LIVERPOOL FC 2021/22

Svar
Yesil

Re: LIVERPOOL FC 2021/22

Legg inn av Yesil »

Funkhouser skrev: fre jan 21, 2022 7:10 pm
Justice 97 skrev: fre jan 21, 2022 7:06 pm Savner en Charlie Adams i form.
Den naturlige Alonso-erstatteren (Ian Holloway©)
Og dødballfot alene verdt £15m, var det ikke det Ferguson sa? Vi gikk rett på.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Yesil skrev: fre jan 21, 2022 6:24 pm
Wa11in skrev: fre jan 21, 2022 4:59 pm
Yesil skrev: fre jan 21, 2022 2:50 pm Ikke veldig rart at supportere av andre lag synes vi tar litt voldsomt av når det er snakk om egne talenter, når man ser hva som skrives om Jones her inne.

Maks en stallspiller om 5 år. Sannsynligvis holder han på i Southampton eller noe slikt. Det finnes 40 Jones'er rundtom i ligaen.

God 2.omgang i går. Før pause var det ikke spesielt bra.
Du er så søt når du har bestemt deg for å se det du vi :D
Ikke like søt som de som har bestemt seg andre veien, etter at han fikk litt kritikk tidligere i sesongen. Konkurranse om å hylle han mest etter enhver middels+ opptreden nå.
Er Klopp også med i den konkurransen? Sånn mtp hva han har sagt om Jones etter de to siste kampene?

Yesil

Legg inn av Yesil »

k9b skrev: fre jan 21, 2022 7:39 pm
Yesil skrev: fre jan 21, 2022 6:24 pm
Wa11in skrev: fre jan 21, 2022 4:59 pm

Du er så søt når du har bestemt deg for å se det du vi :D
Ikke like søt som de som har bestemt seg andre veien, etter at han fikk litt kritikk tidligere i sesongen. Konkurranse om å hylle han mest etter enhver middels+ opptreden nå.
Er Klopp også med i den konkurransen? Sånn mtp hva han har sagt om Jones etter de to siste kampene?
Har sannsynligvis ikke fått med meg alt Klopp har uttalt. Fikk med meg at han tok frem Robertson, Trent og Jota etter kampen.

Men det skulle ikke forundre meg om han snakker positivt om en ung gutt som leverer godkjent+. Fortjent nok.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Yesil skrev: fre jan 21, 2022 8:40 pm
k9b skrev: fre jan 21, 2022 7:39 pm
Yesil skrev: fre jan 21, 2022 6:24 pm
Ikke like søt som de som har bestemt seg andre veien, etter at han fikk litt kritikk tidligere i sesongen. Konkurranse om å hylle han mest etter enhver middels+ opptreden nå.
Er Klopp også med i den konkurransen? Sånn mtp hva han har sagt om Jones etter de to siste kampene?
Har sannsynligvis ikke fått med meg alt Klopp har uttalt. Fikk med meg at han tok frem Robertson, Trent og Jota etter kampen.

Men det skulle ikke forundre meg om han snakker positivt om en ung gutt som leverer godkjent+. Fortjent nok.
Åja, var kampen godkjent+ nå? Fikk ikke helt med meg det.


Yesil

Legg inn av Yesil »

k9b skrev: fre jan 21, 2022 9:55 pm
Yesil skrev: fre jan 21, 2022 8:40 pm
k9b skrev: fre jan 21, 2022 7:39 pm

Er Klopp også med i den konkurransen? Sånn mtp hva han har sagt om Jones etter de to siste kampene?
Har sannsynligvis ikke fått med meg alt Klopp har uttalt. Fikk med meg at han tok frem Robertson, Trent og Jota etter kampen.

Men det skulle ikke forundre meg om han snakker positivt om en ung gutt som leverer godkjent+. Fortjent nok.
Åja, var kampen godkjent+ nå? Fikk ikke helt med meg det.

Ja, den var vel rundt 7 på børsen. Du så ikke mega-imponert ut til pause i kamptråden, du heller.

Ikke uventet at Klopp snakker opp sine spillere, og spesielt de unge. Jeg er dog ikke enig i at han har vært så fantastisk i 2 strake kamper. Bedre i denne enn i forrige.

Det er uansett positivt at vi ikke blir overkjørt sentralt, slik det ofte ble tidligere med Jones på banen. Om det skyldes motstand, form eller utvikling gjennstår å se.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Yesil skrev: fre jan 21, 2022 8:40 pm
k9b skrev: fre jan 21, 2022 7:39 pm
Yesil skrev: fre jan 21, 2022 6:24 pm
Ikke like søt som de som har bestemt seg andre veien, etter at han fikk litt kritikk tidligere i sesongen. Konkurranse om å hylle han mest etter enhver middels+ opptreden nå.
Er Klopp også med i den konkurransen? Sånn mtp hva han har sagt om Jones etter de to siste kampene?
Har sannsynligvis ikke fått med meg alt Klopp har uttalt. Fikk med meg at han tok frem Robertson, Trent og Jota etter kampen.

Men det skulle ikke forundre meg om han snakker positivt om en ung gutt som leverer godkjent+. Fortjent nok.
JØSS! Yesil fikk kun med seg det ikke åpenbart positive Klopp har sagt om Jones de siste par ukene. Med tanke på at Jones åpenbart er en spiller han kun skal kritisere de neste årene var dette overraskende. Veldig. Men når Yesil først har malt seg inn så blir han der, uansett om malinga tørker.

Yesil

Legg inn av Yesil »

markantovertak skrev: fre jan 21, 2022 10:35 pm
Yesil skrev: fre jan 21, 2022 8:40 pm
k9b skrev: fre jan 21, 2022 7:39 pm

Er Klopp også med i den konkurransen? Sånn mtp hva han har sagt om Jones etter de to siste kampene?
Har sannsynligvis ikke fått med meg alt Klopp har uttalt. Fikk med meg at han tok frem Robertson, Trent og Jota etter kampen.

Men det skulle ikke forundre meg om han snakker positivt om en ung gutt som leverer godkjent+. Fortjent nok.
JØSS! Yesil fikk kun med seg det ikke åpenbart positive Klopp har sagt om Jones de siste par ukene. Med tanke på at Jones åpenbart er en spiller han kun skal kritisere de neste årene var dette overraskende. Veldig. Men når Yesil først har malt seg inn så blir han der, uansett om malinga tørker.
Jeg klarte da å komme meg ut fra Karius-hjørnet. Hvordan går det der?

Jones har vært skikkelig svak, men bedre nå etter hvert. Positivt, men fremdeles langt unna.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Karius, haha! Hvem var det som skulle leke så utrolig fancy rundt han den gangen? Så utrolig flaut.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Yesil skrev: fre jan 21, 2022 10:53 pm
markantovertak skrev: fre jan 21, 2022 10:35 pm
Yesil skrev: fre jan 21, 2022 8:40 pm
Har sannsynligvis ikke fått med meg alt Klopp har uttalt. Fikk med meg at han tok frem Robertson, Trent og Jota etter kampen.

Men det skulle ikke forundre meg om han snakker positivt om en ung gutt som leverer godkjent+. Fortjent nok.
JØSS! Yesil fikk kun med seg det ikke åpenbart positive Klopp har sagt om Jones de siste par ukene. Med tanke på at Jones åpenbart er en spiller han kun skal kritisere de neste årene var dette overraskende. Veldig. Men når Yesil først har malt seg inn så blir han der, uansett om malinga tørker.
Jeg klarte da å komme meg ut fra Karius-hjørnet. Hvordan går det der?

Jones har vært skikkelig svak, men bedre nå etter hvert. Positivt, men fremdeles langt unna.
Tja

Yesil

Legg inn av Yesil »

markantovertak skrev: fre jan 21, 2022 11:05 pm
Yesil skrev: fre jan 21, 2022 10:53 pm
markantovertak skrev: fre jan 21, 2022 10:35 pm
JØSS! Yesil fikk kun med seg det ikke åpenbart positive Klopp har sagt om Jones de siste par ukene. Med tanke på at Jones åpenbart er en spiller han kun skal kritisere de neste årene var dette overraskende. Veldig. Men når Yesil først har malt seg inn så blir han der, uansett om malinga tørker.
Jeg klarte da å komme meg ut fra Karius-hjørnet. Hvordan går det der?

Jones har vært skikkelig svak, men bedre nå etter hvert. Positivt, men fremdeles langt unna.
Tja
Om man først skal komme trekkende med nøye utvalgt statistikk: Fra Curtis Jones debuterte fra start i Premier League, har han startet 29% av Liverpools PL-kamper. Curtis Jones har samtidig startet i 40% av Liverpools poengtap.

Poengtap i 11 av 18 ligastarter så langt.

Dette var forøvrig ikke en statistikk jeg var klar over, men stemmer greit med inntrykket mitt om at vi ofte sliter på midtbanen når Jones starter.

Og nei, jeg legger ikke all skyld på Jones eller noe i nærheten av det. Men statistikk på høyde med "pasningsforsøk" vil jeg si det er.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Yesil skrev: lør jan 22, 2022 1:40 am
Og nei, jeg legger ikke all skyld på Jones eller noe i nærheten av det. Men statistikk på høyde med "pasningsforsøk" vil jeg si det er.
Oioioi! Denne er sterk!
Dette var ikke en statistikk over pasningsforsøk. Det var en indikasjon på at Thiago og Jones løser lmc noenlunde likt. En indikasjon. Altså ikke fasit. Ikke forsøk på fasit. Bare å vise at ting sier noenlunde likt ut. Altså ikke helt likt, kun noenlunde likt.

Yesil

Legg inn av Yesil »

markantovertak skrev: lør jan 22, 2022 2:02 pm
Yesil skrev: lør jan 22, 2022 1:40 am
Og nei, jeg legger ikke all skyld på Jones eller noe i nærheten av det. Men statistikk på høyde med "pasningsforsøk" vil jeg si det er.
Oioioi! Denne er sterk!
Dette var ikke en statistikk over pasningsforsøk. Det var en indikasjon på at Thiago og Jones løser lmc noenlunde likt. En indikasjon. Altså ikke fasit. Ikke forsøk på fasit. Bare å vise at ting sier noenlunde likt ut. Altså ikke helt likt, kun noenlunde likt.
Da legger man godviljen til.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Yesil skrev: lør jan 22, 2022 3:26 pm
markantovertak skrev: lør jan 22, 2022 2:02 pm
Yesil skrev: lør jan 22, 2022 1:40 am
Og nei, jeg legger ikke all skyld på Jones eller noe i nærheten av det. Men statistikk på høyde med "pasningsforsøk" vil jeg si det er.
Oioioi! Denne er sterk!
Dette var ikke en statistikk over pasningsforsøk. Det var en indikasjon på at Thiago og Jones løser lmc noenlunde likt. En indikasjon. Altså ikke fasit. Ikke forsøk på fasit. Bare å vise at ting sier noenlunde likt ut. Altså ikke helt likt, kun noenlunde likt.
Da legger man godviljen til.
Dette er selvfølgelig engelsk, og ikke alle behersker det like bra: I'm not saying Jones is anywhere near Thiago's level, but he plays the LCM role well.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Bra av Soton. Bare 40 poeng opp til City nå.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Eldon skrev: lør jan 22, 2022 8:25 pm Bra av Soton. Bare 40 poeng opp til City nå.
--- Vinner vi begge hengekampene er vi 6 poeng bak. Slår vi City er vi 3 poeng bak. Dette er ikke kjørt. Hanging snore osv.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Bare rør
Sist redigert av TerryMcDermott den lør jan 22, 2022 8:46 pm, redigert 1 gang totalt.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Det startet veldig bra, før mange spillere bare slår av fullstendig. Som vi har sett mange ganger denne sesongen. Spesielt Matip, Ox og midtbanen er katastrofal etter halvtimen.

Alisson er verdens beste keeper, og det trengte vi i dag.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Laget generelt er veldig shaky i 2.omgang. Satt langt inne, godt vi fikk straffa på slutten. DEILIG!

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Tidvis glimrende, innimellom veldig svakt, og noen karer utpå der var fryktelig lite skjerpet i dag.

Alisson 9 - tidenes beste LFC-keeper. Lett. Nei, jeg har ikke glemt Clemence eller Bruce. Og i hvertfall ikke Karius, som knapt nok er en parentes i klubbens historie. Banens gigant.

TAA 7 - ikke så dominant som vi har blitt vant til. En del slurv, og mister ballen i farlige posisjoner et par ganger. Satt i skyggen av back-kollegaen i dag, men slår ei heftig pasning som fører til straffen
Matip 5 - Joel er mitt fjerdevalg som stopper, men får vanvittig mye spilletid. Farlige avklaringer, taper for mange dueller (bl.a. i forkant av scoringen), og blir tatt ute av posisjon flere ganger
Virgil 7 - har spilt bedre kamper, men scorer på ei heftig heading. Sliter tidvis med posisjoneringen og løpene i bakrom
Robbo 8 - vår bestemann i forsvaret, og kroner kampen med to nydelige målgivende

Fab 7 - litt ukonsentrert, men vinner mange dueller
Hendo 7 - den som roer ned når det må roes ned. Vinner veldig mange andreballer, og slår noen fine pasninger i bakrom
Curtis 7 - bra kamp av unge Jones, men bør prøve skuddfoten et par ganger.

Ox 6 - får såpass pga scoringen, men er nesten usynlig igjen. Veldig lite hjelp til TAA, og sliter med touchen
Firmino 6 - er et godt stykke unna form. Går helt tom etter 60 minutter. Jobber som en helt før det
Jota 6 - mye slurv, og noen ubegripelige balltap. Viser tidvis at han kan behandle kula, og ordner oss den viktige "straffen"

Minamino - er like usynlig som Ox
Milner - får nok en kamp i beltet
Gomez - ser veldig klar ut. Må snart få noen starter, for han skal ikke til Real Madrid. Ikke snakk om.

Ni bak Man City, seks om vi slår Leeds hjemme i hengekampen. Er det fortsatt et ørlite håp?

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Yesil skrev: søn jan 23, 2022 5:00 pm Det startet veldig bra, før mange spillere bare slår av fullstendig. Som vi har sett mange ganger denne sesongen. Spesielt Matip, Ox og midtbanen er katastrofal etter halvtimen.

Alisson er verdens beste keeper, og det trengte vi i dag.
Det vi ser i dag er vel først og fremst en veldig svak førsteforvarerjobb av Jota, Bobby og Ox (Minamino) etter pause. Midtbanen må forholde seg til 4-5 Palace-spillere til tider, noe som alltid er en vanskelig øvelse. Ikke vanskelig å savne de defensive ferdighetene til Mane og Salah i dag.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

johwi68 skrev: søn jan 23, 2022 5:03 pm

Ni bak Man City, seks om vi slår Leeds hjemme i hengekampen. Er det fortsatt et ørlite håp?
Slå Leeds og ta City internt, så kan det bli en spennende avslutning på sesongen...

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Enorm første halvtime, enormt svak andre halvtime, rør men kontroll siste halvtime.

Liverpool har i mine øyne fire fantastiske stoppere, men den svakeste av de er Matip. I dag grusom.
Jeg synes det er vanskelig å vurdere resten. Robbo, Jones og Firmino spesielt, var fryktelig gode fra til 0-2. derfra og ut er spesielt Firmino og Robbo veldig svake. Svake var nesten alle fra 0-2. Unntatt Alisson. Allikevel synes jeg slurv fra Matip (desidert verst), Trent, Firmino og Fab ødelegger mye.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Ellers er det litt morsomt at Jones har pisset på tre engelske midtbanespillere som alle hylles daglig, Saka, Smith-Rowe og Gallacher i løpet av noen dager. Det er utrolig nok Jones som er best av disse fire.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Jones fortjener virkelig en hyllest. Alle dommedagsprofeter blant LFC-supporterne så jo med gru på at Salah, Mane og Keita skulle til AFCON. Vi ville bli hekta av i PL for godt, ryke ut av ligacupen, og med verdens dårligste midtbane kom vi til å bli heftig avslørt.

Så ender vi opp med å vinne fire av fem kamper, mens det ble 0-0 i den femte, som strengt tatt ikke betydde allverden. 12-2 i målforskjell, og en midtbane som har kontrollert alle kampene, med unntak av dagens mot Palace, hvor hele laget tar litt ferie etter at vi går opp til 2-0. Jones har vært virkelig god, Hendo har levert varene til tross for sykdom i perioden, og Fabinho har til og med begynt å score.

Men, viktigst av alt er at vi tar inn to poeng på Man City i denne perioden, og det fortjener Klopp og spillerne en hel masse ros for.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Jones eier Gallagher i dag.

Yesil

Legg inn av Yesil »

johwi68 skrev: søn jan 23, 2022 5:05 pm
Yesil skrev: søn jan 23, 2022 5:00 pm Det startet veldig bra, før mange spillere bare slår av fullstendig. Som vi har sett mange ganger denne sesongen. Spesielt Matip, Ox og midtbanen er katastrofal etter halvtimen.

Alisson er verdens beste keeper, og det trengte vi i dag.
Det vi ser i dag er vel først og fremst en veldig svak førsteforvarerjobb av Jota, Bobby og Ox (Minamino) etter pause. Midtbanen må forholde seg til 4-5 Palace-spillere til tider, noe som alltid er en vanskelig øvelse. Ikke vanskelig å savne de defensive ferdighetene til Mane og Salah i dag.
Ikke enig. Altså, det var ikke særlig bra det heller, men midtbanen er jo hverken fugl eller fisk. Alltid på etterskudd. Både offensivt og defensivt. Presset sitter ikke for at midtbanen ikke evner å følge på å ta ut de sentralt hos Palace. Umulig for de 3 fremme å være gode i presset når det alltid er spillere ledig sentralt. Spesielt på vår venstreside var det skrekkelig en lang periode, i perioden 15 min før/etter pause.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Enda en som har fått med seg Henderson sin miserable sesong.


markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Knaxern skrev: søn jan 23, 2022 5:55 pm Enda en som har fått med seg Henderson sin miserable sesong.

Om dette er en miserabel sesong kan jeg leve med det.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Yesil skrev: søn jan 23, 2022 5:38 pm
johwi68 skrev: søn jan 23, 2022 5:05 pm
Yesil skrev: søn jan 23, 2022 5:00 pm Det startet veldig bra, før mange spillere bare slår av fullstendig. Som vi har sett mange ganger denne sesongen. Spesielt Matip, Ox og midtbanen er katastrofal etter halvtimen.

Alisson er verdens beste keeper, og det trengte vi i dag.
Det vi ser i dag er vel først og fremst en veldig svak førsteforvarerjobb av Jota, Bobby og Ox (Minamino) etter pause. Midtbanen må forholde seg til 4-5 Palace-spillere til tider, noe som alltid er en vanskelig øvelse. Ikke vanskelig å savne de defensive ferdighetene til Mane og Salah i dag.
Ikke enig. Altså, det var ikke særlig bra det heller, men midtbanen er jo hverken fugl eller fisk. Alltid på etterskudd. Både offensivt og defensivt. Presset sitter ikke for at midtbanen ikke evner å følge på å ta ut de sentralt hos Palace. Umulig for de 3 fremme å være gode i presset når det alltid er spillere ledig sentralt. Spesielt på vår venstreside var det skrekkelig en lang periode, i perioden 15 min før/etter pause.
Hårreisende analyse. Det er ingen sentrale midtbanespillere i CP som er involvert sentralt på midten den perioden CP er gode. De slår enten over midten og direkte bak fireren til Liverpool, eller utnytter feil bak midtbanen til Liverpool. Og så er Liverpool for unøyaktige med ballen til å sjøl bruke midtbanen lenge. De tre på midten blir egentlig latt veldig i stikken av sine medspillere.
Det sagt, ingen på midten er veldig gode akkurat. Men det er større problem rundt dem.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Alle Gini-fans er fortsatt vonbrotne for at han ble sendt avgårde, mens Hendo fikk en ny kontrakt. Vanskelig å akseptere for enkelte.

Hendo har allerede bidratt med 7 målpoeng denne sesongen, i tillegg til alt det han gjør i gjenvinning og sjefing på midtbanen. Til sammenligning hadde Gini 3 målpoeng i fjor, 6 i 19/20, 5 i 18/19, 7 i 17/18 og 6 i 16/17. Hendo har altså bidratt med flere målpoeng i halve denne miserable sesongen enn Gini noensinne klarte i løpet av sin LFC-karriere. På toppen av det hele så er Henderson den som har spilt flest kamper i troppen, noe Gini fikk veldig mye skryt for. "Han er jo aldri skadet", var et omkved som gikk igjen på vgd.

Jeg tipper han i tillegg scorer veldig bra på pasningssikkerhet (svært sjelden vi ser feilpasninger fra det holdet), gjenvinning av ball, og viktige returløp. Jordan Henderson har en mer enn grei sesong så langt. Tidvis har han vært vår viktigste spiller, og de som ikke tåler at han spiller et par kamper på det jevne før de begynner å rope om at han er miserabel bør gå litt i seg selv.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»