Odds Ballklubb

Svar
hgb

Re: Odds Ballklubb: En klubb som er kulere enn din klubb

Legg inn av hgb »

Bra signaler at de regner med å presentere ny trener for de som kommer på dette møtet 27/1, da. Så lenge det er før 31/1 (når de drar på treningsleir) er det helt ok, syns jeg. Det er ikke _så_ bråhast, tross alt.

Perkele

Legg inn av Perkele »

Ikke mye som skjer her inne for tiden, for øvrig lite i media også..
Men hvem vil dere ha som trener? Paco, Maalen eller noen andre?
Synes selv det kunne vært spennende med Paco, jeg tror det blir han som presenteres på det frokostmøtet eller tidligere
Maalen blir litt kjedelig i mine øyne, håper det sitter noen på kontorene med mer kunnskap om dette ;)
https://www.nettavisen.no/sport/spar-st ... 3423688103?

cpatton

Legg inn av cpatton »

Perkele skrev: fre jan 21, 2022 8:27 am Ikke mye som skjer her inne for tiden, for øvrig lite i media også..
Men hvem vil dere ha som trener? Paco, Maalen eller noen andre?
Synes selv det kunne vært spennende med Paco, jeg tror det blir han som presenteres på det frokostmøtet eller tidligere
Maalen blir litt kjedelig i mine øyne, håper det sitter noen på kontorene med mer kunnskap om dette ;)
https://www.nettavisen.no/sport/spar-st ... 3423688103?
Overfladisk synsing herfra, men ja - Paco høres friskt og spennende ut. Ser i Varden at Hagen på vegne av spillerne også er utålmodig. Avisa lanserer også Raufoss treneren Christian Johnsen. Han er jo tidligere spilt inn av Torvik og tydeligvis en som får mye ut av lite, mister nesten et helt lag sesong etter sesong og skaper likevel gode resultater.
Og i går snakket TA med Skilbred ang nye signeringer. Absolutt bra at klubben nå vil være meget grundige og at det sees utenfor Skandinavia hilser jeg velkommen. Men med forbehold om at han er feilsitert har prosessen kommet både sørgelig og sjokkerende kort i vei - vi er få og trenger folk. Vi skal dykke litt dypere ned i hva vi trenger, om det er kant, stopper eller indreløper, sier Skilbred.
Akkurat det var vel klart tredje søndag i advent.

hgb

Legg inn av hgb »

cpatton skrev: fre jan 21, 2022 11:13 am Men med forbehold om at han er feilsitert har prosessen kommet både sørgelig og sjokkerende kort i vei - vi er få og trenger folk. Vi skal dykke litt dypere ned i hva vi trenger, om det er kant, stopper eller indreløper, sier Skilbred.
Hvertfall det at han sier vi ikke er nær noen signering tolker jeg bare som at det ikke er noen som er så godt som klare, det kan jo allikevel godt være de er kommet et stykke på vei med noen.

Jeg syns ikke indreløper bør være noen prioritet, for å være ærlig. Syver Aas bør være høyaktuell for å starte, og vi har Magnus, Filip og Conrad til tillegg til Josh som er soleklar fra start (det er vel egentlig også Filip).

Vi trenger backup på stopper (og back, men gjerne samme person), og vi trenger egentlig to kanter, selv om en av dem kanskje kan være Wallem.

cpatton

Legg inn av cpatton »

hgb skrev: fre jan 21, 2022 1:49 pm
cpatton skrev: fre jan 21, 2022 11:13 am Men med forbehold om at han er feilsitert har prosessen kommet både sørgelig og sjokkerende kort i vei - vi er få og trenger folk. Vi skal dykke litt dypere ned i hva vi trenger, om det er kant, stopper eller indreløper, sier Skilbred.
Hvertfall det at han sier vi ikke er nær noen signering tolker jeg bare som at det ikke er noen som er så godt som klare, det kan jo allikevel godt være de er kommet et stykke på vei med noen.

Jeg syns ikke indreløper bør være noen prioritet, for å være ærlig. Syver Aas bør være høyaktuell for å starte, og vi har Magnus, Filip og Conrad til tillegg til Josh som er soleklar fra start (det er vel egentlig også Filip).

Vi trenger backup på stopper (og back, men gjerne samme person), og vi trenger egentlig to kanter, selv om en av dem kanskje kan være Wallem.
La oss håpe at din tolkning stemmer. Ellers enig i alt. Det jeg reagerer på og ikke begriper noe av er "skal dykke litt dypere ned i hva vi trenger".

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Det blir vel opprykk for Rønningene....og nedrykk for Odd

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Vil overraske meg om Odd igjen velger assistenten. Da gir det lite mening å sparke Nornes.

Når det er sagt så vet ikke om Paco eller Maalen er vesentlig bedre alternativer.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Virker som det blir Paco på dere ja!

Har intervjuet mannen. Meget ålreit fyr!

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Langt mer spennende enn Maalen isåfall. Maalen er en Nornes bare uten Odd-tilknytning.

Paco noe annet med oversikten han har over yngre spillere osv. mer troen på det enn på Maalen

hgb

Legg inn av hgb »



Tydelig at ny trener er mer eller mindre på plass. Det er vel lave odds for at det er Paco.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Paco var vel omtrent så bra som det kunne bli. Her ble det snakket om Kåre og Nordlie.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Paco blant det mer spennende som er nevnt. Gode resultater med ungdomslandslagene, har garantert god oversikt over yngre spillere rundt omkring mtp rekruttering til Odd. Å hente en landslagssjef til Odd er langt bedre enn fryktet når det var snakket om Rønningene (intern), Nordlie, Kåre osv

Perkele

Legg inn av Perkele »

Venter i spenning på bekreftelse, må vi vente til i morgen?

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Ser at Norges svar på komiske Ali, selveste Matsska har blitt Odd fan.
I følge hans festede tweet er han ansvarlig for deres suksess på overgangsmarkedet de sist årene.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Er forøvrig Paco som blir deres nyeste trener.
Gratulerer!
Et meget spennende valg.

Perkele

Legg inn av Perkele »


Perkele

Legg inn av Perkele »

Ifølge TV 2s opplysninger er Pål Arne «Paco» Johansen ansatt som ny hovedtrener i Odd. Han signerer en treårskontrakt med skiensklubben.

Odd har også vært på jakt etter ny sportssjef. Løsningen har de funnet i egne rekker: Morten Rønningen, tidligere teamkoordinator, blir ny sportssjef.

Svein Maalen var den andre sluttkandidaten til jobben som hovedtrener, men under et styremøte mandag ble det klart at Odd går for «Paco».

De kjøper ut treneren fra Norges Fotballforbund, der han har ledet en rekke aldersbestemte landslag de siste årene.

Det er ventet at Johansen leder sin første treningsøkt med Odd allerede tirsdag.

Daglig leder Einar Håndlykken har ikke besvart TV 2s henvendelse mandag kveld.

TV 2 har vært i kontakt med Svein Maalen som ikke ønsker å kommentere Odd-linken, men den tidligere Ranheim-treneren er klar på at han vil tilbake på feltet.

– Jeg har tidligere sagt at jeg har vært i kontakt med noen klubber om en aktuell jobb, og jeg er fortsatt der at jeg har en klar plan om å inn å jobbe med toppfotball igjen. Jeg er veldig sulten på en sånn type jobb om den riktige muligheten byr seg, sier Maalen til TV 2.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Spennende valg det. Godt dere prøver noe uprøvd, istedet for Perry, Nordlie etc.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Paco virker spennende, og veldig bra at de ikke rota seg bort i internt opprykk, Nordlie osv. Mer skeptisk er jeg til Rønningen som sportssjef. Det er vel snaue to år siden v bla fikk høre at han har Skandinavias beste nettverk. Akkurat det har vi sett null og niks til.
Men først altså, som vanlig - pressekonferanse i morgen kl 10.

Citano

Legg inn av Citano »

Da har klubben selv offentliggjort valget av trener og sportssjef også

https://www.odd.no/nyheter/ny-hovedtren ... f-pa-plass

MadBum

Legg inn av MadBum »

Det løser seg for Odd! Blir nok ikke nedrykk i år.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7860

Legg inn av Big George »

Paco blir ny Odd-trener. En i NFF systemet med suksess på yngre landslag.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7860

Legg inn av Big George »

Blir det ikke noe salg av Joshua Kitolano denne gangen heller ?

hgb

Legg inn av hgb »

Henrik Falchener (fra Sandefjord, ser det ut som, aldri hørt om) prøvespiller på trening denne uka. Interessant ung stopper med noen U-landskamper.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jeg tror dette er et veldig bra valg. Her får man jo inn en som har relativt godt oversikt over det som rører seg av store talenter i det langstrakte land. Fra før av bør jo Odd ha koll på det som fins av talenter i Telemark. Med denne ansettelsen har man jo (midlertidig) omgått mye av problemet med mangelfullt speidernettverk, i all fall når det gjelder yngre spillere.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Jeg synes dette virker lovende. Paco gjorde et godt inntrykk på PK. Viktig at klubben denne gangen så litt utenfor Telemarks grenser.

Lezah

Legg inn av Lezah »


mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Spennende med Paco inn som trener. Han har stort sett spilt en slags hybrid av 4-3-3 og 3-4-2-1 på G19 landslaget. Vet ikke helt hvordan det harmoniserer med hvordan troppen til Odd er sammensatt akkurat nå.

Spillere som Joshua og John Kitolano, Filip Jørgensen, Odin Bjørtuft og sikkert også Syver Aas tror jeg vil passe godt inn. Men som en trener som verdsetter teknisk gode spillere, som kan løpe mye og med høy internasjonal frekvens i beina (noe det finnes mye av på u-landslagene) så er jeg spent på hva han kan få til i en mer variert spillergruppe.

Tror nok det må komme en del spillere inn portene for å få det til å fungere.

manoon

Legg inn av manoon »

Satt og så litt på treninga som var, og synes egentlig det ser veldig lovende ut. Selvfølgelig vanskelig å si veldig mye etter kun en økt, men jeg får et inntrykk av at vi vil se et helt annet Odd-lag i år. Det som slår meg er en trener som de teknisk gode spillerne vil profitere godt på. Økt med fulle lag, smal bane og fokus på å tørre å spille på feilvendt/presset mann. Tydelig at han stilte opp laget i en 4-3-3, men kjenner jeg Paco rett spiller ikke det så mye rolle. Tror vi fort kan se en dyp midtbane spiller som faller ned og danner en treer bak. John med veldig fri og offensiv rolle på høyreback. Paco veldig aktiv, virker detaljorientert. Liker det jeg ser, i tillegg til en veldig god PK tidligere i dag. Betyr ikke nødvendigvis at dette blir en god sesong, men er i alle fall mer positiv nå enn for 2 uker siden!

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

mogandisu skrev: tir jan 25, 2022 12:43 pm Spennende med Paco inn som trener. Han har stort sett spilt en slags hybrid av 4-3-3 og 3-4-2-1 på G19 landslaget. Vet ikke helt hvordan det harmoniserer med hvordan troppen til Odd er sammensatt akkurat nå.

Tror nok det må komme en del spillere inn portene for å få det til å fungere.
Lykke til sier jeg. Vi prates i mai.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»