Rosenborg - Klubbtråd

Svar
qbah

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av qbah »

GunnarBull skrev: lør jan 15, 2022 11:19 pm
AxelRudi skrev: tor jan 13, 2022 3:29 pm Som nevnt tidligere er vi keen på Sam Rogers, Kamma-stopperen. Reka hadde en gentelmans agreement med Kamma om å ikke hente spillere derfra, men den ryker når Molde kastet seg inn. Da er det samme hvor han ender for de.
I følge artikkel på Romsdals Budstikke er ikke Molde på jakt etter Rogers.

Sarr er tilbake i kikkerten?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

qbah skrev: lør jan 15, 2022 11:51 pm
GunnarBull skrev: lør jan 15, 2022 11:19 pm
AxelRudi skrev: tor jan 13, 2022 3:29 pm Som nevnt tidligere er vi keen på Sam Rogers, Kamma-stopperen. Reka hadde en gentelmans agreement med Kamma om å ikke hente spillere derfra, men den ryker når Molde kastet seg inn. Da er det samme hvor han ender for de.
I følge artikkel på Romsdals Budstikke er ikke Molde på jakt etter Rogers.

Sarr er tilbake i kikkerten?
Nei, han er på vei til Bodø/Glimt for å drive med dette ifølge en bruker derfra.

Babacar Sarr som midtstopper? Av og til er du helt briljant i analysene dine Korgutt. Gutten vet å komme seg vekk under høyt press, lure seg gjennom midtbanen på løp og penetrere et hvert forsvar med smarte stikkere. Ballkontrollen er dessverre ikke den beste.

qbah

Legg inn av qbah »

Korgutt skrev: søn jan 16, 2022 12:02 am
qbah skrev: lør jan 15, 2022 11:51 pm
GunnarBull skrev: lør jan 15, 2022 11:19 pm

I følge artikkel på Romsdals Budstikke er ikke Molde på jakt etter Rogers.

Sarr er tilbake i kikkerten?
Nei, han er på vei til Bodø/Glimt for å drive med dette ifølge en bruker derfra.

Babacar Sarr som midtstopper? Av og til er du helt briljant i analysene dine Korgutt. Gutten vet å komme seg vekk under høyt press, lure seg gjennom midtbanen på løp og penetrere et hvert forsvar med smarte stikkere. Ballkontrollen er dessverre ikke den beste.

qbah approves.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

GunnarBull skrev: lør jan 15, 2022 11:19 pm
AxelRudi skrev: tor jan 13, 2022 3:29 pm Som nevnt tidligere er vi keen på Sam Rogers, Kamma-stopperen. Reka hadde en gentelmans agreement med Kamma om å ikke hente spillere derfra, men den ryker når Molde kastet seg inn. Da er det samme hvor han ender for de.
I følge artikkel på Romsdals Budstikke er ikke Molde på jakt etter Rogers.
Ifølge Rogers selv er de det, i Hamar Arbeiderblad idag. Får se hva som skjer.


Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »


Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Å selge Vecchia for 11m er vel å skrinlegge noe planer om gull..

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

Hvorfor skal vi vurdere et tullebud på 11 mill? Det er bare å si nei.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

11 mill hell no.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Nytt skambud fra jallaklubben fra Singapore ja. Vecchia kom vel gratis så det blir jo ren fortjeneste, men likevel.. Synes også Vecchia burde ha større fotballmessige ambisjoner enn å spille på et slikt nivå.

Thecokeman

Legg inn av Thecokeman »

Helt vanvittig at styret i det hele tatt behøver å behandle saken. Det er et fullstendig useriøst tilbud fortsatt og vi kan ikke la oss presse av agent til å godta en sånn pris. De kan begynne å forhandle når Singapore har doblet nåværende bud. 11 mill kan vi få når han har et år igjen av kontrakten.

Bare å legge ned klubben om dette godtas.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

bønna1/2 skrev: man jan 17, 2022 3:24 pm 11 mill hell no.
Tja, når Ceide går for 30 burde vel 11 for Vecchia være innafor

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Folk_flesk skrev: man jan 17, 2022 4:27 pm Nytt skambud fra jallaklubben fra Singapore ja. Vecchia kom vel gratis så det blir jo ren fortjeneste, men likevel.. Synes også Vecchia burde ha større fotballmessige ambisjoner enn å spille på et slikt nivå.
Signerte han uten sign-on-fee?

5 mill i sof + 3-4 i årslønn?
Går vel litt i overskudd da om han selges.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Havrebukken skrev: man jan 17, 2022 5:25 pm
Folk_flesk skrev: man jan 17, 2022 4:27 pm Nytt skambud fra jallaklubben fra Singapore ja. Vecchia kom vel gratis så det blir jo ren fortjeneste, men likevel.. Synes også Vecchia burde ha større fotballmessige ambisjoner enn å spille på et slikt nivå.
Signerte han uten sign-on-fee?

5 mill i sof + 3-4 i årslønn?
Går vel litt i overskudd da om han selges.
Ville vært katastrofalt. På linje med å betale 8 mill for Kaasa. Og la Ohi og Linde gå gratis.
Sist redigert av DuncanE den man jan 17, 2022 5:45 pm, redigert 1 gang totalt.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Det burde uansett ikke være så vanskelig å fortelle Singapore-gjengen at de bør legge 20 mill på bordet eller ta seg en bolle med en tiger-øl.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

DuncanE skrev: man jan 17, 2022 5:42 pm
Havrebukken skrev: man jan 17, 2022 5:25 pm
Folk_flesk skrev: man jan 17, 2022 4:27 pm Nytt skambud fra jallaklubben fra Singapore ja. Vecchia kom vel gratis så det blir jo ren fortjeneste, men likevel.. Synes også Vecchia burde ha større fotballmessige ambisjoner enn å spille på et slikt nivå.
Signerte han uten sign-on-fee?

5 mill i sof + 3-4 i årslønn?
Går vel litt i overskudd da om han selges.
Ville vært katastrofalt. På linje med å betale 8 mill for Kaasa. Og la Ohi og Linde gå gratis.
Alltid like morsomt når trønderne plusser på 25%-30% på MFKs overgangssummer og trekker 25%-30% fra sine egne. Slår aldri feil.

Dere er EKSTREMT opptatt av MFKs overgangssummer. Jeg satt bare og ventet på overdrivelsene. Kaasa koster forresten 6 mill + ekstra om Molde vinner serien eller går til gruppespill i Europa de neste tre årene. Så om vi tar tre seriegull på rappen og kvaller til gruppespill de samme årene får Odd 4 mill ekstra.

Forøvrig kunne MFK innkassert noe lommerusk for Ohi i sommer. Røde Stjerne var vel oppe i 11 mill før de ga seg. Men MFK takket pent nei. Penger har vi flust av.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

PapaSmurf skrev: man jan 17, 2022 5:51 pm
DuncanE skrev: man jan 17, 2022 5:42 pm
Havrebukken skrev: man jan 17, 2022 5:25 pm

Signerte han uten sign-on-fee?

5 mill i sof + 3-4 i årslønn?
Går vel litt i overskudd da om han selges.
Ville vært katastrofalt. På linje med å betale 8 mill for Kaasa. Og la Ohi og Linde gå gratis.
Alltid like morsomt når trønderne plusser på 25%-30% på MFKs overgangssummer og trekker 25%-30% fra sine egne. Slår aldri feil.

Dere er EKSTREMT opptatt av MFKs overgangssummer. Jeg satt bare og ventet på overdrivelsene. Kaasa koster forresten 6 mill + ekstra om Molde vinner serien eller går til gruppespill i Europa de neste tre årene. Så om vi tar tre seriegull på rappen og kvaller til gruppespill de samme årene får Odd 4 mill ekstra.

Forøvrig kunne MFK innkassert noe lommerusk for Ohi i sommer. Røde Stjerne var vel oppe i 11 mill før de ga seg. Men MFK takket pent nei. Penger har vi flust av.
Du har sikkert rett. Jeg leser kun hva media skriver, samt Molde-tråden. Har jeg overdrevet gratisovergangene til Ohi og Linde også? ;)

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

DuncanE skrev: man jan 17, 2022 5:57 pm
PapaSmurf skrev: man jan 17, 2022 5:51 pm
DuncanE skrev: man jan 17, 2022 5:42 pm

Ville vært katastrofalt. På linje med å betale 8 mill for Kaasa. Og la Ohi og Linde gå gratis.
Alltid like morsomt når trønderne plusser på 25%-30% på MFKs overgangssummer og trekker 25%-30% fra sine egne. Slår aldri feil.

Dere er EKSTREMT opptatt av MFKs overgangssummer. Jeg satt bare og ventet på overdrivelsene. Kaasa koster forresten 6 mill + ekstra om Molde vinner serien eller går til gruppespill i Europa de neste tre årene. Så om vi tar tre seriegull på rappen og kvaller til gruppespill de samme årene får Odd 4 mill ekstra.

Forøvrig kunne MFK innkassert noe lommerusk for Ohi i sommer. Røde Stjerne var vel oppe i 11 mill før de ga seg. Men MFK takket pent nei. Penger har vi flust av.
Du har sikkert rett. Jeg leser kun hva media skriver, samt Molde-tråden. Har jeg overdrevet gratisovergangene til Ohi og Linde også? ;)
Nei, der traff du godt. Men det er jo slik at om man har bra med midler så kan man tillate seg å la kontrakter gå ut.

Jeg tror Molde fort kan sette norsk overgangsrekord i vinter. Dukket opp noen rykter nå i kveld. Men jeg vil se det før jeg tror det.

Edit: Carew til RBK bli ikke slått. Tror jeg.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

PapaSmurf skrev: man jan 17, 2022 6:04 pm
DuncanE skrev: man jan 17, 2022 5:57 pm Du har sikkert rett. Jeg leser kun hva media skriver, samt Molde-tråden. Har jeg overdrevet gratisovergangene til Ohi og Linde også? ;)
Nei, der traff du godt. Men det er jo slik at om man har bra med midler så kan man tillate seg å la kontrakter gå ut.

Jeg tror Molde fort kan sette norsk overgangsrekord i vinter. Dukket opp noen rykter nå i kveld. Men jeg vil se det før jeg tror det.

Edit: Carew til RBK bli ikke slått. Tror jeg.
Nei, penger har de vel alltid hatt nok av i Julsundvegen. Berisha? Eller jobbes det i utlandet?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

DuncanE skrev: man jan 17, 2022 6:12 pm
PapaSmurf skrev: man jan 17, 2022 6:04 pm
DuncanE skrev: man jan 17, 2022 5:57 pm Du har sikkert rett. Jeg leser kun hva media skriver, samt Molde-tråden. Har jeg overdrevet gratisovergangene til Ohi og Linde også? ;)
Nei, der traff du godt. Men det er jo slik at om man har bra med midler så kan man tillate seg å la kontrakter gå ut.

Jeg tror Molde fort kan sette norsk overgangsrekord i vinter. Dukket opp noen rykter nå i kveld. Men jeg vil se det før jeg tror det.

Edit: Carew til RBK bli ikke slått. Tror jeg.
Nei, penger har de vel alltid hatt nok av i Julsundvegen. Berisha? Eller jobbes det i utlandet?
Jobbes på flere fronter tror jeg. Men så spørs det da. Jo større fisk, jo større sjans for at snøret ryker.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Vi har hatt nok av spillere som har gått for veldig lite 6-12 mnd før kontrakten går ut eller ingenting ved bosman.

Men å godta 11 millioner for Vecchia er galskap å vurdere, vi må sannsynligvis ut med det dobbelte og vel så det for en spiller med tilsvarende kvaliteter. 30 for Ceide tror jeg farges litt av at det tidligst blir utstillingsvindu i Europa høsten 2023 og da har han ett år igjen av kontrakten så vidt jeg husker, så der ryker vel fort en 10-20mill av hva vi kunne krevd.

Dyrt å drive på med alt det rotet som har skjedd på dustemiklene i styret sin vakt.

qbah

Legg inn av qbah »

30 mill for Ceide er knapt OK, 10-11 mill for Vecchia nå er oppsigelsesgrunn.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Lion City Sailors heter de. Men de er selvsagt overhodet ikke klare til å bruke penger som fulle sjømenn.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

qbah skrev: man jan 17, 2022 10:56 pm 30 mill for Ceide er knapt OK, 10-11 mill for Vecchia nå er oppsigelsesgrunn.
Fikk dere bare 30 for Ceide? Nei, jeg har ikke fulg med i timen her...

Og hvem er ute etter Vecchia nå?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Skal visstnok gjøre Vecchia økonomisk uavhengig hvis de får kjøpt han, så de har tydeligvis god råd. Da er det bare å sette tøffe krav, vi har allerede solgt Ceïde (mangler offentlig bekreftelse enda da) og når det kommer en klubb som vil ha en annen av våre offensive nøkkelspillere så kan vi kreve penger. Så lenge budet deres ikke er på 15 mill+ er det ingen grunn til å sette seg ned ved et bord for å snakke med de. Men jeg frykter at Ceïde, Vecchia og Holse blir solgt i vinter fordi de ønsker å ta mulighetene som dukker opp og klubben har ikke et godt prosjekt å selge inn for at de skal fortsette. Ikke har vi mulig gruppespill i Europa, ikke er vi favoritter til seriegull og ikke har vi hentet en trener som er kjent for å være garantist for kamp om ligagull, utvikle unge spillere og spille fotball slik at laget og spillerne blomstrer og skinner best mulig.

Den største frykten er allikevel hvem vi erstatter disse (eventuelle) tapene med. Jeg frykter det blir flere "solide" spillere med kondisjonen og fysikken i orden, men er mindre dyktig til å dra av en forsvarer eller to, slå den smarte pasningen eller har en slags "x-faktor".

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Tjaaah skrev: tir jan 18, 2022 12:54 am
qbah skrev: man jan 17, 2022 10:56 pm 30 mill for Ceide er knapt OK, 10-11 mill for Vecchia nå er oppsigelsesgrunn.
Fikk dere bare 30 for Ceide? Nei, jeg har ikke fulg med i timen her...

Og hvem er ute etter Vecchia nå?
Rapporteres om 30 mill totalt ja (3 mill Euro), håpet er jo at det er salgsummen og at lånesummen kommer utenom + en fin videresalgsklausul.
Lion City Sailors fra Singapore har lagt inn flere bud på Vecchia, siste på over 11 mill.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Betalte dere for Vecchia? Å selge han for 11 er meningsløst da. Poengkonge i Allsvenskan og jævla vanskelig å finne poengplukkende vinger i Skandinavia.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

thewaterfall skrev: tir jan 18, 2022 12:58 am Rapporteres om 30 mill totalt ja (3 mill Euro), håpet er jo at det er salgsummen og at lånesummen kommer utenom + en fin videresalgsklausul.
Lion City Sailors fra Singapore har lagt inn flere bud på Vecchia, siste på over 11 mill.
Takk. 30 var noe lavt, ja. Regner vel egentlig med at det er noe videresalg da, hvis ikke er det rart.

Hadde så vidt lest dette om Singapore, når du never det. Vecchia har vel vært litt på at han vil dra, i hvert fall gjennom agenten? Kan jo bli vanskelig å holde på ham om han sutrer nok, selv om prisen er ganske tullete.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7748

Legg inn av Big George »

Har jeg oppfattet rett av Ceide sitt salg til Italia avventes av at den italienske klubben selger en spiller og frigjør midler ?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Big George skrev: tir jan 18, 2022 1:49 am Har jeg oppfattet rett av Ceide sitt salg til Italia avventes av at den italienske klubben selger en spiller og frigjør midler ?
Neppe. Jeremie Boga selges for 22 mill Euro til Atalanta i løpet av dette vinduet. Men Ceide's overgang henger uansett ikke på dette.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»