Filmstjerner dør

Svar
kibby

Re: Filmstjerner dør

Legg inn av kibby »

RIP Danny Tanner ❤️

Full House og Fuller House er en person fattigere 😭

Familien Tanner - Under samme tak og Huset fullt - var en stor del av min barndom!

startelver

Legg inn av startelver »

Plutselig dukket det opp et minne om at det var han som var programleder over disse videosnuttene , det det ble kåret en vinner hver uke.

Før internett-tiden hadde folk VHS-kassetter og sendte inn opptak av ungene sine og kjæledyr , så kåret man det morsomste. Tror dette ble vist på TV3 i sin tid.


ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

startelver skrev: man jan 10, 2022 6:26 pm Plutselig dukket det opp et minne om at det var han som var programleder over disse videosnuttene , det det ble kåret en vinner hver uke.

Før internett-tiden hadde folk VHS-kassetter og sendte inn opptak av ungene sine og kjæledyr , så kåret man det morsomste. Tror dette ble vist på TV3 i sin tid.

TV3 eller TVN, litt usikker. Kanskje begge har hatt rettighetene gjennom tiden.

Tom Bergeron er den verten jeg husker, da jeg så på det i min barndom.

Nå er det jo Alfonso Ribeiro (Carlton Banks) som styrer skuta, selvom ikke ikke helt skjønner hvordan dette har vært i 32 sesonger.

startelver

Legg inn av startelver »

ElGuaje skrev: ons jan 12, 2022 3:51 pm
startelver skrev: man jan 10, 2022 6:26 pm Plutselig dukket det opp et minne om at det var han som var programleder over disse videosnuttene , det det ble kåret en vinner hver uke.

Før internett-tiden hadde folk VHS-kassetter og sendte inn opptak av ungene sine og kjæledyr , så kåret man det morsomste. Tror dette ble vist på TV3 i sin tid.

TV3 eller TVN, litt usikker. Kanskje begge har hatt rettighetene gjennom tiden.

Tom Bergeron er den verten jeg husker, da jeg så på det i min barndom.

Nå er det jo Alfonso Ribeiro (Carlton Banks) som styrer skuta, selvom ikke ikke helt skjønner hvordan dette har vært i 32 sesonger.
I alle dager, holder de på fortsatt ? Utrolig. Kan like gjerne se folk dumme seg ut på Youtube.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Bob Saget.

Mange kjente han som den lune snille mannen de så på TV. Men standupshowene hans var drøye. Mannen hadde beksvart humor. Jeg lo mye av dem på nittitallet.

I tillegg har han den klart beste The Aristocrats-versjonen. (Vet dere ikke hva The Aristocrats er, Google det) men Bobs versjon den skal dere få av meg:


Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Hopkins, Hackman, Caine og Eastwood er nok de neste. Blir trist når de ryker, spesielt Hopkins.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Knaxern skrev: ons jan 12, 2022 4:59 pm Hopkins, Hackman, Caine og Eastwood er nok de neste. Blir trist når de ryker, spesielt Hopkins.
Når Clint Eastwood tar kvelden kommer det nok en tåre eller to, tenker jeg.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

LeSorcier skrev: ons jan 12, 2022 5:01 pm
Knaxern skrev: ons jan 12, 2022 4:59 pm Hopkins, Hackman, Caine og Eastwood er nok de neste. Blir trist når de ryker, spesielt Hopkins.
Når Clint Eastwood tar kvelden kommer det nok en tåre eller to, tenker jeg.
Ikke fra han. Clintern gråter aldri.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

PapaSmurf skrev: ons jan 12, 2022 5:05 pm
LeSorcier skrev: ons jan 12, 2022 5:01 pm
Knaxern skrev: ons jan 12, 2022 4:59 pm Hopkins, Hackman, Caine og Eastwood er nok de neste. Blir trist når de ryker, spesielt Hopkins.
Når Clint Eastwood tar kvelden kommer det nok en tåre eller to, tenker jeg.
Ikke fra han. Clintern gråter aldri.
Det er sant. 😉

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

PapaSmurf skrev: ons jan 12, 2022 4:51 pm Bob Saget.
og
Mange kjente han som den lune snille mannen de så på TV. Men standupshowene hans var drøye. Mannen hadde beksvart humor. Jeg lo mye av dem på nittitallet.
Han havnet vel i trøbbel blant woke-ungdommen for et par år siden for at han under innspilling av full house køddet og gjorde seksuelle handlinger med dukken som de brukte som stand in for Olsen-tvillingene og det førte til pedobeskyldninger mot han.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

PapaSmurf skrev: ons jan 12, 2022 5:05 pm
LeSorcier skrev: ons jan 12, 2022 5:01 pm
Knaxern skrev: ons jan 12, 2022 4:59 pm Hopkins, Hackman, Caine og Eastwood er nok de neste. Blir trist når de ryker, spesielt Hopkins.
Når Clint Eastwood tar kvelden kommer det nok en tåre eller to, tenker jeg.
Ikke fra han. Clintern gråter aldri.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Karatel skrev: ons jan 12, 2022 5:22 pm
PapaSmurf skrev: ons jan 12, 2022 5:05 pm
LeSorcier skrev: ons jan 12, 2022 5:01 pm

Når Clint Eastwood tar kvelden kommer det nok en tåre eller to, tenker jeg.
Ikke fra han. Clintern gråter aldri.
Ikke ofte man bruker CGI i romantiske dramaer, men her er det åpenbart deepfake

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

GoingKronos skrev: ons jan 12, 2022 5:20 pm
PapaSmurf skrev: ons jan 12, 2022 4:51 pm Bob Saget.
og
Mange kjente han som den lune snille mannen de så på TV. Men standupshowene hans var drøye. Mannen hadde beksvart humor. Jeg lo mye av dem på nittitallet.
Han havnet vel i trøbbel blant woke-ungdommen for et par år siden for at han under innspilling av full house køddet og gjorde seksuelle handlinger med dukken som de brukte som stand in for Olsen-tvillingene og det førte til pedobeskyldninger mot han.
Må ikke bruke uttrykket Woke GK. Da får du bare vite at du er en priviligert hvit mann som må holde kjeft. 😂

Men ja, jeg husker det der. Det sitter tusenvis av mennesker og tråler nett, film og TV for å kunne få sine 15 minutter i rampelyset som überkrenka av bagateller.

Det triste er at TV og Filmselskapene gir etter.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Bob Saget hadde en ganske drøy humor, ja. Har flirt mye av han. Rollen i Entourage var fantastisk. Det er Bob Saget som gjorde voiceover i How I Met Your Mother også.

John Mayer beskriver sin gode venn på denne måten:
I love you, Bob. I will never forget you. I will visit you often in my memories, and I hope I get to see you in my dreams. I will tell my kids about you. I’m taking you with me forever. I love you, Bob.


LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Karatel skrev: ons jan 12, 2022 5:22 pm
PapaSmurf skrev: ons jan 12, 2022 5:05 pm
LeSorcier skrev: ons jan 12, 2022 5:01 pm

Når Clint Eastwood tar kvelden kommer det nok en tåre eller to, tenker jeg.
Ikke fra han. Clintern gråter aldri.
Det bare ser ut som han har tårer i øynene pga. regnværet.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

LeSorcier skrev: ons jan 12, 2022 6:38 pm
Karatel skrev: ons jan 12, 2022 5:22 pm
PapaSmurf skrev: ons jan 12, 2022 5:05 pm

Ikke fra han. Clintern gråter aldri.
Det bare ser ut som han har tårer i øynene pga. regnværet.

startelver

Legg inn av startelver »

Robert Redford er vel fortsatt i live ? Han er det nok mange som kommer til å gaule over.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Betty White ville fylt 100 år idag.

kibby

Legg inn av kibby »

ElGuaje skrev: man jan 17, 2022 6:55 pm Betty White ville fylt 100 år idag.
❤️

startelver

Legg inn av startelver »

Sjokkerende nyhet i dag om den franske skuespilleren Gaspard Ulliel, som døde i en skiulykke, 37 år gammel .

Han spilte bl.a Hannibal Lector i Hannibal Rising og spilte designeren Saint Laurent i 2014.

Bilde

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Er vel mest kjent for sin musikkarriere, men nå har også Meatloaf gått bort. Ble 74 år gammel.


Huskes nok kanskje best for sin rolle som Big Bob i Fight Club.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Hvil i fred Big Bob <3

Virker som at 2022 blir ett tungt år, ut i fra starten av året.

startelver

Legg inn av startelver »

Har aldri hatt sansen for Meat Loaf, men suksessen hans skyldes først og fremst låtskriveren Jim Steinman, uten han hadde det ikke blitt noen Bat-plater.

Verdt å merke seg at norske Marion Raven var med på Bat out of Hell III-albumet, og "It's all coming back to me now" var den største hiten til Meat Loaf på mange år.
Også en låt skrevet av Jim Steinman.


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

RIP Meat Loaf

Av filmroller, så huskes Roadie (1980) ganske så godt, og var vel ei liten komedie-musikk perle, og der nevnte Loaf hadde hovedrollen som en godhjerta og noe naiv kar, som raskt havner midt opp i et fartsfylt rockesirkus, i det han bestemmer seg for å følge hjertet sitt, og nei, en film med masse herlig humor, sjarm og kule musikalske gjestebidrag.

Når det gjelder album, har en nå kun hørt gjennom klassikeren Bat out of Hell samt dens mye senere oppfølger, del 2, og hvor en fikk langt mer utbytte av den sistnevnte, som jo viste seg å bli ei meget hyggelig overraskelse i fjor. Ettersom en kanskje ikke gikk inn, med altfor store forventninger, etter å ha vært innom originalen.

Usikker på hvilket år han gjestet Skavlan (mulig det ble flere besøk oppgjennom årene), men husker nå at han tok fullstendig over og showa i vei. Og nei, ble hvert fall langt mer livlig og interessant med han i studio, enn uten.

Dukka også opp som filmskurk, i flere roller, der Patrick Swayze road-movie action-thrilleren, Black Dog (1998) var som falt godt i smak.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7860

Legg inn av Big George »

Meat Loaf er og var en av de jeg har hørt mest på. Men det er musikeren Meat Loaf og ikke skuespilleren.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Louie Anderson har nå gått bort etter å ha hatt blodkreft. Ble 68 år gammel.

Har ikke det store forholdet til han, men husker at jeg ofte så på Life With Louie på Fox Kids på fredager hos en kompis med ostesmørbrød.

kibby

Legg inn av kibby »

Nå har det vært mange "kjendis" dødsfall de siste ukene. Det startet med Betty White 😫

startelver

Legg inn av startelver »

kibby skrev: lør jan 22, 2022 1:12 am Nå har det vært mange "kjendis" dødsfall de siste ukene. Det startet med Betty White 😫
Har inntrykk av at det er mange slike på starten av året. Har fortsatt David Bowie sin plutselige død friskt i minne .

Pernille

Legg inn av Pernille »

Monica Vitti er død. Jeg husker henne best fra filmene til Michelangelo Antonioni med L'avventura, La Notte og Il deserto Rosso som de beste, men også fra noen av hennes lettere filmer som Modesty Blaise (som i dag fungerer best som et koloritt på the swinging sixties og datidens "spy craze"-filmer) samt en rekke mer eller mindre kjente italienske komedier av varierende kvalitet.

For noen år siden møtte jeg henne på filmfestivalen i Cannes, dvs. hun gikk forbi meg på gata. Iallefall tror jeg det var henne, men helt sikker er jeg ikke.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

HAN ER IKKE DØD...

Men ser at legendariske John Williams fyller 90 år i dag. Måtte vi ha han et par år til på denne jorda.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»