ser bedre ut. I dag er vi skikkelig gode etter at Brentford forsøker seg på å spille fotball, og ikke ligger med to forsvarsmurer fra 30 meter og inn.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Klopp har noen merkelige uttalelser innimellom. Denne tok kaka i dagens intervju.

- Ox was outstanding today.

Springer

Legg inn av Springer »

johwi68 skrev: søn jan 16, 2022 5:12 pm Hva er greia med enkelte skruer her inne? Hendo de svakeste prestasjonene i LFCs historie de siste kampene? Sirup? Sett han ut av laget? Legg til alle kjipe adjektiv du kan komme på, og det er hva enkelte her inne lirer av seg.
Synes Hendo normalt er vår viktigste midtbanespiller. Aggressivitet i press, styring og vending av spill, vinne ball, gjennombruddspasninger. Etc.
Tror de fleste er skuffet over hvordan han har prestert på banen etter jul. Jeg kaller det sirup når han konstant er på etterskudd og bommer de enkleste pasninger.
I dag var et stort skritt fremover. Håper å endelig ønske vår ekte kaptein tilbake mot Arsenal.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Springer skrev: søn jan 16, 2022 10:01 pm
johwi68 skrev: søn jan 16, 2022 5:12 pm Hva er greia med enkelte skruer her inne? Hendo de svakeste prestasjonene i LFCs historie de siste kampene? Sirup? Sett han ut av laget? Legg til alle kjipe adjektiv du kan komme på, og det er hva enkelte her inne lirer av seg.
Synes Hendo normalt er vår viktigste midtbanespiller. Aggressivitet i press, styring og vending av spill, vinne ball, gjennombruddspasninger. Etc.
Tror de fleste er skuffet over hvordan han har prestert på banen etter jul. Jeg kaller det sirup når han konstant er på etterskudd og bommer de enkleste pasninger.
I dag var et stort skritt fremover. Håper å endelig ønske vår ekte kaptein tilbake mot Arsenal.
Etter jul faktisk. Alle spillere må vel nesten få lov til å ikke være helt supermann hver gang tenker jeg.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

eppaen skrev: fre jan 14, 2022 8:49 pm
markantovertak skrev: fre jan 14, 2022 8:07 pm
Yesil skrev: fre jan 14, 2022 7:38 pm Den klart beste sidekommentatoren. Ikke at konkurransen er sterk, men likevel. Så får det våge seg at jeg ikke alltid er enig.
Drillo er den eneste eksperten som tilfører noe merverdi til kampen. Han kommenterer det som skjer, og er oppmerksom og får med seg ting. Andre som spesielt Tjernås fordummer kun.
Gir Yesil denne - Tjærnås er glimrende. For folk flest. Drillo er bare podden over alle misbrukte overganger. Mareritt å høre på i mesterskap.
Mitt favorittpar er Alsaker/Myhre. Kanskje mest fordi jeg synes de er behagelig å høre på. Jeg er sikker på at både Semb og Drillo har masse kunnskap og forståelse, men jeg synes de er fæle å høre på.

Number19
Innlegg: 36

Legg inn av Number19 »

Nydelig med Henderson tilbake i form

Man følger ikke med om man ikke ser at det bare var rør fra Hendo de 2-3 siste kampene før Brentford. Grøsser når jeg tenker på Arsenal kampen.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Hardy-guttene skrev: man jan 17, 2022 12:19 am
eppaen skrev: fre jan 14, 2022 8:49 pm
markantovertak skrev: fre jan 14, 2022 8:07 pm
Drillo er den eneste eksperten som tilfører noe merverdi til kampen. Han kommenterer det som skjer, og er oppmerksom og får med seg ting. Andre som spesielt Tjernås fordummer kun.
Gir Yesil denne - Tjærnås er glimrende. For folk flest. Drillo er bare podden over alle misbrukte overganger. Mareritt å høre på i mesterskap.
Mitt favorittpar er Alsaker/Myhre. Kanskje mest fordi jeg synes de er behagelig å høre på. Jeg er sikker på at både Semb og Drillo har masse kunnskap og forståelse, men jeg synes de er fæle å høre på.
Myhre tror også kun det er en måte å angripe på. Rundt på sidene og innlegg. Han er verre enn Tjærnås, men langt å foretrekke foran Semb.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Følger ikke med på norsk tv, men Langli er den som har mest å fare med. Soleklart foran resten av gjengen.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Henderson bedre i går, riktignok mot en veldig svak motstander. Vært sirup en stund nå, i alle fall forhold til det han presterte tidligere.

Arsenal next. Viktig kamp. PL er det bare og glemme med dagens Man City. Ønsker å se oss gå for alle de andre cupene.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Knaxern skrev: man jan 17, 2022 4:23 pm Følger ikke med på norsk tv, men Langli er den som har mest å fare med. Soleklart foran resten av gjengen.
:lol: :lol: :lol:

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- For de av oss som har vokst opp med Scheie, Johnsen & co så er uansett alle som kommenterer nå milevis foran. Kanskje med unntak av Stokke.
Men den beste vil alltid være Thor Eggen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»