Opprykk fra Championship 21-22

Svar
Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Re: Opprykk fra Championship 21-22

Legg inn av ulfarne »

Strachan7 skrev: fre aug 06, 2021 10:40 pm BLÆÆÆÆH!!!! Arnstein Friling som kommentator denne sesongen også :x
Og neste år rykker han opp til PL

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Åpningskampen i Bournemouth var en åpen og spennende kamp, og det var ingenting som liknet på en forsiktig og kjedelig åpningskamp. Begge lag var friske i angrep og var nok bedre offensivt enn defensivt. WBA ble bedre da Phillips kom inn som innbytter, og det er ingen tvil at Bournemouth har etablert seg som en toppklubb. Begge lagene kommer nok til å være med i kampen om minst en plass i playoff. Det blir nok et bikkjeslagsmål om opprykksplassene i årets utgave av Frillingship. To nye TV-kamper i dag. Blackburn vs. Swansea kl. 16 og Sheffield United vs. Birmingham kl. 21. Og en riktig godbit i morgen kl. 14:30 Fulham mot Middelsbjørg, før vi avslutter søndagen med en klassisk tippekamp fra 80-tallet med Coventry og Forest. Så ikke noe i veien med tv-dekningen i engelsk 2.divisjon, og fortsetter underholdningen fra gårsdagens kamp så blir det morsomt å følge fortsettelsen av opprykksjaget fra Championship.

Lezah

Legg inn av Lezah »

paul_dalton_11 skrev: lør aug 07, 2021 10:14 am før vi avslutter søndagen med en klassisk tippekamp fra 80-tallet med Coventry og Forest.
Mangler bare at den går på NRK, Arne som kommentator og "gongen" som målpling, og alt hadde vært som det burde være.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Lezah skrev: lør aug 07, 2021 10:21 am Mangler bare at den går på NRK, Arne som kommentator og "gongen" som målpling, og alt hadde vært som det burde være.
Ja Lezah, det er slik vi skulle hatt det. Jeg var faktisk litt skuffet over at NRK ikke hentet inn Arne til å kommentere EM-finalen. Det var tider med pling og at alle kamper i runden ble spilt samtidig. Tippekampene var mer eksklusive den gang da kampene kom sjeldent. Men du verden hvor mye mer tilgjengelig fotballen har blitt i 2021. Både når det kommer til tilgjengelighet, valgfrihet og tilgang på fotballnyheter. Så alt var ikke bedre før. Men "gongen" og Arne er eksempler på kvaliteter som savnes. Både Arne Scheie og Arne Hegerfors gjorde at Arne-navnet hører hjemme i fotballsendingenes hall of fame.

Lezah

Legg inn av Lezah »

paul_dalton_11 skrev: lør aug 07, 2021 11:06 am Ja Lezah, det er slik vi skulle hatt det. Jeg var faktisk litt skuffet over at NRK ikke hentet inn Arne til å kommentere EM-finalen. Det var tider med pling og at alle kamper i runden ble spilt samtidig. Tippekampene var mer eksklusive den gang da kampene kom sjeldent. Men du verden hvor mye mer tilgjengelig fotballen har blitt i 2021. Både når det kommer til tilgjengelighet, valgfrihet og tilgang på fotballnyheter. Så alt var ikke bedre før. Men "gongen" og Arne er eksempler på kvaliteter som savnes. Både Arne Scheie og Arne Hegerfors gjorde at Arne-navnet hører hjemme i fotballsendingenes hall of fame.
Selv om det hadde sin sjarm, savner jeg ikke nødvendigvis tiden der jeg satt hos min chilenske kompis (sønn av en politisk flyktning som hadde 400k kanaler, primært for å sjekke om Pinochet snart var lei) og hørte kamp på britisk radio, mens jeg lurte på spørsmål som "Hvor god er egentlig Robson i dag?", "Mon tro hvor stor sjansen Cole brant nå var?" etc. Vi som holder med PL-lag får jo nå tilbud om å se samtlige PL-kamper denne sesongen, det er smått utrolig. Men mye av sjarmen er selvsagt for lengst borte, og det hjelper ikke at rammene rundt kampene (jeg ser på dere, Tv2) er plastikk og hysterisk.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

paul_dalton_11 skrev: lør aug 07, 2021 10:14 am Åpningskampen i Bournemouth var en åpen og spennende kamp, og det var ingenting som liknet på en forsiktig og kjedelig åpningskamp. Begge lag var friske i angrep og var nok bedre offensivt enn defensivt. WBA ble bedre da Phillips kom inn som innbytter, og det er ingen tvil at Bournemouth har etablert seg som en toppklubb. Begge lagene kommer nok til å være med i kampen om minst en plass i playoff. Det blir nok et bikkjeslagsmål om opprykksplassene i årets utgave av Frillingship. To nye TV-kamper i dag. Blackburn vs. Swansea kl. 16 og Sheffield United vs. Birmingham kl. 21. Og en riktig godbit i morgen kl. 14:30 Fulham mot Middelsbjørg, før vi avslutter søndagen med en klassisk tippekamp fra 80-tallet med Coventry og Forest. Så ikke noe i veien med tv-dekningen i engelsk 2.divisjon, og fortsetter underholdningen fra gårsdagens kamp så blir det morsomt å følge fortsettelsen av opprykksjaget fra Championship.
Godkjent+ av Coventry i fjor. Gyökeres sitt opphold er gjort permanent og de har også hentet inn Waghorn som fort kan score 15 mål om han er i form og blir brukt riktig. Hughton er vel fort en av de første som får fyken om Forest ikke får en god start.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Lezah skrev: lør aug 07, 2021 11:21 am Vi som holder med PL-lag får jo nå tilbud om å se samtlige PL-kamper denne sesongen, det er smått utrolig. Men mye av sjarmen er selvsagt for lengst borte, og det hjelper ikke at rammene rundt kampene (jeg ser på dere, Tv2) er plastikk og hysterisk.
Ja vi har nok fått alt vi drømte om i vår fotballungdom, ubegrenset tilgang til engelsk fotball. På mange måter kan vi følge lagene like tett som supporterne der borte på fotballøya. Det største utfordringen nå er jo å få tid til å se all fotballen. Det er mye som jeg kunne ønsket forbedret i studiosendingene til TV2, men du verden for en luksus det er å ha studiosendinger til tv-kampene. Det er nok det største savnet i championship, at det ikke er studiosendinger som lager en ramme rundt kampene. Enda verre er det når det sendes League1 og League2 fotball, da er det ofte ikke engang norske kommentatorer.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Mulig Swansea har tapt seg skikkelig, men Blackburn imponerte meg i dag.
Keeperen deres, Thomas Kaminski, virker som en habil Championshipkeeper.
Og når de får tilbake sine antatt beste spillere Adam Armstrong og Bradley Dack (vet ikke hvor lenge de to er ute) er de kanskje gode nok til å kjempe om en playoffplass.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Strachan7 skrev: lør aug 07, 2021 6:15 pm Og når de får tilbake sine antatt beste spillere Adam Armstrong og Bradley Dack (vet ikke hvor lenge de to er ute) er de kanskje gode nok til å kjempe om en playoffplass.
Armstrong er skadefri, men spilte ikke da han er på vei bort. Flere klubber skal være interessert og Palace og Southampton skal være i førersetet når det gjelder å sikre seg spissens signatur. Blackburn har satt en prislapp på £20m, og det blir nok en pris på £15-20m i ei klubbkasse som trenger påfyll. Blackburn har vel ikke signert en eneste spilleren denne sommeren og eierne vil heller ikke love at pengene fra et salg vil gå til å erstatte spissen.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

paul_dalton_11 skrev: lør aug 07, 2021 7:12 pm
Strachan7 skrev: lør aug 07, 2021 6:15 pm Og når de får tilbake sine antatt beste spillere Adam Armstrong og Bradley Dack (vet ikke hvor lenge de to er ute) er de kanskje gode nok til å kjempe om en playoffplass.
Armstrong er skadefri, men spilte ikke da han er på vei bort. Flere klubber skal være interessert og Palace og Southampton skal være i førersetet når det gjelder å sikre seg spissens signatur. Blackburn har satt en prislapp på £20m, og det blir nok en pris på £15-20m i ei klubbkasse som trenger påfyll. Blackburn har vel ikke signert en eneste spilleren denne sommeren og eierne vil heller ikke love at pengene fra et salg vil gå til å erstatte spissen.
Ja, den burde jeg ha sett. Spesielt siden Danny Ings gikk til Aston nylig.
Korrigerer meg litt i det forrige innlegget. Blackburn kommer vel neppe til å rykke opp før de blir kvitt disse indiske kyllingfolka som har ødelagt klubben.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Sheffield Utd fikk seg en nesestyver i går kveld hjemme mot Birmingham. Kan fort bli et langvarig opphold i Championship for Berge.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

GiPazzini_85 skrev: søn aug 08, 2021 10:35 am Kan fort bli et langvarig opphold i Championship for Berge.
Ja eller et veldig kortvarig opphold? Han viste godt spill i går og det skal være flere premier league klubber som er interessert i hans tjenester. Men virker klart at nåløyet for opprykk fra Championship denne sesongen blir trangt og det kommer til å være mange om opprykksbeinet. Det skal bli spennende å se Boro og Fulham om noen timer. Det er herlig å kunne følge ligafotball igjen etter sommerpausen.

Lezah

Legg inn av Lezah »

paul_dalton_11 skrev: søn aug 08, 2021 12:26 pm
GiPazzini_85 skrev: søn aug 08, 2021 10:35 am Kan fort bli et langvarig opphold i Championship for Berge.
Ja eller et veldig kortvarig opphold? Han viste godt spill i går og det skal være flere premier league klubber som er interessert i hans tjenester. Men virker klart at nåløyet for opprykk fra Championship denne sesongen blir trangt og det kommer til å være mange om opprykksbeinet. Det skal bli spennende å se Boro og Fulham om noen timer. Det er herlig å kunne følge ligafotball igjen etter sommerpausen.
Om ikke flust av PL-klubber er det nok klubber i andre europeiske ligaer som kan være interesserte. Jeg tipper det er gode sjanser for at han ikke en gang fullfører en sesong i Championship. Gjør han det, så blir det ikke flere uansett om SU ikke rykker opp. Da må i tilfellet utviklingen hans gå på trynet.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

paul_dalton_11 skrev: søn aug 08, 2021 12:26 pm
GiPazzini_85 skrev: søn aug 08, 2021 10:35 am Kan fort bli et langvarig opphold i Championship for Berge.
Ja eller et veldig kortvarig opphold? Han viste godt spill i går og det skal være flere premier league klubber som er interessert i hans tjenester. Men virker klart at nåløyet for opprykk fra Championship denne sesongen blir trangt og det kommer til å være mange om opprykksbeinet. Det skal bli spennende å se Boro og Fulham om noen timer. Det er herlig å kunne følge ligafotball igjen etter sommerpausen.
Og der var Matt Crooks på plass i Boro også, gitt! Var vel den eneste iakttagende spilleren i Rotherham.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Wilson vil nok herje i Championship.

Er jeg forresten den eneste i verden som har en liten soft-spot for Fulham? Craven er jo nydelig.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Faen, kan ikke den amøben Neil Warnock bli sendt på tribunen.
Kjefter og smeller i ett sett, jo.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Dårlig start for de nedrykkete lagene. Et poeng til WBA og Fulham, samt tap for Blades. West Bromwichs poeng i Bournemouth skal man ikke kimse av, men Fulham og Sheffield United synes jeg startet svak mot overkommelig motstand. Det trengs nok noen kamper før tabellen setter seg, og det melder seg nok opprykksfavoritter etter hvert.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Lezah skrev: søn aug 08, 2021 3:02 pm Wilson vil nok herje i Championship.

Er jeg forresten den eneste i verden som har en liten soft-spot for Fulham? Craven er jo nydelig.
Mulig... Har ikke sansen for lag sør for Ipswich.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Lezah skrev: søn aug 08, 2021 3:02 pm Wilson vil nok herje i Championship.

Er jeg forresten den eneste i verden som har en liten soft-spot for Fulham? Craven er jo nydelig.
Personlig litt lei Fulham ene og alene basert på at de er så jævlig jojo-klubb.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Chromeback skrev: søn aug 08, 2021 6:21 pm
Lezah skrev: søn aug 08, 2021 3:02 pm Wilson vil nok herje i Championship.

Er jeg forresten den eneste i verden som har en liten soft-spot for Fulham? Craven er jo nydelig.
Personlig litt lei Fulham ene og alene basert på at de er så jævlig jojo-klubb.
Er det feil da? Kjedelig med bare stabile topplag.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Strachan7 skrev: søn aug 08, 2021 3:19 pm Faen, kan ikke den amøben Neil Warnock bli sendt på tribunen.
Kjefter og smeller i ett sett, jo.
Apropos Warnock.

"Paul Peschisolido on Neil Warnock taking the Sheffield Utd players bowling: "He convinced us all to put £10 in a pot, winner takes all. We agreed for some fun, then he pulled out his own bowling shoes and custom ball, shot 250 and took all our money".

Lo godt av denne historien :D

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Lezah skrev: søn aug 08, 2021 6:24 pm
Chromeback skrev: søn aug 08, 2021 6:21 pm
Lezah skrev: søn aug 08, 2021 3:02 pm Wilson vil nok herje i Championship.

Er jeg forresten den eneste i verden som har en liten soft-spot for Fulham? Craven er jo nydelig.
Personlig litt lei Fulham ene og alene basert på at de er så jævlig jojo-klubb.
Er det feil da? Kjedelig med bare stabile topplag.
Nja, kan jo være like kjedelig med begge deler? :lol:

Synes det er kulere med klubber som Brentford feks, eller at Leeds er tilbake i toppen igjen.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Coventry snur og setter 2-1 på overtid.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Sterkt det der. Og Hughton sitter vel snart utrygt. Manglet vel en del spillere i dag, men likevel.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Lezah skrev: søn aug 08, 2021 3:02 pm Wilson vil nok herje i Championship.

Wilson har jo et par temmelig bra sesonger fra før i Championship, spesielt i Derby.

Lezah

Legg inn av Lezah »

GiPazzini_85 skrev: søn aug 08, 2021 9:04 pm
Wilson har jo et par temmelig bra sesonger fra før i Championship, spesielt i Derby.
Ja, var egentlig unødvendig å legge til ligaen når han har flere år der.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

GiPazzini_85 skrev: søn aug 08, 2021 6:20 pm
Lezah skrev: søn aug 08, 2021 3:02 pm Wilson vil nok herje i Championship.

Er jeg forresten den eneste i verden som har en liten soft-spot for Fulham? Craven er jo nydelig.
Mulig... Har ikke sansen for lag sør for Ipswich.
Hva er grunnen til det da?

Everenga

Legg inn av Everenga »

Chromeback skrev: søn aug 08, 2021 7:22 pm
Lezah skrev: søn aug 08, 2021 6:24 pm
Chromeback skrev: søn aug 08, 2021 6:21 pm

Personlig litt lei Fulham ene og alene basert på at de er så jævlig jojo-klubb.
Er det feil da? Kjedelig med bare stabile topplag.
Nja, kan jo være like kjedelig med begge deler? :lol:

Synes det er kulere med klubber som Brentford feks, eller at Leeds er tilbake i toppen igjen.
Brentford er bare grusomt. Det er pinadø nok Londonklubber som det er. Arsenal, Chelsea, West Ham og Tottenham er greit nok. Palace kan forsvares fordi de er alene om å representere sør for elva men Fulham, Brentford og også Watford som er så godt som London er irritasjonsmomenter.

Mia

Legg inn av Mia »

Fulham er den beste klubben i Chelsea.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Everenga skrev: man aug 09, 2021 9:40 am Det er pinadø nok Londonklubber som det er.
Enig.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»