Rettsaken mot Fjotolf Hansen

Svar
Optimist1

Re: Rettsaken mot Fjotolf Hansen

Legg inn av Optimist1 »

InsVerderben skrev: tir jan 18, 2022 5:42 pm
TrondLFC skrev: tir jan 18, 2022 1:46 pm
Fringegirl skrev: tir jan 18, 2022 1:42 pm

Hvem er det som legger frem et ønske om prøveløslatelse på denne måten? Har aldri hørt andre prosedere på denne måten før. Masse uviktig fjas som drukner helt de menneskelige aspektene av hvem han var/er/ønsker å være.
Et spill for galleriet hele greia. Selvsagt blir han ikke løslatt og det vet han. Han ønsker kun å benytte anledningen for en talerstol og får det, som vanlig. Vi vil se det samme om noen år.
Kun posedyreoppfølging for rettstaten dette.
Jepp og vi har sett det før, da han i 2017 tapte søksmålet mot staten på alle punkter. Den saken dreide seg kun om påstått tortur&uverdige soningsforhold men allikevel presenterte ABB sine politiske/ideologiske synspunkter/vrangforestillinger i retten.

Det var usaklig, dommeren poengterte dette men klubbet ham ikke ned. Noe av det samme skjedde i dag og forstår ikke at dommeren ikke setter strek og begrenser ABB sine ytringer til det som kun er helt nødvendig for saken!
Han benytter enhver anledning til å komme med sitt svada, mønsteret er klart og "vi" biter på nok en gang og lar oss bli "pisset på!"

Rettsaken i 2012 kom ikke minst som en følge av politiet sine handlinger, virket "helt nødvendig", kanskje oppklarende/ "terapeutisk" for noen og i siste instans og kanskje beste fall på en måte avsluttende...?

Etter saken i 2012 trengte i allefall ikke jeg (egoistisk) å høre ett eneste ord til fra ABB, trenger det fortsatt ikke og selv om det her inne korrekt hevdes at det fortsatt er riktig/viktig å følge prosedyren, kunne pressen begrenset seg til å gjengi påstand&domsavsigelse.
Ikke sånn det fungerer, jeg vet..!
Han ble plaget av de ansatte i fengselet som gjorde sport i å jævlest med han. Han måtte strippe for dem flere ganger om dagen og de solgte alt av personlig kommunikasjon han hadde utenfor fengselet til media. Hvis ikke dette er menneskerettighetsbrudd så et ingenting det. Regjeringsadvokaten fløt seg igjennom saken vel vitende at det var en fersk massedrapsak og et jøssingfolkeslag.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Germania skrev: tir jan 18, 2022 5:45 pm
HNilsen skrev: tir jan 18, 2022 5:45 pm
Germania skrev: tir jan 18, 2022 5:37 pm

Ja det kan du si den gang du står ovenfor et slikt menneske. Har ikke så mye å si hvem eller hvordan, det viktigste er at denne mannen gir faen og er potensielt ekstremt farlig.
Jeg skjønner at du har latt deg fascinere av mannen, men jeg tviler på at hardbarka kriminelle er det.
Ingenting som fascinerer med Breivik.
I følge deg, så.

William_S

Legg inn av William_S »

Optimist1 skrev: tir jan 18, 2022 5:40 pm Politidrapet og 50 mill på avveier i Stavanger. Hipphurra, tvkjendis, .
Toska ble aldri dømt til forvaring, dessuten har det aldri kommet helt på det rene hvem som skjøt denne politimannen. Toska er nok rimelig ufarlig i dag og har kone og barn. Og hadde vel aldri noe politisk høyreekstrem ideologi. Noen havner rett og slett i feil spor som ungdom. Toska var jo med i denne Tveitagjengen i sin tid og hvorav mange ex medlemmer der senere havna opp i langt hardere kriminalitet.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Dersom terroristen noen gang skal inn i gen pop håper jeg alle fangene, i alle fall de voldeligste, får se nærbilder av alle barn og ungdommer han drepte.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Fyren har ikke akkurat forandret seg til det bedre iløpet av 10 år i fengsel. Får litt Rhino Thue vibe når jeg ser på de utrolig teite forklaringene hans i retten.

Thomas

Legg inn av Thomas »

Germania skrev: tir jan 18, 2022 5:32 pm
William_S skrev: tir jan 18, 2022 5:25 pm Det er ganske sikkert ja - indrejustisen i fengsler har lite til overs for barnemordere og overgrepsdømte. Det er liksom helt nederst på den interne rangstigen. Høyest rager vel diverse økonomiske forbrytelser tror jeg.
En person som har drept 70 mennesker står ganske høyt på rangstigen av den enkle grunn at medfangene frykter ham. Er veldig få i norske fengsler som er hardbarka, kyniske mordere.

Høyest rangerer forbrytelser mot Staten. Har du banket en politimann er det masse respekt å hente.

Her er et sitat fra et vanlig norsk fengsel "Hvis de gir meg forvaring skal jeg faen meg sprenge en politistasjon".

Ikke overraskende er tilliten lav og hatet stort mot ordensmaktene der inne.
Du tror man får respekt i fengsel om man har drept 77 mennesker/barn på grusomt vis?

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Optimist1 skrev: tir jan 18, 2022 5:48 pm
InsVerderben skrev: tir jan 18, 2022 5:42 pm
TrondLFC skrev: tir jan 18, 2022 1:46 pm

Et spill for galleriet hele greia. Selvsagt blir han ikke løslatt og det vet han. Han ønsker kun å benytte anledningen for en talerstol og får det, som vanlig. Vi vil se det samme om noen år.
Kun posedyreoppfølging for rettstaten dette.
Jepp og vi har sett det før, da han i 2017 tapte søksmålet mot staten på alle punkter. Den saken dreide seg kun om påstått tortur&uverdige soningsforhold men allikevel presenterte ABB sine politiske/ideologiske synspunkter/vrangforestillinger i retten.

Det var usaklig, dommeren poengterte dette men klubbet ham ikke ned. Noe av det samme skjedde i dag og forstår ikke at dommeren ikke setter strek og begrenser ABB sine ytringer til det som kun er helt nødvendig for saken!
Han benytter enhver anledning til å komme med sitt svada, mønsteret er klart og "vi" biter på nok en gang og lar oss bli "pisset på!"

Rettsaken i 2012 kom ikke minst som en følge av politiet sine handlinger, virket "helt nødvendig", kanskje oppklarende/ "terapeutisk" for noen og i siste instans og kanskje beste fall på en måte avsluttende...?

Etter saken i 2012 trengte i allefall ikke jeg (egoistisk) å høre ett eneste ord til fra ABB, trenger det fortsatt ikke og selv om det her inne korrekt hevdes at det fortsatt er riktig/viktig å følge prosedyren, kunne pressen begrenset seg til å gjengi påstand&domsavsigelse.
Ikke sånn det fungerer, jeg vet..!
Han ble plaget av de ansatte i fengselet som gjorde sport i å jævlest med han. Han måtte strippe for dem flere ganger om dagen og de solgte alt av personlig kommunikasjon han hadde utenfor fengselet til media. Hvis ikke dette er menneskerettighetsbrudd så et ingenting det. Regjeringsadvokaten fløt seg igjennom saken vel vitende at det var en fersk massedrapsak og et jøssingfolkeslag.

Forholder meg til at saken ble ført korrekt, samtlige ble hørt og domsavsigelsen.

Påstandene du presenterer går jeg ut i fra at du kan dokumentere...?!

Optimist1

Legg inn av Optimist1 »

InsVerderben skrev: tir jan 18, 2022 7:10 pm
Optimist1 skrev: tir jan 18, 2022 5:48 pm
InsVerderben skrev: tir jan 18, 2022 5:42 pm

Jepp og vi har sett det før, da han i 2017 tapte søksmålet mot staten på alle punkter. Den saken dreide seg kun om påstått tortur&uverdige soningsforhold men allikevel presenterte ABB sine politiske/ideologiske synspunkter/vrangforestillinger i retten.

Det var usaklig, dommeren poengterte dette men klubbet ham ikke ned. Noe av det samme skjedde i dag og forstår ikke at dommeren ikke setter strek og begrenser ABB sine ytringer til det som kun er helt nødvendig for saken!
Han benytter enhver anledning til å komme med sitt svada, mønsteret er klart og "vi" biter på nok en gang og lar oss bli "pisset på!"

Rettsaken i 2012 kom ikke minst som en følge av politiet sine handlinger, virket "helt nødvendig", kanskje oppklarende/ "terapeutisk" for noen og i siste instans og kanskje beste fall på en måte avsluttende...?

Etter saken i 2012 trengte i allefall ikke jeg (egoistisk) å høre ett eneste ord til fra ABB, trenger det fortsatt ikke og selv om det her inne korrekt hevdes at det fortsatt er riktig/viktig å følge prosedyren, kunne pressen begrenset seg til å gjengi påstand&domsavsigelse.
Ikke sånn det fungerer, jeg vet..!
Han ble plaget av de ansatte i fengselet som gjorde sport i å jævlest med han. Han måtte strippe for dem flere ganger om dagen og de solgte alt av personlig kommunikasjon han hadde utenfor fengselet til media. Hvis ikke dette er menneskerettighetsbrudd så et ingenting det. Regjeringsadvokaten fløt seg igjennom saken vel vitende at det var en fersk massedrapsak og et jøssingfolkeslag.

Forholder meg til at saken ble ført korrekt, samtlige ble hørt og domsavsigelsen.

Påstandene du presenterer går jeg ut i fra at du kan dokumentere...?!
Dokumentere?? Lol. Er vel fordelen med å jobbe i et fengsel, ingen kan dokumentere jævelskapen din. Hele saken ble tuftet på det. Og hvis du spør meg om jeg har tiltro til fengselsbetjentene som har felt sine offertåfer i denne saken, NEI. anser dem som en hvilken som helst kjeltring som får anledning.

Germania
Innlegg: 532

Legg inn av Germania »

Du vet ikke hva "rettssystemet" er i Norge før du har stått foran dommeren. En flau vits. Mannen var ikke engang godkjent dommer!

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

William_S skrev: tir jan 18, 2022 6:04 pm
Optimist1 skrev: tir jan 18, 2022 5:40 pm Politidrapet og 50 mill på avveier i Stavanger. Hipphurra, tvkjendis, .
Toska ble aldri dømt til forvaring, dessuten har det aldri kommet helt på det rene hvem som skjøt denne politimannen.
Det er vel kommet klart frem hvem som skjøt han...les deg opp.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Herregud, hele Twitter er i sjokk etter at de har funnet ut at Dagbladet er klikkhorer uten journalistisk integritet.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Germania skrev: tir jan 18, 2022 7:18 pm Du vet ikke hva "rettssystemet" er i Norge før du har stått foran dommeren. En flau vits. Mannen var ikke engang godkjent dommer!
Fra 1. januar 2002 skiftet by- og herredsrettene navn til tingretter, og samtidig fikk lederne av alle tingretter tittelen sorenskriver. Foruten dommer i straffesaker og sivile saker, er sorenskriveren som regel også skiftedommer, namsdommer og notarius publicus.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Germania skrev: tir jan 18, 2022 7:18 pm Du vet ikke hva "rettssystemet" er i Norge før du har stått foran dommeren. En flau vits. Mannen var ikke engang godkjent dommer!
Så man må ha vært tiltalt og siktet for å ha gjort noe ulovlig og fått saken mot seg opp i retten før man vet hva rettssystemet er..?

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Optimist1 skrev: tir jan 18, 2022 7:14 pm
InsVerderben skrev: tir jan 18, 2022 7:10 pm
Optimist1 skrev: tir jan 18, 2022 5:48 pm

Han ble plaget av de ansatte i fengselet som gjorde sport i å jævlest med han. Han måtte strippe for dem flere ganger om dagen og de solgte alt av personlig kommunikasjon han hadde utenfor fengselet til media. Hvis ikke dette er menneskerettighetsbrudd så et ingenting det. Regjeringsadvokaten fløt seg igjennom saken vel vitende at det var en fersk massedrapsak og et jøssingfolkeslag.

Forholder meg til at saken ble ført korrekt, samtlige ble hørt og domsavsigelsen.

Påstandene du presenterer går jeg ut i fra at du kan dokumentere...?!
Dokumentere?? Lol. Er vel fordelen med å jobbe i et fengsel, ingen kan dokumentere jævelskapen din. Hele saken ble tuftet på det. Og hvis du spør meg om jeg har tiltro til fengselsbetjentene som har felt sine offertåfer i denne saken, NEI. anser dem som en hvilken som helst kjeltring som får anledning.

"Riktig" og det er vel minst ett annet perspektiv i det spørsmålet!

https://www.klartale.no/norge/2014/11/1 ... v-breivik/
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/p ... av-breivik
https://www.nrk.no/norge/innsatte-i-ski ... 1.12910559

ABB har/har hatt en oppfølging og overvåkning som ingen andre innsatte, det samme gjelder de fengselsbetjente som har med ham å gjøre og evntuelle avvik ville ha vært enkelt å spore/stadfeste.
Forøvrig bemerkelsverdig at ABB i rettsaken mot staten, som dreide seg om soningsforhold/påstand om tortur, brukte mer eller mindre hele sin taletid på sitt ideologiske/"politiske" ståsted og ikke det søksmålet i utgangspunktet dreide seg om!
Det var vel kanskje ikke så ille soningsforhold da, når alt kom til alt ...?!

Du dokumenterer forøvrig ikke dine påstander og de virker å falle på sin egen urimelighet.

Optimist1

Legg inn av Optimist1 »

InsVerderben skrev: tir jan 18, 2022 9:10 pm
Optimist1 skrev: tir jan 18, 2022 7:14 pm
InsVerderben skrev: tir jan 18, 2022 7:10 pm


Forholder meg til at saken ble ført korrekt, samtlige ble hørt og domsavsigelsen.

Påstandene du presenterer går jeg ut i fra at du kan dokumentere...?!
Dokumentere?? Lol. Er vel fordelen med å jobbe i et fengsel, ingen kan dokumentere jævelskapen din. Hele saken ble tuftet på det. Og hvis du spør meg om jeg har tiltro til fengselsbetjentene som har felt sine offertåfer i denne saken, NEI. anser dem som en hvilken som helst kjeltring som får anledning.

"Riktig" og det er vel minst ett annet perspektiv i det spørsmålet!

https://www.klartale.no/norge/2014/11/1 ... v-breivik/
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/p ... av-breivik
https://www.nrk.no/norge/innsatte-i-ski ... 1.12910559

ABB har/har hatt en oppfølging og overvåkning som ingen andre innsatte, det samme gjelder de fengselsbetjente som har med ham å gjøre og evntuelle avvik ville ha vært enkelt å spore/stadfeste.
Forøvrig bemerkelsverdig at ABB i rettsaken mot staten, som dreide seg om soningsforhold/påstand om tortur, brukte mer eller mindre hele sin taletid på sitt ideologiske/"politiske" ståsted og ikke det søksmålet i utgangspunktet dreide seg om!
Det var vel kanskje ikke så ille soningsforhold da, når alt kom til alt ...?!

Du dokumenterer forøvrig ikke dine påstander og de virker å falle på sin egen urimelighet.
Jeg har ingen som helst mulighet til å dokumentere hva fengselsbetjent finner på i et fengsel. Jeg er stor tilhenger av at innsatte skal få mulighet til å sone i andre europeiske land, nettopp for å unngå organisert plageri fra norske fengselsbetjent.

Optimist1

Legg inn av Optimist1 »

Jeg er også tilhenger av utenlandsk sonig for å unngå at norske fengselsbetjenter står på lønningslista til VG og Dagbladet, der hver minste promp på cella blir solgt videre av betjentene. Spesielt når det er snakk om spektakulære innsatte

FabrizioMiccoli

Legg inn av FabrizioMiccoli »

Begynner å lure på om fyren var psykotisk.

Pratet om Knights Templar i 2012 som han må ha visst at alle kommer til å finne ut at var bullshit uansett.

Og nå denne nettsiden som skal ha skylda…det er nesten så jeg tror han er såpass psyk at han tror det faktisk finnes.

Mest sannsynlig liker han bare å villede og manipulere folk fordi han kan, men at han fortsatt driver med dette etter alle disse årene…

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

Optimist1 skrev: tir jan 18, 2022 5:48 pm Han ble plaget av de ansatte i fengselet som gjorde sport i å jævlest med han. Han måtte strippe for dem flere ganger om dagen og de solgte alt av personlig kommunikasjon han hadde utenfor fengselet til media. Hvis ikke dette er menneskerettighetsbrudd så et ingenting det. Regjeringsadvokaten fløt seg igjennom saken vel vitende at det var en fersk massedrapsak og et jøssingfolkeslag.
Cry me a river.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Optimist1 skrev: tir jan 18, 2022 5:48 pm
InsVerderben skrev: tir jan 18, 2022 5:42 pm
TrondLFC skrev: tir jan 18, 2022 1:46 pm

Et spill for galleriet hele greia. Selvsagt blir han ikke løslatt og det vet han. Han ønsker kun å benytte anledningen for en talerstol og får det, som vanlig. Vi vil se det samme om noen år.
Kun posedyreoppfølging for rettstaten dette.
Jepp og vi har sett det før, da han i 2017 tapte søksmålet mot staten på alle punkter. Den saken dreide seg kun om påstått tortur&uverdige soningsforhold men allikevel presenterte ABB sine politiske/ideologiske synspunkter/vrangforestillinger i retten.

Det var usaklig, dommeren poengterte dette men klubbet ham ikke ned. Noe av det samme skjedde i dag og forstår ikke at dommeren ikke setter strek og begrenser ABB sine ytringer til det som kun er helt nødvendig for saken!
Han benytter enhver anledning til å komme med sitt svada, mønsteret er klart og "vi" biter på nok en gang og lar oss bli "pisset på!"

Rettsaken i 2012 kom ikke minst som en følge av politiet sine handlinger, virket "helt nødvendig", kanskje oppklarende/ "terapeutisk" for noen og i siste instans og kanskje beste fall på en måte avsluttende...?

Etter saken i 2012 trengte i allefall ikke jeg (egoistisk) å høre ett eneste ord til fra ABB, trenger det fortsatt ikke og selv om det her inne korrekt hevdes at det fortsatt er riktig/viktig å følge prosedyren, kunne pressen begrenset seg til å gjengi påstand&domsavsigelse.
Ikke sånn det fungerer, jeg vet..!
Han ble plaget av de ansatte i fengselet som gjorde sport i å jævlest med han. Han måtte strippe for dem flere ganger om dagen og de solgte alt av personlig kommunikasjon han hadde utenfor fengselet til media. Hvis ikke dette er menneskerettighetsbrudd så et ingenting det. Regjeringsadvokaten fløt seg igjennom saken vel vitende at det var en fersk massedrapsak og et jøssingfolkeslag.
Fryktelig leit å høre.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

MacanT skrev: tir jan 18, 2022 10:28 pm
Optimist1 skrev: tir jan 18, 2022 5:48 pm Han ble plaget av de ansatte i fengselet som gjorde sport i å jævlest med han. Han måtte strippe for dem flere ganger om dagen og de solgte alt av personlig kommunikasjon han hadde utenfor fengselet til media. Hvis ikke dette er menneskerettighetsbrudd så et ingenting det. Regjeringsadvokaten fløt seg igjennom saken vel vitende at det var en fersk massedrapsak og et jøssingfolkeslag.
Cry me a river.
Jeg tenkte det samme :) Nå skal vi liksom synes synd på og "forstå i hjel" et jævla svin som slaktet ned uskyldige ungdommer i hopevis, og sprengte en bombe med døden til følge for flere. Da ikke Delta drepte på Utøya, skulle han heller blitt kastet i en celle i kjelleren på Akershus festning, og levd på vann og brød! Men i stedet, så har en 3-roms leilighet som koster noen millioner i året, betalt av våre skattepenger.

alseboy

Legg inn av alseboy »

Denne meningsfellen til ABB i tråden, som mener alle andre er blinde og døve - er det en gammel traver fra VGD?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Er det noen som vet hvor aktiv Dagbladet og VG har vært i å grave i gamle justismord? Type Tengs, Baneheia osv? De som livesender de gale rablingene fra en terrorister fordi de syns rettsstaten er så viktig. Det er mye de kunne tatt tak i.

Og hvorfor er det ingen som har kommentert at terrorister har hentet inspirasjon fra samboeren til Wara?

SanctusUnum

Legg inn av SanctusUnum »

Germania skrev: tir jan 18, 2022 5:37 pm Ja det kan du si den gang du står ovenfor et slikt menneske. Har ikke så mye å si hvem eller hvordan, det viktigste er at denne mannen gir faen og er potensielt ekstremt farlig.
Er han en patetisk og nervøs liten skrott som umulig kan ha utført handlingene 22. juli eller er han en mann som gir faen og er ekstremt farlig? Får veldig blandede beskjeder fra deg. Det virker som om du tror du er Sokrates. Ikke brasilianske Sócrates, som var dritgod i fotball, men greske Sokrates, som kunne stille utspekulerte spørsmål som veltet hele verdensbildet til sine meddebattanter. Sannheten er at du er både som Sokrates - ræva i fotball, og som Sócrates - dritings.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

William_S skrev: tir jan 18, 2022 6:04 pm
Optimist1 skrev: tir jan 18, 2022 5:40 pm Politidrapet og 50 mill på avveier i Stavanger. Hipphurra, tvkjendis, .
Toska ble aldri dømt til forvaring, dessuten har det aldri kommet helt på det rene hvem som skjøt denne politimannen.
Kom det ikke frem at det var Schumann som var skytteren? Mener å huske det

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

alseboy skrev: tir jan 18, 2022 11:06 pm Denne meningsfellen til ABB i tråden, som mener alle andre er blinde og døve - er det en gammel traver fra VGD?
De fleste her er vel gamle travere

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- I dag blir det mye hoderisting fra ABB

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Rainmaker skrev: ons jan 19, 2022 8:24 am
William_S skrev: tir jan 18, 2022 6:04 pm
Optimist1 skrev: tir jan 18, 2022 5:40 pm Politidrapet og 50 mill på avveier i Stavanger. Hipphurra, tvkjendis, .
Toska ble aldri dømt til forvaring, dessuten har det aldri kommet helt på det rene hvem som skjøt denne politimannen.
Kom det ikke frem at det var Schumann som var skytteren? Mener å huske det
Schumann har tilstått at det var han som skjøt.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Forsvareren prøver å lirke ut noen svar som kan legge grunnlag for i hvert fall en fremtidig løslatelse. Breivik er ute av stand til å ta hintet, og fortsetter å insistere på Barentsburg. Intelligent fyr my ass.

Falcon

Legg inn av Falcon »

kanskje virker det mot sin hensikt å sensurere fyren, for det skaper et falskt og mystisk bilde.

Ingen kan tro at dette er en stabil, frisk person. Han påstår at han nå følger samme vei som Xi i Kina og påstår at han kan tjene hundrevis av millioner på disse organisasjonene han skal starte opp.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Rambling lunatic er en betegnelse som jeg føler betegner Fjott-olf når han uttaler seg.
Vet ikke om vi har passende/lignende begrep på norsk. Føler det er beskrivende for hvordan han holder på.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»